داغ ترین ها :
روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

تا به حال به فکرتان زده است که تلویزیون معمولی‌تان را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنید؟ آیا اصلا چنین چیزی امکان‌پذیر است؟ ما در این مقاله قصد داریم به شما روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند را آموزش دهیم. پس در ادامه این مقاله با تکنولایف همراه باشید.

تقریبا تمام تلویزیون‌هایی که این روزها به فروش می‌روند، تلویزیون‌های هوشمند هستند. شما به لطف این محصولات می‌توانید به اینترنت متصل شوید و از طریق شبکه‌های استریمینگ نظیر Disney+ ،Netflix ،Prime Video ،Spotify و YouTube به تماشای ویدیوهای دلخواه و فیلم‌های مورد علاقه‌تان بپردازید و در صورت تمایل موسیقی‌های مد نظرتان را بشنوید. اما خیلی از ما در سال‌ها گذشته تلویزیون‌هایی خریده‌ایم که علی‌رغم هوشمند نبودن، کارایی کافی را دارند. اگر شما نیز چنین محصولی دارید و نمی‌خواهید به این زودی‌ها دست به تهیه تلویزیون هوشمند بزنید، می‌توانید از راهکارهای این مقاله نهایت بهره را ببرید. در واقع شما مجبور نیستید سیستم عامل بی‌مصرف و قدیمی دستگاه‌تان را تحمل کنید و می‌توانید با ترفندهای خاص، از قابلیت‌های محصولات مدرن بهره‌مند شوید. روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند کم نیستند و شما می‌توانید با صرف هزینه ناچیز، دست به این اقدام بزنید. البته تبدیل تلویزیون معمولی به لمسی قطعا به این راحتی ها امکان پذیر نیست.

 

لیست قیمت تلویزیون های هوشمند سایت تکنولایف را ببنید: خرید تلویزیون

 

چگونه یک تلویزیون معمولی را هوشمند کنیم؟

روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

همان‌طور که گفتیم، روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند بسیار متنوع هستند و شما در این امر دست‌تان باز خواهد بود. اما شاید بتوان گفت که بهترین روش برای انجام این کار، استفاده از یک دستگاه رسانه‌ای هوشمند (که به عنوان دستگاه استریمینگ نیز شناخته می‌شود) است. کافی است شما یک دستگاه این چنینی را تهیه کرده و آن را از طریق کابل HDMI به تلویزیون‌تان متصل کنید. این دستگاه‌ها شکل و اندازه‌های متنوعی دارند و سیستم عامل‌های‌شان نیز مختلف است. بنابراین مهم است که مدیا پلیری را انتخاب کنید که با دیگر دستگاه‌های موجود در منزل‌تان نظیر تلفن‌های هوشمند، اسپیکرهای هوشمند، تبلت، پی سی و دیگر محصولات هوشمند سازگاری خوبی داشته باشد. ما به این دلیل روی این نکته تاکید داریم که همه این‌ها به نحوه عملکرد تلویزیون هوشمند با سایر محصولات‌تان و در واقع تعامل آن‌ها با هم بستگی دارد.

برای مثال اگر اعضای خانواده شما بیشتر از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی استفاده می‌کنند، شما باید خرید یک پخش‌کننده مدیای هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید را مد نظر قرار دهید. اما در طرف دیگر اگر عموما از محصولات شرکت اپل (Apple) استفاده می‌کنید، بهتر است به سراغ Apple TV بروید. همچنین اگر شخصی هستید که در خانه‌تان محصولات زیادی وجود دارد که با Alexa سازگار هستند (برای مثال اسپیکرهای هوشمند و سایر محصولات خانگی هوشمند)، احتمالا انتخاب Fire TV برای‌تان منطقی‌تر خواهد بود.

در نتیجه پیش از انتخاب محصول مورد نظر، باید سوالات زیر را با خود مرور کنید:

  • تبلت یا تلفن‌های هوشمند شما عموما دارای چه سیستم عاملی هستند؟
  • محصولات هوشمند خانگی و اسپیکرهای هوشمندتان از چه برندی هستند؟
  • آیا قصد دارید بازی‌های ویدیویی را با تلویزیون‌تان تجربه کنید؟
  • آیا کامپیوتر یا لپ تاپی دارید که کاربردی برای‌تان نداشته باشند؟

پس از فکر کردن به این سوالات و یافتن پاسخ مناسب، به سراغ روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند بروید و گزینه مناسب خود را پیدا کنید. ما در ادامه به بهترین روش‌ها برای این امر اشاره می‌کنیم و راحت‌ترین راه‌های تبدیل یک تلویزیون معمولی به هوشمند را ارائه خواهیم داد. پس ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

آموزش نحوه استفاده از کنترل تلویزیون های Daewoo:
کار با کنترل تلویزیون دوو

 

روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

ما در ادامه قصد داریم بهترین روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند را برای شما لیست کنیم. در واقع هر یک از این موارد در مواردی می‌توانند بر هر کاربر مناسب باشند. پس اگر قصد دارید تلویزیون معمولی خود را به یک دستگاه هوشمند تبدیل کنید، به سراغ ادامه این مقاله بروید.

تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند اندرویدی با دستگاه Android TV یا Chromecast

روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

اگر شما و اعضای خانواده‌تان بیشتر از تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌های دارای سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید، بهترین انتخاب این است که به سراغ Chromecast یا یک دستگاه پخش مدیای مبتنی بر اندروید بروید. دلیل آن هم این است که این دستگاه‌ها از Google Case بهره‌مند هستند. این ویژگی موجب می‌شود که این محصولات بتوانند به راحتی وظیفه پخش ویدیو یا موسیقی را به صورت محلی یا با استفاده از پلتفرم‌هایی نظیر نتفلیکس، Prime Video، اسپاتیفای، یوتیوب و … انجام دهند.

کروم کست نیز درست مانند سایر دستگاه‌های استریم، از طریق یک کابل HDMI به تلویزیون متصل می‌شود. شما می‌توانید از برنامه Google Home نیز روی موبایل‌تان استفاده کنید. گرچه همان‌طور که ذکر کردیم این دستگاه بدون اتصال اینترنت نیز کار می‌کند، اما برای بهره بردن تمام و کمال از آن بهتر است اینترنت داشته باشید. این امر موجب می‌شود که شما از مزایا و ویژگی‌های گوناگونی بهره‌مند شوید.

با این که در حال حاضر انواع مختلفی از کروم کست‌ها در بازار موجود هستند، اما اکثر آن‌ها از نظر کلی مشابه‌اند. ما در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چگونه با کروم کست تلویزیون معمولی‌تان را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنید.

ابتدا کروم کست را به تلویزیون وصل کرده و سپس وارد تنظیمات ورودی تلویزیون شوید. حالا باید در بین ورودی‌ها پورتی را انتخاب کنید که کروم کست به آن متصل شده است. پس از این کار برنامه Google Home را روی گوشی هوشمندتان دانلود و نصب کنید. به یاد داشته باشید که این پروسه در صورت صحیح پیش می‌رود که گوشی یا تبلت و کروم کست به یک شبکه اینترنت متصل باشند. حالا در گوشی موبایل‌تان وارد بخش تنظیمات برنامه Google Home شوید و گزینه Add را انتخاب کنید. این فرآیند و اتصال چند ثانیه طول می‌کشد. پس از برقراری اتصال، باید با استفاده از حساب کاربری گوگل‌تان ثبت نام کنید. پس از طی شدن فرآیند ثبت نام شما وارد صفحه خانگی خواهید شد. پس از تنظیم کردن کروم کست باید چند مورد به روز رسانی را انجام دهید. در انتهای این فرآیند دستگاه شما به صورت کامل برای کار آماده خواهد بود.

 

انواع اندروید باکس را می‌توانید از سایت تکنولایف خریداری کنید: قیمت اندروید باکس

 

دستگاه‌های دیگری نیز وجود دارند که بر پایه اندروید هستند و استفاده از آن‌ها جزو روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند به حساب می‌آید. از جمله آن‌ها می‌توان به Xiaomi Mi TV Stick ،Nokia Media Streamer ،Realme 4K Smart TV Stick و MarQ by Flipkart Turbostream اشاره کرد. این موارد که Android TV OS را به مخاطب ارائه می‌دهند، معمولا دارای ریموت کنترل نیز هستند.در نتیجه برای کنترل پخش و صدای آن‌ها نیازی به استفاده از تلفن همراه یا تبلت نخواهید داشت. قابل ذکر است که شما به لطف این دستگاه‌ها می‌توانید از استریم ویدیو و موسیقی در تلویزیون‌تان لذت ببرید. علاوه بر این، باید اشاره کنیم که این محصولات به بهترین شکل ممکن با گوشی‌ها، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند اندرویدی سازگار هستند و اسپیکرهای هوشمند مبتنی بر Google Home نیز با آن‌ها به خوبی کار می‌کنند. همچنین این دستگاه‌ها به Google Assistant نیز مجهز هستند و شما می‌توانید از این قابلیت با استفاده از ریموت کنترل بهره‌مند شوید و پاسخ سوالات‌تان را دریافت کنید، در اینترنت به جستجو بپردازید و محصولات خانگی هوشمندتان را کنترل کنید.

اگر نمی‌خواهید دو دستگاه مجزا داشته باشید که یکی مربوط به پخش ویدیوهای آنلاین باشد و دیگری برای تماشای کانال‌های معمولی تلویزیون استفاده شود، باید به سراغ ستاپ باکس‌هایی (Set-top Box) بروید که مبتنی بر اندروید هستند. Airtel Xstream Box ،DishTV Smart Hub و Tata Sky Binge+ برخی از دستگاه‌هایی هستند که در این زمینه کارایی دارند.

 

 

تبدیل تلویزیون معمولی به اسمارت با: Xiaomi Mi Box 4K

روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

دستگاه Xiaomi Mi Box 4K برای کسانی که به دنبال یک محصول ارزان‌قیمت هستند، گزینه مناسبی به حساب می‌آید. این دستگاه به لطف بهره‌مندی از Google Assistant و سایر ویژگی‌ها می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها در بین روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند باشد. این محصول دارای ویژگی‌هایی است که بسیاری از آن‌ها را می‌توانید فقط در دستگاه‌ها گران‌قیمت‌تر پیدا کنید. Xiaomi Mi Box 4K به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوها و موسیقی‌های مورد علاقه‌شان را به صورت آنلاین پخش کنند و از آن‌ها لذت ببرند.

شما با استفاده از این دستگاه می‌توانید به گوگل پلی متصل شده و از بسیاری از برنامه‌های اندروید استفاده کنید. قابلیت پشتیبانی از HDR 10 و Dolby Atmos در این محصول موجب می‌شود تجربه بازی‌های ویدیویی و تماشای فیلم‌ها روی تلویزیون جذاب‌تر از همه باشد.

علاوه بر این، Google Assistant نیز به شما امکان استفاده از فرمان صوتی را می‌دهد که یک ویژگی فوق‌العاده است. این دستگاه دارای پورت HDMI و USB 2.0 نیز هست و بلوتوث نیز دارد.

Apple TV

روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

اگر از محصولات شرکت اپل نظیر گوشی‌های آیفون، iPadها، ساعت‌های هوشمند اپل و مک بیشتر استفاده می‌کنید، بهتر است به سراغ Apple TV بروید. استفاده از این محصول نیز یکی از بهترین روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند است. البته باید بدانید که قیمت این دستگاه حدودا چهار برابر سایر محصولات مبتنی بر سیستم عامل اندروید است، اما به دلیل سرعت بالا و روان بودن آن، احتمالا برخی کاربران‌ها استفاده از Apple TV را می‌پسندند. علاوه بر این، Apple TV دارای فضای ذخیره بیشتری است و کاربران می‌توانند از طریق AirPlay 2 ویدیوهای مورد نظرشان که در آیفون، iPad یا مک‌شان قرار دارد، از طریق این دستگاه روی تلویزیون پخش کنند. شما به لطف این دستگاه حتی می‌توانید به طور کلی تمام کارهایی که در آیفون، iPad یا مک‌تان انجام می‌دهید را در نمایشگر تلویزیون ببینید. این محصول نیز به شما امکان اتصال به همه برنامه‌های استریمینگ ویدیویی و موسیقی را می‌دهد.

برای اتصال Apple TV به تلویزیون باید ابتدا یک سر کابل HDMI را به دستگاه و انتهای دیگر آن را به تلویزیون وصل کنید. قابل ذکر است که باید پورت HDMI که دستگاه به آن متصل است را به خاطر بسپارید. پس از اتصال سیم برق، تلویزیون را روشن کرده و ورودی مربوط به پورت HDMI مربوطه را انتخاب کنید. سپس دستورالعمل‌های ظاهر شده را دنبال کنید تا فرآیند تکمیل شود. حالا با تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند hdmi dongle سیستم Apple TV به تلویزیون متصل شده است. قیمت دستگاه تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند را می‌توانید در سایت تکنولایف بررسی کنید.

 

خرید اپل تی وی 4K 2021 با حافظه 64 گیگابایت

 

شاید نیاز داشته باشید:
اپل تی وی چیست و چگونه کار می‌کند

 

روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند: Amazon Fire TV

روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

اگر از گوشی و تبلت‌های دارای سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید، اما سایر وسایل هوشمندتان با Alexa سازگار هستند، Amazon Fire TV برای‌تان انتخاب خوبی خواهد بود. این دستگاه نیز با یک کابل HDMI به تلویزیون متصل می‌شود. این محصول به شما اجازه دسترسی به پربیننده‌ترین سریال‌ها، سرویس‌های اشتراکی، فیلم‌ها، موسیقی‌ها، بازی‌های ویدیویی و تصاویر را خواهد داد.

به طور کلی باید بگوییم که این دستگاه به کاربران اجازه می‌دهد که تمام محتوای مورد علاقه‌شان را در اختیار داشته باشند. جدای از این که استفاده از Amazon Fire TV بسیار ساده است، حمل و جا به جا کردن آن نیز راحت بوده و می‌توانید بدون مشکل آن را با خود به هر جایی ببرید. این دستگاه از HDR 10+ ،Dolby Vision و Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند و کیفیت صدای بسیار خوبی را به مخاطب ارائه می‌دهد.

کنسول‌های بازی: ایکس باکس یا پلی استیشن

روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

اگر ایکس باکس یا پلی استیشن داشته باشید، می‌توانید از آن به عنوان یکی از روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند استفاده کنید. از آن جایی که این کنسول‌ها به پلتفرم‌هایی نظیر دیزنی پلاس، Prime Video، نتفلیکس و یوتیوب دسترسی دارند، می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما در نظر گرفته شوند. علاوه بر این، این دستگاه‌ها فضای ذخیره‌سازی زیادی نیز دارند که اجازه می‌دهند محتوای زیادی را روی‌شان بریزید و بدون نیاز به اتصال اینترنت از تماشا‌ی‌شان لذت ببرید. البته این محصولات نکات منفی نیز دارند. استفاده از کنترلرهای ایکس باکس و پلی استیشن برای برخی از کاربران اصلا ساده نیست. در نتیجه باید به عنوان یک خرج اضافی به سراغ خرید یک ریموت کنترل همه‌کاره بروید.

 

بیشتر بدانید:
گیم پس ایکس باکس چیست

 

روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند: لپ تاپ یا کامپیوتر

روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

اگر در خانه لپ تاپ یا کامپیوتر اضافی دارید، می‌توانید از آن برای استریم موسیقی یا ویدیو به صورت محلی یا آنلاین استفاده کنید. برای پخش ویدیو یا آهنگ روی تلویزیون کافی است صرفا لپ تاپ یا پی سی خود را از طریق یک کابل HDMI به تلویزیون متصل کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید از مرورگر یا برنامه‌های پخش موسیقی و ویدیو نیز بهره ببرید. همچنین شما با کامپیوتر می‌توانید به Alexa و Google Assistant نیز دسترسی داشته باشید که یعنی قادر به بهره‌مند بودن از فرمان صوتی خواهید بود. لپ تاپ و کامپیوتر دستگاه‌هایی هستند که در لیست روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند، استفاده از آن‌ها به مراتب از باقی دستگاه‌ها ساده‌تر است.

معیارهای یک تلویزیون هوشمند چیست؟

روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

یکی از ویژگی‌هایی که موجب می‌شود ما یک تلویزیون را محصولی هوشمند بنامیم، قابلیت اتصال آن به اینترنت است. در واقع کاربر باید بتواند ویدیو یا موسیقی دلخواه‌اش را از به صورت آنلاین روی تلویزیون پخش کند. همچنین در یک تلویزیون هوشمند شما می‌توانید به تصاویر، ویدیوها و فایل‌های متنوعی دسترسی داشته باشید و از وجود دستیار صوتی و دیجیتالی هوشمند نیز بهره‌مند خواهید بود. یکی از معمول‌ترین روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند استفاده از دستگاه‌های استریم است. برای این کار تنها به یک کابل HDMI برای اتصال آن به تلویزیون نیاز خواهید داشت. در این حالت شما از ویژگی‌های زیر بهره‌مند خواهید شد:

  • اتصال به اینترنت با کابل یا وای فای
  • قابلیت تماشای محتوای نمایشگر تلفن هوشمند یا تبلت روی تلویزیون
  • داشتن دسترسی به برنامه‌های استریمینگ نظیر دیزنی پلاس، نتفلیکس، آمازون پلاس، یوتیوب، توییچ، اسپاتیفای و …
  • داشتن دسترسی به برنامه‌های دستیار صوتی نظیر الکسا، Google Assistant یا Siri

 

قابلیت که حتما نام آن‌را شنیده اید:
pvr تلویزیون چیست

 

جمع‌بندی

ستاپ باکس‌ها برای کسانی که اینترنت دارند و می‌توانند از طریق کابل آن را به دستگاه‌شان متصل کنند، گزینه بسیار خوبی به حساب می‌آیند. همچنین این محصولات برای افرادی که می‌خواهند سرعت اینترنت بالایی را تجربه کنند، عالی است. از طرف دیگر استفاده از کروم کست نیز یکی از بهترین روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند به حساب می‌آید. اما اگر لپ تاپ یا پی سی اضافی در خانه دارید، استفاده از آن‌ها نیز گزینه خوبی خواهد بود. به طور کلی روش‌های متنوعی برای تبدیل یک تلویزیون معمولی به هوشمند وجود دارد و صرفا باید اراده کنید تا این امر را به مرحله انجام برسانید.

این بود هرآنچه باید درباره روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند می‌دانستید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره این اقدام چیست؟ شما ترجیح می‌دهید چنین روش‌هایی را به کار ببرید یا مستقیما به سراغ خرید یک محصول هوشمند بروید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

آیا امکان تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید با استفاده از دستگاه‌هایی مثل ستاپ باکس، Apple TV، کروم کست،Fire TV، لپ تاپ یا پی سی تلویزیون معمولی خود را به یک دستگاه هوشمند تبدیل کنید.

فواید تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند چیست؟

در این حالت شما می‌توانید از اینترنت بهره‌مند شوید و موسیقی‌ها و ویدیوهای مورد علاقه‌تان را به صورت آنلاین روی تلویزیون پخش کنید. علاوه بر این، قابلیت استفاده از دستیارهای صوتی نظیر Google Assistant یا سیری نیز برای برخی از کاربران حائز اهمیت است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/how-to-make-normal-tv-to-smart-tv/
ads
ads