داغ ترین ها :
آموزش تصویری اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن

آموزش تصویری اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن

خیلی از ما اهل تماشای برنامه‌های تلویزیون نیستیم؛ اما دلمان می‌خواهد برنامه‌های جذابی که روی موبایل یا لپ‌تاپمان داریم را روی یک نمایشگر بزرگ مثل تلویزیون ببینیم. نحوه وصل کردن موبایل یا تبلت به تلویزیون، برای خیلی‌ها ناآشناست و نمی‌دانند چطور باید این کار را بکنند؛ اما نگران نباشید. ما در این مقاله قصد داریم که نحوه اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن را به شما آموزش دهیم. در صورتیکه شما هم می‌خواهید با روش‌های این کار آشنا شوید، همراه ما باشید.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه تلویزیون ایکس ویژن: تلویزیون ایکس ویژن

 

تلویزیون های ایکس ویژن

برند ایکس ویژن، یک برند ایرانی‌ست که در سال ۱۳۸۵ فعالیت خود در زمینه‌ی ساخت لوازم صوتی تصویری خانگی را آغاز کرد و با کیفیت خوب محصولاتش، خیلی زود جای خود را در بازار رقابت پیدا کرد.

تلویزیون‌های این برند، در ۴ دسته‌ی Smart, 4K, Full HD و LED جای می‌گیرند. همچنین، آن‌ها را از ۳۲ اینچ تا ۶۵ اینچ می‌توانید تهیه کنید. تلویزیون‌های X-VISION، با بهره‌بری از تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده‌اند و با توجه به مناسب‌تر بودن قیمت نسبت به مدل‌های خارجی، طرفداران زیادی در بازار ایران دارند.

طریقه اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن

فرض کنید در جمع خانوادگی نشسته‌اید و می‌خواهید تعدادی عکس را به همه نشان دهید. طبیعتا اگر بخواهید یکی‌یکی عکس‌ها را در گوشی نگاه کنید، زمان زیادی می‌برد. همچنین کوچک بودن نمایشگر ممکن است نگذارد بعضی‌ها راحت عکس‌ها را ببینند. پس با وصل کردن گوشی به تلویزیون، می‌توانید عکس‌ها را در تلویزیون تماشا کنید و لذت ببرید. به‌جز آن، مواقعی که فیلمی در گوشی دانلود کرده‌اید یا می‌خواهید ویدیویی را در یوتیوب تماشا کنید، پخش آن روی نمایشگر بزرگ قطعا احساس بهتری بهتان می‌دهد.

 

 

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن با MHL

اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن با پورت MHL

چنانچه تبلت و گوشی‌ شما از کابل HDMI پشتیبانی نمی‌کند، یک کابل MHL کارتان را راه می‌اندازد. برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ایکس ویژن و دیگر موبایل‌های اندرویدی، یک راه‌حل ساده استفاده از کابل‌های MHL است که با کمک یک دانگل، سیگنال‌هایی سازگار با HDMI تولید می‌کنند و کاربر بدون هیچ مشکلی می‌تواند برنامه‌های موبایل خود را روی تلویزیون تماشا کند.

برای این کار، باید موبایلتان قابلیت MHL داشته باشد، یک کابل تبدیل USB به MHL داشته باشید، کابل HDMI هم داشته باشید.

حال که همه‌چیز فراهم شد، گوشی را به اداپتور MHL وصل کنید ، سپس کابل HDMI را به سر دیگر اداپتور اتصال دهید تا تصویر روی تلویزیون بیفتد.

 

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون فیلیپس را در تکنولایف بخوانید:
اتصال گوشی اندروید به تلویزیون فیلیپس

 

استفاده از SlimPort

اتصال تلویزیون به گوشی

روش  اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن از طریق اسلیم پورت نیز تقریبا مشابه استفاده از پورت MHL است. البته برخلاف MHL که فقط خروجی HDMI تولید می‌کند، با اسلیم پورت می‌توانید خروجی‌های VGA, DVI و DisplayPort هم تولید کنید. اگر تلویزیون‌تان قدیمی است و پورت HDMI ندارد، اسلیم پورت روش مناسبی برایتان است.

 

 

اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن بدون کابل

screen mirroring

اگر به کابل دسترسی نداشتید و نیاز داشتید که در حتما گوشی اندرویدتان را به تلویزیون وصل کنید، می‌توانید از روش Screen Mirroring استفاده کنید. البته برای به‌کار‌گیری این روش لازم است نسخه اندروید گوشی و تلویزیون‌تان بالاتر از ۵.۰ باشد. همچنین، باید از Google home به تلویزیون وصل شوید.

برای وصل کردن گوشی به تلویزیون، WiFi را وصل کنید، به گوگل هوم بروید، گزینه تلویزیون را انتخاب کنید و روی گزینه‌ی Cast screen کلیک کنید.

با این کار، تصویر موبایلتان روی تلویزیون می‌افتد و می‌توانید از روی تلویزیون، موبایلتان را کنترل کنید.

 

کدام تلویزیون ایکس ویژن را خریداری کنیم؟

بهترین مدل تلویزیون ایکس ویژن

 

روش WiFi direct

مسیر دیگری که برای این کار وجود دارد، اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن با wifi است. ساده‌ترین روشی که برای این کار وجود دارد، وای فای دایرکت است که برای تمامی گوشی‌هایی  با اندروید ۲.۳ به بالا و ios ۷ به بالا سازگار است.

روشن کردن WiFi Direct روی تلویزیون

  • در منو تلویزیون، Network را انتخاب کنید.
  • وای فای دایرکت را انتخاب و فعال کنید.

روشن کردن WiFi Direct روی موبایل

  • وارد تنظیمات شوید.
  • گزینه Connectiuon را انتخاب کنید.
  • در قسمت Wifi، گزینه‌ی Wifi Direct را انتخاب کنید.

حال تلویزیون و موبایل شما با هم کانکت شده‌اند.

 

نحوه وصل كردن تبلت به تلويزيون:

چگونه تبلت را به تلویزیون وصل کنیم 

 

سخن آخر

حال که آموزش تصویری اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن به روش‌های مختلف را دیدید، می‌توانید خیلی راحت و سریع تلویزیون‌ و موبایل خود را با هم کانکت کنید و محتوای مورد نظرتان را در یک نمایشگر بزرگ تماشا کنید. از این روش، می‌توانید برای دیگر تلویزیون‌های هوشمند هم استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا USB و HDMI یکی هستند؟

با کمک USB، دستگاه‌هایی همچون رایانه‌ها و سخت‌افزارهای رایانه به‌هم وصل می‌شوند. با HDMI تلویزیون، پخش‌کننده‌ها و کنسول‌های بازی بهم وصل می‌شوند.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

5 نظر

  1. Maede

    ببخشید مدل 49xt530 رو چجوری وصل کنیم

  2. حدیث

    سلام
    من از راه وای فای دایرکت به تلویزیون وصل میشم ولی اطلاعات روی صفحه تلویزیون نمیاد
    مشکل از کجاست؟

    1. محمد

      پاسخ به حدیث

      منم همینطوره
  3. ریباز

    خوب بود

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ریباز

      ممنون از همراهی شما 🙏🌱
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/how-to-connect-smart-phone-to-x-vision-smart-tv/
ads
ads