داغ ترین ها :
مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز 10 در ۲۳ مهرماه ۱۴۰۴ پایان می دهد

مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز 10 در ۲۳ مهرماه ۱۴۰۴ پایان می دهد

مایکروسافت در ۲۳ مهرماه ۱۴۰۴ به پشتیبانی از ویندوز 10 خاتمه می‌دهد. با توجه به معرفی این نسخه از سیستم عامل ویندوز در سال ۲۰۱۵، عمر استفاده از ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۱۰ سال خواهد رسید. مایکروسافت تاریخ بازنشستگی ویندوز 10 را در صفحه پشتیبانی «دوره‌ی عمر» این سیستم عامل اعلام کرده است. به گزارش توروت (thurrott)، این اولین باری است که مایکروسافت تاریخ دقیقی را برای پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰ اعلام می‌کند البته این گزارش خبر از پایان پشتیبانی مایکروسافت برای نسخه‌های خاصی از ویندوز ۱۰ می‌دهد؛ این خبر شامل کل نسخه‌های این سیستم عامل نمی‌شود. این موضوع می‌تواند نشانه‌‌ی دیگری از آماده شدن نسخه‌ی جدیدی از ویندوز برای معرفی باشد.

مایکروسافت تاکنون در مورد آماده بودن ویندوز ۱۱ برای معرفی اشارات زیادی داشته است. این شرکت نرم‌افزاری قرار است در هفته‌ی آینده طی یک رویداد ویژه‌ی ویندوز ، «نسل بعدی» این سیستم عامل را معرفی کند. این رویداد در ساعت ۱۱ به وقت ET (زمان رسمی ۱۷ ایالت بخش شرقی آمریکا) برگزار می‌شود. حتی در دعوتنامه‌‌ی خاص این شرکت، طرحی از یک پنجره‌ را نشان می‌دهد که از نوری که به داخل می‌تابد، سایه‌ای شبیه عدد ۱۱ تشکیل شده است.

مدیران مایکروسافت ماه‌هاست که به رویداد «نسل بعدی ویندوز» اشاره می‌کنند و از آن به عنوان «نسخه جدید ویندوز» یاد شده است. این شرکت حتی در هفته‌ی گذشته یک فیلم ۱۱ دقیقه‌ای منتشر کرد که در آن صدای بالا آمدن (بوت) ویندوز ۱۱ شنیده می‌شود.

انتظار می‌رود که مایکروسافت نسخه‌ی جدید ویندوز را با تغییرات قابل توجهی در رابط کاربری و همچنین تغییرات اساسی در «ویندوز استور» عرضه کند. مایکروسافت مشغول کار بر روی پروژه‌ای با نام رمز « Sun Valley» (دره‌ی خورشید) است که این شرکت از آن به «sweeping visual rejuvenation of Windows» (نوسازی بصری گسترده‌ی ویندوز) یاد می‌کند که باعث دگرگونی و تغییرات بسیار گسترده‌ای در ظاهر ویندوز خواهد شد.

ویندوز 11

به روزرسانی و پشتیبانی از ویندوز 10 توسط مایکروسافت

مایکروسافت در ابتدا متعهد شده بود 10 سال از ویندوز ۱۰ پشتیبانی کند. پشتیبانی از نسخه‌ی اصلی و ابتدایی ویندوز ۱۰ در تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۹ به اتمام رسیده است. با این‌که حدود یک سال از این تاریخ گذشته اما چون این شرکت به طور مداوم به‌روز رسانی‌های جدیدی برای ویندوز ۱۰ عرضه کرده، همچنان باید به پشتیبانی ۱۰ ساله از این نسخه‌ها ادامه دهد.

ما هنوز در مرحله‌ی پشتیبانی تمدید شده از ویندوز ۱۰ قرار نداریم زیرا این دوره، زمانی آغاز می‌شود که مایکروسافت تصمیم می‌گیرد ویژگی‌های جدیدی را به آن نیفزاید بلکه فقط به رفع باگ‌های امنیتی و ارائه وصله‌ها (Patch) بسنده ‌کند.

بیشتر بخوانید: آموزش ویدئویی و تصویری نصب ویندوز 11 و نحوه فعال کردن TPM 2

ویندوز ۱۰ یک نسخه خارق‌العاده برای مایکروسافت است، چرا که این نسخه از ویندوز باعث شد تا این شرکت از دردسر معمول خود برای انتشار هر چند سال یک نسخه‌ی جدید سیستم عامل، خلاص شود با این حال مایکروسافت در طی ۱۰ سال سعی کرد سالی دو بار قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی به آن بیفزاید و آن را به عنوان یک سیستم عامل به‌روز در اوج نگه دارد.

مایکروسافت، با این که ویندوز ۱۰ را «آخرین نسخه‌ی ویندوز» نامیده است اما اکنون که در حدود ۶ سال از زمان عرضه‌ی آن می‌گذرد، به نظر می‌رسد که آماده‌ی معرفی جانشین این سیستم عامل خواهد شد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/how-long-will-microsoft-support-windows-10/
ads
ads