داغ ترین ها :
چرا IPhone Xs Max بهترین گوشی اپل تا به امروز است

چرا IPhone Xs Max بهترین گوشی اپل تا به امروز است

در تاریخ 12 سپتامبر، کمپانی اپل از دو گوشی جدید خود با نام های iPhone Xs و iPhone Xs Max رونمایی کرد. در تاریخ 21 سپتامبر عرضه جهانی این گوشی آغاز شده است و با اینکه بازار ایران جزو بازار های هدف اپل نیست، باید منتظر ماند و دید که در چه زمانی و با چه قیمتی پای این گوشی به بازار ایران باز خواهد شد. اما در قالب این یادداشت می خواهیم کمی ریز بینانه تر به قابلیت های این گوشی بپردازیم. قیمت گوشی آیفون با گارانتی معتبر در سایت تکنولایف موجود است.

صفحه نمایش

اپل IPhone Xs Max

صفحه نمایش گوشی هوشمند آیفون Xs Max در سایز 6.5 اینچ و از جنس OLED می باشد. همانطور که می دانید صفحه نمایش این گوشی مدل ناچ بوده و قاب ها نفوذ بسیار ناچیزی به صفحه نمایش دارند. در همین راستا با توجه به سایز صفحه نمایش، این گوشی بزرگترین گوشی آیفون از نظر سایز صفحه نمایش است. اما در قسمت رزولوشن، آیفون بزرگتر رزولوشن بهتری نسبت به بقیه دارد. تراکم این گوشی 458 پیکسل بر اینچ می باشد که در مقابل گوشی هوشمند آیفون 8 پلاس که از نظر بزرگی در رتبه دوم قرار دارد، تراکم بیشتری دارد.

چیپست

ایفون 12 xs max

دو گوشی جدید این کمپانی از چیپست A12 Bionic استفاده می کنند که در مقایسه با آیفون 8 پلاس که چیپست آن A11 Bionic می باشد، در حدود 15 درصد در بخش کارایی و 50 درصد در قسمت بهره وری، بهتر می باشد. از طرفی دیگر این چیپست جدید از شش هسته قدرتمند پشتیبانی می کند.

دوربین

هر دو گوشی جدید این کمپانی از دوربین دوگانه با سنسور های 12 مگاپیکسلی استفاده می کنند. دریچه دیافراگم این دوربین ها 1.8 بوده و اندازه پیکسل های آن 1.4 میکرون می باشد. علاوه بر این ها در مقایسه با دوربین گوشی ها در نسل های قبلی، میزان لگ به هنگام عکسبرداری به صفر رسیده است و به لطف چیپست جدید، HDR هوشمند جدیدی در این گوشی قرار دارد که به بهبود کیفیت عکسبرداری کمک می کند. با بهبود کیفیت و قرار دادن قابلیت های جدید، کیفیت فیلمبرداری نیز بهتر از قبل شده است .

باتری

باتری ایفون ایکس مکس

در این بخش اپل عدد خاصی را برای میزان باتری اعلام نکرده است اما به گفته مدیران این کمپانی، باتری این دو گوشی بسیار بهتر از نسل های قبلی می باشد و عملکرد و کارایی بالاتری دارد.

حافظه داخلی

ایفون ایکس مکس

مدت زمان زیادی از خرید اپل با حافظه داخلی 8 و 16 گیگابایتی می گذرد و حالا آیفون های جدید با حافظه داخلی های 64 و 256 و 512 گیگابایتی معرفی می شوند. البته قیمت نسخه هایی که حافظه داخلی بالاتری دارند مطمئنا بیشتر است و اختلاف قیمت بین نسخه 64 تا 512 در حدود 350 دلار است.

بدنه پشتی

اپل ایفون ایکس مکس

بدنه قسمت پشتی قاب از جنس شیشه است. کمپانی اپل اعلام کرده است که بدنه پشتی این گوشی بسیار محکم و زیبا می باشد. این نظر را نه می توان تائید و نه ئمی توان رد کرد ولی مطمئنا بدنه گوشی های جدید نسبت به نسل های قبلی بسیار محکم تر است.

گواهینامه IP68

اپل ایفون xs max

داشتن این گواهینامه بدان معناست که گوشی در برابر آب و گرد و خاک مقاوم است. کمپانی سونی از پیشگامان این موضوع بوده است و اپل نیز از گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از این قابلیت استفاده کرد که در آن زمان گوشی های این کمپانی، از گواهینامه IP67 بهره می بردند. در مقایسه با IP67، گواهینامه IP68 نشان می دهد که گوشی مقاومت بهتری را در برابر گرد و خاک و اب دارد. گوشی های هوشمندی که از گواهینامه IP68 بهره می برند تا ارتفاع 2 متر و مدت زمان 30 دقیقه در مقابل آب مقاومت می کنند که گوشی های جدید کمپانی اپل، توانسته اند گواهینامه IP68 را دریافت کنند.

حذف اسکنر اثر انگشت

کمپانی اپل از نسل قبلی گوشی های خود یعنی با گوشی هوشمند آیفون X تصمیم به حذف اسکنر اثر انگشت گرفت و به جای این فناوری، از قفل بیومتریک Face ID استفاده کرد که به آنالیز چهره کاربر می پردازد. استفاده از اسکنر چهره بسیار امنیت گوشی را بالا می برد که اپل در نسخه های جدید نیز از این فناوری استفاده کرده است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/iphone_xs_max_why_its_best_iphone/
ads
ads