داغ ترین ها :
گوگل دهمین سال تولد اندروید را جشن گرفت

گوگل دهمین سال تولد اندروید را جشن گرفت

به جرات می توان گفت که اندروید پر طرفدار ترین سیستم عامل در بین طرفداران است. بسیاری از سیستم عامل ها امروزه دیگر طرفداری ندارند و به همین علت کمپانی های تولید کنند گوشی های هوشمند به سراغ آن ها نمی روند. تنها رقیب اندروید در این دوره، سیستم عامل iOS است که متعلق به شرکت اپل بوده و در محصولات این کمپانی دیده می شود.

گوگل

اما جدا از کمپانی اپل، اکثریت سایر کمپانی های سازنده گوشی های هوشمند به سراغ کمپانی گوگل آمده و از سیستم عامل این کمپانی در محصولات خود استفاده می کنند. حال امروز سیستم عامل اندروید دهمین سال تولد خود را جشن می گیرد. از اولین روز که گوگل اندروید 1.0 را معرفی کرد تا به امروز که این کمپانی اندروید 9.0 را معرفی کرده، این سیستم عامل دچار فراز و نشیب های بسیاری شده است.

اولین نسخه کمپانی گوگل شامل اندروید 1.0 و1.1 و 1.5 و 1.6 است که به ترتیب با نام های آلفا و بتا و کیک فنجانی و دونات شناخته می شوند. البته لازم به ذکر است که گوگل از نسخه 1.5 به بعد نام دسر های معروف را برای نسخه های مختلف خود نامگذاری کرد. نسخه دوم این سیستم عامل 2.0 و 2.1 و 2.3 می باشند که نام آن ها نان خامه ای و کیک بستنی و شیرینی زنجبیلی است.

سری سوم اندروید گوگل کندوی عسل نام دارند که شامل ورژن های 3.0 و 3.1 و 3.2 است. اما نام های بستنی حصیری و آبنبات ژله ای و کیت کت برای نسخه های 4.0 و 4.1 و 4.4 برگزیده است. نسخه اندروید 5.0 با نام آب نبات چوبی و نسخه 6.0 با نام مارشمالو شناخته می شود. نسخه های 7.0 و 7.1 با نامی که برای ما ایرانی ها خیلی آشنا است شناخته می شود که نوقا نام دارد. بیسکوئیت اُرئو نام نسخه های 8.0 و 8.1 بوده و آخرین نسخه این سیستم عامل کیک پای نام دارد وشماره آن 9.0 می باشد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/google_celebrates_androids_10th_birthday/
ads
ads