داغ ترین ها :
راهنمای خرید پرینتر، معرفی انواع مدل ها و ویژگی های هرکدام

راهنمای خرید پرینتر، معرفی انواع مدل ها و ویژگی های هرکدام

درست است که فناوری، جهان را به سمت دیجیتالی شدن حرکت می‌دهد و مثلا کتاب‌های دیجیتالی و فایل‌های pdf بخش زیادی از استفاده افراد را در اختیار گرفته‌اند، اما هنوز هم برای انجام بسیاری از کارها نیاز است که شما فایل‌های متنی یا تصاویر مورد نظر خود را به روی کاغذ چاپ کنید. برای انجام این کار قطعا به پرینتر نیاز خواهید داشت، اما آیا با انواع پرینتر و موارد مهم در خرید یک پرینتر آشنایی دارید؟ در ادامه این مطلب همراه تکنولایف باشید تا به راهنمای خرید پرینتر بپردازیم و شما را با نکات مهم آشنا کنیم.

مشاهده موجودی و قیمت انواع Printer در تکنولایف: قیمت پرینتر

پرینتر چیست؟

پرینتر وسیله‌ای است که می‌تواند فایل دیجیتالی تصاویر یا متون را دریافت کند و آن را به روی کاغذ انتقال دهد و چاپ کند. شما برای انجام کارهای اداری و بانکی و همچنین برای انجام امور دانشگاهی قطعا به چاپ مدارک نیاز خواهید داشت.

راهنمای خرید پرینتر

 

 

انواع پرینترهای خانگی و اداری اپسون را می توانید از تکنولایف بخرید: پرینتر Epson

 

انواع پرینتر کدام است؟

پرینترها انواع مختلفی دارند که پیش از هر چیزی در مطلب راهنمای خرید چاپگر باید به این موضوع بپردازیم. در ادامه به مدل‌های مرسوم پرینتر خواهیم پرداخت و به تمامی مدل‌های موجود اشاره نمی‌کنیم.

پرینتر جوهر افشان

این نوع پرینتر با اسپری کردن جوهر به روی کاغذ کار می‌کند و به نوعی مرسوم‌ترین نوع پرینترهای خانگی به حساب می‌آید. این نوع چاپگر می‌تواند هم متون و هم تصاویر را چاپ کند و به خوبی هم از پس این کار برمی‌آید. سرعت چاپ این محصولات معمولا بین 5 تا 18 صفحه در دقیقه است.

پرینتر لیزری

همان‌طور که از نام این پرینتر مشخص است به جای جوهر با لیزر کار می‌کند و برای چاپ متون گزینه مناسب‌تری نسبت به پرینتر جوهر افشان به حساب می‌آید. سرعت این نوع چاپگر بیشتر است اما در چاپ تصاویر به خوبی پرینترهای جوهر افشان عمل نمی‌کند.

پرینتر سه بعدی

پرینترهای سه بعدی چند سال است که به بازار وارد شده‌اند و می‌توانند جسم دیجیتالی مورد نظر شما را به صورت سه بعدی چاپ کنند. این پرینتر به صورت لایه به لایه جسم مورد نظر را چاپ می‌کند تا شکل کلی آن به دست بیاید. قیمت این محصولات هنوز مقداری بالا است و همه به سراغ آن‌ها نمی‌روند.

پرینتر چند کاره

پرینترهای معمول و خانگی می‌توانند تنها صفحه مورد نظر را برای شما چاپ کنند اما مدل‌های پیشرفته‌تر و چند کاره می‌توانند به صورت همزمان مدارک را اسکن کنند، کپی بگیرند و حتی به عنوان فکس مورد استفاده قرار بگیرند. البته این نوع پرینتر خیلی مناسب استفاده در خانه نیست و در شرکت‌های بزرگ‌تر و اداره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

قبل از خرید حتما بخوانید:

بهترین پرینترهای اداری

 

پرینتر جوهر افشان بخریم یا لیزری؟

هر دو نوع پرینتر می‌توانند از پس چاپ تصاویر و البته نوشته‌ها بربیایند اما پرینتر لیزری در چاپ متون موفق‌تر عمل می‌کند و پرینتر جوهر افشان در چاپ تصاویر. پس به عنوان راهنمای خرید پرینترهای خانگی، اگر بیشتر استفاده شما چاپ تصاویر است به سراغ مدل‌های جوهر افشان بروید و اگر بیشتر متن را چاپ می‌کنید پرینترهای لیزری را خریداری کنید.

راهنمای خرید پرینترهای خانگی

 

 

انواع پرینتر لیزری و جوهرافشان اچ پی را می توانید از تکنولایف بخرید: پرینتر hp

 

نکات مهم خرید پرینتر

حال که با انواع پرینترها آشنا شدید وقت آن است که به عنوان راهنمای خرید پرینتر خانگی به سراغ نکات مهمی برویم که قبل از خرید باید بدانید و در نظر داشته باشید.

سرعت چاپ پرینتر

سرعت چاپ پرینترها با هم متفاوت است و هنگام خرید باید به این موضوع توجه داشته باشید. البته این سرعت چاپ معمولا برای پرینترهای خانگی خیلی اهمیت بالایی ندارند و بیشتر برای اداره‌ها و دانشگاه‌ها و مکان‌های این‌چنینی اهمیت دارد. پرینترهای خانگی ارزان‌قیمت معمولا سرعتی حدود 5 عدد در دقیقه دارند و این عدد برای مدل‌های گران‌تر و اداری به 25 عدد در دقیقه و بالاتر می‌رسد.

قابلیت چاپ دو رو

همه پرینترها از قابلیت چاپ دو رو بهره‌مند نیستند و اگر حتما به این قابلیت نیاز دارید باید هنگام خرید توجه ویژه به آن داشته باشید. این قابلیت هم برای پرینترهای خانگی اهمیت چندان زیادی ندارد و شما می‌توانید اسناد مورد نظر خود را به صورت یک رو چاپ کنید.

 

 

وضوح چاپ

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید پرینتر باید به آن توجه ویژه داشته باشید همین وضوح چاپ است. وضوح چاپ در پرینترها با نقطه در هر اینچ سنجیده می‌شود (Dot per inch) یا همان DPI. هرچقدر این عدد بالاتر باشد تصویر یا متن مورد نظر شما دقیق‌تر و باکیفیت بالاتری به چاپ می‌رسد. وضوح 600 در 600 یک رزولوشن خوب و مرسوم بین پرینترهای موجود در بازار به حساب می‌آید.

راهنمای خرید پرینترهای چند کاره

سیمی یا بی‌سیم بودن پرینتر

مانند هدفون‌ها، موس‌ها، کیبوردها و بسیاری از وسایل دیگر این محصولات نیز در دو مدل سیمی و بی‌سیم تولید می‌شوند. مدل‌های بی‌سیم آزادی عمل بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانید پرینتر را در فاصله از لپ تاپ یا سیستم خود قرار دهید.

کاغذهای پشتیبانی شده توسط پرینتر

مرسوم‌ترین اندازه کاغذ همان A4 است که همگی با آن آشنایی داریم. کاغذهای A3 بزرگ‌تر از A4 و کاغذهای A5 کوچک‌تر از A4 هستند. برخی از پرینترها تنها از یک اندازه کاغذ پشتیبانی می‌کنند و برخی دیگر این قابلیت را دارند که به روی کاغذهای مختلف با ابعاد متفاوت محتوای مورد نظر شما را چاپ کنند. پس قبل از خرید به این نکته توجه داشته باشید.

رنگی یا تک رنگ

پرینترها در دو نوع تک رنگ و رنگی تولید می‌شوند. مدل‌های تک رنگ تنها می‌توانند رنگ مشکی را به روی کاغذ چاپ کنند اما مدل‌های رنگی هم می‌توانند به صورت تک رنگ محتوا را چاپ کنند و هم به صورت رنگی. در نظر داشته باشید که قیمت پرینترهای رنگی از مدل‌های تک رنگ بالاتر است و اگر نیاز به این قابلیت ندارید برای صرفه‌جویی در هزینه به سراغ مدل‌های تک رنگ بروید.

جمع بندی

فرقی نمی‌کند که در پی راهنمای خرید پرینتر های چند کاره باشید یا راهنمای خرید پرینتر رنگی، در هر صورت موارد کلی که باید در نظر داشته باشید کاملا یکسان است. نکته اول این است که بسته به نیاز خود بین پرینتر جوهر افشان و لیزری یکی را انتخاب کنید و در مرحله بعد باید به سرعت چاپ، امکان چاپ دو رو و مواردی که در بالا توضیح دادیم توجه داشته باشید.

سوالات متداول

پرینتر چیست؟ پرینتر وسیله‌ای است که فایل دیجیتالی متون یا تصاویر را دریافت کرده و آن را به روی کاغذ چاپ می‌‌کند.

پرینتر جوهر افشان بخریم یا لیزری؟ هر دو نوع پرینتر از پس چاپ تصاویر و البته نوشته‌ها برمی‌آیند اما پرینتر لیزری در چاپ متون و پرینتر جوهر افشان در چاپ تصاویر موفق‌تر عمل می‌کنند. پس اگر بیشتر استفاده شما چاپ تصاویر است به سراغ مدل‌های جوهر افشان بروید و اگر بیشتر متن را چاپ می‌کنید پرینترهای لیزری را خریداری کنید.

وضوح چاپ پرینتر یعنی چی؟ وضوح چاپ پرینترها با نقطه در هر اینچ یا DPI سنجیده می‌شود. هرچقدر این عدد بالاتر باشد یعنی محتوای چاپ شده دقت بیشتر و کیفیت بالاتری خواهد داشت.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/printer-buying-guide/
ads
ads