داغ ترین ها :
POCO M3 تازه نفس یا Redmi 9 از نفس افتاده؟

POCO M3 تازه نفس یا Redmi 9 از نفس افتاده؟

امروزه کاربران تکنولوژی به گوشی هوشمند خود بسیار وابسته‌اند و بیشتر کارهای روزمره خود را با آن می‌گذرانند. کمپانی‌های تولیدکننده تلفن همراه به این نیاز مردم توجه کرده‌اند و هرسال تعداد زیادی گوشی هوشمند روانه بازار می‌کنند. در میان تمام گوشی ها، گوشی های میان‌رده طرفداران بسیاری را به سمت خود کشانده‌اند شیائومی یکی از کمپانی‌های بسیار مطرح در بازار تلفن همراه، سهم زیادی از بازار میان‌رده‌ها به دست آورده است. یکی از پرفروش ترین گوشی های این کمپانی Redmi 9 است که خواهان زیادی داشت و کاربران راضی می‌کرد. اما شیائومی سعی کرده از رقابت با دیگر کمپانی‌ها مانند سامسونگ عقب نماند و شروع به تولید گوشی‌هایی با باتری قدرتمند و قیمت مناسب کرده است. جدیدترین میان‌رده ارزنده شیائومی از خانواده پوکو می‌باشد که Poco M3 نام دارد. در این مطلب به مقایسه گوشی Poco M3 و Redmi 9 می‌پردازیم تا به خرید هرچه آسان‌تر شما کمک کنیم.

شما می توانید ویدئوی زیر را تماشا کرده و این مقایسه در حالت بصری، زیباتر ببنید. با ما همراه باشید.

 

طراحی و ساخت

ابعاد هر دو گوشی تقریباً یکسان است و اختلاف در حد بسیار ناچیز است که پوکو دارای ابعاد 162.3 در 77.3 در 9.6 میلی‌متر و ابعاد 163.3 در 77 در 9.1 میلی‌متر برای ردمی 9 می‌باشد. هر دو 198 گرم وزن دارند. هر دو گوشی از بدنه و فریم پلاستیکی ساخته شده‌اند که هر دو بسیار با کیفیت و مقاوم در برابر ضربه و خط و خش هستند. هر دو در صفحه‌نمایش جلویی از فناوری کورنینگ گوریلا گلس 3 پشتیبانی می‌کنند که باعث سختی و مقاومت نمایشگر می‌شود. هر دو از جک 3.5 میلی‌متری هدفون استفاده می‌کنند و قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت را دارند. گوشی پوکو M3 از اسپیکر دوگانه استریو بهره می‌برد که در مقابل Redmi 9 از یک اسپیکر برای صدا استفاده می‌کند و در این قسمت پوکو برتری ویژه‌ای نسبت به ردمی دارد. سنسور اثر انگشت پوکو ام 3 در فریم کناری گوشی قرار دارد اما سنسور ردمی 9 در پشت‌گوشی و زیر دوربین‌ها قرار دارد. از نظر جاگذاری سنسور اثر انگشت پوکو برتری دارد، به دلیل اینکه سنسور کناری دسترسی راحت‌تری نسبت به پشت‌گوشی دارد. طراحی پوکو M3 جدیدتر، زیباتر و خاص‌تر از طراحی کلیشه‌ای و تکراری ردمی 9 است که از این نظر می‌تواند شما را راضی کند.

گوشی پوکو M3

صفحه‌نمایش

هر دو گوشی از یک نوع صفحه‌نمایش 6.53 اینچی IPS-LCD با دقت مؤثر 1080 در 2340، تراکم پیکسلی 395 و روشنایی 400 نیت بهره می‌برند. تنها تفاوت در این قسمت، نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه است که پوکو با نسبت %83.4 و حاشیه کمتر در مقابل ردمی 9 با نسبت %83.2 برتری نسبی‌ای را در اختیار دارد. در مجموع اختلاف زیادی مشاهده نمی‌شود و در صفحه‌نمایش هر دو گوشی یکسان عمل می‌کنند.

گوشی شیائومی ردمی 9

سخت‌افزار

در قسمت پردازنده هر دو گوشی، این پوکو M3 است که برتری مشهود و قابل ذکری نسبت به گوشی ردمی 9 دارد. پردازنده پوکو از اسنپدراگون 662 ساخت کمپانی کوالکام و ردمی 9 از پردازنده هلیو G80 ساخت کمپانی مدیاتک استفاده می‌کند. اگر به نمرات بنچمارک هر دو گوشی نگاه کنیم، اسنپدراگون از عملکرد بهتری نسبت به هلیو برخوردار است. پردازنده گرافیکی پوکو M3، Adreno 610 و پردازنده گرافیکی ردمی 9، Mali-G52 MC2 می‌باشد که باز هم در این مورد پردازنده گرافیکی پوکو عملکرد بهتری نسبت به پردازنده گرافیکی ردمی 9 دارد. پردازنده هر دو هشت هسته‌ای می‌باشد که پوکو M3 دارای 4 هسته 2.0 گیگاهرتز Kryo 260 Gold و چهار هسته ‌ 1.8 گیگاهرتز Kryo 260 Silver است و ردمی 9 شامل دو هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A75 و شش هسته ‌ 1.8 گیگاهرتز Cortex-A55 می‌باشد که قدرت پردازشی پوکو بسیار بیشتر از ردمی 9 است.

نرم‌افزار

هر دو گوشی از حداکثر حافظه داخلی 128 گیگابایت استفاده می‌کنند؛ پوکو از حداکثر 4 گیگابایت رم و ردمی 9 از حداکثر 6 گیگابایت رم بهره می‌برد که از این نظر برتری دارد. اما باتوجه‌به پردازنده هر دو گوشی، رم 6 گیگابایت ردمی تأثیر چندان زیادی در سرعت پردازشی ندارد و پوکو M3 با 4 گیگابایت رم می‌تواند بهتر از پس‌کارهای گرافیکی و پردازشی برآید. یکی دیگر از دلایل برتری پوکو در سرعت پردازش، بهره‌بری پوکو M3 از حافظه پرسرعت UFS 2.2 در نسخه 128 گیگابایت می‌باشد که تأثیر زیادی در سرعت پردازش اطلاعات دارد. همچنین هر دو از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند. هر دو در زمان عرضه از اندروید 10 استفاده می‌کنند که قابل به‌روزرسانی به اندروید 11 را دارند. اما پوکو M3 به دلیل عرضه به‌روزتر، از رابط کاربری جدید شیائومی یعنی MIUI 12 استفاده می‌کند که در مقابل ردمی 9 از رابط کاربری MIUI 11 بهره می‌برد.

 POCO M3 VS REDMI 9

دوربین

پوکو از سه دوربین در پشت قاب خود بهره می‌برد که شامل دوربین اصلی 48 مگاپیکسل، 2 مگاپیکسل لنز ماکرو و 2 مگاپیکسل سنسور تشخیص عمق است. در مقابل دوربین ردمی 9 از 4 دوربین که شامل لنز اصلی 13 مگاپیکسل، 8 مگاپیکسل لنز فوق عریض، 5 مگاپیکسل لنز ماکرو و 2 مگاپیکسل لنز تشخیص عمق تصویر می‌باشد. همچنین دوربین پوکو M3 در تاریکی عملکرد بسیار بهتری نسبت به ردمی 9 دارد.

گوشی شیائومی پوکو M3
در مجموع دوربین اصلی  پوکو M3 بهتر است اما دوربین ماکرو ردمی 9 قوی‌تر عمل می‌کند. می‌توانید با پوکو M3 عکس‌های بهتر، با شارپنس بالاتر و تصویر زنده‌تری را ثبت کنید. دوربین سلفی هر دو گوشی 8 مگاپیکسل است اما در تست‌ها، پوکو M3 عملکرد مناسب‌تر داشته و عکس‌های با وضوح بالاتری ثبت کرده است.

گوشی شیائومی ردمی 9

باتری

رسیدیم به بررسی باتری هر دو گوشی جایی که پوکو M3 برنده بی‌چون و چرای این قسمت است. گوشی شیائومی پوکو M3 با باتری قدرتمند 6000 میلی‌آمپر و قابلیت شارژ سریع 18 وات به‌راحتی تا 2 روز به شما اجازه می‌دهد از گوشی خود استفاده کنید بدون اینکه نیاز باشد آن را به شارژ بزنید. در مقابل ردمی 9 هم از باتری 5020 میلی آمپری استفاده می‌کند که قابلیت شارژ سریع 18 واتی را دارد که به نوبه خود بسیار خوب است اما در برابر باتری قدرتمند پوکو حرفی برای گفتن ندارد. همچنین پوکو M3 به دلیل باتری خوبی که دارد از قابلیت Reverse charging استفاده می‌کند که گوشی را تبدیل به پاوربانک می‌کند و به‌وسیله آن می‌توانید یک گوشی دیگر را شارژ کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. ابوالفضل

    وقط پوکو

  2. Xboy

    اولین مقایسه به حقی بود که دیدم تو خیلی مقایسه ها پردازنده helio g80 رو قوی تر از SNAPDRAGON 662 میدونن درحالی که نیست

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/poco-m3-vs-redmi-9/
ads
ads