داغ ترین ها :

بررسی گوشی شیائومی 12T Pro

گوشی شیائومی 12T Pro همانند گوشی شیائومی 11T Pro از ارزش خرید بالایی برخوردار است. گوشی هوشمندی که سعی کرده با قیمت مناسب، ویژگی‌های بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد.

شیائومی 12 تی پرو

شیائومی 12T Pro

خرید شیائومی 12T Pro

امتیاز

8
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • عملکرد خوب دوربین‌ها
  • طراحی قابل قبول
  • صفحه نمایش OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • شارژ سریع فوق‌العاده
  • اسپیکرهای با کیفیت
  • برخورداری از تراشه اسنپ‌دراگون ۸ پلاس نسل ۱

نقاط ضعف

  • در حالی که باتری عملکرد خوبی دارد، انتظار داشتیم بهبود پیدا می‌کرد
  • کیفیت ساخت کمتر نسبت به نسل قبل (فریم پلاستیکی)

شیائومی سال ۲۰۲۲ را با عرضه پرچم‌داری مانند شیائومی ۱۲ پرو شروع کرد. محصولی که نه تنها کیفیت ساخت بالایی داشت، بلکه از ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزار متعددی هم برخوردار بود. البته در کنار شیائومی ۱۲ پرو گوشی شیائومی 12S اولترا هم به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی راهی بازار شد که از دوربین ۱ اینچی استفاده می‌کرد.

در حالی که گوشی‌هایی مانند شیائومی 12S اولترا و شیائومی میکس فولد ۲ تنها در کشور چین عرضه شدند، شیائومی با سری گوشی‌های 12T قصد دارد بازار جهانی را در اختیار داشته باشد. یکی از بهترین گوشی‌های این سری، گوشی شیائومی 12T پرو است. محصولی که شاید از برخی نظر‌ها به گوشی شیائومی 12S اولترا نرسد، اما قیمت مناسب‌تری دارد. اگر می‌خواهید یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی را با قیمتی خوب و امکانات سخت‌افزاری عالی در اختیار داشته باشید، بررسی گوشی شیائومی 12T Pro را دنبال کنید. در بررسی شیائومی 12T پرو شما را با این گوشی هوشمند توانمند بیشتر آشنا خواهیم کرد و به این موضوع اشاره می‌کنیم که آیا این محصول در مقایسه با دیگر محصولات سری شیائومی ۱۲ و شیائومی 12T ارزش خرید مناسبی دارد یا خیر؟ فراموش نکنید که انواع مقالات تخصصی بررسی گوشی را می‌توانید در وبلاگ تکنولایف به همراه ویدئوهای جذاب دنبال کنید.

مشخصات شیائومی 12T Pro

قبل از اینکه نقد و بررسی شیائومی ۱۲ تی پرو را شروع کنیم، بد نیست با مشخصات این گوشی هوشمند آشنا شوید:

مشخصات شیائومی 12T Pro
ابعاد و وزن ۱۶۳٫۱ در ۷۵٫۹ در ۸٫۶ میلی‌متر
۲۰۵ گرم
صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح تصویر ۲۷۱۲ در ۱۲۲۹ پیکسل
تراشه اسنپ‌دراگون ۸ پلاس نسل ۱
رم و حافظه داخلی ۸ و ۱۲ گیگابایت رم
۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
باتری و سرعت شارژ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۲۰ وات
دوربین دوربین اصلی با حسگر ۲۰۰ مگاپیکسل
دوربین اولتراواید با حسگر ۸ مگاپیکسل
دوربین ماکرو با حسگر ۲ مگاپیکسل
رابط کاربری اندروید ۱۲ با رابط کاربری MIUI 13

 

شیائومی 12T پرو با طراحی خاص

اولین موضوعی که در بررسی شیائومی 12T پرو باید به آن اشاره کنیم این است که این گوشی از نظر طراحی به همان زبان طراحی گوشی شیائومی 12 پرو وابسته مانده است. از ویژگی‌های جذاب این گوشی از نظر طراحی می‌توانیم به برخورداری از صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز اشاره کنیم. صفحه نمایش کاملا مسطح روی این محصول قرار گرفته است.

قاب پشتی شیائومی ۱۲ تی پرو

طراحی کلی این محصول زیبا به نظر می‌رسد و می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. این گوشی از نظر طراحی ویژگی متمایزی نسبت به سایر گوشی‌های موجود در بازار ندارد و با این حال زشت به نظر نمی‌رسد.

لبه پایین شیائومی 12T Pro

لبه پایین شیائومی 12T Pro

گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو با داشتن ۸٫۶ میلی‌متر ضخامت محصولی به شمار می‌رود که راحت در دست قرار می گیرد؛ با این حال این گوشی هوشمند در مقایسه با برخی از گوشی‌های بازار سنگین‌تر است. با گوشی هوشمندی سروکار دارید که وزن آن به ۲۰۵ گرم می‌رسد. با این حال در زمان کار کردن با این گوشی هوشمند هیچ گونه مشکلی نخواهید داشت و راحت می‌توانید آن را در دست بگیرید و در طول روز از آن استفاده کنید. البته اگر دست‌‌های کوچکی داشته باشید، شاید نتوانید به خوبی به حسگر تشخیص اثر انگشت این گوشی در زیر صفحه نمایش قرار گرفته برسید.

لبه بالای شیائومی 12T Pro

لبه بالای شیائومی 12T Pro

صحبت از حسگر تشخیص اثر انگشت شد و باید بگوییم که این حسگر عملکرد دقیق و بسیار سریعی دارد. موضوعی بعدی که باید به آن اشاره کنیم این است که شیائومی ۱۲ تی پرو از نظر طراحی به گوشی‌های پرچم‌دار مدرن و پیشرفته شبیه است، اما یکسری از ویژگی‌ها روی آن دیده می‌شود که باعث شده که قیمت کمتری داشته باشد. این گوشی شیائومی از شارژ بی‌سیم استفاده نمی‌کند و گواهی ضد آب هم ندارد. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که فریم این گوشی هم پلاستیکی است. البته جنس قاب پشتی از شیشه مات بوده و کیفیت بسیار خوبی دارد. صفحه نمایش هم با یک لایه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

در آخر بد نیست نگاهی به مقایسه ظاهری شیائومی ۱۲ تی پرو با شیائومی ۱۱ تی پرو داشته باشد:

 

بررسی گلکسی واچ 5 پرو را در فروشگاه تکنولایف ببنید:
امکانات galaxy watch 5 pro

 

صفحه نمایشی در رده پرچم‌دار

در ادامه نقد و بررسی شیائومی ۱۲ تی پرو باید به یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول که صفحه نمایش است، اشاره کنیم. برای گوشی شیائومی 12T Pro از صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی OLED استفاده که وضوح تصویر آن به ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ پیکسل می‌رسد. صفحه نمایشی که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. البته این صفحه نمایش از تکنولوژی LTPO 2 استفاده نمی‌کند. صفحه نمایش نسبت به محتوایی که نشان می‌دهد، نرخ نوسازی را روی ۳۰ هرتز، ۶۰ هرتز، ۹۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز قرار می‌دهد.

صفحه نمایش قرار گرفته روی شیائومی ۱۲ تی پرو نه تنها زاویه دید بسیار خوبی دارد، بلکه رنگ‌ها را هم عالی نشان می‌دهد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند روشنایی بالایی هم تولید می‌کند. حداکثر میزان روشنایی این محصول در حالت معمولی به ۵۰۰ نیت می‌رسد و در زمانی که زیر نور خورشید قرار داشته باشد، به صورت خودکار تا ۹۰۰ نیت هم افزایش پیدا می‌کند.  در حالی که صفحه نمایش شیائومی ۱۲ تی پرو روشنایی مناسبی تولید می‌کند، باید به این موضوع اشاره کنیم که صفحه نمایش این گوشی در مقایسه با صفحه نمایش گوشی‌های پرچم‌داری مانند آیفون ۱۴ پرو و گلکسی S22 اولترا قابل مقایسه نیست.

صفحه نمایش شیائومی ۱۲ تی پرو از نرخ نمونه برداری لمسی ۴۸۰ هرتز بهره می‌برد که باعث می‌شود لمس کاربران در زمان بازی‌های ویدئویی با سرعت بالایی شناسایی شود.

صفحه نمایش شیائومی 12T Pro از رنگ‌های ۱۲ بیتی پشتیبانی می‌کند و این توانایی را دارد که تا ۶۸ میلیون رنگ را نشان دهد. این صفحه نمایش از استانداردهای دالبی ویژن و HDR10+ استفاده می‌کند.

اسپیکر بالایی روی شیائومی ۱۲ تی پرو

شیائومی مانند همیشه از چند حالت مختلف برای نمایش‌ رنگ‌ها روی این گوشی استفاده کرده که با مراجعه به منوی تنظیمات می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

به‌صورت پیش‌فرض حالت نمایش‌ رنگ‌های صفحه نمایش روی Vivid قرار گرفته که استاندارد رنگی DCI-P3 و  را به خوبی پوشش می‌دهد.

تنظیمات پیشرفته‌ هم برای نمایش رنگ‌ها در اختیار کاربران قرار گرفته است. اگر فکر می‌کنید که تنظیمات پیش‌ فرض رنگ‌ها را  خوب نشان نمی‌دهد، می‌توانید تغییرات دلخواه خودتان را ایجاد کنید.

صفحه نمایش شیائومی ۱۲ تی پرو عملکرد خوبی در نمایش محتوای HDR دارد و همان‌طور که اشاره کردیم از استانداردهای HDR10+ و دالبی ویژن استفاده می‌کند.

صفحه نمایش این گوشی که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و نسبت به محتوایی که نشان می‌دهد می‌تواند نرخ نوسازی را تغییر دهد. نسبت به قیمت در نظر گرفته شده برای گوشی شیائومی 12T Pro صفحه نمایشی فوق‌العاده را روی این محصول مشاهده می‌کنید.

در زمان تجربه بازی‌ها هم باید بگوییم که می‌توانید بازی‌ها را با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز تجربه کنید. البته که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تجربه روان‌تری را به شما منتقل می‌کند.

 

شیائومی تا 8 میلیون چی بخرم؟
بهترین گوشی تا ۸ میلیون شیائومی

 

اسپیکرهای فوق‌العاده با استانداردهای جهانی

در ادامه بررسی شیائومی 12T Pro بد نیست نگاهی هم به اسپیکرهای این محصول داشته باشیم. شیائومی ۱۲ تی پرو از دو اسپیکر استفاده می‌کند. یکی در بالای گوشی مشاهده می‌شود و دیگری روی لبه پایین گوشی قرار گرفته است.

اسپیکری که روی لبه بالای گوشی دیده می‌شود برای شنیدن صدای مخاطب در زمان تماس تلفنی هم استفاده می‌شود و به همین دلیل بین صفحه نمایش و لبه بالای گوشی دیده می‌شود. اسپیکر بالایی عملکرد نسبتا ضعیف‌تری در مقایسه با اسپیکر پایینی دارد. همین موضوع باعث شده که صدای استریو خیلی هماهنگی را از این گوشی شاهد نباشیم.  در واقع قدرت این دو اسپیکر چون یکی نیست، این اختلاف را مشاهده می‌کنیم.

شیائومی برای اینکه گوشی شیائومی 12T Pro عملکرد خوبی در قسمت صدا داشته باشد، با شرکت دالبی همکاری نزدیکی داشته است. این گوشی از استاندارد صوتی دالبی اتموس استفاده می‌کند و دسترسی کاملی به Equalizerها به کاربران می‌دهد. همچنین بد نیست بگوییم که اسپیکرهای این گوشی توسط شرکت هارمن کاردن بهینه شده‌اند.

اسپیکر شیائومی ۱۲ تی پرو را هارمن کاردن تنظیم کرده است.

اسپیکر شیائومی ۱۲ تی پرو را هارمن کاردن تنظیم کرده است

اسپیکرهای شیائومی ۱۲ تی پرو می‌توانند حجم صدای نسبتا زیادی تولید کنند. صداها نیز نه تنها جزئیات خوبی را پخش می‌کنند بلکه صدای خواننده را هم شفاف به گوش می‌رسانند.

در حالت کلی اسپیکرهای شیائومی ۱۲ تی پرو عملکرد بسیار خوبی از خودشان ارائه می‌کنند و با توجه به قیمت عالی به نظر می‌رسند.

 

بررسی نسخه ارزان‌تر این گوشی یعنی 12T را در مطلب زیر بخوانید:
بررسی 12T شیائومی

 

باتری برای یک‌روز مناسب است

گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. این باتری را قبلا روی گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو هم دیده بودیم. موضوع جالب اینجاست که هر دو گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو و شیائومی ۱۱ تی پرو عملکردی شبیه به هم در باتری دارند.

بر اساس تست‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که باتری شیائومی ۱۲ تی پرو تا ۱۷ ساعت برای پخش ویدئو و ۱۱ ساعت برای وب‌گردی مناسب خواهد بود.

گوشی شیائومی 12T پرو با شارژر ۱۲۰ وات راهی بازار شده که شیائومی نام آن را هایپر شارژ گذاشته است. با این تکنولوژی می‌توانید ظرفیت باتری این گوشی را در مدت زمان ۳۰ دقیقه کاملا شارژ کنید.

گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو از جمله گوشی‌هایی است که در مدت زمان بسیار کمی می‌توانید آن را شارژ کنید. همان‌طور که گفتیم تنها در مدت زمان ۳۰ دقیقه می‌توانید کل ظرفیت باتری را پر کنید. در این مدت زمان هم شاهد این خواهید بود که گوشی خیلی گرم نمی‌شود.

 

بررسی محصول جدید پوکو را بخوانید:
بررسی Poco f4

 

رابط کاربری؛ آشنا و پرکاربرد

در ادامه بررسی شیائومی 12T پرو به سیستم عامل و رابط کاربری آن اشاره می‌کنیم. این گوشی هوشمند با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 راهی بازار شده است. تجربه کاربری این گوشی دقیقا مانند چیزی است که روی دیگر گوشی‌های شیائومی هم دیده بودیم. به دلیل سخت‌افزار قدرتمندی که روی این گوشی قرار گرفته، همه چیز نرم و روان اجرا می‌شود و انتظارات را برآورده می‌کند. رابط کاربری MIUI 13 که نقش بسیار مهمی را روی این گوشی ایفا می‌کند، باعث شده که با ویژگی‌های جذابی سروکار داشته باشید.

از جمله بهبودهایی که MIUI 13 در این گوشی ایجاد کرده، مدیریت بهتر رم و CPU است. به همین دلیل است که گوشی ثبات بیشتری در مقایسه با دیگر گوشی‌های شیائومی دارد.

از نظر ظاهر رابط کاربری باید بگوییم که این گوشی تفاوت زیادی با دیگر گوشی‌های شیائومی ندارد و همان حس و حال قبلی را خواهید داشت.

منوی Control Center و Notification ها از هم جدا شده‌اند و دسترسی به قسمت‌های مختلف رابط کاربری گوشی هم راحت‌ است.

در این رابط کاربری مشاهده می‌کنید که App Drawer به‌صورت پیش فرض فعال است، اما می‌توانید آن را غیر فعال کنید. قسمت‌هایی مانند صفحه خانه، اپلیکیشن‌هایی که به تازگی استفاده شده‌اند و منوی تنظیمات مانند قبل می‌مانند و تغییری در آن‌ها نمی‌شود.

 

قسمت شخصی‌سازی همیشه نقش پررنگی در گوشی‌های شیائومی و رابط کاربری MIUI داشته است. حالا در MIUI 13 مشاهده می‌کنید که می‌توانید ظاهر Always on Display را تغییر دهید. می‌توانید از پوسته‌هایی که از قبل روی گوشی نصب شده‌اند استفاده کنید یا می‌توانید پوسته‌های جدیدی برای گوشی دانلود کنید. امکان شخصی‌سازی صداها و آیکون‌های گوشی را هم خواهید داشت.

روی رابط کاربری MIUI 13 اپلیکیشن Security به‌صورت پیش‌فرض نصب شده است. این اپلیکیشن نه تنها باعث می‌شود که گوشی شما به بد افزارهای مختلف آلوده نشود، بلکه دسترسی اپلیکیشن‌ها را هم کنترل می‌کند.

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید لیست سیاه گوشی خودتان را تغییر دهید و می‌توانید دسترسی اپلیکیشن‌ها به اینترنت و مصرف باتری و رم را هم محدود کنید.

برای اینکه این گوشی ایمنی بالاتری داشته باشد، از حسگر تشخیص اثر انگشت بسیار سریع و دقیقی استفاده شده است. امکان شخصی‌سازی حسگر تشخیص اثر انگشت را هم خواهید داشت. می‌توانید کاری کنید در زمانی که قفل گوشی باز شد، اپلیکیشن خاصی اجرا شود یا فعالیتی رخ دهد.

 

نقد و بررسی تخصصی:
بررسی شیائومی poco m5s

 

عملکرد در اندازه پرچم‌دار

عملکرد یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی است که باید در بررسی گوشی شیائومی 12T Pro به آن اشاره کنیم. این گوشی قدرتمند شیائومی به تراشه اسنپ دراگون ۸ پلاس نسل ۱ مجهز شده است. تراشه‌ای که نشان داده قدرت بالایی در پردازش‌های سنگین موبایلی دارد و گرمای زیادی هم تولید نمی‌کند. این تراشه از مودم 5G کوالکام X65 5G و نسل هفتم AI Engine این شرکت استفاده می‌کند و با فناوری ۴ نانومتری TSMC ساخته شده است.

گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو در مدل‌هایی راهی بازار شده که ۸  و ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 دارند و از ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 استفاده می‌کنند. مدلی که برای بررسی گوشی شیائومی 12T Pro در اختیار داشتیم از ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی داشت.

برای اینکه بیشتر با عملکرد گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو آشنا شویم، از بنچمارک‌های مختلف استفاده کردیم. به همین دلیل از GeekBench 5 و Antutu 9 و Wild Life Extreme استفاده کردیم.

امتیاز بنچمارک‌های شیائومی ۱۲ تی پرو
GeekBench 5 چند هسته‌ای: ‌ ۴۲۵۷ تک‌هسته‌ای: ۱۳۰۲
Antutu ۱.۱۵۰.۰۰۰
Wild Life Extreme ۲۷۹۸

 

موضوع جالب درباره عملکرد این گوشی از نظر بنچمارک‌های مختلف این است که عملکردی بسیار نزدیک به گوشی شیائومی 12s اولترا دارد. موضوعی که نشان می‌دهد برای داشتن عملکرد خوب حتما نباید پول زیادی هزینه کنید.

قدرت سخت‌افزاری این گوشی برای تجربه بازی‌های روز روی بالاترین کیفیت مناسب است. می‌توانید بازی‌های جدید از جمله Call of Duty موبایل را روی بالاترین کیفیت با نرخ فریم بالا تجربه کنید. گوشی در زمان اجرای بازی‌های جدید گرمای زیادی هم تولید نمی‌کند و سعی می‌کند همیشه حالتی پایدار داشته باشد.

 

به بررسی تخصصی یک اسمارت واچ نیاز دارید؟
بررسی ساعت هوشمند

 

دوربین‌هایی که شما را شگفت‌زده می‌کنند

برای گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو از سه دوربین پشت استفاده که روی کاغذ باید عملکرد خوبی را از خود نشان دهند؛ اما آیا در واقعیت هم عملکرد خوبی دارند؟ در نقد و بررسی شیائومی ۱۲ تی پرو می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم.

دوربین اصلی شیائومی 12T Pro به حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز شده که به نظر باید عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. در کنار دوربین اصلی هم دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید را مشاهده می‌کنید. سومین دوربین هم از حسگر ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق استفاده می‌کند.

دوربین اصلی از حسگر Samsung HP1 استفاده می‌کند که می‌تواند هر ۱۶ پیکسل را به ۱ پیکسل تبدیل کند. این حسگر سامسونگ بزرگ است و به همین دلیل نور بیشتری جذب می‌کند و روی کاغذ باید تصاویری با کیفیت ارائه کند.

از دیگر ویژگی‌های خوب دوربین اصلی شیائومی ۱۲ تی پرو می‌توانیم به برخورداری از لرزشگیر اشاره کنیم که روی گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو وجود نداشت. دوربین اصلی شیائومی ۱۲ تی پرو با زاویه دید ۸۵ درجه عکاسی می‌کند.

دوربین اولتراواید این گوشی به حسگر S5K4H7 ISOCELL مجهز شده که از فوکوس ثابت استفاده می‌کند و می‌تواند با زاویه دید ۱۲۰ درجه عکاسی کند.

دوربین ماکرو این گوشی از حسگر ۲ مگاپیکسلی GalaxyCOre GC02 استفاده می‌کند که فوکوس ثابت دارد.

برای دوربین سلفی هم از حسگر ۲۰ مگاپیکسلی IMX596 سونی استفاده شده که روی گوشی شیائومی میکس فولد ۲ هم قرار گرفته بود.

 

نقد و بررسی گوشی s23 اولترا:
تست دوربین S23 ultra

 

اپلیکیشن دوربین شیائومی ۱۲ تی پرو

همان اپلیکیشن آشنایی که روی دیگر گوشی‌های شیائومی دیده بودیم را روی این گوشی هوشمند مشاهده می‌کنیم. با حرکت به سمت چپ و راست می‌توانید به حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری دسترسی داشته باشید. حتی می‌توانید حالت‌های مختلف را به منوی اصلی اضافه کنید یا حتی را حذف کنید. البته برخی از حالت‌های عکاسی مثل همیشه در منوی همبرگری داخل اپلیکیشن دوربین قرار گرفته‌‌اند. از جمله این حالت‌ها می‌توانیم به عکاسی ماکرو و برخی تنظیمات اشاره کنیم.

برای گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو حالت عکاسی پرو هم در نظر گرفته شده است. در این حالت می‌توانید یکسری از تنظیمات دوربین اصلی و دوربین اولتراواید را تغییر دهید. می‌توانید به فوکوس دستی دسترسی داشته باشید و می‌توانید سرعت شاتر را هم تغییر دهید. می‌توانید ISO را تغییر دهید و روی ۵۰ تا ۶۴۰۰ قرار دهید.

عکاسی با دوربین اصلی شیائومی ۱۲ تی پرو

دوربین اصلی شیائومی ۱۲ تی پرو در شرایطی که نور کافی در اختیار داشته باشید، عملکرد خوبی از خودش ارائه می‌کند. عملکردی که با گوشی‌های پرچم‌دار بازار می‌تواند رقابت کند. البته با توجه به قیمتی که این گوشی دارد، دوربین نظر شما را به سمت خودش جلب می‌کند. عکس‌ها از کنتراست بالایی برخوردارند و دامنه داینامیکی خوبی هم دارند. عکس‌هایی که دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی شیائومی ۱۲ تی پرو در اختیار شما قرار می‌دهد به ۱۲٫۵ مگاپیکسلی تبدیل می‌شوند. عکس‌هایی که رنگ‌های خوبی دارند و سطح قابل قبولی از جزئیات را به نمایش در می‌‌آورند. عکس‌هایی نویز حداقلی دارند و در برخی موارد حتی نویزی هم ثبت نمی‌کنند.

عکاسی با دوربین اولتراواید شیائومی 12T Pro

دوربین اولترا واید گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو عملکرد معمولی از خودش نشان می‌دهد و نباید از آن انتظار عکس‌های فوق‌العاده داشته باشید. این دوربین که از حسگر ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، جزییات خوبی ثبت می‌کند، اما در برخی قسمت‌های مشاهده می‌کنید که عکس‌ها جزییات کافی ندارند و بسیار نرم به نظر می‌رسند. این اتفاق را بیشتری در سمت لبه‌های عکس مشاهده می‌کنید. عکس‌های اولتراواید هم از دامنه داینامیکی خوبی بهره می‌برند و البته که رنگ‌ها کمی بیش از اندازه گرم به نظر می‌رسد. با این حال از عکس‌هایی که دوربین اولتراواید ثبت می‌کند راضی خواهید بود.

عکاسی در شب با شیائومی ۱۲ تی پرو

این گوشی جدید شیائومی به Auto Night Mode مجهز شده و در زمانی که نور محیط کم باشد، با حالت Night Mode عکاسی می‌کند. با این حال این امکان را در اختیار دارید که ویژگی خودکار را غیرفعال کنید و هر زمان که خواستید از حالت عکاسی در شب کمک بگیرید.

عملکرد دوربین اصلی شیائومی ۱۲ تی پرو در حالت عکاسی در شب فوق‌العاده است. در زمان فعال بودن عکاسی در شب مشاهده می‌کنید که عکس‌ها طبیعی به نظر می‌رسند و چیزی بیش از اندازه بهبود پیدا نکرده است. در حالت عکس‌های در شب مشاهده می‌کنید که محیط‌های تاریک کیفیت بهتری پیدا می‌کنند و رنگ‌ها بیش از اندازه روشن نمی‌شوند. همه چیز تعادل بسیار خوبی دارد و این موضوع باعث می‌شود که عکس‌های بهتری در اختیار داشته باشید.

عکاسی پرتره با شیائومی ۱۲ تی پرو

با شیائومی ۱۲ تی پرو می‌توانید عکس‌های پرتره بسیار خوبی ثبت کنید. در شرایط نوری مناسب عکس‌هایی در اختیار خواهید داشت که کیفیت بسیار خوبی دارند و جزییات بالایی را ثبت کرده‌اند. سوژه اصلی به خوبی از محیط پس‌زمینه جدا می‌شود و مشاهده می‌کنید که محیط پشت به خوبی تار شده‌اند.

عکاسی ماکرو با دوربین شیائومی ۱۲ تی پرو

عکس‌های ماکرو این گوشی هوشمند کیفیت بسیار خوبی دارند. میزان جزییات مناسبی را در عکس‌های ماکرو مشاهده می‌کنید. عکس‌ها هم رنگ‌های دقیقی دارند.

 

بررسی یک گوشی میانرده از Honor:
بررسی گوشی آنر 70

 

عکاسی با دوربین سلفی شیائومی ۱۲ تی پرو

دوربین سلفی هم عکس‌های جذابی برای شما ثبت خواهد کرد. با دوربین سلفی می‌توانید عکس‌های پرتره هم ثبت کنید.

کیفیت فیلم‌برداری با گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو

شیائومی ۱۲ تی پرو در قسمت فیلم‌برداری هم عملکرد بسیار خوبی دارد. رنگ‌ها دقیق ثبت می‌شوند و میزان جزییات قابل قبولی را در فیلم‌ها مشاهده می‌کنید. در ادامه می‌توانید کیفیت ویدئوی این گوشی با وضوح تصویر Full HD و نرخ ۶۰ فریم برثانیه را مشاهده کنید. این گوشی توانایی فیلم‌برداری با وضوح تصویر 4K را هم دارد.

 

آیا شیائومی 12T Pro ارزش خرید دارد؟

در حالی که اکثر گوشی‌های پرچم‌دار بازار با قیمت‌های زیادی راهی بازار می‌شوند، گوشی‌های سری T شیائومی در حالی که سخت‌افزار بسیار خوبی دارند، با قیمت مناسبی راهی بازار می‌شوند. این گوشی‌ها را می‌توان از جمله بهترین قاتل پرچم‌دارهای بازار دانست که از ارزش خرید بالایی برخوردارند.

گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو هم از جمله همین گوشی‌ها است. همان‌طور که در بررسی گوشی شیائومی 12T Pro به آن اشاره کردیم این گوشی هوشمند از صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی بسیار باکیفیتی بهره می‌برد که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. صفحه نمایشی که برای تماشای فیلم و بازی کردن عالی است.

استفاده از تراشه قدرتمند باعث شده که این گوشی از پس فعالیت‌های سنگین به راحتی بر بیاید و برای تجربه بازی‌های جدید هم عالی است.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته شده برای شیائومی 12T پرو هم باعث شده که این محصول برای استفاده‌های روزانه عملکرد خوبی داشته باشد. می‌توانید بدون نگرانی در طول روز از این گوشی استفاده کنید. البته سرعت شارژ آن آن‌قدر بالا است که می‌توانید در مدت زمان بسیار کمی بخش زیادی از ظرفیت باتری را شارژ کنید.

با توجه به قیمتی که برای گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو در نظر گرفته شده این گوشی دوربین‌های بسیار باکیفیتی هم دارد. دوربین‌هایی که در روز و شب عملکرد قابل قبولی از خود نشان می‌دهند و عکس‌های خوبی در اختیار کاربران قرار خواهند داد. شک نکنید که گوشی شیائومی 12T Pro محصولی ارزشمند خواهد بود.

سوالات متداول:

آیا عملکرد باتری شیائومی 12T Pro در مقایسه با شیائومی 11T Pro بهبود یافته است؟ هر دو گوشی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کنند و هر دو عملکرد خوبی دارند. در حالی که باتری شیائومی ۱۲ تی پرو عملکرد نسبتا بهتری دارد، انتظار داشتیم که این عملکرد بیشتر از این‌ها بود.

عملکرد دوربین شیائومی 12T Pro چطور است؟ دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی در روز و شب بسیار خوب است. این گوشی عکس‌هایی بسیار طبیعی با جزییات بالا ثبت می‌کند.

آیا گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند؟ خیر این گوشی از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
5 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

17 نظر

  1. ولی صبوری

    تنها ایرادی که میشه از این گوشی گرفت فقط کیفیت باتریه اونه که به نظر من باید باتری این گوشی به جای 5000هزار 7000بود خیلی بهتر بود

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-12t-pro/
ads
ads