loadingGif

festival_banner
Technolife
Technolife
ورود ثبت نام

اپل واچ اولترا بند اوشن

Apple Watch Ultra (49mm) with Ocean Loop Band Small

نظرات کاربران

1 نظر

رنگ:

زرد

زرد

سفید

ویژگی‌های اصلی

سازگاری :

سازگار با iOS ورژن ۱6 به بالا

ظرفیت باتری :

542 میلی آمپر ساعت

پشتیبانی از زبان فارسی در اعلان و پیام :

دارد

قابلیت مکالمه :

دارد

اپل واچ اولترا بند اوشن-زرد
gallery-اپل واچ اولترا بند اوشن-gallery-0-TLP-9812_3d95af9a-7f98-47ae-820e-d9b9cbf66de6.png
gallery-اپل واچ اولترا بند اوشن-gallery-1-TLP-9812_58bd404b-1c91-4821-9be5-b70108c8d5c3.png
gallery-اپل واچ اولترا بند اوشن-gallery-2-TLP-9812_0211bb1a-5270-4741-9a24-c80a3dc3c7d7.png
gallery-اپل واچ اولترا بند اوشن-gallery-3-TLP-9812_0cc42461-f535-437b-a294-605f588df284.png
gallery-اپل واچ اولترا بند اوشن-gallery-0-TLP-9812_3d95af9a-7f98-47ae-820e-d9b9cbf66de6.png

+6

تامین کالا اطمینان

موجود در انبار فروشنده ( ارسال از 1 روز کاری بعد )

6 ماه گارانتی شرکتی

1 عدد در انبار باقی مانده

42,500,000

تومان
فروشگاه های تکنولایف

امکان تحویل حضوری در شعب تکنولایف

  • مشخصات فنی

  • نقد و بررسی

  • نظرات کاربران

مشخصات فنی

سیستم عامل :

WatchOS 9

گروه کاربری :

ورزشی، روزمره

ابعاد/ وزن :

14.4x44x49 میلی‌ متر/ 61.3 گرم

سنسورها :

شتاب‌ سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب، فشار سنج، ارتفاع سنج، قطب‌ نما، حسگر اکسیژن خون، حسگر دمای بدن، حسگر دمای آب، حسگر تشخیص عمق

سازگاری :

سازگار با iOS ورژن ۱6 به بالا

جنس بدنه :

تیتانیوم، پشت از جنس سرامیک و سافایر

مقاومت در برابر آب و گرد و غبار/ درجه گواهی‌ نامه :

مقاوم در برابر آب تا عمق 100 متر و غواصی تا عمق 40 متر/ گواهی‌ IP6X

قابلیت تغییر طرح ساعت (Watch Face) :

دارد

میکروفون :

دارد

اسپیکر :

دارد

نوع صفحه نمایش :

Retina LTPO OLED

تعداد رنگ/ رزولوشن :

410x502 پیکسل

فرم صفحه نمایش :

مربع مستطیل

میزان روشنایی :

2000 نیت

اندازه صفحه نمایش :

1.92 اینچ

نوع و مشخصات پردازنده اصلی - CPU :

Apple S8

حافظه داخلی :

32 گیگابایت

حافظه RAM :

1 گیگابایت

پورت USB/ ورژن و نوع :

ندارد

شبکه وایرلس (Wi-Fi)/ ورژن :

دارد Dual-band, Wi-Fi 802.11 b/g/n

NFC :

دارد

موقعیت‌ نما GPS :

دارد

بلوتوث :

نسخه 5.3

نوع باتری/ قابل تعویض توسط کاربر :

لیتیوم یونی/ نیست

ظرفیت باتری :

542 میلی آمپر ساعت

بازدهی باتری :

تا 36 ساعت

پشتیبانی از زبان فارسی در اعلان و پیام :

دارد

پشتیبانی از زبان فارسی در منو :

ندارد

قابلیت مکالمه :

دارد

رادیو :

ندارد

ویبره :

دارد

شناسه کالا :

2800003307728، 2800003440821، 2800003440838

نمایش بیشتر

مقایسه

مقایسه با 3 محصول مشابه

اطلاعات کلی

قابلیت مکالمهدارددارد دارد دارد
پشتیبانی از زبان فارسی در اعلان و پیامدارددارددارددارد
ظرفیت باتری542 میلی آمپر ساعت564 میلی آمپر ساعت564 میلی آمپر ساعت308 میلی آمپر ساعت
سازگاریسازگار با iOS ورژن ۱6 به بالاسازگار با iOS ورژن 16.1 به بالاسازگار با iOS ورژن 16.1 به بالاسازگار با iOS ورژن 16.1 به بالا

نقد و بررسی

بررسی اپل واچ اولترا

اپل واچ اولترا به راحتی توانسته به یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند بازار و یکی از بهترین گجت‌های پوشیدنی موجود تبدیل شود. یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده اپل واچ اولترا به محصولی شگفت انگیز تبدیل شود، برخورداری از صفحه نمایش بزرگ و بسیار درخشان است. این محصول قابلیت‌ شخصی‌سازی زیادی دارد که یکی از آن‌ها دکمه‌ای است که برای آن در نظر گرفته شده و باعث شده که استفاده از این محصول راحت‌تر باشد.

 
  • صفحه نمایش بزرگ و درخشان
  • برخورداری از ردیاب GPS
  • دکمه اکشن بسیار عملکرد خوب و کارآمدی دارد
 
  • عملکرد باتری می‌توانست خیلی بهتر باشد

 

 

البته که اپل واچ اولترا از باتری فوق‌العاده‌ بهتری هم بهره می برد تا کاربران مدت زمان بیشتری بتوانند از این محصول استفاده کنند. اپل در اپل واچ الترا سعی کرده کلی ویژگی جدید و هیجان‌انگیز را پیش روی کاربران قرار دهد. ویژگی‌هایی که در شرایط اورژانسی بسیار به مردم کمک خواهد کرد. در بررسی اپل واچ اولترا سعی می‌کنیم به ویژگی‌های مختلف این محصول اپل اشاره کنیم. در حالی که اپل واچ اولترا نقاط قوت بسیار زیادی دارد از نقاط ضعف‌هایی هم برخوردار است.

مشخصات اپل واچ اولترا

مشخصات اپل واچ اولترا  
ابعاد و وزن ۴۹ در ۴۴ در ۱۴٫۴ میلی‌متر – ۶۱٫۳ گرم
استانداردها ۱۰۰ متر مقاوم در برابر نفوذ آب – برخورداری از گواهی IP6X – گواهی MIL-STD 810H
صفحه نمایش Retina LTPO OLED – ۵۰۲ در ۴۱۰ پیکسل
سیستم عامل WatchOS 9
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت
بلندگو دارد
باتری ۵۴۲ میلی‌آمپر ساعت – شارژ بی‌سیم

 

این محصول یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند است که اپل تا این لحظه راهی بازار شده است. اپل واچ اولترا همه آنچه که انتظار داشتیم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که با یکی از محصولات ورزشی فوق‌العاده بازار سروکار داریم. در بررسی اپل واچ الترا به این موضوع اشاره می‌کنیم که این محصول جزو محصولات سر سخت و مقاوم بازار قرار دارد و صفحه نمایش بهتری هم دارد. از همه مهمتر اینکه این محصول از ردیاب GPS هم برخوردار است و حتی از طراحی جدیدتری هم استفاده می‌کند. البته باید بگوییم که قیمت اپل واچ اولترا زیاد است. این محصول با قیمت ۷۹۹ دلار راهی بازار شد.

از جمله تغییرات ظاهری که در اپل واچ اولترا شاهد آن هستیم، دکمه بزرگ یا Digital Crown است که اکنون با دستکش هم راحت می‌توان با آن کار کرد. صفحه نمایش این ساعت هوشمند دو اینچ بزرگ‌تر از مدل‌های قبلی اپل واچ شده و اکنون اطلاعات بیشتری را نشان می‌دهد. البته بزرگ‌ترین به‌روزرسانی که در بررسی اپل واچ اولترا باید به آن اشاره کنیم یک اکشن باتن یا دکمه اکشن است. این دکمه قابلیت شخصی‌سازی شدن دارد، اما شخصی‌سازی آن به صورتی نیست که تصور می‌کنید. این دکمه نارنجی رنگ بزرگ یکی از المان‌های مشخص اپل واچ اولترا به شمار می‌رود.

از اپل واچ اولترا می‌توانید به عنوان یک محصول ورزشی عالی استفاده کنید؛ اما این محصول ویژگی‌های زیادی را پیش روی شما قرار نمی‌دهد که روی دیگر ساعت‌های هوشمند قرار نداشته باشد. این محصول با سیستم عامل WatchOS 9 راهی بازار شده و از GPS برخوردار است تا مسیر و سرعت را دقیق‌تر نشان دهد. این محصول به حسگر ضربان قلب هم مجهز شده و ظرفیت باتری آن باعث شده که بتوانید بیشتر ورزش کنید. از دیگر ویژگی‌هایی که به اپل واچ Ultra اضافه شده می‌توانیم به حسگر شیرجه اشاره کنیم که هم‌اکنون محدود به آب‌های عمیق می‌شود و تقریبا ویژگی حرفه‌ای به شمار می‌رود.

یکسری از ویژگی‌ها را روی اپل واچ اولترا مشاهده می‌کنیم که باعث شده این ساعت هوشمند ارزش خرید داشته باشد. البته اگر تا این لحظه اپل واچ نداشته‌اید و یا می‌خواهید اپل واچ فعلی خودتان را عوض کنید. از جمله این ویژگی‌ها می‌توانیم به ویژگی‌های ایمنی اشاره کنیم. ویژگی Car Crash Detection یا تشخیص تصادف با خودرو باعث می‌شود که ساعت خیلی سریع با ارژانس تماس بگیرد. روی این ساعت هوشمند جدید اپل از حسگر‌های تشخیص ضربان قلب و تشخیص سطح اکسیژن خون استفاده شده که البته روی سایر اپل واچ‌های دیگر هم دیده می‌شود. این ویژگی‌ها هم باعث شده‌اند که سرمایه‌گذاری روی واچ اولترا سخت باشد و خیلی‌ها هنوز راضی به استفاده از این محصول نشوند.

البته باید بگوییم که اپل واچ اولترا بدون مشکل نیست. موضوعی که باید در نقد و بررسی اپل واچ اولترا به آن اشاره کنیم این است که این محصول اپل در مواقعی دچار مشکل در مسیریابی می‌شود.  امکان مسیریابی به واسطه نقشه خود اپل واچ اولترا سخت و با مشکلات زیادی همراه است. البته می‌توانید از قطب نما برای پیدا کردن مسیر استفاده کنید که در خیلی از موارد به شما کمک نمی‌کند.

موضوع بعدی که باید به آن اشاره کنیم این است که اپل واچ اولترا تا ۳۰ ساعت باتری خواهد داشت. البته می‌توانید از این رکورد فراتر هم بروید. ظرفیت باتری خوب باعث شده که این ساعت هوشمند از دیگر محصولات بازار عملکرد بهتری داشته باشد. البته اگر از تمام ویژگی‌های اپل واچ اولترا استفاده کنید، باتری عملکرد خیلی خوبی از خودش نشان می‌دهد و زود به پایان می‌رسد. با کمی استفاده از اپل واچ اولترا متوجه می‌شوید که در چه زمان‌هایی باید آن را شارژ کنید و در استفاده‌های معمولی متوجه می‌شوید که چقدر باتری آن برای شما دوام می‌آورد.

طراحی اپل واچ اولترا

اپل واچ اولترا تنها ساعت هوشمند اپل در طول سال‌های گذشته به شمار می‌رود که از نظر ظاهری پیشرفت‌هایی داشته است. در واقع اپل از سال ۲۰۱۴ به بعد تغییرات بزرگی در ظاهر اپل واچ ایجاد نکرد و حالا مدل اولترا با تغییرات جذابی همراه شد. اپل واچ اولترا از جمله محصولاتی است که ظاهر سر سخت و قوی دارد و از بدنه‌ای فلزی بهره می‌برد. همچنین باید بگوییم که مدل اولترا از اپل واچ ۸ بزرگ‌تر است.

تفاوت اندازه اپل واچ اولترا و اپل واچ 8
مقایسه اندازه اپل واچ اولترا و اپل واچ 8

اولین چیزی که باید به آن اشاره کنیم این است که اپل واچ اولتر در اندازه ۴۹ میلی‌متر ساخته شده و به همین دلیل است که می‌گوییم محصولی بزرگ به شمار می‌رود. یکی از دلایلی که باعث شده این محصول بزرگ‌تر از مدل‌های معمولی باشد، صفحه نمایشی است که ۲ اینچ بزرگ‌تر است دیگر اپل واچ‌ها ساخته شده. به همین دلیل مدل اولترا فضای بیشتری را روی مچ دست شما به خودش اختصاص می‌دهد. اگر از اپل واچ‌های کوچک‌تر استفاده می‌کنید یا همچنان اپل واچ ۳ دارید، می‌توانید به فکر تعویض آن با یک محصول جدید و بزرگ‌تر باشید. البته اپل واچ اولترا ممکن است برای گروهی از کاربران سنگین باشد.

تاج دیجیتالی و دکمه اکشن فضای زیادی را روی لبه این محصول به خودشان اختصاص داده‌اند؛ اما این طراحی بزرگ برای این بوده که کاربران در شرایط خاص بتوانند با دست‌کش هم با این دکمه‌ها کار کنند. دکمه‌ها و بدنه این ساعت هوشمند فلزی است و مقاومت بالایی در شرایط سخت دارند.

با نگاهی دقیق به اپل واچ اولترا متوجه می‌شوید که صفحه نمایش کمی بالاتر از بدنه فلزی قرار گرفته است. به همین دلیل یک بخش پلاستیکی کوچک بین صفحه نمایش و بدنه دیده می‌شود. این موضوع نه تنها ظاهری سر سخت این محصول بخشیده، بلکه باعث شده که عملکرد GPS مدل اولترا بهتر شود. دکمه اکشن قرار گرفته روی واچ اولترا یکی از بهترین ویژگی‌هایی است که روی این محصول مشاهده می‌کنید.  این دکمه به شکلی ساخته شده که بتوانید مدت زمان شروع و پایان فعالیت خودتان را اندازه بگیرید. البته می‌توانید این دکمه را شخصی‌سازی کنید تا برای کارهای دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده دکمه اکشن جذاب باشد این است که استفاده از آن در فعالیت‌های ورزشی بسیار راحت است. به جای اینکه کلی روی صفحه نمایش سوایپ کنید، با فشار یک دکمه کاری که می‌خواهید را انجام خواهید داد. موضوعی که ما را در این قسمت نا امید کرد این بود که دوست داشتیم دکمه اکشن امکان شخصی‌سازی بیشتری را پیش رویمان قرار دهد. در حال حاضر این دکمه تنها برای ورزش کردن یا شروع زمان شنا، فعال کردن قطب نما یا به عنوان کرنومتر استفاده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌هایی که باید در بررسی اپل واچ اولترا به آن اشاره کنیم این است که این محصول به اسپیکر کاملا جدید و حرفه‌های جدیدی برای میکروفن مجهز شده است. صدایی که از اپل واچ اولترا خارج می‌شود ۴۰ درصد بیشتر از صدایی است که از اپل واچ سری ۸ می‌شنوید. سه میکروفن روی این محصول با هم ترکیب می‌شوند تا بتوانند صدای مزاحم را حذف کنند و بهترین کیفیت صدا را منتقل کنند. به‌طور مثال ما از اپل واچ اولترا در خیابانی بسیار شلوغ استفاده کردیم و با آن تماس گرفتیم. صداها در چنین شرایط بسیار واضح شنیده می‌شد و صدا هم خیلی خوب به ما منتقل شد. اپل واچ اولترا یکی از درخشان‌ترین صفحه‌های نمایش در بین تمام ساعت‌های هوشمند را در اختیار دارد. میزان روشنایی صفحه نمایش مدل اولترا به ۲۰۰۰ نیت می‌رسد. صفحه نمایشی که دو برابر روشن‌تر از صفحه نمایش اپل واچ ۸ است.

apple watch ultra صفحه نمایشی مسطح دارد که همه چیز را عالی نشان می‌دهد. کار کردن با صفحه نمایش در شرایط آب و هوایی مختلف بسیار راحت است و آنقدر روشنایی دارد که به راحتی می‌توانید در زیر نور خورشید با آن کار کنید. استفاده از صفحه نمایش بزرگ‌تر روی اپل واچ اولترا باعث شده که اپل بتواند اطلاعات بیشتری را در زمان ورزش کردن در اختیار کاربران قرار دهد. هم اکنون روی صفحه نمایش این ساعت هوشمند المان‌های اندازه‌گیری بیشتری را مشاهده می‌کنید و بیشتر متوجه عملکرد خودتان در طول روز و در زمان ورزش کردن می‌شوید.

در نقد و بررسی اپل واچ اولترا باید به صفحه نمایش همیشه روشن (Always On Display) این محصول اشاره کنیم. استفاده از صفحه نمایش OLED باعث شده که این ویژگی را روی مدل اولترا مشاهده کنیم. در صفحه نمایش همیشه روشن می‌توانید تصاویر رنگی و با کیفیتی را مشاهده کنید.

این محصول با سه بند متفاوت راهی بازار شده است که هر بند مناسب یک فعالیت است. اپل واچ اولترا با بند اوشن مناسب شنا و فعالیت های آبی، اپل واچ اولترا با بند لوپ تریل مناسب مصرف روزمره  و اپل واچ اولترا با بند آلپاین مناسب ورزش و فعالیت سنگین است. البته تمامی این بند ها را در همه ی شرایط های گفته شده میتوان استفاده کرد.

بندهای اپل واچ اولترا
بندهای مختلف اپل واچ اولترا

قابلیت‌های ورزشی و سلامتی اپل واچ اولترا

اپل در اپل واچ‌های مختلف نشان داده بود که این محصولات بهترین گزینه برای زیر نظر داشتن تمام فعالیت‌های روزانه و ورزشی است. حالا اپل واچ اولترا در این حوزه چند قدم فراتر رفته است. در بررسی اپل واچ اولترا همراه ما باشید تا با این ویژگی‌ها بیشتر آشنا شوید.

ردیابی ماهواره‌ای اپل واچ اولترا

اپل واچ اولترا هم اکنون به ردیاب ماهواره‌ای مجهز شده که موقعیت شما را به شکل بسیار دقیقی نشان می‌دهد و حتی سرعت حرکتتان را هم اعلام می‌کند. استفاده از باتری بزرگ‌تر به معنی بیشتر ورزش کردن است. حالا اپل واچ اولترا خیلی دقیق‌تر هم می تواند حالت‌های مختلف ورزشی را پایش کند و زیر نظر داشته باشد. این ساعت برای افرادی ساخته شده که می‌خواهند با این ساعت هوشمند سبک زندگی خودشان را تغییر دهند. این محصول برای افرادی مناسب است که تنها نمی‌خواهند بدوند و ورزش‌های حرفه‌ای‌تر را دنبال می‌کنند. اگر شیرجه کار می‌کنید، اگر شنا می‌کنید، اگر موج‌سواری می‌کنید و اگر کوه‌نورد حرفه‌ای هستید، قطعا Apple Watch Ultra به شما کمک می‌کند.

یکی دیگر از مواردی که اپل ادعا کرده که اپل واچ اولترا در آن عملکرد بسیار خوبی دارد، ردیاب GPS است. اپل برای اینکه GPS قرار گرفته روی این محصول دقیق باشد از باندهای مختلفی استفاده کرده که شامل GPS L5 می‌شود. اکثر ساعت‌های هوشمند از باند GPS L1 استفاده می‌کنند. استفاده از GPS L5 به این معناست که اپل واچ اولترا موقعیت شما را دقیق‌تر پیدا می‌کند. همچنین اپل با استفاده از یادگیری ماشینی و ارتباط میان گوشی و ساعت هوشمند می‌تواند موقعیت شما را راحت‌تر حدس بزند و اگر دسترسی به ارتباط GPS نداشتید، با مشکلی مواجه نمی‌شوید.

در محیط‌های شهری GPS قرار گرفته روی اپل واچ اولترا عملکرد خوب و دقیقی دارد و المان‌های شهری مانند درخت‌‌ها و ساختمان‌ها در آن مشکلی ایجاد نمی‌کنند. با این حال برای مقایسه باید بگوییم که ساعت هوشمند Garmin از نظر دقت GPS عملکرد بهتری از خودش نشان می‌دهد.

ویژگی دیگری که در بررسی اپل واچ الترا باید به آن اشاره کنیم این است که این ساعت هوشمند به اتصال ماهواره‌ای مجهز شده است. ارتباط ماهواره‌ای این محصول خیلی سریع‌ بر قرار می‌شود، اما فعلا در کشورهای آمریکا و کانادا کاربرد دارد. برای اطلاعات بیشتر باید بگوییم که ساعت می‌تواند به گوشی یا شبکه موبایل متصل شود که این اتفاق در کمتر از ۱۰ ثانیه رخ می‌دهد.

اپل واچ اولترا و حسگرهای جدید

یکی از ویژگی‌های کلیدی اپل واچ و بخصوص اپل واچ اولترا داشتن قابلیت‌های ورزشی است. حالا اپل واچ اولترا در این حوزه پیشرفت‌های زیادی به همراه داشته و توانسته به شکلی عمل کند که هم برای کاربران معمولی جذاب باشد و هم برای کاربران حرفه‌ای به بهترین انتخاب تبدیل شود. بخشی از این ویژگی‌های جدید را مدیون WatchOS 9 هستیم. ویژگی‌های جدید به خوبی روی صفحه نمایش بزرگ واچ اولترا کار می‌کند و دکمه اکشن هم باعث می‌شود که بتوانید راحت‌تر ورزش کنید.

ویژگی‌های سیستم عامل WatchOS 9
ویژگی‌های سیستم عامل WatchOS 9 در اپل واچ اولترا

موضوع دیگری که باید در نقد و بررسی اپل واچ اولترا به آن اشاره کنیم، ارتباط فوق العاده راحت میان اپل واچ، گوشی و ایرپادز است. در زمان ورزش کردن همکاهنگی فوق‌العاده‌ای را میان این سه دستگاه مشاهده می‌کنید.

حسگر تشخیص ضربان قلب قرار گرفته روی اپل واچ اولترا عملکرد دقیقی دارد و به اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع می‌توانیم بگوییم که عملکرد حسگر تشخیص ضربان قلب این محصول از تمام واچ‌هایی که تا این لحظه اپل راهی بازار کرده، بهتر است.

اپل واچ اولترا و تمام ورزشکاران

اپل واچ اولترا تنها برای دویدن مناسب نیست و برای کلی از فعالیت‌های ورزشی کاربرد دارد. بیشتر شدن ظرفیت باتری هم  باعث شده که بتوانید مدت زمان بیشتری با این محصول ورزش کنید. با این ساعت هوشمند می‌توانید بیشتر کالری بسوزانید و فعالیت‌های ورزشی خودتان را طولانی‌تر انجام دهید. تنها چیزی که می‌توانیم بگوییم روی اپل واچ اولترا تغییر چندانی نداشته، عملکرد ویژگی شناکردن آن است. عملکرد این حسگر تفاوت چندانی با اپل واچ‌های دیگر ندارد و در یک سطح عمل می‌کند.

با اپل واچ اولترا و اپلیکیشن Apple Fitness+ می‌توانید به یوگا بپردازید یا حتی برقصید.  این ساعت هوشمند برای هرگونه فعالیت فیزیکی مناسب خواهد بود. می‌توانید برای دوچرخه سواری و فعالیت‌های خارج از خانه هم از این محصول استفاده کنید.

اپل واچ اولترا و شنا برای حرفه‌ای‌ها

اپل سعی کرده حسگر شنا و حسگر شیرجه‌ای که روی اپل واچ اولترا قرار گرفته، عملکرد خوبی داشته باشد. حالا این ساعت هوشمند به شکلی ساخته شده که در دمای پایین آب هم به خوبی کار می‌کند. در حالی که بیشتر افراد از اپل واچ برای دویدن استفاده می‌کنند، اپل واچ اولترا سعی کرده گروهی دیگر از کاربران را هم در نظر داشته باشد. کاربرانی که شنا می‌کنند و می‌خواهند با این محصول اطلاعات دقیق‌تری از خودشان کسب کنند.

این ساعت هوشمند در زمان شنا کردن می‌تواند عمق آب را به شما اعلام کند. حتی می‌تواند دمای آب را هم بگوید. پس شک نکنید که Apple Watch Ultra یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شنا کردن خواهد بود. البته باید بگوییم که این ساعت هوشمند تا عمق ۱۰۰ متری ضد آب است و حتی می‌توانید از آن در دریا هم استفاده کنید.

اپلیکیشن جدیدی به نام Oceanic+ برای اپل واچ الترا در نظر گرفته شده که برای شنا کردن استفاده می‌شود. این اپلیکیشن اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اطلاعاتی از جمله مخلوط گاز  و مراحل رفع فشار را می‌توانید با این اپلیکیشن مشاهده کنید. البته که این ویژگی در زمان عرضه اپل واچ اولترا فعال نیست. اینجاست که یکسری از ساعت‌های هوشمند بازار را مشاهده می‌کنید که می‌توانند عملکرد بهتری از خودشان نشان می‌دهند.

ویژگی‌های اپل برای شنا کردن با اپل واچ اولترا در نظر گرفته روی کاغذ جذاب هستند، اما استفاده از آن‌ها همچنان ساده و کامل نیست و مشکلاتی در آن‌ها دیده می‌شود. این را از روی بررسی دیگر محصولات بازار به خوبی می‌توان متوجه شد.

اپل واچ اولترا برای سلامتی ساخته شده

در بررسی اپل واچ اولترا باید به این موضوع اشاره کنیم که تمام ویژگی‌هایی که روی اپل واچ سری ۸ مشاهده می‌کنید را روی این ساعت هم می‌بینید. با این تفاوت که باتری واچ اولترا بزرگ‌تر است. این موضوع به این معناست که هر کاری که می‌توانید با اپل واچ سری ۸ انجام دهید را می‌توانید با اپل واچ اولترا انجام دهید.

به طور مثال می‌توانید شرایط محیطی را زیر نظر بگیرید تا صدا را کم یا زیاد کنید تا آسبی به گوشتان وارد نشود. همین ویژگی‌ها باعث می‌شود که خیلی‌ها روی اکوسیستم اپل سرمایه‌گذاری کنند.

در حالی که بیشتر مردم از ویژگی‌هایی مانند ECG (نوار قلب) یا سنجش میزان سطح اکسیژن خون استفاده نمی‌کنند، این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که همیشه سلامتی خود را زیر نظر داشته باشید و متوجه خطرهای احتمالی بشوید. اپل بارها به این موضوع اشاره کرده که حسگرهای این ساعت هوشمند بهتر است فعال باشد. این حسگرها در زمان پایین آمدن سطح اکسیژن خون به شما هشدار می‌دهند و می‌تواند زندگی شما را نجات دهد.

این ساعت هوشمند در شرایطی که ضربان قلب کاربر بیش از اندازه بالا برود هم به او هشدار می دهد. روی اپل واچ اولترا حسگر تشخیص گرما هم قرار گرفته که آن را روی اپل واچ ۸ هم مشاهده کرده بودیم. این حسگر شامل یکسری ویژگی‌های خاص برای بانوان هم می‌شود که یکی از آن‌ها مشخص کردن زمان تخمک‌گذاری است. البته هر کسی می‌تواند دما بدن خودش را با این ویژگی اندازه‌گیری کند.

ویژگی‌های ایمنی اپل واچ اولترا

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید در بررسی اپل واچ اولترا به آن اشاره کنیم، ویژگی‌های ایمنی این محصول است. همان‌طور که گفتیم این ساعت هوشمند اپل از GPS برخوردار است و می‌تواند مسیر حرکت کاربران را زیر نظر داشته باشد. حتی این محصول یک نقشه کوچک هم دارد که می‌تواند مسیر شما را نشان دهد. به شکل عجیبی اپل از نقشه خاص خودش برای اپل واچ اولترا استفاده کرده که بعضی وقت‌ها اطلاعات کاملی ارائه نمی‌کند. اگر در شهر گم شوید، این نقشه به شما کمک می‌کند تا راهتان را پیدا کنید؛ اما بعضی وقت‌ها ممکن است از مسیرهای اشتباه سر در بیاورید و راهی کوچه بن‌بست شوید. با این حال در زمان دویدن هم ممکن است دچار مشکل شوید و مسیرها را اشتباه بروید.

ویژگی Backtrack که مسیر را به شما نشان می‌دهد به یکسری تنظیمات نیاز دارد. شما باید مبدا را مشخص کنید تا Backtrack شروع به زیر نظر گرفتن مسیر کند. البته می‌توانید نقطه شروع را به صورت خودکار انتخاب کنید، اما خیلی دقیق عمل نمی‌کند.

ویژگی Backtrack در اپل واچ اولترا
ویژگی Backtrack در اپل واچ اولترا

قطب نمای قرار گرفته روی اپل واچ اولترا دقت عمل خوبی دارد. این ویژگی در زمان کوه‌نوردی خوب عمل می‌کند اما این سوال پیش می‌آید که اپل چرا از نقشه‌های بهتری استفاده نکرده یا چرا نقشه خودش را بهبود نبخشیده است.

صفحه نمایش بزرگ‌تری که روی اپل واچ اولترا قرار گرفته برای نشان دادن مسیر مناسب است و با این صفحه نمایش مشکلی در ردیابی مسیر نخواهید داشت.

ویژگی جذاب دیگری که باید حتما در بررسی اپل واچ اولترا به آن اشاره کنیم، آژیر آن است. صدای آژیر اپل واچ اولترا تا برد ۱۸۲٫۸۸ متری می‌رود و می‌تواند افراد مختلف را مطلع کند. با این ویژگی می‌توانید افراد گم شده را پیدا کنید.

اپل واچ اولترا به شبکه‌های موبایل هم متصل می‌شود، اما انتظار نداشته باشید که این ویژگی در ایران هم فعال باشد. البته که اتصال به شبکه‌های موبایل هم در خارج از ایران رایگان نیست.

از دیگر ویژگی‌های اپل واچ اولترا می‌توانیم به استریم موسیقی اشاره کنیم. همچنین با این محصول می‌توانید به تماس‌ها پاسخ دهید یا پیام‌های کوتاه ارسال کنید. در واقع این محصول به شکل مستقل و بدون نیاز به گوشی هم کار می‌کند.

یکی از ویژگی‌هایی که به صورت خودکار عمل می‌کند، برقراری تماس اضطراری است. اگر اپل واچ اولترا به شبکه موبایلی متصل باشد می‌تواند با ارژانس تماس برقرار کند.

اپل واچ اولترا در مسیری حرکت می‌کند که روز به روز کارآمد‌تر خواهد شد و به محصولی بسیار کارآمد تبدیل می‌شود. البته که مشکلاتی در قسمت مسیریابی دارد که کاربران را اذیت می‌کند، اما در کل محصولی شگفت‌انگیز به شمار می‌رود. با این ساعت هوشمند می‌توانید همیشه از میزان سلامتی خودتان آگاهی داشته باشید و می‌توانید مطمئن باشید که این محصول همیشه هوای شما را دارد.

عملکرد باتری اپل واچ اولترا

از دیگر موضوعاتی که باید در بررسی اپل واچ الترا به آن اشاره کنیم، باتری است.  در حالی که باتری بزرگی برای این محصول در نظر گرفته شده، باز هم می‌توانستیم شاهد بهبود در عملکرد باتری این محصول باشیم.

ظرفیت باتری اپل واچ اولترا
ظرفیت باتری اپل واچ اولترا

باتری در نظر گرفته شده برای اپل واچ همیشه برای مناسب بوده و به نیاز کاربران پاسخ می‌داده است. با این حال شما نیاز داشتید که باتری این محصول را روزانه شارژ کنید تا در طول روز با مشکل باتری مواجه نشوید. اگر از اپل واچ به صورت روزانه برای ورزش کردن استفاده کنید، قطعا نیاز به شارژ‌ کردن آن خواهید داشت. با این حال باتری اپل واچ نزدیک به یک تا دو روز دوام می‌آورد.

حالا در اپل واچ اولترا شاهد پیشرفت در قسمت باتری هستیم. باتری این محصول مدت زمان بیشتری دوام می‌آورد. مدت زمان باتری این ساعت هوشمند از ۱۸ ساعت روی اپل واچ ۸ به ۳۰ ساعت رسیده است.

استفاده از باتری بزرگ‌تر باعث شده که بتوانید فعالیت‌های ورزشی بیشتر و سنگین‌تری انجام دهید و با یکبار شارژ می‌توانید چند روز به راحتی از این ساعت هوشمند استفاده کنید.

برای اینکه به درک بهتری از عملکرد باتری برسیم، این محصول را آزمایش کردیم. در حالی که GPS نزدیک به ۲ تا ۳ ساعت فعال بود، نزدیک به ۴۸ ساعت بدون نیاز به شارژ کردن اپل واچ اولترا از آن استفاده کردیم.  پس باید بگوییم که در این ساعت هوشمند دیگر نباید نگران شارژ روزانه باشید.

در طول ۹۰ دقیقه دویدن مشاهده کردیم که ۸ درصد ظرفیت باتری کم شد که این یک رکورد عالی به شمار می‌رود. البته در محیط‌های شهری به واسطه فعال بودن GPS با ۳۵ دقیقه دویدن نزدیک به ۱۶ درصد از ظرفیت باتری کم می‌شود. باید به این موضوع اشاره کنیم که اپل به‌صورت داینامیک از GPS استفاه می‌کند و نسبت به محیطی که در آن حضور دارید GPS را فعال یا غیر فعال می‌کند.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوبی که روی اپل واچ اولترا مشاهده می‌کنید Low Power Mode نام دارد. این ویژگی را اولین‌بار است روی ساعت‌های هوشمند اپل مشاهده می‌کنیم. با فعال کردن این ویژگی دیگر به قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن دسترسی نخواهید داشت و از حسگر سنجش ضربان قلب و سایر حسگرها هم کمتر استفاده می‌شود. با این اقدام اپل واچ اولترا مدت زمان بیشتری کار می‌کند. البته باید بگوییم که ویژگی Low Power Mode تاثیر زیادی روی عملکرد باتری نمی‌گذارد؛ اما اگر از این ساعت در حالت معمول دو روز استفاده می‌کردید، با این ویژگی می‌توانید تا سه روز استفاده کنید. البته اگر در این حالت موسیقی استریم نکنید یا به شبکه موبایل متصل نشوید.

از دیگر ویژگی‌های اپل واچ اولترا این است که خیلی سریع می‌توانید آن را شارژ کنید. برای شارژ کردن ۷۰ درصد ظرفیت باتری به یک ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

اپل واچ اولترا در زمانی که می‌خوابید، می‌تواند خواب شما را زیر نظر بگیرید و به شما بگوید که کیفیت خواب‌تان چطور بوده است. همچنین در زمان خواب دمای بدن شما را هم زیر نظر می‌گیرد. پس اگر می‌خواهید متوجه کیفیت خوابتان شوید، باید بگوییم که این ساعت‌ را شب‌ها نمی‌توانید شارژ کنید و باید در طول روز زمانی برای آن پیدا کنید.

هنوز باتری یک موضوع مهم روی محصولات اپل از جمله آیفون و اپل واچ است. اپل باید بتواند کاری کند که باتری اپل واچ تا یک هفته بدون نیاز به شارژ‌ شدن کار کند. این موضوع را روی محصولات دیگر بازار دیده‌ایم و انتظار داریم که اپل هم به این سمت حرکت کند.

چنین اتفاقاتی باعث شده که حالت Low Power Mode روی اپل واچ اولترا چندان که باید و شاید تغییر مهمی در استفاده از این محصول ایجاد نکند و آنچنان که اپل ادعاد کرد فوق العاده نباشد.

اپل با عرضه اپل واچ سری ۷ شارژ سریع را به این محصولات اضافه کرد که تفاوت قابل ملاحظه‌ای در سرعت شارژ این محصولات ایجاد کرد. اپل واچ اولترا با یک کابل USB-C شارژ می‌شود اما شارژر داخل جعبه قرار ندارد. با این حال از هر شارژری می‌توان برای شارژ کردن اپل واچ اولترا استفاده کرد.

در حالت کلی باید بگوییم که باتری یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اپل واچ اولترا به شمار می‌رود. واقعا دوست داشتیم که باتری با عملکرد بهتری را روی این محصول که قیمت بالایی هم دارد، شاهد باشیم.

ارزش خرید اپل واچ اولترا 

همان‌طور که سعی کردیم در بررسی اپل واچ اولترا به آن اشاره کنیم، این ساعت هوشمند از زمینه‌های مختلف بهبود پیدا کرده است. این ساعت هوشمند از GPS بهتری استفاده می‌کند و ظرفیت باتری بیشتری هم دارد. همچنین باید به طراحی زیبای این محصول اشاره کنیم. این ساعت هوشمند برای افرادی که به ایمنی و سلامت خودشان اهمیت می‌دهند هم عالی خواهد بود. اپل واچ اولترا به آژیر مجهز شده و حتی حسگر تشخیص تصادف هم دارد. حسگرهای سلامتی رایج را هم روی این محصول مشاهده می‌شود. با توجه به تعلق این محصول به برند اپل و همین طور ویژگی های خاص آن، قیمت اپل واچ الترا بند اوشن در ردیف گران قیمت ها قرار می گیرد. در کل باید بگوییم که اگر اپل واچ ۷ یا اپل واچ ۶ دارید، این محصول خیلی به کارتان نمی‌آید؛ اما اگر ورزشکار حرفه‌ای هستید و یا اپل واچ قدیمی‌تر دارید، خرید اپل واچ اولترا پیشنهاد می شود.

در ضمن نسل بعدی این ساعت یعنی اپل واچ اولترا 2 نیز در سال 2023 به بازار آمده است.

نمایش معرفی محصول

نظرات کاربران

ترتیب:

جدیدترین

قدیمی ترین

بیشترین امتیاز

کمترین امتیاز

مجسن عربی

قیمت عالی

نمایش بیشتر

این نظر برای شما مفید بود ؟

3
9
1
2
3
4
5
5.0
1 نظر

نظر خود را در مورد این محصول بنویسید ...

اپل واچ اولترا بند اوشن-زرد

اپل واچ اولترا بند اوشن

زرد

تامین کالا اطمینان

موجود در انبار فروشنده ( ارسال از 1 روز کاری بعد )

6 ماه گارانتی شرکتی

1 عدد در انبار باقی مانده

42,500,000

تومان
ارسال سریع در تهران و خارج از تهران

ارسال سریع در تهران و خارج از تهران

تحویل سریع به مشتریان

مشاوره و پشتیبانی

مشاوره و پشتیبانی

7 روز هفته

فروشگاه‌های زنجیره ای

فروشگاه‌های زنجیره ای

در بازار‌ موبایل 1، بازار موبایل 2، عرش آجودانیه، کوروش، اپال و مطهری