داغ ترین ها :
PES یا FIFA؟ نگاهی به دو شبیه ساز محبوب فوتبال

PES یا FIFA؟ نگاهی به دو شبیه ساز محبوب فوتبال

مدت زمانی طولانی است که دو کمپانی بزرگ Konami و EA Sports با انتشار دو بازی فوتبال با نام های PES و FIFA با یکدیگر رقابت می کنند. به دلیل کیفیت بالای این دو بازی و بهره بردن از سبک های منحصر به فرد، کمپانی های دیگری که در زمینه ساخت بازی فعالیت می کنند به دنبال تولید و عرضه بازی در سبک فوتبال نمی روند. اما سوال بزرگ اینجاست، PES بهتر است یا FIFA؟

با اینکه کمپانی EA Sports نسخه جدید بازی FIFA را با نام FIFA 19 منتشر نکرده است ولی این به نظر می آید که برای اجرای بازی از موتور Frostbite استفاده کند. این موتور از نسخه 17 بازی FIFA توسط این کمپانی بکار گرفته شده است. اما در طرف مقابل، کمپانی Konami از نسخه 14 بازی PES، از موتور FOX استفاده می کند که در PES 19 نیز شاهد آن هستیم.

هر دو موتور قادر به تولید ویژگی ها و جزئیات خیره کننده ای هستند که از همان شروع بازی توجه کاربران را به خود جلب می کنند. با اینکه بازی ها سال به سال بهتر می شوند، انتخاب برای کاربران نیز سخت تر می شود. در هر نسخه، این دو کمپانی سعی دارند تا با قرار دادن آپشن های اضافی و قابلیت های جدید، کاربران را به انجام بازی خود ترغیب کنند.

پیشنهاد نویسنده: راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ

با اینکه کمپانی Konami با موتور FOX جزئیات خارق العاده ای را به وجود می آورد اما مانند موتور EA Sports نمی تواند نوآوری داشته باشد و از نظر گرافیکی شاهد تغیرات گرافیکی زیادی نسبت به نسخه پیشین آن نیستیم هر چند که کیفیت گرافیکی چهره بازیکنان در بازی PES، بسیار بهتر از FIFA است.

اما FIFA با داشتن مجوز از تمام باشگاه ها و لیگ های معتبر دنیا و همچنین شبکه ها تلوزیونی، این آپشن را به گیمر ها می دهد که بازی را همانند آنچه که در تلوزیون و فوتبال های واقعی تماشا می کنند، بازی کنند و به نوعی دیگر، FIFA بیشتر از PES به جزئیات پرداخته است و فضای واقعی تری را نسبت به PES ایجاد کرده است. موتور اجرا کننده این بازی به صورت قابل توجهی توسعه پیدا کرده است و افکت های جذابی را به بازی اضافه کرده است که باعث می شود بازی کیفیت فوق العاده ای در هنگام بازی در شب و روز داشته باشد.

یکی دیگر از بخش های مهم این دو بازی، GamePlay است. از ویژگی های مهم PES در بخش GamePlay می توان کیفیت بالای دریبل زنی و کنترل توپ، فرق بیشتر بین بازیکنان فیزیکی و غیر فیزیکی برای حفظ توپ و سخت تر بودن حفظ مالکیت بازی با بازیکنان ضعیف تر را نام برد. در حالی که برای بالا بردن مالکیت، FIFA به شما این امکان را می دهد تا با عقب آوردن بازی و حمله های برق آسا، حریف خود را غافلگیر کرده و بازی را به سود خود تمام کنید.

مطالب مرتبط: فیفا 22 (آخرین اخبار و تریلرها)

هر دو بازی در ایران طرفداران زیادی دارد که معتقدند بازی مورد علاقه خود نسبت به دیگری بهتر است ولی در مقام مقایسه، این نکته حائز اهمیت بوده که در بخشی از ویژگی ها، PES نسبت به FIFA برتری داشته و در برخی ویژگی های دیگر بر عکس این موضوع خواهد بود. به طور کلی بازی کردن هر کدام از این دو بازی به سلیقه افراد بر می گردد و هیچ کدام برتری محسوسی نسبت به دیگری ندارد.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/pes-%db%8c%d8%a7-fifa-2018/
ads
ads