داغ ترین ها :
قابلیت Family Broadcast دستیار صوتی گوگل را به پیام رسان تبدیل می‌کند؟

قابلیت Family Broadcast دستیار صوتی گوگل را به پیام رسان تبدیل می‌کند؟

گوگل را بیشتر به دلیل موتور جستجوی بی‌نظیرش می‌شناسیم. اما در واقع این شرکت بزرگ آمریکایی از پیشگامان پژوهش بر روی تکنولوژی‌های کاربردی‌ست و هر چند وقت یک‌بار با دستاورد جدیدی جهان را شگفت‌زده می‌کند. این بار با سرویس Family Broadcast، فصل جدیدی در استفاده‌ی روزمره از تکتولوژي باز کرده. با ما همراه باشید تا در مورد قابلیت‌های دستیار صوتی گوگلFamily Broadcast بیشتر آشنا شویم. شما می توانید برای مقایسه، نقد و بررسی و همچنین قیمت روز گوشی به تکنولایف بررسی کنید.

 

ماجرای معرفی Family Broadcast

در روزهای اخیر و پیش از ورود به روز جهانی مادر (دومین یکشنبه‌ی ماه می) گوگل اقدام به معرفی دستیار صوتی جدید‌ش کرد. Family Broadcast یک دستیار صوتی خانواده‌‌پسند است که به کمک مادران پر مشغله آمده. گرچه همزمانی معرفی دستیار صوتی خانوادگی و روز مادر بیشتر یک ترفند تبلیغاتی به نظر می‌رسد.

Family Broadcast

Family Broadcast دستیار صوتی خانواده‌‌پسند

پخش پیغام از بلندگوها، نمایشگرها و تلفن‌های همراه اعضای خانواده

تصور کنید بخواهید اعضای خانواده را برای خوردن شام به آشپزخانه دعوت کنید؛ برای این کار لازم است در مرکز خانه فریاد بزنید: “شام آماده است” و یا تک به تک به اتاق اعضای خانواده سرک بکشید و پیغام‌تان را برسانید، اما راه سومی نیز وجود دارد؛ از Family Broadcast کمک بخواهید.

پخش خانوادگی پیغام‌ها با Family Broadcast این امکان را به شما می‌دهد، با ارسال یک پیغام که از بلندگوهای خانه پخش می‌شود، همه را به شام دعوت کنید.

گوگل در وبلاگ خود بیان کرده؛ دستیار صوتی خانوادگی از محبوب‌ترین دستیاران گوگل خواهد شد. گوگل از تلاش خود برای گسترش امکانات Family Broadcast برای نمایش پیغام‌ها در تلفن همراه خبر داد. به این ترتیب که دستیار صوتی گوگل بدون نیاز به WiFi، به یک پیام‌رسان تبدیل می‌شود.‌

در حال حاضر دستیار صوتی گوگل قابلیت پخش پیغام‌ها از بلندگوهای هوشمند Google Home و Nest و همچنین نمایش پیغام‌ها در Google Home Hub و Nest Hub را دارد. برنامه‌ی Family Broadcast قابلیت اجرا در تمام تلفن‌های اندروید و آیفون را نیز دارد. با ورود پیغام جدید، اعلان آن در تلفن‌های اعضای خانواده به صورت شخصی یا به صورت عمومی در دستگاه‌های خانه به صدا درمی‌آيد. این عملکرد دقیقا شبیه پیام‌رسان‌های دیگر است، ‌فقط کافی‌ست افراد اعلان‌ها را باز نمایند.

تنها تفاوت و محدویت Family Broadcast، ارسال و نمایش پیام‌ها در یک گروه خانوادگی در گوگل است و در صورتی که شخص جدیدی وارد خانه بشود، برای اضافه کردن او باید تنظیمات گروه را تغییر بدهید.

 

مطالب مرتبط: با Sam، دستیار صوتی جدید سامسونگ آشنا شوید.

 

پشتیبانی Family Broadcast از پیغام صوتی

پیام‌رسان خانوادگی گوگل به صورت پیش‌فرض از صوت پشتیبانی می‌کند. بنابراین بلندگوها و نمایشگرهای هوشمند صدای ضبط شده را پخش خواهند کرد.

در تلفن‌های همراه و نمایشگرهای هوشمند رونویسی از پیام نمایش داده خواهد شد،‌ در حالی‌که دکمه‌ای برای پخش صوتی پیام قابل مشاهده است. در واقع در دستگاه‌های هوشمند تصویری هم می‌توان پیغام‌ها را خواند و هم گوش کرد. البته این امکان در صورتی در دسترس است که تلفن یا نمایشگر هوشمند قابلیت تبدیل صوت به نوشتار را داشته باشند.

 

نسخه‌ی جدید فمیلی برودکست گوگل

پخش خانوادگی پیغام‌ها با Family Broadcast به راحتی امکان‌پذیر است،‌ اما تا زمانی که در خانه باشید. تصور کنید یکی از اعضای خانواده زمانی که خارج از منزل است،‌ بخواهد پیغامی به تمام اعضای خانواده بدهد آن هم با استفاده از دستیار صوتی گوگل. حالا تکلیف چیست‌؟

در نسخه‌ی جدید که در هفته‌ی پیش معرفی شد، ‌امکان جدیدی به Family Broadcast افزوده شده که به کاربران اجازه می‌دهد، در هر نقطه‌ای خارج از دسترس WiFi خانه، به اعضای خانواده پیغام ارسال کند. و در مقابل دریافت کنندگان پیام نیز قادر به پاسخ‌گویی خواهند بود. در واقع این قابلیت منجر به تبدیل دستیار صوتی گوگل به پیام‌رسان تمام عیار شده است و تنها ابزار مورد نیازش تلفن‌های هوشمند می‌باشند.

 

پیشنهادی برای افرادی که شما که گوشی سامسونگ دارید: راهنمای کامل استفاده از BIXBY سامسونگ

 

تجربه‌ی یک کاربر از Family Broadcast

ریکون یکی از کاربران دستیار صوتی گوگل در وبلاگش نوشت:

وقتی یکشنبه در حال دویدن بیرون از خانه بودم به کمک دستیار صوتی خانوادگی این پیغام را ارسال کردم:‌ “سلام گوگل، به خانواده‌ام بگو، نظرتان در مورد ناهار چه بود؟” و بعد پیام در تمام بلندگوها و نمایشگرهای خانه پخش شد.

این پیغام حتی زمانی که شوهرم در حال رانندگی به سمت خانه‌ بود، از طریق گوشی آیفون‌اش به او رسید. او نیز با لمس دکمه‌ی پاسخ،‌ پیغامی ارسال کرد:‌” سلام گوگل، پاسخ به نظرم خوب است. در خانه‌ی مادربزرگ توقف می‌کنم. تا 15 دقیقه دیگر می‌بینمت.”

 

زنگ خانوادگی

زنگ خانوادگی قابلیت دیگر Family Broadcast می‌باشد. این قابلیت که در ماه آگوست معرفی شده بود؛ امکان ارسال اطلاعیه‌های برنامه‌ریزی شده را برای اعضای خانواده فراهم می‌کند. زنگ خانوادگی می‌تواند برنامه‌های خانوادگی روزانه نظیر آبیاری گیاهان،‌ زمان وعده‌های غذایی، زمان ورزش و خوابیدن را یادآوری کند. این اعلان‌ها درست مانند سایر پیغام‌ها از بلندگوها، نمایشگرهای هوشمند خانه و تلفن‌های هوشمند پخش خواهند شد.

در آخرین نسخه‌ی Family Broadcast دو امکان جدید به این قابلیت افزوده شده.

• امکان پخش آلارم یادآور در چند دستگاه خانگی به صورت همزمان.
• امکان توقف کردن آلارم از طریق گفتن «توقف».

برای متوقف کردن آلارم دیگر نیازی به گفتن سلام گوگل (Hey Google) نیست و تنها کافی‌ست کلمه‌ی توقف (Stop) را بیان کنید. البته امکان‌های جدید افزوده شده، فعلا در نسخه‌ی انگلیسی برنامه در دسترس است ‌و به زودی به نسخه‌های هلندی، فرانسوی، آلمانی،‌ هندی، ‌ایتالیایی، ژاپنی،‌کره‌ای، پرتغالی و اسپانیایی گسترش می‌یابد.

 

مطلبی کاربردی برای همه کاربران اندروید: چگونه QR کدها را در اندورید اسکن کنیم؟

 

امکانات دیگر دستیار صوتی خانوادگی گوگل

از دیگر قابلیت‌های Family Broadcast می‌توان به داستان‌گویی آن اشاره کرد.گوگل با همکاری انتشارات Pottermore تعدادی داستان شب را برای خانواده‌ها در نظر گرفته. برای استفاده از این امکان کافی‌ست فرمان “ سلام گوگل، برایم یک داستان بگو.” را بیان کنید تا لیست داستان‌ها برای شما پخش شود.

گوگل همچنین برای استفاده از قابلیت داستان‌ گویی محدودیت سنی را در نظر گرفته،‌تا کودکان با اجازه‌ی والدین خود، داستان‌های مناسب سن‌شان را بشنوند.

پخش موسیقی و برنامه‌های آموزشی برای کودکان از دیگر قابلیت‌های دستیار صوتی گوگل Family Broadcast می‌باشد.

قابلیت‌های Family Broadcast

Family Broadcast؛ پخش داستان شب برای کودکان

Family Broadcast تنها یکی از پیام‌رسان‌های گوگل

گوگل همیشه چندین پروژه‌ی تحقیقاتی چه در زمینه‌ی سخت‌افزار و چه نرم‌افزار را پیگیری می‌کند. به همین دلیل هرگز نتوانسته تمام سرمایه و انرژی خود را خرج تولید و توسعه‌ی یک پیام‌رسان کند. از سوی دیگر شرکت‌های رغیب که تمرکز بیشتری برای ایجاد پیام‌رسان‌های خود دارند،‌ عملا گوگل را از عرصه‌ی رقابت‌ها کنار زده‌اند.

چندین برنامه‌ی مختلف گوگل مانند Google Assistant به دلیل همین تشتت و عدم تمرکز در ایجاد پلتفرمی واحد و قدرتمند؛ علی‌رغم کارکردی عالی کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

علاوه بر پیام‌رسان Google Assistant، پیام‌رسان YouTube (از 2017 تا 2019) و پیام‌رسان Google Maps با کاربرد تجاری در سال 2018 راه‌اندازی شدند. همچنین Google Photos Messaging در سال 2019، Stadia Messaging در 2020، نسخه‌ی تجدید نظر شده‌ی Google Pay Messaging در سال 2021 و Google Docs Chat نیز به عنوان پیام‌رسان‌های گوگل در سال‌های اخیر معرفی شده‌اند.

در این میان نباید Google News را فراموش کنیم، سرویسی که امکان درج خبر و اشتراک‌گذاری مقالات برای کابران فراهم می‌کرد. و البته باید تاکید کنیم مواردی که برشمردیم تنها برخی از سرویس‌های گوگل هستند.

 

در دوران پاندمی کرونا، باید از حداقل امکانات استفاده کنید؛ گوشی ها و ساعت های هوشمند می توانند برای حفظ و کنترل سلامتی به کمک شما بیایند. برای آشنایی بیشتر مقاله اندازه گیری اکسیژن خون را بخوانید.

 

سخن پایانی

جهان تکنولوژی به سرعت به پیش می‌رود. در طول روز با تعداد زیادی نرم‌افزار که بخش‌های مختلفی از زندگی‌مان را تسهیل می‌کنند مواجهیم. اغلب این برنامه‌ها بر زندگی اجتماعی ما تمرکز دارند. اما به نظر می‌رسد که مهم‌ترین قابلیت Family Broadcast،‌ نزدیک‌تر کردن اعضای خانواده و تسهیل ارتباط درونی‌شان باشد. استفاده از این پیام‌رسان صوتی گوگل امکان تجربه‌ی جدید زندگی خانوادگی را فراهم کرده. حال باید ببینم این پروژه‌ی گوگل چطور پیش خواهد رفت و در آينده چه تغییراتی می‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/family-broadcast-with-google-assistant/
ads
ads