داغ ترین ها :

مقایسه گوشی M32 با A32 سامسونگ

با وجود این که با دو گوشی از یک شرکت مواجه هستیم اما طراحی این دو مدل تفاوت زیادی با یکدیگر دارد. گلکسی A32 از قاب پشتی پلاستیکی با طراحی براق استفاده می‌کند و به روی این قاب خبری از فریم دوربین‌ها نیست و لنزها به صورت هم‌سطح با قاب پشتی طراحی شده‌اند.

گلکسی A32

گلکسی M32

گلکسی A32

امتیاز

7.0
طراحی :
7.0
صفحه نمایش :
7.5
باتری :
7.5
اسپیکر :
6.0
رابط کاربری :
7.5
عملکرد :
6.5
دوربین :
7.0

نقاط قوت

  • صفحه‌نمایشی بزرگ با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی
  • پنل سوپر امود
  • شارژدهی باتری
  • پشتیبانی نرم افزاری خوب
  • عملکرد مناسب دوربین‌ها

نقاط ضعف

  • تراشه می‌توانست بهتر باشد
  • حالت فیلمبرداری 4K وجود ندارد
  • شارژ سریع 15 وات

گلکسی M32

امتیاز

7.0
طراحی :
6.5
صفحه نمایش :
7.5
باتری :
8.0
اسپیکر :
6.0
رابط کاربری :
7.5
عملکرد :
6.5
دوربین :
7.0

نقاط قوت

  • نمایشگر خوب و 90 هرتزی
  • پنل Super amoled
  • عملکرد مناسب دوربین‌ها
  • باتری خوب و شارژ سریع 25 وات

نقاط ضعف

  • تراشه می‌توانست بهتر باشد
  • حالت فیلمبرداری 4K وجود ندارد

 

M32 و A32 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

با وجود این که با دو گوشی از یک شرکت مواجه هستیم اما طراحی این دو مدل تفاوت زیادی با یکدیگر دارد. گلکسی A32 از قاب پشتی پلاستیکی با طراحی براق استفاده می‌کند و به روی این قاب خبری از فریم دوربین‌ها نیست و لنزها به صورت هم‌سطح با قاب پشتی طراحی شده‌اند.

در سوی دیگر گلکسی M32 هم قاب پشتی از جنس پلاستیک با طراحی براق دارد اما با این تفاوت که این قاب دارای طرحی با خطوط عمودی موازی است و ظاهر آن ممکن است برای همه کاربران جذاب نباشد. به روی قاب پشتی این کهکشانی یک فریم مشکی رنگ شامل چهار دوربین با چینش مربعی دیده می‌شود و لوگوی سامسونگ نیز مانند گوشی رقیب در بخش پایینی خودنمایی می‌کند.

مقایسه m32 با a32

اگر بخواهیم به این دو محصول از نظر ارگونومی بپردازیم باید بگوییم که هر دو گوشی میان‌رده دارای وزنی حدود 180 گرم برای M32 و 184 گرم برای A32 هستند و ضخامت هر دو برابر با 8.4 میلی‌متر است. این یعنی کهکشانی‌های مورد نظر ما ارگونومی مشابه و البته خوبی دارند و می‌شود گفت جزو گوشی‌های خوش‌دست محسوب می‌شوند.

فریم دو گوشی در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور را شامل می‌شود و در بالا هم میکروفون دوم به چشم می‌آید. در سمت چپ این کهکشانی‌ها خشاب سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی خودنمایی می‌کند و در فریم پایینی اسپیکر، میکروفون اصلی، درگاه Type-C و جک 3.5 میلی‌متری صدا دیده می‌شود.

تفاوت m32 با a32 را از نظر فریم روبرویی تقریبا می‌توان صفر در نظر گرفت؛ چرا که هر دو مدل نسبت نمایشگر به بدنه‌ای حدود 84 درصد دارند و از گوریلاگلس 5 برای محافظت از آن‌ها استفاده شده است. در بالای این پنل دوربین سلفی درون ناچ قطره‌ای دیده می‌شود و حاشیه پایینی گوشی کمی زیاد به نظر می‌رسد.

سامسونگ برای M32 تنها دو رنگ مشکی و آبی را در نظر گرفته اما گلکسی A32 از چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و بنفش برخوردار است. در نهایت انتخاب برنده این بخش کاملا سلیقه‌ای خواهد بود ولی به نظر می‌رسد گلکسی A32 ظاهر جذاب‌تری نسبت به رقیب داشته باشد.

صفحه نمایش

گلکسی A32 و گلکسی M32 هر دو از نمایشگرهای 6.4 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی 411 استفاده می‌کنند. این صفحه نمایش خوشبختانه از نرخ نوسازی 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند و نسبت مرسوم 20:9 دارد. کیفیت این دو نمایشگر را می‌توانیم به نسبت قیمت بسیار خوب بدانیم. محتوا با دقت رنگ خوب، شارپنس مناسب، کنتراست جذاب و رنگ‌بندی زنده به نمایش گذاشته می‌شود و رنگ مشکی هم عمق بی‌نهایت دارد.

در کنار این کیفیت خوب، نرخ نوسازی 90 هرتزی باعث می‌شود محتوا روان‌تر از یک پنل نرمال به نمایش دربیاید و اسکرول کردن بین صفحات مختلف لذت بیشتری داشته باشد. نکته مثبت دیگر این دو پنل میزان روشنایی حداکثری آن‌ها است. زمانی که زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید این نمایشگرها می‌توانند بیشتر از 800 نیت روشنایی تولید کنند و این یعنی برای مشاهده محتوا با دشواری مواجه نخواهید شد.

شما در بخش تنظیمات نمایشگر می‌توانید بین دو حالت Vivid و Natural یکی را گزینش کنید. حالت Vivid به صورت پیش فرض فعال است و باعث می‌شود رنگ‌ها مقداری غلیظ‌تر به نمایش گذاشته شوند. اگر ترجیح می‌دهید دقت رنگ پنل افزایش پیدا کند حالت Natural یا همان طبیعی را انتخاب کنید. البته یک حالت سوم هم وجود دارد که به شما امکان می‌دهد از طریق تغییر رنگ‌های RGB به رنگ‌بندی مورد نظر خود برسید.

عدم تفاوت گوشی m32 با a32 در بخش نمایشگر و مشخصات کاملا یکسان باعث می‌شود در این بخش هم برنده‌ای نداشته باشیم. بخش صفحه نمایش به طور حتم یکی از نقاط قوت هر دو کهکشانی به حساب می‌آید.

اسپیکر

در زمینه اسپیکر عملا دو گوشی حرفی برای گفتن ندارند؛ زیرا خبری از اسپیکر استریو نیست و تنها یک اسپیکر تکی را شاهد هستیم و صدا هم به صورت مونو تولید می‌شود. همین اسپیکر تکی نیز عملکرد خوبی ندارد و هم از نظر بلندی و هم از نظر کیفیت پایین‌تر از سطح انتظار عمل می‌کند. در کل به نوعی نباید به روی اسپیکرهای این دو کهکشانی خیلی حساب باز کنید.

نرم افزار و رابط کاربری

از آنجایی که هر دو گوشی تولید سال قبل هستند به صورت پیش فرض از One UI 3.1 بر پایه اندروید 11 استفاده می‌کنند و نسخه جدیدتر یعنی One UI 4.1 بر مبنای اندروید 12 نیز برای آن‌ها در دسترس قرار دارد. طبق اطلاعاتی که در دست داریم گلکسی A32 احتمالا سه آپدیت کلی و گلکسی M32 احتمالا دو آپدیت کلی دریافت می‌کند. این یعنی گلکسی A32 تا One UI 6.0 بر پایه اندروید 14 و گلکسی M32 تا One UI 5.0 اندروید 13 را دریافت می‌کند. فرق m32 با a32 از نظر نرم افزاری به همین موضوع محدود می‌شود و در زمینه‌های دیگر طبق انتظار همه چیز کاملا یکسان است.

بسیار بعید است که نتوانید ارتباط خوبی با رابط کاربری One UI برقرار کنید؛ چرا که این رابط کاربری حاصل تجربه چندین ساله سامسونگ است و اگر بخواهیم سلیقه اکثریت را در نظر بگیریم جزو رابط کاربری‌های پرطرفدار است. به‌علاوه امکانات مختلف شخصی‌سازی و قابلیت‌های کاربردی زیادی را هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

عملکرد سخت افزاری

سازنده کره‌ای تراشه‌ 12 نانومتری مدیاتک هلیو G80 را برای این دو کهکشانی گزینه مناسبی دیده است. این چیپست هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-a75 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز را شامل می‌شود و از پردازنده گرافیکی Mali-G52 میزبانی می‌کند. راستش را بخواهید ترجیح می‌دادیم با تراشه بهتری در بخش سخت‌افزاری مواجه شویم و هلیو G80 را انتخاب خیلی جذابی نمی‌دانیم.

تفاوت گوشی m32 با a32

عملکرد سخت‌افزاری هر دو مدل را در استفاده روزمره خوب و رضایت‌بخش ارزیابی می‌کنیم و احتمالا هیچ لگ و کندی نیز در محیط رابط کاربری مشاهده نشود، اما قطعا در این بازه قیمتی می‌توانید گوشی‌های بسیار قوی‌تری نیز پیدا کنید و اگر اولویت شما بخش سخت‌افزار است پیشنهاد می‌کنیم مدل‌های دیگری را برای خرید انتخاب کنید.

در ادامه می‌توانید بنچمارک‌های گوشی M32 را مشاهده کنید:

شما می‌توانید هر دو گوشی را با 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم خریداری کنید. به‌علاوه برای هر دو مدل امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی نیز در نظر گرفته شده است. پس این بخش هم برنده‌ای ندارد و استفاده کره‌ای‌ها از چیپست یکسان سبب شده عملکرد سخت‌افزاری یکسانی را نیز شاهد باشیم.

اجرای بازی Call of Duty Mobile روی گوشی M32 سامسونگ:

 

باتری و امنیت

بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کنند و سامسونگ نیز دقیقا همین رویه را در پیش گرفته است. این ظرفیت باتری به این کهکشانی‌ها کمک می‌کند تا بین 1 تا 1.5 روز با استفاده نرمال دوام بیاورند. از نظر سرعت شارژ شدن اما برتری با گلکسی M32 است و این محصول از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند، در صورتی که A32 شارژ سریع 15 وات دارد.

گلکسی A32 در زمینه امنیت به لطف استفاده از پنل امولد از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کند و سامسونگ این حسگر را در گلکسی M32 با دکمه پاور ترکیب کرده است. درست است که حسگر زیر نمایشگر از نظر دسترسی وضعیت بهتری دارد اما در عمل حسگر M32 هم سرعت بالاتری دارد و هم دقت بیشتری. روش تشخیص چهره دو گوشی نیز دو بعدی بوده و سرعت مناسبی دارد، هرچند که پیشنهاد نمی‌کنیم از این روش استفاده کنید.

دوربین

هر دوی این گوشی‌ها به چهار لنز در قاب پشتی و یک دوربین سلفی مجهز شده‌اند و در ادامه این بخش قصد داریم به مقایسه m32 با a32 از نظر دوربین بپردازیم.

دوربین اصلی

گلکسی A32 سامسونگ دارای سنسوری 64 مگاپیکسلی مدل Samsung GW3 با اندازه 1/1.97 اینچ و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی است. این سنسور در پشت لنزی 26 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و همچنین فناوری Quad Bayer پشتیبانی می‌کند. تصاویر این دوربین به صورت پیش فرض 16 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

در طرف دیگر گلکسی M32 نیز از سنسوری 64 مگاپیکسلی با مشخصات بالا استفاده می‌کند. سامسونگ به طور مشخص سنسور دوربین اصلی این کهکشانی را مشخص نکرده اما حدس می‌زنیم که سنسور این گوشی هم GW3 و مشابه با A32 باشد.

تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی دو گوشی مناسب است؛ چرا که جزئیات کافی در عکس‌ها دیده می‌شود و رنج دینامیکی در سطح مقبولی قرار می‌گیرد. البته باید اشاره کنیم که شارپنس عالی نیست و رنگ‌ها کمی غلیظ‌تر از واقعیت به ثبت می‌رسند. تفاوت عمده‌ای میان این دو گوشی در زمینه دوربین اصلی دیده نمی‌شود و عملکرد آن‌ها را مشابه و یکسان ارزیابی می‌کنیم.

نمونه عکس دوربین اصلی M32

دوربین فوق عریض

هر دو کهکشانی از دوربین فوق عریض با سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند و می‌توانند تصاویری 120 درجه‌ای به ثبت برسانند. کیفیت این عکس‌ها عالی و بی‌نقص نیست اما از طرفی نمی‌توانیم آن‌ها را بی‌کیفیت بدانیم. این تصاویر جزئیات کافی دارند و رنج دینامیکی آن‌ها در حد متوسط قرار می‌گیرد. رنگ‌های این دوربین کمی بی‌روح‌تر از دوربین اصلی هستند و جزئیات نیز در کناره‌ عکس‌ها کاهش می‌یابد.

نمونه عکس دوربین فوق عریض M32

دوربین سلفی

دوربین سلفی نیز برای هر دو گوشی دارای سنسور 20 مگاپیکسلی بوده و سامسونگ تفاوتی بین دو مدل قائل نشده است. عکس‌های سلفی این دو کهکشانی قابل قبول و رضایت‌بخش است اما نباید انتظار خیلی زیادی داشته باشید. به لطف قابلیت HDR از نظر رنج دینامیکی و جذب نور وضعیت سلفی‌ها مناسب است و جزئیات کافی نیز در عکس‌ها دیده می‌شود.

نمونه عکس سلفی M32

ماکرو

اولین تفاوت گوشی m32 با a32 در زمینه دوربین به همین لنز ماکرو برمی‌گردد، جایی که برای A32 سنسوری 5 مگاپیکسلی و برای M32 سنسوری 2 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. هیچ یک از دو دوربین فوکوس خودکار ندارند و شما حتما باید در فاصله مشخصی از سوژه‌ها عکاسی کنید. طبق انتظار کیفیت تصاویر ماکرو A32 مقداری بهتر از رقیب است و جزئیات بیشتری در عکس‌های نمای نزدیک این کهکشانی دیده می‌شود.

نمونه عکس ماکرو M32

پرتره

لنز تشخیص عمق میدان A32 سنسوری 5 مگاپیکسلی است و این لنز در M32 سنسوری 2 مگاپیکسلی دارد. در عمل اما تفاوت زیادی در تصاویر پرتره دیده نمی‌شود و هر دو گوشی می‌توانند پرتره‌ای با برش مناسب (در صورت وجود سوژه‌های پیچیده دقت برش کاهش پیدا می‌کند) و جزئیات کافی به ثبت برسانند. این عکس‌ها کیفیت بی‌نقصی ندارند ولی می‌توانید به روی کیفیت کلی آن‌ها حساب باز کنید.

نمونه عکس پرتره M32

جمع‌بندی

با بررسی این دو گوشی در بخش‌های مختلف متوجه شدیم که تفاوت m32 با a32 به دوربین ماکرو، محل قرارگیری سنسور اثر انگشت، تفاوت در سرعت شارژ و در نهایت طراحی محدود می‌شود. با توجه به این موضوع که گلکسی M32 حدود 1 میلیون ارزان‌تر از گوشی رقیب است و از طرفی در زمینه حسگر اثر انگشت و سرعت شارژ عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد، می‌توانیم ادعا کنیم که ارزش خرید M32 بیشتر از A32 است.

اگر می‌خواهید یک سال بیشتر آپدیت نرم‌افزاری دریافت کنید، کیفیت دوربین ماکرو برایتان اهمیت دارد و یا طراحی A32 را ترجیح می‌دهید به سراغ این گوشی بروید و در غیر این صورت M32 انتخاب بهتر و عاقلا‌نه‌تری به حساب می‌آید.

سوالات متداول

گوشی m32 بهتره یا a32؟ از آنجایی که عملکرد دو گوشی در اکثر بخش‌ها کاملا یکسان است و از طرفی M32 قیمت پایین‌تری دارد پس می‌توانیم ارزش خرید M32 را بیشتر از گلکسی A32 در نظر بگیریم.

سخت افزار M32 قوی‌تره یا A32؟ این دو گوشی از تراشه یکسان هلیو G80 استفاده می‌کنند. این تراشه به خوبی از پس کارهای روزمره برمی‌آید اما به طور کلی گزینه خیلی قدرتمندی نیست و بسیاری از رقبای هم‌قیمت قدرت سخت‌افزاری بیشتری نسبت به این دو گوشی دارند.

صفحه نمایش A32 بهره یا M32؟ هر دو مدل از یک پنل 6.4 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کنند و مهم‌تر این که از نرخ نوسازی 90 هرتزی نیز بهره می‌برند. به طور حتم بخش صفحه نمایش یکی از نقاط قوت هر دو مدل به حساب می‌آید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
1 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-m32-%d8%a8%d8%a7-a32-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads