داغ ترین ها :
نقد و بررسی ساعت گلکسی واچ 5 پرو Galaxy watch 5 pro

نقد و بررسی ساعت گلکسی واچ 5 پرو Galaxy watch 5 pro

سامسونگ گلکسی واچ ۵ پرو برای محیط‌های خارج از خانه و ورزش کردن فوق‌العاده است. در واقع این ساعت هوشمند یکی از بهترین محصولاتی است که می‌توانید برای گوشی‌های اندرویدی تهیه کرده و با کمک آن ورزش کنید. گلکسی واچ ۵ پرو نه تنها ساعت هوشمند مقاومی است،‌ بلکه ظاهری بسیار ورزشی دارد و حتی عملکرد خوبی از خود ارائه می‌کند. اگر قصد خرید این محصول را دارید بهتر است بررسی گلکسی واچ 5 پرو را مطالعه کنید. در بررسی گلکسی واچ 5 پرو سعی می‌کنیم شما را با ویژگی‌های منحصر به‌فرد این محصول آشنا کنیم و در آخر ببینیم که آیا واقعا ارزش خرید دارد یا خیر؟

گلکسی واچ ۵ پرو

خرید گلکسی واچ ۵ پرو

امتیاز

8
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • ویژگی‌های پیشرفته برای GPS
  • پشتیبانی از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف
  • ظرفیت باتری بیشتر از گلکسی واچ ۵
  • صفحه نمایش بزرگ

نقاط ضعف

  • بسیاری از ویژگی‌های این ساعت هوشمند را روی ساعت‌‌های دیگر هم مشاهده می‌کنیم
  • ظرفیت باتری در مقایسه با مچ‌بندهای ورزشی زودتر به پایان می‌رسد.
  • ظاهری بزرگ و زمخت دارد

 

مشخصات گلکسی واچ 5 پرو
ابعاد و وزن ۴۵٫۴ در ۴۵٫۴ در ۱۰٫۵ میلی‌متر وزن ۴۶٫۵ گرم
استاندارد نظامی و ضد آب تا عمق ۵۰ متری ضد آب  و گواهی نظانی MIL-STD-810H
صفحه نمایش ۱٫۴ اینچی Super AMOLED
سیستم عامل Android Wear OS 3.5 با رابط کاربری One UI Watch 4.5
پردازنده اگزینوس W920
حافظه داخلی و رم ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۱٫۵ گیگابایت رم
باتری ۵۹۰ میلی‌آمپر ساعت

 

نگاهی اجمالی به گلکسی واچ ۵ پرو

گلکسی واچ ۵ پرو سامسونگ یکی از جدیدترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ به شمار می‌رود و می‌توانیم از آن به عنوان ساعت هوشمند سامسونگ تا امروز نام ببریم. با محصولی مواجه خواهید بود که در با گوشی‌های سامسونگ و اکثر گوشی‌های اندرویدی بازار سازگاری کاملی دارد. در حالی که اپل با گلکسی واچ ۸ و گلکسی واچ اولترا سعی می‌کند ویژگی‌های جذابی را در اختیار کاربران آیفون قرار دهد، سامسونگ هم با گلکسی واچ ۵ پرو سعی کرده از این رقابت جذاب عقب نماند و به همین دلیل این ساعت هوشمند ویژگی‌های جذابی دارد.

گلکسی واچ ۵ پرو بر این عقیده ساخته شده که محصول بزرگ‌تر، بهتر است. البته که واقعا چنین چیزی را در مدل پرو نسبت به مدل معمولی گلکسی واچ ۵ مشاهده می‌کنیم. از جمله امکانات galaxy watch 5 pro می‌توانیم به باتری بزرگ‌تر و قدرت سخت‌افزاری بیشتر اشاره کنیم. حتی یکسری ویژگی‌های انحصاری را هم تنها در مدل پرو مشاهده خواهیم کرد.

از دیگر امکانات galaxy watch 5 pro می‌توانیم به صفحه نمایش رنگی AMOLED، پشتیبانی از اپلیکیشن‌های مختلف، امکان برقراری تماس و نمایش اعلان‌ها اشاره کرد. این ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه، قدرت و توانایی بیشتری هم برای فعالیت‌های ورزشی دارد و برخورداری آن از GPS باعث شده که به خوبی مسیر ورزش خودتان را دنبال کنید. در واقع گلکسی واچ ۵ پرو بیشتر برای ورزشکاران حرفه‌ای ساخته شده است.

 

به جز مواردی که به آن اشاره کردیم، گلکسی واچ ۵ پرو شباهت زیادی به برادر کوچک‌تر خودش یعنی گلکسی واچ ۵ دارد. این ساعت هوشمند می‌تواند یک بسته سلامت برای شما باشد. محصولی که می‌تواند خواب شما را پایش کند و حتی تراکم بندی شما را هم اندازه بگیرد. البته که سیستم عامل Wear OS هم یکسری ویژگی‌های جذاب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مثلا می‌توانید به تماس‌های دریافتی خودتان پاسخ دهید یا موسیقی در حال پخش را کنترل کنید. این ویژگی‌ها با کمک تراشه اگزینوس W920 که با فناوری ۵ نانومتری ساخته شده، در اختیار کاربران قرار گرفته است. تراشه‌ای که قدرت خوبی دارد و باعث شده همه چیز با سرعت مناسبی اجرا شود.

سیستم‌عامل WearOS هر چیزی که شما از یک ساعت هوشمند نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

پیشنهاد نویسنده:
بررسی اپل واچ 8

 

طراحی و صفحه نمایش گلکسی واچ ۵ پرو

در بررسی گلکسی واچ 5 پرو باید به طراحی و صفحه نمایشی که روی گلکسی واچ ۵ پرو قرار گرفته اشاره کنیم. در ابتدا باید بگوییم که گلکسی واچ ۵ پرو ظاهری بزرگ و زمخت دارد؛ اما همچنان با محصولی زیبا سروکار دارید که نظر کاربران را به خودش جلب می‌کند. اولین چیزی که از این ساعت هوشمند سامسونگ به چشم‌تان می‌آید، صفحه نمایش بزرگی است که روی آن قرار گرفته.  صفحه‌نمایشی شفاف و روشن را روی این محصول مشاهده خواهید کرد. صفحه نمایشی که سریع به لمس‌های شما واکنش نشان می‌دهد.

صفحه نمایش ۱٫۴ اینچی قرار گرفته روی گلکسی واچ ۵ پرو  حاشیه‌های کمی دارد که حنس آن از تیتانیوم است و به خوبی می‌توانند در برابر ضربه از صفحه نمایش محافظت کنند. زمانی که این ساعت را دور مچ دست خودتان می‌بندید متوجه بزرگی آن خواهید شد. در واقع این محصول سامسونگ از نظر ابعاد و بزرگی به ساعت‌های گارمین شباهت دارند. البته این بزرگی باعث نشده که احساس ناراحتی و غیر طبیعی بودن به شما دست بدهد.

صفحه نمایش قرار گرفته روی گلکسی واچ ۵ پرو با یک لایه محافظ یاقوت کبود محافظت می‌شود و شاسی آن هم تیانیومی است. سامسونگ ادعا کرده که این محصول دو برابر بیشتر از ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ مقاوم است. در واقع این ساعت هوشمند مقاوم‌ترین ساعت هوشمندی است که سامسونگ تا امروز راهی بازار کرده.

برای گلکسی واچ ۵ پرو از بندهای سیلیکونی استفاده شده که حس راحتی  خوبی دور مچ‌ کاربران ایجاد می‌کنند. البته یکسری بندهای خاص از برندهای مختلف هم به شکل خاص برای همین مدل عرضه شده که برای مدل معمولی در دسترس نیستند.

از دیگر مشخصات گلکسی واچ 5 پرو می‌توانیم به برخورداری از گواهی IP68 اشاره کنیم. این گواهی باعث شده که این محصول سامسونگ در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. البته بیشتر از ۳۰ دقیقه آن هم تا عمق یک متری نباید این محصول را در آب قرار دهید. این استاندارد در میان اکثر ساعت‌های هوشمند بازار یکسان است.

سامسونگ برای اینکه کار کردن با گلکسی واچ ۵ پرو بسیار راحت باشد، رابط کاربری زیبایی را در نظر گرفته است. رابط کاربری بسیار خوبی را روی این محصول مشاهده می‌کنید امکانات متعددی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

 

می‌توانید ظاهر رابط کاربری را تغییر دهید و می‌توانید به اطلاعات کاملی از شرایط فیزیکی خودتان دسترسی داشته باشید. با نگاهی به گلکسی واچ ۵ پرو متوجه می‌شوید که دو دکمه روی آن قرار دارد. این دکمه‌ها یکسری از حسگرهای بیو التریک را فعال می‌کنند که باعث می‌شوند اطلاعات دقیق‌تری از شکل ورزش کردن خودتان در اختیار داشته باشید.

برای گلکسی واچ ۵ پرو اپلیکیشنی هم طراحی شده که کاربران سامسونگ با آن آشنا هستند. این اپلیکیشن Samsung Health نام دارد. این اپلیکیشن کلی اطلاعات در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید اطلاعات خواب و میزان راه‌ رفتن خودتان را در آن مشاهده کنید. پس از یک روز کاری می‌توانید به هر اطلاعاتی که به آن نیاز دارید دسترسی داشته باشید. اطلاعاتی که دیدن آن‌ها شما را شگفت‌زده می‌کند. میزان اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می گیرد با میزان اطلاعاتی که محصولاتی مانند Apple Health و Fitbit Premium می‌دهند، برابر می کند.

 

گزینه های ارزان‌تری را هم بررسی کردیم:
نقد و بررسی می بند ۷

 

امکانات galaxy watch 5 pro

گلکسی واچ ۵ پرو کلی ویژگی جذاب و دوست داشتنی برای سلامتی به همراه دارد. این ویژگی‌ها از ویژگی‌هایی که روی گلکسی واچ ۵ مشاهده می‌کنید هم بیشتر است. یکی از امکانات galaxy watch 5 pro که تنها روی این محصول قرار گرفته، مسیریابی به واسطه GPS است. این ویژگی باعث می‌شود که بتوانید مسیر خودتان را برنامه‌ریزی کنید و حتی می‌توانید مسیر را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

برای اینکه بتوانید بهترین استفاده را از گلکسی واچ ۵ ببرید، باید هم یک گوشی سامسونگ داشته باشید و هم از اپلیکیشن‌های Samsung Health و Samsung Wear استفاده کنید. در واقع این ساعت هوشمند به شکلی ساخته شده که با اکو سیستم سامسونگ تعامل کامل دارد و به خوبی کار می‌کند. البته باید بگوییم که اگر به اپلیکیشن Samsung Health هم دسترسی نداشتید، می‌توانید اطلاعات خودتان را ذخیره کنید، اما نمی‌توانید بدون اپلیکیشن به جزییات این اطلاعات دسترسی داشته باشید و هر زمان که به گوشی و اپلیکیشن دسترسی پیدا کردید می‌توانید این جزییات را ببینید.

ویژگی مسیریابی روی گلکسی واچ ۵ پرو به شکلی جذاب با ویبره‌هایی به شما می‌گوید که باید از چه مسیری بروید. به این صورت در زمان دویدن بدون نگاه کردن به گوشی می‌توانید مسیر خودتان را دنبال کنید. همچنین این ویژگی باعث می‌شود که شما هیچ وقت مسیر خودتان را گم نکنید و همیشه در مسیر درست و امن باقی نمانید.

ویژگی دیگری که البته از زمان گلکسی واچ ۴ وجود داشت و هم اکنون روی گلکسی واچ ۵ پرو بهبود کرده، ویژگی تراکم بدنی است. این ویژگی با اسکن‌های بیوالکتریک می‌تواند بدن را تحلیل کند.  تنها کافی است انگشت خودتان را روی گوشی بگذارید و الکتریسیته حال حاضر بدن شما با سرعتی که حرکت می‌کند میزان چربی، میزان عضله و تراکم استخوانی شما را نشان می‌دهد. میزان سرعت این تست به تراکم چربی بدن شما و تراکم استخوان و عضله‌ها بستگی دارد.

 

 

اطلاعاتی که این ویژگی در اختیار شما قرار می‌دهد، باعث می‌شود که بتوانید برای سلامتی خودتان هدف‌گذاری کنید و فعالیت‌های ورزشی بیشتری انجام دهید.

هر دو ساعت هوشمند گلکسی واچ ۵ پرو و گلکسی واچ ۵ به حسگر تحلیل خواب مجهز شده‌اند. البته که این ویژگی روی اکثر ساعت‌های هوشمند دیده می‌شود. با این ویژگی می‌توانید متوجه کیفیت خواب خودتان و میزان خواب عمیق و خواب سبک بشوید. سپس امتیازی که به کیفیت خواب شما داده می‌شود، به شما اعلام می‌کند که خواب با کیفیتی داشتید یا خیر. این ساعت هوشمند میزان سطح اکسیژن خون را هم اندازه‌گیری می‌کند و حتی متوجه خروپف کردن شما هم می‌شود.

در کنار تمام مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، این ساعت هوشمند تمام ویژگی‌هایی که سایر محصولات بازار دارند را ارائه می‌کند. اعلان‌ها را نشان می‌دهد، می‌توانید تماس‌های دریافتی خودتان را مشاهده کنید و حتی به آن‌ها پاسخ دهید یا رد کنید. برخورداری از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی هم باعث می‌شود که بتوانید اپلیکیشن‌های مختلف را از پلی استور دانلود کنید و حتی داخل آن موسیقی ذخیره کنید.

 

پیشنهاد میکنیم بررسی اپل واچ اولترا را نیز بخوانید:
بررسی اپل واچ اولترا

 

گلکسی واچ ۵ پرو چقدر باتری نگه می‌دارد؟

حالا بد نیست در ادامه بررسی گلکسی واچ 5 پرو به ظرفیت باتری گلکسی واچ ۵ اشاره کنیم و بگوییم که گلکسی واچ پرو چقدر باتری نگه می‌دارد. ظرفیت باتری در نظر گرفته شده برای گلکسی واچ ۵ پرو ۶۰ درصد بزرگ‌تر از گلکسی واچ ۴ است. روی این ساعت هوشمند سامسونگ از باتری ۵۹۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است. لازم به ذکر است که گلکسی واچ  ۵ مدل ۴۴ میلی‌متری باتری ۴۱۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که گلکس واچ ۵ پرو تا ۸۰ ساعت باتری خواهد داشت که چیزی نزدیک به دو برابر گلکسی واچ ۵ معمولی خواهد بود.

ظرفیت باتری گلگسی واچ ۵ پرو

با این حال اگر همیشه از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن استفاده کنید و GPS فعال باشد، ابزارهای ورزشی هم فعال باشد احتمالا نمی‌توانید به رکورد جذابی دست پیدا کنید. در استفاده‌های معمولی و سبک که GPS همیشه روشن نباشد و حسگرهای ورزشی هم روی حالت خودکار قرار داشته باشد، تا ۷۲ ساعت می‌توانید  از این محصول استفاده کنید.

 

 

عملکرد گلکسی واچ ۵ پرو

در بررسی گلکسی واچ 5 پرو باید به عملکرد این محصول اشاره کنیم. در ابتدا باید به سمت GPS این محصول برویم. GPS قرار گرفته روی گلکسی واچ ۵ پرو مانند GPS گوشی دقیقا کار می‌کند. این موضوع را در در زمان پیاده‌روی و دویدن مشاهده می‌کنید. گلکسی واچ ۵ برای استفاده از جی پی اس به شبکه Galileo، Glonass و Beidou متصل می‌شود.

گلکسی واچ ۵ پرو  از نظر سنجش میران حرکت عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد. استفاده از ژیروسکپ داخلی هم باعث شده که این ساعت هوشمند متوجه پستی و بلندی‌ها مسیر بشود.

یکی دیگر از بخش‌هایی که می‌تواند به شما خیلی کمک کند، حسگر سنجش خواب است. پس از اینکه اطلاعات خواب شما ضبط شد، سامسونگ راه‌کارهایی هم برای بهبود خواب به شما ارائه می‌کند. اتفاقی که در نوع خودش بسیار هیجان‌انگیز است.

 

فرصت مطالعه جزئیات اسمارت واچ ها قبل از خرید:
بررسی ساعت هوشمند

 

آیا گلکسی واچ ۵ پرو ارزش خرید دارد؟

سیستم عامل Wear OS و ظرفیت باتری بالاتر را می‌توانیم از جمله ویژگی‌های جذاب گلکسی واچ ۵ پرو نام ببریم. این محصول ابزار ورزشی و اندازه‌گیری بسیار دقیقی را هم پیش روی کاربران قرار می‌دهد. عملکرد باتری این محصول خوب است اما زمانی که از تمام ابزار آن به صورت همزمان استفاده کنید، معمولی به نظر می‌رسد.

این ساعت هوشمند از صفحه نمایش بسیار با کیفیتی هم بهره می‌برد که روشنایی مناسبی دارد و اندازه آن آنقدری خوب است که محتوا مورد نظر شما را به شکل مناسبی نشان می‌دهد.

گلکسی واچ ۵ پرو شاید نزدیک‌ترین ساعت هوشمند به اپل واچ اولترا باشد، اما همچنان در فعالیت‌های خارج از خانه پشت‌سر این محصول قرار می‌گیرد. از طرف دیگر این محصول یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند در دنیای اندرویدی‌ها به شمار می‌رود که به شکل خاص هماهنگی بالایی با گوشی‌ها و اکوسیستم سامسونگ دارد.

 

قیمت گلکسی واچ 5 پرو

 

سوالات متداول:

گلکسی واچ ۵ پرو را در چه اندازه‌ای می‌توان خریداری کرد؟

گلکسی واچ ۵ تنها در اندازه ۴۶ میلی‌متری راهی بازار شده است.

آیا گلکسی واچ ۵ پرو ضد آب است؟

این ساعت هوشمند تا عمق ۱٫۵ متری و تا مدت ۳۰ دقیقه ضد آب خواهد بود.

آیا گلکسی واچ ۵ پرو سیم‌کارت می‌خورد؟

این ساعت هوشمند از سیم‌کارت فیزیکی استفاده نمی‌کند و سیم‌کارت الکترونیکی دارد. سیم‌کارت الکترونیکی فعلا در ایران پشتیبانی نمی‌شود.

آیا با گلکسی واچ ۵ پرو می‌توان تماس صوتی برقرار کرد؟

بله این امکان وجود دارد. البته باید گوشی به همراه خود داشته باشید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
3 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

7 نظر

  1. مجید

    چه راه حلی هست که بشه از اندازه گیر فشار خونش در ایران که تحریمه استفاده کرد؟

  2. محمد

    ممنون از سایت خوبتون ول ی به نظرم جوری طبقه بندی کنید که ببیننده متوجه بشه این مطلب ادامه داره بالای صفحه انگار تموم میشه خود من برای بار دوم فهمیدم مطالب کامل در کمی پایین تر هست با تشکر

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام دسته بندی هست دوست خوبم
  3. mohammad

    درود،نسبت به قیمت 12 میلیونی،ارزش خرید داره؟یا محصولی با این امکانات و قیمت پایین تر هست؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به mohammad

      سلام وقت بخیر ساعت جذابیه من باشم ولی به شخصه گلکسی واچ 5 میگیرم
  4. نیما

    با سلام
    کلمه * زمخت * صحیح است. لطفا در متن خودتون اصلاح رو انجام بدید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به نیما

      سلام وقت بخیر ممنون بابت یادآوری
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d9%88%d8%a7%da%86-5-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads