داغ ترین ها :
راهنمای خرید دسته بازی کامپیوتر؛ معرفی بهترین دسته های بازی

راهنمای خرید دسته بازی کامپیوتر؛ معرفی بهترین دسته های بازی

قصد دارید یک کنترلر خوب برای بازی کردن تهیه کنید اما نمی‌دانید باید به چه نکاتی توجه کنید؟ این مقاله مخصوص خود شما است. این روزها تجربه بازی‌های ویدیویی سن و سال نمی‌شناسد و افراد در هر سنی که باشند، به تجربه بازی‌های مختلف علاقه نشان می‌دهند. یکی از مهم‌ترین ابزار برای بازی کردن، کنترلر است. این مقاله در واقع راهنمای خرید دسته بازی کامپیوتر است. اگر می‌خواهید از نکات مهم در خرید دسته بازی آگاه شوید، در ادامه با تکنولایف همراه باشید.

راهنمای خرید دسته بازی کامپیوتر

اگر یک دسته بازی خوب داشته باشید، می‌تواند از تجربه بازی‌های ویدیویی بیشترین لذت ممکن را ببرید. داشتن یک کنترلر باکیفیت در تجربه آثاری نظیر Sekiro: Shadows Die Twice و Mortal Kombat 11 تاثیر زیادی خواهد داشت. حتی اگر دل‌باخته‌ی بازی‌های شوتر اول شخص یا MOBA باشید و استفاده از موس و کیبورد شما را خسته کرده باشد، می‌توانید به یک کنترلر مناسب آن‌ها را تجربه کرده و عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارید.

برای انتخاب یک دسته بازی، ابتدا باید به سلیقه خود رجوع کنید. در واقع نگاهی به کنترلرها بیندازید و طراحی مورد علاقه‌تان را پیدا کنید. برای مثال اگر به محصولاتی با طراحی سنتی علاقه داشته باشید، احتمالا به سراغ کنترلر ایکس باکس وان یا دوال شاک 4 خواهید رفت. اما اگر محصولی بخواهید که کم و بیش متفاوت باشد و مشکلی با کنترلرهای سیمی نداشته باشید، دسته بازی Logitech F310 می‌توانید انتخاب مناسبی برای‌تان باشد.

از سوی دیگر اگر می‌خواهید کنترلری بالارده و مدرن‌تر بخرید، Xbox One Elite Wireless Controller Series 2 و Astro C40 TR جزو اولویت‌های‌تان خواهند بود. این دسته‌ها در نگاه اول مشابه کنترلرهای معمولی هستند، اما وجود قابل شخصی‌سازی موجب می‌شود که شما بتوانید آن‌ها را به شکلی که دوست دارید، در‌آورید. البته این ویژگی هزینه بیشتری نیز می‌طلبد و این محصولات تقریبا 100 تا 150 دلار گران‌تر از دسته‌های عادی هستند.

در راهنمای خرید دسته بازی باید ذکر کنیم که قیمت نیز قطعا یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب دسته است. وجود قابلیت شخصی‌سازی و بی‌سیم بودن محصول، موجب افزایش قیمت آن می‌شوند. اگر دوست دارید یک محصول باکیفیت اما با قیمت خوب پیدا کنید، می‌توانید تهیه دسته بازی کامپیوتر دسته دوم را نیز مد نظر داشته باشید. البته باید به خوبی محصولات دسته دوم را بررسی کنید تا مبادا پس از خرید با مشکلی مواجه شوید. علاوه بر این، خرید دسته بازی دوبل برای کامپیوتر نیز می‌تواند انتخاب مناسبی برای‌تان باشد.

انتخاب اول ما در این لیست بدون شک دسته بی‌سیم ایکس باکس است. طراحی زیبا، راحت بودن کیفیت ساخت بالا و قابلیت سازگاری بالا با تقریبا همه‌ی بازی‌های پی سی باعث شده که این محصول در صدر اولویت‌های ما قرار گیرد. با این حال لیست ما گزینه‌های دیگری نیز در خود دارد که ممکن است برای شما مناسب‌تر باشند. به عنوان مثال Xbox One Elite Controller Series 2 انتخابی است که به خاطر راحت بودن، بادوام بودن و ارائه قابلیت‌های شخصی‌سازی زیاد می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. از سمتی دسته 8BitDo SN30 می‌تواند در تجربه بازی‌های کلاسیک بهترین انتخاب برای شما باشد.

C40 TR، محصول 199 دلاری Astro، می‌تواند یک جایگزین خوب برای کنترلر Xbox Elite باشد؛ زیرا از نظر فیزیکی قابل شخصی‌سازی است و دوام و کیفیت ساخت بالایی دارد. دسته DualShock 4 از شرکت سونی (Sony) نیز یک گزینه بسیار خوبی برای پی سی گیمرها به حساب می‌آید. به لطف استیم (Steam) لیست بازی‌هایی که از دسته‌های بازی پشتیبانی می‌کنند بیشتر شده و حالا آثار زیادی با این کنترلرها سازگاری دارند.

پیش از ادامه مطلب بد نیست اشاره کنیم که ما در تکنولایف به معرفی بهترین موس های مخصوص بازی و بهترین کیبوردهای گیمینگ نیز پرداخته‌ایم که می‌توانید به این مقالات نیز سر بزنید.

 

برای خرید گوشی گیمینگ به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

بهترین دسته بازی برای کامپیوتر

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

کنترلرهای زیادی وجود دارند که می‌توانند در لیست بهترین دسته های بازی قرار بگیرند؛ از مدل‌های سیمی و ارزان قیمت گرفته تا مدل‌های بی‌سیم با قیمت‌های بالا. ما به اکثر مخاطبان‌مان دسته بی‌سیم ایکس باکس وان را پیشنهاد می‌کنیم که محصول بسیار باکیفیتی است. این محصول معمولا با قیمتی حدود 60 دلار پیدا می‌شود و به راحتی با پی سی سازگاری پیدا می‌کند. کنترلرهای مدل جدید از بلوتوث برای اتصال بهره می‌برند و  برای اتصال مدل‌های قدیمی‌تر باید از دانگل استفاده کنید. فرقی نمی‌کند دانگل باشد یا بلوتوث، پی سی به سرعت با کنترلر جفت می‌شود. استفاده از دسته ایکس باکس وان روی کنسول اصلی تفاوت با کامپیوتر ندارد و در نتیجه بسیاری از افراد با نحوه کار آن از قبل آشنا هستند.

اگر به دسته‌های بی‌سیم علاقه‌ای ندارید، بهتر است به سراغ دسته بازی Logitech F310 بروید. این کنترلر که در حدود قیمتی 25 دلار یا کمتر پیدا می‌شود، بسیار راحت بوده و تجربه‌ای خوب را برای‌تان به ارمغان می‌آورد. در واقع  این محصول تمام آن چیزی که از یک محصول مدرن انتظار دارید را به شما ارائه خواهد داد. مهم‌ترین مزیت این محصول نیز بدون شک قیمت ارزان آن است. علاوه بر این، از آن جایی که کمپانی سازنده این کنترلر یک شرکت صاحب‌نام است، می‌توانید با اطمینان از آن انتظار کارایی چندین ساله را داشته باشید. این دسته برخلاف سایر کنترلرهای ارزان‌قیمتی که پس از یک یا دو سال از کار می‌افتند، بادوام بوده و سال‌ها برای‌تان کار خواهد کرد.

اگر از نظر مالی مشکلی ندارید و می‌خواهید کالای گران‌قیمتی تهیه کنید، می‌توانید به سراغ دسته بازی Xbox One Elite Wireless Controller Series 2 بروید. این کنترلر بسیار راحت بوده و D-pad فوق‌العاده‌ای دارد. شما می‌توانید به این دسته پدل (Paddle) اضافه کنید، دکمه‌های شولدر (Shoulder) آن را تعویض کنید یا آنالوگ‌های مختلفی را به کار گیرید. به همین دلیل شما راحت‌تر می‌توانید مواردی را به کار بگیرید که به سبک بازی‌تان بیشتر می‌خورند و تجربه‌ای بهتر را برای‌تان به ارمغان می‌آورند.

در ادامه شاهد لیست بهترین دسته های بازی خواهید بود. ما سعی کرده‌ایم در این لیست به کنترلرهای گوناگون اشاره کنیم تا نیاز شما در هر زمینه‌ای برطرف شود. ادامه راهنمای خرید دسته بازی را از دست ندهید.

دسته بازی ایکس باکس وان

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 281 گرم
  • اتصال: بلوتوث
  • ویژگی‌ها: D-pad هیبریدی | دسته دارای تکسچر | وجود دکمه Share
  • باتری: 2x AA

مزایا: راحتی و طراحی آرگونومیک | سازگاری بسیار خوب با اکثر بازی‌های پی سی | دکمه‌های باکیفیت | کیفیت ساخت بالا | مقرون به صرفه

معایب: مدل‌های قدیمی فاقد قابلیت اتصال با بلوتوث هستند

دسته ایکس باکس وان کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و ارگونومیک بودن کنترلر ایکس باکس 360 به این محصول هم به ارث رسیده است. همچنین این دسته نسبت به نسل پیشین خود دست‌خوش بهبودهایی شده و همین موضوع آن را به یکی از بهترین دسته های بازی تبدیل کرده است.

در کنترلر ایکس باکس وان دیگر شاهد D-pad دیسکی شکل نیستیم و سبک و سیاق آن به حالت چهار طرفه سنتی تغییر کرده است که این امر به افزایش دقت کاربران در انجام کارهای مختلف کمک می‌کند.

کلیدهای شولدر بسیار خوب طراحی شده‌اند و فشردن آن‌ها به اندازه استفاده از سایر کلیدها، کار ساده‌ای به حساب می‌آید و اصلا چالش‌برانگیز نیست. تریگرهای این دسته نیز بهبود یافته‌اند و حالا فیدبک بهتری ارائه می‌دهند. مرکز آنالوگ‌های این محصول کاملا نرم هستند و لبه‌های آن نیز به خوبی تراش خورده‌اند تا شانس لیز خوردن انگشت را کاهش دهند. دکمه Xbox Guide نیز بالاتر رفته و از دکمه‌های مرکزی کنترلر فاصله گرفته تا کاربر ناخواسته انگشت‌اش به آن برخورد نکند.

مایکروسافت (Microsoft) در ساخت دسته ایکس باکس وان از اضافه کردن ویژگی‌های اضافی و شیک چشم‌پوشی کرده و در عوض تمرکز خود را روی بالا بردن کیفیت ساخت قرار داده است. همین موضوع نیز باعث شده که این کنترلر راحت‌ترین محصول برای تجربه بازی‌های ویدیویی در سبک‌های مختلف باشد و همچنین این دسته یکی از بادوام‌ترین کنترلر‌های بازار است. دسته ایکس باکس وان از قابلیت plug-and-play بهره‌مند است و در نتیجه می‌توانید به محض اتصال به پی سی از آن استفاده کنید. علاوه بر این، این محصول تقریبا با تمامی بازی‌های کامپیوتری سازگاری دارد و کاربران می‌توان تعداد بسیار زیادی از بازی‌های جدید را با آن تجربه کنند. جدیدترین نسخه از کنترلر بی‌سیم ایکس باکس وان دارای دستگیره‌هایی است که دارای بافتی خاص هستند و از قابلیت اتصال با بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند.

دسته ایکس باکس وان بسیار خوش‌دست است و در حین تجربه بازی‌های مبارزه‌ای و پلتفرمر اصلا شما را اذیت نمی‌کند. اضافه شدن دکمه Share به شما کمک می‌کند بدون این که مجبور باشید وارد منوهای مختلف شوید، به سرعت بتوانید اسکرین‌شات (Screenshot) بگیرد یا بخش‌هایی از گیم‌پلی بازی‌تان را ضبط کنید. این کنترلر بهترین دسته بازی کامپیوتر به حساب می‌آید.

 

لیست لپ تاپ های مناسب دانشجو:
بهترین لپ تاپ های دانشجویی

 

دسته بازی Logitech F310

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 294 گرم
  • اتصال: USB
  • ویژگی‌ها: وجود 10 دکمه قابل برنامه‌ریزی | قابلیت Plug-and-Play | امکان برنامه‌ریزی D-Pad به هشت روش مختلف | چیدمان آشنای کلیدها

مزایا: راحتی و طراحی بسیار خوب | قابلیت سازگاری با اکثر بازی‌های جدید | مقرون به صرفه

معایب: کیفیت ساخت پایین

لاجیتک (Logitech) یکی از شرکت‌هایی محسوب می‌شود که مدت زیادی در زمینه تولید لوازم جانبی برای پی سی گیمرها مشغول بوده است. این کمپانی محصولاتی با کیفیت‌های مختلف را در دسترس کاربران قرار می‌دهد؛ از محصولات گران‌قیمت و سطح بالا گرفته تا کالاهایی کاملا اقتصادی. در این میان دسته بازی Logitech F310 یکی از بهترین محصولات این کمپانی به حساب می‌آید.

چیدمان کلیدهای این دسته مشابه کنترلر پلی استیشن است و آنالوگ‌ها به صورت متقارن در کنار هم قرار گرفته‌اند. بسیاری از شرکت‌ها چندان هم به طراحی D-pad توجه نمی‌کنند، اما لاجیتک برخلاف آن‌ها این بخش را به خوبی طراحی کرده است. این طراحی خوب باعث شده که تجربه بازی‌های پلتفرمر نظیر Shovel Knight بسیار لذت‌بخش‌تر از قبل شود. همچنین به لطف چیدمان و طراحی خوبی این کنترلر، طرفداران می‌توانند Final Fantasy XIV را نیز با لذت بیشتری بازی کنند.

لاجیتک کاری کرده که دسته بازی Logitech F310 با بسیاری از بازی‌ها سازگار باشد و این یعنی با تهیه آن، به هیچ کنترلر دیگری نیاز نخواهید داشت. اکثر بازی‌های جدید از این محصول پشتیبانی می‌کنند و به همین دلیل هم هست که ما آن را در لیست بهترین دسته برای کامپیوتر جای داده‌ایم. فرقی نمی‌کند طرفداران بازی‌های مدرن باشید یا کلاسیک؛ این کنترلر پاسخ نیازهای همه شما را خواهد داد. اگر علاقه زیادی به بازی‌های قدیمی دارید و می‌خواهید آثاری را تجربه کنید که به زمان پیش از کنترلرهایی با استانداردهای جدید مربوط می‌شوند، می‌توانید تغییرات فیزیکی محدودی در دسته بازی Logitech F310 ایجاد کرده و آن را برای تجربه این نوع بازی‌ها آماده کنید.

دسته بازی Xbox One Elite Wireless Series 2

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 345 گرم
  • اتصال: USB Type-C | Bluetooth, 2.4 GHz
  • ویژگی‌ها: حالت تریگر سه مرحله‌ای | روکش آنالوگ قابل تعویض | وجود پدل
  • باتری: باتری داخلی قابل شارژ با عمر 40 ساعته

مزایا: حرفه‌ای | طراحی رضایت‌بخش | ویژگی‌های قابل شخصی‌سازی مختلف | پشتیبانی از سه پرفایل پیش‌فرض | قابلیت پشتیبانی از USB-C و بهره‌مندی از جعبه شارژ

معایب: دستگیره‌های جلویی آن همی لیز هستند و ممکن است از دست‌تان سر بخورند | گران بودن | باتری‌ها قابلیت تعویض توسط کاربر را ندارند

دسته بازی Xbox One Elite Wireless پیش از این در صدر جایگاه بهترین دسته های بازی بالارده قرار داشت؛ اما حالا دسته بازی Xbox One Elite Wireless Series 2، این جایگاه را از آن خود کرده است. جدیدترین کنترلر بالارده مایکروسافت بسیار خوش‌دست بوده و تریگرهای فوق‌العاده آن به شما قابلیت‌های زیادی ارائه می‌دهند. بخش نرم‌افزاری این محصول بسیار خوب توسعه داده شده و قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی را به شما ارائه خواهد داد.

برنامه فوق‌العاده قدرتند Xbox Accessories به شما اجازه می‌دهد همه دکمه‌های روی دسته را شخصی‌سازی کنید. علاوه بر این، به لطف این اپلیکیشن می‌توانید میزان حساسیت آنالوگ‌ها و تریگرها را نیز تنظیم کنید تا مطابق خواسته‌تان عمل کنند. همچنین شما می‌توانید سه پروفایل یا حالت پیش‌فرض برای دسته تعریف کنید. در این حالت هر گاه که وارد بازی خاصی شدید و نیاز به تنظیمات مخصوص بود، دیگر لزومی ندارد تنظیمات را از ابتدا اعمال کنید؛ زیرا آن‌ها از پیش آماده هستند و فقط نیاز به فعال‌سازی دارند. پس می‌توانید بدون دغدغه بازی‌های مورد علاقه‌تان را به روشی که دوست دارید، تجربه کنید.

دسته بازی Xbox One Elite Wireless Series 2 از باتری قابل شارژ بهره می‌برد و دارای پورت USB تایپ C نیز هست. اگر می‌خواهید آثاری نظیر Gears ،Fortnite یا Forza را جدی‌تر بازی کنید، حتما به این مورد از بهترین دسته های بازی نیاز خواهید داشت. این محصول که طراحی بسیار خوبی دارد، از جک هدفون نیز بهره‌مند است. می‌توان این نکته را که باتری‌های AA آن قابل تعویض توسط کاربر نیستند، یکی از معایب آن دانست. برخی کاربران از مشکل دریفت این محصول پس از خرید گزارش داده‌اند که به همین خاطر توصیه می‌کنیم حتما آن را بررسی کنید و در صورت مشکل به فروشنده اطلاع دهید. قیمت بهترین دسته بازی کامپیوتر چه قدر است؟ اگر عاشق کنترلرهای لاکچری هستید و به بازی‌های ویدیویی دل‌باختگی شدیدی دارید، این محصول 160 دلاری می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای‌تان باشد. شاید تصور کنید قیمت این محصول بالا است، اما باید بدانید با توجه ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد، ارزش صرف هزینه را خواهد داشت.

 

گوشی برای پابجی نیاز دارید؟
بهترین گوشی برای بازی پابجی

 

دسته بازی Astro C40 TR

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 310 گرم
  • اتصال: میکرو USB | دانگل
  • ویژگی‌ها: تاخیر در حالت بی‌سیم برابر با 5ms است | جک 3.5 میلی‌متری
  • باتری: لیتیوم پلیمری
  • مزایا: حرفه‌ای | طراحی رضایت‌بخش | ویژگی‌های قابل شخصی‌سازی مختلف | قابلیت به کار بردن هم به صورت بی‌سیم هم با اتصال سیم | کلیدهای شولدر بسیار باکیفیت

معایب: برای کسانی که دستان کوچکی دارند ایده‌آل نیست | D-pad تا حدی سفت است | قیمت بالا | تضمینی وجود ندارد که با پلی استیشن 5 سازگار باشد

دسته بازی Astro C40 TR یکی از محصولات بالارده است که جزو بهترین دسته برای کامپیوتر محسوب می‌شود. این محصول قیمت بالایی دارد و بیشتر به درد کسانی می‌خورند که از صرف هزینه برای تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی هیچ هراسی ندارند. اما این قیمت بالا صرفا هزینه زیاد بدون جواب نمی‌ماند؛ زیرا این کنترلر امکانات بسیار زیادی را به شما ارائه خواهد داد. این محصول را می‌توان یک جایگزین خوب باری دسته محبوب مایکروسافت یعنی Elite Wireless قلمداد کرد. درست مانند سایر کنترلرهای بالارده، دسته بازی Astro C40 TR نیز به شما اجازه شخصی‌سازی کلیدها را می‌دهد و می‌توانید میزان حساسیت تریگرها و آنلاگ‌ها را تنظیم کنید. تریگرهای این محصول بسیار نرم هستند و می‌توانند به شما اجازه دهند که در بازی‌ها عکس‌العمل سریع‌تری داشته باشید. با این که اکثر افراد شرکت Astro را با هدفون‌های‌اش می‌شناسند، اما دسته بازی Astro C40 TR نیز به خوبی توانسته نام خود را در بین سایر لوازم جانبی این کمپانی بر سر زبان‌ها بیندازد.

ویژگی‌های خاص این دسته محدود به همین مواردی که ذکر کردیم نمی‌شود. شما به طور کامل می‌توانید چینش دکمه‌ها و آنالوگ‌ها را تغییر دهید. در نتیجه می‌توانید دسته را به سبک و سیاق کنترلرهای ایکس باکس درآورید یا اگر خواستید می‌توانید آنالوگ‌های آن را کنار هم قرار داده و طرحی مشابه کنترلرهای پلی استیشن را به وجود آورید. دسته بازی Astro C40 TR کمی سنگین است و یکی از بهترین دسته های بازی کامپیوتر  بالارده بازار به حساب می‌آید. اما اگر می‌خواهید محصولی با قابلیت شخصی‌سازی بسیار خوب تهیه کنید، این گزینه می‌تواند مورد پسند شما قرار گیرد.

دسته بازی Astro C40 TR به شما اجازه می‌دهد با یک دانگل USB 2.4GHz، بدون نیاز به اتصال سیم به بازی کردن مشغول شوید. همچنین در صورت نیاز می‌توانید سیم Micro USB آن را متصل کرده و به تجربه بازی‌های دلخواه‌تان بپردازید. این محصول از باتری بسیار خوبی بهره‌مند است که عمر بالایی دارد و دائم نیازی به شارژ کردن آن نخواهید داشت. اگر می‌خواهید دسته‌ای داشته باشید که هم روی پی سی و هم پلی استیشن 4 بتوانید با آن بازی کنید، بهتر است به سراغ این محصول بروید.

دسته بازی دوال شاک 4

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 210 گرم
  • اتصال: USB | Bluetooth v2.1
  • ویژگی‌ها: تاچ‌پد | جک 3.5 میلی‌متری | دکمه SHARE
  • باتری: لیتیوم یونی 1000mAh

مزایا: راحت بودن | تاچ‌بار، نورها و ژیروسکوپ قابل تنظیم | قابلیت شخصی‌سازی کامل | همیشه در دسترس بوده و قابل تهیه است | بدون نیاز به باتری یا دانگل می‌توانید به صورت بی‌سیم از آن استفاده کنید

معایب: قابلیت سازگاری آن در حد و اندازه‌های دسته بازی ایکس باکس وان نیست | برای کار کردن نیاز به نصب درایور ترد-پارتی دارید

دسته بازی DualShock 4 از شرکت سونی (Sony) دستگیره‌های بسیار خوبی دارد و چینش کلیدهای آن نیز فوق‌العاده است. این محصول طراحی خوبی داشته و استفاده از آن برای کاربر کاملا راحت است. تریگرها و آنالوگ‌های این کنترلر نیز نسبت به مدل مخصوص پلی استیشن 3، پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده‌اند و حالا بهتر از قبل کارایی دارند. طراحی تاچ‌پد (Touchpad) دسته بازی دوال شاک 4 نیز بسیار خوب است و قابلیت‌ها و خصوصیات منحصر به فرد و جالبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. شما با تهیه دسته بازی دوال شاک 4 می‌توانید به بهترین شکل ممکن بازی‌هایی نظیر Shovel Knight و Final Fantasy XIV را تجربه کنید. همچنین بسیاری از بازی‌های جدید با این محصول سازگار هستند و می‌توانید آن‌ها را نیز با این کنترلر تجربه کنید.

استیم قابلیت پشتیبانی کامل از دسته بازی دوال شاک 4 را دارد. در نتیجه می‌توانید از تاچ‌پد استفاده کرده و نورهای دسته را تنظیم کنید. همچنین قابلیت شخصی‌سازی و تغییر حساسیت کلیدها نیز وجود دارد و می‌توانید همانند کنترل استیم شرکت ولو (Valve) تنظیمات مختلف را روی محصول اعمال کنید. قابلیت کنترلر ژیروسکوپ نیز با این دسته امکان‌پذیر است و این ویژگی می‌تواند در بازی‌های شوتر به شما کمک کند. برای تجربه بازی‌های ویدیویی روی پی سی با این دسته، باید از کابل USB استفاده کنید.

دسته بازی دوال شاک 4 اندازه خیلی بزرگی ندارد و می‌توان از حیث اندازه آن را یک محصول متوسط دانست. در نتیجه اکثر افراد می‌توانند از آن استفاده کنند و از تجربه بازی‌ها لذت ببرند. این دسته در استایل‌های مختلفی در دسترس است و حتی می‌توانید مدل‌ها ارزان‌قیمت‌تر آن‌ها را نیز پیدا کنید. وجود قابلیت شارژ با کابل Micro USB موجب می‌شود که نیازی به خرید پی در پی باتری نداشته باشید. با این وجود باید بدانید که برای کار با آن روی پی سی نیاز به نصب یک نرم‌افزار ترد-پارتی خواهید داشت. خوش‌بخشتانه نرم‌افزار DS4Windows به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارد که کار کردن با آن آسان است. همچنین این برنامه ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد که در اپلیکیشن Xbox Accessories پیدا نمی‌شوند. این کنترلر یکی از بهترین دسته های بازی به حساب می‌آید.

 

مقایسه های موبایل ما را دنبال کنید:
مقایسه پوکو x3 پرو با نوت 10 پرو

 

دسته بازی 8BitDo SN30 Pro

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 145 گرم
  • اتصال: USB
  • ویژگی‌ها: ویبره | عملکرد Turbo روی ویندوز

مزایا: خوش ساخت بودن | ارائه حس نوستالژی | D-pad فوق‌العاده | ارائه قابلیت‌های زیاد نسبت به بازه قیمتی

معایب: در استفاده‌های طولانی‌مدت آزاردهنده است | برای بازی‌های جدید و هیجانی اصلا ایده‌آل نیست

اگر به بازی‌های پیکسلی، پلتفرمر و آثار اکشن کلاسیک علاقه دارید و آن‌ها را در لیست استیم خود قرار داده‌اید، دسته بازی 8BitDo SN30 Pro به شما اجازه می‌دهد از تجربه آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

این کنترلر تقریبا هرآنچه در دسته بازی سوپر نینتندو وجود داشت را در خود دارد و از نظر ظاهری شما را به یاد محصولات قدیمی می‌اندازد. اما سازندگان سعی نکرده‌اند صرفا محصولی مشابه دسته‌های قدیمی ارائه دهند، بلکه ویژگی‌های جدیدی نیز در این کنترلر به چشم می‌خورد. در دسته بازی 8BitDo SN30 Pro برخلاف محصولات کلاسیک می‌توانید دو آنالوگ ببینید. عملکرد این دسته به لطف وجود تریگرهای مخصوص نیز بهبود یافته تا کاربران بتوانند بازی‌ها جدید را نیز با آن‌ها تجربه کنند.

این کنترلر به لطف D-pad بسیار خوب و جمع و جوری که دارد، برای تجربه بازی‌هایی نظیر Sonic Mania ،Cuphead ،Mega Man Legacy Collection و آثار مستقل و مبارزه‌ای که روی پی سی در دسترس قرار دارند، یک انتخاب بی‌نظیر به حساب می‌آيد. با این حال باید بدانید که اگر چه روکش‌های آنالوگ حس خوبی به شما خواهند داد، اما آرگونومی این محصول به طور کامل برای بازی کردن مناسب نیست. برای نمونه اگر قصد تجربه یک بازی شوتر آنلاین برای طولانی‌مدت را داشته باشید، این گزینه نمی‌تواند انتخاب خوبی برای‌تان باشد.

با همه این‌ها، دسته بازی 8BitDo SN30 Pro و مدل SF30 Pro که با الهام از Super Famicom ساخته شده است، باز هم جزو بهترین دسته های بازی به حساب می‌آیند و از نظر هزینه نیز کاملا مقرون به صرفه هستند. علاوه بر این، شما می‌توانید از این محصول برای تجربه بازی‌های نینتندو سوییچ و حتی گوشی اندرویدی‌تان نیز استفاده کنید. از همین رو می‌توان آن را یک دسته بازی گوشی نیز به حساب آورد. این دسته به طور خواص برای علاقه‌مندان به آثار کلاسیک طراحی شده است.

اگر شیفته بازی‌های کلاسیک هستید و دسته بازی 8BitDo SN30 Pro را انتخاب خوبی برای خود نمی‌دانید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به سراغ کنترلر 50 دلاری SN30 Pro Plus بروید.

دسته بازی PowerA Spectra Infinity Enhanced

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 447 گرم
  • اتصال: Micro USB
  • ویژگی‌ها: نورپردازی LED در اطراف کلیدها | قفل تریگر سه روشه

مزایا: کلیدهای خوب که حس خوبی ایجاد می‌کنند | شباهت زیاد به دسته بازی Xbox Series X/S | قیمت خوب | بهبود نورپردازی نسبت به نسخه پیشین

معایب: عدم پشتیبانی از اتصال بی‌سیم | عملکرد قفل‌های تریگر می‌توانست بهتر باشد

دسته بازی سیم‌دار PowerA Spectra Infinity Enhanced نسبت به مدل قبلی پیشرفت‌های زیادی کرده است. در واقع نسخه قبلی بیشتر به دسته بازی ایکس باکس سری ایکس و اس شباهت داشت و به طرز چشم‌گیری نورهای آن نیز روشن‌تر بودند. این محصول از نظر ظاهری بسیار شیک و جذاب به نظر می‌رسد. در حقیقت زیبایی ظاهری در کنار قیمت مقرون به صرفه آن، این کنترلر را به یکی از بهترین دسته های بازی تبدیل کرده است.

نورپردازی جذاب این دسته موجب شده که در نوع خود منحصر به فرد باشد. همچنین وجود قفل تریگر سه روشه در بازی‌های شوتر و رقابتی بسیار مفید واقع می‌شوند. اگر دسته بازی PowerA Spectra Infinity Enhanced از قابلیت اتصال بی‌سیم بهره‌مند بود، می‌توانست به محصول ارزشمندتری تبدیل شود. زیرا در این روزها بی‌سیم بودن دسته‌ها برای بسیاری از کاربران حائز اهمیت است. با این حال پایین بودن قیمت این کنترلر، آن را برای بسیاری از افراد به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل می‌کند.

 

مقایسه چند گوشی مطرح از سامسونگ:
تفاوت گوشی نوت 20 اولترا با S21 Ultra

 

دسته بازی دوال سنس

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 210 گرم
  • اتصال: USB Type-C | بلوتوث
  • ویژگی‌ها: تاچ‌پد | تریگرهای هپتیک
  • باتری: لیتیوم یونی با شارژدهی 6 تا 12 ساعت

مزایا: آنالوگ‌ها فوق‌العاده دقیق | تریگرهای تطبیق‌پذیر | بازخورد هپتیک

معایب: قابلیت‌های آن روی پی سی محدود است | عمر باتری خوب نیست

دسته بازی دوال سنس پلی استیشن 5 بدون کوچکترین تردیدی باید در همه‌ی لیست‌های مربوط به بهترین دسته های بازی جای بگیرد. کیفیت این محصول را فقط با لمس کردن و تجربه بازی با آن درک خواهید کرد. بازخورد هپتیک و تریگرهای تطبیق‌پذیر از جمله شاخص‌ترین ویژگی‌های این کنترلر هستند که تجربه‌ای بی‌نظیر را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. تریگرهای تطبیق‌پذیر حس بسیار متفاوت و جذابی را به گیمرها ارائه می‌دهند و مقاومتی را در حین فشردن‌شان حس خواهید کرد. مثلا اگر در یک بازی در حال کشیدن زه یک تیرکمان باشید، این ویژگی موجب می‌شود که حس واقعی کشیدن یک زه را تجربه کنید. لرزش این دسته نیز فوق‌العاده است و شاید بازی کردن با دسته بازی DualSense برای‌تان به بهترین تجربه‌ای که از یک کنترلر دارید، تبدیل شود. اگر تعریف این کنترلر را زیاد شنیده‌اید، باید بگوییم که حق با کسانی است که به شدت از این دسته تعریف و تمجید می‌کنند و می‌توانید به راحتی گفته‌های‌شان را بپذیرید.

اما خبر بد این است که دسته بازی دوال سنس با این همه امکاناتی که دارد، تا به این لحظه روی پی سی کار نمی‌کند و نمی‌توانید با آن بازی‌های کامپیوتری را تجربه کنید. دلیل آن هم این است که بازی‌ها باید برای بهره بردن از این محصول برنامه‌ریزی شوند. با این وجود استیم قابلیت پشتیبانی کامل از این کنترلر را ارائه داده است. البته در این حالت این دسته صرفا مانند محصولات مشابه عمل می‌کند و ویژگی‌های منحصر به فردش مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. با وجود تمام این تفاسیر، دسته بازی ایکس باکس سری ایکس از کنترلر DualSense راحت‌تر است. همچنین عدم تضمین برای سازگاری با بازی‌های غیر مرتبط با استیم از نقاط ضعف این محصول به حساب می‌آید. با این حال اگر به چینش کلیدهای سونی عادت کرده‌اید و می‌خواهید آنالوگ‌ها به سبک دسته‌های پلی استیشن باشند یا دوست دارید که از نشانه‌گیری ژیروسکوپی بهره ببرید، این کنترلر می‌تواند انتخاب مناسب برای شما باشد. احتمالا در آینده نزدیک شاهد پشتیبانی بازی‌های پی سی از قابلیت بازخورد هپتیک و تریگرهای تطبیق‌پذیر دسته بازی دوال سنس خواهیم بود. تا رسیدن آن روز باید صرفا امیدمان را حفظ کنیم.

دسته بازی Scuf Instinct Pro

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 280 گرم
  • اتصال: USB Type-C | بلوتوث | Xbox Wireless
  • ویژگی‌ها: آنالوگ‌های قابل تعویض | قاب قابل جداسازی | پدل‌ها
  • باتری: 2x AA

مزایا: قابلیت‌های شخصی‌سازی فوق‌العاده | خوش دست بودن و مطمئن بودن در حین استفاده | کاربردی و دقیق | ارائه عملکردی مشابه کنترلرهای Xbox Series X/S

معایب: هزینه بالای شخصی‌سازی | باتری‌های AA قابل شارژ نیستند | کیفیت دکمه‌های رویی و D-pad در حد کیفیت دکمه‌های محصولات مایکروسافت و ریزر نیست

Scuf همیشه در تولید کنترلرهای‌اش وسواس زیادی به خرج می‌دهد و سعی می‌کند محصولاتی باکیفیت را ارائه دهد. در واقع این تولید کننده یکی از برترین دسته‌های بازی بالارده را ارائه می‌دهد و آن را از نظر کیفیت کار می‌توان هم‌سطح مایکروسافت و سونی قرار داد. دسته بازی Scuf Instinct Pro بدون شک بهترین محصول این تولید کننده است و اگر دوست دارید کنترلری تهیه کنید که ساخته‌ی دو غول اصلی صنعت بازی‌های ویدیویی نباشد، بهتر است به سراغ این دسته بروید.

دسته بازی Scuf Instinct Pro به جرات بیش از هر کنترلری که نام‌اش را به زبان بیاورید، قابلیت‌های شخصی‌سازی مختلف ارائه می‌دهد. همین موضوع و مواردی از این قبیل موجب شده که قیمت این دسته افزایش پیدا کند. در واقع اگر می‌خواهید طرح‌های خاص آن را تهیه کنید، این امر حدودا 250 دلار برای‌تان هزینه در بر خواهد داشت.

با این وجود باید قبول کنیم که کنترلرهای سونی و مایکروسافت به اندازه کافی خوب هستند و اگر هم نیازی به دسته بالارده باشد، Elite Series 2 انتخاب اول تمامی کاربران خواهد بود. شاید در ظاهر دسته بازی Scuf Instinct Pro از نظر قیمتی معقول به نظر برسد، اما کمتر کسی به دلیل قیمت بالای آن به سراغ‌اش می‌رود. با این حال این دسته فوق‌العاده است و یک محصول کاملا خوش‌دست به حساب می‌آيد. در حقیقت این کنترلر بسیار راحت است و استفاده از آن لذت‌بخش خواهد بود. تنها مشکلی که برای تهیه آن وجود دارد، قیمت بالای این محصول است.

برای استفاده از آن روی پی سی می‌توانید از کابل USB تایپ C یا بلوتوث استفاده کنید. همچنین به لطف وجود دانگل  Xbox Wireless Adapter، قابلیت بهره بردن از Xbox Wireless با تاخیر کم نیز وجود دارد.

 

بهترین گوشی از نظر دوربین سلفی کدام است؟
بهترین دوربین سلفی زیبا کننده

 

دسته بازی Razer Wolverine Ultimate

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 272 گرم
  • اتصال: USB
  • ویژگی‌ها: نور Razer Chroma | چهار تریگر چند کاربرده | پورت 3.5 میلی‌متری

مزایا: D-pad و آنالوگ‌های قابل تعویض | کلیدهای جلویی بسیار خوب

معایب: قیمت بالا نسبت به کنترلرهای سیمی | برای پیکربندی نیاز به برنامه جداگانه دارد

دسته بازی Razer Wolverine Ultimate به راحتی می‌توانست به بهترین دسته های بازی کامپیوتر جهان در حال حاضر تبدیل شود؛ اما عدم امکان اتصال بی‌سیم به پی سی آن را از رسیدن به این مقام بازداشته است. این  کنترلر که استایلی مشابه محصولات ایکس باکس دارد، از همان ویژگی‌های لاکچری دسته بازی Xbox One Elite Wireless بهره می‌برد. به عنوان مثال D-Pad قابل تعویض است و قابلیت شخصی‌سازی پدل‌های پشتی وجود دارد. قیمت این کنترلرها نیز نزدیک به هم است. به همین دلیل هم برای بسیار از افراد این سوال به وجود می‌آید که چرا نباید در عوض محصول رقیب را خرید؟

شاید برخی افراد از دسته بازی Razer Wolverine Ultimate خوش‌شان نیاید، اما با این حال این محصول ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که بعضی از کاربران را به سمت خود جذب می‌کند. این ویژگی‌های کاربردی و بسیار خوب هستند که موجب شده‌اند ما آن را در لیست بهترین دسته های بازی جای دهیم. در ابتدا بهتر است به دکمه‌های اصلی آن بپردازیم. فشردن دکمه‌های سمت راست که با علامت A ،B ،X و Y مشخص شده‌اند، مانند زدن دکمه‌های موس است. شاید این جزئیات به نظرتان کوچک بیایند و تاثیر نداشته باشند، اما باید بدانید که آن‌ها تفاوت‌های چشم‌گیری را در تجربه بازی‌ها به ارمغان می‌آورند. تفاوت آن‌ها مثل این است که تا به حال با کیبوردی به جز کیبوردهای ممبرینی کار نکرده باشید و به یک باره کار کردن با کیبوردی را تجربه کنید که سوییچ‌های مکانیکی دارد. کابل USB این محصول نیز کاملا بلند است و می‌تواند مفید واقع شود. این دسته بسیار خوب دست است و تجربه بازی با آن فوق‌العاده لذت‌بخش خواهد بود.

البته هیچ محصولی از ریزر نیست که بتوان آن را بدون اشاره به رنگ‌اش معرفی کرد. این محصول رنگ بسیار جذابی دارد که نظر مخاطب را در نگاه اول جلب می‌کند. همچنین استفاده از نورهای RGB نیز به جذاب‌تر شدن آن کمک زیادی می‌کنند. گرچه ارتباط دسته بازی Razer Wolverine Ultimate با ویندوز به لطف نرم‌افزار Synapse 3 ممکن است، اما ریزر تصمیم گرفته برای ارتباط آن با ایکس باکس وان برنامه جدیدی ارائه دهد. پس اگر قصدتان این است که از این کنترلر برای تجربه بازی‌های پی سی استفاده کنید، به یاد داشته باشید که به یک برنامه مجزا برای همگام‌سازی نیاز پیدا خواهید کرد. این محصول بین مدل‌های سیمی گرانترین دسته بازی به حساب می‌آید.

دسته بازی ایکس باکس 360

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 265 گرم
  • اتصال: بی‌سیم | USB
  • باتری: 2x AA با قابلیت شارژدهی 30 ساعته

مزایا: قیمت مقرون به صرفه | سازگاری با تعداد بسیار زیادی از بازی‌های ویدیویی پی سی

معایب: از نظر آرگونومی و خوش‌دست بودن با کنترلرهای جدید قابل قیاس نیست | مدل‌های بی‌سیم برای اتصال به پی سی به Wireless Gaming Receiver نیاز خواهند داشت

دسته بازی ایکس باکس 360 چه در حالت بی‌سیم و چه به شکل سیمی یکی از بهترین دسته های بازی به حساب می‌آید. این محصول یکی از ارزان‌ترین کنترلرهایی است که می‌توانید به لطف آن بازی‌های پی سی را مانند دارندگان کنسول‌های خانگی تجربه کنید. در واقع مقرون به صرفه بودن این دسته موجب شده که به محصولی پرطرفدار تبدیل شود و باعث شده که کاربران رو به تهیه آن بیاورند. کنترلرهایی نظیر دسته بازی ایکس باکس وان یا دوال شاک 4 به دلیل جدیدتر بودن، خوش‌دست‌تر هستند و آرگونومی بهتری دارند. علاوه بر این، محصولات جدیدتر ظاهر جذاب‌تری دارند و دیرتر خراب می‌شوند. اما اگر گیمر حرفه‌ای نیستید و فقط گهگاه به تجربه بازی‌های ویدیویی می‌پردازید، دسته بازی ایکس باکس 360 برای‌تان گزینه مناسبی خواهد بود و خرج کمتری روی دست‌تان می‌گذارد.

 

انواع خرید بازی ایکس باکس: خرید بازی ایکس باکس

 

راهنمای انتخاب گوشی:
بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان

 

دسته بازی Razer Wolverine V2

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 274 گرم
  • اتصال: USB
  • ویژگی‌ها: حالت Hair Trigger | وجود دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی

مزایا: دارای بهرتین نرم‌افزار برای برنامه‌ریزی و شخصی‌سازی | دکمه‌های کلیکی، ظریف و جذاب

معایب: قیمت بالا نسبت به کنترلرهای سیمی | نداشتن مولفه‌های فلزی موجود در کنترلر Xbox One Elite با قیمت مشابه

با این که سونی و ماکروسافت زمان زیادی است که در زمینه تولید دسته های بازی فعالیت می‌کنند و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که محصولات آن‌ها را تهیه کنند، اما با این وجود محصولاتی نیز وجود دارند که می‌توان تهیه آن‌ها را نیز مد نظر قرار داد. دسته بازی Razer Wolverine V2 یکی از همین محصولات است. این کنترلر به لطف داشتن دکمه‌های کلیکی سوییچ‌های مکانیکی جلویی، تریگرهای باکیفیت و داشتن دو دکمه اضافی در قسمت پشتی، یک انتخاب بسیار خوب برای شما خواهد بود. سازندگان برای دسته بازی Razer Wolverine V2 نیز درست مانند آن چه در Wolverine Tournament Edition دیده بودیم، پدل اضافی در نظر نگرفته‌اند؛ اما این محصول نسبت به نمونه قبلی از نظر شکل و طراحی ظاهری بهبود یافته و خوش‌دست‌تر شده است. شما می‌توانید با این دسته ساعت‌ها مشغول بازی Tetris Effect شوید و خستگی را احساس نکنید.

کاربران می‌توانند این کنترلر را در اپلیکیشن Razer Controller Setup for Xbox شخصی‌سازی کنند. این برنامه روی ایکس باکس و پی سی در دسترس قرار دارد. در واقع شما می‌توانید عملکرد کلیدها و حساسیت کنترلر را تغییر دهید. با این که دسته بازی Razer Wolverine V2 بیش از یک کنترلر استاندارد فرست پارتی (First-Party) هزینه روی دست‌تان خواهد گذاشت، اما مزایا خاص خود را نیز ارائه خواهد داد. اگر بیشتر بازی‌هایی را روی کامپیوتر تجربه می‌کنید که برای تجربه با دسته طراحی شده‌اند، می‌توانید خرید این محصول را مد نظر داشته باشید، زیرا آن را می‌توان یکی از بهترین دسته های بازی قلمداد کرد.

دسته بازی Nacon Rig Pro Compact

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 203 گرم
  • اتصال: USB
  • ویژگی‌ها: جک هدست | Dolby Atmos برای هدفون

مزایا: جمع و جور بودن و مناسب بودن برای افرادی با دست‌های کوچک | قابلیت Dolby Atmos برای هدفون (روی پی سی و ایکس باکس) | تریگرهایی مناسب برای بازی‌های شوتر

معایب: عدم بهره‌مندی از اتصال بی‌سیم | کلید منو بیش از حد به کلیدهای اصلی نزدیک است | تریگرها برای بازی‌های ریسینگ مناسب نیستند

با دیدن ظاهر دسته بازی Nacon Rig Pro Compact می‌توانید حدس بزنید که با چه محصولی مواجه هستید. این کنترلر که استایلی شبیه به دسته‌های ایکس باکس دارد، از نظر اندازه کمی نسبت به سایر محصولات فرست پارتی کوچک‌تر است. در نتیجه اگر شما هم از جمله کاربرانی هستید که دستان کوچکی دارند، دسته بازی Nacon Rig Pro Compact می‌تواند انتخاب مناسبی برای‌تان باشد. حتی سازندگان کلیدهای وسط یعنی Menu ،Select و Share را تا حد زیادی به گوشه‌ها نزدیک‌تر کرده‌اند تا کاربرانی که دستان کوچکی دارند، بتوانند راحت‌تر به کلیدها دسترسی داشته باشند. تریگرهای این محصول به نحوی طراحی شده‌اند که دوست داران سبک شوتر می‌توانند از آن‌ها نهایت بهره را ببرند. در واقع به دلیل طراحی خاص تریگرها، عکس‌العمل گیمرها سریع‌تر می‌شود و با سرعت بیشتری می‌توانند در مبارزات برنده شوند. البته این تریگرها نمی‌توانند برای بازی‌های سبک ریسینگ گزینه مناسبی باشند. زیرا به خاطر نوع طراحی خاصی که دارند، کاربران در گاز دادن یا ترمز گرفتن کمی با چالش روبه‌رو می‌شوند.

دسته بازی Nacon Rig Pro Compact یک محصول بسیار خوش‌دست است و علی رغم محکم و مقاوم بودن، وزن کمی دارد که این موضوع موجب می‌شود در استفاده‌های طولانی مدت احساس خستگی نکنید. همچنین این دسته برای ایکس باکس و پی سی از قابلیت Dolby Atmos بهره‌مند است. فقط کافی است برنامه Dolby Atmos را از فروشگاه مایکروسافت یا ایکس باکس دریافت کرده و هدفون‌تان را متصل کنید. علاوه بر این، نرم‌افزار Pro Compact نیز برای هر دوی این پلتفرم‌ها در دسترس قرار دارد. به لطف این اپلیکیشن می‌توانید کلیدهای کنترلر را شخصی‌سازی کنید، حساسیت آنالوگ‌ها را تغییر دهید و مواردی از این قبیل را تنظیم کنید. از آن جایی که قیمت این دسته بازی کمتر از کنترلر ایکس باکس است، می‌توانید به تهیه آن فکر کنید.

 

راهنمای خرید تلویزیون برای بازی:
تلویزیون گیمینگ

 

دسته بازی Victrix Gambit

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 243 گرم
  • اتصال: USB-C
  • ویژگی‌ها: تکنولوژی Dual Core | تاخیر کم

مزایا: قابلیت‌های شخصی‌سازی وسیع و فوق‌العاده | کیفیت ساخت خوب موجب شده که استفاده از آن لذت‌بخش‌تر شود | داشتن عملکردی شبیه به دسته رسمی Xbox Series X/S

معایب: نحوه چینش برخی از کلیدهای غیر کاربردی غیر متعارف است | بدنه شفاف توسط قاب بالایی پوشانده شده است | عدم امکان برقراری اتصال بی‌سیم

دسته بازی Victrix Gambit یکی دیگر از موارد لیست بهترین دسته های بازی است که قابلیت شخصی‌سازی بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. اگر از کسانی هستید که دوست دارید ظاهر کنترلرتان را خودتان تغییر دهید، تنها با چند خرید اضافی می‌توانید یک محصول با ظاهر منحصر به فرد را طراحی کنید. کاربران می‌توانند قاب بالایی را خودشان انتخاب کنند و همچنین قابلیت تعویض کلیدها نیز وجود دارد و کاربر قادر است کاری کند در حین بازی هیچ صدایی از دسته به گوش دیگران نرسد. علاوه بر این، شما می‌توانید از آنالوگ‌های دایره‌ای یا هشت ضلعی برای کنترلرتان استفاده کنید. دسته بازی Victrix Gambit به شما اجازه می‌دهد D-Pad را به هر صورتی که دوست دارید، تغییر دهید (چه چهار مسیره و چه هشت مسیره) و آنالوگ‌ها نیز هم به شکل بلند و هم کوتاه قابل تغییر هستند. پدل‌های پشتی نیز دوتایی و چهارتایی هستند که حالت آن را نیز خودتان می‌توانید تعیین کنید. هر تغییری که روی دسته بازی Victrix Gambit اعمال کنید، تاثیر متفاوتی می‌گذارد و تجربه‌ای جدید را برای‌تان به ارمغان می‌آورد. آنالوگ‌ها و کلیدهای این محصول بسیار باکیفیت هستند و با لمس آن‌ها احساس خوبی به شما دست خواهد داد. به طور کلی کیفیت ساخت این کنترلر بی‌نقص است و می‌تواند همه کاربران را راضی کند. تریگرهای این دسته بسیار نرم هستند و کلیدها نیز عملکرد فوق‌العاده خوبی دارند. با این حال محل قرارگیری دکمه‌های Start و Select کمی متفاوت با نمونه‌های دیگر است و مدتی طول می‌کشد که به آن‌ها عادت کنید.

دسته بازی Victrix Gambit فقط با اتصال USB کار می‌کند و خبری از حالت بی‌سیم نیست. البته این ویژگی برای کسانی که روی پی سی بازی‌های ویدیویی را تجربه می‌کنند، مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما اگر باخواهید روی مبل بنشینید و بازی کنید، این محصول تجربه‌ی خوبی را برای‌تان به ارمغان نمی‌آورد. البته سیم این دسته نرم و انعطاف‌پذیر است و در واقع این کنترلر برخلاف سایر محصولات هم‌رده کیفیت کابل قابل قبولی دارد. در نهایت قابل ذکر است که Victrix از طراحی دو هسته‌ای بهره می‌برد؛ این نوع طراحی ورودی و صدا را به دو هسته مجزا واگذار می‌کنند. در نتیجه تاخیر ورودی کاهش پیدا می‌کند. البته تمام این موارد روی کاغذ ذکر شده‌اند و در تجربه عملی نمی‌توان تفاوت زیادی را حس کرد. در واقع کم یا زیاد بودن تاخیر روی این دسته نسبت به کنترلرهای دیگر محسوس نیست. به نظر می‌رسد می‌توان دسته بازی Victrix Gambit را به عنوان یک محصول 100 دلاری، ارزشمند دانست. تجربه بازی Forza Horizon 5 با این کنترلر بدون شک لذت‌بخش خواهد بود.

دسته بازی SteelSeries Stratus Duo

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 245 گرم
  • اتصال: USB | بلوتوث v4.1 | بی‌سیم 2.4GHz
  • ویژگی‌ها: باتری با عمری بیش از 20 ساعت | سازگاری کامل با بازی‌های استیم
  • باتری: لیتیوم-یونی (بیش از 20 ساعت دوام)

مزایا: قابلیت اتصال بی‌سیم 2.4Ghz (پی سی) | قابلیت اتصال بلوتوثی (موبایل) | مناسب بودن برای تجربه بازی‌های VR موبایل

معایب: برای بهره‌مندی کامل از آن روی گوشی موبایل باید هزینه اضافی پرداخت کنید | در حالت اتصال بلوتوثی باتری به سرعت خالی می‌شود

دسته بازی SteelSeries Stratus Duo یکی دیگر از کنترلرهایی است که طراحی هوشمندانه‌ای دارند و جزو بهترین دسته های بازی به حساب می‌آيد. این محصول با پلتفرم‌های مختلف سازگار است و این مورد را می‌توان از مهم‌ترین نقاط قوت آن به شمار آورد. قابلیت اتصال بی‌سیم 2.4GHz با دانگل USB به پی سی برای این دسته وجود دارد. علاوه بر آن، به لطف بلوتوث می‌توانید این کنترلر را به گوشی یا تبلت‌تان نیز وصل کنید. البته باید به یاد داشته باشید که در صورت اتصال از راه بلوتوث، باتری به سرعت خالی می‌شود و نمی‌توان زمان زیادی به شما شارژ بدهد. البته اگر به دنبال تجربه بازی‌هایی باشید که زمان زیادی را نمی‌گیرند، این موضوع آسیبی به تجربه‌تان نخواهد زد. دسته بازی SteelSeries Stratus Duo هم روی اندروید و هم روی iOS کار می‌کند. اما فراموش نکنید که برخی بازی‌ها به صورت کلی از کنترلرها پشتیبانی نمی‌کنند و در نتیجه نمی‌توانید از این دسته برای تجربه آن‌ها استفاده کنید. با این وجود اگر قصد دارید فورتنایت یا یکی از عناوین شبیه‌سازی شده‌ی SNES را تجربه کنید، دسته بازی SteelSeries Stratus Duo می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. کیفیت ساخت این دسته خوب است و سیستم کنترل آن کاملا دقیق و بدون مشکل به نظر می‌رسد. البته باید گفت که چینش کلیدها ایده‌آل نیست. گاهی برای فشردن کلیدهای وسط، ناخواسته دست‌تان به آنالوگ‌ها برخورد خواهد کرد که این اتفاق اصلا خوشایند نیست. متاسفانه برای بهره بردن تمام و کمال از این محصول روی گوشی موبایل مجبور هستید دست به صرف هزینه‌های اضافی بزنید؛ این موضوع بدون شک از جمله نقاط ضعف این کنترلر به حساب می‌آيد. این محصول یک دسته بازی گوشی بسیار خوب است.

دسته بازی SteelSeries Nimbus+

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 243 گرم
  • اتصال: Lightning | بی‌سیم
  • ویژگی‌ها: باتری قابل شارژ | اتصال لاتنینگ
  • باتری: لیتیوم-یونی قابل شارژ (شارژدهی تا 50 ساعت)

مزایا: D-Pad و دکمه‌های باکیفیت و مناسب | وجود نگهدارنده خوب در داخل جعبه برای آیفون

معایب: بزرگ بودن نسبی اندازه کنترلر آن را به گزینه نامناسبی برای جابه‌جا کردن تبدیل می‌کند

دسته بازی SteelSeries Nimbus+ برخلاف SteelSeries Stratus Duo که پیش‌تر به معرفی آن پرداختیم، از قابلیت سازگاری با پلتفرم‌های مختلف بهره‌مند نیست. این محصول مانند گوشی‌های آیفون از کابل شارژ لایتنینگ استفاده می‌کند و نسبت به نمونه پیش‌تر معرفی شده، اندازه بزرگ‌تری دارد و خوش‌دست‌تر است. در نتیجه اگر علاقه‌ای به پشتبیانی دسته از سیستم عامل اندروید ندارید، این کنترلر می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. یکی از انتقاد‌هایی که به Stratus وارد می‌شود، مربوط به عدم وجود یک نگهدارنده برای گوشی آیفون بود؛ مشکلی که حالا در دسته بازی SteelSeries Nimbus+ وجود ندارد و این محصول از یک نگهدارنده در جعبه خود برخوردار است. با این حال باید بدانید که گیره‌های این نگهدارنده تا حدی باز نمی‌شوند که برای قرار دادن یک iPad Mini بین آن‌ها کافی باشد. اگر قصد دارید برای تجربه بازی روی iPad از این کنترلر استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ یک نگهدارنده مناسب بگردید که نیاز شما را پاسخ دهد.

به هر صورت باید بدانید که تجربه بازی‌های ویدیویی با دسته بازی SteelSeries Nimbus+ لذت‌بخش است؛ زیرا D-Pad آن کلیکی است و سایر دکمه‌های نیز حس خوبی به مخاطب القا می‌کنند. علاوه بر این، آنالوگ‌ها قابل کلیک هستند و می‌توانند حسابی کارآمد باشند. اگر می‌خواهید از لیست طویل آثار فوق‌العاده جذاب iOS روی App Store و Apple Arcade نهایت بهره را ببرید، دسته بازی SteelSeries Nimbus+ محصول مقرون به صرفه‌ای است که می‌تواند به شما در این راه کمک کند. این کنترلر یکی از بهترین دسته های بازی به حساب می‌آید.

 

راهنمای هدفون گیمینگ برای موبایل:
بهترین هدست های گیمینگ

 

دسته بازی PowerA Moga XP5-X Plus

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 215 گرم
  • اتصال: USB | بلوتوث
  • ویژگی‌ها: باتری قابل شارژ | اتصال بی‌سیم
  • باتری: 3000 میلی آمپر ساعتی | قابل شارژ

مزایا: راحت بودن برای تجربه بازی‌های موبایل | امکان شارژ کردن گوشی در حین تجربه بازی‌ها | برای ایمولاتورها، بازی‌های کلودی و آثار اندروید کاملا مناسب است

معایب: سخت بودن پیدا کردن نقطه تعادل روی گوشی | به اندازه کافی کوچک نیست، اما در حدی است که می‌توانید آن را با خود حمل کنید

دسته بازی PowerA Moga XP5-X Plus قطعا یکی از بهترین دسته های بازی برای اندروید به حساب می‌آید. کیفیت ساخت این محصول بسیار بالا بوده و نگهدارنده آن کاملا مناسب است و طراحی خوبی دارد. شارژر پورتابل داخلی و 3000 میلی آمپر ساعت آن نیز هوشمندانه به کار گرفته شده است. بازی کردن روی موبایل شارژ گوشی را به سرعت تخلیه می‌کند؛ در نتیجه ویژگی خاص این دسته که این مشکل را رفع می‌کند، یکی از مهم‌ترین مزایای آن به حساب می‌آید. لمس کلیدهای این کنترلر نیز حس خوبی به کاربر می‌دهد، گرچه هنوز هم نمی‌توان آن را در حد دسته‌های جدید ایکس باکس و پلی استیشن دانست. کلید‌های اصلی و D-Pad کمی نرم هستند و این خصوصیت در تجربه بازی‌های ویدیویی به مدت طولانی تاثیر گذار خواهد بود. به توجه به تمام این موارد و با احتساب پولی که صرف این محصول می‌کنید، دسته بازی PowerA Moga XP5-X Plus کیفیت بالایی را به شما ارائه می‌دهد.

متاسفانه شانس امکان تجربه بازی‌های ویدیویی اندروید روی کنترلرهای سیمی با شانس عدم سازگاری آن‌ها برابر است. در واقع بازی‌های بیشتری از کنترلرهای بلوتوثی مانند دسته بازی ایکس باکس وان پشتیبانی می‌کنند. اگر می‌خواهید دسته بازی PowerA Moga XP5-X Plus برای تجربه بازی‌های خاصی تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیز ابتدا در اینترنت کمی به کاوش بپردازید تا ببینید آیا عناوین مورد علاقه‌تان با این دسته سازگاری دارند یا نه. اگر بازی دلخواه‌تان از این کنترلر پشتیبانی کند، می‌توانید با خیال راحت آن را تهیه کنید، چون این محصول از نظر کنترل و خوش‌دست بودن انتخاب معقولی است.

با این حال، دسته بازی Razer Kishi نیز می‌تواند به عنوان گزینه جانشین در نظر گرفته شود. فرم و طراحی این محصول کاملا متفاوت است و گیره‌های آن در دو طرف گوشی قرار می‌گیرند. ظاهر آن روی گوشی به نحوی است که به یاد نینتندو سوییچ می‌افتید. این محصول از اتصال USB-C بهره می‌برد که اجازه می‌دهد در حین تجربه بازی‌های ویدیویی به شارژ کردن محصول نیز بپردازید. علاوه بر این، گیره‌های آن به نحوی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای تجربه بازی‌ها روی گوشی‌های عریضی نظیر Samsung Galaxy S20 Ultra نیز استفاده کنید. به هر حال دسته بازی PowerA Moga XP5-X Plus باید انتخاب اول شما باشد و در صورت علاقه نداشتن به آن، بهتر است به سراغ Razer Kishi بروید.

 

مدل های مختلف نینتندو در تکنولایف: نینتندو سوییچ

دسته بازی نینتندو سوییچ پرو

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 362 گرم
  • اتصال: بی‌سیم
  • باتری: لیتیوم یونی | شارژدهی تقریبی تا 40 ساعت

مزایا: باتری با شارژهی 40 ساعته | خوش‌دست بودن | اتصال راحت

معایب: قیمت بالا نسبت به امکاناتی که ارائه می‌دهد

شما می‌توانید از جوی کان‌های (Joy-Con) نینتندو سوییچ روی پی سی نیز استفاده کنید؛ اما نباید انتظار داشته باشید همان حس تجربه بازی‌ها روی سوییچ را به شما ارائه دهد. این کنترلرها روی کنسول اصلی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند، اما روی کامپیوتر نمی‌توانند تجربه‌ای مانند دسته‌های ایکس باکس یا دوال شاک 4 را برای کاربر به ارمغان آورند. اما در عوض، دسته بازی نینتندو سوییچ پرو پیشنهاد ما به شما است. این دسته برای کاربران پی سی می‌تواند انتخاب خوبی باشد، زیرا افراد می‌توانند به سادگی از این محصول استفاده کنند و کار کردن آن با پی سی چالش‌برانگیز نیست. علت سازگاری ساده آن نیز وجود گزینه Switch Pro Configuration Support در منوی تنظیمات کنترلر استیم است. یکی از مهم‌ترین مزایای دسته بازی نینتندو سوییچ پرو عمر 40 ساعته باتری آن است. در واقع این محصول می‌تواند از نظر شارژدهی، بازدهی بیشتری نسبت به دوال شاک 4 به مخاطب ارائه دهد.

 

بهترین انتخاب ارزان قیمت چه میتواند باشد:
ارزان ترین گوشی لمسی

 

دسته بازی Thrustmaster eSwap X Pro

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 329 گرم
  • اتصال: USB

مزایا: خوش‌دست بودن | وزن مناسب | D-Pad متفاوت آن کاملا کاربردی و مناسب است

معایب: عدم امکان اتصال بی‌سیم

دسته بازی Thrustmaster eSwap X Pro از نظر سازگاری یک انتخاب بسیار خوب است و به همین دلیل هم یکی از بهترین دسته های بازی به حساب می‌آید. این کنترلر کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و اندازه‌اش بزرگتر از میانگین متوسط اکثر دسته‌های بازار است. همچنین این محصول وزن بیشتری دارد که احتمالا این ویژگی از دید بسیاری یکی از مزیت‌های آن به حساب می‌آید. درست مانند دسته بازی Razer Wolverine، این کنترلر نیز سیمی است؛ البته نکته مثبت سیمی بودن آن، عدم وجود تاخیر در ارتباط است. در نتیجه این دسته برای کسانی مناسب است که دوست ندارند حتی برای یک میلیون‌ام ثانیه در اجرای دستورات‌شان شاهد وقفه باشند.

کلیدهای اصلی و تریگرهای دسته بازی Thrustmaster eSwap X Pro بسیار خوب هستند و حس خوبی را به شما القا خواهند کرد. این محصول نسبت به قیمتی که دارند، یک انتخاب معقول به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید یک دسته فوق‌العاده با امکان شخصی‌سازی تهیه کنید، این کنترلر می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای‌تان باشد. در واقع این محصول به شما اجازه می‌دهد جای آنالوگ چپ و D-Pad را هر زمان که دوست داشتید، عوض کنید.

 دسته بازی Nacon Revolution X Pro

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 230 گرم
  • اتصال: USB

مزایا: امکانات شخصی‌سازی بسیار خوب | وزن مناسب و کیفیت ساخت بالا | وجود دکمه‌های قابل شخصی‌سازی

معایب: عدم امکان اتصال بی‌سیم | نرم‌افزار آن ایده‌آل نیست

دسته بازی Nacon Revolution X Pro یکی از بهترین دسته های بازی است که می‌توانید تهیه کنید. وزن این محصول کاملا مناسب بوده و کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد. امکانات شخصی‌سازی و تنظیمات شخصی این کنترلر کاملا دست شما را برای ایجاد تغییرات دلخواه باز می‌گذارد (هم به صورت فیزیکی و هم نرم‌افزاری). در واقع این دسته را می‌توان با کنترلرهای بالارده‌ی Esports قیاس کرد (مواردی نظیر Xbox Elite 2). البته این محصول قیمت نسبتا بالایی دارد و برچسب قیمتی آن حدود 100 دلار است.

دسته بازی Nacon Revolution X Pro به شما اجازه می‌دهد آنالوگ‌ها را تغییر دهید و حرکات و کارایی‌های آن‌ها را دست‌خوش تغییراتی کنید. علاوه بر این، نحوه بازخورد تریگرها را هم می‌توانید تنظیم کنید. این ویژگی در حین تجربه برخی از بازی‌های رقابتی در ژانرهای خاص می‌تواند حسابی به شما کمک کند. وجود قابلیت Dolby Atmos نیز از دیگر نکات مثبت این محصول به حساب می‌آید.

دسته بازی Turtle Beach Recon

راهنمای خرید دسته بازی | معرفی بهترین دسته های بازی

  • وزن: 227 گرم
  • اتصال: USB

ویژگی‌ها: دکمه‌های قابل شخصی‌سازی | جک 3.5 میلی‌متری | قابلیت‌های صوتی بسیار خوب

مزایا: D-Pad مناسب | خوش‌دست بودن | وجود امکانات بسیار زیاد

معایب: با در دست گرفتن آن حس می‌کنید کمی سبک است | عدم امکان اتصال بی‌سیم

دسته بازی Turtle Beach Recon یک محصول 60 دلاری است که نسبت به قیمت‌اش، قابلیت‌های بسیار خوبی ارائه می‌دهد. در واقع برخی از کنترلرها با قیمتی دو برابر این مقدار نیز، فاقد خصوصیات این دسته هستند. از همین رو ما آن را در لیست بهترین دسته های بازی قرار داده‌ایم. قابلیت‌های صوتی دسته بازی Turtle Beach Recon فوق‌العاده است و می‌تواند کاملا مخاطب را به خود جذب کند. علاوه بر این، حالت Pro Aim و قابلیت شخصی‌سازی دکمه‌ها از دیگر موارد قابل توجه در این دسته هستند.

 

آشنایی بیشتر با یک رابط کاربری که به شدت در حال محبوب شدن است:
رابط کاربری ریلمی Realme Ui 2.0

 

ما در این مطلب سعی کردیم به نکات مهم در خرید دسته بازی اشاره کنیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره فاکتورهای مهم در خرید یک کنترلر چیست؟ کدام مورد از بهترین دسته های بازی را برای گیم مناسب‌تر می‌دانید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

نکات مهم در خرید دسته بازی چیست؟ برای خرید یک کنترلر مناسب ابتدا باید به ظاهر آن توجه کنید. البته این موضوع تا حدی سلیقه‌ای است. مثلا برخی استایل دسته‌های پلی استیشن را می‌پسندند و بعضی افراد نیز با سبک کنترلرهای ایکس باکس بهتر ارتباط برقرار می‌کنند. قیمت، کیفیت ساخت، قابلیت‌های شخصی‌سازی، نوع اتصال و آرگونومی از دیگر مواردی است که باید در خرید دسته بازی به آن‌ها توجه داشته باشید.

بهترین دسته بازی گوشی کدام است؟ دسته بازی SteelSeries Stratus Duo با توجه به طراحی بسیار هوشمندانه‌ای که دارد، می‌تواند انتخاب خوبی برای‌تان باشد. این کنترلر که به قابلیت اتصال بی‌سیم مجهز است، یک انتخاب مناسب برای تجربه بازی‌های VR موبایل به حساب می‌آید. البته به یاد داشته باشید که باتری آن ممکن است سریع‌تر از آن چه انتظار دارید، تخلیه شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

12 نظر

  1. وحید

    سلام و خدا قوت خدمت همه تیم تکنولایف عزیز
    من واقعا از مطالبی که برای راهنمایی خرید دستگاه‌ها و وسایل دیجیتال می‌ذارید خیلی خیلی استفاده کردم و عمیقا سپاسگزار زحمات‌تون هستم
    چند تا سوال داشتم و یه راهنمایی می‌خوام
    اول اینکه آیا استفاده از کنترلر PS5 با کابل باعث خرابی اون یا دسته میشه؟ توصیه‌تون استفاده بدون کابل هست یا با کابل؟
    دوم اینکه آیا کنترلری هست که بشه هم برای PS5 ازش استفاده کرد و هم کامپیوتر و بازی‌های ویندو؟
    من یه گیم نت کوچیک برای پسرم دایر کردم و می‌خوام برای 4 تا PC دسته بگیرم، گفتم ببینم میشه کنترلری بگیرم که هم به PS5 وصل بشه هم به PC ها؟
    و اگه مقدوره بهم پیشنهاد بدین که کنترلر اقتصادی چی می‌تونم بگیرم. اگه کنترلری هست که به هر دو دستگاه می‌خوره اون رو معرفی کنید و اگر نه کنترلر اقتصادی برای PS5 و PC جداگانه بهم معرفی کنید
    باز هم ممنون و خدا قوت

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به وحید

      سلام وقت خوش بله با سیم میشه مشکلی نداره به ps5 نمیشه دسته متفرقه متصل کرد دسته Ps5 رو میشه با طی کردن مراحلی به لپ تاپ یا کامپیوتر وصل کرد
  2. مهدی

    سلام خسته نباشید
    چرا قیمت محصولات رو نزدید؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی

      سلام وقت خوش از صفحه دسته بازی می‌تونید چک کنید
  3. بهروز ق

    عذرخواهی می کنم پیام من برای جناب مهدی شریفی گرامی بود من اشتباه برای آقای نیک پی نوشتم البته هر کدام از عزیزان من را راهنمایی کنند ممنون میشم

  4. بهروز ق

    عذرخواهی می کنم پیام من برای جناب مهدی شریفی گرامی بود من اشتباه برای آقای نیک پی نوشتم

  5. بهروز ق

    درود بر شما جناب نیک پی
    متاسفانه این هفته از فروشگاه تکنولایف یک دسته گیمینگ برند تسکو مدل تی جی ۱۱۷ خریدم که بسیار پشیمانی برای من به همراه آورد چون نه تنها به هیچ کار من نیامد بلکه کلی هم باعث اعصاب خوردی من شد چون بدون درایور ابدا در ویندوز 11 قابل شناسایی نبود و بعد از دانلود فایل درایور متوجه شدم که درایور یک فایل آلوده به شدت مخرب است که که کلا سیستم امنیت یکپارچگی حافظه ویندوز لبتاب من را از کار انداخت و دیگر حتی بعد از پاک کردنش هم این تنظیم دوباره فعال نمیشود مگر اینکه دارو ندارم را پاک کنم و ویندوز را عوض کنم اما بدی ماجرا این قسمت بیشتر هم می شود که این دسته گیمینگ اصلا در بازی های مورد نظر من که یکی fortnight و دیگری GTA V استیم ویندوز بودند اصلا کار نکرد ،
    لطف می کنید من را راهنمایی بفرمایید که برای بازی فورتنایت اپیک گیمز در ویندوز ۱۱ و بازی جی تی ای ۵ استیم در ویندوز 11 چه دسته گیمینگی را باید تهیه کنم البته ترجیحا با حداقل هزینه در صورت امکان البته لطف کنید من را راهنمایی کنید ، من مقاله بالا را خواندم اما بسیار بیشتر گیج شدم ممنون میشم من رو راهنمایی بفرمایید .

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به بهروز ق

      بهترین دسته ای که روی ویندوز خیلی هم عالی کار میکنه. دسته ایکس باکس وان یا دسته ایکس باکس سری اس و ایکس هست.
  6. بیوک

    مطلب بسیارخوب و کاربردی بود.
    ممنون بابت زحمت ترجمه ، تدوین و ویرایش عالی

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به بیوک

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز🌱
  7. علیرضا

    به این میگن مقاله، یه کار پر زحمت با کلی تحقیق و وقت، متن طولانی و کامل و تایپ پر زحمت، بسیار با ارزش،
    آفرین و ممنونم، عجب راهنمای خریدی

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علیرضا

      سلام وقت خوش مرسی از همراهی شما خوشحالیم که مطلب براتون مفید واقع شده
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/controller-buying-guide/
ads
ads