داغ ترین ها :

بررسی آیفون 14 پرو مکس

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس را می‌توانیم بهترین در دنیای آیفون بنامیم. این گوشی هم طراحی بسیار خوبی دارد و هم از صفحه نمایش بزرگی استفاده می‌کند. حتی یکی از بهترین دوربین‌های موجود روی گوشی‌های هوشمند را هم دارد. البته اگر به دنبال گوشی کوچکتری هستید، می‌توانید آیفون ۱۴ پرو را خریداری کنید. مدل‌های پرو در مقایسه با تمام سری آیفون ۱۴ از ویژگی‌های بهتری برخوردار شده‌اند و امکانات بیشتری را پیش روی کاربران قرار می‌دهند؛ البته که قیمت بالاتری هم در مقایسه با مدل‌های معمولی مانند آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس دارند. از طرف دیگر آیفون ۱۴ پرو مکس و حتی آیفون ۱۴ پرو در رنگ‌ جدیدی راهی بازار شده که توانسته‌اند نظر بسیاری از کاربران را به خودش جلب کند. در بررسی آیفون ۱۴ پرو مکس قصد داریم شما را با این گوشی اپل بیشتر آشنا کنیم.

آیفون ۱۴ پرو مکس

خرید آیفون ۱۴ پرو مکس

امتیاز

8.5
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بالا
  • دوربین‌های باکیفیت
  • صفحه نمایش همیشه روشن
  • کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری عالی
  • بلندگوهای بسیار باکیفیت
  • ناچ یا جزیره داینامیک که بسیار خلاقانه به نظر می‌رسد

نقاط ضعف

  • شارژ سریع خیلی هم سریع نیست
  • همچنان خبری از پورت USB-C نیست
  • اگر نور صفحه نمایش را تا انتها زیاد کنید، مصرف باتری خیلی زیاد می‌شود
  • شارژ داخل گوشی نیست

طراحی آیفون ۱۴ پرو مکس، تکراری با نوآوری‌های کم

در قسمت طراحی، شاهد تغییرات زیادی روی آیفون ۱۴ پرو مکس نسیتیم. تنها چیزی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که آیفون ۱۴ پرو مکس یک مدل بنفش هم رنگ دارد. رنگی که این گوشی‌ را در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو مکس و ایفون ۱۲ پرو مکس متمایز می‌کند. در غیر این صورت خیلی راحت می‌توان آیفون ۱۴ پرو مکس را با آيفون ۱۳ پرو مکس اشتباه گرفت. این دو گوشی واقعا شبیه به هم طراحی شده‌اند، اما تفاوت‌هایی هم دارند. در بررسی ایفون ۱۴ پرومکس به ویژگی‌های ظاهری این گوشی بیشتر اشاره می‌کنیم.

آیفون ۱۴ پرو مکس در ابعاد ۱۶۰٫۷ در ۷۷٫۶ در ۷٫۸۵ میلی‌متری ساخته شده است. این گوشی کمی باریک‌تر از آیفون ۱۳ پرو مکس ساخته شده و اندکی راحت‌تر می‌توانید آن را به دست بگیرید. البته که باید بگوییم وزن این گوشی به ۲۴۰ گرم می رسد که دقیقا هم وزن آیفون ۱۳ پرو مکس است. وزن این گوشی احتمالا برای برخی کاربران زیاد خواهد بود.

اپل آیفون ۱۴ پرو مکس با متریال‌های بسیار باکیفیتی ساخته شده تا تجربه خوبی به کاربران منتقل شود. از فریم فلزی براق بسیار زیبایی برای iPhone 14 Pro Max استفاده شده و قاب پشتی آن هم شیشه‌ای است. در قاب جلوی گوشی هم صفحه نمایشی را مشاهده می‌کنید که با یک لایه سرامیک شیلد محافظت می‌شود. صفحه نمایشی که گفته می‌شود مقاومت خوبی در برابر ضربه و خط و خش دارد، اما اصلا سعی نکردیم این قسمت را تست کنیم.

روی لبه سمت راست این گوشی دکمه‌های پاور و تنظیم صدا را مشاهده می‌کنید. دکمه‌هایی که دقیقا شبیه به آیفون ۱۳ طراحی شده‌‌اند. البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که تمام مدل‌های آیفون ۱۴ که در آمریکا راهی بازار می‌شوند، از سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کنند و به همین دلیل درگاه سیم‌کارت روی گوشی دیده نمی‌شود. مدل‌های آمریکای آیفون ۱۴ پرو مکس از eSIM استفاده می‌کنند.

در ادامه بررسی iphone 14 pro max باید به طراحی دوربین پشت اشاره کنیم. آیفون ۱۴ پرو مکس در قسمت طراحی دوربین پشت هم بسیار به آیفون ۱۳ پرو مکس شبیه است. البته که دوربین‌های پشت برآمدگی بیشتری در پشت گوشی ایجاد کرده‌اند و همچنین یک حسگر حساس به نور هم دارد. در قسمت دوربین‌های پشت حسگر LiDAR هم مشاهده می‌شود که برای اسکن‌های سه‌بعدی  و کمک به عکاسی بهتر در نور کم به کار می‌رود.

روی لبه پایینی گوشی هم یکی از بلندگوها را مشاهده می‌کنید و یکی دیگر از بلندگوها هم در قسمت بالای صفحه نمایش و بین صفحه نمایش و لبه بالایی قرار گرفته است. روی لبه پایین آیفون ۱۴ پرو مکس هنوز خبری از پورت USB-C نیست و این گوشی همچنان از کابل لایتنینگ برخوردار است.

یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی آیفون ۱۴ پرو مکس که روی صفحه نمایش آن دیده می‌شود، ناچ کپسولی شکل است. ناچی که اپل نام آن را Dynamic Island گذاشته است. این ناچ به شکل قرص طراحی شده و فضای کمتری را در مقایسه با ناچ آیفون ۱۳ پرو مکس به خودش اختصاص می‌دهد.

Dynamic Island آیفون ۱۴ پرو مکس

Dynamic Island آیفون ۱۴ پرو مکس

صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو مکس، زیبا و درخشان

در ادامه بررسی گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس نوبت به صفحه نمایش این گوشی هوشمند می‌رسد. اپل از صفحه نمایش Super Retina XDR برای آیفون ۱۴ پرو مکس استفاده کرده و از آنجایی که این گوشی از تراشه A16 Bionic استفاده می‌کند، صفحه نمایش به ویژگی‌های شگفت‌انگیزی مجهز شده است. صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو مکس یکی از بزرک‌ترین صفحه‌های نمایشی است که روی آیفون قرار گرفته و از ویژگی Dynamic Island هم بهره می‌برد.

صفحه نمایش و Dynamic Island آیفون ۱۴ پرو مکس

اپل ادعا می‌کند که ناچ روی آیفون ۱۴ پرو  و آیفون ۱۴ پرو مکس مرده اما همچنان Dynamic Island یا همان ناچ کپسولی شکل را روی صفحه نمایش می‌بینید که Dynamic Island نام دارد. صفحه نمایشی که روی گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس قرار گرفته وضوح تصویر ۲۷۶۹ در ۱۲۹۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. صفحه نمایش OLED که حاشیه‌های کمی دارد و فضای بسیار خوبی را برای تماشای محتوای مختلف پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

در Dynamic Island آیفون ۱۴ پرو مکس می‌توانید متوجه اتصال ایربادز بشوید

در Dynamic Island آیفون ۱۴ پرو مکس می‌توانید متوجه اتصال ایربادز بشوید

روی این ناچ قرصی شکل حسگرهای تشخیص صورت TrueDepth را مشاهده می‌کنید که در کنار آن‌ها دوربینی با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی هم قرار گرفته که اکنون از فوکوس خودکار استفاده می‌کند. حسگر مجاورت، حسگر IR هم داخل این ناچ دیده می‌شوند که همه آن‌ها زیر صفحه نمایش قرار گرفته‌اند. از ویژگی‌های این ناچ کپسولی شکل حساسیت به لمس است. ویژگی‌ای که باعث شده اپل نام ناچ آیفون ۱۴ پرو مکس را Dynamic Island بگذارد.

روی داینامیک آیسلند می‌توانید یکسری از اعلان‌ها را مشاهده می‌کنید که به شما می‌گویند دوربین یا میکروفن فعال است. روی این قسمت می‌توانید موسیقی را هم کنترل کنید و با لمس و نگه داشتن داینامیک آیسلند می‌توانید به کنترل موسیقی دسترسی پیدا کنید.

در Dynamic Island آیفون ۱۴ پرو مکس امکان کنترل موسیقی را هم خواهید داشت.

در Dynamic Island آیفون ۱۴ پرو مکس امکان کنترل موسیقی را هم خواهید داشت.

از دیگر قابلیت‌‌های حال حاضر داینامیک آیسلند این است که می‌توانید از داخل آن به تماس‌های دریافتی هم پاسخ دهید و حتی به گوگل مپ دسترسی داشته باشید. حتی می‌توانید به آلارم گوشی هم در این قسمت دسترسی داشته باشید. در ادامه می‌توانید برخی از قابلیت‌های داینامیک آیسلند را مشاهده کنید:

آلارم گوشی را هم می‌توانید داخل Dynamic Island قرار دهید.

البته یکی از مشکلاتی که Dynamic Island روی آیفون ۱۴ پرو مکس ایجاد کرده این است که بازی‌ها به خوبی قابل مشاهده نیستند. داینامیک آسیلند روی منوها قرار گرفته و بخشی از فضای بازی را هم به خودش اختصاص داده است. به همین دلیل نمی‌توانید به آن قسمت از بازی یا منوی خاص دسترسی داشته باشید.

تماس‌های دریافتی را می‌توانید با Dynamic Island پاسخ دهید.

اپل با معرفی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از صفحه نمایش ProMotion رونمایی کرد. صفحه نمایشی که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسید. حالا این صفحه نمایش را روی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس هم مشاهده می‌کنیم. صفحه نمایشی که نرخ نوسازی آن از ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز خواهد بود.

نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز باعث می‌شود که بتوانید در زمان بازی کردن تجربه بهتری داشته باشید چرا که بازی‌ها با نرخ فریم بالاتری اجرا می‌شوند و حتی می‌توانید ویدیوهایی با نرخ فریم بالاتر را هم مشاهده می‌کنید. البته که رابط کاربری هم نرم و روان خواهد بود.

به صورت پیش فرض نرخ نوسازی صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو مکس روی ۶۰ هرتز قرار گرفته و در این حالت هم مشاهده می‌کنید که همه چیز بسیار نرم و روان به نمایش در می‌آیند.

در نقد و بررسی ایفون 14 پرو مکس باید به یکی دیگر از ویژگی‌های جذابی که برای صفحه نمایش این گوشی در نظر گرفته شده، اشاره کنیم. این صفحه نمایش به ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن مجهز شده که البته سال‌ها پیش روی بسیاری از گوشی‌های اندرویدی آن را برای اولین‌بار دیده بودیم. صفحه نمایش همیشه روشن محلی است برای نمایش برخی اعلان‌ها و حتی انجام دادن یکسری فعالیت‌ها. اگر ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن را فعال کنید، نرخ نوسازی صفحه نمایش به یک هرتز کاهش پیدا می‌کند تا مصرف انرژی بسیار کمی داشته باشد.

صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو مکس یکی از بهترین صفحه‌های نمایشی است که تا این لحظه روی آیفون مشاهده می‌کنیم. این صفحه نمایش درخشندگی بسیار خوبی هم دارد. در حالت خودکار حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد و حتی در محیط‌های بیرونی و زیر نور خورشید میزان روشنایی صفحه نمایش به ۲۰۰۰ نیت هم میرسد.

صفحه نمایش حسایت بسیار خوبی به نور محیط دارد و به همین دلیل میزان روشنایی صفحه نمایش به صورت خودکار کم و زیاد می‌شود. باید این موضوع اشاره کنیم که اپل ادعا کرده باتری این گوشی حتی در شرایطی که زیر نور خورشید از آن استفاده کنید تا ۲۹ ساعت دوام می‌آورد. اتفاقی که برای ما رخ نداد و به چنین رکوردی دست نیافتیم.

 

کارشناسان تکنولایف گلکسی A14 سامسونگ را هم بررسی کردند:
نقد بررسی گوشی a14

 

اسپیکرهای آیفون ۱۴ پرو مکس؛ حجم صدا بی‌نظیر است

اسپیکر از جمله بخش‌هایی است که باید در بررسی آیفون ۱۴ پرو مکس به آن اشاره کنیم. این گوشی از اسپیکرهای استریو استفاده می‌کند. یک اسپیکر روی لبه پایینی گوشی دیده می‌شود و اسپیکر بعدی هم نزدیک به صفحه بالای گوشی و بین صفحه نمایش و لبه بالا قرار گرفته است.  اسپیکرهای قرار گرفته روی این گوشی هوشمند حجم صدای فوق‌العاده‌ای تولید می‌کنند و حتی می‌توانند صدای فضایی یا Spatial Audio پخش کنند. این ویژگی را زمانی بهتر احساس می‌کنید که بخواهید محتوایی با صدای دالبی اتموس گوشی کنید.

صدای فضایی تولید شده توسط آیفون ۱۴ پرو مکس به خوبی صدا را دور سر شما پخش می‌کند و به همین دلیل تجربه‌ای فوق‌العاده کسب می‌کنید. اسپیکرهای در نظر گرفته شده برای آیفون ۱۴ پرو مکس به اندازه‌ای حجم صدا تولید می‌کنند که برای یک گروه کوچک از افراد مناسب خواهد بود و به راحتی فضای یک اتفاق کوچک را پر می‌کند.

کیفیت تماس‌های صوتی با این گوشی هم فوق‌العاده است. حیلی راحت می‌توانید تماس‌های صوتی با کیفیتی برقرار کنید. از آنجایی که این گوشی از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند، می‌توانید کیفیت تماس خوبی را هم تجربه کنید.

بهترین باتری قرار گرفته روی آیفون‌ها تا امروز

شاید یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که باید در بررسی ایفون ۱۴ پرومکس به آن اشاره کنیم، باتری باشد. ظرفیت باتری آیفون ۱۴ پرو مکس در مقایسه با ظرفیت باتری آیفون ۱۳ پرو مکس اندکی کاهش یافته است. ظرفیت آیفون ۱۳ پرو مکس ۴۳۵۲ میلی‌آمپر ساعت بود و ظرفیت باتری آیفون ۱۴ پرو مکس به ۴۳۲۳ میلی‌آمپر ساعت کاهش پیدا کرده است. اپل ادعا کرده که با این کاهش ظرفیت باتری اندک آیفون ۱۴ پرو مکس این گوشی اکنون می‌تواند تا ۲۹ ساعت کار کند. این رکورد در آیفون ۱۳ پرو مکس تنها ۲۸ ساعت بود. این افزایش باتری به واسطه استفاده از تراشه A16 Bionic بوده است.

در تست‌هایی که روی باتری گوشی انجام دادیم که شامل، عکاسی، پخش ویدئو، بازی کردن و وب گردی می‌شد، توانستیم به رکورد ۱۳ ساعت برسیم. در واقع با یک بار شارژ کردن این گوشی می‌توانید یک روز کاری کار کنید و سپس آخر شب گوشی را شارژ کنید. اگر از گوشی تنها برای استریم ویدئو استفاده کنید، می‌توانید تا ۲۶ ساعت با گوشی کار کنید.

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس از شارژ بی‌سیم MagSafe و Qi پشتیبانی می‌کند. البته این گوشی همچنان از شارژ سریع بسیار سریعی استفاده نمی‌کند. با شارژر ۲۰ واتی که برای این محصول در نظر گرفته شده می‌توانید در مدت زمان ۳۰ دقیقه نزدیک به ۵۰ درصد ظرفیت باتری را شارژ کنید. این گوشی همراه با کابل USB-C به لایتنینگ راهی بازار شده و شارژر هم به همراه آن عرضه نشده است.

شاید در آیفون ۱۵ شاهد اضافه شدن پورت USB-C به این گوشی و افزایش سرعت شارژ باشیم.

 

برای خرید شارژر آیفون از گزینه های موجود در فروشگاه تکنولایف دیدن کنید:
قیمت شارژر آیفون

 

iOS 16 روی آیفون ۱۴ پرو مکس فوق‌العاده است

تمام مدل‌های آیفون ۱۴ با iOS 16.1 راهی بازار شده‌اند. سیستم عاملی که یکسری ویژگی‌های جذاب را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

از بزرگ‌ترین ویژگی‌های iOS 16 می‌توانیم به تغییراتی که در صفحه قفل گوشی ایجاد شده، اشاره کنیم. روی صفحه قفل این گوشی می‌توانید عکس دلخواه خودتان را قرار دهید یا می‌توانید وضعیت آب و هوا را قرار دهید تا صفحه گوشی شما افتابی یا بارانی شود. البته اگر ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن را فعال کنید، برخی از بخش‌های عکسی که برای صفحه قفل در نظر گرفته‌اید، دیده نمی‌شود چرا که یکسری ویجت‌ها و المان‌ها روی عکس قرار می‌گیرند.

سیستم عامل iOS 16 آنقدر ویژگی‌های جدید پیش روی کاربران قرار می‌دهد که شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از آنجایی که با یک گوشی بزرگ سر و کار دارید، صفحه نمایش بسیار با کیفیتی را روی آن مشاهده می‌کنید که داینامیک ایسلند روی آن به شدت خودنمایی می‌کند. داینامیک آیسلند با یکسری از اپلیکیشن‌های تردپارتی مانند اسپاتی‌فای هم سازگاری دارد. ویژگی‌های نرم افزاری خوبی را هم در قسمت دوربین مشاهده می‌کنید. دوربین ۴۸ مگاپیکسلی قرار گرفته روی آیفون ۱۴ پرو مکس  ویژگی‌های بسیار خوبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌هایی که در iOS 16 مشاهده می‌کنید، ارتباط ماهواره‌ای است. البته که این ارتباط ماهواره‌ای تنها در آمریکا و کانادا فعال است و در کشورهای دیگر در دسترس نیست. این ویژگی باعث می‌شود که حتی اگر به پوشش آنتن موبایل دسترسی نداشته باشید، بتوانید با ارتباط ماهواره‌ای لوکیشن و پیام‌های خودتان را به افراد مختلف ارسال کنید.

ویژگی دیگری که به iOS 16 اضافه شده این است که اکنون متوجه تصادف هم می‌شود. حسگرهایی که روی این گوشی قرار گرفته‌اند متوجه این موضوع که تصادف کرده‌اید می‌شوند و می‌توانند به صورت خودکار با اورژانس ارتباط برقرار کنند.

عملکرد آیفون ۱۴ پرو مکس شما را شگفت‌زده می‌کند

آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از تراشه A16 Bionic استفاده می‌کنند. قدرت این تراشه را نه تنها در پردازش‌های سنگین مانند بازی‌های جدید می‌بینید، بلکه این تراشه تاثیر مستقیمی روی بهبود کیفیت عکس‌ها دارد.

تراشه A16 از ۱۶ میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد که یک میلیارد از تعداد ترانزیستورهای A15 بیشتر است. تراشه A15 روی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس دیده می‌شود. اپل ادعا کرده که این تراشه از پس اجرای ۱۷ تریلیون پردازش در ثانیه بر می‌آید. این تراشه با فناوری ۴ نانومتری ساخته شده و از پردازنده گرافیکی قو‌ی‌تر و بهینه‌تری هم استفاده می‌کند.

برای اینکه بیشتر متوجه عملکرد آیفون ۱۴ پرو مکس شوید، از بنچمارک‌های مختلف استفاده کردیم. برای این‌کار از GeekBench، Antutu، PC Mark، 3D Mark و GFX Bench استفاده کردیم. در ادامه می‌توانید نتایج این تست‌ها را مشاهده کنید.

 

موضوعی که در نقد و بررسی ایفون 14 پرو مکس حتما باید به آن‌ اشاره کنیم این است که این گوشی در زمان تست بنچمارک‌های مختلف شدیدا داغ می‌شود. این گرما یا داغ شدن زیاد را روی فریم‌ گوشی، قاب پشتی و حتی قسمتی در کنار ماژول دوربین هم مشاهده می‌کنید. متاسفانه قسمت کنار دوربین بیش از حد داغ می‌شود. اما سیستم خنک کننده گوشی در مدت زمان بسیار کمی پس از به پایان رسیدن هر تست، گوشی را خنک می‌کرد. اما این گرمای زیاد را قبلا روی گوشی‌های اپل مشاهده نکرده‌ بودیم.

برای درک بهتر این موضوع که بازی‌ها به چه کیفیت و عملکردی روی آیفون ۱۴ پرو مکس اجرا می‌شوند، می‌توانید عملکرد بازی دیابلو موبایل یا دیابلو ایمورتال روی آیفون ۱۴ پرو مکس را مشاهده کنید:

 

 

پیشنهاد های روز نویسنده:

بررسی پوکو f4

بررسی پوکو X4 Gt

 

دوربین‌های آیفون ۱۴ پرو مکس؛ دوربین بزرگ‌تر، عملکرد فوق‌العاده در شب!

دوربین آیفون‌های جدید همیشه نظر مردم را به خود جلب می‌کنند. این موضوع را روی آیفون ۱۴ پرو مکس هم مشاهده می‌کنیم و به همین دلیل در بررسی گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس تصمیم گرفتیم بیشتر به این قسمت توجه کنیم.

از نظر ترکیب دوربین‌ها، آیفون ۱۴ پرو مکس شبیه به آیفون ۱۳ پرو مکس عمل کرده است؛ اما با این حال لنزها و حسگرهای متفاوتی روی ۱۴ پرو مکس قرار گرفته.

موضوع هیجان‌انگیز در قسمت دوربین‌های آیفون ۱۴ پرو مکس این است که از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده شده است. اپل بالاخره از دوربین باکیفیت‌تری برای گوشی‌های خودش استفاده کرده که از تکنولوژی بینینگ چهار به یک استفاده می‌کند. اتفاقی که سال‌ها روی گوشی‌های سامسونگ و شیائومی دیده بودیم. با این حال سامسونگ روی گلکسی اس ۲۲ اولترا که از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کرد از تکنولوژی بینینگ ۱ به ۹ استفاده کرده بود.

دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس از پیکسل‌های چندگانه تشکیل شده که تمام آن‌ها روی یک پیکسل بزرگ‌تر جمع می‌شوند. این موضوع باعث شده که رنگ‌ها قوی‌تر به نظر برسند و دوربین در شب هم عملکرد بهتری از خودش نشان دهد.

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی قرار گرفته روی آیفون ۱۴ پرو مکس همچنان عکس‌هایی با وضوح ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌کند و البته می‌توانید عکس‌های  Raw با وضوح ۴۸ مگاپیکسلی هم در اختیار داشته باشید. عکاسی RAW با عکاسی ۱۲ مگاپیکسلی تفاوت خاصی ندارند و یک میزان کیفیت و جزییات را در عکس‌ها مشاهده می‌کنید. با این حال عکس‌های RAW برای ویرایش کردن گزینه مناسب‌تری به شما می‌روند و به راحتی می‌توانید میزان نور و دیگر الما‌ن‌ها را تغییر دهید.

عکس‌های RAW به عنوان‌ فایل‌های DNG شناخته می‌شوند که فضای زیادی را هم روی گوشی به خودشان اختصاص می‌دهند. این فایل‌ها با فوتوشاپ و نرم‌افزارهای این چنینی باز می‌شوند. البته که با خود اپلیکیشن پیش فرض آیفون هم می‌توانید این فایل‌ها را ویرایش کنید.

استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی یک هدف دیگر هم دارد و آن زوم اپتیکال دو برابر است. در حالی که در زوم ایپتیکال این گوشی مشکلی مشاهده نمی‌کنید، اما باز هم احساس خواهید کرد که زوم این گوشی در مقایسه با زوم گوشی‌هایی مانند گلکسی اس ۲۲ اولترا کم می‌آورد. هر چه باشد گلکسی اس ۲۲ اولترا تا ۱۰ برابر زوم می‌کند. البته که زوم دیجیتال آیفون ۱۴ پرو مکس هم عملکرد خوبی ندارد و عکس‌ها در این حالت جزییات خودشان را از دست می‌دهند.

در آیفون ۱۴ پرو مکس متوجه شدیم که می‌توانید با کیفیت 4K و نرخ ۳۰ فریم برثانیه ویدئوهای سینماتیک ثبت کنید. ویدئوهایی که واقعا کیفیت فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کنند. حالت Action Mode جدیدی هم برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده که ابزار بسیار مناسبی برای فیلم‌برداری به شما می‌رود. با این ویژگی می‌توانید ویدئوهایی بسیار نرم و بدون لرزش ضبط کنید.

در حالت کلی باید به این موضوع اشاره کنیم که دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس در نوع خودش بهترین است. اپل همچنان نشان داده که یکی از بهترین دوربین‌ها را روی گوشی‌های خودش استفاده می‌کند. عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی که دوربین ۴۸ مگاپیکسلی این گوشی ثبت می‌کند، می‌تواند استانداردهای جدیدی را در حوزه عکاسی ثبت کند.

عکس‌ها در کل کیفیت خوبی ارائه می‌کنند و این موضوع می‌تواند از تاثیرات Photonic Engine باشد که به شکل انحصاری روی گوشی‌های آیفون ۱۴ قرار گرفته است.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که دوربین ۴۸ مگاپیکسلی این گوشی از آنجایی که حسگر بزرگ‌تری دارد، نور بیشتری جذب می‌کند و به همین دلیل در شب هم عکس‌های زیبا‌تر و با کیفیت‌تری ثبت خواهد کرد.

دوربین سلفی آیفون ۱۲ پرو مکس هم برای اولین‌بار به فوکوس خودکار مجهز شده و می‌تواند عکس‌های باکیفیت‌تری ثبت کند.

عکاسی با دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس:

عکاسی با دوربین اولتراواید آیفون ۱۴ پرو مکس:

عکاسی با دوربین ماکرو آیفون ۱۴ پرو مکس:

عکاسی پرتره با دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس:

عکاسی با دوربین سلفی آیفون ۱۴ پرو مکس:

عکاسی در شب با آیفون ۱۴ پرو مکس:

کیفیت فیلم برداری آيفون ۱۴ پرو مکس

حالا بد نیست نگاهی هم به کیفیت فیلم‌ برداری آیفون ۱۴ پرو مکس داشته باشید. ویدئوی زیر را حتما ببینید:

 

جمع‌بندی:

اگر به دنبال یک گوشی آیفون با دوربین‌های بسیار خوب و عملکرد سخت‌افزاری عالی می‌گردید که صفحه نمایش بزرگی داشته باشد، قطعا آیفون ۱۴ پرو مکس یکی از بهترین گزینه‌هایی خواهد بود که می‌توانید آن را خریداری کنید. از طرف دیگر آیفون ۱۴ پرو مکس بهترین عملکرد باتری در میان تمام آیفون‌هایی را دارد که تا امروز راهی بازار شده‌اند. البته که این گوشی هوشمند از ناچ کوچک‌تری بهره می‌برد که قابلیت‌های زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهد. داینامیک آیلند می‌تواند تحولی جذاب در گوشی‌های آیفون به وجود بیاورد. اگر از کیفیت این مطلب راضی بودید یا انتقاد و پیشنهادی داشتید، در بخش نظرات برای ما بنویسید؛ در بررسی گوشی های موبایل همراه تکنولایف باشید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
2 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

5 نظر

  1. Murteza

    خیلی سنگین است اصلا راحت نیست

    1. ایاز

      پاسخ به Murteza

      خیلی خوب
  2. محمدهادی

    تکنولایف لطفا گوشی نوکیا ایکس ۳۰ جدید رو هم بررسی کن
    خیلی مشتاقیم عملکردشو از نزدیک ببینیم

  3. علیرضا ظفری

    ظرفیت باتری نسبت به 13پرومکس کاهش داشته نه افزایش!
    ظفریت باتری 13پرومکس رو 4325 قید کردید که اشتباهه ، ظرفیت 4352 میلی آمپره و از 14 پرومکس بیشتره.

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علیرضا ظفری

      سلام وقت بخیر بله درست می‌فرمایید، هرچند که این ۲۰ میلی آمپر ساعت قرار نیست تأثیری داشته باشه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-14-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d9%85%da%a9%d8%b3/
ads
ads