داغ ترین ها :
آموزش اتصال تبلت به تلویزیون

آموزش اتصال تبلت به تلویزیون

برنامه‌ی مورد علاقه‌تان که در تبلت است را می‌خواهید تماشا کنید اما صفحه‌ی تبلت برایتان خیلی کوچک است و اذیتتان می‌کند؟ با اتصال تبلت به تلویزیون منزلتان می‌توانید آن را در یک نمایشگر بزرگ ببینید و لذت ببرید. اگر نمی‌دانید وصل کردن تبلت به تلویزیون چطور انجام می‌شود، ما در ادامه چندین روش برای این کار را به شما خواهیم گفت. ادامه‌ی این مقاله را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید.

 

مشاهده قیمت تبلت و تخفیف های ویژه تکنولایف: قیمت تبلت

 

مزایای اتصال تبلت به تلویزیون

  • می‌توانید فیلم های مورد علاقه‌تان را روی نمایشگر بزرگ ببینید. همین دلیل به تنهایی می‌تواند کافی باشد!
  • موقعی که می‌خواهید تعدادی عکس را به افراد زیادی نشان دهید، می‌توانید با کانکت کردن تبلت به تلویزیون عکس‌ها را روی تلویزیون نمایش دهید.
  • بازی کردن روی تلویزیون باحال‌تر است و بیشتر کیف می‌دهد!
  • هنگام مصاحبه‌های کاری یا جلسات، این روش بسیار راحت‌تر است.
  • در برخی مواقع، با اتصال تبلت به تلویزیون نمایشگر و فضای بیشتری در اختیارتان است و می‌توانید از هر دو نمایشگر استفاده کنید.

چگونه تبلت را به تلویزین وصل کنیم؟

نحوه‌‌ی اتصال تبلت به تلویزیون تابع چند عامل است.

اول از همه باید ببینید سیستم عامل تبلتتان چیست و آیا با نوع تلویزیونتان سازگار است یا نه.

حال باید مشخص کنید که به چه روشی می‌خواهید اتصال تبلت به تلویزیون انجام شود؛ بی‌سیم یا باسیم؟

در ادامه، شما پاسخ این سوال‌ها را پیدا خواهید کرد و چندین روش برای وصل کردن تبلتتان به تلویزیون پیدا خواهید کرد.

 

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن:

آموزش تصویری اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن

 

اتصال تبلت اندروید به تلویزیون

اکثریت مردم از موبایل‌ها و تبلت‌هایی با سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند. بنابراین، بهتر است اول از همه نحوه‌ی اتصال تبلت اندرویدی به تلویزیون را بررسی کنیم.

اتصال تبلت به تلویزیون با کابل USB

اتصال تبلت به تلویزیون با کابل

راحت‌ترین روشی که برای اتصال تبلت به تلویزیون وجود دارد، از طریق USB است. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که اگر تبلت یا تلویزیون‌تان خیلی قدیمی باشد، نمی‌توانید این کار را بکنید.

تنها کاری که لازم است انجام دهید، این است که کابل USB را از پورت تبلت به همین پورت در تلویزیون اتصال دهید. پس از آن، Hard drive mode یا Picture mode را انتخاب کنید. این گزینه ممکن است به شکل Transfer files/Transfer photos هم روی تبلتتان نشان داده شود.

اتصال از طریق  USBبه اداپتور HDMI

چگونه تبلت لنوو را به تلویزیون وصل کنیم

امروزه تمامی تلویزیون‌ها پورت HDMI دارند. تنها چیزی که لازم داریم تا بتوانید برنامه‌های تبلتتان را روی تلویزیون ببیبنید، یک پورت HDMI ، تبلت با پورت USB Type-C، و یک مبدل USB به HDMI است. اگر مبدل ندارید، به‌راحتی می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی تهیه کنید. پس از این‌که مراحل ذکر شده را طی کردید، گزینه‌ی Screen mirroring از قسمت نوتیفیکیشن‌ها یا Setting menu انتخاب کنید. با این کار، اگر سورس HDMI را به درستی انتخاب کرده باشید، صفحه‌ی تبلتتان روی تلویزیون می‌افتد.

چگونه تبلت سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم: استفاده از Samsung Dex

چگونه تبلت سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم

این روش همانطور که از نامش پیداست محدود به موبایل‌ها و تبلت‌های سامسونگ است. اگر شما Galaxy Tab S4، S5e، S6 و S7 دارید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. البته این روش با Screen mirroring که در آن خود صفحه‌ی تبلت روی کامپیوتر به نمایش درمی‌آید فرق دارد. با وصل کردن تبلت به تلویزیون از این روش، چیزی که روی تلویزیونتان دیده می‌شود به حالت Desktop mode است که تجربه کاربری بهتری به شما بدهد. برای استفاده از این روش، فقط به یک کابل مبدل USB به HDMI نیاز دارید.

اتصال تبلت با SlimPort

connecting tablet to tv with slimport

اسلیم پورت یک روش ایده‌آل دیگر برای اتصال تبلت به تلویزیون در زمان‌هایی که به جای پورت Type-C، micro USB دارید استفاده از اداپتور SlimPort است. همچنین اگر روی تلویزیونتان خروجی‌هایی مثل DisplayPort، DVI، و VGA دارید، می‌توانید با کابل اسلیم پورت کارتان را پیش ببرید.

اتصال آیپد به تلویزیون

حال که روش‌های اتصال تبلت اندرویدی به تلویزیون را بررسی کردیم، باید نگاهی هم بیندازیم به نحوه‌ی اتصال آیپدها.

استفاده از Lightening Port

lighting port

آداپترهای اپل هم مانند دیگر محصولاتش اختصاصی است و اگر بخواهید آیپدتان را به تلویزیون وصل کنید باید از مبدل‌های Lightening به HDMI یا Lightening به VGA استفاده کنید. این که کدام یکی از این مبدل‌ها به کارتان می‌آید، با توجه به پورت پشت تلویزیون‌تان مشخص می‌شود.

با اتصال یک سر اداپتور به پورت Lightening آیپدتان و سر دیگرش به تلویزیون، کار تمام شده و می‌توانید از تماشای برنامه‌های آیپد روی تلویزیونتان لذت ببرید.

 

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون ال جی:

اموزش وصل كردن گوشي به تلويزيون ال جي

 

اتصال تبلت به تلویزیون بدون کابل

حال که روش‌های مختلف اتصال تبلت با کابل به تلویزیون را بررسی کردیم، باید به روش‌های بدون کابل هم نگاهی بیندازیم.

اتصال از طریق WiFi

اگر می‌خواهید تبلت اندرویدی را به تلویزیون هوشمندتان وصل کنید، باید تلویزیون مد نظر Screen mirroring را ساپورت کند. اگر هم از آیپد استفاده می‌کنید، باید Apple TV داشته باشید.

در ابتدا، Screen mirroring را روی تلویزیون فعال کنید. برای این کار تبلت و تلویزیون باید از یک شبکه اینترنت استفاده کنند. حالا اپی که می‌خواهید روی تلویزیون اجرا کنید را روی تبلت باز کنید. گزینه Cast icon را انتخاب کنید. اگر پیدایش نکردید، Options/Preference> Cast را امتحان کنید. احتمالا تلویزیون کدی بدهد که باید تایید کنید تا اتصال میان تلویزیون و تبلت ایمن شود. حال دیگر اتصال ایجاد شده و می توانید استفاده کنید.

اگر آیپد در دست دارید، دکمه‌ی Cast buttonرا بزنید. Airplay را انتخاب کنید. تلویزیون خود را از توی لیستی که نمایان شده انتخاب کرده و کد امنیتی را وارد کنید. حال ارتباط میان تلویزیون و تبلت برقرار شده است.

اتصال بین تبلت و تلویزیون سامسونگ

اگر هم تبلت و هم تلویزیونتان سامسونگ است می‌توانید از این روش استفاده کنید. از قسمت نوتیفیکیشن‌ها گزینه‌ی Smart View را انتخاب کنید و تلویزیون خودتان را از میان گزینه‌های پیش رو برگزینید. پس از آن احتمالا باید یک کد امنیتی وارد کنید. حال کار تمام شده و می‌توانید لذت ببرید.

 

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون:

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم

 

جمع‌بندی

اگر دنبال روش‌هایی برای اتصال این دو دستگاه بوده‌اید، امیدواریم این مقاله و روش‌هایی که در آن ارائه دادیم مشکل شما را حل کند. چه تبلت شما اندرویدی باشد و چه آیپد باشد، راهی برای اتصالشان وجود دارد. همچنین، هم متودهایی به شکل وایرلس و هم روش‌هایی با کابل ارائه دادیم. اگر از یکی از این روش‌ها استفاده کردید، خوش‌حال می‌شویم تجربه و نظرتان را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

چگونه تبلت لنوو را به تلویزیون وصل کنیم؟ 

شما می‌توانید تبلت اندرویدی خود را با استفاده از مبدل USB به HDMI متصل کنید. همچنین اگر دنبال روش‌های وایرلس هستید، از طریق WiFi و Screen mirroring هم می‌توانید بدون کابل تلویزیون و تبلت را به هم اتصال دهید.

چگونه تبلت سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم بدون کابل؟

اگر تلویزیون شما هوشمند است، می‌توانید با wifi و از طریق استریم کردن آن تبلت را به تلویزیون وصل کنید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/how-to-connect-your-tablet-to-your-tv/
ads
ads