داغ ترین ها :
آیفون 13 (زمان ارائه، قیمت، اخبار، شایعات و…)

آیفون 13 (زمان ارائه، قیمت، اخبار، شایعات و…)

آیفون جدید (احتمالاً iPhone13، اما شاید هم iPhone 12s) اواخر سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد؛ ولی از زمان ارائه سری ۱۲، شاهد نشت اطلاعات و شایعات مختلفی بوده‌ایم.
طبق نظر منابع متعدد و مختلف، نمی‌توان انتظار یک به‌روزرسانی عظیم را داشت، زیرا شایعات نشان می‌دهند که این شرکت تمرکز خود را بر اصلاح طراحی، بهبودهای داخلی و حتی دوربین‌های قدرتمندتر گذاشته است. البته همه این‌ها هنوز حدس و گمان‌اند و ممکن است اپل نظرات دیگری داشته باشد.
در ادامه تاریخ عرضه و انتظارات فعلی از آیفون بعدی را شرح خواهیم داد. به خاطر داشته باشید که سریعترین راه دسترسی و خرید گوشی آیفون 13 برای شما سایت تکنولایف خواهد بود. بدین منظور کافی است در روزهای بعد از معرفی، مدل مورد نظر خود را در فروشگاه تخصصی موبایل ما دنبال کنید.

 

قیمت آیفون 13

 

قیمت آیفون 13 پرو

 

قیمت آیفون 13 پرو مکس

 

تاریخ عرضه و قیمت احتمالی آیفون ۱۳

انتظار می‌رود تاریخ عرضه iPhone13 سپتامبر ۲۰۲۱ باشد، اما با توجه به همه‌گیری کرونا این موضوع قابل‌تغییر است. در ۱۰ سال گذشته، اپل همیشه پرچمداران خود را ابتدای سپتامبر معرفی و ۱۰ روز بعد آن‌ها را منتشر کرده است. اما در ۲۰۲۰ این تاریخ تغییر کرد و عرضه گوشی‌ها به تأخیر افتاد.

iPhone12 و iPhone 12 Pro در اکتبر عرضه شدند، و iPhone 12 Mini و iPhone 12 Pro Max در نوامبر (ظاهرا به دلیل کمبود قطعات). انتظار زیادی برای بازگشت تاریخ عرضه به سپتامبر وجود دارد و یکی از تحلیلگران مشهور اپل هم با این موضوع موافق است.

درباره قیمت iPhone13 اطلاعات کمی در دست است، اما احتمالا هم‌سطح با iPhone12 خواهد بود. قیمت آن‌ها از سری ۱۱ بیشتر خواهد بود، که این به دلیل اضافه شدن پشتیبانی 5G و چند عنصر فنی دیگر است.

نام: iPhone13 یا iPhone 12s

 

احتمال زیادی وجود دارد که به خاطر بدیمنی عدد ۱۳ در بسیاری مناطق جهان، از جمله ایالات متحده، اپل از آن صرف‌نظر کند.

شایعاتی حاکی از طراحی نسبتاً مشابه iPhone12 وجود دارد، که احتمال آماده‌سازی iPhone 12s برای را ایجاد می‌کنند. به طور معمول هم اپل سال بعد از معرفی یک سری، نسخه s آن را معرفی می‌کند. این یعنی ممکن است همه مطالبی که در ادامه می‌آیند، در واقع با نام‌های iPhone 12s و iPhone 12s Pro به فروشگاه‌ها برسند.

اطلاعات لورفته و شایعات حول آیفون بعدی اپل

منابع متعدد و گوناگونی وجود دارند که به انتظاراتی که باید از آیفون بعدی داشت اشاره دارند.

اول از همه، انتظار می‌رود این سری هم ۴ عضو داشته باشد. احتمالاً iPhone 13 Mini، iPhone13، iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max؛ هرچند که تضمینی برای این انتظار وجود ندارد.

اپل تا ۲۰۲۰ روی سه مدل تمرکز داشت. تا این‌که مدل Mini را به عنوان چهارمین گوشی از سری ۱۲ معرفی کرد. بیشتر شایعات حاکی از آن است که تولید این مدل برای دیگر سری‌ها ادامه خواهد یافت، و اگر iPhone 12 Mini فروش خوبی داشته باشد وقوع این اتفاق حتمی‌تر خواهد بود.

انتظار می‌رود طراحی آن‌ها مشابه سری ۱۲ باشد، و از فناوری صفحه‌نمایش مشابه نیز بهره ببرند. چرا که اپل به‌روزرسانی‌های بزرگی در آن قسمت از iPhone12 انجام داده است.

شایعه‌ای که برای iPhone12 ایجاد شد و به نتیجه نرسید، نمایشگر دارای نرخ تازه‌سازی بالا بود. حالا شایعاتی وجود دارند که امکان وجود این نمایشگر در iPhone13 را متذکر شده‌اند. این صفحه‌نمایش بازی کردن یا گشتن در شبکه‌های اجتماعی را هیجان‌انگیزتر و جذاب‌تر می‌کند.

راس یانگ (محقق و متخصص در زمینه صفحه‌نمایش و تجهیزات مرتبط با آن) در خصوص صفحه‌نمایش‌های نسل بعد گوشی‌های اپل، در توئیتر خود چنین گفته بود:

«هیچ iPhone SEای در ۲۰۲۱ وجود ندارد، و باید تا ۲۰۲۲ صبر کرد. همچنین خبرهایی وجود دارد که می‌گویند سری iPhone13 از تاچ حساس‌تر، و در نسخه‌های ۶.۱ اینچی، از LGD استفاده می‌کند. نسخه‌های معمولی و Mini از سنسورهای دوربین iPhone 12 Pro Max استفاده می‌کنند و اندازه سنسور در نسخه Pro افزایش می‌یابد.»

«از دیدگاه من، مهم‌ترین پیشرفت در سری ۱۳، نرخ تازه‌سازی متغیر با استفاده از LTPO در مدل‌های Pro خواهد بود.»

این فناوری ممکن است با روش استفاده‌شده در iPad Pro کار کند. به این صورت که در آن سرعت تازه‌سازی صفحه‌نمایش بسته به فعالیتی که در گوشی انجام می‌گیرد، تغییر می‌کند.

او در همان توییت، جدول زیر را که از انتظارات مطرح‌شده از آیفون‌های بعدی تهیه کرده بود، ارائه داده بود:

نام اندازه صفحه‌نمایش TP 5G دوربین اصلی دوربین ToF Face ID
iPhone 13 Pro Max ۶.۶۷ اینچ OLED

(SDC)

Y-Octa mmW+Sub6 + Sub6 سه‌گانه

(۱.۹ میکرومتر، SensorShift)

دارد دارد
iPhone 13 Pro ۶.۰۶ اینچ OLED

(LGD + BOE)

Y-Octa mmW+Sub6 + Sub6 سه‌گانه

(۱.۹ میکرومتر، SensorShift)

دارد دارد
iPhone 13 ۶.۰۶ اینچ OLED

(LGD + BOE)

Y-Octa Sub6 دوگانه

(۱.۷ میکرومتر، مشابه iPhone 12 Pro Max)

نامشخص دارد
iPhone 13 Mini ۵.۴۲ اینچ OLED

(LGD + SDC)

Y-Octa Sub6 دوگانه

(۱.۷ میکرومتر، مشابه iPhone 12 Pro Max)

نامشخص دارد
iPhone SE 3

(بهار ۲۰۲۲)

۶.۰۶ اینچ LCD

(Sharp>JDI)

In-Cell Sub6 دوگانه

(۱.۴ میکرومتر، مشابه iPhone 11)

ندارد ندارد (سنسور اثر انگشت)

شایعه دیگری در خصوص نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند، اما آن را فقط به دو مدل از چهار مدل پیش‌بینی‌شده محدود کرده است. این یعنی شاید فقط iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max دارای صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی باشند.
منبع این ادعا (سایت کره‌ای The Elec) بارها این شایعه را تکرار کرده، و تأکید کرده که منابع صنعتی اظهار داشته‌اند که فقط ۲ مدل برتر صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی خواهند داشت. این سایت به تازگی جزئیات بیشتری را به این شایعه افزوده، و ادعا کرده که سامسونگ تنها تأمین‌کننده این پنل‌ها خواهد بود.
موضوع ناچ نیز مورد بررسی قرار گرفته است. برخی ادعا می‌کنند که به اندازه ناچ iPhone 12 باقی خواهد ماند و برخی دیگر معتقدند که کوچک‌تر خواهد شد. به هر حال، اکنون هیچ اطمینانی در مورد هیچ‌کدام از نظرات وجود ندارد؛ هرچند بیشتر منابع به مورد دوم اشاره دارند.
اخیراً شایعه‌ای شنیده شده که اپل حداقل یک نمونه اولیه از iPhone13 دارد که در آن ناچ را کاملا حذف کرده، و حاشیه‌های اطراف را هم کمی جبران می‌کند. آیا ۲۰۲۰ آخرین سال ناچ آیفون بود؟
اطلاعات دیگری وجود دارد که نشان می‌دهد این شرکت سرانجام قصد دارد از سنسور اثر انگشت پایین صفحه‌نمایش رونمایی کند. بسیاری از تولیدکنندگان اندروید از این فناوری در پرچم‌داران خود استفاده می‌کنند و اطلاعات موجود نشان می‌دهند که اپل آماده پیروی از این الگوست. بارها این وعده داده شده، و به نظر می‌رسد که اپل علاوه بر Face ID، آن را در نظر گرفته است.
منبعی هم احتمال داده که ۲۰۲۱ همان سالی خواهد بود که آیفون‌های ۱ ترابایتی عرضه می‌شوند (جان پراسر: تحلیل‌گر اخبار، اطلاعات نشتی و شایعات شرکت اپل). این حجمی‌ست که اپل هنوز برای گوشی‌هایش آن را آزمایش نکرده است، و انتظار می‌رود که این گزینه در گران‌ترین گوشی‌های Pro وجود داشته باشد.
اگر اطلاعات پراسر صحیح باشند، این گوشی گران‌ترین آیفون تاریخ خواهد بود؛ زیرا دارای بیشترین فضای ذخیره‌سازی در یک گوشی است.
در مورد دوربین، مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر صنعت (که اغلب در مورد اطلاعات اپل حق دارد) اظهار داشت دوربین فوق‌عریض iPhone13 احتمالا از «لنز f/2.4، پنج‌عنصری» فعلی Pro و Pro Max، به «لنز f/1.8، شش‌عنصری» خواهد رسید.
او اعلام کرده که به نظر می‌رسد Sunny Optical قادر به تأمین این لنز است (که به گفته وی، ممکن است تا هفت عنصر هم برسد). وجود شرکتی که قادر به ساخت چنین چیزی باشد، احتمال وقوع آن را بالاتر می‌برد.
این تغییر دیافراگم از تحلیل‌گران Barclays هم شنیده شده است. البته آن‌ها ادعا می‌کنند این ارتقاء در هر ۴ مدل سری ۱۳ صورت خواهد گرفت. این امر عملکرد بهتری در نور کم ایجاد می‌کند، اما عمق میدان کمتری به دست می‌دهد؛ که می‌تواند در عکس‌های landscape دوربین‌های فوق‌عریض که معمولا عالی هستند، کمتر مطلوب باشد.
تحلیل‌گر Barclays همچنین اشاره کرد که iPhone 13 Pro می‌تواند همان تله‌فوتو iPhone 12 Pro Max را با امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال ۲.۵ برابر داشته باشد (که ۲ برابر بزرگ‌تر از نمونه قبلی است).
همچنین گزارشاتی هست که عقیده دارند اپل قصد افزودن یک دوربین پریسکوپ به یکی از آیفون‌های آینده را دارد. این کار نسبت به مدل‌های فعلی بزرگ‌نمایی بیشتری را بدون ضخیم‌تر شدن اجزای دوربین ممکن می‌کند (شاید تا ۱۰ برابر بزرگ‌نمایی اپتیکال). البته بر اساس شایعات، این موضوع ممکن است تا زمان iPhone14 یا بعدتر از آن عملی نشود.
گزارشی هم وجود دارد که می‌گوید قرار است به جای این‌که مثل سری ۱۲، فقط مدل‌های Pro اسکنر LiDAR داشته باشند، همه چهار مدل iPhone13 از آن بهره‌مند شوند. اما فقط همان سایت این ادعا را بارها تکرار کرده است. تا زمانی که منابع دیگری برای آن نباشد، تردید زیادی در مورد آن وجود دارد.
همین منبع اظهار داشته که هر چهار مدل iPhone13 سنسور تغییر OIS (تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر) خواهند داشت، که برای همه به جز Pro Max یک ارتقا محسوب می‌شود. دو مدل Pro نیز لنزهای اصلی بزرگ‌تری دریافت خواهند کرد.
شایعات کمی در خصوص دوربین شنیده شده، اما انتظار می‌رود که اپل به عنوان تفاوت اصلی برای تمایز این سری با سری ۱‍۲ روی آن تمرکز کند.

 

همچنین شایعاتی در مورد معرفی آیفون بدون پورت در ۲۰۲۱ منتشر شده است. ممکن است این شرکت تنها یک گوشی را به این شکل ارائه دهد، اما این یعنی آن گوشی فقط از شارژ بی‌سیم استفاده خواهد کرد. این ادعایی‌ست که از منابع مختلف شنیده شده، اما اکثر آنها فقط به یک مدل (به احتمال زیاد iPhone 13 Pro Max) اشاره داشته‌اند.
نظر مینگ‌چی کو در مورد باتری iPhone13، تغییر آن به فناوری soft board است. این فناوری قادر است باتری‌های کوچک‌تر (از نظر فیزیکی) را با ظرفیت بیشتر فراهم کند.
همچنین اپل اختراعی با عنوان «حالت محافظ شارژ» ثبت کرده، که باعث می‌شود گوشی بیش‌ازحد شارژ نشود؛ حتی با اتصال طولانی‌مدت آن به برق (برای مثال در طول شب). البته حق ثبت اختراع آن‌قدرها هم اهمیت ندارد! پس نمی‌توان روی این مورد حساب باز کرد.
عملکرد مطمئناً مثل هر سال افزایش خواهد یافت، اما شایعات حاکی از آن‌اند که خنک‌کننده پیشرفته محفظه بخار در iPhone13 به کار خواهد رفت. البته اگر این اتفاق امسال نیفتد، باید تا iPhone14 صبر کرد.
به نظر می‌رسد مدل‌های Pro این سری می‌توانند یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی داشته باشند. البته این گزینه برای افراد حرفه‌ای مفیدتر از کاربران عادی است، اما فعلا نمونه اولیه آن در شرکت تحت آزمایش است.
انتظار می‌رود پشتیبانی از 5G در آیفون‌های ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد. اما این انتظار هم وجود دارد که این شرکت به دستگاه‌های mmWave یا sub-6 روی بیاورد تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند.
این اساساً یعنی اگر فناوری mmWave در کشور شما در دسترس نباشد، می‌توانید نسخه sub-6 را تهیه کنید. اپل این هر دو را در iPhone12 گنجانده بود، و این امر باعث افزایش قیمت گوشی، به ویژه در آمریکا شده بود.
با وجود فناوری‌های بی‌سیم، به نظر می‌رسد که iPhone13 از برخی اتصالات Wi-Fi 6E برای اتصال سریع‌تر به وب و فضای ابری استفاده خواهد کرد. این موضوع اولین بار توسط تحلیل‌گران پیش‌بینی شد و بعدتر با اطمینان بیشتری در موردش صحبت کردند. به طوری که حتی نام آن را هم تکنولوژی Wi-Fi 6E گذاشتند!

انتظارات اصلی از آیفون ۲۰۲۱

با این‌که اطلاعات کمی در مورد iPhone13 وجود دارد، اما در ادامه لیستی از مواردی که همه خواهان معرفی آنها در نسل بعدی گوشی‌های این شرکت هستند تهیه کرده‌ایم. برخی از آنها با آنچه در بالا خواندید مطابقت دارد، اما برخی دیگر فقط مواردی است که از اپل انتظارشان می‌رود.

۱. به‌روزرسانی بزرگ برای دوربین‌های iPhone13

 

اپل در سری ۱۲ اصلاحات جزئی در دوربین‌ها انجام داد، اما آن‌قدرها که خیلی‌ها امیدوار بودند قابل‌توجه نبود.

انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ شاهد یک دوربین بهبودیافته باشیم. امیدواریم که یک دوربین بزرگ بتواند بهترین جایگاه بازار را برای شرکت حفظ کند.

۲. طول عمر بیشتر باتری‌های گوشی‌های آینده اپل

عمر باتری گوشی‌های سری ۱۲ نسبت به سری ۱۱ بهبود داده نشد. همین سبب شده تا امیدوار باشیم اپل در آینده تمرکز بیشتری بر روی طول عمر باتری داشته باشد.

iPhone 12 Mini بدترین طول عمر باتری در بین سری را داشت. شاید برای استفاده روزانه بتوان با آن کنار آمد، اما انتظار می‌رود اپل بهبوددهی متعهدانه‌تری روی طول عمر باتری انجام دهد.

۳. iPhone 13 Mini: بودن یا نبودن

 

شاید این مورد بدیهی به نظر برسد، اما از آنجا که مدل Mini بسیار مورد علاقه واقع شده بود، همه خواستار تبدیل آن به یکی از پایه‌های اصلی خانواده آیفون هستند.

از طرفی هم گوشی‌های کوچک‌تر با توانایی پرچم‌داران، در سال ۲۰۲۰ بسیار کم بودند. بنابراین عموم افراد می‌خواهند اپل نسبت به وجود این مدل در سری ۱۳ متعهد شود. موجودی را می توانید از لینک زیر یا صفحه گوشی های اپل در سایت تکنولایف دنبال کنید.

 

۴. کاهش قیمت سری iPhone13

چنین چیزی، به خصوص برای iPhone13، بعید به نظر می‌رسد. اما با افزایش قیمت iPhone12 نسبت به iPhone11، امید زیادی برای کاهش مجدد قیمت در سال ۲۰۲۱ وجود دارد.

با توجه به شایعه‌ای که می‌گفت اپل فقط از فناوری 5G مربوط به بازار هدف استفاده خواهد کرد، ممکن است شرکت بتواند قیمت را کمی پایین‌تر بیاورد.

۵. حذف آیفون‌های ۶۴ گیگابایتی از خانواده سیزدهم گوشی‌های اپل

 

iPhone 12 Mini و iPhone12، هر دو با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه شدند، و می‌توان به سادگی گفت که این فضا برای یک گوشی هوشمند ۲۰۲۰ اصلا کافی نیست. شاید برخی قادر به اداره این مسئله باشند، اما به احتمال زیاد بعد از چند سال استفاده از آن گوشی به شدت محدود خواهد شد.

انتظار می‌رود که اپل حداقل فضای ذخیره‌سازی را ۱۲۸ گیگابایت معرفی کند. همچنین امیدواریم قیمت مدل‌های حجیم‌تر طوری تعیین شود که مقرون‌به‌صرفه‌تر باشند.

۶. نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش بالا در آیفون ۱۳ و بعد از آن

بر اساس شایعات موجود از زمان iPhone12، صفحه‌نمایش با نرخ تازه‌سازی بالا، از دیگر ارتقا‌هایی‌ست که دوست داریم در آیفون صورت بگیرد، تا آن را با سایر تلفن‌های هوشمند موجود در بازار در یک سطح قرار دهد.

این ارتقاء تا زمانی که از گوشی‌ای با این فناوری استفاده نکرده باشید، آن‌قدرها هم برایتان اهمیت نخواهد داشت. اما مطمئن باشید که این مورد تفاوت محسوسی را در تجربه کاربری آیفون ایجاد خواهد کرد.

۷. راه‌حلی برای ارائه شارژر به مشتریان، بدون افزودن آن به جعبه گوشی

 

iPhone12 همان گوشی‌ای بود که اپل تصمیم گرفت شارژر را از جعبه‌اش حذف کند و از آن پس نیز چنین روشی را در پیش بگیرد. طبق گفته اپل، این ابتكاری‌ست كه موجب کاهش تولید زباله و حفاظت از محیط زیست خواهد شد. گرچه این امر صحیح به نظر می‌رسد، اما روش كاربرپسندی نیست.

امیدواریم شرکت روش جایگزینی برای ارائه شارژر به کسانی که به آن نیاز دارند، بدون قرار دادن آن‌ها به طور پیش‌فرض در جعبه، در نظر داشته باشد.

شاید در هر جعبه کوپن شارژری تعبیه شده که در صورت نیاز به شارژر، کاربر بتواند با دادن آن شارژر بگیرد.

اما اگر از قبل راهی برای شارژ گوشی خود دارید، از گرفتن شارژر همراه با گوشی جدیدتان منصرف می‌شوید؟

شما چه نظرات و انتظاراتی دارید؟ فکر می‌کنید چه‌قدر از این مطالب به واقعیت بپیوندند؟ آیا به زودی شاهد آیفون‌های تاشو با فضای ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی و قابلیت تصویر‌برداری 3D خواهیم بود، یا هنوز چنین چیزهایی فقط در فیلم‌های علمی‌تخیلی می‌توانند وجود داشته باشند؟

اگر به محصولات شرکت اپل علاقه دارید، می‌توانید گوشی های آیفون موجود در تکنولایف را مشاهده کنید.

 

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/iphone13-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%a6%d9%87%d8%8c-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa%d8%8c-%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%8c-%d8%b4%d8%a7%db%8c%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d9%88/
ads
ads