داغ ترین ها :
فرانسیس فورد کاپولا می‌گوید تعداد جوایز سینمایی بیش از اندازه شده‌اند

فرانسیس فورد کاپولا می‌گوید تعداد جوایز سینمایی بیش از اندازه شده‌اند

فرانسیس فورد کاپولا (Francis Ford Coppola)، کارگردان سری فیلم‌های پدر خوانده (The Godfather)، از افزایش بیش از حد تعداد جوایز سینمایی انتقاد کرد. او گفت که زمانی را ترجیح می‌دهد که فقط مراسم جوایز اسکار وجود داشت. ما در ادامه بیشتر به این خبر می‌پردازیم. پس در ادامه با تکنولایف همراه باشید.

فقط چند ساعت قبل از این که فرانسیس فورد کاپولا برای مراسم پنجاهمین سالگرد گرامیداشت فیلم پدر خوانده حاضر شود، آکادمی اسکار اعلام کرد که قرار است اهدای جوایز در هشت بخش به صورت زنده پخش نشود. در واقع این جوایز پیش از پخش تلویزیونی اهدا خواهند شد و تصاویر آن به صورت تدوین شده در طول پخش به نمایش درخواهند آمد.

کارگردان بزرگ و افسانه‌ای سینما، فورد کاپولا، پیش از حضور در مراسم فرش قرمز این خبر را نشنیده بود. او در این رابطه گفت:

همه‌ی اون بخش‌های اهمیت دارن. عجیب به نظر میاد، ولی فکر می‌کنم اونا دلایل خودشون رو دارن.

دیوید رابین (David Rubin)، رئیس تشکیلات، در نامه‌ای که برای اعضای آکادمی ارسال کرد، اعلام کرد که جوایز مربوط به بخش‌های موسیقی اورجینال، میکاپ و آرایش مو، مستند کوتاه، تدوین فیلم، طراحی صحنه، انیمیشن کوتاه، فیلم کوتاه و صدا پیش از پخش زنده اهدا خواهد شد. سپس این بخش‌ها به صورت تدوین شده در خلال مراسم اصلی به نمایش درخواهند آمد. این مراسم در تاریخ 27 مارس (7 فروردین 1401) برگذار می‌شود.

کاپولا از لذت‌بخش بودن مراسم اسکار در زمانی که این چنین مراسم‌ها ساده‌تر بودند، یاد کرد. او در این خصوص گفت:

من از مراسم‌های که زیادی پر زرق و برق باشن اصلا خوشم نمیاد. دوست دارم خودمونی‌تر باشه و فکر می‌کنم او زمان خوب بود که اونا (در مراسم) نجابت بیشتری داشتن. الان تعداد مراسم‌ها بیش از حد زیاد شده. من او زمانی رو دوست داشتم که فقط اسکار وجود داشت.

فرانسیس فورد کاپولا و بازیگران پدرخوانده 1

کاپولا اولین اسکار خود را در سال 1971 در بخش بهترین فیلم‌نامه اورجینال برای فیلم Patton برنده شد. فیلم The Godfather در 10 بخش کاندید اسکار شد و توانست سه جایزه را به دست آورد. این اثر برنده جایزه بهترین فیلم سال شد و در بخش‌های بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای مارلون براندو (Marlon Brando) و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی برای کاپولا توانست جایزه را کسب کند. کاپولا گفت:

تو اون زمان دیدگاه‌های منفی زیادی راجبه این فیلم وجود داشت و من خیلی اطمینانی (به موفقیت فیلم) نداشتم و راستش رو بخواید از این که موفق ظاهر شد، شگفت‌زده شدم.

در حال حاضر فیلم پدر خوانده در آمریکا به صورت محدود در حال اکران در سینمای دالبی در سالن‌های AMC است. همچنین در سایر کشورهای جهان نیز این اثر بر روی پرده‌های سینما رفته است. علاوه بر این، باید ذکر کنیم که هر سه نسخه این مجموعه تحت کارگردانی کاپولا ترمیم شده‌اند و قرار است در تاریخ 22 مارس (2 فروردین 1401) برای اولین بار با کیفیت 4K Ultra HD در دسترس قرار بگیرند.

خواهر کاپولا، تالیا شایر (Talia Shire)، که نقش کانی کارلئونه (Connie Corleone) را در سری فیلم‌های The Godfather ایفا می‌کرد، از برادرش به عنوان «بزرگترین کارگردان زنده» یاد کرد. او درباره کاپولا گفت:

اون شگف‌انگیز و بزرگه؛ یه نویسنده بزرگ.

تالیا شایر اطمینان دارد که کاپولا بالاخره موفق به ساخت فیلم Megalopolis خواهد شد. این فیلم یک اثر با سرمایه شخصی است و با بودجه‌ای 120 میلیون دلاری ساخته خواهد شد. او در این رابطه گفت:

اون اونجا (در فیلم در دست ساخت) چیزهای خارق‌العاده‌ای رو ارائه میده. این اثریه که یه چیز معنوی داره. پیچیده‌اس و شاید الان نیاز به یه سری ایده داشته باشیم. ما تو دوره‌ای داریم هستیم که همه چیز در حال تحوله و ایده‌های فرانسیس در این اثر خاص خیلی هیجان‌انگیزن.

این بود جدیدترین اظهارات فرانسیس فورد کاپولا. نظر شما درباره اظهار نظرات او چیست؟ آیا منتظر اکران فیلم جدید او هستید؟ کدام فیلم کاپولا را بیشتر دوست دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/francis-ford-coppola-godfather-oscars-megalopolis/
ads
ads