داغ ترین ها :
نحوه تشخیص شارژر اصلی شیائومی

نحوه تشخیص شارژر اصلی شیائومی

شرکت شیائومی یکی از برندهای پیشرو در زمینه تولید شارژر و فناوری شارژ سریع است و با وجود این که خوشبختانه هنوز آداپتور در جعبه گوشی‌های این برند چینی یافت می‌شود، شاید شما به دلیل خرابی آداپتور و یا نیاز به یک آداپتور شارژ سریع بخواهید شارژری از این برند خریداری کنید. مانند بسیاری از محصولات دیگر، شارژرهای شیائومی نیز مدل‌های اصلی و تقلبی دارند و مهم است که بتوانید فرآیند تشخیص اصل بودن شارژر شیائومی را به درستی پشت سر بگذارید. در ادامه همراه تکنولایف باشید تا به این موضوع بیشتر بپردازیم.

 

از دیگر شارژر های موجود در سایت تکنولایف دیدن کنید: قیمت شارژر 

 

از کجا بفهمیم شارژر شیائومی اصلی است؟

شما می‌توانید با توجه به موارد گفته شده در ادامه مطلب، شارژر اصلی شیائومی را از تقلبی تشخیص دهید اما باید در نظر داشته باشید که برخی از موارد نیاز به دقت بیشتری دارد.

سرعت شارژ شدن

بسیاری از گوشی‌های فعلی از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و اگر آداپتور مناسب برای آن‌ها در دسترس باشد می‌توانند با سرعت بالایی شارژ شوند. به عنوان مثال گوشی شیائومی 11T به لطف آداپتور 67 واتی خود در مدت زمان حدود 40 دقیقه فول شارژ می‌شود. اگر آداپتوری با خروجی ذکرشده خریداری کرده‌اید ولی گوشی شما خیلی دیرتر شارژ می‌شود قطعا با یک آداپتور یا اصطلاحا کلگی شارژر فیک مواجه هستید.

نحوه تشخیص شارژر اورجینال شیائومی

پس به عنوان یکی از راه‌های تشخیص شارژر اصلی شیائومی حتما به سرعت شارژ کردن آداپتور توجه داشته باشید؛ چرا که یک آداپتور فیک طبیعتا سرعت کمتری دارد و بیشتر هم داغ می‌شود (این موضوع بستگی به فصل هم دارد و در گرمای تابستان تقریبا هر آداپتوری داغ می‌شود).

 

کاربران در رابطه با تشخیص شارژر اصلی آیفون از ما پرسیده‌اند ما در مطلب زیر به این پرسش پاسخ داده‌ایم.

تشخیص اداپتور اصل ایفون ۲۰ وات

 

نوشته‌های آداپتور را بررسی کنید

زمانی که یک آداپتور فست شارژ 33 واتی از شیائومی خریداری می‌کنید طبیعتا باید اطلاعات موجود به روی خود آداپتور هم همین اعداد و ارقام باشد ولی در نسخه‌های فیک معمولا اطلاعات دقیق و صحیحی روی کلگی دیده نمی‌شود. به این موارد تفاوت در نوع چاپ فونت، تفاوت در فونت، تفاوت در رنگ نوشته‌ها و جا به جا بودن علائم را هم اضافه کنید. به بیان ساده اگر اطلاعات موجود به روی آداپتور با محصولی که شما خریدید همخوانی ندارد با یک آداپتور فیک مواجه هستید.

نوشته‌های آداپتور را بررسی کنید

 

نحوه تشخیص شارژر اصلی هواوی را در مقاله زیر بیاموزید.

تشخیص کابل شارژر اصلی هواوی

ظاهر لوگوی درج‌شده را بررسی کنید

درست است که سازنده یک آداپتور تقلبی تلاش می‌کند تا لوگوی شیائومی را به طور دقیق و کامل کپی کند اما در بسیاری از موارد این کپی بسیار دقیق و خوب از آب درنمی‌آید و با کمی دقت شما می‌توانید متوجه تفاوت‌های نسخه اصلی و تقلبی شوید. برای مثال شیائومی برای لوگوی خود رنگی و فونتی ثابت را در نظر گرفته است و این در حالیست که این فاکتورها در شارژرهای تقلبی می‌تواند کاملا متفاوت باشد.

کیفیت ساخت

یک شرکت سازنده شارژرهای فیک قیمت یک آداپتور شیائومی را با نصف قیمت خود آداپتور اصلی به فروش می‌رساند، پس طبیعی است که از متریال ضعیف‌تر و بی‌کیفیت‌تری استفاده کند. حتما به کیفیت ساخت محصول به عنوان یکی از روش‌های تشخیص اصل بودن شارژر شیائومی توجه داشته باشید. آداپتورهای شیائومی وزن بالاتری نسبت به مدل‌های تقلبی دارد و همچنین سری آن‌ها مسی است و به آهنربا متصل نمی‌شود.

کیفیت ساخت آداپتور شیائومی را بررسی کنید

 

شاید نیاز داشته باشید:

بهترین شارژر گوشی موبایل

 

چک کردن دفترچه راهنما

دفترچه راهنمایی که به همراه آداپتور اصلی در اختیار شما قرار می‌گیرد کاملا دقیق و منظم است. از سوی دیگر آداپتورهای فیک دفترچه‌هایی بی‌نظم و شلوغ دارند و فونت استفاده شده در آن‌ها کاملا متفاوت است.

سوالات متداول

چگونه آداپتور اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟ با بررسی سرعت شارژر کردن، مقایسه نوشته‌ها، ظاهر لوگو و دفترچه راهنما می‌توانید نسخه اصلی را از تقلبی تشخیص دهید.

سرعت شارژ شدن آداپتور اهمیت دارد؟ به عنوان یکی از راه‌های تشخیص شارژر اصلی شیائومی حتما به سرعت شارژ کردن آداپتور توجه داشته باشید؛ زیرا یک آداپتور فیک سرعت کمتری دارد و بیشتر هم داغ می‌شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/how-to-identify-original-xiaomi-chargers/
ads
ads