داغ ترین ها :

بررسی تخصصی اپل واچ سری 8

مشخصات اپل واچ سری 8 باعث شده که این ساعت هوشمند به یکی از بهترین محصولات بازار تبدیل شود. اپل دقیقا می‌داند که یک ساعت هوشمند به چه ویژگی‌هایی نیاز دارد و این موضوع را در نسل اول پل واچ هم نشان داد. حالا قابلیت های اپل واچ 8 باعث شده که این ساعت هوشمند به محصول هیجان‌انگیزتری تبدیل شود. محصولی که می‌تواند نظر بسیاری از کاربران آیفون را به خودش جلب کند. در بررسی اپل واچ 8 سعی می‌کنیم شما را بهتر با این محصول آشنا کنیم تا بتوانید خرید راحت‌تری هم داشته باشید. در این مقاله با بررسی ساعت هوشمند با ما همراه باشید.

اپل واچ ۸

اپل واچ سری 8

خرید اپل واچ سری 8

امتیاز

8
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • رنگ‌بندی‌های جدید و جذاب
  • حسگر تشخیص دما و حسگرهای مخصوص بانوان
  • حسگر تشخیص تصادف

نقاط ضعف

  • عملکرد باتری هنوز خوب نیست
  • این محصول از نظر ظاهری دقیقا مانند اپل واچ ۷ است

 

مدل های مختلف اپل واچ 8 را می توانید از تکنولایف بخرید: خرید واچ سری 8

اپل واچ سری 8 با کدام ایفون سازگار است؟

در ابتدا بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که اپل واچ سری 8 با کدام ایفون سازگار است؟ باید به این موضوع اشاره کنیم که اپل واچ سری ۸ با آیفون ۸ به بالا سازگاری کامل دارد. اپل واچ ۸ با سیستم عامل Watch OS 9 راهی بازار شده و برای استفاده از آن باید گوشی‌ای داشته باشید که iOS 16 به بالا داشته باشد. در نتیجه این اپل واچ ۸ با آیفون ۸ به بالا سازگاری دارد.

اپل واچ سری ۸ و آیفون ۱۴

اپل واچ سری 8 چه امکاناتی دارد؟

در حالت کلی باید بگوییم که اپل واچ سری ۸ در مقایسه با اپل واچ سری ۷ ویژگی‌های خیلی بیشتری را به کاربران ارائه نمی‌کند. با این حال روی اپل واچ 8 شاهد قرار گرفتن حسگر گرما و حسگر تشخیص تصادف هستیم. این دو ویژگی از مهم‌ترین پیشرفت‌های اپل واچ 8 در مقایسه با اپل واچ 7 به شمار می‌رود. پس اگر اپل واچ ۷ یا اپل واچ ۶ دارید، می‌توانید فعلا بی‌خیال اپل واچ 8 شوید؛ اما اگر به این حسگرهای جدید که روی سری ۸ قرار گرفته علاقه‌دارید و دوست دارید ساعت هوشمندی در رنگ‌های جدید داشته باشید، اپل واچ 8 می‌تواند انتخاب جذابی باشد.

مشخصات اپل واچ ۸
ابعاد و وزن ۴۵ در ۳۸ در ۱۰٫۷ گرم ۴۲٫۳ گرم
صفحه نمایش ۱٫۹ اینچ رتینا OLED با ویژگی LTPO
سیستم عامل Watch OS9
تراشه Apple S8
حافظه داخلی و رم ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱ گیگابایت رم
باتری 308 میلی‌آمپر ساعتی
رنگ مشکی، نقره‌ای و طلایی

طراحی اپل واچ ۸

اگر از جمله کاربرانی هستید که اپل واچ 7 دارید، با تغییرات ظاهری بسیار کمی روی اپل واچ سری 8 مواجه می‌شوید. در واقع می‌توانیم بگوییم که این دو ساعت هوشمند دقیقا شبیه به هم هستند. اپل تغییرات ظاهری خاصی روی سری ۸ ایجاد نکرده و این دو ساعت هوشمند تفاوتی با هم ندارند. در حقیقت اگر اپل واچ سری ۵ دارید و می‌خواهید آن را عوض کنید، بهتر است اپل واچ سری ۸ خریداری کنید. اگر تا کنون اپل واچ نداشته‌اید هم می‌توانید سری ۸ را در نظر داشته باشید.

اپل واچ سری ۸ از نظر طراحی و صفحه نمایش دقیقا مانند اپل واچ ۷ طراحی شده است. بدنه پشتی کمی خمیده طراحی شده تا راحت روی دست دست قرار بگیرد و حسگرها هم عملکرد بهتری داشته باشند.  صفحه نمایش بسیار درخشان و باکیفیتی هم برای این محصول در نظر گرفته شده که همه چیز را دقیق و زیبا نشان می‌دهد. صفحه نمایشی که سرعت و عملکرد خوبی دارد و خیلی راحت اسکرول می‌شود.

از نظر طراحی باید بگوییم که اپل واچ سری 8 دقیقا مانند یک اپل واچ معمولی است و حتی می‌توانیم بگوییم که با نسل اول اپل واچ هم تفاوت خاصی ندارد. تنها تفاوت اینجاست که اپل واچ ۸ صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد.

اپل واچ 8 از نظر طراحی کاملا شبیه به مدل‌های سال‌های قبلی است و تنها تفاوت‌های اصلی آن با مدل‌های قبلی ویژگی‌های سخت‌افزاری است. البته باید بگوییم که اپل واچ 8 ظاهر زشتی ندارد و همچنان زیبا و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد. این محصول خیلی خوب دور مچ دست قرار می‌گیرد و صفحه نمایش OLED با کیفیت آن بسیار جلب توجه می‌شود.

 

 

با این حال طراحی اپل واچ ۸ به شکلی نیست که بتواند کاربران اپل واچ سری ۷ و اپل واچ سری ۶ را به سمت خودش جلب کند، این محصول بیشتر برای کاربران اپل واچ سری ۵ و سری ۴ جذابیت زیادی خواهد داشت.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که مربوط به صفحه نمایش اپل واچ سری ۸ می‌شود، صفحه نمایش همیشه روشن است. این ویژگی باعث می‌شود که یکسری اطلاعات پایه به خوبی نمایش داده شود. همچنین باید بگوییم که از تراشه S8 روی این محصول استفاده شده که نه تنها سرعت خوبی به این دستگاه بخشیده، بلکه مصرف انرژی قابل قبولی هم دارد.

اگر برای شما این سوال به وجود آمده که آیا اپل واچ سری 8 ضد آب است؟ اپل به شکل خاص به این موضوع اشاره کرده که اپل واچ سری ۸ در برابر نفوذ آب مقاوم است، اما ضد آب نیست. به طور مثال این محصول در زمان فعالیت‌های ورزشی در برابر عرق بدن یا پیاده‌روی در زیر باران یا شستن دست‌ها مقاوم خواهد بود. اپل از زمان اپل واچ سری ۲ به بعد ساعت‌های هوشمند خودش را تا عمق ۵۰ متری در زیر آب مقاوم کرد و این محصولات همگی از استاندارد ISO شماره 22810:2010 بهره می‌برند. اپل واچ هفت و مدل‌های جدیدتر از جمله اپل واچ هفت از گواهی IP6X بهره می‌برند و در برابر نفوذ گرد و خاک هم مقاوم خواهند بود.

اپل واچ ۸ ضد آب است

از اپل واچ سری ۸ می‌توانید برای شنا کردن استفاده کنید.

اپل به این موضوع اشاره کرده که ترکیب آب و صابون را نباید روی اپل واچ استفاده کرد. پس از این ساعت در زمان حمام کردن استفاده نکنید. اپل واچ در برابر عطر‌ها و اسید‌ها، لوسیون‌ها و کرم‌های ضد آفتاب، روغن‌ها هم مقاوم نیست. اپل واچ را حتی نباید در آب جوش قرار داد.

همان‌طور که گفتیم صفحه نمایش روشنایی زیادی دارد که احتمالا در محیط‌های تاریک مانند سینما و زمان خواب شما را اذیت می‌کند. به همین دلیل بد نیست در این شرایط اپل واچ سری ۸ را در حالت Sleep Mode قرار دهید.

 

 

قابلیت‌های اپل واچ سری 8

حسگرهای جدیدی که به سلامتی شما اهمیت می‌دهند

همان‌طور که در بررسی اپل واچ سری 8 گفتیم تغییرات اپل واچ سری ۸ داخلی است. حسگر تشخیص دمای جدیدی به این محصول اضافه شده که به خوبی متوجه گرمای بدن شما می‌شود. این حسگر جدید به کمک تراشه S8 قرار گرفته روی این محصول از جمله نقاوت قوت این محصول به شمار می‌روند.

حسگر تشخیص دمای بدن که روی این محصول قرار گرفته در استفاده‌های طولانی مدت متوجه میانگین دمای بدن شما می‌شود و یاد می‌گیرد که شرایط بدن شما به چه صورت است. این حسگر بیشتر برای بانوان مفید خواهد بود چرا که زمان تخمک گذاری را به آن‌ها اعلام می‌کند. این حسگر به خوبی به فعالیت‌های بدن شما اشاره می‌کند.

همچنین این امکان در اختیار کاربران قرار گرفته تا بتوانند اطلاعاتی که اپل واچ سری ۸ جمع‌آوری می‌کند را با افراد مختلف به اشتراک بگذارند. البته این اطلاعات به شدت رمزگذاری شده‌اند و حتی اپل هم به آن‌ها دسترسی ندارد.

اپل واچ سری ۸ برای اینکه متوجه دما بدن شود از دو حسگر تشخیص دما استفاده می‌کند. یک حسگر روی پوست قرار می‌گیرد و یک حسگر هم زیر صفحه نمایش قرار دارد که در بالای این ساعت هوشمند قرار گرفته است. این ویژگی باعث شده که حسگر تشخیص دما عملکرد دقیق‌تری داشته باشد و در طول روز شب خیلی دقیق بتواند دما بدن را اندازه بگیرد. با این حسگر متوجه بیماری، جت‌لگ و کلی موارد دیگر خواهید شد.

حسگر تشخیص گرمای اپل واچ سری ۸ آنقدر دقیق است که حتی متوجه تغییر دمای بدن به میران ۰.۱ درجه هم می‌شود.

از دیگر قابلیت های اپل واچ 8 می‌توانیم به ویژگی‌های ورزشی آن اشاره کنیم. این محصول عملکرد دقیق و شگفت‌انگیزی در این زمینه دارد. می‌تواند به خوبی متوجه مسافتی که طی کرده‌اید بشود و ضربان قلب شما را هم در این حالت زیر نظر داشته باشد. این ساعت با کمک GPS به صورت کاملا دقیقی متوجه حرکت شما می‌شود و حسگر سنجش ضربان قلب آن هم عملکرد دقیق و شگفت انگیزی دارد.

با این حال باید بگوییم که اپل واچ سری ۸ کمتر به درد دیویدن و فعالیت‌های ورزشی سنگین می‌خورد. چرا که اپل واچ اولترا قابلیت‌های بیشتری را در این زمینه از خود ارائه می‌کند.

در بررسی اپل واچ 8 باید به این موضوع اشاره کنیم که این محصول برای کنترل موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس اگر یک زمانی گوشی به همراه نداشتید، با اپل واچ سری ۸ می‌توانید موسیقی گوش کنید. البته که باید ایرپادز خودتان را به همراه داشته باشید.

سیستم عامل WearOS 9 که با اپل واچ سری ۸ منتشر شد، کلی ویژگی ورزشی جدید را پیش روی کاربران قرار داده است. به طور مثال در زمان دویدن این ساعت هوشمند می‌تواند به شما سریع‌ترین سرعت و کمترین سرعت را بگویید.

 

 

حسگر تشخیص تصادف جان شما را تجات می‌دهد

در بررسی اپل واچ سری 8 باید به یکی دیگر از قابلیت های اپل واچ 8 اشاره کنیم که برای اولین‌بار روی ساعت‌های هوشمند اپل می‌بینیم. این ویژگی Car Crash Detection یا تشخیص تصادف است. اپل واچ سری ۸ با برخورداری از ژیروسکوپ بسیار پیشرفته و شتاب سنج دقیق به خوبی متوجه می‌شود که کاربران با خودرو تصادف کرده‌اند.

حسگر تشخیص تصادف روی اپل واچ ۸

حسگر تشخیص تصادف روی اپل واچ 8

این حسگرها متوجه نیروی گرانش تا 256G می‌شوند و اپل هم کاملا به این موضوع اعتقاد دارد که می‌تواند با تشخیص تصادف کاربران جان آن‌ها را با تماس با اورژانس نجات دهد. این ویژگی می‌تواند در زمانی که کاربر هوشیاری خودش را از دست داده اطلاعات مورد نیاز را در اختیار اورژانس قرار دهد.

این حسگر تنها در زمان حرکت فعال است و با استفاده از ارتباط GPS با گوشی آیفون متوجه می‌شود که شما چه زمانی داخل خودرو قرار دارید. این ویژگی قطعا یکی از مواردی به شمار می‌رود که باعث می‌شود شما اپل واچ ۸ خریداری کنید.

البته از آنجایی که اپل واچ سری ۶ و سری ۷ قیمت مناسبی پیدا کرده‌اند، خرید اپل واچ ۸ هنوز برای بسیاری از کاربران منطقی نیست. حتی اپل واچ SE 2022 هم در بازار وجود دارد که قیمت آن به مراتب کمتر است.

در ادامه معرفی مشخصات اپل واچ سری 8 باید بگوییم که در بخش سلامتی این محصول امکان تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی، سطح اکسیژن خون، نوار قلب و کلی المان دیگر را دارد و می‌تواند در شرایط حساس به شما هشدار دهد.

البته که این ویژگی‌ها هیچ کدام جدید نیستند و در مدل‌های قبلی اپل واچ هم آن‌ها را دیده بودیم.

 

خرید ساعت با قابلیت تماس: انواع ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه

اپل واچ سری 8 چند ساعت شارژ نگه میدارد؟

در ادامه بررسی اپل واچ سری 8 باید به باتری این محصول اشاره کنیم. اپل واچ سری 8 چند ساعت شارژ نگه میدارد؟ این سوالی است که احتمالا خیلی‌ها آن را می‌پرسند. باید بگوییم که اپل کم‌کم باتری اپل واچ سری ۸ را بهبود داده، اما از نظر عملکرد تفاوت چندانی با مدل‌های قبلی ندارد.

بهبود باتری به واسطه استفاده از تراشه S8 بوده که مصرف کمی دارد و توان پردازشی بالایی هم به همراه آورده است. با این حال حسگر تشخیص سطح اکسیژن خون و صفحه نمایش همیشه روشن، همیشه باتری مصرف می‌کنند.

در آزمایش‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم اپل واچ سری 8 چند ساعت شارژ نگه میدارد . اگر این ساعت کاملا شارژ باشد تا ۳۶ ساعت کار می‌کند. حالا باید بگوییم که چگونه به این رکورد رسیدیم. در زمان استفاده از اپل واچ سری ۸ کارهای مختلفی انجام دادیم. موسیقی گوش کردیم، دویدیم و کارهای متفاوتی با آن انجام دادیم. در واقع اگر روز پرکاری هم با این ساعت هوشمند داشته باشید، می‌توانید از آن یک روز  و حتی بیشتر استفاده کنید.

البته که برای استفاده مداوم از این محصول نیاز به شارژ روزانه خواهید داشت. در مدت زمان ۱۷ ساعت که ۷۰ دقیقه آن استفاده در زمان دیویدن با GPS فعال، کمی پیاده‌روی و گوش کردن و کنترل موسیقی در حال پخش از گوشی بود، ظرفیت باتری به ۵۵ درصد رسید. اگر این چنین فعالیت‌هایی را دنبال کنید، می‌توانید به رکورد ۳۰ ساعت استفاده از این محصول دست پیدا کنید.

اگر از شارژهای قدیمی برای شارژ کردن اپل واچ سری ۸ استفاده کنید، باتری در هر دقیقه ۱ درصد شارژ می‌شود.در واقع برای شارژ کامل این محصول به دو ساعت زمان نیاز خواهید داشت. البته که شارژر جدید اپل واچ سری ۸ از USB-C استفاده می‌کند و می‌توانید آن را به شارژرهای معمولی هم تصل کنید.

اگر به دنبال ساعتی هستید که شارژ بیشتری نگه میدارد بهتر است به سراغ اپل واچ الترا بروید. خواندن مقاله بررسی اپل واچ اولترا برای آشنایی با این محصول را پیشنهاد می کنیم.

داخل بسته بندی اپل واچ ۸ شارژر وجود ندارد

داخل بسته بندی اپل واچ ۸ شارژر وجود ندارد

از آنجایی که اپل سیاست‌های جدید در راستای حفاظت از محیط زیست در پیش گرفته، شارژر در بسته‌بندی اپل واچ سری ۸ وجود ندارد. به همین دلیل می‌توانید از شارژر اپل واچ‌های قدیمی خودتان برای این محصول استفاده کنید.

اپل واچ سری 8 نیاز به رجیستری دارد؟

اپل واچ سری ۸ در حال حاضر نیازی به رجیستری ندارد زیرا از eSIM برای آن باید استفاده کرد.

 

پیشنهاد مطالعه:
esim چیست

 

اپل واچ 8 سیم کارت می خورد؟

در جواب باید بگوییم که اپل واچ سری ۸ از سیم‌کارت الکترونیکی یا eSIM استفاده می‌کند. البته اپل واچ ۸ مدل GPS+ Cellular از این مدل سیم‌کارت برخوردار است. استفاده از سیم‌کارت الکترونیکی باعث شده که نخواهید از سیم‌کارت فیزیکی روی این محصول استفاده کنید. برای استفاده از سیم‌کارت الکترونیکی باید ساعت را به گوشی متصل کنید و سپس می‌توانید با چند روش ساده سیم‌کارت الکترونیکی را فعال کنید.

در حال حاضر eSIM در ایران پشتیبانی نمی‌شود.

 

 

آیا باید اپل واچ سری ۸ بخریم؟

در بررسی اپل واچ سری 8 سعی کردیم به ویژگی‌های مهم این ساعت هوشمند اشاره کنیم؛ اما این سوال پیش می‌آید که اپل واچ سری ۸ واقعا ارزش خرید دارد؟ یا همچنان می‌توانیم از اپل واچ ۷ و حتی اپل واچ ۶ استفاده کنیم؟

همان‌طور که گفتیم ویژگی‌های هیجان‌انگیزی را روی اپل واچ ۸ مشاهده می‌کنید، اما این ویژگی‌ها در برابر اپل واچ سری ۷ زیاد نیستند. از نظر ظاهری هم این دو ساعت هوشمند تفاوت زیادی با هم ندارند و به همین دلیل اپل واچ ۸ هنوز آنقدر که باید و شاید ارزش خرید مناسبی پیدا نکرده است. از طرف دیگر حسگرهای مخصوص بانوان و حسگر تشخیص تصادف قرار گرفته روی این ساعت هوشمند می‌تواند برای افراد زیادی جذاب باشد. حالا باید ببینید که قیمت اپل واچ ۸ ارزش این ویژگی‌ها را دارد؟ بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که اپل واچ SE 2 هم بسیاری از امکانات اپل واچ ۸ را با قیمت ارزان‌تر پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

 

قیمت اپل واچ سری 8 45 میلی متری

 

سوالات متداول:

اپل واچ سری ۸ سیم‌کارت می‌خورد؟ اپل واچ ۸ سیم‌کارت فیزیکی نمی‌خورد و از eSIM برخوردار است.

اپل واچ سری ۸ نیازی به رجیستری دارد؟ خیر. بدون رجیستری می‌توانید از این محصول استفاده کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
3 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d9%88%d8%a7%da%86-%d8%b3%d8%b1%db%8c-8/
ads
ads