داغ ترین ها :
تازه ترین خبرها از سیستم عامل جدید هواوی (HarmonyOS 2.0)

تازه ترین خبرها از سیستم عامل جدید هواوی (HarmonyOS 2.0)

تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که سیستم عامل هارمونی هواوی در حال حاضر ۱۳۴۰۰۰ برنامه و بیش از ۴ میلیون توسعه دهنده دارد.دستگاه‌های واجد شرایطی که سیستم عامل هارمونی او اس ۲.۰ (HarmonyOS 2.0) مهاجرت می کنند، برنامه‌ها و داده‌های خود را حفظ می‌کنند (به استثنای برنامه‌هایی که به سرویس‌های گوگل پلی (Google Play) متکی هستند). بنابراین، هواوی اکنون مشتاقانه منتظر آینده‌ای است که سیستم عامل هارمونی او اس به جای برنامه‌های طراحی شده برای  اندروید، برنامه‌‌های مخصوص به سیستم عامل خود را اجرا کند و در اختیار کاربران قرار دهد. قیمت انواع گوشی هواوی را می توانید در سایت تکنولایف مشاهده کنید.

هواوی اعلام کرد که بیش از 4 میلیون توسعه دهنده برای ساخت و توسعه‌ی برنامه برای سیستم عامل هارمونی او اس توافق کرده‌اند و در حال حاضر ۱۳۴۰۰۰ برنامه با استفاده از سیستم موبایل هواوی (HMS Core) وجود دارد. هم‌اکنون پلتفرم موبایل هواوی، به طور مداوم در حال پیشرفت است و هواوی در رویداد چند روز پیش نسخه ۶.۰ آن را با پشتیبانی گسترده از خدمات ابری هواوی معرفی کرد.

برای افزایش تعداد برنامه‌های این پلتفرم، هواوی مسابقه‌ای تحت عنوان Huawei HMS Global Application Innovation Competition 2021 راه اندازی کرده است. این شرکت از توسعه دهندگان دعوت می‌کند تا برنامه‌های جدید و نوآوری‌های خود را مبتنی بر هسته HMS Core (خدمات موبایل هواوی) ایجاد کنند. از آنجا که این عبارت بسیار طولانی است یا ممکن است به راحتی نتوان آن را بیان کرد، به عبارت Apps UP خلاصه شده است.

توسعه دهندگان از چین، اروپا، آمریکای لاتین، آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. جایزه نقدی این مسابقه یک میلیون دلار است اما هواوی جوایز کاربردی دیگری از جمله پشتیبانی بازاریابی، منابع ابری، جوایز استفاده از سیستم پرداخت HMS Core و موارد دیگر را نیز ارائه می‌دهد.

در حال حاضر در سیستم عامل هارمونی او اس ده‌ها هزار برنامه موجود است که برای بیش از 10 میلیون کاربر قابل استفاده هستند. هواوی هم‌اکنون ادعا می‌کند که سیستم عامل هارمونی او اس سومین اکوسیستم موبایل در جهان است. این که تا چه اندازه این موضوع درست است، به این بستگی دارد که این محاسبات چگونه انجام شده باشد. به عنوان مثال KaiOS چند سال پیش روی 100 میلیون دستگاه گوشی همراه نصب شده بود.

در حال حاضر و تا این مرحله، سیستم عامل هارمونی او اس برای مدل‌های قدیمی منتشر شده است که تا سال آینده به سایر مدل‌ها گسترش می‌یابد.  البته دستگاه‌هایی نیز وجود دارند و به فروش می‌رسند که به طور پیش فرض و در هنگام تولید، سیستم عامل هارمونی او اس روی آن‌ها نصب شده است. ازجمله‌ی این دستگاه‌ها می‌توان به فروش هواوی واچ ۳، هواوی واچ ۳ پرو و میت پد پرو ۱۲.۶ مدل ۲۰۲۱ اشاره کرد که به طور پیش‌فرض سیستم عامل هارمونی او اس روی آن ها نصب است.

 

مقاله پیشنهادی: بهترین ساعت های هوشمند 2021

 

هواوی، چند روزی است که برنامه‌ی « HarmonyOS real-world experience» (تجربه‌ی دنیای واقعی هارمونی او اس) را در چین آغاز کرده است که به کاربران کنجکاو اجازه می‌دهد تا سیستم عامل جدید را در یکی از فروشگاه‌های هواوی امتحان کنند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/harmony-os-news/
ads
ads