داغ ترین ها :
گوشی Moto G Stylus 2021| نقد و بررسی یکی از جدیدترین گوشی‌های موتورولا

گوشی Moto G Stylus 2021| نقد و بررسی یکی از جدیدترین گوشی‌های موتورولا

موتورولا، برندی با بهترین میان رده‌ها

در حالی که برندهای دیگر، گوشی‌های میان رده خود را با قیمتی پایین و عمر باتری بالا معرفی می‌کنند، گوشی Moto G Stylus 2021، با طراحی کاملا گرد و مشخصاتی بسیار عالی، برای رقابت با گوشی‌های گران قیمت ساخته شده است. گوشی Moto G Stylus 2021 دومین نسل سری استایلوس است که در سال 2021 معرفی شد و خیلی از مشکلات نسل قبلی خود را نداشت. این گوشی از هر نظر بر پایه مدل قبلی خود ساخته شده است و می‌تواند بهترین تجربه استفاده از قلم را با قیمتی پایین به کاربران خود ارائه دهد. در ادامه این مطلب از مجله تکنولایف همراه ما باشید تا به طور جامع این گوشی جدید موتورولا را بررسی کنیم.

بررسی طراحی گوشی Moto G Stylus 2021

گوشی موتورولا Moto G Stylus 2021 ظاهری بسیار شبیه به مدل‌های قبلی خود دارد و تنها کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر شده‌ است. نسخه جدید گوشی‌های استایلوس، صفحه نمایشی 6.8 اینچی دارند و برای ساخت آن نیز از صفحه نمایش شیشه‌ای، قاب پلاستیکی براق و درب پشت پلاستیکی استفاده شده است.

قاب پشت گوشی به رنگ خاکستری تیره و یا سفید است و در برابر نور خورشید براقیت منشوری دارد که طراحی آن را بسیار زیبا کرده است. موتورولا، در گوشی جدید خود، به جای قرار دادن دوربین‌ها در یک خط عمودی، آن‌ها را در یک بلاک مستطیلی شکل جمع کرده که تقلیدی از طراحی گوشی‌های پرچمدار سامسونگ است. دکمه روشن و خاموش دستگاه نیز در گوشه سمت راست گوشی قرار داده شده که با حسگر اثر انگشت تلفیق شده است. حسگر اثر انگشت نه تنها سریع عمل می‌کند، بلکه در مکانی قرار داده شده که به راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت و با یک دست گوشی را نگه داشت.

طراحی گوشی Moto G Stylus 2021

تلفیق حسگر اثر انگشت و دکمه قفل گوشی، از موتورولا One 5G به ارث رسیده است و برخلاف خیلی از گوشی‌های میان رده که این حسگر در پشت بدنه آن‌ها قرار داده شده است، در گوشی Moto G Stylus 2021 در کنار بدنه قرار دارد. علاوه بر آن، دکمه‌های تنظیم حجم صدا نیز در همین قسمت قرار داده است. همچنین، درگاه حافظه جانبی میکرو SD در سمت چپ گوشی، پورت USB-C در میانه قسمت پایین، جک 3.5 میلی متری هدفون سمت چپ و بلندگوهای این گوشی نیز در سمت راست پورت USB-C و در پایین بدنه قرار داده شده است.

بررسی صفحه نمایش گوشی Moto G Stylus 2021

همانطور که در بخش‌های قبلی بیان شد، گوشی Moto G Stylus 2021 دارای صفحه نمایشی با اندازه 6.8 اینچ است که بزرگ‌تر از نسل‌های قبلی خود می‌باشد. این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایشی فول HD بر روی یک صفحه LCD است. چیز زیادی در این گوشی نسبت به مدل‌های قبلی تغییر نکرده اما با این حال هنوز هم یک صفحه نمایش با کیفیت بالا و واضح دارد که توانایی نمایش رنگ‌های زنده را دارد.

صفحه نمایش گوشی Moto G Stylus 2021

اگر بخواهیم گوشی Moto G Stylus 2021 را از نظر وضوح تصویر با گوشی‌هایی مانند Google Pixel، آیفون و سامسونگ گلکسی S20 مقایسه کنیم، صفحه نمایش G Stylus نسبتا کم نور می‌باشد گرچه انتظار بیشتری هم از یک صفحه نمایش LCD نمی‌رود. G Stylus یک پانچ در گوشی سمت راست خود دارد که دوربین سلفی در آن تعبیه شده است. دوربین سلفی این گوشی جای بسیار کمی را گرفته که باعث شده تا صفحه نمایش گوشی Moto G Stylus 2021 حتی بیشتر از نسل قبلی خود نیز شود.

بررسی دوربین گوشی Moto G Stylus 2021

دوربین سری جدید گوشی Moto G Stylus 2021، تغییر زیادی نسبت به مدل‌های نسل قبلی خود نکرده و مانند سری‌های قبلی خود، از سه دوربین در پشت خود استفاده می‌کند. موتورولا برای دوربین اصلی این گوشی، یک لنز 48 مگاپیکسلی، لنز فوق العاده پهنای باند 8 مگاپیکسلی (مسلما نیمی از مگاپیکسل لنز فوق عریض 16 مگاپیکسلی گوشی‌های قبلی) و یک لنز دو مگاپیکسلی ماکرو استفاده کرده است. همچنین دوربین سلفی این گوشی نیز 16 مگاپیکسل است.

دوربین گوشی Moto G Stylus 2021

دوربین 48 مگاپیکسلی گوشی Moto G Stylus 2021، نقش برجسته‌ای در عکاسی و فیلم‌برداری دارد و با استفاده از آن می‌توانید عکس‌های با وضوح تصویر بالا و رنگ‌های متعادل را ثبت کنید. البته دقت داشته باشید که کیفیت دوربین در شرایط نور کم، کمی کمرنگ می‎شود و رنگ‌های تیره را در طیف سیاه و قهوه‌ای ادغام می‌کند. عملکرد دوربین در نورهای کم، برای لنز فوق عریض کمی ضعیف‌تر است و عکس‌ها در این شرایط با استفاده از این لنز، با وضوح کمتری ثبت می‌شوند.

البته با توجه به مگاپیکسل کمتر این عملکرد دور از انتظار نیست اما با این حال در طی روز برای گرفتن سوژه‌ها و منظره‌ها، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. لنز ماکرو نیز دقیقا مانند اکثر لنزهای ماکرو دیگر، برای تمرکز بیشتر بر روی سوژه‌ها استفاده می‎شود.

در گوشی Moto G Stylus 2021، می‌توانید از آرایه‌های معمولی مانند حالت‌های عکس شبانه و پاناروما استفاده کنید. مانند سایر مدل‌های دیگر موتورولا، این گوشی نیز می‌تواند از قابلیت Cinemagraph، برای تهیه ویدیو‌های ساختگی استفاده کند.

بررسی عملکرد گوشی Moto G Stylus 2021

مدل جدید گوشی Moto G Stylus 2021، موارد زیادی را از مدل‌های قبلی خود به ارث برده است. یکی از آن‌ها رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی (با قابلیت ارتقا تا 512 گیگابایت با استفاده از حافظه جانبی) است. البته پردازنده این گوشی‌ها Snapdragon 678 است که یک پیشرفت نسبت به مدل‌های قبلی با Snapdragon 665 می‌باشد. البته این گوشی‌ها از قابلیت 5G پشتیبانی نمی‌کنند و در صورتی که بخواهید گوشی شما این قابلیت را داشته باشد، باید مقداری بیشتر هزینه کنید و مدل One 5G را خریداری کنید.

بررسی عملکرد گوشی Moto G Stylus 2021

گوشی G Stylus امتیاز 1627 را در 5 گریکبنچ کسب کرده است که دقیقا کمتر از رقیبان اصلی خود مانند Motorola Edge (با امتیاز 1733) و بیشتر از Google Pixel 5 (با 1600) است. با استفاده از گوشی Moto G Stylus 2021 به راحتی می‌توان کارهای روزمره مانند گشت و گذار در اینترنت، بازی، طراحی با قلم و … را انجام داد.

در تست‌های انجام شده بر روی این گوشی، بازی کردن با تجربه‌ای یکپارچه همراه بود. به عنوان مثال، هنگام اجرای چندین دور از بازی Call of duty: Mobile، هیچ کندی را احساس نکردیم. البته برای بازی کردن تنها مانعی که بر سر راه قرار دارد، اسپیکر گوشی در قسمت پایین دستگاه بود که گرفتن گوشی در حالت عمودی، باعث پوشانده شدن آن می‌شد. همچنین در هنگام بازی کردن، گوشی خیلی گرم هم نشد که یکی دیگر از نکات مثبت این مدل موتورولا بود. یکی از نقاط ضعف گوشی Moto G Stylus 2021، اندروید نسخه 10 آن است، در حالی که موتورولا گوشی‌های قدیمی خود را به سرعت بیشتری آپدیت می‌کند.

بررسی گوشی Moto G Stylus 2021 از نظر طول عمر باتری

جدیدترین محصول موتورولا از یک باتری 4000 میلی آمپری استفاده می‌کند که کمتر از سایر محصولات این برند ( Moto G9 Power با یک باتری 6000 میلی آمپری) است. اما با این حال برای استفاده در یک روز کامل و حتی در برخی موارد برای دو روز نیز کافی است.

گوشی جی استایلوس از شارژ وایرلس پشتیبانی نمی‌کند که البته با توجه به قیمتی پایینی که دارد خیلی تعجب آور نیست. اما حداکثر سرعت شارژ باتری با سیم شارژر، 10 وات است که یکی از نقاط ضعف این گوشی به حساب می‎آید.

نظر ما در مورد گوشی Moto G Stylus 2021

گوشی Moto G Stylus 2021 یک گوشی ارزنده به حساب و با توجه به قیمت بسیار کمی که دارد، می‌تواند قابلیت‌های بسیار زیادی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. اگر به دنبال یک گوشی ارزان و با صفحه نمایش بزرگی هستید، می‌توانید، بهترین انتخاب برای شما، این گوشی است. جی استایلوس یک گوشی بزرگ و با صفحه نمایش 6.8 اینچی است که وضوح تصویر نسبتا خوبی دارد و می‌تواند نیازهای شما را به خوبی برطرف کند. البته در صورتی که می‌خواهید با گوشی خود ویدیوهای با کیفیت ببینید و یا با گوشی تصویربرداری انجام می‌دهید، گوشی Moto G Stylus 2021 ممکن است انتخاب خوبی برای شما نباشد، زیرا این گوشی در شرایط کم نور نمی‌تواند عملکرد خوبی در عکس‌برداری و یا فیلم برداری از خود نشان دهد.

Moto G Stylus 2021

در این سری از گوشی‌های موتورولا از یک قلم بسیار نازک استفاده شده است که تا به حال هیچ قابلیت دیجیتالی برای آن معرفی نشده اما مطمئنا می‌تواند بسیار کاربردی باشد و در خیلی از شرایط‌ها به کمک کاربران بیاید. در زمانی که قلم آزاد است، با استفاده از میان‌بری می‌توانید به Moto Note و خیلی بخش‌های دیگر که با قلم در ارتباط هستند، دسترسی سریع داشته باشید.

جمع‌بندی

در این مطلب، گوشی Moto G Stylus 2021 را به صورت جامع بررسی کردیم و نقاط مثبت و منفی آن را بیان کردیم. موتورولا در سال 2021 از سری جدید گوشی‌های استایلوس خود رونمایی کرد. این گوشی با داشتن مشخصات فنی قوی‌تر نسبت به مدل‌های قبلی خود، توانسته عملکردی بهتر از آن‌ها نیز داشته باشد. با توجه به همین قابلیت‌ها، این گوشی را می‌توان در لیست بهترین گوشی‌های میان رده ارزان قیمت قرار داد. این گوشی در سبد خرید شما جایی دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/moto-g-stylus-2021/
ads
ads