داغ ترین ها :
خانواده پرچمدار سامسونگ S21 معرفی شد

خانواده پرچمدار سامسونگ S21 معرفی شد

هرساله شاهد قدرت‌نمایی کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند هستیم که با معرفی پرچمدارهای خود، تلاش می‌کنند گوی رقابت را از یکدیگر برنده شوند. سامسونگ یکی از برندهایی است که هرسال در این رقابت سهم زیادی دارد و تمام دوستداران تکنولوژی در جهان منتظر رویداد معرفی پرچمدارهای گوشی سامسونگ هستند.
در اولین رویداد سامسونگ در سال 2021 اعضای جدید خانواده S21 معرفی شد که به‌صورت مجازی از آن رونمایی کردند. این غول تولیدکننده گوشی یعنی سامسونگ یک‌بار دیگر به جهانیان نشان داد که پای تمام قواعد و قوانین خود مانده و با تولید قطعات شخصی خود به رتبه بالای بازار گوشی‌های هوشمند رسیده است. در این مراسم سامسونگ از سه پرچمدار خود با نام‌های S21، S21 Plus و S21 Ultra پرده برداشت که مانند سال‌های گذشته چشم‌های بسیاری را به خود خیره کرد. در این مطلب به بررسی اجمالی S21 و S21 Plus می‌پردازیم.

طراحی و ساخت S21 و S21 Plus

سامسونگ در طراحی این نسل از پرچمداران خود فوق‌العاده عمل کرده و دست به یک تغییر بزرگ در طراحی زده است. هر دو گوشی S21 و S21 Plus از یک قالب طراحی استفاده می‌کنند که جنس قاب پشتی از پلی‌کربنات تقویت شده است که تا حد ممکن اثر انگشت بر جای نمی‌گذارد. این قاب توسط آخرین فناوری کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود که ترکیب آن با پلی‌کربنات تقویت شده یک بدنه بسیار مستحکم را تشکیل می‌دهند. در پشت این قاب خوش کیفیت و زیبا ماژول دوربین سه‌گانه و فلش LED دوگانه قرار دارد که دست خوش تغییرات در طراحی شده و یک فرم برگ مانند پیدا کرده که زیبایی و تفاوت را به این نسل از سامسونگ‌های سری S هدیه داده است. این ماژول از یک طراحی نرم و بدون گوشی‌های تیز دارد که یکپارچه در گوشه بالا سمت راست این محصول جای گرفته است.
فریم دور گوشی از فلز ضد خط و خش بسیار مرغوب ساخته شده که در یک سمت از این فریم دکمه‌های کنترل حجم صدا و پاور وجود دارد و در پایین گوشی شاهد درگاه شارژ تایپ سی، اسپیکر، میکروفون اول و درگاه خشاب سیم‌کارت قرار دارد که در مجموع یک گوشی خوش‌دست و چشم‌نواز در اختیارتان قرار می‌گیرد.
ابعاد S21 شامل 151.7 در 71.2 در 7.9 میلی‌متر با 171 گرم است که در کنار آن S21 Plus دارای ابعاد 161.4 در 75.6 در 7.8 میلی‌متر با وزن 202 گرم هستند که گلکسی S21 Plus دارای ابعاد و وزن بزرگ‌تر و بیشتری است. در چند سال اخیر گوشی‌های پرچمدار گواهی ضدآب بودن را داشته‌اند و سامسونگ هم در این نسل از پرچمدارهای خود مانند سال قبل از این قابلیت استفاده کرده است. هر دوگوشی دارای گواهی نظامی IP68 هستند و در مقابل نفوذ آب و گردوخاک بسیار مقاوم شده‌اند.

Galaxy S21

صفحه‌نمایش گلکسی S21 و S21 Plus

و اما صفحه نمایش، جایی که سامسونگ همیشه بهترین عملکرد را دارد و با صفحه نمایش های خیره‌کننده پرچمدارهای خود را زینت می‌بخشد. دو پرچمدار S21 و S21 Plus دارای یکی از بهترین صفحه نمایش های تولید شده تاکنون در تلفن‌های همراه هستند که از نوع Dynamic AMOLED می‌باشد و نسبت به نسل قبلی خود دوبرابر بهبود کیفیت داشته است.
در صفحه نمایش این دو گوشی مقداری تفاوت وجود دارند؛ این دو صفحه نمایش با وضوح 1080 در 2400 و فناوری HDR10+ و روشنایی بسیار بالای 1300 نیت باعث می‌شود هنگام استفاده از دستگاه خود زیر نور خورشید و فضای آزاد هیچ مشکلی نداشته باشید. تراکم پیکسلی گلکسی S21، 421 پیکسل در هر اینچ و گلکسی S21 Plus، 394 پیکسل در هر اینچ است و هر دو نمایشگر از نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند که بسیار با کیفیت و وضوح بالا می‌باشند.
گلکسی S21 دارای یک نمایشگر 6.2 اینچی است که حدود 87.2% از پنل جلویی را به خود اختصاص می‌دهد. در مقابل گلکسی S21 Plus دارای نمایشگر 6.7 اینچی است که حدود 88.3% از پنل جلویی را پوشش داده است. هر دو صفحه نمایش Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus توسط فناوری کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شوند که سخت‌تر از همیشه، می‌توانید بدون دغدغه و نگرانی گوشی خود را در هر مکان و شرایطی حمل کنید. این صفحه نمایش به صورتی طراحی شده که فیلتر هوشمند رنگ آبی از چشم‌های شما در مقابل آسیب‌های نوری جلوگیری می‌کند.

سامسونگ گلکسی s21 و s21+

سخت افزار و نرم افزار سامسونگ S21 و S21 Plus

این دو گوشی هوشمند یعنی گلکسی S21 و S21 Plus از سخت افزار بسیار قدرتمند و سریع اگزینوس 2100 استفاده می‌کنند که غیر قابل مهار است. سرعت بسیار بالای این پردازنده باعث می‌شود به‌راحتی سنگین‌ترین کارهای گرافیکی را انجام دهید و هیچ‌گونه با کندی و لگ مواجه نمی‌شوید. این پردازنده توسط یک سپر محافظتی در برابر ضربه و حرارت محافظت می‌شود که باعث می‌شود هیچ آسیبی به پردازنده وارد نشود و سامسونگ این را تضمین می‌کند که از اطلاعات شما به‌خوبی محافظت می‌کند.
البته این پرچمدار با تراشه اسنپدراگون 888 هم نیز ارائه خواهد شد که بسته به بازار هدف عرضه می‌شود.
این پردازنده 5 نانومتری بهترین مهندسی تراشه تاکنون را دارد که از هشت هسته قدرتمند تشکیل شده و 20 درصد سریع‌تر از نسل قبلی خود می‌باشد. این پردازنده قابلیت پردازش داده‌ها تا 2 ترابایت در ثانیه را دارد که پیشرفت بسیار همچنین پردازنده گرافیکی جدید که 35 درصد سریع‌تر از نسل قبلی خود است و بازی‌کردن با این گوشی مانند بازی‌کردن با بهترین کامپیوترهای گیمینگ است، همان قدر روان و همان قدر با کیفیت. این پردازنده می‌تواند از سنگین‌ترین ویرایش‌ها در کمترین زمان رندر بگیرد.
هوش مصنوعی در این سری از اگزینوس دوبرابر سریع‌تر و با هوش تر است که پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود. این سیستم هوش مصنوعی در دوربین، رابط کاربری و حتی وب گردی بسیار به کمک شما می‌آید.
این دو گوشی از حافظه 128 / 256 / 512 گیگابایت به همراه 8 گیگابایت رم استفاده می‌کنند؛ حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 است که اطلاعات با بیشترین سرعت انتقال داده می‌شود. رابط کاربری One UI 3 به بهترین شکل ممکن طراحی شده که بتوانید به‌راحتی گوشی خود را در هر قسمت شخصی‌سازی کنید. از بستن تماس و پیام‌ها در حین بازی و فیلم دیدن تا تغییر پنجره اعلان‌ها و رنگ آن‌ها. قابلیت دارک مود در این نسخه بسیار روان و بهینه شده به صورتی که با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شوید.

خانواده گلگسی s21

دوربین سامسونگ گلکسی S21 و S21 Plus

دوربین گلکسی S21 و S21 Plus همانند یکدیگر طراحی شده‌اند که هر دوی آن‌ها شامل سه لنز در قاب پشتی هستند. یک دوربین 12 مگاپیکسلی عریض، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین 64 مگاپیکسلی تله‌فتو هستند.
دوربین این دو پرچمدار یک شاهکار است؛ شاهکار نسل جدید که سامسونگ به شما معرفی می‌کند. با قابلیت فیلم‌برداری 8K و اضافه‌شدن مود کارگردانی در این دوربین، شما به یک تدوین گر و فیلم‌بردار حرفه‌ای تبدیل می‌شوید. با اعمال فیلترهای جذاب و کارآمد به هیچ برنامه جانبی ویرایش عکس و فیلم نیازی ندارید.
حتی در کیفیت 8K شما قادر به ثبت عکس‌های بسیار با کیفیت هستید که تفاوتی با عکس گرفتن در مود عکاسی ندارد، در این صورت دیگر نگران تصمیم‌گیری برای ثبت لحظات با قابلیت عکاسی یا فیلم‌برداری نمی‌شوید.
عکس‌برداری به شفاف‌ترین حالت ممکن انجام می‌شود و با تنظیم نور در تله‌فتو می‌توانید یک استودیو شخصی درگوشی هوشمند خود داشته باشید. پرتره‌ها به خوبی ثبت می‌شوند و در حالت شب و نور روز سوژه را به‌خوبی از صفحه پشتی جدا می‌کند. همچنین این قابلیت اضافه شده که سوژه اصلی را در عکس نگه دارید و اجزای اضافه در تصویر را حذف کنید.

دوربین سلفی در این دو محصول از یک لنز 10 مگاپیکسلی تشکیل شده که وضوح و شارپنس بسیار بالایی دارد؛ همچنین دوربین سلفی در نور شب بسیار عالی عمل می‌کند و سوژه را در نور کم بدون مشکل از پس زمینه جدا می‌کند. با قابلیت نور هوشمند عکس‌ها دیگر آب رنگی و مصنوعی نیست، تصاویر به‌صورت طبیعی و زنده ثبت می‌شوند. با بستن اطلاعات عکس و فیلم‌های ثبت شده، بیش‌ازپیش می‌توانید از دزدیده شدن اطلاعات خود جلوگیری کنید.

گوشی سامسونگ گلکسی s21

باتری و دیگر امکانات S21 و S21 Plus

خانواده S ها از باتری بسیار قدرتمند و سریع استفاده می کنند که بسته به میزان ابعاد و مصرف هرکدام تفاوت دارند. گلکسی S21 دارای یک باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر و گلکسی S21 Plus با ظرفیت بسیار بالای 4800 میلی آمپر به راحتی تا دو روز به شما سرویس می دهند. هر دو باتری از قابلیت شارژ سریع 25 وات و شارژ بی سیم سریع 15 وات استفاده می کنند که به سرعت می تواند گوشی شما را شارژ کند.
پرچمدار جدید سامسونگ از قابلیت‌های متفاوت و بسیار کارآمدی استفاده می‌کند که یکی از آن‌ها قابلیت کنترل وسایل هوشمند در اطراف خود است که می‌توانید دنیای اطراف خود را طراحی کنید. اتصال به ویندوز از دیگر امکانات بسیار کارآمد این نسل است که به‌سرعت می‌توانید گلکسی خود را به کامپیوتر و لپ‌تاپ خود متصل کنید.
یکی از ویژگی‌های پررنگ و کلیدی گلکسی S21 و S21 plus، پشتیبانی از قلم هوشمند استایلوس است که با تهیه قاب مخصوص می‌توانید قلم را در کنار گوشی خود حمل کنید.

گوشی گلکسی s21+
دیگر قابلیت کلیدی این پرچمدار استفاده از نسل پنجم اینترنت‌ پرسرعت است. با این قابلیت تا بی‌نهایت سرعت می‌توانید به به‌صورت آنلاین فیلم و سریال تماشا کنید و هیچ محدودیتی در دانلود و آپلود اطلاعات نداشته باشید.
سامسونگ برای حمایت از محیط زیست، جعبه محصول را با حذف آداپتور و سیم شارژ کوچک‌تر کرده تا با استفاده هرچه کمتر کربن کمتر به سیاره زمین آسیب برساند.

گوشی جدید سامسونگ
در مجموع این نسل از خانواده S ها دچار یک دگرگونی و تحول عظیم شده اند که می تواند راه تولید دیگر تلفن های هوشمند را هموار کنند. صفحه نمایش فوق العاده به همراه طراحی چشم نواز، دوربین شاهکار در کنار باتری قدرتمند و پردازنده همه کاره در کنار هوش مصنوعی پرسرعت می تواند نیاز شما به هر عملکردی را رفع کند.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/introducing-the-samsung-s21-family/
ads
ads