داغ ترین ها :
بررسی بازی فارکرای 6 (Far cry 6)

بررسی بازی فارکرای 6 (Far cry 6)

بالاخره انتظارات به پایان رسید و ششمین نسخه شماره‌دار از فرنچایز Far Cry منتشر شد. این بازی از زمان معرفی تاکنون موضوع اصلی بسیاری از بحث‌های گیمرها بوده است. حالا ما می‌توانیم بالاخره قدم زدن در محیط یارا (Yara) را تجربه کنیم. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی بازی Far Cry 6 بپردازیم تا ببینیم آیا این اثر را می‌توان نسخه‌ای موفق از مجموعه فارکرای دانست یا نه. پس در ادامه با تکنولایف همراه باشید.

بازی Far Cry 6 اثری بسیار بزرگ است که از نظر شخصیت‌پردازی کمی مشکل دارد. این اثر شما را با جهانی پر هرج و مرج آشنا می‌کند. جایی که با نبردهایی در ابعاد بزرگ به وقوع می‌پیوندد. همچنین بخش زیادی از بازی را ماموریت‌هایی تشکیل می‌دهند که به صورت مخفی‌کاری باید پیش برده شوند. بازی فارکرای 6 فعالیت‌های جانبی مختلفی را ارائه می‌دهد تا هیچگاه از تجربه آن خسته نشوید.با این حال این بازی بی‌عیب نیست. اگر می‌خواهید بدانید دقیقا با چه اثری مواجه خواهید شد، تا پایان بررسی بازی Far Cry 6 همراه ما باشید.

 

گوشی های مناسب بازی را با بهترین قیمت از سایت تکنولایف تهیه کنید: گوشی گیمینگ

 

جزیره خیالی یارا همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، بسیار زیبا و چشم‌نواز است. در این جزیره شاهد سواحل آفتابی خواهید بود و همچنین از مواجه شدن با دوستانی که در خیابان دست به فروشندگی مواد غذایی می‌زنند لذت خواهید برد، گرچه نمی‌توانید چیزی از آن‌ها بخرید. علاوه بر این، آب‌های اطراف این جزیره پر از کوسه‌هایی است که برای تکه پاره کردن شما لحظه‌شماری می‌کنند. موسیقی متن بازی Far Cry 6 بسیار زیبا است و به همین دلیل از رانندگی با خودروها و گوش دادن به آهنگ لذت خواهید برد. همه‌ی این موارد موجب می‌شوند که در نهایت از تجربه این اثر لذت ببرید.

با این حال پس از لحظات ابتدایی، حس خاص و منحصر به فرد بودن بازی فارکرای 6 از بین می‌رود و احساس می‌کنیم بار دیگر در یک اثر تکراری از این فرنچایز گیر کرده‌اید. البته به لطف هنرنمایی جانکارلو اسپوزیتو (Giancarlo Esposito) در نقش آنتون کاستیلو (Antón Castillo)، شخصیت منفی محوری بازی، داستان بسیار جذاب به نظر می‌رسد و تهدید او برای‌مان واقعی جلوه می‌کند. او به تقریبا ترکیبی از فرانکو (Franco) و کاسترو (Castro) است. کاستیلو یک شخصیت کاملا بد است که عقایدش درباره آینده جزیره را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهد. او حتی به سرنوشت جزیره بیشتر از پسرش، دیگو (Diego)، اهمیت می‌دهد و این موضوع را بارها ثابت می‌کند. اما می‌توان گفت یوبی‌سافت (Ubisoft) صرفا توانسته یک شخصیت منفی دوبعدی را ارائه دهد. بهتر است در ادامه مقاله بررسی بازی Far Cry 6 ما بیشتر به او خواهیم پرداخت.

نفرین یا درمان؟

بررسی بازی Far Cry 6

بازی فارکرای 6 دقیقا همان چیزی است که از یک نسخه از فرنچایز Far Cry انتظار دارید. شما بازی را به عنوان شخصیتی مورد ظلم و ستم واقع شده و دست کم گرفته شده آغاز می‌کنید، اما در انتها به یک قهرمان تبدیل خواهید شد. مثل همیشه با یک آنتاگونیست مستبد روبه‌رو هستیم که سعی دارد زندگی ساکنین منطقه را جهنم تبدیل کند و تنها هدف‌اش هم این است که به رویاهای‌اش جامه‌ی حقیقت بپوشاند. در این بازی کاستیلو توانسته به محصولی به نام ویویرو (Viviro) دست پیدا کند که گفته می‌شود قابلیت درمان سرطان را دارد. ویویرو توسط برده‌های یارا کشت و تولید شده است که کاستیلو آن‌ها را Outcasts و Fake Yarans می‌نامد. دوگانگی در بازی Far Cry 6 از همان لحظات ابتدایی به چشم می‌خورد.

 

جدیدترین بررسی های بازی را در تکنولایف بخوانید:

بررسی Fifa 22

 

در این بازی درست مثل نسخه‌های پیشین می‌توانید از ساختمان‌ها و صخره‌ها بالا بروید و هرآنچه یک فرد انقلابی انجام می‌دهد را تقلید کنید. در این اثر شما می‌توانید با استفاده از تلفن همراه‌تان دشمنان‌تان را ردیابی کرده و نقاط ضعف‌شان را پیدا کنید. در بازی فارکرای 6 می‌توانید سلاح خود را پنهان کنید و در نتیجه برخلاف نسخه‌های قبلی قرار نیست با اسلحه در اطراف پرسه بزنید و بقیه را به خود مشکوک کنید. یوبیسافت مکانیک مخفی شدن را از فرنچایز آساسینز کرید (Assassin’s Creed) برای این اثر وام گرفته است. در نتیجه اگر سلاح‌تان را غلاف کنید و زیاد به دشمنان و نگهبانان نزدیک نشوید، کسی به شما مشکوک نخواهد شد. از همین رو می‌توانید با به کار بردن این روش، بدون روی آوردن به خشونت از مکان‌های خطرناک عبور کرده و به محل ذخیره‌سازی بازی (Checkpoint) برسید. شما از این مکانیک می‌توانید برای پیشبرد مراحل به صورت مخفی‌کاری نیز بهره ببرید. در واقع می‌توانید کاراکترتان را کاملا بی‌سر و صدا به یک خودرو نزدیک کرده و به سرعت رننده را با سلاح‌تان به قتل برسانید. با این رویکرد می‌توانید ساده‌تر کامیون‌های حامل زندانیان را سرقت کنید.

کارکترهای بازی Far Cry 6

همچنین از جمله مهم‌ترین کارهایی که باید در بازی Far Cry 6 انجام دهید، می‌توان به نابود کردن سلاح‌های ضد هوایی اشاره کرد. اگر این کار را نکنید، قادر به پرواز بر فراز آسمان‌های یارا نخواهید بود. علاوه بر این، چون برخی ماموریت‌ها وابسته به اقدامات هوایی هستند، نابود کردن سلاح‌های ضد هوایی امری اجتناب‌ناپذیر می‌شود. در این بازی هم می‌توانید به انجام مراحل عادی مثل شکار حیوانات مشغول شوید. Criptograma Chestها در این اثر کاملا جدید هستند و به شما اجازه دستیابی به تجهیزات منحصر به فرد را می‌دهند.

درست مانند بازی Far Cry 6، در این اثر هم شما می‌توانید جنسیت شخصیت اصلی داستان را تعیین کنید. شخصیت اصلی داستان بازی فارکرای 6 دنی روخاس (Dani Rojas) است. البته شما نمی‌توانید ویژگی‌های ظاهری این کاراکتر را شخصی‌سازی کنید. دنی روخاس فرد یتیمی است که مجبور می‌شود به خدمت در ارتش یارا مشغول شود. همه افراد این ارتش بدون تردید باید برای El Presidente بجنگند، اما ما می‌دانیم که تمام آن‌ها آدم‌های بدی نیستند.

در ابتدای داستان بازی Far Cry 6 شما اصلا خودتان را باور ندارید و فاقد عزت‌نفس هستید. در واقع دنی نمی‌داند که باورهای واقعی‌اش چه هستند. زمانی که او متوجه درد و رنج‌های مردم می‌شود و می‌فهمد که دیگو توسط پدرش مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، داستان شروع به شکل‌گیری می‌کند. ناگهان عقاید دنی شکل می‌گیرید و دست به پیدا کردن متحد می‌زند. در این راه عقاید او نیز کاملا تثبیت می‌شود و ما با فردی کاملا جدی مواجه می‌شویم. خانواده محوریت اصلی داستان بازی فارکرای 6 را شکل می‌دهد. در این راه دوستی‌های زیادی به وجود می‌آید و خون‌های فراوانی ریخته می‌شود. دنی تمام تلاش‌اش را می‌کند تا بهترین اتفاق‌ها برای یارا رخ دهد.

 

هر آنچه از بازی بعدی سری گاد آف وار مشخص شده است:

خدای جنگ: رگناروک

 

گیم پلی بازی Far Cry 6 و نبردهای چریکی

گیم پلی بازی Far Cry 6 و نبردهای چریکی فارکرای 6

در همان چند ساعت ابتدایی بازی Far Cry 6 شما با واژه «چریکی» (Guerrilla) آشنا می‌شوید. این کلمه بارها تکرار می‌شود و این امر نشان دهنده اهمیت آن است. خوان کارلوس (Juan Carlos)، سرباز کهنه‌کار نیروهای چریکی، به شما درمورد قوائد و قوانید جنگ‌های چریکی آموزش می‌دهد. هدف او هم این است که به شما یاد دهد چطور باید در نبردهای چریکی به موفقیت دست پیدا کنید. شاید الان با خود بگویید که این بخش هم تکراری است. در درست بودن این ادعا شکی نیست. این روند در طی نسخه‌های پیشین هم رخ داده بود و در نتیجه می‌توان گفت این بخش تا حدی تکراری است. البته در بازی فارکرای 6 ما شاهد یک ویژگی قابل توجه هستیم و آن هم چیزی نیست جز قابلیت استفاده از Supremo.

Supremo در واقع آیتمی است که در نبردها حسابی به شما کمک خواهد کرد. زمانی که احساس می‌کنید موقعیت مناسب است، می‌توانید از آن برای آسیب وارد کردن به نیروهای دشمن استفاده کنید. Supermo قادر است آسیب شدیدی به نیروهای دشمن وارد کند و به همین دلیل استفاده از آن برای پیروزی در نبردها بسیار مفید است. شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید دشمنان را به آتش بکشید و حتی به سمت‌شان موشک شلیک کنید. البته Supermo نقاط ضعف خاص خود را هم دارد و شما می‌توانید در صورت تمایل اصلا از آن استفاده نکنید. اما نکات مثبت این سلاح به موارد بازدارنده آن می‌چربد. شما با پیشروی در بازی Far Cry 6 می‌توانید از دیگر قابلیت‌های Supermo بهره‌مند شوید. مثلا می‌توانید با آنلاک کردن EMP، در زمان حمله به دشمن، سیستم امنیتی و وسایل نقلیه آن‌ها را از کار بیندازید. این قابلیت زمانی اهمیت خود را نشان می‌دهد که شما از آن در حین تعقیب شدن توسط ماشین‌ها، کامیون‌ها و هلیکوپترهای دشمن استفاده کنید.

گیم‌پلی بازی Far Cry 6 محدود به استفاده از این سلاح‌ها نمی‌شود. ما در این اثر با سلاح‌ها و سایر تجهیزات عجیب‌تر و در عین حال بسیار موثر روبه‌رو می‌شویم. یکی از این سلاح‌های عجیب و جالب CD Launcher است. همان‌طور که از اسم آن پیدا است، با این سلاح شما می‌توانید با پرت کردن CD به سمت دشمنان، به آن‌ها آسیب وارد کنید. بخش مبارزات بازی فارکرای 6 درست مانند نسخه‌های قبلی مجموعه عملکرد بسیار خوبی دارد. شما می‌توانید با رویکرد مخفیانه ماموریت‌ها را انجام دهید و با سلاح سرد دشمنان را بکشید و همچنین می‌توانید با نهایت دقت نگهبانان را هدشات (Head Shot) کنید. علاوه بر این، اگر به آشوب و سر و صدا علاقه دارید، می‌توانید با استفاده از سلاح‌های مختلف و Supremo با تمام توان دشمنان را تیرباران کنید. شما می‌توانید پای میز کار رفته و اسلحه‌تان را ارتقا دهید. برای مثال می‌توانید ظرفیت خشاب را بیشتر کنید، دوربین بهتری روی آن قرار دهید یا یک صداخفه‌کن روی سلاح‌تان نصب کنید. همچنین قابلیت شخصی‌سازی خوب بازی فارکرای 6 به شما اجازه می‌دهد ظاهر اسلحه را به صورت دل‌خواه تغییر دهید. بد نیست اشاره کنیم که برخی سلاح‌های بسته الحاقی Blood Dragon هم در این بازی وجود دارد که به نظر نمی‌رسد چندان هم در یارا به درد بخورند. علاوه بر این، سلاح Kobracon هم که یک تفنگ تک‌تیراندازی است نیز، در این نسخه حسابی به شما کمک خواهد کرد. همچنین در یارا می‌توانیم از دوست (Amigo) فلزی‌مان یعنی K-9000 نیز استفاده کنیم.

 

یک راهنمای خرید تخصصی برای گیمرهای PC:

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

 

آمیگوها در بازی فارکرای 6

بررسی بازی فارکرای 6

حالا که صحبت از آمیگوها و همراهان شد، بد نیست در بررسی بازی Far Cry 6 کمی بیشتر این بخش را زیر ذره‌بین ببریم. در این بازی هیچ انسانی در نقش آمیگو ظاهر نمی‌شود. در عوض شما با یک سری حیوان بسیار جذاب مواجه خواهید شد. یکی از آن‌ها یک سگ پا کوتاه دوست‌داشتنی به نام Chorizo است. او می‌تواند حواس دشمنان را پرت کند تا شما بتوانید بدون سر و صدا و به صورت مخفیانه ماموریت را انجام دهید. Chicharrón که یک خروس‌جنگی است و کروکودیلی به نام Guapo، می‌توانند حسابی دشمنان شما را به دردسر بیندازند. وجود آمیگوها در میدان نبرد کاملا تاثیر گذار است و علاوه بر آن، این حیوانات با حرکات بامزه می‌توانند مبارزات را لذت‌بخش‌تر کنند. در واقع می‌توانید برای تنوع دادن به گیم‌پلی بازی Far Cry 6، به جای هدشات کردن دشمنان، یکی از آمیگوها را بفرستید تا صورت نگهبانان را گاز بگیرد.

در این بازی شما می‌توانید اسب‌های وحشی را پیدا کرده و از آن‌ها سواری بگیرید. همچنین می‌توانید حیوانات مختلف را در یارا رام کرده و به آن‌ها غذا دهید. اگر خیلی با اسب‌سواری میانه خوبی ندارید، می‌توانید در عوض با ماشین‌های مختلف رانندگی کرده و حتی از وسایل نقلیه آبی استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید در این اثر با استفاده از هلیکوپتر یا هواپیما پرواز را تجربه کنید. شاید کنترل کردن هواپیماها کمی چالش‌برانگیز باشد، اما به هر حال تماشای یارا از نمای بالا بسیار لذت‌بخش است. بالاخره لازم است گاهی جنگ و نزاع را کنار بگذارید و از تماشای مناظر این جهان زیبای این اثر لذت ببرید.

متاسفانه رانندگی هم در این بازی بسیار مشکل است. وقتی در حال رانندگی هستید، پیچیدن به چپ و راست راحت نبوده و همچنین به نظر می‌رسد که نقطه دید کاملا وسط نیست. همه‌ی وسایل نقلیه و حتی اسب هم به نظر کمی سریع‌تر از چیزی هستند که باید باشند.

بازی Far Cry 6 مثل بسیاری از بازی‌های یوبی‌سافت باگ دارد. ممکن است گاهی چهره کاراکترها عجیب و غریب شود یا برخی اوقات به صورت ناگهان NPCها روی هوا معلق شوند. همچنین رنگ سفید دور قرنیه چشم کاراکترها بنا به دلایل گاهی دچار تغییر رنگ می‌شود. برخی مواقع چشم NPCها به شکلی است که احساس می‌کنید همین چند دقیقه پیش مواد مخدر مصرف کرده‌اند.

باگ های فارکرای 6

در بازی فارکرای 6 برخی بخش‌ها در کمپ‌ها وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها را بازی را با نمای سوم شخص دنبال کنید. این حالت کمی شما را به یاد فرنچایز مس افکت (Mass Effect) خواهد انداخت. قابل ذکر است که در این حالت نمی‌توانید بپرید و همچنین همیشه یک کوله‌پشتی بزرگ همراه‌تان است. حالا که حرف از کمپ‌ها شد، بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که در این نسخه ماموریت‌های جدید Los Bandidos وجود دارد. این ماموریت‌ها به شما اجازه می‌دهد که برای تکمیل کردن‌شان از یک Yaran Leader استفاده کنید. این بخش شباهت‌هایی به مراحل بازی Dragon Age Inquisition دارد. در واقع شما می‌توانید یکی از رهبران گروه‌های‌تان را برای تکمیل یک ماموریت تعیین کنید. همچنین می‌توانید با توجه به مهارت‌ها و خصوصیات این کاراکتر، رویکرد او را در ماموریت‌های معین کنید. ارتباط این بخش‌ها با داستان کمی مبهم است، اما به هر حال وجود آن‌ها تجربه بهتری از بازی را به شما ارائه می‌دهند.

 

سریال لست اف اس کی میاد؟ هر آنچه از این سریال قطعی شده است را در مطلب زیر بخوانید:

سریال The Last Of Us

 

بازی فارکرای 6 درست مانند سایر آثار این فرنچایز دارای پیچش‌های داستانی مختلف است. البته در بررسی بازی Far Cry 6 هیچ اسپویلی در کار نخواهد بود. به هر حال باید بدانید که خیانت محوریت اصلی داستان این بازی است. از مباحث مربوط به کاستیلو و نحوه تولید و تاثیر ویویرو گرفته تا روابط دنی با گروه‌های چریکی و ارتباط‌اش با ٰرژیم حاکم بر یارا. اگر نسخه‌های پیشین فارکرای را تجربه کرده باشید، برخی از پیچش‌های داستانی را می‌توانید پیش‌بینی کنید. اما با این حال یوبی‌سافت آنقدر سورپرایز جالب برای‌تان آماده کرده که از دیدن‌شان حسابی هیجان‌زده خواهید شد. کمی دشوار است که بتوانیم کاستیلو را از اسپوزیتو و شخصیت گاس فرینگ (Gus Fring) مجزا بدانیم. اسپوزیتو در هر دو نقش درخشیده است و توانسته به خوبی نقش شخصیت بد داستان را بازی کند. چه سریال Breaking Bad را دیده باشید چه نه، از هنرنمایی اسپوزیتو در نقش کاستیلو لذت خواهید برد.

یوبی‌سافت در شخصیت‌پردازی آنتاگونیست بازی Far Cry 5 یعنی جوزف سید (Joseph Seed) تا حد زیادی اغراق کرده بود که در این نسخه چنین چیزی دیده نمی‌شود. شخصیت کاستیلو در بازی فارکرای 6 بسیار واقع‌گرایانه‌تر و باورپذیرتر است. ما بیشتر می‌توانیم علت و اهداف این کاراکتر را درک کنیم. این بازی به مباحث زیادی می‌پردازد و نقدهایی به جوامع مدرن وارد می‌کند. داستان بازی Far Cry 6 کاملا قابل قبول بوده و می‌تواند تجربه خوبی برای شما باشد. ما تجربه این اثر را بدون تردید به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این بود بررسی بازی Far Cry 6. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظر شما درباره بازی فارکرای 6  چیست؟ آیا قصد دارید آن را تجربه کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. مهمان مامان

    ای کاش باگاش فقط همینابود کاش همه تو بازی همیشه چت بودن!!! این رسپاون شدن سریع دشمنا داره دیونم میکنه ینی یکاری کرده بیخیال مرحله ها شدم و فقط میچرخم و ایتم و صندوق وشکار جمع میکنم تا حل بشه.. خیلیا دیگم تو ردیت گفتن مشکل مسخره منو دارن.خداکنه یوبی زودتر بخودش بگیره.. البته خودش ک گفته تیم توسعه دهندش داره رو این موزو کار میکنه ولی تا حل نشه واقعا واسه من ک فقط عشقم undected بودنه غیر قابل بازیه.. فعلا از غروب با نارنجی پر رنگش استفاده میکنیم….

  2. مهمان مامان

    ای کاش باگاش فقط همینابود کاش همه تو بازی همیشه چت بودن!!! این رسپاون شدن سریع دشمنا داره دیونم میکنه ینی یکاری کرده بیخیال مرحله ها شدم و فقط میچرخم و ایتم و صندوق وشکار جمع میکنم تا حل بشه.. خیلیا دیگم تو ردیت گفتن مشکل مسخره منو دارن.خداکنه یوبی زودتر بخودش بگیره.. البته خودش ک گفته تیم توسعه دهندش داره رو این موزو کار میکنه ولی تا حل نشه واقعا واسه من ک فقط عشقم undected بودنه غیر قابل بازیه.. فعلا از غروب با نارنجی پر رنگش استفاده میکنیم…

  3. مهمان مامان

    ای کاش باگاش فقط همینه کاش همه تو بازی همیشه چت بودن!!! این رسپاون شدن سریع دشمنا داره دیونم میکنه ینی یکاری کرده بیخیال مرحله ها شدم و فقط میچرخم و ایتم و صندوق وشکار جمع میکنم تا حل بشه.. خیلیا دیگم تو ردیت گفتن مشکل مسخره منو دارن.خداکنه یوبی زودتر بخودش بگیره.. البته خودش ک گفته تیم توسعه دهندش داره رو این موزو کار میکنه ولی تا حل نشه واقعا واسه من ک فقط عشقم و تخصصم undected بودنه غیر قابل بازیه.. فعلا از غروب با نارنجی پر رنگش استفاده میکنیم…

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/far-cry-6-review/
ads
ads