داغ ترین ها :
otg چیست و چه کاربردی دارد؟

otg چیست و چه کاربردی دارد؟

همه ما می‌دانیم که گوشی یکی از مهم‌ترین لوازمی است که هر روز از آن استفاده می‌کنیم. و برای انجام تقریبا هر کاری به گوشی وابسته هستیم. گوشی‌ها طی چند سال اخیر پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند و تلاش می‌کنند تا خود را به دنیای لپ تاپ‌ها نزدیک کنند و به شما اجازه دهند تا برخی کارها مانند ادیت فایل‌های آفیس را انجام دهید.

 

برای خرید OTG و انواع کابل و رابط روی لینک بزنید: کابل و رابط

 

برای استفاده از کلیهٔ امکانات گوشی‌های موبایل ما به ابزارهایی نیاز داریم. یکی از ابزارهای کلیدی سیستم‌های رایانه‌ای که پل ارتباطی بین کامپیوتر و دستگاه‌های دیگر است USB نام دارد. USB مخفف Universal Serial Bus به معنی (اتصال‌دهنده گذرگاه جهانی) است. این درگاه یا اتصال‌دهنده به شما کمک می‌کند تا بتوانید با سیستم خود تعامل داشته باشید.

به کمک otg می‌توانید دستگاه‌های مختلف را به گوشی متصل کنید

شما می‌توانید با USB وسایلی همچون فلش مموری‌ها، پرینتر ها، موس، کیبورد، هارد دیسک اکسترنال و تقریبا هر محصول دیگری را به سیستم خود متصل کنید. از طرفی امروزه با رشد قدرت گوشی‌های موبایل و همچنین حرکت افکار عمومی به این سمت که یک وسیله الکترونیک بتواند همهٔ نیازهای کاربر را فراهم کند، پشتیبانی نکردن گوشی‌ها از USB قطعا یک نقطه ضعف به حساب می‌آید. شرکت‌های سازنده برای حل این مشکل یک نوع اتصال به نام otg کابل را به وجود آورده‌اند که در ادامه قصد داریم بیشتر با آن آشنا شویم.

 

یک آموزش به شدت کاربردی:
تبدیل mbr به gpt

 

otg چیست؟

قبل از این که بخواهیم otg کابل را به شما معرفی کنیم باید به این سوال پاسخ بدهیم که به طور کلی otg مخفف چیست؟ Otg مخفف عبارت USB On-The-Go است و به قطعه یا کابلی اطلاق می‌شود که می‌تواند با اتصال به درگاه Micro-USB یا Type-C گوشی‌ شما امکان اتصال انواع محصولات دارای درگاه USB مانند فلش مموری و موس و کیبورد را فراهم کند.

کابل otg چیست؟

گوشی‌های اندرویدی به‌صورت پیش‌فرض برای شارژ و انتقال داده از درگاه micro-USB یا USB-C بهره می‌برند و کار otg این است که با اتصال به درگاه گوشی شما به‌صورت مبدل عمل کرده و درگاه گوشی شما را به USB تبدیل کند. البته که باید در نظر داشته باشید که همه گوشی‌های اندرویدی از Otg پشتیبانی نمی‌کنند و باید قبل از خرید کابل از این موضوع اطمینان حاصل کنید (کافیست نام گوشی خود را همراه با عبارت otg support در گوگل وارد کنید). همچنین بسیاری از نرم‌افزارهای اندرویدی مانند otg checker این بررسی را برای شما انجام می‌دهند و برای شما این قابلیت را فعال می‌کنند تا شما بتوانید قبل از خرید این قطعه مطمئن باشید گوشی شما این قابلیت را دارد یا خیر.

به‌وسیله انواع otg شما می‌توانید داده‌های موردنیاز خود را با سرعت و بدون مشکل به گوشی انتقال داده و یا برعکس از گوشی به فلش مموری خود انتقال بدهید. شما حتی می‌توانید با اتصال فلش به رابط otg خود از فلش به‌عنوان حافظه موقت گوشی خود استفاده کنید. در مرحله بعد باید بدانید که درگاه گوشی شما چیست و otg مناسب گوشی خود را تهیه نمایید. پس تا به اینجای کار متوجه شدیم که پاسخ به سوال ”usb on the go چیست” بسیار ساده بود و این عبارت در اصل همان otg است.

 

چگونه کامپیوتر را به کنسول بازی تبدیل کنیم؟
تبدیل کامپیوتر به پلی استیشن

 

کابل otg چیست و چه کاربردی دارد؟

در بخش قبلی به این که otg چیست در موبایل پرداختیم و در این بخش قصد داریم به سراغ کاربردهای آن در دنیای واقعی برویم.

اتصال فلش و هارد اکسترنال به گوشی

بیشترین استفاده از otg مربوط به اتصال فلش مموری‌ها و هاردهای اکسترنال است. شما با اتصال فلش یا هارد خود در عرض چند ثانیه می‌توانید به داده‌های درون فلش یا هارد خود دسترسی داشته باشید. البته قابل‌توجه است که بسیاری از هاردهای اکسترنال که برای استفاده نیاز به گرفتن برق از گوشی دارند را نمی‌توان به‌وسیلهٔ otg به گوشی متصل کرد اما هاردهای اکسترنال که منبع تغذیه برق را خود تأمین می‌کنند به‌راحتی قابل اتصال هستند. برای اتصال فلش مموری و هارد باید فرمت این درایوها به‌صورت FAT32 یا exFAT باشد که بدون مشکل گوشی شما این درایوها را پشتیبانی کند.

اتصال هارد و فلش به گوشی از طریق otg

اتصال کنترلرهای بازی‌های ویدئویی

اتصال دسته بازی از طریق otg

از قابلیت‌های جذابی که دانگل otg به کاربران می‌دهد اتصال کنترلرها یا همان دسته‌های بازی‌های کامپیوتری است. اندرویدهای جدید و بروز به‌صورت پیش‌فرض از کنترلر Xbox One پشتیبانی می‌کند و مشکلی برای این اتصال نیست اما برای کنترلرهای قدیمی‌تر مثلاً کنترلر xbox 360 شما نیاز به otg دارید. برای اتصال کنترلرهای ps نیز شما باید دستگاه اندرویدی خود را به‌اصطلاح root کرده باشید تا بتوانید با استفاده از otg این کنترلرها هم به گوشی هوشمند خود متصل کنید.

 

بهترین برنامه های تبدیل سریع ویدیو به mp3:
تبدیل فیلم به اهنگ

 

اتصال موس و کیبورد به گوشی هوشمند

قابلیت دیگر مبدل‌های otg که بسیاری از کاربران از آن اطلاع ندارند اتصال موس و کیبورد به گوشی‌های هوشمند است. این ویژگی به معنای واقعی باعث می‌شود گوشی‌ها خود را به دنیای لپ تاپ‌ها نزدیک کنند. تنها ایراد این قابلیت این است که شما با اتصال otg تنها یک درگاه usb در اختیار دارید و متأسفانه قطعه‌ای به نام هاب otg نداریم پس بهتر است برای حل این مشکل از مجموعهٔ موس و کیبورد  به‌صورت بی‌سیم استفاده کنید.

اتصال موس و کیبورد به گوشی از طریق otg

اتصال پرینتر و چاپ مستقیم از گوشی

از دیگر امکاناتی که اتصال otg به شما می‌دهد امکان اتصال دستگاه‌های چاپگر است که باعث سریع‌تر شدن کارها می‌شود. دیگر لازم نیست فایل موردنظر را به سیستم رایانه خود انتقال داده و سپس آن را چاپ کنید شما می‌توانید با اتصال چاپگرهایی که با USB استاندارد plug-and-play تولید می‌شوند به‌راحتی عکس یا متن موردنظر خود را به‌وسیله otg به چاپگر انتقال داده و پرینت بگیرید. فقط توجه به این نکته ضروری است که اگر می‌خواهید عکس‌ و متن را چاپ کنید، باید از حالت‌های PTP یا MTP برای اتصال USB استفاده کنید.

اتصال پرینتر به گوشی از طریق otg

 

بهترین برنامه ها و روش های تغییر فرمت Pdf به ورد در گوشی:
تبدیل پی دی اف به ورد

 

اتصال دوربین DSLR به گوشی

این قابلیت بسیار موردتوجه عکاسان است. شما می‌توانید گوشی اندرویدی خود را به‌وسیله otg به دوربین dslr متصل کنید و آن را به یک صفحه‌نمایش زنده و غول‌پیکر تبدیل کنید. دوربین‌های dslr دوربین‌های تک لنزی و پیشرفته دیجیتال هستند. برنامه‌های متعدد و زیادی در گوگل پلی برای کنترل دوربین‌های dslr وجود دارد که با نصب آنها و اتصال دوربین به گوشی با دانگل otg به‌راحتی می‌توانید دوربین را کنترل کنید. البته توجه داشته باشید که دوربین‌های مورد نظر باید از این قابلیت پشتیبانی کنند.

اتصال دوربین DSLR به گوشی از طریق otg

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش کردیم به کارهای مختلف otg بپردازیم و به این سوال که کابل otg چیست پاسخ بدهیم. شما با تهیه این رابط می‌توانید بسیاری از دستگاه‌های موجود را به راحتی به گوشی خود متصل کنید تا از لپ تاپ نیز برای انجام بسیاری از کارها بی‌نیاز شوید.

 

بیشتر بخوانید:
راهنمای خرید کابل hdmi

 

سوالات متداول

otg چیست؟ otg به قطعه یا کابلی اطلاق می‌شود که می‌تواند با اتصال به درگاه Micro-USB یا Type-C گوشی‌ شما امکان اتصال انواع محصولات دارای درگاه USB مانند فلش مموری و موس و کیبورد را فراهم کند.

usb on the go چیست؟ عبارت otg که در طول مطلب در مورد آن صحبت کردیم کوتاه شده همین عبارت usb on the go است.

otg مخفف چیست؟ همان طور که بالاتر اشاره شد otg مخف عبارت usb on the go است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. آریو

    سپاس ،،،، بسیار عالیییییییییییی

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/otg-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%da%86%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af/
ads
ads