داغ ترین ها :
نقد و بررسی می بند 6

نقد و بررسی می بند 6

شیائومی به تازگی از سری جدید مچ‌بندهای خود، یعنی ‌Mi Band 6 رونمایی کرد. ساعت هوشمند می بند 6، دستنبدی زیبا و کاربرپسند است، که در راستای تحقق سیاست‌های فروش شیائومی مبنی بر استفاده‌ی همگانی از تکنولوژی روز، کمتر از 50 یورو قیمت دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی می بند 6 بپردازیم. کاربران گوشی های شیائومی معمولا ترجیح می دهند، ساعت هوشمندی از همین برند داشته باشند.

 

خرید انواع دستبند سلامتی در تکنولایف: قیمت مچ بند هوشمند

معرفی می بند ۶

Xiaomi’s Mi Band که در چین با نام مختصر ‌Mi band شناخته می‌شود، جزو محبوب‌ترین دستگاه‌های هوشمند پوشیدنی در سراسر جهان است که با وجود وزن بسیار پایین و قیمت ارزان عملکردهای زیاد و جالب‌توجهی دارد.

مهم‌ترین تفاوت ظاهری می بند 6 با نسل‌های قبل از خود، صفحه‌ی نمایش بزرگ و تمام رنگی‌ست. اما شاید جالب‌ترین امکان افزوده‌شده به مچ‌بند جدید شیائومی، ابزارهایی باشند که کاربران در همه‌گیری جهانی کرونا به آن نیاز دارند؛ ابزارهای شمارنده‌ی نبض و جالب‌تر از آن اکسیمتر حرفه‌ای که در طول روز دائما سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری می‌کند.

 

محتویات جعبه‌ی می بند ۶

بسته‌بندی این محصول،‌ به سری‌های قبلی می ‌بند شباهت دارد و شامل مچ‌بند هوشمند، یک بند اضافی سیاه‌رنگ و شارژر مغناطیسی است. شارژری که در جعبه ملاحظه خواهید کرد، دقیقا همان شارژر سری قبلی یعنی ساعت هوشمند Mi band 5 است.

زمانی که بسته‌بندی را باز می‌کنید، احتمالا با دیدن کتاب راهنمای قطوری که حجم زیادی از بسته را اشغال کرده، تعجب خواهید کرد. حضور دفترچه راهنما به این بزرگی کاملا غیرضروری به نظر می‌رسد‌ و از این نظر، یک امتیاز منفی برای می‌ بند 6 محسوب می‌شود. گرچه اهمیت چندانی هم ندارد.

طرح‌بندی می‌ بند شیائومی

طرح‌بندی می‌ بند شیائومی

طراحی و بند

بدنه‌ی می بند 6 دقیقا همان بدنه‌ی مچ‌بند Mi band5‌است؛ قطعه‌ای پلاستیکی با شیشه‌ی مقاوم بر روی آن. از نظر سایز و وزن نیز تفاوتی بین نسخه‌ی 6 و پنج وجود ندارد.

ابعاد می بند 6: 47.4 * 18.6 * 12.7 و وزن 12.8 گرم.
ابعاد می بند 5: 46.95 * 18.5 * 12.45 و وزن 12 گرم.

شباهت سایز و وزن می بند 6 و 5 از دو جهت خبر خوبی است. اول این‌که قابلیت‌های اضافه‌شده تاثیری روی ویژگی‌های فیزیکی ساعت‌های هوشمند شیائومی نگذاشته است. دوم این‌که، کسانی که از می بند 5 استفاده کرده‌اند، می‌توانند به‌راحتی از تسمه‌ها و بندهای دستگاه‌شان برای محصول جدید استفاده کنند.

مهم‌ترین تغییر ایجادشده در مچ‌بند هوشمند شیائومی Mi band 6 تغییرات درخور توجه در صفحه‌ی نمایش آن است. ارتقای صفحه‌ی نمایش 1.1 (29×126 px, 326ppi) به اسکرین 1.56 با قابلیت نمایش 326ppi در ابعاد 152*486 پیکسل تغییر چشمگیری محسوب می‌شود.

در این نسخه، با وجود اسکرین تمام‌صفحه،‌ کلید حساس به لمسی وجود ندارد. کل صفحه‌ی نمایش خازنی‌ست و Mi band، تنها با یک ضربه از هر جهت و سپس چند لحظه مکث فعال می‌شود. بسیاری از کاربران تازه‌کار، نبود دکمه را سخت می‌دانند، اما نهایتا یک هفته بعد، به این ساختار جدید عادت خواهند کرد.

کیفیت شیشه‌ی به‌کاررفته روی اسکرین صفحه به همان کیفیت Mi Band 5است؛ پس اگر انتظار دارید محصول جدید از صفحه‌ی ضدخط و خراش بهره‌ ببرد، نبود این ويژگی ناامیدتان خواهد کرد.

سنسورهای ساعت هوشمند شیائومی ‌ Mi Band 6 در قسمت پایین بدنه و به صورت ظریفی قرار داده شده‌اند. این سنسورها شامل اندازه‌گیری ضربان قلب،‌ اکسیمتر SpO2 برای اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون هستند. در همین قسمت می‌توانید ورودی‌ شارژر را نیز مشاهده کنید.

تورفتگی‌های اطراف بند پلاستیکی درست مانند مدل‌های قبلی می بند، در این مدل هم وجود دارند که‌به مرور زمان کثیف خواهند شد. به شما پیشنهاد می‌کنیم این فرورفتگی‌ها را به صورت منظم تمیز کنید و از آلوده‌شدن این قسمت‌ها در طولانی‌مدت جلوگیری کنید.

در نهایت، باید بگوییم صفحه‌ی شیشه‌ای به‌کاررفته روی اسکرین امنیت قابل توجه‌ای برای می‌ بند 6 فراهم کرده است. البته این ویژگی نیز چندان پیشرفتی نسبت به Mi Band 5 نداشته است. خاصیت ضدآب هر دو دستگاه از آزمایش‌های گوناگونی سر بلند بیرون آمده است. برای مثال هر دو در دریا امتحان شده‌اند و هیچ آسیبی ندیدند. در یک آزمایش، می بند در آب غوطه‌ور و پس از مدت طولانی دستگاه خاموش شد، اما پس از خشک شدن و اتصال به شارژر، درست مانند روز اول کار کرد. ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم با مچ‌بند هوشمند شیائومی خود به دریا بزنید، ‌اما می‌توانید مطمئن باشید که در استخر و زیر دوش ساعت‌تان آسیبی نخواهد دید.

 

مقالات مرتبط: بهترین مچ بندهای فیت بیت 2021

 

قابلیت‌ها و خطوط اتصال

می ‌بند 6 با برنامه‌ی Mi Fit کار می‌کند و می‌تواند ضربان قلب، وضعیت خواب، عملکردهای ورزشی و امکانات زیادی را اندازه‌گیری کند. همچنین، به‌راحتی اعلان‌ها را نمایش می‌دهد. شاتر دوربین و پخش‌کننده موسیقی با می بند به‌سادگی کنترل می‌شوند. از دیگر امکانات مچ‌بند هوشمند شیائومی می‌توان به زنگ هشدار، تایمر، کرنومتر و محاسبه‌گر استرس اشاره کرد.

Mi Band 6 درست مانند می بند 5 برنامه‌هایی برای ردیابی چرخه‌ی قاعدگی بانوان دارد. این دستگاه همچنین تمرینات تنفسی ویژه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون و بررسی عملکردهای ورزشی کمک‌های موثری به بهبود کیفیت تنفس و تنظیم خواب می‌کند؛ گرچه استفاده مدام از این قابلیت‌ها می‌تواند شارژ دستگاه را به‌صورت چشمگیری کم کند و در بلندمدت منجر به کاهش عمر باتری شود. اگر به صورت مداوم از برنامه‌ی کنترل تنفس و تنظیم خواب استفاده می‌کنید، هر سه روز یک‌بار باید ساعت هوشمند خود را شارژ کنید.

 

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با برنامه mi fit

 

رابط کاربری می بند شیائومی

می بند 6: رابط کاربری آسان

رابط کاربری Mi Band 6

رابط کاربری Mi Band 6 کارکردی آشنا و راحت دارد. در برنامه‌ی Mi Fit‌ تعداد زیادی چهره‌ی پیش‌فرض وجود دارد که اغلب شامل صورت‌های آسیای شرقی هستند، به همین دلیل، کاربر غربی ممکن است کمی احساس غریبگی کند. اما مهم‌ترین ویژگی رابط کاربری انتخاب طرح‌های بی‌شمار و سفارشی‌سازی آن است‌که به سهولت امکان‌پذیر است.

 

رابط کاربری شیائومی برای بسیاری از دستگاه ها بروزرسانی شد: آپدیت MIUI 12.5 برای شیائومی

 

کار با صفحه‌ی نمایش لمسی

در بخش قبل گفتیم Mi Band 6 بدون دکمه است،‌ اما نگران نباشید، چون به‌زودی به آن عادت خواهید کرد. تنها لازم است با انگشت به هر جای صفحه ضربه بزنید تا اطلاعات زیادی را مشاهده کنید. منوی اصلی،‌ نمایشگرهای مراحل،‌ مسافت،‌ کالری، ضربان قلب، سطح اکسیژن، تمرینات،‌ رویدادها، آلارم‌های تنظیم‌شده، وضعیت آب‌وهوا،‌ پخش‌کننده‌ی موسیقی و بسیاری از تنظیمات دیگر تنها با چند ضربه و لمس قابل مشاهده هستند.

با کشیدن انگشتتان به سمت راست یا چپ صفحه، می‌توانید میان‌برهای دلخواه خود را ایجاد کنید. کسانی که از می‌ بندهای قدیمی‌تر استفاده کرده‌اند،‌ برای بازگشت به صفحه‌ی اصلی به لمس دکمه‌ها عادت دارند. اما در این مدل دکمه‌ای وجود ندارد؛ برای برگشت به صفحه‌ی اصلی تنها لازم است انگشت خود را به سمت چپ بکشید.

 

نمایش اعلان‌ها در می بند 6

می اسمارت بند 6 از انواع اعلان‌ها پشتیبانی می‌کند؛ ایمیل‌های، ‌تماس‌های دریافتی، پیامک‌ها،‌ هدف‌گذاری‌ها، ‌اعلان برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ، تلگرام، فیسبوک، اسکایپ و…. . همچنین شما می‌توانید بازی‌هایی مانند Pokemon Go را با می بند کنترل کنید.

در می بند 4 برای بار اول از نمادهای غیرلاتین مانند سریلیک پشتیبانی شد. این روند تا می بند 6 ادامه پیدا کرد و طیف نمادها، بسیار گسترده شده‌اند. حتی اموجی‌ها نیز راه خود را به می بند 6 باز کرده‌اند؛ البته در تعداد محدودی از حالت‌ها و شکلک‌ها.

 

پیشنهاد نویسنده:

بررسی شیائومی بند 7 

 

اندازه‌گیری عملکردهای مرتبط با سلامتی

برنامه‌ها و تنظیمات اندازه‌گیری سلامتی بهبود پیدا کرده‌اند. می‌توانید می بند را طوری تنظیم کنید که در فواصل مشخصی در روز، ضربان قلب‌تان را اندازه‌گیری نماید که در صورت مساعد نبودن علائم به شما هشدار خواهد داد و امکان کنترل بیشتری در فعالیت‌های ورزشی شما مهیا می‌کند.

از طریق این می بند شما می‌توانید وضعیت خواب تان را هم به‌صورت مستمر پیگیری کنید. حتا می‌توانید اندازه‌گیر کیفیت خواب را فعال کنید تا تنفس شما حین خواب را ضبط کند. این می بند به صورت مداوم نیز قادر به اندازه‌گیری سطح استرس شما خواهد بود؛ گرچه فعالیت‌های زیاد دستگاه می‌تواند عمر باتری را کم کند.

از نظر کیفیت اندازه‌گیری عملکردهای سلامتی و ورزشی می‌توان با اطمینان گفت که می بند 6 از دقیق‌ترین دستگاه‌های موجود در بازار است.

با وجود این، در مورد برنامه‌ی نظارت بر خواب ساعت هوشمند شیائومی نمی‌توان با اطمینان سخن گفت. اندازه‌گیری خواب ‌REM در این دستگاه قابل اعتماد است، اما اندازه‌گیری‌های بخش‌های سبک خواب، ممکن است همراه با خطا باشد. پس اگر برای درمان اختلال خواب خود به دستگاه ناظر نیاز دارید،‌ می بند 6 کمک چندانی به شما نمی‌کند.

 

بیشتر بخوانید: بررسی ساعت هوشمند جدید ردمی واچ شیائومی

 

تمرینات می بند 6

ساعت هوشمند می بند 6 از 30 برنامه‌ی مرتبط با تناسب اندام پشتیبانی می‌کند. این برنامه‌ها شامل زومبا،‌ بسکتبال، ‌بوکس، ‌پیلاتس، رقص و بدمینتون می‌شود. این عملکردهای غیرخودکار هستند و باید به صورت دستی تنظیم شوند.

چند حالت عملکرد خود کار نیز در Mi Band 6 گنجانده شده که شامل پیاده‌روی، ‌دویدن،‌ تردمیل،‌ دوچرخه‌سواری، و قایق‌رانی می‌شود.
در قسمت Workout اطلاعات دقیق فعالیت‌های بدنی شامل مراحل،‌ مسافت به کیلومتر،‌ کالری مصرف شده و منابع قابل مشاهده هستند.

 

سایر ویژگی‌ها می بند ۶

از جمله‌ شاخص‌های پیشرفته و قابل اندازه‌گیری در ساعت هوشمند شیائومی توابع PAI، استرس و تنفس است.

PAI شاخص فعالیت‌های شخصی بر اساس اندازه‌گیری سازوکارهای بدنی در هر 60 ثانیه است؛ ویژگی‌ای که کاربر را برای عملکردهای بهتر ترغیب می‌نماید. اما به نظر می‌رسد الگوریتم‌های PAI چندان دقیق نیستند. در بخش اندازه‌گیری استرس بر اساس میزان حرکات دست نیز گزارش‌ها حکایت از دقت پایین دارند و داده‌های آن خیلی قابل اعتماد نیستند.

Xiaomi's Mi Band 6

Xiaomi’s Mi Band 6: یکبار شارژ برای 18 روز

دوام شارژ باتری

ساعت‌های هوشمند شیائومی از نظر ویژگی‌های باتری کاملا شبیه به هم هستند. با یک بار شارژ کامل، دست‌کم دو هفته می‌توانید از ساعت خود استفاده نمایید. در صورت استفاده زیاد از مچ‌بندِ می بند 6 مدت حفظ شارژ تا یک هفته کاهش پیدا می‌کند.

در یک آزمایش که تنها عملکرد فعال دستگاه را اندازه‌گیری ضربان قلب در نظر گرفتند؛ می بند تا 18 روز بی‌نیاز از شارژ روشن ماند. به صورت کلی می‌توان نتیجه گرفت میزان دوام شارژ باتری بستگی مستقیم به نوع استفاده کاربر از آن دارد.

سرعت شارژ کامل ساعت هوشمند شیائومی از 5٪ تا 100٪ تنها دو ساعت زمان می‌برد.

 

مقایسه دو گوشی مطرح: Redmi K40 Pro بهتر است یا Redmi Note 10 Pro

 

سخن پایانی

مچ‌بند هوشمند شیائومی Mi band 6،‌ ساعت هوشمند ارزانی‌ست که سعی دارد عملکردهای مختلفی را یک‌جا در اختیار کاربر قرار دهد. اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم،‌ نوآوری‌های کاربردی خوبی در می بند 6 وجود دارد؛ به‌ویژه مکانیسم اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون که در دوران پاندمی کرونا کمک بزرگی محسوب می‌شود. با این حال، بسیاری از عملکردهای این دستگاه در مقایسه با ساعت‌های هوشمند دیگر مانند اپل واچ و فیتنس پلاس چندان قوی به نظر نمی‌رسد. توصیه می‌کنیم هنگام خرید می بند 6 متناسب با نیاز خود و قابلیت‌های دستگاه اقدام کنید.

در حال حاضر بعد از می بند 6 دو محصول دیگر می بند 7 و می بند 7 پرو شیائومی به بازار آمده است.

سؤالات متداول

آیا Mi Band 6 قابلیت مکالمه دارد؟

متأسفانه در می بند 6 خبری از قابلیت مکالمه نیست اما شما می‌توانید با استفاده از آن تماس های ورودی خود را رد و یا پاسخ دهید و حتی نوتیفیکیشن‌های خود را بررسی کنید.

آیا Mi Band 6 ضد آب است؟

بله. می بند 6 از استاندارد 5 ATM پشتیبانی می‌کند که آن را در برابر آب تا عمق 50 متر مقاوم می‌سازد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

17 نظر

  1. حسین

    سلام.می بند ۶ ضد آب نیست من پوشیدم تپ اب استخر بعد یک دقیقه کلا از کار افتاد

  2. یه بنده خدا

    سلام من میخواستم با ساعت mi band 6 برم داخل استخر یکسری از دوستان گفتن رفتن تو اب با ساعته خراب شده :/
    خود جعبه ساعت زده تا 50 متر زیر اب !
    تکلیف چیه ببرمش استخر یا نه چون واقعا نیاز دارم!

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به یه بنده خدا

      سلام وقت بخیر طبق اطلاعات خود ساعت میشه باهاش به استخر رفت ولی تصمیم با خودتون
  3. وحید

    نیم ساعت آب تنی اونم تو استخر عمق 2 متر آب رفت توش ضد ای نیست این ساعت

  4. سلام

    سلام
    متاسفانه منم باهاش رفتم استخر آب رفت داخلش و خراب شد
    ضد آب نیست

  5. سعید

    سلام من می بند ۶ دارم متاسفانه باهاش رفتم استخر خاموش شد،چند روز گذاشتم تا خشک بشه ولی بازم روشن نشد،میخواستم بدونم قابل تعمیر هست و معمولا در این مواقع کدام قطعه دوچار مشکل میشه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سعید

      سلام وقت بخیر باید به تعمیرکار مراجعه کنید عجیبه که خراب شده چون این بند ضد آب هست
  6. محمد

    سلام
    من میخواستم می بند بخرم
    یه سوالی از شما دارم
    با توجه با قیمتی که دو تا محصول دارن آیا شما می بند ۷ رو پیشنهاد می کنید یا همون می بند ۶ هم خوبه و نمیخواد هزینه بیشتری کنیم؟

    من برای کار های روزانه و معمولی میخوام

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام وقت بخیر می بند 7 تهیه کنید بهتره
  7. حا.میم

    من الان یه ساعت مچی از همین مدل دارم و تاچ و ال سی دیش کار نمیکنه آب نفوذ کرده داخلش!!!!

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حا.میم

      سلام وقت بخیر نمی‌دونم مشکل چی بوده چون این محصولات ضد آب هستن و اتفاقا عملکرد بسیار خوبی هم در این زمینه دارن
      1. شناگر

        پاسخ به احسان نیک پی

        ساعت برا شناگران مزخرف نخرید ال سی دی اش می سوزه گارانتی هم هیج
  8. پویان

    خیلی عالی عالی

  9. زینب

    سلام. من یه ساعت این مدلی دارم و روز اول شارژش کردم صفحشم روشن شد فرداش نگاه کردم هرکاری کردم روشن نشد صفحش. به شارژ زدم تا شارژ نداره اصلا. تا ۸۲ درصد رسید و بعد اصلا روشن نشد دیگه. میتونید راهنماییم کیند لطفا

  10. یاسر

    سلام خسته نباشید
    من یک مچ بند خریدم و این مچ بند پس از سه روز ظرفیت شارژ باتریش به ۳۰ درصد رسید.به گوشی متصل نبود.ضربان قلب و اکسیژن خونش هم غیرفعال بود.
    میشه بگید چیکار کنم

    1. ماهان

      پاسخ به یاسر

      سلام من همین مچ بند رو دارم و همیشه از شارژ سامسونگ استفاده میکردم و دو روزه تموم میشد ولی یه بار با خود شارژر شیامی استفاده کردم که بیشتر از یک هفته شارژش موند البته ربطی نداره ولی با این حال درس شد
    1. Az

      پاسخ به یاسر

      سلام من هم این مشکل رو دارم در طول ۳ باتری تمام میشه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/mi-band-6-review/
ads
ads