داغ ترین ها :
چگونه هندزفری را تمیز کنیم؟

چگونه هندزفری را تمیز کنیم؟

اگر ادعا کنیم که تقریبا همه افرادی که گوشی هوشمند دارند از هندزفری یا هدفون هم استفاده می‌کنند اصلا اغراق نکرده‌ایم. این محصولات به یکی از وسایل پراستفاده تبدیل شده‌اند و به شما کمک می‌کنند تا در هر موقعیتی به راحتی بتوانید به محتوای مورد نظر خود گوش کنید. هدفو‌ن و هندزفری‌ها اما بعد از مدتی کثیف می‌‌شوند و این اتفاق جذب گرد و خاک و احتمال عفونت را افزایش می‌دهد و به همین دلیل تمیز کردن این محصولات اهمیت ویژه‌ای دارد. در ادامه همراه تکنولایف باشید تا به این سوال که ‘’ چگونه هندزفری بلوتوثی را تمیز کنیم’’ پاسخ دهیم.

 

مشاهده موجودی و قیمت هندزفری های بلوتوثی موجود در تکنولایف: هندزفری بی سیم

 

چگونه هندزفری خود را تمیز کنیم؟

نحوه تمیز کردن هدفون و هندزفری را به صورت جداگانه به شما آموزش می‌دهیم، ولی قبل از پرداختن به ادامه متن در نظر داشته باشید که هنگام تمیز کردن این محصولات بهتر است آن‌ها را خاموش کرده و ارتباط آن‌ها را نیز با گوشی قطع کنید.

تمیز کردن هندزفری

فارغ از این که هندزفری بی سیم باشد یا سیمی دو دل از این محصول در بازار وجود دارد. دسته اول از سری‌های سیلیکونی استفاده می‌کنند و دسته دوم مانند ایرپاد نسل دو و سه اپل به صورت مستقیم درون گوش قرار می‌گیرند. برای تمیز کردن مدل‌هایی که دارای سری‌های سیلیکونی هستند مراحل زیر را پشت سر بگذارید.

چگونه هندزفری بلوتوثی را تمیز کنیم

  • سری سیلیکونی را از هندزفری خارج کنید؛
  • با استفاده از یک پد الکلی این سری سیلیکونی را به طور کامل تمیز کنید. برای تمیز کردن بهتر می‌توانید از گوش پاک‌کن یا خلال دندان هم کمک بگیرید؛
  • برای تمیز کردن خود هندزفری نیز باید از یک خلال دندان و گوش پاک کن کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که این محصولات طراحی ظریفی دارند و باید این کار را با صبر و حوصله انجام دهید؛ چرا که فشار زیاد به هندزفری می‌تواند به درایورها آسیب جدی وارد کند؛
  • با خلال دندان به آرامی لبه‌های هندزفری را تمیز کنید و به کمک یه دستمال یا پد الکلی آلودگی‌های موجود را پاک کنید؛
  • سر گوش پاک‌کن را درون الکل قرار دهید و به آرامی روی سطح هندزفری بکشید. توجه داشته باشید که نباید به ورودی هندزفری فشار وارد کنید؛
  • اگر هندزفری شما بلوتوثی است با یک پد الکلی درون کیس و به‌خصوص محل اتصال بادزها به کیس را به خوبی تمیز کنید تا کثیف بودن آن باعث ایجاد مشکل در روند شارژ شدن بادزها نشود؛
  • سری‌های سیلیکونی را مجدد به روی بادزها قرار دهید.

اگر هندزفری شما سری سیلیکونی ندارد همین مراحل را طی کنید، با این تفاوت که سری سیلیکونی وجود ندارد که بخواهید آن را به صورت مجزا تمیز کنید.

 

آموزش افزایش صدای هندزفری:

افزایش صدای هندزفری سامسونگ

 

تمیز کردن هدفون

به این سوال که چطور هندزفری را تمیز کنیم پاسخ دادیم و حالت نوبت به تمیز کردن هدفون می‌رسد.

چگونه هندزفری خود را تمیز کنیم

  • اگر بالشتک‌های هدفون شما به راحتی از آن جدا می‌شود ابتدا این بالشتک‌ها را از محصول جدا کنید و با یک پد الکلی به طور کامل این بالشتک‌ها را تمیز کنید. پس از این کار حتما لبه‌های هدفون و زیر بالشتک را نیز به یک گوش‌ پاک‌کن تمیز کنید؛
  • اگر بالشتک‌های هدفون شما قابل جدا شدن نیست باید از یک پد الکلی کمک بگیرید و این پد را به آرامی به دور بالشتک و فضای داخلی آن بکشید. حتما دقت داشته باشید که به ورودی گوش‌های هدفون فشاری وارد نشود؛
  • بعد از تمیز کردن این بخش مجدد از یک پد الکلی کمک بگیرید و بخش بالایی هدفون را نیز تمیز کنید (بخشی که مستقیما به روی سر قرار می‌گیرد). این بخش نیز به دلیل ارتباط دائمی با موها و کف سر چرب و کثیف می‌شود و گرد و خاک را بیشتر به خودش جذب می‌کند.

 

دلایل وصل نشدن هندزفری بلوتوثی:

چرا هندزفری بلوتوث به گوشی وصل نمیشه

 

چگونه جای هندزفری گوشی را تمیز کنیم؟

بسیاری از گوشی‌های امروزی دیگر از درگاه 3.5 میلی‌متری صدا پشتیبانی نمی‌کنند و تنها در مدل‌های اقتصادی و برخی میان‌رده‌ها هنوز این جک دیده می‌شود. برای تمیز کردن این درگاه کافیست یک پد الکلی را به دور خلال دندان بپیچید و به آرامی داخل این فضا بچرخانید. اگر هندزفری به درستی درون این درگاه قرار نمی‌گیرد، احتمالا آشغال وارد این درگاه شده و برای تمیز کردن و خارج کردن این آشغال‌ها باید از یک پنس کوچک و ظریف کمک بگیرید.

چند مدت یک بار هندزفری را تمیز کنیم؟

پس از پاسخ دادن به این سوال که چگونه هندزفری را تمیز کنیم، نوبت به آن می‌رسد که به تعداد تمیز کردن این محصولات در هفته یا در ماه اشاره کنیم. این که چند بار در هفته باید هدفون یا هندزفری خود را تمیز کنید به میزان و نوع استفاده شما بستگی دارد. برای مثال اگر از هندزفری برای ورزش کردن در باشگاه یا دویدن استفاده می‌کنید بهتر است هر بار این محصول را تمیز کنید، اما اگر تنها روزی 1 یا 2 ساعت از هندزفری استفاده می‌کنید می‌توانید هفته‌ای یک بار آن را تمیز کنید.

 

چگونه هندزفری بلوتوث را ریست کنیم؟

ريست كردن هندزفري بلوتوث هایلو

 

تمیز کردن هندزفری واجب است؟

بله، هندزفری به صورت مستقیم درون گوش قرار می‌گیرد و به دلیل جذب چربی و آلودگی‌های گوش بیشتر گرد و خاک را به خود می‌گیرد و اگر آن را تمیز نکنید در طولانی مدت ممکن است به عفونت گوش گرفتار شوید. از سوی دیگر تمیز نکردن ایرپاد سامسونگ یا اپل باعث می‌شود تا به مرور حجم و کیفیت صدای خروجی این محصولات به دلیل تجمع چربی کمتر شود.

جمع بندی

فرقی نمی‌کند که از لپ تاپ خود زیاد استفاده کنید یا گوشی یا هندزفری، در هر صورت محصولی که در طول روز زیاد با آن کار می‌کنید را باید دائما تمیز کنید تا هم طول عمر آن افزایش پیدا کند و هم شما دچار مشکل نشوید. در این مطلب به سوال ‘’ چطوری هندزفری رو تمیز کنیم’’ پاسخ دادیم و حالا به خوبی می‌دانید که در چند مرحله ساده می‌توان هدفون و هندزفری را تمیز کرد.

سوالات متداول

چند مدت یک بار هندزفری را تمیز کنیم؟ تعداد تمیز کردن هندزفری به طور مستقیم به میزان و نوع استفاده شما بستگی دارد. برای نمونه اگر از هندزفری برای ورزش کردن در استفاده می‌کنید بهتر است هر بار این محصول را تمیز کنید، اما اگر استفاده کم و نرمالی دارید می‌توانید تنها هفته‌ای یک بار هندزفری خود را تمیز کنید.

تمیز کردن هندزفری واجب است؟ بله، هندزفری‌ها به مستقیما درون گوش قرار می‌گیرند و به همین دلیل تا حد زیادی کثیف می‌شوند. این کثیفی جذب گرد و خاک را زیاد می‌کند و این موضوع در طولانی مدت می‌تواند باعث عفونت گوش شود. از طرفی تمیز نکردن این محصولات در طولانی مدت می‌تواند بر میزان صدای خروجی آن‌ها نیز تأثیر منفی داشته باشد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/how-to-clean-airpods-and-earbuds/
ads
ads