داغ ترین ها :
نحوه اتصال گوشی به تلویزیون ال جی

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون ال جی

متصل کردن گوشی موبایل به تلویزیون یکی از پر تکرارترین سؤالاتی است که اغلب توسط کاربران گوشی‌های اندرویدی مطرح می‌شود. نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند LG به ویژگی‌های نوآورانه‌ای مجهز شده است که به شما امکان می‌دهد تا محتوا را از یک دستگاه دیگر مانند گوشی هوشمند، تبلت و یا کامپیوتر به نمایشگر بزرگ‌تر تلویزیون منتقل کنید. روش‌های مختلفی برای به اشتراک گذاشتن محتوا بین تلویزیون LG و گوشی موبایل وجود دارد که بسته به کاربران و دستگاهی که از آن استفاده می‌کنند می‌تواند متفاوت باشد، به طور مثال شما می‌توانید از کابل USB، HDMI و یا مبدل‌های سیمی و بی‌سیم موجود در بازار استفاده کنید و گوشی هوشمند خود را به تلویزیون وصل کنید تا از مزایا آن بهره‌مند شوید. تا پایان مقاله چگونه گوشی را به تلویزیون ال جی وصل کنیم همراه ما باشید تا انواع روش‌های وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی را معرفی کنیم و در ادامه نحوه استفاده از آن‌ها را شرح دهیم. درست است که برندهای موجود در بازار امروز با گذشته تفاوت محسوسی دارند؛ اما برای خرید تلویزیون می توانید از سایت تکنولایف استفاده کنید.

 

برنامه وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی با بلوتوث

برای وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی با بلوتوث نیازی به نصب اپلیکیشن خاصی نیست. یکی از آسان‌ترین روش‌های اتصال گوشی هوشمند به تلویزیون، استفاده از بلوتوث هر دو دستگاه است. برای برقراری این اتصال باید ابتدا بلوتوث هر دو دستگاه را روشن کنید. تب بلوتوث تلویزیون LG را باز کنید و آن را روی حالت Discoverable قرار دهید. پس از این حالت شما می‌توانید از اتصال گوشی به تلویزیون استفاده کنید و فایل‌ها، عکس‌ها و فیلم‌های درون گوشی را به تلویزیون انتقال دهید.

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی با کابل USB

یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای اتصال گوشی به تلویزیون ال جی که اکثر کاربران از آن استفاده می‌کنند، استفاده از کابل USB است. در واقع این ساده‌ترین روش برای وصل کردن گوشی به تلویزیون ال جی بوده که تنها با استفاده از یک کابل USB ممکن شده است، چرا که امروزه بیشتر تلویزیون‌های LG دارای پورت USB هستند و ازاین‌رو می‌توان به‌راحتی و تنها با داشتن یک کابل USB گوشی موبایل را به آن متصل کرد. در این روش تلویزیون، گوشی هوشمند شما را به‌عنوان یک کارت حافظه فلش و یا هارد دیسک شناسایی می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا به یکی از قسمت‌های عکس، ویدئو و موسیقی دسترسی پیدا کنید. برای بهره گرفتن از این قابلیت به نکات زیر توجه کرده و مسیرهای لازمه را دنبال کنید.

مرحله 1. در تنظیمات گوشی خود، منو Developer Options را پیدا کنید و پس از آن گزینه USB Debugging را فعال کنید.
مرحله 2. یک طرف کابل USB یا همان کابل شارژ را به درگاه اتصال گوشی و طرف دیگر آن را به پورت USB تلویزیون متصل کنید.
مرحله 3. لمسی از نوار بالا گوشی به پایین داشته باشید تا در Notificationها منو Use USB For به نمایش درآید و پس از آن گزینه File Transfer را انتخاب کنید.
مرحله 4. با طی‌کردن مراحل بالا پیامی مبنی‌بر درخواست اجازه برای اتصال به گوشی نمایش داده می‌شود و شما باید گزینه Yes را انتخاب کنید.
مرحله 5. سپس فیلم، عکس و یا موسیقی مورد نظر خود را انتخاب کنید تا پخش شود.
به این ترتیب شما می‌توانید عکس‌ها، ویدئوها و موسیقی‌های ذخیره شده در گوشی خود را با تلویزیون به اشتراک بگذارید و از تماشا آن در اندازه بزرگ‌تر تلویزیون لذت ببرید.

• اتصال گوشی به تلویزیون با شارژر

 

آموزش اتصال تبلت به تلویزیون:

چگونه تبلت را به تلویزیون وصل کنیم بدون کابل

 

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی با کابل HDMI

یک راهکار دیگر برای پاسخ به سؤال «چگونه گوشی اندروید را به تلویزیون ال جی وصل کنیم» استفاده از کابل HDMI است. اتصالات سیمی معمولاً روشی آسان و قابل‌اعتماد برای وصل کردن گوشی اندروید به تلویزیون هستند. کابل‌هایی که معمولاً در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارت‌اند از: کابل تبدیل Micro USB به HDMI و یا کابل تبدیل Type C به HDMI که انتخاب آن‌ها بستگی به دستگاهی دارد که شما از آن استفاده می‌کنید. در این نوع از اتصال، شما می‌توانید بدون نیاز به اینترنت و شبکه Wi-Fi صفحه گوشی خود را با تلویزیون به اشتراک بگذارید؛ بنابراین چنانچه تلویزیون یا گوشی هوشمند شما قابلیت اتصال بی‌سیم را ندارد یا در استفاده از روش‌های اتصال دیگر با مشکل مواجه شدید می‌توانید با استفاده از یک کابل تبدیل به‌سادگی گوشی خود را تلویزیون متصل کنید. البته لازم به ذکر است تنها در صورتی می‌توانید از یک کابل تبدیل ساده استفاده کنید که گوشی شما از یکی از فناوری‌های MHL یا SlimPort پشتیبانی کند، در غیر این صورت برای وصل کردن گوشی به تلویزیون و استریم کردن محتوا به آن نیاز به خرید یک مبدل دارید. برای اتصال گوشی به تلویزیون ال جی با استفاده از کابل تبدیل کافی است تا مراحل زیر را طی کنید.

خرید مک بوک

مرحله 1. یک طرف کابل را به درگاه اتصال گوشی و یک طرف دیگر آن را به ورودی تلویزیون متصل کنید.
مرحله 2. کلید Home را که بر روی کنترل قرار دارد بفشارید و سپس گزینه Home Dashboard را انتخاب کنید.
مرحله 3. در منو Home Dashboard، HDMI مورد نظر را انتخاب کنید.

برای اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از مبدل طبق دستور زیر عمل کنید.

مرحله 1. کابل مبدل را به درگاه گوشی خود متصل کنید.
مرحله 2. یک سر کابل HDMI را به مبدل متصل کرده و طرف دیگر آن را به درگاه HDMI تلویزیون متصل کنید.
مرحله 3. کلید Home را که بر روی کنترل قرار دارد، بفشارید و سپس گزینه Home Dashboard را انتخاب کنید.
مرحله 4. در منو Home Dashboard، HDMI مورد نظر را انتخاب کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون با مبدل USB Type C به HDMI

آموزش وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی قدیمی

با توجه به اینکه در عصر حاضر تلویزیون‌های LG هم مانند برندهای دیگر آپدیت شده‌اند و مدل‌های جدیدی از آن‌ها روانه بازار شده است. در جواب چگونه گوشی را به تلویزیون ال جی وصل کنیم، باید به دو جواب متفاوت تلویزیون قدیمی و جدید برسیم. برای اتصال تلویزیون‌های قدیمی باید از دو روش اتصال درگاه HDMI به آنالوگ یا خرید و استفاده از دانگل کروم کست استفاده کنیم.

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی بدون کابل

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی با بلوتوث، یکی از روش‌های اتصال بی‌سیم است که امکان متصل شده گوشی موبایل به تلویزیون را بدون نیاز به کابل فراهم می‌آورد. برای اشتراک‌گذاری محتوا از گوشی به تلویزیون از طریق بلوتوث شما نیاز به نصب برنامه‌های ثالث دارید تا بتوانید گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید، همچنین منتقل کردن محتوا از گوشی به تلویزیون با استفاده از بلوتوث، ممکن است با کاهش وضوح تصویر و افت کیفیت صدا همراه باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود تا از روش‌های دیگر برای متصل شدن به تلویزیون استفاده کنید.

چگونه گوشی سامسونگ را به تلویزیون ال جی وصل کنیم؟

«چگونه با اسمارت ویو به تلویزیون ال جی وصل شویم» یا «چگونه با گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی وصل شویم» از دیگر سوالاتی است که اغلب کاربران گوشی‌های سامسونگ با آن مواجه هستند. یکی از رایج‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی، اتصال از طریق Smart View است. این فناوری به شما امکان می‌دهد تا از روش اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی بدون کابل استفاده کنید و عکس‌، ویدئو و بازی‌های مورد علاقه‌تان را به نمایشگر تلویزیون منتقل کنید. این انتقال فایل باعث می‌شود تا آن‌ها را با کیفیتی بهتر و در ابعادی بزرگ‌تر مشاهده کنید. برای استفاده از این قابلیت کافی است تا مراحل زیر را دنبال کنید.

• تنظیمات تلویزیون

مرحله 1. کلید تنظیمات را که بر روی کنترل قرار دارد، بفشارید و پس از آن گزینه Network را انتخاب کنید.
مرحله 2. در منو Connection گزینه Device Connector را انتخاب کنید.
مرحله 3. سپس گزینه Smartphone را انتخاب کرده و پس از آن گزینه Screen Share را انتخاب کنید.

• تنظیمات گوشی

مرحله 1. نوار بالا گوشی را به پایین بکشید تا گزینه‌های Quick panel در اختیار شما قرار بگیرد، سپس گزینه Smart View را انتخاب کنید.
مرحله 2. گوشی شروع به جست‌وجو می‌کند و لیستی از دستگاه‌های موجود را به نمایش در می‌آورد.
مرحله 3. تلویزیون مورد نظر را در فهرست دستگاه‌های موجود انتخاب کنید.
با طی کردن مراحل بالا اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی برقرار می‌شود و شما می‌توانید به‌سادگی محتوا گوشی خود را در تلویزیون مشاهده کنید.

وصل شدن گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون ال جی چگونه است ؟

اموزش وصل كردن گوشي به تلويزيون ال جي با Screen Mirror در گوشی های شیائومی نیز همانند دیگر برندهایی است که تا اینجا به آن‌ها اشاره کردیم. در واقع Screen Mirror همان فناوری Miracast است که کمپانی‌های مختلف سازنده گوشی موبایل از آن با عناوین مختلفی در گوشی‌های خود استفاده کرده‌اند. شرکت شیائومی از این فناوری بنام Wireless Display یاد کرده است. برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون ال جی کافی است تا به ترتیب زیر عمل کنید.

تجربه کاربری سامسونگ (UI) و رابط کاربری بسیار اختصاصی مبتنی بر اندروید (MIUI) خود را با هدف کمک به تجربه کاربری بر روی اندروید اصلاح کرده است. تجربه کاربری سامسونگ از یک تلفن هوشمند به دیگری متفاوت است؛ اما تمام تلفن‌های هوشمند هر دو شرکت، حداقل از نسخه Android 9 Pie پشتیبانی می‌کنند.

• تنظیمات تلویزیون

مرحله 1. کلید تنظیمات را که بر روی کنترل قرار دارد، بفشارید و پس از آن گزینه Network را انتخاب کنید.
مرحله 2. در منو Connection گزینه Device Connector را انتخاب کنید.
مرحله 3. سپس گزینه Smartphone را انتخاب کرده و پس از آن گزینه Screen Share را انتخاب کنید.

• تنظیمات گوشی

مرحله 1. نوار بالا گوشی را به پایین بکشید تا گزینه‌های Control Center در اختیار شما قرار بگیرد و سپس گزینه Cast را انتخاب کنید.
مرحله 2. در اینجا از شما خواسته می‌شود تا Bluetooth و WiFi خود را روشن کنید. پس از آن گوشی شروع به جست‌وجو و یافتن دستگاه‌های در مجاورت شما می‌کند.
مرحله 3. تلویزیون هوشمند خود را در فهرست دستگاه‌های موجود انتخاب کنید.

وصل شدن گوشی شیائومی به تلویزیون ال جی

 

چگونه گوشی هواوی را به تلویزیون ال جی وصل کنیم؟

نحوه اتصال گوشی هواوی به تلویزیون ال جی نیز بسیار آسان بوده و درست همانند دیگر گوشی های هوشمند است با این تفاوت که اموزش وصل كردن گوشي به تلويزيون ال جي توسط هواوی با یادآوری از  فناوری عنوان Wireless Projection به انتشار رسیده است. برای استریم کردن محتوا از گوشی هواوی به تلویزیون کافی است تا دستورالعمل‌های زیر را انجام دهید.

• تنظیمات تلویزیون

مرحله 1. کلید تنظیمات را که بر روی کنترل قرار دارد، بفشارید و پس از آن گزینه Network را انتخاب کنید.
مرحله 2. در منو Connection گزینه Device Connector را انتخاب کنید.
مرحله 3. سپس گزینه Smartphone را انتخاب کرده و پس از آن گزینه Screen Share را انتخاب کنید.

• تنظیمات گوشی

مرحله 1. نوار گوشی را به پایین بکشید تا گزینه‌های Sort Switches در اختیار شما قرار بگیرد و سپس آیکون Wireless Projection انتخاب کنید.
مرحله 2. در اینجا از شما خواسته می‌شود تا WiFi خود را روشن کنید، سپس گوشی شروع به جست‌وجو و یافتن دستگاه‌های در مجاورت شما می‌کند.
مرحله 3. تلویزیون هوشمند خود را در فهرست دستگاه‌های موجود انتخاب کنید.

وصل شدن گوشی هواوی به تلویزیون ال جی

وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون ال جی

روش متصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون ال جی برای استریم محتوا کردن محتوا همانند دیگر گوشی‌های اندرویدی است با این تفاوت که شما باید ابتدا تنظیمات مربوط به اتصال گوشی آیفون به تلویزیون ال جی را روشن کنید و بعد برای وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون ال جی مراحل زیر را طی کنید.
نکته: برای بهره گرفتن از این قابلیت هر دو دستگاه «گوشی/تلویزیون» باید به یک شبکه اینترنت متصل باشند.
مرحله 1. کلید Home که بر روی کنترل قرار دارد را بفشارید و سپس گزینه Home Dashboard را انتخاب کنید.
مرحله 2. در منو Home Dashboard گزینه AirPlay را انتخاب کنید.
مرحله 3. گزینه AirPlay & HomeKit Settings را انتخاب کنید.
مرحله 4. AirPlay را روشن کنید.

در ادامه نوبت به تنظیمات مربوط به گوشی می‌رسد.

مرحله 1. لمسی از سمت «راست-بالا» به پایین داشته باشید تا منو Control Center در اختیار شما قرار بگیرد و پس از آن گزینه Screen Mirroring را انتخاب کنید.
مرحله 2. در این بخش گوشی شروع به جست‌وجو و یافتن دستگاه‌هایی می‌کند که در مجاورت شما قرار دارد.
مرحله 3. تلویزیون هوشمند خود را در فهرست دستگاه‌های موجود انتخاب کنید.
مرحله 4. در این بخش از شما خواسته می‌شود تا کد به نمایش درآمده بر روی تلویزیون را در گوشی خود وارد کنید.
اکنون گوشی شما به تلویزیون متصل شده است و شما می‌توانید محتوا گوشی خود را در اندازه بزرگ‌تر تلویزیون مشاهده کنید و تماشا آن لذت ببرید.

وصل شدن گوشی ایفون به تلویزیون ال جی

 

مقالات پیشنهادی: روش های ساخت ایمیل موقت و کاربرد آن برای ثبت نام

 

نرم‌افزار اتصال گوشی به تلویزیون ال جی

DLNA یک روش اشتراک گذاری است که به شما امکان می‌دهد تا از طریق شبکه بی‌سیم، عکس‌ها ، ویدئوها و موسیقی‌های ذخیره شده در گوشی هوشمند خود را با تلویزیون به اشتراک بگذارید. برای استریم محتوا از گوشی به تلویزیون با استفاده از DLNA کافی است تا به ترتیب زیر عمل کنید.
مرحله 1. نرم‌افزار DLNA را از Google Play دریافت کرده و نصب کنید.
مرحله 2. دستورالعمل‌های موجود در برنامه را اجرا کنید تا گوشی به تلویزیون متصل شود.
مرحله 3. فایل مورد نظر را انتخاب کنید تا در تلویزیون پخش شودبرنامه انتقال صفحه گوشی به تلویزیون

 

کلام آخر

علاوه بر موارد گفته شده، روش‌ها و راهکارهای بسیاری وجود دارد که با بهره گیری از ماژول های جانبی و یا نصب نرم‌افزارهای ثالث در دسترس قرار می‌گیرد که می‌توانید از آنها بهره بگیرید و استفاده کنید. همچنین اگه شما موارد بهتری را می‌شناسید که ما به آنها اشاره نکردیم حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

46 نظر

  1. مهدی

    با آپدیت جدید تلویزیون الجی نانو سل ۸۰ نه میشه با بلوتوث وصل شد نه از طریق باز تاباندن گوشی شیائومی رو وصل کرد

  2. میلاد

    سلام
    تلویزیون من LG nano80vpa هست
    گزینه اپل ایر پلی نداره
    هر چقدر هم در اسکرین میرور گوشی ایفون چک می‌کنم چیزی نیست .
    گوشی سامسونگ به راحتی میرور میشه
    ولی ایفون فقط به بلوتوث وصل میشه .
    وقتی هم خریدم روش نوشته بود هم کیت و اپل ایر پلی .
    اپدیت کردم نرم افزار تلویزیون ولی بازم ایکون اپل ایر پلی نیست .

  3. محمدرضا

    سلام گوشی من شیائومی هست قبلاً به تلویزیون LG وصل میشد الان یه لحظه وصل میشه ولی بعد از چند ثانیه قطع میشه میشه لطفاً راهنمایی کنید منو ممنونم

  4. اشکان

    سلام تلویزیون ما ال‌جی 2016 مدل LG49LH54V1 هست میخوام با گوشی آنر 90 بهش وصل شم آیا امکانش هست چه از طریق کابل USB چه بیسیم؟

  5. سلام تلویزیون ماگزینهNetwork نداره باید چیکار کنم ال جی قدیمی 42 اینچ

  6. ..

    سلام وقت بخیر چطوری گوشی سامسونگ a12s رو به تلوزیون ال جی 2018 وصل کنیم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ..

      سلام وقت بخیر این گوشی smart view نداره از طرفی تلویزیون هوشمند هست؟
  7. ماهان

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من گوشی a13 دارم میخواستم بدونم میتونم بدون سیم ب تلوزیون ال جی ۵۵ اینچ وصل بشم
    یا تلاش نکنم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ماهان

      سلام وقت بخیر چک کنید تلویزیون این قابلیت رو داشته باشه
  8. Y atai

    برای اتصال گوشی به تلویزیون از طریق بیسیمی همه تنظیماتی را که شما گفتین رفتم اما گزینه آخر را نداره البته یکبار اتفاقی اورد صفحه کامل گوشی را ولی دیگه هر کار کردم نشد دیگه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Y atai

      سلام چون بخیر مدل گوشیتون چیه؟
  9. سحر

    سلام ما شبا که تی وی میبینیم یهو موبایل همسایه ها میوفته رو تلوزیون و مزاحم میشن چجوری میتونیم تنظیم کنیم که فقط موبایل خودمون وصل بشه

    1. مهدی

      پاسخ به سحر

      حتما قبلا یکبار تایید کردید. حال باید توی تنظیمات اجازه دسترسی هایی که قبلا تایید کرده اید رو ریست کنید تا بدون تایید دوباره شما نتونند وصل شوند.
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سحر

      سلام وقت بخیر خب باید روی تلویزیون تایید کنید تا وصل بشن
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/connect-the-phone-to-the-lg-tv/
ads
ads