داغ ترین ها :
چگونه گوشی را به هارد اکسترنال وصل کنیم؟

چگونه گوشی را به هارد اکسترنال وصل کنیم؟

گوشی‌های هوشمند به مهم‌ترین گجت زندگی هر کدام از ما تبدیل شده‌اند و بیشتر کارهای خود را در طول روز با این محصولات انجام می‌دهیم. از سوی دیگر اکثر کاربران اطلاعات خود را به روی هارد اکسترنال ذخیره می‌کنند و برای آن‌ها بسیار ساده‌تر است که بتوانند مستقیما هارد را به گوشی خود متصل کنند و اطلاعات را انتقال دهند. اگر شما هم قصد اتصال هارد اکسترنال به گوشی را دارید ادامه متن را همراه تکنولایف باشید تا مراحل انجام این کار را با هم مرور کنیم.

مشاهده موجودی و قیمت انواع هارد اکسترنال: خرید هارد اکسترنال

 

اتصال گوشی به هارد اکسترنال امکان‌پذیر است؟

بسیاری از گوشی‌های هوشمند از قابلیتی به نام OTG پشتیبانی می‌کنند و شما از طریق یک مبدل کوچک می‌توانید کیبورد، موس، فلش مموری و دیگر وسایل را به گوشی خود متصل کنید. طبق این قابلیت شما باید بتوانید هارد را هم به راحتی از طریق OTG به گوشی متصل کنید و از آن بهره ببرید اما در حقیقت این کار به این راحتی نیست.

هنگام اتصال هارد اکسترنال به گوشی سامسونگ یا شیائومی دو مشکل کلی پیش روی شما قرار می‌گیرد که باید این دو مشکل را حل کنید تا هارد با موفقیت به گوشی متصل شود. مشکل اول سازگار نبودن فرمت هارد با گوشی شما است؛ چرا که اندروید همه فرمتی را شناسایی نمی‌کند و فرمت هارد باید برای آن قابل فهم باشد.

نحوه اتصال هارد اکسترنال به گوشی

مشکل دوم هم این است که پورت USB گوشی انرژی کمتری نسبت به لپ تاپ دارد و برای همین نمی‌تواند به تنهایی انرژی لازم برای روشن شدن و کار کردن هارد را تأمین کند. در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چگونه این دو مشکل را حل کنید.

 

 

تغییر فرمت هارد

اولین مرحله در اتصال هارد اکسترنال به گوشی شیائومی، سامسونگ، هواوی یا هر برند دیگری این است که فرمت آن را به فرمتی قابل فهم برای گوشی تبدیل کنید. بسیاری از هاردها به صورت پیش فرض از فرمت NTFS یا FAT32 استفاده می‌کنند و شما باید این فرمت را به exFAT تغییر دهید. برای انجام این کار در ویندوز مراحل زیر را پشت سر بگذارید.

نکته مهم: قبل از انجام این کار در نظر داشته باشید که کلیه اطلاعات موجود به روی هارد شما حذف خواهد شد و حتما دیتاهای مهم خود را به یک فضای دیگر انتقال دهید و یا از هارد بک آپ بگیرید. همچنین در نظر داشته باشید که اگر در حال حاضر فرمت هارد شما exFAT است دیگری نیازی به تغییر فرمت وجود ندارد.

اتصال هارد اکسترنال به گوشی سامسونگ

  • هارد را به سیستم متصل کنید؛
  • وارد This PC شوید و به روی هارد مورد نظر کلیک راست کنید؛
  • از منو گزینه Format را انتخاب کنید؛
  • در صفحه جدید از بخش Volume label نام هارد را تعیین کنید؛
  • مطمئن شوید که تیک مقابل Quick Format روشن باشد؛
  • از طریق گزینه File System فرمت را به روی exFAT تغییر دهید؛
  • گزینه Start را بزنید؛
  • تمام!

برای تغییر فرمت در مک بوک هم باید مراحل زیر را پی بگیرید.

  • به برنامه Disk Utility وارد شوید؛
  • از منوی سمت چپ و قسمت External، هارد خود را انتخاب کنید؛
  • از بالای صفحه به گزینه Erase را انتخاب کنید؛
  • از طریق قسمت Name اسم هارد را تعیین کنید؛
  • از بخش Format فرمت مد نظر خود را انتخاب کنید که در این آموزش باید exFAT باشد؛
  • از بخش Scheme حالت GPM یا MBR را انتخاب کنید (اگر اطلاعاتی در مورد این بخش ندارید گزینه پیش فرض را تغییر ندهید)؛
  • به روی Erase بزنید؛
  • تمام!

 

چگونه اطلاعات پاک شده هارد را برگردانیم؟

ریکاوری هارد اکسترنال

 

خرید کابل اتصال هارد اکسترنال به گوشی

برای اتصال هارد به گوشی نیاز است که یک سیم رابط USB OTG Cable with External USB Power Supply خریداری کنید. این سیم به گوشی متصل می‌شود و دو خروجی USB-A و Micro-USB را در اختیار قرار می‌دهد. شما باید هارد را به درگاه USB-A متصل کنید و از درگاه Micro-USB نیز برای اتصال به پاوربانک استفاده کنید. وجود پاوربانک برای تأمین انرژی ضروری است و این محصول باید حداقل خروجی 1 آمپر 5 ولت را در اختیار قرار دهد.

نحوه اتصال هارد اکسترنال به گوشی

حال که هارد اکسترنال خود را به فرمت exFAT در آوردید و سیم رابط و پاوربانک را نیز تهیه کردید وقت آن است که اتصال را برقرار کنید. برای این کار سیم رابطی که در بالا معرفی کردیم را به درگاه Micro-USB یا Type-C گوشی خود متصل کنید (بسته به مدل و تاریخ ساخت گوشی). از طرف دیگر سیم مخصوص هارد را به آن متصل کنید و طرف دیگر سیم که به لپ تاپ متصل می‌شود را به درگاه USB-A رابط خریداری شده متصل کنید.

اتصال هارد اکسترنال به گوشی شیائومی

از طرفی از یک سیم USB-A به Micro-USB کمک بگیرید و یک طرف را به پاوربانک و طرف دیگر را به سیم رابط بالا متصل کنید. پس از انجام این کار هارد باید روشن شود و آغاز به کار کند. شما در همین حین باید به روی گوشی یک پیغام مبنی بر اتصال هارد دریافت کنید و سپس آن را تأیید کنید. شما برای این کار به نرم افزار اتصال هارد اکسترنال به گوشی نیاز دارید و می‌توانید از خود فایل منیجر گوشی کمک بگیرید و دیتای موجود به روی هارد را مشاهده کنید.

در نظر داشته باشید که برخی از سیم‌های USB OTG Cable with External USB Power Supply دارای دو درگاه USB-A ورودی و خروجی هستند (نر و ماده) که در این صورت می‌توانید یک سر را مستقیم به پاوربانک متصل کنید و از سر دیگر برای اتصال هارد اکسترنال کمک بگیرید. خروجی سیم هم که به گوشی متصل می‌شود.

 

آموزش پسورد گذاشتن روی هارد اکسترنال:

رمز گذاشتن روی هارد اکسترنال

 

جمع بندی

در این مطلب به شما آموزش دادیم که برای اتصال هارد به گوشی به چه وسایلی نیاز دارید و باید به چه روشی این کار را انجام دهید. اگر وسایل مورد نیاز را خریداری و تهیه کنید اتصال هارد به گوشی بسیار ساده و سریع خواهد بود و به راحتی می‌توانید دیتای مورد نظر را بین این دو دستگاه انتقال دهید.

سوالات متداول

امکان اتصال هارد اکسترنال به گوشی وجود دارد؟ شما نمی‌توانید هارد اکسترنال را دقیقا مانند یک فلش مموری از طریق OTG به گوشی متصل کنید و باید حتما وسایلی را برای این کار تهیه کنید و همچنین فرمت هارد را در صورت نیاز تغییر دهید. به طور کلی اما امکان اتصال هارد به گوشی وجود دارد.

برای اتصال هارد به گوشی به چی نیاز داریم؟ برای متصل کردن هارد به گوشی باید یک پاوربانک داشته باشید و همچنین یک سیم رابط USB OTG Cable with External USB Power Supply تهیه کنید. مراحل کار به طور کامل در متن توضیح داده شده است.

چرا هارد مستقیم به گوشی وصل نمیشه؟ پورت گوشی توان کمتری نسبت به درگاه USB لپ تاپ دارد و به همین دلیل نمی‌تواند به تنهایی انرژی مورد نیاز یک هارد اکسترنال را تأمین کند و برای همین باید از یک سیم رابط و یک پاوربانک کمک بگیرید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

8 نظر

  1. مجید

    در گوشی poco x3 pro قابلیت کارایی باطری دارد
    آیا قابلیت کارایی باطری برق مورد نیاز هارد را تامین می‌کند ؟
    خروجی برق باطری در حالت کارایی چقدر است ؟
    خروجی برق باطری لپ تاپ چقدر است ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مجید

      سلام متوجه نشدم حالا کارایی گوشی برای این هست که سخت افزار به نهایت بهره‌وری برسه
      1. مجید

        پاسخ به احسان نیک پی

        در حالت کارایی باطری برق باطری افزایش یافته خواستم بدونم میشه در این حالت از هارد اکسترنال استفاده کنم ؟ بدون متصل کردن پاوربانک؟ در تکنولایف و دیجی کالا و جاهای دیگر این تبدیل otgY رو پیدا نکردم
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به مجید

          سلام خیر نمیشه
  2. مهدی

    سلام وقت بخیر، ببخشید اگر برق مورد نیاز هارد رو به جای پاوربانک مستقیما شارژر گوشی را به کابل otg وصل کنم تا برق هارد تامین بشه، آیا برای هارد ضرر داره؟

    1. مجید

      پاسخ به مهدی

      کابلی که برای اتصال هارد به گوشی هست رو گرفتم اما متصل نمیشه چرا ؟ خود هارد رو مستقیم متصل کردم کار کرد ولی با این کابل متصل نشد آیا باید قبلش فرمت رو عوض کنم تا کابل کار کنه؟
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به مجید

        سلام بله فرمت باید با گوشی سازگار باشه
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی

      سلام ترجیحا با پاور بانک بهتره
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/how-to-connect-external-hard-drive-to-android-phone/
ads
ads