داغ ترین ها :
بررسی گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 Plus

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 Plus

گوشی Galaxy Note 10 Plus در ۲۳ آگوست ۲۰۱۹ (۱ شهریور ۱۳۹۸) عرضه شد. در آن زمان، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین گوشی سامسونگ بود، که با رنگ‌های هاله‌ای‌اش، لوکس نیز محسوب می‌شد. این گوشی که با صفحه‌نمایش 6.8 اینچی خود بزرگ‌تر از نسخه‌های پیشین خود بود، کاملا برای کار با S-Pen مناسب بود و باتری فوق‌العاده بزرگ‌تری هم داشت. در ادامه همراه مجله تکنولایف باشید تا با هم مشخصات این گوشی را مرور کنیم.

نگاهی سریع به بزرگ‌ترین عضو خانواده قلم‌دار Note10، گوشی Galaxy Note 10 Plus

وقتی که سامسونگ Note 10 Plus را با صفحه‌نمایش ۶.۸ اینچی (کمی بزرگ‌تر از Galaxy Note10) عرضه کرد، همه فهمیدیم که هنوز هم گوشی‌ها می‌توانند بزرگ‌تر بشوند! همچنین که سامسونگ گوشی‌های Galaxy S20 Ultra و Galaxy Note 20 Ultra را با صفحه‌های ۶.۹ اینچی عرضه کرد. صفحه‌نمایش بزرگ و پشت شیشه‌ای و درخشان آن در نگاه اول خیلی جلب توجه می‌کند؛ و اگر کمی با آن کار کنید، به کارایی بالای آن هم پی خواهید برد.
مطمئناً، گوشی Galaxy Note 10 plus از نظر فنی سریع‌ترین و بهترین گوشی مناسب عکاسی نیست؛ اما به لطف 5 دوربین و فیلترهای هوشمند عکاسیش، می‌توان گفت که سرگرم‌کننده‌ترین گوشی 2019 بوده است. به طور کلی، می‌توان گفت که این گوشی یکی از بهترین‌ها تا پیش از تکنولوژی گوشی‌های تاشو محسوب می‌شود.
5 دوربین آن حالت پرتره «فوکوس زنده» را با فیلترهای جالبی ارائه می‌دهند. اگرچه دوربین اصلی Pixel3 در نور کم عملکرد بهتری از دوربین اصلی سامسونگ ارائه می‌دهد؛ اما فیلترهای «Color Point سیاه‌وسفید» و «Big Circles» برای دوربین سلفی عالی هستند. Note 10 Plus بهترین دوربین سلفی ممکن را دارد.
سامسونگ در این گوشی ایده‌هایی را پیاده‌سازی کرده که اصلا نیازی به آن‌ها نبوده. «فوکوس زنده در ویدیو» روی کاغذ منطقی و جالب است، اما کافی‌ست یک بار آن را امتحان کنید تا متوجه شوید که واقعا نمی‌خواهید از تارکننده پس‌زمینه در فیلم‌های‌تان استفاده کنید. همین امر برای AR Doodle صدق می‌کند. شاید یک بار به کار بیاید، اما در کل بی‌فایده است. به خصوص که امسال، سال AR Emoji/Animoji است.
تمام این ویژگی‌ها و قلم در Note10 معمولی، به اضافه صفحه خوش‌دست‌تر و قیمت ارزان‌تر وجود دارند. اما Note 10 Plus مشخصات سریع‌تر، اسلات کارت microSD، باتری بزرگ‌تر و شارژ فوق‌العاده سریع دارد. ولی هر دو نسخه ۲۰۱۹ گوشی Note فاقد جک هدفون 3.5 میلی‌متری هستند. سامسونگ سرانجام به خاطر نقدهایی که به او وارد شد، تصمیم به لاغرتر کردن گوشی‌ها و بزرگ‌تر کردن باتری آن‌ها گرفته است.
به طور کلی، این گوشی یک دوربین عالی در اختیار شما قرار می‌دهد، هرچند بهترین گوشی مناسب عکاسی نیست؛ سریع است، گرچه از نظر فنی سریع‌ترین گوشی بازار نیست؛ و حتی با نسخه به‌روزرسانی‌شده اندروید ۱۱ هم باز سایر گوشی‌ها بهتر از آن عمل می‌کنند. اما فراموش نکنید که Note 10 بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین گوشی سامسونگ، پیش از انقلاب گوشی‌های تاشو Galaxy Fold بوده است.
در یک نگاه کلی می‌توان آن را چنین توصیف کرد:

[tp-table id=584 /]

میانگین قیمت جهانی: ۸۸۷.۱۹ دلار (۲۲.۴۸ میلیون تومان) 

بررسی قدم‌به‌قدم برادر بزرگ‌تر خانواده Note10 سامسونگ: Galaxy Note 10 Plus

قیمت نسخه Plus گوشی Galaxy Note10 سامسونگ
گوشی‌های دارای قلم S-Pen هزینه بیشتری نسبت به هر گوشی اندرویدی دیگری دارند. قیمت Galaxy Note 10 Plus نیز 1099 دلار / 999 پوند است، که در اکثر مناطق برابر با iPhone XS Max است. البته به خاطر داشته باشید که این قیمت برای نسخه دارای حافظه داخلی 256 گیگابایتی است (در حالی که حافظه داخلی اپل از 64 گیگابایت به بالاست). ضمنا این گوشی صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، قلم S-Pen و اسلات کارت microSD دارد. نسخه‌های 512 گیگابایتی Note 10 Plus و 5G آن در حال حاضر منحصر به آمریکا هستند و به ترتیب 1199 دلار و ۱۲۹۹ دلار به بالا قیمت دارند.
در حال حاضر اکثر گوشی‌ها صفحه‌نمایش بزرگی دارند و به همین خاطر Note 10 Plus در این زمینه تا حدودی ارزش خود را از دست داده است. اما از آنجا که هیچ‌یک از آن‌ها از قلم استفاده نمی‌کنند، هنوز هم سامسونگ انتخاب فوق‌العاده‌ای را ارائه داده است. در نهایت با این‌که قیمت آن به لطف عرضه Galaxy Note20 و Note 20 Ultra کاهش یافته، اما همچنان یک گوشی گران‌قیمت محسوب می‌شود.

صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیت گوشی Note 10 Plus

صفحه‌نمایش 6.8 اینچی Note 10 Plus به قدری بزرگ است که به نوعی همه را ترغیب به خرید گوشی‌های تاشویی مثل Galaxy Fold می‌کند! طراحی لب‌به‌لب آن، کل قسمت جلویی و قسمتی از لبه‌های چپ و راست را اشغال کرده است. نمایشگر خمیده به کیفیت خوبی رسیده، و از جهات مختلف وضوح خود را حفظ می‌کند. همچنین، سامسونگ با استفاده از رنگ‌های شاداب، رزولوشن Quad HD+، تراکم پیکسلی و شدت روشنایی بالا، باعث شده که صفحه‌های Super AMOLED آن عالی به نظر برسند.
شاید صفحه‌نمایش Note 10 Plus نرخ تازه‌سازی 90 هرتز (مثل OnePlus 7 Pro) نداشته باشد و به خاطر لبه‌های خمیده، به راحتی دچار لمس کاذب شود؛ اما هیچ گوشی دیگری چنین صفحه‌نمایشی ندارد.
به نظر می‌رسد که صفحه‌نمایش 6.8 اینچی Note 10 Plus بزرگ‌تر از صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی آیفون XS Max باشد. در حالی که عرض و ضخامت آیفون اندکی بیشتر و وزن آن اندکی کمتر است، صفحه‌نمایش Note 10 Plus فقط چند میلی‌متر بلندتر است.
ترفند سامسونگ برای صفحه بزرگ‌تر و بدنه کوچک‌تر، استفاده از دوربین جلوی پانچ‌شده در وسط گوشی است. این دوربین 26٪ کوچک‌تر از سوراخ دوربین S10 در بالا سمت راست گوشی است، و مثل ناچ اپل مزاحم نیست. با اطمینان می‌گوییم که به راحتی می‌توان آن را هنگام تماشای فیلم در فیلیمو یا نماوا نادیده گرفت.

گوشی نوت 10 پلاس

 

مناسبترین گوشی زنانه کدام است؟ اگر برای بانویی به دنبال گوشی هوشمند هستید، حتما بخوانید.

 

طراحی جذاب و زیبای Galaxy Note 10 Plus

Galaxy Note 10 Plus خیلی بزرگ است، و به سادگی لمس‌های کاذب دریافت می‌کند، اما به خاطر لغزندگیش باید آن را محکم نگه دارید. رنگ هاله‌ای درخشان آن نیز مشتریان را بر سر دوراهی عشق و نفرت قرار داده. لمس پشت شیشه‌ای و قاب آلومینیومی نرم و براق، لکه‌های بسیار بدی را به جا می‌گذارد. اما اثر رنگین‌کمانی متغیر با نور آن باعث شده Note 10 Plus مورد توجه و علاقه اکثر افراد قرار بگیرد.
صفحه‌نمایش ساده و دوربین پانچ‌شده کوچک، جایی برای اسکنر IR به کار رفته در Note9 و Note8 برای باز کردن سریع و ایمن توسط چهره نگذاشته‌اند. اما سنسور اثر انگشت فوق‌العاده سریع درون صفحه در آزمایشات نشان داد که جایگزین خوبی است. البته این فناوری در S10 Plus باز هم بهبود یافته است.
همچنین، یک دکمه از Note سال ۲۰۱۹ کم شده است. دکمه پاور اکنون در سمت چپ قرار گرفته، و با دکمه مسخره Bixby ترکیب شده است. این یعنی Bixby هنوز به عنوان یک دستیار صوتی کار خواهد کرد. اما باید خیلی مراقب باشید تا از این دکمه «همه‌چیز» به جای کاهش صدا استفاده نکنید.
جک هدفون 3.5 میلی‌متری از این گوشی رفته است. این اتفاقی بود که بالاخره روزی می‌افتاد. اما نگران نباشید. چرا که سامسونگ در کنار گوشی، هدفون‌های USB-C درون جعبه قرار داده است تا این مشکل را حل کند.

گلکسی نوت 10

جادوگری با چوب جادوی S-Pen

مهم‌ترین سلاح سری Note قلم S-Pen است، که امسال با ترفندهای جالب و جدیدی عرضه شده؛ البته هیچ‌کدامشان شما را قانع به خرید این گوشی گران‌قیمت نخواهند کرد.
با این‌که این بار S-Pen نسبت به قبل کوتاه‌تر و باریک‌تر است، اما باز هم همان یادداشت‌برداری عالی را ارائه می‌دهد، و بهترین راه برای حاشیه‌نویسی screenshotهاست. همچنین، قابلیت Screen Off Memo نیز سریع‌ترین راه نوشتن یادداشت‌های دم‌دستی بدون روشن کردن صفحه است.
شاتر از راه دور Note9 دوباره به S-Pen بازگشته، و به لطف قابلیت بلوتوث LE آن، بهترین راه برای عکس‌برداری از راه دور است. قابلیت جدید Note 10 Plus استفاده از ژیروسکوپ و شتاب‌سنج برای فعالیت بهتر و بیشتر «Air Gestures (اشارات هوایی)» است. این اشارات به شما امکان می‌دهند تا کارهایی مثل تغییر بزرگ‌نمایی از طریق چرخش در جهت عقربه‌های ساعت یا بر خلاف آن، و تغییر منوها با استفاده از حرکت چپ و راست را انجام دهید.
ویژگی جدید S-Pen تشخیص بهتر خط است. این قابلیت حدودا خوب کار می‌کند، اما گاهی اشتباهاتی هم در آن رخ می‌دهند. در هنگام آزمایش، چند بار جمله «This is text» به «printed text» تبدیل شد.

نوت 10 پلاس

نگاهی به دوربین‌های چهارگانه Galaxy Note 10 Plus

Note 10 Plus دارای 4 دوربین فوق‌العاده با پرسپکتیو مختلف و عملکرد عالی است، که با لنز اصلی 12 مگاپیکسلی، تصاویری با رنگ‌های شفاف و روشن ثبت می‌کنند. دوربین‌ها تقریباً مشابه S10 Plus هستند.
تصاویر کم‌نور به لطف «حالت شب اختصاصی» بهتر از همیشه ثبت می‌شوند. بدون این حالت، پوست افراد مانند یک پرتره پرزرق‌وبرق از سال 1990 به نظر می‌رسد. با فعال کردن حالت شب، یک‌نواختی ناجور کمتری دیده می‌شود، اما نویز تصویر افزایش می‌یابد. البته در بیشتر صحنه‌های تاریک، روشن بودن تصاویر بهتری به دست می‌دهد. در اینجا باید اشاره کرد که Pixel3، با پردازش برتر حالت Night Sight، در شب و نور کم تصاویر بهتری را ثبت می‌کند.
آنچه بیش از همه به چشم می‌آید، لنزهای تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۲.۱ و فوق‌عریض ۱۶ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۲.۲ هستند. آن‌ها تصاویری با پرسپکتیوهای مختلف ارائه می‌دهند، و لنز VGA Depth (لنز اختصاصی Note 10 Plus) در اعمال بوکه «فوکوس زنده» بر روی عکس‌ها کمک می‌کند (در Note10 وابسته به تاری نرم‌افزاری بود).
در نهایت می‌توان گفت که این دوربین‌ها کمک زیادی به تصویربرداری می‌کنند: تصویربرداری از نزدیک بدون اعوجاج، با استفاده از لنز تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی 2برابر؛ و عکاسی از همه‌چیز بدون تنظیم آن‌ها یا عکس‌برداری چندباره، به لطف لنز زاویه گسترده.

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

لنز سلفی تله‌فوتوی نسخه Plus دهمین عضو مجموعه Note سامسونگ

نکته دیگر، کوچک بودن دریچه دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در صفحه است. با استفاده از فیلترهای فوکوس زنده در عکس‌های سلفی، می‌توانیم سوژه‌ها (اغلب خودمان) را کاملا برجسته نشان دهیم.
فیلتر دوست‌داشتنی Color Point از S10 به این گوشی سامسونگ راه یافته است. اما فیلتر جدید و جالبی هم وجود دارد: Big Circles. این فیلتر بوکه نرم‌افزاری جدید، پس‌زمینه را با حلقه‌های گردان در اطراف سوژه تار می‌کند.
گوشی Pixel3 هم سلفی‌های بسیار خوبی ارائه می‌دهد؛ به خصوص با 2 دوربین سلفی که یکی از آن‌ها با زاویه دید زیاد، مناسب عکس‌های سلفی دسته‌جمعی است. اما به طور کلی، استفاده از دوربین سلفیNote 10 Plus لذت بیشتری دارد و تقریبا همه تحت تأثیر فیلتر انتخابی سیاه‌وسفید قرار می‌گیرند.

نوت 10 پلاس

فیلم‌برداری با Note 10 Plus

تفاوت کمی بین دوربین‌های S10 Plus و Note 10 Plus وجود دارد. ضبط ویدئو جایی‌ست که دوربین Note 10 Plus خود را نشان می‌دهد (با چشم‌پوشی از ویژگی‌های مسخره‌ای که نمی‌گذارند بر نکات خوب تمرکز کنیم). Note 10 Plus در مقایسه با آیفون XS Max و Note9 ضبط ویدیوی روان‌تری ارائه می‌دهد.
ویرایشگر ویدیوی سامسونگ که حالا دوباره برای سال 2019 بازگشته است، یک مورد عالی است. این برنامه در گالری تعبیه شده و استفاده از آن آسان است. تقریبا می‌توان گفت که نسخه ساده‌ای از Adobe Premier Rush است. این برنامه به خوبی با قلم S-Pen هماهنگ می‌شود تا بتوان تنظیمات دقیقی را در جدول زمانی ایجاد کرد.
فوکوس زنده در ویدیو پیشرفت جالبی‌ست، زیرا اکثرا دوست داریم در عکاسی از فوکوس زنده استفاده کنیم. تاری پس‌زمینه سوژه‌های در حال حرکت نیز می‌تواند گاهی اوقات جالب باشد. به ویژه هنگامی که سوژه‌ها را با استفاده از فیلتر Color Point، در برابر صحنه سیاه‌وسفید جدا کرده و رنگی نگه دارید. اما فوکوس زنده در ویدیو، جز برای پست‌های شبکه‌های اجتماعی، برای استفاده عمومی چندان هم مناسب نیست. هرچند که این ویژگی از ویژگی مشابه به کار رفته در LG G8 بهتر است، اما حرف زیادی برای گفتن ندارد.
بزرگ‌نمایی در صوت نیز ویژگی جدید و جالبی است. البته این ویژگی همه صداهای اتاق را بلندتر می‌کند، نه فقط موضوعی که روی آن بزرگ‌نمایی می‌کنیم.

عمر باتری Note 10 Plus سامسونگ

Note 10 Plus به لطف ظرفیت 4300 میلی‌آمپرساعتی، پس از کار سنگین با گوشی فقط حدود ۲۵٪ باتری استفاده شد، و باتری کمی بیشتر از یک روز دوام آورد. از این لحاظ تقریباً مشابه S10 Plus با ظرفیت باتری کمتر و صفحه‌نمایش کوچک‌تر است. دستیابی به بالاترین دوام باتری روزانه، به دلیل مدیریت مناسب باتری سامسونگ و بهبود آن در طول سال‌ها فعالیت اوست. باید توجه کرد که وضوح +QuadHD به طور پیش‌فرض روشن نیست و در ابتدا، وضوح آن روی 1080 تنظیم شده است. البته نمی‌توان به تفاوت این دو وضوح، خارج از واقعیت مجازی (AR) پی برد. Always On Display نیز به طور پیش‌فرض غیرفعال است، اما روشن کردن آن موجب از دست رفتن شدید باتری نمی‌شود.
سامسونگ سرانجام شارژ سریع خود را به ۴۵ وات ارتقا داد، که پیشرفت چشمگیری نسبت به شارژرهای ۱۵ وات محسوب می‌شود. البته در جعبه گوشی، یک شارژر 25 وات قرار داده شده که از نظر اکثر مردم پیشرفت خوبی‌ست. با شارژر 25 وات، شارژ گوشی در 70 دقیقه از 0٪ به 100٪ رسید. شارژر 45 واتی به قیمت ۵۰ دلار و جداگانه فروخته می‌شود و گفته شده که فقط در 30 دقیقه باتری Note 10 Plus را پر می‌کند. این ویژگی انحصاری دیگر نسخه Plus است که در Note10 معمولی وجود ندارد.
شارژ بی‌سیم نیز به 15 وات افزایش یافته، که خبر خوبی است؛ زیرا شارژر 12 وات نسخه ۲ سری S10 کند به نظر می‌رسید. اما اگر شارژر بی‌سیم ۱۲ وات سامسونگ را داشته باشید، برای استفاده از این سرعت بالاتر به پایه جدید 15 وات نیاز دارید.

گلکسی نون 10 پلاس

 

آیا میدانید بهترین دوربین سامسونگ را کدام گوشی دارد؟ مطلب زیر را بخوانید:

بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین

 

رابط کاربری Note 10 Plus سامسونگ

نرم‌افزار سامسونگ بازطراحی شده تا روی این دستگاه قدبلند استفاده مناسبی از خود ارائه دهد. همه‌چیز به خوبی چیده شده و به همین خاطر هم دسترسی به آن‌ها در منو آسان است. رابط One UI بیشتر گزینه‌های ناوبری را در نیمه پایینی صفحه‌نمایش Note 10 Plus در دسترس انگشتان قرار می‌دهد.
سامسونگ Dex نیز اکنون با اتصال ساده کابل USB-C از گوشی به رایانه شخصی، نمای دسکتاپ آزادتری از گوشی شما در رایانه ارائه می‌دهد. همچنین پیوند جدیدی برای دریافت اعلانات و پیام‌ها در رایانه‌های شخصی در حالت Windows ایجاد شده. اگر اشکالات کمتری در عملکرد drag-and-drop داشت، عالی می‌شد. آنچه بیشتر توجه ما را به خود جلب می‌کند، عدم وجود نسخه دسکتاپ برای برنامه‌های مهمی مثل Samsung Notes است. هیچ راهی برای مطرح کردن یادداشت‌ها در رایانه‌های شخصی وجود ندارد. سامسونگ بدون نرم‌افزار دسکتاپ قوی، قطعا از اپل عقب خواهد ماند.
در اینجا چیز دیگری هم هست که جای تعجب ندارد: Bixby هنوز هم صدای ما را نمی‌شنود. هر بار که گوشی جدیدی از سامسونگ را امتحان می‌کنیم، اولین چیزی که می‌شنویم این است که «Bixby جدید را ملاقات کنید». در حالی که هنوز در سطح متوسط است و هیچ تغییری نکرده است. شما می توانید همین رابط کاربری را در گلکسی نوت 10 هم در اختیار داشته باشید.

سامسونگ نوت 10

کارایی Note 10 Plus چگونه است؟

همان‌طور که انتظار می‌رفت، Note 10 Plus در حال حاضر از سریع‌ترین گوشی‌هاست. همه می‌دانیم که ۱۲ گیگابایت رم بسیار بیشتر از مقداری است که برای آینه کردن حالت دسکتاپ Dex و پشتیبانی کامل مرورگر با صفحات زیاد به صورت هم‌زمان لازم است. نسخه Plus از نسخه معمولی با 8 گیگابایت رم، ۴ گیگابایت رم بیشتر دارد، اما هر دو نسخه سریع‌اند. در تست‌های چندهسته‌ای GeekBench نمره ۱۰۸۴۹ به دست آمده است.
هر دو نسخه معمولی و Plus گوشی Note10، بسته به منطقه شما، از اسنپدراگون ۸۵۵ یا اگزینوس ۹۸۲۵ استفاده می‌کنند. نسخه Plus با محوریت بازی به اسنپدراگون ۸۵۵ ارتقا نیافته؛ اما با محفظه خنک‌کننده بخار، برای بازی‌های 3D فعلی و آنچه بعدا خواهد آمد مناسب است.
مزیت اضافی دیگری که منحصر به نسخه Plus است، پشتیبانی آن از اسلات کارت microSD برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است. پس در صورتی که حافظه داخلی 256 یا 512 گیگابایتی برای شما کافی نباشد، راه ساده‌ای پیش روی شما خواهد بود.

Galaxy Note 10 Plus

گوشی Galaxy Note 10 Plus سامسونگ مناسب چه کسانی‌ست؟ (و مناسب چه کسانی نیست؟)

[tp-table id=568 /]

جزئیات همه آنچه Note 10 Plus در خود دارد

[tp-table id=570 /]

[tp-table id=571 /]

[tp-table id=572 /]

[tp-table id=573 /]

[tp-table id=574 /]

[tp-table id=575 /]

[tp-table id=576 /]

[tp-table id=577 /]

[tp-table id=578 /]

[tp-table id=579 /]

[tp-table id=580 /]

[tp-table id=581 /]

[tp-table id=582 /]

[tp-table id=583 /]

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/galaxy-note-10-plus/
ads
ads