داغ ترین ها :
هرآنچه از بازی God of War: Ragnarok مشخص شده است

هرآنچه از بازی God of War: Ragnarok مشخص شده است

چندی پیش در رویداد PlayStation Showcase 2021 سرانجام از بازی God of War: Ragnarok رونمایی شد. در تریلر این اثر بخش‌های از گیم‌پلی نمایش داده شد و ما با چند شخصیت جدید داستان نیز آشنا شدیم. ما در این مقاله قصد داریم هرآنچه از بازی گاد آف وار رگناروک می‌دانیم، با شما به اشتراک بگذاریم. توجه داشته باشید که گاد اف وار 5 نام صحیحی برای این بازی نیست. پس در ادامه با مجله تکنولایف همراه باشید.

بالاخره در رویداد اخیر پلی استیشن، نسخه جدید God of War معرفی شد و انتظارات بسیار از بازی‌دوستان را به پایان رساند. رونمایی از این بازی در رویداد PlayStation Showcase 2021 بسیاری از طرفداران فرنچایز گاد اف وار را هیجان‌زده کرد و در واقع به افزایش رضایت کاربران از این مراسم کمک کرد. همچنین تایید شد که شایعات صحت دارند و این بازی با نام Ragnarok عرضه خواهد شد. در تریلر منتشر شده از بازی God of War: Ragnarok شاهد حضور کریتوس (Kratos) و پسرش، آترئوس (Atreus)، بودیم که به نظر می‌آید شباهت‌های زیادی به پدرش پیدا کرده است. علاوه بر این، جمعی از یاران و دشمنان کرتوس نیز در این ویدیو دیده شدند. شما می‌توانید برای خرید کنسول بازی PS5 به عنوان کنسول اصلی برای بازی گاد آف وار رگناروک و همچنین برای مشاهده قیمت گوشی های گیمینگ به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

در حقیقت تریلر بازی God of War: Ragnarok اطلاعات زیادی را در اختیار ما قرار داد؛ از شخصیت‌های جدید گرفته تا نکات داستانی قابل توجه. برای اطلاعات از تمامی اطلاعات منتشر شده از بازی گاد اف وار راگناروک، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

برای خرید انواع کنسول بازی و تجهیزات گیمینگ با تخفیف عالی از فروشگاه تکنولایف دیدن کنید.

 

تاریخ عرضه بازی God of War: Ragnarok

بازی گاد اف وار ragnarok

استودیو Sony Santa Monica و PlayStation Studios اخیرا اعلام کردند که تاریخ انتشار این بازی تا سال 2022 به تعویق افتاده است. البته این مورد چندان هم تعجب‌آور نبود، زیرا تا این لحظه اطلاعات زیادی درباره گیم‌پلی، بخش‌های سینماتیک و جزئیات داستان به دست‌مان نرسیده است. با توجه به همه این‌ها، به تعویق افتادن تاریخ عرضه بازی گاد اف وار رگناروک اجتناب ناپذیر بود. اما دلیل اصلی این تاخیر مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا بود. سازندگان اعلام کرده‌اند که چون می‌خواهند بازی را به بهترین شکل ارائه داده و آن را با کیفیت بالای به دست کاربران برسانند، ترجیح می‌دهند کمی بیشتر روی آن وقت بگذارند.

داستان بازی God of War: Ragnarok

بازی گاد اف وار ragnarok

تریلر بازی گاد اف وار راگناروک به ما اطلاعات قابل توجهی داد و با توجه به آن‌ها می‌توانیم حدس بزنیم که با چه چیزی مواجه خواهیم شد. داستان بازی God of War: Ragnarok سال‌ها پس از وقایع بازی God of War (2018) جریان دارد. حالا آترئوس کمی بزرگتر شده و اعتماد به نفس‌اش هم بیشتر شده است. او کم کم شباهت‌هایی به پدرش پیدا کرده و به نظر می‌رسد ذات خداگونه‌اش در حال خودنمایی است.

پدر و پسر در این بازی باید به زودی با واقعه راگناروک (افسانه‌ای اسکاندیناویایی که در آن به آخرالزمان اشاره دارد) روبه‌رو شوند. آن‌ها باید در این مسیر با دشمنان قدیمی و جدید خود دست و پنجه نرم کنند. بد نیست اشاره کنیم که فریا (Freya) و ثور (Thor) دو دشمن مهم کریتوس هستند. دیگر چالشی که کریتوس با آن روبه‌رو خواهد بود، رفتار سرکش آترئوس و تمایل شدید او به کسب اطلاعات درباره هویت واقعی خودش است. داستان بازی گاد اف وار راگناروک در قلمرو 9 گانه (Nine Realms) رخ می‌دهد که ما در این فرنچایز فقط با 6 منطقه از آن آشنا شده‌ایم. در این نسخه برای اولین بار  Vanaheim ،Svartalfheim و Asgard را خواهیم دید.

ما در تریلر بازی God of War: Ragnarok با کاراکترهای جدیدی نیز آشنا شدیم. آنگربودا (Angrboda) یکی از آن‌ها بود که استودیو Santa Monica در توصیف او گفته است: «آنگربودا یکی از آخرین غول‌ها است.» اما آن غول عظیم‌الجثه که در اواخر ویدیو دیدم چه کسی بود؟ او تیر (Tyr) بود، پسر اودین (Odin) و برادر ناتنی ثور و بالدر (Baldur). تیر توسط پدرش زندانی شده بود و حالا به نظر می‌رسد قرار است در کنار کریتوس حساب‌اش را با دشمنان‌اش تسویه کند.

در ادامه بخشی از داستان بازی گاد اف وار (2018) اسپویل می‌شود. اگر این بازی را تجربه کرده‌اید و دوست دارید پایان‌بندی آن برای‌تان یادآوری شود، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

خطر اسپویل داستان بازی God of War (2018)

 

در ادامه پایان بازی God of War (2018) اسپویل می‌شود، پس اگر این اثر را تجربه نکرده‌اید، این بخش را نادیده بگیرید. در لحظات پایانی این بازی کرتوس و آترئوس پی می‌برند که فی (Faye)، همسر دوم کریتوس و مادر آترئوس، در واقع یک غول به نام لافی (Laufey) بوده است. این یعنی آترئوس نیمی خدا و نیمی غول بوده و همچنین نام دیگر او لوکی (Loki) است. بله، درست خواندید، لوکی. لوکی یکی از خدایان افسانه‌های اسکاندیناویایی است که به حقه‌باز بودن مشهور بوده و قابلیت تغییر چهره دارد. می‌توان گفت که فرنچایز God of War در به تصویر کشیدن افسانه‌های نورس (Norse) با ریتمی تند پیش رفته است، اما هنوز هم می‌توان حدس و گمان‌هایی درباره ادامه وقایع زد.

خرید لوازم گیمینگ و کنسول

به نظر می‌رسد که در نسخه جدید شاهد اتفاقات پرتنش زیادی خواهیم بود و گفته شده که Fimbulwinter در راه است. اگر اطلاعات خوبی درباره افسانه‌های اسکاندیناویایی داشته باشد، می‌دانید که Fimbulwinter به معنای زمستان طولانی است. یعنی سه سال زمستان با شرایط سخت که سرانجام به واقعه راگناروک یا همان آخرالزمان نورس ختم می‌شود.

اگر دقت کرده باشید، پس از تیتراژ  آخر بازی God of War (2018) یک سکانس پایانی دیگر هم به نمایش درمی‌آید. در واقع این صحنه مربوط به چندین سال پس از وقایع بازی می‌شود؛ جایی که شما به خانه برمی‌گردید و با ثور روبه‌رو می‌شوید. این تیزر خیلی کوتاه است و در اواخر آن، کریتوس از ثور می‌پرسد که دلیل حضورش چیست. دلیل حضور ثور شاید انتقام گرفتن به خاطر کشته شدن پسرش باشد. از سوی دیگر ممکن است او برای کمک گرفتن از کریتوس برای مقابله با راگناروک آمده باشد.

دشمنان

گاد آف وار رگناروک

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، دشمنان اصلی کریتوس در این بازی God of War: Ragnarok فریا و ثور هستند. فریا در گذشته رابطه خوبی با کریتوس داشت. اما پس از به قتل رسیدن پسرش، بالدر، به دست کریتوس، او به دنبال انتقام است. سونی در همین رابطه اعلام کرد:

ما قصد داریم به طرفداران یادآوری کنیم که فریا صرفا یک عضو فوق‌العاده قدرتمند از ونیر (Vanir) نیست، بلکه او به خودی خود هم جنگجویی بسیار ماهر است. حالا او می‌خواهد عدالت را با دستان خودش برقرار کند. از همین رو با استفاده از هرآنچه در اختیار دارد، به دنبال انتقام گرفتن از قاتل پسرش است. مرگ برادر ناتنی و پسران ثور موجب شده که او از کریتوس به شکل دیوانه‌واری خشمگین شود. کریتوس و آترئوس باید منتظر خون‌خواهی و خشم ثور باشند.

 

 

گیم پلی بازی God of War: Ragnarok

گاد اف وار ragnarok

بازی God of War (2018) به خاطر سیستم‌ها و مکانیک‌های مبارزه‌اش مورد تمجید بسیاری از بازی‌دوستان قرار  گرفت. حالا به نظر می‌رسد که نسخه راگناروک هم قرار است همان مسیر را ادامه دهد. سونی در این بار گفت:

ما به عنوان یک تیم سخت کار کردیم تا بتوانیم با درس گرفتن از بازی God of War (2018)، بخش مبارزات را ارتقا دهیم تا بتوانیم حس جدیدی به طرفداران القا کنیم. اما هنوز هم این بخش رنگ و بوی نسخه قبلی را دارد. ما در بازی گاد اف وار راگناروک سعی کردیم در مبارزات به بازیکنان آزادی عمل بیشتری بدهیم. استفاده از ضربات سنگین، تجهیزات مختلف، تاکتیک‌های دفاعی هوشمندانه و … دست بازیکنان را برای اتخاذ رویکرد مناسب برای مبارزات باز می‌گذارند. در این حالت است که هر بازیکن می‌تواند مبارزه را شکلی که دوست دارد، دنبال کند.

در نسخه جدید دشمنان کریتوس و آترئوس خشن‌تر هستند و تنوع بیشتری دارند. در واقع سازندگان در بازی God of War: Ragnarok سعی کرده‌اند که موجودات بیشتری را از افسانه‌های نورسی اقتباس کنند. Stalker و Dreki دو دشمن جدید شما در این نسخه هستند. سونی گفت:

ما سعی کرده‌ایم با گسترش دادن تنوع دشمنان، مبارزاتی به یاد ماندنی را به طرفداران ارائه دهیم؛ از کوچک‌ترین درگیری‌ها گرفته تا نبردهای تمام عیار.

بخش چند نفره

گاد آف وار 5

اگرچه فرنچایز گاد اف وار پیش از این بخش چند نفره را به ما ارائه داده است (بازی God of War: Ascension در سال 2013)، اما خیلی بعید به نظر می‌رسد که نسخه جدید چیزی جز یک اثر تک نفره باشد. نسخه‌ی قبلی شاهکار بود، زیرا استودیو Santa Monica همه تمرکزش را معطوف به بخش داستانی کرده بود. در نتیجه بخش چند نفره ممکن است با از بین بردن تمرکز سازندگان، به دیگر بخش‌های بازی ضربه بزند. علاوه بر این، تاخیر بازی God of War: Ragnarok نشان از برنامه سنگین سازندگان دارد، پس انتظار برای بخش مولتی‌پلیر چندان هم منطقی به نظر نمی‌رسد.

اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست. حتی شاید شاهد بخش آنلاین مشابه سری بازی‌های Dark Souls باشیم. با این حال به نظر نمی‌رسد که چنین اتفاقی رخ دهد. باید منتظر بمانیم تا خبرهای بیشتری از بازی گاد اف وار راگناروک منتشر شود.

صداپیشه‌ها

صدا گذاری گاد آف وار ragnarok

در بازی God of War: Ragnarok کریستوفر جاج (Christopher Judge) در نقش کریتوس و سانی سولجیک (Sunny Suljic) در نقش آترئوس ایفای نقش می‌کنند. در ادامه لیستی از دیگر صداپیشگان این بازی خواهید. تعدادی از این افراد برای اولین بار است که در فرنچایز گاد اف وار حضور پیدا می‌کنند و برخی دیگر سابقه حضور قبلی دارند. مهم‌ترین نام در بین کست بازی گاد اف وار راگناروک، ریچارد شیف (Richard Schiff) است و صداپیشگی شخصیت اودین را برعهده دارد. عمده شهرت شیف به خاطر هنرنمایی در نقش توبی زیگلر (Toby Ziegler) در سریال The West Wing است.

  • فریا – دنیل بیسوتی (Danielle Bisutti)
  • ثور – رایان هرست (Ryan Hurst)
  • اودین – ریچارد شیف
  • آنگربودا – لایا هیز (Laya Hayes)
  • تیر – بن پرندرگاست
  • میمیر (Mimir) – الستر دانکن (Alastair Duncan)
  • سیندری (Sindri) – آدام هرینگتون (Adam Harrington)
  • بروک (Brok) – رابرت کریگ‌هد (Robert Craighead)
  • دورلین (Durlin) – عثمان علی (Usman Ally)

 

اغلب فوتبال دوستان منتظر کدام بازی هستند؟

فیفا ۲۲، تاریخ عرضه و تریلرهای منتشر شده از Fifa 22

 

تریلر بازی God of War: Ragnarok

تریلر بازی بازی گاد اف وار ragnarok

اولین رونمایی از بازی God of War: Ragnarok در یک تیزر کوتاه و عجیب در رویداد PS5 Showcase سال قبل صورت گرفت. در این تیزر هیچ فوتیجی از بازی نمایش داده نشد؛ فقط یک لوگو با نماد نورسی نشان داده شد و در انتها نیز عبارت «راگناروک در راه است (Ragnarok is coming)» به نمایش درآمد. همچنین شما می‌توانستید در این ویدیو صدای کریتوس را در پس‌زمینه بشنوید. او به آترئوس و در واقع به ما می‌گفت «باید آماده بشویم». شایعات مربوط به نام بازی (که می‌گفت اسم اثر Ragnarok است) نیز از همینجا سرچشمه گرفت.

در رویداد PlayStation Showcase 2021 ما شاهد تریلر بازی گاد اف وار راگناروک بودیم. این تریلر سه دقیقه‌ای ما را با کاراکترهای قدیمی مجموعه و برخی شخصیت‌های جدید آشنا کرد. مهم‌ترین آن‌ها میمیر، فریا، ثور و تیر بودند. همچنین آترئوس را دیدیم که بزرگ‌تر شده بود. علاوه بر این، در تریلر بازی God of War: Ragnarok بخشی از گیم‌پلی نیز به نمایش درآمد که شباهت زیادی به نسخه پیشین داشت، اما به نظر می‌آید قابلیت‌های جدیدی نیز برای ارائه دارد. به عنوان مثال احتمالا در این نسخه قابلیت سورتمه‌سواری هم وجود دارد.

تریلر بازی گاد اف وار راگناروک تا حد زیادی گیم‌پلی را نشان داد، اما به هیچ بخش مهمی از داستان و پیچش‌های آن اشاره نکرد. به نظر می‌رسد که این بازی درست مانند نسخه 2018 قرار است کلی ما را شگفت‌زده کند و غافل‌گیری‌های زیادی در انتظارمان است. در آخر ویدیو هم آنگربودا را دیدیم که مطمئنا نقش کلیدی در داستان خواهد داشت.

 

در ادامه بخشی از داستان نسخه‌های پیشین اسپویل می‌شود.

 

شخصیت‌های بازی God of War: Ragnarok

کریتوس

کریتوس در بازی God of War: Ragnarok

کاراکتر اصلی و قابل بازی فرنچایز گاد اف وار، کریتوس است. او یک اسپارتان نیمه‌خدا بوده و پدرش زئوس (Zeus) است. او در سنین جوانی با آرس (Ares) – خدای جنگ افسانه‌های یونانی – هم‌پیمان شد و به صورت کورکورانه دستورات او را دنبال می‌کرد. همین کارها موجب شد که او سرانجام همسر و دختر خود را بکشد. او سپس پشیمان شد و برای انتقام به سراغ تمام اساطیر یونانی رفت. کریتوس در نسخه‌های جدید از هر دو سلاح‌های Blades of Chaos و Leviathan Axe استفاده می‌کند.

کاراکتر کریتوس در واقع با الهام از یکی از اسطوره‌های یونانی به همین نام ساخته شده است. در اساطیر یونانی او پسر پالاس (Pallas) و استیکس (Styx) است که به قدرتمند بودن و بی‌رحمی‌اش شهرت دارد.

آترئوس

آترئوس در بازی God of War: Ragnarok

پیچش داستانی آخر بازی God of War (2018) به ما نشان داد که مادر آترئوس در واقع قصد داشته نام او را لوکی بگذارد. لوکی یکی از خدایان شرور در افسانه‌های اسکاندیناویایی است که به حقه‌بازی شهرت دارد. او پدر یورمونگاند (Jörmungandr)، فنریر (Fenrir) و هل (Hel) است. در افسانه‌های نورسی یورمونگاند ماری عظیم‌الجثه، فنریر گرگی غول پیکر و هل نیز به عنوان الهه مرگ شناخته می‌شود.

 

چه تعداد از بهترین بازی های استراتژیک موبایل را می‌شناسید؟

بازی استراتژیک اندروید

 

میمیر

شخصیت میمیر در بازی گاد آف وار رگناروک

این شخصیت توانست با تیزهوشی و بدزبانی‌اش در نسخه قبلی طرفداران زیادی پیدا کند. او در واقع یک سر است که کریتوس و پسرش را راهنمایی می‌کند. میمیر قبلا مشاور اودین و آسیر (Aesir) بود و بیشتر سعی می‌کرد با میانجه‌گری، صلح را در قلمرو 9 گانه برقرار کند. او با کسب اعتماد غول‌ها از قابلیت بیفروست (Bifrost) – سفر بین مناطق قلمرو 9 گانه – بهره‌مند می‌شود و به همین دلیل اودین او را برای یک قرن در قله‌های میدگارد (Midgard) حبس می‌کند. تا این که کریتوس سر میمیر را قطع کرده و سپس فریا او را به زندگی برمی‌گرداند. در افسانه‌های اسکاندیناویایی میمیر به خرد و دانش شهرت دارد.

فریا

فریا در بازی گاد اف وار ragnarok

او زمانی ملکه واکیری‌ها (Valkyrie) و همسر اودین بود. او که به فریگ (Frigg) نیز معروف است، زندگی‌اش را در تبعید در جنگل‌های میدگارد سپری می‌کند. او با اودین ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. زمانی که فریا از او جدا شد، اودین نفرین کرد که او نتواند میدگارد را ترک کرد. همچنین این نفرین موجب شد که او دیگر نتواند به هیچ موجود زنده‌ای آسیب وارد کند. این موضوع برای یک جنگجوی والکیری از هر چیزی ظالمانه‌تر است. فریا ابتدا با کریتوس متحد بود، اما مرگ پسرش (بالدر) اوضاع را تغییر داد. براساس تریلر بازی گاد اف وار راگناروک، فریا یکی از اصلی‌ترین دشمنان کریتوس خواهد بود.

ثور

ثور در گاد آف وار رگناروک

احتمالا وقتی نام ثور را می‌شنوید، اولین چیزی که در ذهن‌تان تداعی می‌شود شخصیتی است که در سینمای مارول شاهدش بودیم. اما آن شخصیت با کاراکتری که در بازی God of War: Ragnarok خواهیم دید، هیچ شباهتی ندارد. ثور به جنایاتی که در حق ونیر، غول‌ها و انسان‌ها فانی مدیگارد انجام داده مشهور است. ثور بیش از هرچیز با میولنیر (Mjolnir) شناخته می‌شود (پتکی که توسط دو کوتوله به نام‌های بروک و سیندری ساخته شده است). مودی (Modi) و مگنی (Magni) هر دو پسرهای ثور بودند که در نبرد با کریتوس و آترئوس کشته شدند. حالا به نظر می‌رسد که ثور برای خون‌خواهی به سراغ کریتوس آمده است. پیشگویی‌های مربوط به واقعه راگناروک حاکی از این است که ثور در نبرد با یورمونگاند کشته خواهد شد. اما باید صبر کنیم تا ببینیم سرنوشت او در بازی گاد اف وار راگناروک چگونه رقم خواهد خورد.

 

با گوشی هم می توانید سرگرمی گروهی داشته باشید؛ مطلب زیر را بخوانید:

بازی چند نفره آنلاین اندروید

 

آنگربودا

شخصیت آنگربودا در بازی گاد آف وار 5

با این که به اندازه سایر اساطیر نورسی به او پرداخته نشده است، اما آنگربودا در وقایع راگناروک نقش مهمی ایفا می‌کند. او همسر لوکی بوده و مادر یورمونگاند، فنریر و هل است. با توجه به داستان‌های مرجع، احتمالا دارد که شاهد روابط رمانتیک بین آنگربودا و آترئوس باشیم.

تیر

شخصیت تیر در گاد آف وار 5

گفته می‌شود که تیر در ناپدید شدن غول‌ها نقش مهمی داشته است. او نسبت به سایر اساطیر به خشونت کمتر معروف بوده و بیشتر سعی می‌کند صلح را در سرزمین‌ها برقرار کند. او با غول‌های یوتنهایم (Jötunheim) هم‌پیمان شد تا آن‌ها را از خشم اودین نجات دهد. پدرش نیز به همین دلیل او را محبوس کرد. اودین به همه، حتی میمیر، گفت که او را اعدام کرده، اما حالا در تریلر بازی گاد اف وار راگناروک دیدیم که او زنده است.

کارگردان

هرآنچه از بازی God of War: Ragnarok می‌دانیم

فرنچایز God of War کارگردان خود یعنی کوری بارلوگ (Cory Barlog) را به شهرت رساند، اما کارگردانی نسخه جدید برعهده اریک ویلیامز (Eric Williams) است. او از سال 2004 روی مجموعه گاد اف وار مشغول به کار است و گفته که قصد دارد تاثیر مثبتی روی این فرنچایز بگذارد. او در مصاحبه با رسانه GamesRadar گفت:

ما قصد داریم درست همان مسیر نسخه پیشین را ادامه دهید و داستان پدر و پسری خود را به بهترین شکل دنبال کنیم. در واقع ما نمی‌خواهیم کار را نیمه تمام رها کنیم و به جشن گرفتن موفقیت‌های پیشین مشغول شویم. هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و می‌خواهیم بدون وقفه پیش برویم.

در نسخه پیشین ما شاهد داستان یک پسربچه بودیم که اطراف‌اش پر از افراد بالغ بود. در این حالت با خود می‌گفتید: «خب، طرز نگاه‌های متفاوتی وجود دارد». ما در این نسخه می‌توانستیم به نوعی جهان را از دید یک بچه ببینیم.

موسیقی متن

آهنگساز گاد آف وار رنگاروک

در بازی گاد اف وار راگناروک، درست مثل نسخه 2018 بر مک‌کرری (Bear McCreary) نقش آهنگساز را برعهده دارد. در تریلر جدید این بازی که در رویداد PlayStation Showcase 2021 نمایش داده شد، با قطعه‌های جدیدی از موسیقی متن بازی God of War: Ragnarok آشنا شدیم. موزیک این ویدیو واقعا زیبا بود و حس و حال جالبی را ایجاد می‌کرد. بد نیست اشاره کنیم که مک‌کرری وظیفه آهنگسازی برای فیلم Godzilla: King of the Monsters را نیز در کارنامه دارد.

 

بازی برای ios هم معرفی کرده ایم ↘️

بهترین بازی های ایفون

 

DLC بازی گاد آف وار رگناروک

هرآنچه از بازی God of War: Ragnarok می‌دانیم

هنوز هیچ خبری مبنی بر برنامه‌های سونی برای انتشار DLC پس از عرضه بازی گاد اف وار راگناروک منتشر نشده است. اگر بخواهیم از ریبوت بازی God of War یاد کنیم، باید بگوییم که این اثر چندین آپدیت دریافت کرد که همراه با محتوای اضافی بودند. همچنین زره‌های جدید اضافه شد و توازن بازی نیز بهبود پیدا کرد. علاوه بر این، می‌توانستید به لطف همین به روز رسانی‌ها بدون این که مهارت‌ها یا تجهیزات‌تان از دست برود، بازی را از اول تجربه کنید. هیچ یک از این موارد هزینه‌ای برای بازیکنان به دنبال نداشتند. حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم سازندگان برنامه‌ای برای انتشار محتوای پس از عرضه بازی دارند یا نه.

آیا بازی God of War: Ragnarok انحصاری پلی استیشن 5 است؟

هرآنچه از بازی God of War: Ragnarok می‌دانیم

نه، بازی God of War: Ragnarok انحصاری PS5 نیست، اما انحصاری پلی استیشن است. هرمن هالست (Hermen Hulst)، رئیس استودیوهای پلی استیشن، در مصاحبه با PlayStation Blog تایید کرد که بازی گاد اف وار راگناروک برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد. او گفت:

منطقی است که ما آثارمان را برای PS4 و PS5 عرضه کنیم. بازی‌های Horizon Forbidden West، نسخه جدید God of War و GT7 از همین موارد هستند و ما این مسیر را ادامه خواهیم داد. اگر کاربران پلی استیشن 4 بخواهند این آثار را تجربه کنند، می‌توانند این کار را انجام دهند. اگر هم بخواهد این بازی‌ها را روی پلی استیشن 5 تجربه کنند، به راحتی قادر به انجام این کار خواهند بود.

اما از آنجایی که اخیرا سونی درحال انتشار آثار انحصاری خود برای پی سی است، شاید این سوال برای بسیاری پیش بیاید که آیا بازی گاد اف وار راگناروک برای کامپیوترهای شخصی نیز عرضه می‌شود یا نه. هرمن هالست در مصاحبه با PlayStation Blog گفت که سونی قصد دارد بیشتر روی پی سی تمرکز کند، اما به نظر نمی‌آید حداقل به این زودی‌ها خبری از نسخه کامپیوترهای شخصی بازی God of War: Ragnarok باشد. اگر هم قرار باشد چنین اتفاقی واقعا رخ دهد، احتمالا باید سال‌ها انتظارش را بکشیم.

 

انواع کنسول پلی استیشن 5 را می توانید از تکنولایف بخرید: خرید ps5

 

هزینه ارتقا نسخه PS4 به PS5

پس از جنجال زیادی که به دلیل هزینه ارتقا نسخه PS4 بازی Horizon Forbidden West به PS5 به وجود آمد، سونی درمورد برنامه خود شفاف‌سازی کرد. در واقع سونی اعلام کرد که ارتقا نسخه PS4 به PS5 در بازی‌های جدید به چه شکل خواهد بود.

اگر شما نسخه پلی استیشن 4 را داشته باشید، برای ارتقا آن به نسخه پلی استیشن 5 باید 10 دلار هزینه کنید. این بدان معنا است که احتمالا بازی گاد اف وار راگناروک نیز مانند سایر آثار پلی استیشن 5 با قیمت 70 دلاری عرضه خواهد شد. اما امیدواریم که این اتفاق رخ ندهد و بتوانیم این اثر را با قیمت پایین‌تر تجربه کنیم.

خرید هارد اکسترنال

پیش‌خرید بازی گاد آف وار رگناروک

شاید سوال اصلی‌تان در آخر مقاله این باشد که آیا می‌توانم نسخه جدید گاد اف وار را پیش‌خرید کنم یا نه. متاسفانه هنوز خبری از پیش‌خرید نیست. احتمالا وقتی زمان انتشار بازی God of War: Ragnarok به صورت قطعی اعلام شود، پیش‌خرید نیز امکان‌پذیر می‌شود.

این بود هرآنچه از بازی گاد اف وار راگناروک می‌دانستیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره این بازی چیست؟ چه انتظاراتی از آن دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. جومونگ

    من 7سال پیش سونی 2داشتم خدای جنگ 1و2رو تموم کردم .الانم خیلی خیلی دوست دارم تو سونی4
    بازی خدای جنگ 3و4 روبازی کنم تمومش کنم.
    حالا اگه خدای جنگ5هم به سونی4 بیاد که مهشرر میشه.راستش الان سونی4ندارم چن ماهه دیگه قراره بخرم

    1. jesus

      پاسخ به جومونگ

      دوست عزیز.سونی4 تا 2025 ساپورت میشه. جای شما بودم سونی5 میخریدم.
      1. Ali

        پاسخ به jesus

        سلام. ایا این بازی برای کامپیوتر هم انتشار شده ؟
        1. مجید نوردوست

          پاسخ به Ali

          سلام. خیر. برای PC هنوز منتشر نشده
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/god-of-war-ragnarok/
ads
ads