داغ ترین ها :
Firefox یاهو را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض برگزید!

Firefox یاهو را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض برگزید!

بار دیگر Mozilla همکاری خود را با گوگل برای خلق غول تکنولوژی موتور جست و جو  به عنوان یک گزینه ی پیش فرض برای مرورگر اینترنت Firefox در ایالات متحده،کانادا،تایوان و هنگ کنگ اعلام کرده است.به نظر می رسد این اقدام اخیر نتایج جالبی برای Verizon Communication یاهو که موتور جست و جوی آن از سال 2014 هنگامی که Mozilla با کمپانی گوگل وارد یک شراکت پنج ساله شد گزینه ی پیش فرض Firefox بوده است در پی داشته باشد.

از قرار معلوم Mozilla اکنون این شراکت را به صورت غیر منتظره بر هم زده و یاهو توافقات پیشین خود با Mozilla را دوباره مطرح کرده است.اگرچه تاکنون مرورگر اینترنت Firefox،موتور جست و جوی گوگل را در برخی مناطق عرضه کرده است،از سال 2014 هنگامی که یاهو پا به صحنه گذاشت این مورد در ایالات متحده و چند کشور دیگر در دسترس نبوده. در سال 2015 یاهو مبلغ 375 میلیون دلار به Mozilla پرداخت و ادعا کرد که همین مبلغ را به صورت سالیانه تا سال 2019 به عنوان حق امتیاز مشارکت موتور جست و جوی پیش فرض خود در برخی تجارت های مهم پرداخت خواهد کرد.

 

مقالات مرتبط: مرورگر مایکروسافت اج را بیشتر بشناسید.

 

سپس در سال 2016 ماده ای مبنی بر این که Mozilla از لحاظ فنی اجازه دارد در صورتی که فردی یاهو را خریداری کند شراکت را بر هم زده و هنوز هم مبلغ 1 بیلیون دلار را به صورت سالانه از کمپانی دریافت کند ارائه شد.نیازی به گفتن نیست،Verizon در اوایل سال 2017 یاهو را خریداری کرد و علیرغم این که ارتباطی با این خریداری وجود دارد یا خیر Mozilla اکنون تغییراتی را در طرح ایجاد کرده و راه متفاوتی را در اداره ی امور موتور جست و جوی گوگل در پیش گرفته است.

همان طور که انتظار می رود موتور جست و جوی یاهو همواره به عنوان یکی از گزینه های جایگزین برای کاربران Firefox که آن را به موتور جست و جوی گوگل ترجیح می دهند باقی خواهد ماند اما به نظر می رسد پیش فرض در رابطه با اسپانسرهای موتور جست و جو تغییرات کاملی ارائه داده است به گونه ای که بسیاری از کاربران در هنگام انتخاب جایگزین ها با مشکل مواجه نمی شوند. بر اساس گفته های رئیس بنگاه Mozilla و مامور قضایی Denelle Dixon حکمی که در این اواخر ابلاغ شده است بر مبنای عوامل مختلفی می باشد اما در این حکم به بالا بردن کیفیت موتور های جست و جو برای کاربران اشاره نشده است و آن چه که مد نظر است پرداختن به مواردی می باشد که موجب ترقی برند ما می شوند.

علیرغم این، شرکت Mozilla عقیده دارد که هنوز هم فرصت همکاری با Verizon و واحد Oath آن را در رابطه با مسائل خارج از حیطه ی جست و جوی اینترنت برای آن ها فراهم است.

این تغییرات موجب احیای برند مرورگر Quantum جدید Firefox که قول داده است در مقایسه با مرورگر Google Chrome از  عملکرد سریع تر و حافظه ی بیشتری برخوردار باشد می شود. بر اساس گزارشات Mozilla این موتور جست و جو با بهره گیری از مزیت های یک موتور واکنشی جدید قادر است برگه ها را سریع تر تعویض کرده  و ویژگی های جدیدی مانند پشتیبانی داخلی از WebVR را فراهم کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/firefox-%db%8c%d8%a7%d9%87%d9%88-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%b9%d9%86%d9%88%d8%a7%d9%86-%db%8c%da%a9-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d8%ac%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%d8%ac%d9%88%db%8c-%d9%be%db%8c%d8%b4/
ads
ads