داغ ترین ها :
مقایسه اپل واچ سری 8 با اپل واچ اولترا

مقایسه اپل واچ سری 8 با اپل واچ اولترا

در این مقاله قصد داریم به تفاوت های یکی از پر طرفدارترین محصولات اپل بپردازیم. اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا هر دو از جدیدترین ساعت‌های هوشمند اپل هستند که به تازگی معرفی و طرفداران مخصوص به خود را دارند. برای سهولت در خرید قصد داریم به بررسی تفاوت های این دو گجت پوشیدنی بپردازیم.

اپل واچ سری 8

اپل واچ سری 8

اپل واچ اولترا

اپل واچ اولترا

اپل واچ سری 8

اپل واچ سری 8

امتیاز

8.5
طراحی :
7
صفحه نمایش :
8
باتری :
7
اسپیکر :
6
کیفیت ساخت :
9
ارگونومی :
9
کیفیت مکالمه :
9
رابط کاربری :
9
عملکرد :
9

نقاط قوت

  • موجود در دو سایز 41 و 45 میلی‌متری
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • عملکرد روان

نقاط ضعف

  • نداشتن قابلیت Night Mode
  • عدم تغییر در میزان نگهداری شارژ نسبت به نسل قبل

اپل واچ اولترا

اپل واچ اولترا

امتیاز

9.5
طراحی :
9
صفحه نمایش :
9
باتری :
10
اسپیکر :
8
کیفیت ساخت :
10
ارگونومی :
9
کیفیت مکالمه :
9
رابط کاربری :
9
عملکرد :
10

نقاط قوت

  • 60 ساعت عمر باتری
  • داشتن دکمه Action
  • مقاومت بالا در برابر آب و ضربه

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • تک سایز
  • تک رنگ

اپل در سپتامبر 2022 در کنار دیگر محصولاتش از سه ساعت هوشمند جدید خود یعنی اپل واچ اولترا، اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE رونمایی کرد. Apple Watch Ultra و Apple Watch Series 8 عملکردها و ویژگی‌های یکسان زیادی دارند در عین حال تفاوت‌های بزرگ و محسوسی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. اپل واچ اولترا بزرگتر و مقاوم‌تر است؛ اما در قلب خود سنسورهای سلامتی مشابه اپل واچ سری 8 دارد.

هر دو ساعت دارای حسگر ضربان قلب، حسگر اکسیژن خون، برنامه نوار قلب (ECG یا EKG)، ویژگی تشخیص تصادف هستند و هر دو آخرین نسخه Watch OS 9 را اجرا می‌کنند. در ادامه به تفاوت اپل واچ سری ۸ با اولترا خواهیم پرداخت.

قابلیت اپل واچ اولترا اپل واچ سری 8
تاریخ معرفی 7 سپتامبر 2022 (16 شهریور) 7 سپتامبر 2022 (16 شهریور)
ابعاد 14.4 × 44 × 49 میلی‌متر 10.7 × 38 × 45 میلی‌متر
وزن 61.3 گرم 42.3 گرم
جنس بدنه تیتانیوم / پشت از جنس سرامیک و سافایر جلو شیشه‌ای، پشت کریستال سرامیکی/یاقوت کبود، قاب فولادی ضد زنگ
مقاومت در برابر آب دارای گواهی‌ IP6X
مقاومت در برابر فشار آب تا عمق 100 متر
دارای گواهی IP6X

مقاومت در برابر فشار آب تا 50 متر

نوع صفحه نمایش Retina LTPO OLED Retina LTPO OLED
سایز صفحه نمایش 1.92 اینچ 1.9 اینچ
رزولوشن 410 × 502 پیکسل 396 × 484 پیکسل
فناوری محافظت از صفحه نمایش پوشش ضد ضربه و خط و خش (Sapphire crystal) پوشش ضد ضربه و خط و خش (Sapphire crystal)
صفحه نمایش همیشه روشن دارد دارد
قابلیت مکالمه دارد دارد
سیستم عامل watchOS 9.0 watchOS 9.0
تراشه Apple S8 Apple S8
حافظه داخلی 32 گیگابایت 32 گیگابایت
اسپیکر دارد/ دارای اسپیکر دوگانه دارد
شبکه وای فای Wi-Fi 802.11 b/g/n, dual-band Wi-Fi 802.11 b/g/n, dual-band
بلوتوث نسخه 5.3 نسخه 5.3
قابلیت مکان یابی GPS (L1+L5), GLONASS, GALILEO, BDS GPS, GLONASS, GALILEO, QZSS, BDS
حسگرها ضربان قلب (Heart Rate)، شتاب سنج (Accelerometer)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، فشارسنج (barometer)، اکسیژن خون (SpO2)، اکسیژن مصرفی (VO2max)، ارتفاع سنج (always-on altimeter)، قطب نما (compass)، سنسور نور (light sensor) ضربان قلب (Heart Rate)، شتاب سنج (Accelerometer)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، فشارسنج (barometer)، اکسیژن خون (SpO2)، اکسیژن مصرفی (VO2max)، ارتفاع سنج (always-on altimeter)، قطب نما (compass)، سنسور نور (light sensor)
باتری لیتیوم یونی 542 میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم یونی 308 میلی‌آمپر ساعتی

 

انواع اپل واچ ۸ را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت اپل واچ 8

تفاوت در طراحی اپل واچ سری 8 با اپل واچ اولترا

در مقایسه اپل واچ اولترا و اپل واچ سری 8 سراغ طراحی این دو محصول پرطرفدار رفته‌ایم. در بخش طراحی این دو گجت پوشیدنی شباهت‌هایی دارند؛ اما مدل اولترا از نظر ابعادی بزرگتر و بدنه‌ای از جنس تیتانیوم دارد تا بتواند در شرایط سخت مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

اپل واچ اولترا دارای فریم 49 میلی‌متری است که بزرگترین اپل واچ تا این لحظه محسوب می‌شود. اپل واچ سری 8 در دو اندازه مختلف 41 میلی‌متری و 45 میلی‌متری عرضه می‌شود و انتخاب بیشتری در انتخاب سایز به کاربران می‌دهد؛ همچنین جنس فریم آن نیز در دو مدل فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم در نظر گرفته شده است. صفحه‌نمایش اولترا طراحی تخت دارد؛ اما سری 8 روال مدل‌های قبل را حفظ کرده و صفحه‌نمایش منحنی دارد.

اپل واچ اولترا

هر دو ساعت تاج دیجیتالی و دکمه کناری دارد؛ اما این دکمه‌ها در اپل واچ اولترا بزرگتر هستند. تاج اولترا دارای برجستگی‌های عمیق‌تر است و دکمه کناری آن از قاب بیشتر بیرون زده است؛ همچنین یک دکمه Action قابل برنامه‌ریزی اضافی در سمت چپ به همراه یک بلندگوی دوگانه وجود دارد. این دکمه به این علت برای آن در نظر گرفته شده که هنگام پوشیدن دستکش یا اگر دست‌هایتان خیس هستند فشار دادن آن آسان‌ترباشد و نیازی به باز کردن قفل ساعت برای کار کردن با آن نداشته باشید؛ اپل واچ سری 8 تا 50 متر در برابر آب مقاومت می‌کند در مقابل اپل واچ اولترا تا 100 متر در برابر آب مقاومت دارد. هر دو ساعت دارای رتبه IP6X هستند. اپل واچ اولترا یک آژیر داخلی به همراه بند نارنجی دارد که در موقعیت‌های اورژانسی نشانگر خطر است و به کاربر در مواقع ضروری که نیاز به امداد دارد کمک می‌کند.

 

پیشنهاد مطالعه:
بررسی اپل واچ اولترا

 

برای ورزش‌های حرفه‌ای، اولترا از سری 8 بادوام‌تر است. صفحه‌نمایش آن به دلیل طراحی تخت در مقایسه با طراحی صفحه‌نمایش خمیده سری 8 در برابر ضربه و سقوط مقاومت بیشتری دارد؛ همچنین دارای شیشه کریستال یاقوت کبود است که دوام بیشتری نسبت به شیشه Ion-X مورد استفاده در نسخه آلومینیومی سری 8 دارد؛ اما شیشه یاقوت کبود را با خرید جنس استیل ضد زنگ سری 8 دریافت خواهید کرد.

میزان روشنایی صفحه‌نمایش اپل واچ اولترا به 2000 نیت می‌رسد در حالی که اپل واچ سری 8 میزان روشنایی 1000 نیت دارد. با استفاده از اپل واچ سری 8 می‌توانید زیر نور خورشید نیز اطلاعات ساعت را مشاهده کنید و مشکلی از این بابت نخواهید داشت؛ اما اپل واچ اولترا با توجه به داشتن حداکثر روشنایی دوبرابری نسبت به سری 8 در تابش شدید خورشید عملکرد بهتری خواهد داشت. هر دو گجت مجهز به صفحه‌نمایش همیشه روشن شده‌اند. اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا را می‌توان با بندهای متفاوت سفارشی‌سازی کرد. مدل اولترا مجموعه‌ای منحصر به فرد از بندها دارد که برای ورزش‌های گوناگون طراحی شده‌اند‌.

 

 

مقایسه ویژگی‌ها و سخت افزار اپل واچ اولترا و اپل واچ سری 8

سنسور و سخت افزار اپل واچ سری 8 با اولترا

در ادامه مقاله مقایسه اپل واچ اولترا و اپل واچ سری 8 به قابلیت‌های و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت. در ابتدا به شباهت‌های این دو ساعت می‌پردازیم. هر دو ساعت دارای watchOS 9 هستند؛ همچنین سنسور دمای پوست، سنسور تشخیص تصادف، مجموعه‌ای از گزینه‌های ارتباطی، برنامه‌های پیش فرض اپل واچ، سنسورهای ردیابی سلامت و حرکات ورزشی هستند. در موارد فوق تا حدودی هر دو دستگاه قابلیت‌های اولیه یکسانی دارند.

Apple Watch Ultra و Watch Series 8 هر دو از تراشه S8 با پردازنده دو هسته‌ای 64 بیتی، تراشه W3 استفاده می‌کنند و همچنین هر دو دارای یک تراشه U1 روی برد هستند. هر دو ساعت از برنامه قطب نما بازطراحی شده استفاده می‌کنند که به شما این امکان را می‌دهد تا نقاط بین راه را ذخیره کرده و هنگام برگشت از مسیر، راه برگشت را به راحتی پیدا کنید. با نگاهی دقیق‌تر متوجه خواهید شد که اپل واچ اولترا GPS دو بانده دارد که دقیق‌ترین داده‌ها را از موقعیت مکانی فرد نمایش می‌دهد. اپل واچ اولترا دارای یک آژیر جدید است که در بخش طراحی نیز به آن اشاره کردیم. 86 دسی بل بلندی صدا دارد و طبق ادعای اپل تا فاصله 180 متری صدای آن شنیده می‌شود.

هر کدام از این ساعت‌ها کیبورد با اندازه استاندارد برای وارد کردن متن و همچنین تبدیل گفتار به نوشتار دارند. از دیگر قابلیت‌های این دو ساعت می‌توان به قابلیت پینگ شدن ساعت به گوشی اشاره کرد. این قابلیت در صورت جا گذاشتن یا گم کردن گوشی به شما کمک می‌کند آن را پیدا کنید. از دیگر تفاوت‌های برجسته اپل واچ اولترا با اپل واچ سری 8 یک واچ فیس انحصاری به نام Wayfinder است که مخصوص صفحه‌نمایش بزرگ اپل واچ اولترا طراحی شده است. این واچ فیس قطب نمایی بزرگ را در صفحه نمایش می‌دهد که می‌توانید تا 8 شورتکات ضروری را کنار آن اضافه کنید. اپل واچ اولترا در مقایسه با میکروفون تکی سری 8 سه میکروفون دارد. این میکروفون‌ها برای این طراحی شده‌اند که در شرایطی که باد شدید وجود دارد نیز بتوانید کیفیت مکالمه مطلوبی داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه:
بررسی اپل واچ سری 8

 

مقایسه باتری اپل واچ اولترا و اپل واچ سری 8

باتری این دو ساعت هوشمند قابل مقایسه نیست. اپل واچ اولترا باتری بزرگتری دارد با استفاده معمولی 36 ساعت شارژدهی را دوام می‌‌آورد. در حالی که اپل واچ سری 8 حدودا 18 ساعت شارژدهی معمولی دارد. اپل واچ اولترا حدودا 2 برابر سری 8 می‌تواند شارژ نگهدارد؛ همچنین با استفاده از حالت ذخیره انرژی که به تازگی اضافه شده، اپل واچ ویژگی‌های تخلیه باتری مانند نمایشگر همیشه روشن و ردیابی خودکار تمرین را غیرفعال می‌کند؛ بنابراین اپل واچ سری 8 تا 36 ساعت و اپل واچ اولترا تا 60 ساعت دوام می‌آورد.

قیمت اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا

قیمت یکی از مهمترین تفاوت‌های اپل واچ سری 8 با اپل واچ اولترا است. اپل واچ سری 8 با قیمت پایه 399 دلار عرضه می‌شود در مقابل اپل واچ اولترا 799 دلار قیمت دارد. این مدل نسبت به ساعت‌های قبلی اپل افزایش قیمت زیادی داشته؛ اما باید در نظر داشته باشید که جنس این ساعت از فولاد ضد زنگ است و قابلیت‌هایی مانند GPS دوبانده، آژیر خطر، دو میکروفون و غیره دارد که باعث این تفاوت قیمت زیاد می‌شود.

 

قیمت اپل واچ سری 8 45 میلی متری

 

قیمت اپل واچ سری 8 41 میلی متری

 

 جمع بندی

اپل واچ اولترا بخریم یا اپل واچ سری 8؟

اگر به ساعتی برای ورزش‌هایی مانند کوهنوردی، شنا و غیره نیاز دارید که ویژگی‌هایی مانند صفحه‌نمایش با میزان روشنایی زیاد، بلندگوهای بلندتر، GPS دقیق‌تر، مقاومت در برابر آب بیشتر و موارد دیگر نیاز دارید بدون شک اپل واچ اولترا بهترین انتخاب است؛ اما اگر ساعتی برای استفاده روزانه با پیگیری سلامت و حالت‌های ورزشی می‌خواهید اپل واچ سری 8 گزینه منطقی محسوب می‌شود.

فرق اپل واچ اولترا با اپل واچ سری 8 چیست؟

از تفاوت اپل واچ ۸ و اپل واچ اولترا می‌توان موارد زیادی را نام برد. اپل واچ اولترا GPS دو بانده، مقاومت در برابر آب تا 100 متر، بلندگو، میزان روشنایی 2000 و موارد دیگر دارد در حالی که اپل واچ سری 8 دارای مقاومت در برابر آب تا 40 متر و میزان روشنایی 1000 است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
6 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/apple-watch-8-vs-ultra/
ads
ads