داغ ترین ها :
مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو

مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو

محصولات اپل همیشه جزو بهترین‌‌های بازار بوده‌اند و این موضوع در مورد ایرپادهای این سازنده آمریکایی نیز صدق می‌کند. نسل جدید ایرپاد پرو مدتی قبل معرفی شد و حال در بازار کشور برای خرید در دسترس قرار دارد. این مدل به نسبت ایرپاد پرو نسل اول مقداری گران‌تر است و با بهبودهایی همراه بوده که در این مطلب قصد داریم به همین موارد بپردازیم. پس در ادامه با مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو همراه تکنولایف باشید.

ایرپاد پرو 2

ایرپاد پرو

ایرپاد پرو 2

امتیاز

8.5
باتری :
8.0
کیفیت ساخت :
8.0
ارگونومی :
8.5
کیفیت صدا :
8.5
کیفیت مکالمه :
8.5
عملکرد ANC :
8.5

نقاط قوت

  • کیفیت صدای عالی
  • قابلیت ANC با عملکرد عالی
  • ارگونومی مناسب
  • شارژدهی خوب
  • کیفیت مکالمه عالی
  • امکان یافتن کیس و بادزها

نقاط ضعف

  • استفاده از درگاه لایتنینگ برای شارژ

ایرپاد پرو

امتیاز

8.0
باتری :
7.5
کیفیت ساخت :
8.0
ارگونومی :
8.5
کیفیت صدا :
8.0
کیفیت مکالمه :
8.0
عملکرد ANC :
8.0

نقاط قوت

  • کیفیت صدای بسیار خوب
  • قابلیت ANC با عملکرد مناسب
  • ارگونومی خوب
  • شارژدهی رضایت بخش
  • کیفیت مکالمه عالی
  • امکان یافتن بادزها

نقاط ضعف

  • استفاده از درگاه لایتنینگ برای شارژ

 

جهت مشاهده موجود و قیمت ایرپاد پرو 2 می‌توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

طراحی و ارگونومی

این دو هندزفری بی‌سیم از نظر طراحی شباهت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. بادزها کاملا مشابه هستند و به شکل مشابهی هم درون گوش قرار می‌گیرند. در ایرپاد پرو 2 یک سری سیلیکونی جدید سایز xs نیز اضافه شده تا تنوع اندازه سری‌های سیلیکونی بیشتر شود و شما راحت‌تر بتوانید به اندازه مناسب برای گوش‌های خود برسید. ارگونومی بادزها در هر دو نسل بسیار خوب است و این هندزفری به خوبی درون گوش قرار می‌گیرد و کیپ می‌شود.

مقایسه طراحی ایرپاد پرو و ایرپاد پرو 2

در هر دو نسل گواهی IPX4 دیده می‌شود که به معنای مقاومت در برابر پاشش آب است و می‌تواند خیال شما را بابت تعریق زیاد آسوده کند. در ایرپاد پرو 2 این گواهی حالا در مورد کیس هم صدق می‌کند و شما می‌توانید کیس را حتی زیر باران نیز از جیب خود خارج کنید. کیس ایرپاد 2 حالا از نظر قابلیت Find هم قوی‌تر شده و دقیق‌تر می‌توان را پیدا کرد و همچنین به کیس هم اسپیکری کوچک اضافه شده تا شما بتوانید از طریق صدا آن را در خانه پیدا کنید.

 

چگونه ایرپاد را به اپل واچ وصل کنیم؟

اتصال ایرپاد به اپل واچ

 

کنترل‌ها

در مقایسه ایرپاد پرو با ایرپاد پرو 2 باید بگوییم که عملکرد کنترل‌های لمسی کاملا یکسان است اما با این تفاوت که حالا در نسل جدید می‌توانید میزان صدا را نیز از طریق کشیدن دست به روی ساقه کم یا زیاد کنید. در زیر به کنترل‌های لمسی این بادزها اشاره شده است.

کنترل‌های لمسی ایرپاد پرو 2

  • یک بار لمس موزیک را پخش/متوقف می‌کند و به تماس دریافتی پاسخ می‌دهد؛
  • دو بار لمس باعث رفتن به موزیک بعدی می‌شود؛
  • سه بار لمس باعث برگشت به موزیک قبلی می‌شود؛
  • یک بار لمس و نگه داشتن باعث جابجایی بین ANC و Adaptive Transparency modes می‌شود؛
  • در ایرپاد پرو 2 کشیدن دست به سمت بالا باعث افزایش ولوم و کشیدن دست به سمت پایین باعث کاهش ولوم می‌شود؛
  • با گفتن Hey siri دستیار صوتی اپل فراخوانده می‌شود.

اتصال

هر دو محصول به بهترین شکل با اکوسیستم اپل سازگاری دارند و به ایفون، اپل واچ، ایپد و مک بوک متصل می‌شوند. امکان اتصال ایرپاد پرو 2 و ایرپاد پرو به گوشی‌های اندرویدی یا لپ تاپ‌های ویندوزی نیز وجود دارد اما برخی از قابلیت‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود و شما امکان نخواهید داشت تا ایرپاد پرو خود را آپدیت کنید.

قابلیت Apple Find My برای هر دو مدل وجود دارد ولی برای ایرپاد پرو تنها می‌توانید خود بادزها را جستجو کنید و در ایرپاد پرو 2 به لطف تراشه U1 می‌توانید کیس را هم جستجو کنید. هر دو ایرپاد از بلوتوث برای اتصال استفاده می‌کنند و کدک‌های صوتی SBC و AAC را تحت پوشش دارند. ایرپاد پرو از بلوتوث 5.0 استفاده می‌کند و این فناوری در ایرپاد پرو 2 به بلوتوث 5.3 ارتقاء پیدا کرده است تا هم مصرف کاهش پیدا کند و هم پایداری بیشتر شود.

 

بررسی کامل و تخصصی ایرپاد پرو ۲ را در مطلب زیر مطالعه کنید.

بررسی ایرپاد پرو ۲

 

شارژدهی باتری

ایرپاد پرو نسل اول از نظر باتری عملکرد ضعیفی نداشت ولی با این وجود در نسل جدید شاهد بهبود در این زمینه هستیم. ایرپاد پرو می‌تواند با روشن بودن ANC حدود 4 ساعت و 20 دقیقه دوام بیاورد و این عملکرد در نسل جدید به لطف تراشه H2 بهینه‌تر و بلوتوث 5.3 به 5 ساعت و 40 دقیقه افزایش پیدا کرده است که پیشرفت بسیار خوب و قابل توجهی است. در ایرپاد پرو این زمان به کمک کیس به 24 ساعت و در ایرپاد پرو 2 به حدود 30 ساعت می‌رسد و این یعنی در زمینه باتری قطعا نسل جدید با پیشرفت همراه بوده است. هر دو مدل از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.

شارژدهی باتری ایرپاد پرو و ایرپاد پرو 2

عملکرد نویز کنسلینگ

قابلیت حذف نویز فعال یا ANC (Active Noise Cancellation) با تولید فرکانس معکوس نسبت به نویز محیط باعث می‌شود صداهای اضافی خیلی کمتر به گوش برسد و شما در محیط‌های شلوغ هم بتوانید بدون مزاحمت و با صدای کم به موزیک مورد نظر خود گوش دهید. قابلیت ANC در ایرپاد پرو عملکرد بسیار خوبی داشت و حال اپل ادعا کرده که به کمک تراشه H2 این ویژگی‌ها را تا دو برابر بهبود بخشیده است، اما واقعا این ادعا تا چه حد صحت دارد؟

بدون هیچ شکی عملکرد ANC ایرپاد پرو 2 نسبت به نسل قبل بهبود زیادی داشته است و حالا می‌تواند بازه گسترده‌تری از فرکانس‌ها را دربر بگیرد. این که آیا واقعا این قابلیت 2 برابر بهتر شده است را نمی‌توانیم دقیقا تایید کنیم ولی بدون شک می‌توانیم بگوییم که ANC ایرپاد پرو 2 حال جزو دو یا سه هندزفری بی‌سیم موجود در بازار قرار می‌گیرد.

 

10 ترفند ایرپاد که باید بلد باشید:

ترفند های ایرپاد

 

کیفیت صدا

زمانی که شرکتی یک محصول را بسیار خوب و باکیفیت بسازد کار دشواری می‌شود که بخواهد آن را در زمینه‌های مختلف بهبود ببخشد و این دقیقا اتفاقی است که به‌خصوص در زمینه کیفیت صدا در مورد ایرپاد پرو 2 و ایرپاد پرو رخ داده است. ایرپاد پرو کیفیت صدای بسیار خوبی دارد و هنوز هم جزو بهترین‌های موجود در بازار قرار می‌گیرد و نسل جدید هم تلاش کرده با حفظ همین کیفیت عالی برخی از بخش‌ها را بهبود ببخشد. ایرپاد پرو 2 مقدار کمی صدای شفاف‌تری دارد و مقداری هم بیس‌ بهتری را به گوش می‌رساند. زمانی متوجه این تفاوت نه‌چندان خواهید شد که از دو مدل پشت سر هم استفاده کنید و در غیر این صورت بعید است که اصلا متوجه تفاوتی بین این دو محصول از نظر کیفیت صدا شوید.

مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو از نظر کیفیت صدا

کیفیت مکالمه

در زمینه کیفیت مکالمه نیز شرایط تا حد زیادی مانند بخش قبل است و دو مدل بسیار شبیه به هم عمل می‌کنند. کیفیت مکالمه هر دو واقعا خوب است و حتی در محیط‌های شلوغ و پر سر و صدا نیز صدای شما با وضوح خوبی به طرف دیگر منتقل می‌شود. ایرپاد پرو 2 مقداری صدا را بلندتر و البته شفاف‌تر منتقل می‌کند اما این اختلاف به قدری نیست که تأثیر به‌سزایی در عمل داشته باشد و هر دو به خوبی می‌توانند حین مکالمه‌های تلفی همراهان خوبی برای شما باشند.

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا به مقایسه کامل ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو بپردازیم و به تفاوت‌های بین این دو اشاره کنیم. ایرپاد پرو مقداری قیمت بالاتری نسبت به نسل قبلی دارد و اگر برای شما این اختلاف هزینه اهمیت زیادی ندارد به سراغ ایرپاد پرو 2 بروید تا ANC بهتر، شارژدهی باتری بهتر و مقداری کیفیت صدای بهتری نسیبتان شود. از طرفی برای بودجه‌های کمتر همچنان ایرپاد پرو ارزش خرید بسیار بالایی دارد و می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

 

دیگر هندزفری های اپل موجود در تکنولایف را مشاهده کنید: قیمت ایرپاد

 

سوالات متداول

ایرپاد پرو 2 ANC بهتری نسبت به ایرپاد پرو دارد؟ اپل ادعا کرده ایرپاد پرو تا 2 برابر عملکرد بهتری در حذف نویز محیط دارد و ما هم می‌توانیم تا حد زیادی این ادعا را تایید کنیم؛ چرا که بازه گستره‌تری از فرکانس‌ها حذف می‌شود و شما بهتر می‌توانید در محیط‌های شلوغ با ولوم صدای کم هم به موزیک گوش دهید.

ایرپاد پرو کیفیت صدای بهتری دارد یا ایرپاد پرو 2؟ کیفیت صدای این دو مدل تا حد زیادی شبیه به هم است و ایرپاد پرو 2 از نظر بیس و شفافیت صدا مقداری بهتر از نسل قبل عمل می‌کند اما این اختلاف به قدری نیست که سریعا متوجه آن شوید.

ایرپاد پرو 2 شارژدهی بهتری دارد یا ایرپاد پرو؟ ایرپاد پرو 2 از نظر شارژدهی نسبت به نسل قبلی بهبود خوبی داشته و حالا در مجموع می‌تواند حدود 6 ساعت بیشتر و حدود 30 ساعت با روشن بودن ANC دوام بیاورد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
8 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. صادق

    بسیار عالی
    موفق باشید

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/apple-airpods-pro-2-vs-airpods-pro/
ads
ads