داغ ترین ها :

بررسی آیپد پرو 2022

آیپد یکی از محبوب‌ترین تبلت‌های بازار است و در این موضوع هیچ شکی نیست. حتی از آیپد می‌توان به عنوان یکی از کارامدترین تبلت‌های بازار نام برد. اپل سعی کرده آیپد‌های جدیدی که عرضه می‌کند بیش از گذشته قابلیت داشته باشند تا بتوان از آن‌ها در کارهای مختلف و حتی حالت‌های مختلف استفاده کرد.

آیپد پرو 2022

خرید آیپد پرو 2022

امتیاز

8.5
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • صفحه نمایش با کیفیت
  • سیستم عامل iPad OS 16 با قابلیت‌های فراوان
  • تراشه اپل M2
  • دوربین بهبود یافته البته به صورت نرم‌افزاری
  • برخورداری از شارژ سریع ۱۸ وات

نقاط ضعف

  • وزن نسبتا زیاد
  • عدم پیشرفت خیلی زیاد نسبت به مدل سال قبل

این شرکت با معرفی آیپد پرو ۲۰۲۲ نشان داد که همچنان می‌تواند تبلت‌های خوبی راهی بازار کند. گرچه تغییرات ایپد پرو 2022 با تراشه M2 به جز سخت‌افزار در مقایسه با مدل قبلی خیلی زیاد نیست، اما این محصول همچنان می‌تواند برای خیلی‌ها جذاب باشد. اگر قصد خرید این تبلت دوست داشتنی اپل را دارید، بد نیست که بررسی آیپد پرو 2022 را مطالعه کنید. در بررسی ipad pro 2022 با تراشه  M2 به نقاط و قوت ضعف این محصول اشاره می‌کنیم.

آیپد پرو 2022 کی میاد؟

آیپد پرو ۲۰۲۲ تنها چند روز است که معرفی شده و حالا این سوال پیش آمده که آیپد پرو 2022 کی میاد ؟ باید به این موضوع اشاره کنیم که جدیدترین تبلیت اپل در تاریخ ۴ آبان راهی بازار می‌شود و می‌توان آن را خریداری کرد.

ایپد پرو 2022 مشخصات شگفت‌انگیزی دارد

در ابتدا بد نیست نگاهی داشته باشیم به جدول مشخصات ایپد پرو 2022 با تراشه M2

مشخصات آیپد پرو ۲۰۲۲
ابعاد و وزن ۲۸۰٫۶ در ۲۱۴٫۹ در ۶٫۴ میلی‌متر – ۶۸۲ گرم مدل وای-فای – ۶۸۵ گرم مدل LTE
صفحه نمایش ۱۲٫۹ اینچ با وضوح تصویر ۲۰۴۸ در ۲۷۳۲ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
سیستم عامل iPad OS 16
تراشه Apple M2
حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱ ترابایت و ۲ ترابایت
رم ۸ و ۱۶ گیگابایت رم
دوربین دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی
دوربین ۱۰ مگاپیکسلی اولتراواید
دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید سلفی
باتری ۱۰۷۵۸ میلی‌آمپر ساعت

طراحی مانند سال آیپد پرو ۲۰۱۹

آیپد پرو ۲۰۲۲ از نظر ظاهری مانند مدل سال گذشته به نظر می‌رسد. با محصولی سروکار داریم که در ابعاد ۲۸۰٫۶ در ۲۱۴٫۹ در ۶٫۴ میلی‌متر ساخته شده و وزن آن به ۶۸۵ گرم می‌رسد. با تبلتی بزرگ سر و کار دارید که صفحه نمایشی در اندازه ۱۲٫۹ اینچ را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. صفحه نمایشی از نوع Liquid Retina XDR mini-LED که کیفیت بسیار خوبی دارد.

آیپد پرو ۲۰۲۲ در برابر آیپد پرو ۲۰۲۱

آیپد پرو ۲۰۲۲ در برابر آیپد پرو ۲۰۲۱

برای ساخت آیپد پرو ۲۰۲۲ با تراشه M2 از بدنه‌ای آلومینیومی استفاده می‌کند و فریم آلومنیومی هم دارد. به همین دلیل زمانی که این محصول را به دست می‌گیرید متوجه کیفیت ساخت بالای آن خواهید شد. متریال‌های با کیفیت نه تنها حس خوبی به شما می‌بخشند، بلکه باعث شده‌اند این محصول دوام مناسبی داشته باشد و در برابر فشاری که احتمالا در کیف و کوله به آن وارد می‌شود، آسیب نبیند.

صفحه‌نمایش همچنان شگفت‌انگیز و فوق‌العاده

یکی از ویژگی‌هایی که همیشه روی آیپد جذاب بوده، صفحه نمایش آن است. آیپد پرو ۲۰۲۲ با تراشه M2 هم از این قاعده مستثنی نیست. همان‌طور که گفتیم برای این محصول از صفحه نمایشی از نوع Liquid Retina XDR mini-LED استفاده شده است. صفحه نمایشی که از سال گذشته روی تبلت‌های اپل قرار گرفت و نشان داد که کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. این صفحه نمایش وضوح تصویر ۲۰۴۸ در ۲۷۳۲ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. صفحه نمایشی که نسبت تصویر آن ۴:۳ است و تراکم پیکسلی آن هم ۲۶۵ پیکسل در هر اینچ است.

از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش قرار گرفته روی آیپد پرو ۲۰۲۲ با تراشه M2 می‌توانیم به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از استاندارد HDR10 و دالبی ویژن اشاره کنیم. همچنین باید بگوییم که این صفحه نمایش تا ۱۶۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند. این میزان از روشنایی باعث شده که به راحتی و در هر شرایطی بتوانید با تبلت کار کنید. روشنایی آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی سال ۲۰۲۲ باعث شده در محیط‌های باز و زیر نور خورشید به راحتی با این محصول کار کنید. صفحه نمایش قدرت بسیار خوبی در نمایش رنگ‌ها دارد و همه چیز درخشان و زیبا و پر جزییات به نظر می‌رسد.

از ویژگی‌های جذاب دیگری که در آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی سال ۲۰۲۲ مشاهده می‌کنیم این است که از قلم اپل پنسل هم پشتیبانی می‌کند. البته این ویژگی چیز جدیدی نیست، اما قلم هم اکنون به ویژگی Hover یا شناور مجهز شده است.

حالا ویژگی هاور به چه معناست؟ به این معنا که قبل حتی از بالای صفحه نمایش بدون اینکه به صفحه نمایش برخورد کند، می‌تواند با تبلت ارتباط داشته باشد. این ویژگی را قبلا روی تبلت‌های سامسونگ و حتی گوشی‌های سری نوت این شرکت هم دیده بودیم، حالا آن را روی تبلت‌های جدید اپل هم مشاهده می‌کنیم. ویدئوی زیر می‌تواند شما را بیشتر با ویژگی هاور در آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی سال ۲۰۲۲ آشنا کند.

 

 

اسپیکرهای آیپد پرو ۱۲.۹ سال ۲۰۲۲ اوج هیجان‌ را فراهم می‌کنند

جدیدترین آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی بازار از اسپیکرهای خوبی بهره می‌برد. اسپیکر هم از جمله قسمت‌هایی بود که همیشه روی آیپد به چشم می‌آمد و نظر خیلی‌ها را به سمت خودش جلب می‌کرد. همین اسپیکرها باعث شده‌اند که iPad Pro 12.9 2022 برای تماشای فیلم و بازی کردن گوش کردن به موسیقی فوق العاده باشد. روی آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی ۲۰۲۲ از چهار اسپیکر استفاده کرده که صدای استریوی بسیار با کیفیتی ارائه می‌کند. اسپیکرهای قرار گرفته روی این محصول صدای باس بسیار خوبی تولید می‌کند و حجم صدایی که این محصول تولید می‌کند به راحتی فضای این اتفاق را پر می‌کند.

اسپیکرها صدای پرجزییاتی تولید می‌کنند و کیفیت عالی‌ را ارائه می‌کنند. اسپیکرهای این تبلت برای تماشای فیلم و بازی کردن و گوش دادن به موسیقی فوق‌العاده عمل می‌کنند.

عملکرد بی‌نظیر با سخت‌افزار فوق‌العاده

در بررسی ایپد پرو m2 2022 باید به این موضوع اشاره کنیم که نقطه قوت این محصول تراشه M2 اپل است. تراشه‌ای که قدرت فوق‌العاده‌ای در پردازش‌های مختلف دارد و به همین دلیل این تبلت عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خودش ارائه می‌کند. آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی به واسطه قدرت بسیار زیادی که دارد برای انجام کارهای حرفه‌ای مورد استفاده می‌گیرد. می‌توانید از این محصول برای ویرایش ویدئو و عکس و فعالیت‌های این چنینی استفاده کنید. در واقع کاری نیست که این محصول از پس آن بر نیاید. آیپد پرو در مدل‌هایی با ۱۲۸ تا ۲ ترابایت حافظه داخلی راهی بازار شده که این مدل‌ها ۸ تا ۱۶ گیگابایت رم دارند. سیستم عامل iPad OS 16 امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که باعث شده این محصول کارایی بیشتری پیدا کند.

پس اگر به دنبال تبلتی می‌گردید که بتوانید از آن برای طراحی و فعالیت‌های سنگین مناسب باشد و حتی بتوان با آن به راحتی ویدئو ویرایش کرد، آیپد پرو ۱۲.۹ با تراشه M2 یک گزینه فوق العاده به شمار می‌رود.

 

گوشی های روز شیائومی و پوکو را هم بررسی کردیم:
بررسی پوکو M5s

 

iPadOS 16 با ویژگی‌هایی جذاب از راه می‌رسد

از دیگر ویژگی‌هایی که باید در بررسی ایپد پرو 2022 به آن اشاره کنیم، سیستم عامل iPadOS 16.1 است. آیپد OS 16 در واقع چهارمین نسل از این سیستم عامل مخصوص آیپد به شمار می‌رود تا بتواند ویژگی‌های بهتری را در اختیار کاربران این تبلت‌ها قرار دهد.

اپل سعی کرده که سیستم عامل iPadOS 16.1 ویژگی‌های بسیار خوبی را پیش روی کاربران قرار دهد و بهبود‌های فراوانی هم داشته باشد. از جمله این تغییرات می‌توانیم به باز طراحی شدن یکسری از اپلیکیشن‌ها و هماهنگی بهتر این تبلت با کامپیوترهای اپل نام ببریم. در حالی که آیپد OS 16 ویژگی‌های خاصی را پیش روی کاربران ایپد پرو 2022 قرار می‌دهد، می‌توان این سیستم عامل را روی نسل پنجم آیپد به بعد، نسل چهارم آیپد مینی به بعد، نسل سوم آیپد ایر به بعد و تمام مدل‌های آیپد پرو نصب کرد.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که iPadOS 16.1 یکسری ویژگی‌های مشترک با سیستم عامل iOS 16 دارد. به طور مثال می‌توانید یک مسیر را روی آیپد مشخص کنید و آن مسیر را به آیفون خودتان ارسال کنید. حتی می‌توانید ایمل‌های خودتان را زمان بعدی کنید تا در زمانی خاص ارسال شود.

اپل اپلیکیشن آب و هوای جدیدی هم برای iOS 16 در نظر گرفته که ویژگی‌های بیشتری را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که روی iPadOS 16 مشاهده می‌کنید، Reference Mode نام دارد. این ویژگی باعث می‌شود که وقتی از آیپد به عنوان مانیتور دوم استفاده می‌کنید، رنگ‌های صفحه نمایش آیپد به حالت رنگ‌های صفحه نمایش اصلی در بیاید.

ویژگی Reference Mode در iPadOS 16

ویژگی Reference Mode در iPadOS 16

سیستم عامل iPadOS  جدید تمرکز خاصی هم روی ویژگی‌های دسکتاپ داشته تا کاربران بتوانند بهتر با تبلت‌های اپل کار کنند. این سیستم عامل حالتی به نام Stage Manger را پیش روی کاربران قرار می‌دهد که عملکرد شبیه به دسکتاپ را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. شما می‌توانید پنجره‌ها را روی هم قرار دهید یا تمام اپلیکیشن‌های خودتان در پس‌زمینه نگه دارید.  حتی می‌توانید پنجره‌های اپلیکیشن‌ها را تغییر اندازه دهید. البته این ویژگی از سال ۲۰۱۸ در اختیار کاربران قرار گرفت و هم اکنون بهتر شده است.

تغییر اندازه پنجره‌ها در iPadOS16

تغییر اندازه پنجره‌ها در iPadOS16

به واسطه Stage  manger می‌توانید از آیپد به عنوان صفحه نمایش اکسترنال استفاده کنید.

اپلیکیشن جدیدی که در iPadOS 16 مشاهده می‌کنیم، FreeForm نام دارد که قرار است برای MacOS Ventura هم منتشر شود. این اپلیکیشن در واقع یک تخته دیجیتال است که می‌توانید با آن نوت‌های خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید و حتی طراحی‌های خودتان را در اختیار افراد دیگر قرار دهید.

ویژگی FreeForm در iPadOS16

ویژگی FreeForm در iPadOS16

سیستم عامل iPadOS 16 ویژگی‌های خاصی هم در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. این سیستم عامل از Metal 3 استفاده می‌کند که باعث شده بازی‌ها با نرخ فریم و وضوح تصویر بهتری اجرا شوند. این سیستم عامل شامل ویژگی جدیدی به نام Game Center می‌شود که می‌تواند اطلاعات خوبی از بازی‌ها و مدت زمانی که بازی می‌کنید را به شما ببخشد.

دوربین‌هایی که آیپد را متحول می‌کنند! اما همچنان با گوشی فاصله دارند

در بررسی ایپد پرو m2 2022 بد نیست به دوربین‌های این محصول اشاره کنیم. البته که دوربین‌های قرار گرفته روی این محصول خیلی شگفت‌انگیز نیستند و نباید توقع کیفیت دوربین‌های آیفون را روی آیپد پرو ۲۰۲۲ داشته باشید. با این حال دوربین‌های آیپد پرو ۲۰۲۲ در مقایسه با دوربین‌های خیلی از تبلت‌ها عملکرد بهتری دارد و می‌تواند عکس‌های بهتری ثبت کند.

ایپد پرو 2022 از دو دوربین پشت استفاده می‌کند. دوربین اصلی از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی واید استفاده می‌کند که دیافراگم آن f/1.8 است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دوال پیکسل استفاده می‌کند. دوربین دوم هم از حسگر ۱۰ مگاپیکسلی اولتراواید استفاده می‌کند که می‌تواند با زاویه ۱۲۵ درجه عکاسی کند. این حسگر TOF 3D LiDAR هم برای این محصول در نظر گرفته شده که نقش حسگر تشخیص عمق را هم ایفا می‌کند. ایپد پرو 2022 از فلش ۴ گانه LED استفاده می‌کند.

دوربین آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی سال ۲۰۲۲

دوربین آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی سال ۲۰۲۲

با دوربین‌های قرار گرفته روی ایپد پرو 2022 می‌توانید ویدئوهای 4K با نرخ فریم ۲۴، ۲۵، ۳۰ و ۶۰ بر ثانیه ضبط کنید. حتی می‌توانید ویدئوهای Full HD با نرخ ۲۴۰ فریم هم در اختیار داشته باشید. امکان ضبط ویدئوهای 4K و Full HD در حالت Cinematic Mode را هم خواهید داشت.

ایپد پرو 2022 مشخصات قابل قبولی دارد. دوربین سلفی این محصول از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی اولترواید استفاده می‌کند که از EIS استفاده می‌کند. این دوربین امکان ضبط ویدئوهای Full HD با نرخ ۶۰ فریم برثانیه را هم دارد.

هیولایی که باتری زیاد مصرف می‌کند

از باتری ۱۰۷۵۸ میلی‌آمپر ساعتی برای آیپد پرو ۲۰۲۲ استفاده شده است. باتری‌ای که از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند. با توجه به بزرگی صفحه نمایش و کیفیت آن و سخت‌افزار قرار گرفته روی این محصول، باتری در استفاده‌های معمولی تا یک روز کاری دوام می‌آورد. با این پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ وات باعث شده که بتوانید در مدت زمان خوبی تبلت را شارژ‌کنید.

آیا آیپد پرو ۲۰۲۲ ارزش خرید دارد؟

سعی کردیم تا جایی که می‌شد در بررسی ipad pro 2022 به ویژگی‌های خاص این محصول اشاره کنیم. اما باید بگوییم که این محصول به جز استفاده از تراشه‌ای قدرتمند تفاوت خاصی با مدل سال گذشته که با تراشه M1 راهی بازار شده بود ندارد. حالا این شما هستید که باید تصمیم بگیرید این محصول واقعا می‌تواند چیزی فراتر از آیپد پرو ۲۰۲۱ ارائه دهد یا خیر؟

سوالات متداول:

عملکرد باتری آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی ۲۰۲۲ چطور است؟ ایپد پرو ۱۲.۹ سال ۲۰۲۲ از باتری ۱۰۷۵۹ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند و در استفاده‌های معمولی می‌تواند تا یک روز کاری کاربران را همراهی کند. این تبلت از شارژ سریع ۱۸ وات استفاده می‌کند.

ایپد پرو m2 2022 چه ویژگی‌هایی دارد؟ مهمترین ویژگی این محصول در کنار استفاده از تراشه M2 برخورداری از قلم با قلم شناور یا Hover است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
2 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%be%d8%af-%d9%be%d8%b1%d9%88-2022/
ads
ads