داغ ترین ها :

بررسی گوشی A04s سامسونگ

گوشی A04s سامسونگ یکی از گوشی‌های ارزان قیمت این شرکت است که به تازگی راهی بازار شده است. محصولی که باتری خوبی دارد و عملکرد دوربین اصلی آن در روز قابل قبول است. در بررسی گوشی A04s همراه ما باشید.

گوشی A04s

گلکسی A04s

خرید گلکسی A04s

امتیاز

6.5
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • عملکرد باتری مناسب
  • عملکرد خوب دوربین در روز
  • رابط کاربری One UI 4.1 Core با امکانات پیشرفته
  • برخورداری از جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا
  • پشتیبانی از کارت حافظه

نقاط ضعف

  • عملکرد گوشی راضی کننده نیست
  • وضوح صفحه نمایش پایین است
  • تنها اسپیکر قرار گرفته روی این گوشی کیفیت بالایی ندارد
  • دوربین به حالت عکاسی در شب مجهز نیست

اگر به دنبال گوشی ارزان قیمت سامسونگ می‌گردید، می‌توانید یکی از جدیدترین گوشی‌های این شرکت که گلکسی A04s نام دارد را خریداری کنید. همین قیمت ارزان باعث شده که نگاه‌ها به گوشی گلکسی A04s بیشتر شود و این گوشی خریداران بیشتری پیدا کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که به بررسی گلکسی A04s بپردازیم. این گوشی رده‌پایین سامسونگ برای انجام فعالیت‌های روزانه مناسب است، اما برای فعالیت‌های سنگین مناسب نیست. برای خرید گوشی و کالاهای دیجیتال دیگر تکنولایف جشنواره های ویژه ای در حال برگزاری دارد؛ حتما دیدن کنید.

قبل از اینکه به بررسی گوشی A04s بپردازیم، بد نیست نگاهی به مشخصات این گوشی داشته باشیم.

مشخصات گلکسی A04s
ابعاد و وزن ۱۶۴٫۷ در ۷۶٫۷ در ۹٫۱ میلی‌متر
۱۹۵ گرم
صفحه نمایش ۶٫۵ اینچ
۹۰ هرتز
وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل
تراشه اگزینوس ۸۵۰
رم و حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
۳ و ۴ گیگابایت رم
سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI Core 4
دوربین دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسل
دوربین ماکرو با حسگر ۲ مگاپیکسل
دوربین تشخیص عمق با حسگر ۲ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
شارژ سریع ۱۵ وات

 

همان‌طور که از مشخصات A04s مشخص است، با محصولی سروکار داریم که قدرت سخت‌افزاری چندان بالایی ندارد و تراشه‌ای که روی آن قرار گرفته برای فعالیت‌هایی که نیاز به پردازش بالا دارند، مناسب نیست. با این حال باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند یکی از نقاط قوت این گوشی باشد. البته که باید بگوییم اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI Core 4 هم به خوبی روی این گوشی اجرا می‌شوند. در ادامه با بررسی سامسونگ  a04s همراه باشید. نقد و بررسی انواع گوشی را به همراه تصاویر و ویدئوهای اورجینال محصولات در تکنولایف دنبال کنید.

ظاهری ساده اما شیک

اولین چیزی که درباره گلکسی A04s نظر شما را به خودش جلب می‌کند، جعبه و بسته‌بندی است. این محصول بسته‌بندی کوچکی دارد و آیتم‌های زیادی هم داخل آن قرار نگرفته است. گوشی، دفترچه‌های راهنما، ابزار خارج کردن سیم‌کارت و کابل شارژ داخل بسته‌بندی دیده می‌شود.

حالا در  نقد و بررسی  a04s به شکل دقیق‌تر به ظاهر این گوشی اشاره می‌کنیم. گوشی A04s طراحی ساده‌ای دارد. این گوشی از بدنه یکپارچه پلاستیکی استفاده می‌کند و لبه‌های گردی دارد تا راحت در دست قرار بگیرد.

موضوعی که باید به آن اشاره کنیم این است که بدنه این گوشی هوشمند پلاستیکی است و اثر انگشت هم به راحتی روی آن جذب می‌شود. از طرف دیگر باید بگوییم که قاب پشتی گوشی به شکلی ساخته شده که احتمالا خیلی راحت‌ خط و خش بر می‌دارد.

قاب پشتی گوشی A04s

جنس پلاستیکی گوشی بد نیست و با پلاستیک با کیفیتی روی این گوشی مواجه هستیم. زمانی که گوشی را به دست می‌گیرید حس خوبی به دست خواهید آورد. البته گوشی کمی لیز به نظر می‌رسد و این احتمال وجود دارد که از دستتان سر بخورد. با توجه به قیمتی که برای گوشی گلکسی A04s در نظر گرفته شده، نمی‌توانیم به کیفیت ساخت آن ایرادی بگیریم. این گوشی حداقل استانداردهای زیبا و کیفیت را رعایت کرده است.

با نگاهی به اطراف گوشی گلکسی A04s دکمه‌ها و پورت‌ها را مشاهده می‌کنید. روی لبه سمت راست گوشی دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور را مشاهده می‌کنید که با حسگر تشخیص اثر انگشت ترکیب شده است.

دکمه تنظیم صدا و پاور گوشی A04s

روی لبه پایینی گوشی هم پورت شارژر USB-C، اسپیکر و جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا را مشاهده می‌کنید.

اسپیکر، پورت شارژ و جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا گوشی A04s

محل قرار گرفتن سیم‌کارت هم روی لبه سمت است. این قسمت از دو سیم‌کارت و کارت حافظه به صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند.

در جلوی گلکسی A04s صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی با ناچ قطره‌ای را مشاهده می‌کنید. داخل ناچ دوربین سلفی قرار گرفته است. صفحه نمایش نسبت به سایر گوشی‌های بازار حاشیه‌های بیشتری دارد که این حاشیه‌ها وقتی به سمت لبه پایین می‌روید بیشتر می‌شود.

ناچ صفحه نمایش A04s

همان‌طور که گفتیم این گوشی هوشمند کاملا پلاستیکی است و به همین دلیل انتظار داشتیم که وزن زیادی نداشته باشد. با این حال مشاهده می‌کنیم که گلکسی A04s نزدیک به ۱۹۵ گرم وزن دارد. این وزن را روی گوشی‌هایی دیده بودیم که بدنه‌ای فلزی دارند و گوشی بزرگ‌تری هستند.

گلکسی A04s کیفیت ساخت مناسبی دارد و جزو محصولاتی به شمار می‌رود که راحت می‌توان آن را حمل کرد. از متریال‌های رده بالا برای ساخت این گوشی استفاده نشده، اما نسبت به قیمت شما را راضی خواهد کرد.

 

گوشی میانرده سبک و زیبا:
بررسی شیائومی 12 لایت

 

صفحه نمایشی برای رفع نیاز‌های روزانه

در ادامه بررسی گلکسی   a04s می‌خواهیم به صفحه نمایش این گوشی اشاره کنیم. همان‌طور که گفتیم گلکسی A04s از صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی IPS LCD استفاده می‌کند. با توجه به قیمتی که برای این گوشی در نظر گرفته شده نباید انتظار داشته باشیم که صفحه نمایش باکیفیت‌تری مانند صفحه نمایش OLED روی این گوشی قرار بگیرد.

صفحه نمایش گوشی A04s

صفحه نمایش گلکسی A04s از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز برخوردار است که خودش ویژگی جذابی برای این محصول نسبتا ارزان قیمت به شمار می‌رود. صفحه نمایش وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد که شاید یکی از نقاط ضعف آن باشد. می‌توانید گوشی‌‌های دیگری را در این بازه قیمتی پیدا کنید که وضوح تصویر بهتری داشته باشند.

در ادامه باید بگوییم که صفحه نمایش گلکسی A04s نزدیک به ۴۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند. این میزان روشنایی برای استفاده از این گوشی در زیر نور خورشید مناسب نیست و شما را در تماشای محتوا دچار مشکل می‌کند.

صفحه نمایش قرار گرفته روی گوشی گلکسی A04s از دقت رنگ نسبتا خوبی بهره می‌برد. البته باید بگوییم که در قسمت‌هایی سفید کمی رنگ آبی را هم مشاهده می‌کنید. البته که امکان تغییر و تنظیم رنگ‌ها را هم نخواهید داشت.

نرخ نوسازی ۹۰ هرتز صفحه نمایش هم برای تماشای ویدئوها و تجربه بازی‌ها بد نیست و با توجه به قیمت می‌توانیم بگوییم که رضایت شما را جلب می‌کند.

باتری برای یک روز کاری شما را همراه خواهد کرد

از دیگر قسمت‌هایی که بررسی گوشی  a04s باید به آن اشاره کنیم، باتری است. البته المان‌های مختلفی در مصرف باتری تاثیرگذار هستند. این گوشی هوشمند از تراشه اگزینوس ۸۵۰ استفاده می‌کند که توان خودش را از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌گیرد. عملکرد تراشه و باتری بزرگی که روی این گوشی قرار گرفته باعث شده که باتری بتواند بازدهی خوبی داشته باشد. با توجه به آزمایش‌هایی که روی گوشی انجام دادیم، متوجه شدیم که باتری برای یک روز کاری و حتی بیشتر می‌تواند کاربران را همراه کند.

باتری این گوشی برای ۳۳ ساعت تماس تلفنی، ۱۶ ساعت وب گردی و ۱۵ ساعت و ۳۰ دقیقه تماشای ویدئو مناسب باشد.

شارژر ۱۵ واتی سرعت بالایی ندارد. با ۳۰ دقیقه شارژ گوشی مشاهده می‌کنید که ظرفیت باتری از ۰ تا ۲۸ درصد افزایش پیدا می‌کند. برای شارژ کامل باتری هم به چیزی نزدیک به ۲ ساعت و ۱۴ دقیقه زمان احتیاج دارید.

اسپیکری که در حد توان خوب کار می‌کند

اسپیکر هم از جمله قسمت‌هایی است که در بررسی سامسونگ  a04s باید به آن توجه خاصی داشته باشیم. البته که با توجه به قیمت گوشی نباید از اسپیکرهای آن توقع زیادی داشته باشید. گوشی گلکسی A04s تنها یک اسپیکر دارد. اسپیکری معمولی که تنها برای رفع نیاز به کار می‌رود. این اسپیکر اندازه کوچکی هم دارد و به همین دلیل نباید از آن توقع داشته باشید که حجم صدای زیادی تولید کند.

روی این اسپیکر خبری از تولید صدای باس نیست و موسیقی‌هایی که باس زیادی دارند هیجان‌انگیز به گوش نمی‌رسند. از طرف دیگر صدای خواننده و صدای اکثر ساز‌ها نسبتا خوب به گوش می‌رسد. باز باید بگوییم که قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی باعث شده که از اسپیکر بهتری روی این محصول استفاده نشود. تنها اسپیکر این محصول برای گوش دادن به فایل‌های صوتی و ویدئو و بازی کردن مناسب باشد.

اندروید ۱۲ با جادوی سامسونگ

اگر می‌خواهید گلکسی A04s را خریداری کنید، باید درباره رابط کاربری و ویژگی‌های نرم‌افزاری آن هم اطلاعات کافی داشته باشید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در نقد و بررسی  a04s نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم.

گلکسی A04s در حال حاضر با جدیدترین نسخه اندروید راهی بازار نشده است. البته که گوشی چون چند ماه پیش راهی بازار شد، نباید انتظار داشته باشیم که اندروید ۱۳ روی آن قرار می‌گرفت. گلکسی A04s با اندروید ۱۲ و رابط کاربری مخصوص سامسونگ که One UI 4.1 Core نام دارد، راهی بازار شده است. رابط کاربری One UI  ویژگی‌های جذابی دارد که برخی از آن‌ها واقعا کارآمد و جذاب هستند.

باید به این موضوع اشاره کنیم که رابط کاربری A04s از نسخه سبک One UI 4 استفاده می‌کند و به همین دلیل به آن One UI Core گفته می‌شود. از آنجایی که تراشه اگزینوس ۸۵۰ چندان قدرتمند نیست، سامسونگ از One UI Core استفاده کرده تا بتوانید سرعت خوبی را روی این گوشی تجربه کنید.

رابط کاربری One UI Core از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های کمتری در مقایسه با One UI استفاده می‌کند تا راحت‌تر روی گلکسی A04s اجرا شود. در کل این رابط کاربری از نظر ظاهری و عملکرد همان One UI معمول است و فقط برخی از قابلیت‌های پیشرفته‌تر مانند Samsung Dex و موارد این‌چنینی را ندارد که البته برای استفاده روزمره و کاربر معمول چندان موضوع مهمی نیست.

رابط کاربری One UI 4.1 COre ظاهری به شدت آشنا دارد و کار کردن با آن بسیار راحت‌ است. قسمت‌هایی مانند App Drawer، قسمت اعلان‌ها و اپلیکیشن‌های جاری و صفحه قفل و صفحه نمایش خانه دقیقا مانند نسخه اصلی One UI است. حتی منوی تنظیمات هم تفاوتی با نسخه اصلی ندارد.

با این حال در One UI 4.1 Core خبری از Music Share سامسونگ و یا Smart View نیست. از آنجایی که این گوشی قرار است یکسری ویژگی‌های پایه را در اختیار کاربران قرار دهد، قابل درک است که این ویژگی را مشاهده نکنیم. روی گلکسی A04s خبری از هم اپلیکیشن Samsung Game Launcher نیست، اما ویژگی Game Booster را در این رابط کاربری مشاهده خواهید کرد.

از دیگر ویژگی‌هایی که روی گلکسی A04s مشاهده نمی‌کنید، می‌توانیم به Smart Widgets، Edge Panel، Object Eraser در داخل اپلیکیشن گالری اشاره کنیم.

گوشی گلکسی A04s از صفحه نمایش همیشه روشن برخوردار نیست و همان صفحه قفل کلاسیک را روی این گوشی مشاهده می‌کنید. روی صفحه قفل شماره گیر و دسترسی به دوربین را مشاهده می‌کنید.  البته می‌توانید روی صفحه قفل ویجت‌های مختلفی قرار دهید تا بتوانید به اطلاعات مختلفی که نیاز دارید دسترسی داشته باشید.

این گوشی ارزان قیمت سامسونگ به حسگر تشخیص اثر انگشت مجهز شده است. این حسگر سرعت و دقت بالایی دارد و به همین دلیل گوشی شما از امنیت مناسبی برخوردار خواهد بود.

از ویژگی‌های جذاب رابط کاربری One UI باید به شخصی‌سازی بالای اشاره کنیم. همین اتفاق را در One UI 4.1 Core هم مشاهده می‌کنیم. می‌توانید تصویر پس‌زمینه دلخواه داشته باشید یا می‌توانید صفحه قفل داینامیک برای خودتان درست کنید. کلی پوسته مختلف هم برای این گوشی در نظر گرفته شده که می‌توانید از قسمت Samsung Themes آن‌ها را دانلود کنید.

گوشی گلکسی A04s همراه با اپلیکیشن گالری مخصوص خودش راهی بازار شده و حتی مرورگر اینترنت مخصوص و اپلیکیشن نوت خاص خودش را دارد. البته همان‌طور که گفتیم داخل اپلیکیشن گالری خبری از ویژگی جذاب Object Eraser نیست.  همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که با توجه به محدودیت‌های سخت‌افزاری این گوشی، فروشگاه گلکسی استور سامسونگ یکسری اپلیکیشن‌های دیگر را به نسبت به گوگل پلی به کاربران پیشنهاد می‌کند.

رابط کاربری One UI یکی از بهترین رابط‌های کاربری روی گوشی‌ها اندرویدی به شمار می‌آید و رابط کاربری One UI 4.1 هم قابلیت‌های بسیار جذابی پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

البته باید بگوییم که One UI 4.1 Core با توجه به سخت افزاری که برای گلکسی A04s در نظر گرفته شده، خیلی نرم و روان اجرا نمی‌شود. محدودیت‌های گوشی باعث شده که برخی قسمت‌ها کند باشند.

 

نقد و بررسی تخصصی محصول پرفروش Poco:
بررسی پوکو M5s

 

گوشی ارزان قیمت سامسونگ، عملکرد خیره‌کننده‌ای ندارد

گوشی سامسونگ گلکسی A04s با تراشه اگزینوس ۸۵۰ راهی بازار شده که برای یک گوشی سال ۲۰۲۲ اصلا تراشه خوبی نیست. این تراشه با فناوری ۸ نانومتری ساخته شده است.

تراشه اگزینوس ۸۵۰ از هشت هسته Cortex-A55 بهره می‌برد که تمام آن‌ها هسته‌های کم مصرفی هستند و برای فعالیت‌های سنگین استفاده نمی‌شوند. تمام این هسته‌ها با فرکانس ۲ گیگاهرتز کار می‌کنند. روی این تراشه از پردازنده گرافیکی Mali-G52 استفاده شده که قدرت بالایی ندارد و در اجرای بازی‌های جدید ضعیف عمل می‌کند.

مدلی که در اختیار داشتیم از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کرد. البته که این گوشی از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند و اگر می‌خواهید فضای بیشتری برای ذخیره اطلاعات در اختیار داشته باشید می‌توانید از کارت حافظه استفاده می‌کنید.

در استفاده‌های روزانه به جز کمی کندی سرعت مشکلی دیگری با گوشی نخواهید داشت و همه چیز در حالت نسبتا خوبی اجرا می‌شود. با این حال این گوشی توان پردازشی بالایی ندارد و برای اجرای بازی‌های جدید مناسب نیست. برای درک بهتر این موضوع از بنچمارک‌هایی از جمله GeekBench، 3D Mark و PC Mark استفاده کردیم. می‌توانید نتایج این تست‌ها را در ادامه مشاهده کنید.

در این تست‌ها مشخص شد که گوشی گلکسی A04s از گوشی گلکسی A13 قوی‌تر است، اما گوشی‌های دیگری مانند ردمی نوت ۱۱ و گلکسی A23 به مراتب محصولات قوی‌تری خواهند بود.
تست‌هایی انجام شده نشان می‌دهد که این گوشی برای بازی کردن مناسب نیست. با این حال تصمیم گرفتیم بازی Call of Duty Mobile را روی این گوشی اجرا کنیم.

گوشی گلکسی A04s برای بازی‌های جدید و سنگین مناسب نیست. با این حال برای اجرای بازی‌های سبک و بازی‌هایی که تنظیمات گرافیکی بالایی ندارند، مناسب خواهد بود.

دوربین‌های گلکسی A04s؛ عملکرد معمولی

روی گوشی گلکسی A04s سه دوربین پشت مشاهده می‌شود. دوربین اصلی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین اصلی این گوشی را روی گوشی‌های گلکسی A13 و گلکسی M13 هم دیده بودیم. دوربین اصلی از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

برای گوشی گلکسی A04s از دوربین اولتراواید استفاده نشده که البته برای گوشی‌ای با این قیمت چیز عجیبی نیست. با این حال دو دوربین با حسگرهای ۲ مگاپیکسلی برای این گوشی در نظر گرفته شده که برای عکاسی ماکرو و عکاسی پرتره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دوربین سلفی هم از حسگر ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

سه دوربین پشت گلکسی A04s

رابط کاربری دوربین

اپلیکیشن دوربین قرار گرفته روی این گوشی همان اپلیکیشنی است که روی دیگر گوشی‌های سامسونگ هم دیده‌ایم؛ اما یکسری ویژگی‌ها را کمتر دارد.

با سوایپ کردن به سمت چپ و راست می‌توانید به حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری دسترسی داشته باشید. حتی می‌توانید حالت‌های عکاسی و فیلم‌برداری را جابه‌جا کنید. با سوایپ کردن به سمت بالا و پایین هم می‌توانید از دوربین سلفی یا دوربین‌های پشت استفاده کنید.

روی اپلیکیشن دوربین ویژگی‌هایی مانند Deco Pic، AR Stickers و حتی حالت عکاسی پرو را مشاهده می‌کنید.

در حالت پرو روی دوربین اصلی می‌توانید ISO را بین ۱۰۰ تا ۸۰۰ قرار دهید. می‌توانید میزان اکسپوژر را تغییر دهید و حتی وایت بالانس را بین 2300K و 10000K قرار دهید. امکان فوکوس دستی در حالت پرو و تغییر سرعت شاتر وجود ندارد. از دیگر ویژگی‌هایی که برای دوربین گلکسی A04s استفاده نشده، می‌توانیم به Night Mode و لرزشگیر ویدئو و Scene Optimizer اشاره کنیم.

عکاسی در روز با دوربین اصلی

دوربین اصلی گوشی گلکسی A04s در روز و در شرایطی که نور کافی در اختیار داشته باشید، قابل قبول است. عکس‌های درخشانی مناسبی دارند و جزئیات مناسبی را ثبت می‌کنند. در واقع با توجه به قیمتی که برای گلکسی A04s در نظر گرفته شده، دوربین‌ها عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهند. رنگ‌ها طبیعی و زنده هستند و نویزی در آن‌ها دیده نمی‌شود. دوربین اصلی A04s در مقایسه با گوشی‌های هم‌رده عملکرد بهتری دارد.

عکاسی با دوربین ماکرو

برای دوربین ماکرو از دوربین ۲ مگاپیکسلی استفاده شده است. از آنجایی که حسگر کوچکی برای دوربین ماکرو در نظر گرفته شده، عکس‌ها کیفیت خیلی زیادی ندارند و جزئیات چشمگیری ثبت نمی‌کنند. با این حال اگر نور مناسبی داشته باشید، می‌توانید عکس‌های مناسبی ثبت کنید. البته باید بگوییم که نداشتن فوکوس خودکار باعث شده که کیفیت عکس‌ها کاهش پیدا کند.

عکاسی با دوربین پرتره

دوربین پرتره هم می‌تواند عکس‌هایی درخشان با رنگ‌های نسبتا دقیق ثبت کند. دوربین پرتره محیط پس‌زمینه را به خوبی تار می‌کند و سوژه اصلی به خوبی از پس‌زمینه جدا می‌شود. با نگاهی به لبه‌ها مشاهده می‌کنید که سوژه به خوبی شناسایی شده و افکت بوکه بدون مشخص خاصی ایجاد شده است.

عکاسی با دوربین سلفی

دوربین سلفی که از حسگر ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، این توانایی را دارد که بتواند عکس‌های معمولی و عکس‌های در حالت اولتراواید ثبت کند. در واقع در زمان استفاده از دوربین سلفی دکمه‌ای را مشاهده می‌کنید با فشار دادن آن زاویه دید دوربین سلفی بیشتر می‌شود. در این حالت می‌توانید عکس‌‌های سلفی دسته‌جمعی بهتری ثبت کنید. با دوربین سلفی می‌توانید عکس‌‌ها پرتره هم ثبت کنید. عملکرد دوربین سلفی هم در شرایطی که نور خوبی در اختیار داشته باشید، رضایت بخش است و رنگ‌ها دقیق ثبت می‌شوند. جزئیات مناسبی را هم در عکس‌ها مشاهده می‌کنید.

عکاسی با دوربین اصلی در شب

عملکرد دوربین اصلی در زمان عکاسی در شب خیلی معمولی و حتی می‌توانیم به گوییم که روبه ضعیف است. از آنجایی که با گوشی ارزان قیمتی هم سروکار داریم، نباید انتظار داشته باشیم که عملکرد دوربین آن در شب فوق العاده باشد. از آنجایی که دوربین اصلی از حالت Night Mode برخوردار نیست، عکس‌های که ثبت می‌کند معمولی است و سطح زیادی از نور و جزئیات را ثبت نمی‌کند. عکس‌‌ها در شب حتی با نویز هم همراه هستند.

کیفیت فیلم‌برداری با گوشی گلکسی A04s

با گوشی گلکسی A04s می‌توانید ویدئوهایی با وضوح Full HD و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ثبت کنید. خبری از فیلم‌برداری با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نیست. شما می‌توانید ویدئوهایی با وضوح تصویر Full HD و حتی HD با نرخ ۴۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید. بار دیگر باید بگوییم که تمام این موارد به دلیل استفاده از تراشه نه چندان قدرتمند اگزینوس ۸۵۰ است. می‌دانیم که دوربین ۵۰ مگاپیکسلی قرار گرفته روی این گوشی امکان فیلم‌برداری با وضوح 4K را هم دارد، اما گوشی توانایی این کار را ندارد.

ویدئوهای Full HD این دوربین نظر شما را به خود جلب می‌کنند. ویدئوها از دامنه داینامیکی مناسبی بهره می‌برند و نویز کمی در آن‌ها دیده می‌شود. البته اگر در روز فیلم‌برداری کنید و نور مناسبی در اختیار داشته باشید.

آیا گلکسی A04s ارزش خرید دارد؟

گلکسی A04s به عنوان یک گوشی ارزان قیمت نسبتا ویژگی‌های مناسبی را در اختیار کاربران قرار داده است. صفحه نمایشی را روی این گوشی مشاهده می‌کنید که نرخ نوسازی ۹۰ هرتز دارد و دوربین اصلی آن عملکرد قابل قبولی از خودش نشان می‌‌دهد. این گوشی به‌روزرسانی خوبی هم در مقایسه با گوشی گلکسی A03s به شمار می‌رود.

البته باید بگوییم که از عملکرد کلی این گوشی راضی نبودیم. حتی در محیط سیستم عامل هم در زمان‌هایی شاهد کاهش سرعت گوشی بودیم. این گوشی هوشمند برای انجام فعالیت‌های نه چندان سنگین مناسب خواهد بود و از پس فعالیت‌های روزانه مانند وب گردی و چک کردن شبکه‌های اجتماعی و اجرای بازی‌های سبک بر می‌آید.

برخورداری از سیستم عامل و رابط کاربری پیشرفته هم از دیگر ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌رود. باتری با ظرفیت بالا هم باعث شده که این گوشی هوشمند مدت زمان زیادی را کار کند و شما در طول روز به مشکل باتری بر نمی‌خورید.

گلکسی A04s شاید گوشی خیلی قدرتمندی نباشد، اما ارزش پولی که برایش پرداخت می‌کنید را دارد.

 

قیمت گوشی A04s با حافظه 64 گیگابایت و رم 4

 

خرید گوشی A04s با حافظه 32 گیگابایت و رم 3

 

سوالات متداول:

چرا باید گوشی A04s را بخریم؟ در کنار قیمت ارزان، این گوشی از سیستم‌عامل و رابط کاربری پیشرفته‌ای استفاده می‌کند. باتری فوق‌العاده‌ای دارد و عملکرد دوربین اصلی آن در روز هم خوب است.

گلکسی A04s در چه قسمت‌هایی ضعیف است؟ سرعت شارژ این گوشی زیاد نیست و دوربین‌های آن در شب عملکرد خوبی ندارند. عملکرد گوشی هم خیلی سریع نیست.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
6 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

10 نظر

  1. reyhan

    سلام من ی چند روزه تصمیم گرفتم گوشی بخرم دوستام میگن گوشیa04بخر خیلی خوبه ولی من مصرف باتری برام مهمه با حافظه و عملکرد بنظر شما خوبه این گوشی

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به reyhan

      سلام چقدر بودجه دارید؟
  2. صحرا

    دوربین سلفیش افتضاحه،ولی بقیه دوربین ها عالین
    صدا بد ضبط میشه
    هیم میپره اینور اونور
    با تشکر

  3. زهرا آیت

    ممنون میشم راهنمایی بفرمایین خیلی سردرگمم چه گوشیی بگیرم.
    دو سه روز پیش زنگ زدم موبایل فروشیی که قراره ازش گوشی بگیریم و نمایندگی سامسونگ هم هستن.
    اولش که گزینه مورد نظرم a05 هست که گفتن نداریم و هنوز رونمایی نشده.
    بعد درباره قیمت a14 ازشون پرسیدم.
    نسخه حافظه 64 با رم چهار رو گفتن پنج میلیون که خب بد نیست با این افزایش قیمتها و تقریبا قابل قبوله برام.
    نسخه حافظه 128 با رم چهار رو پرسیدم گفتن در میاد پنج میلیون و چهارصد که بازم چیز عجیبی نیست بخاطر افزایش دو برابری حافظه داخلی، چهارصد تومن قیمتش بیشتره.
    پرسیدم رم شش ندارین؟ گفتن چرا داریم ولی نسخه رم شش ساخت چینه و در میاد هفت و سیصد!
    ولی خیلی عجیبه و آیا منطقیه که افزایش رم از چهار به شش، تفاوت رنگها، و ساخت چین بودن، باعث بشه قیمت گوشی دو میلیون بیشتر بشه؟!
    با خودم گفتم نکنه اونی که ساخت ویتنامه و پنج میلیون و چهارصد قیمت داره پردازندش اکزینوس 850 هست و اونی که ساخت چینه پردازندش مدیاتک g80 هست که نزدیک دو میلیون قیمتش بیشتر میشه؟
    یعنی من نسخه ویتنام رو بگیرم چطوری تشخیص بدم پردازندش چیه با قیمت پنج میلیون و چهارصد؟
    آخه منطقی نیست بخاطر دو گیگ رم بیشتر و تفاوت رنگ و ساخت چین بودن، دو میلیون قیمت گوشی افزایش پیدا کنه!
    راهی داره همونجا که قراره گوشی بگیرم بدون نصب برنامه های جانبی، بتونم نوع پردازنده رو تشخیص بدم؟
    از طرفی پردازنده اکزینوس 850 رو خیلی دوست دارم و ازش راضیم و از داشتنش خوشحال میشم چون تجربشو دارم.
    از طرفی دوست دارم پردازنده مدیاتک رو هم تجربه کنم.
    چون اکزینوس 850 رو هم دوست دارم، به a04s هم دارم فکر میکنم.
    موندم واقعا چی بگیرم که راضیم کنه.

  4. زهرا آیت

    سلام. خیلی ممنونم از بررسی خوبتون.
    فقط چندتا سؤال برام پیش اومد که اگه اشتباه تایپی بوده ممنون میشم اصلاح بفرمایین.
    نوشته بودین که این گوشی ویژگیهایی مثل easy mode, link to windows, secure folder, bixby رو هم داره.
    در صورتی که این ویژگیها مخصوص نسخه اصلی one ui هستند نه ورژن core از این سیستم عامل.
    اگه اشتباه تایپی بوده ممنون میشم اصلاح بفرمایین.
    و اگه هم اشتباه نبوده چطوری ممکنه one ui core ویژگیهای رابط کاربری one ui اصلی رو داشته باشه؟!

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به زهرا آیت

      سلام وقت خوش بله درست میفرمایید تصحیح میشه
      1. زهرا آیت

        پاسخ به احسان نیک پی

        سؤال دیگه ای که دیشب یادم رفت بپرسم این بود که نوشتین این گوشی قابلیت Scene Optimizer رو نداره. خب پس یعنی اسکن کردن اسناد و استخراج متن با قابلیت ocr هم نداره؟ این قابلیت رو خیلی بهش نیاز دارم و اگه گوشی چنین قابلیتی نداشته باشه، عملا دوربین موبایل هیچ کاربرد دیگه ای برای من نداره. حتی تو مقالاتی که خوندم نوشته اندروید 13 به راحتی میتونه متون موجود در تصاویر رو استخراج کنه و به bixby هم نیاز نداره. خب در صورت وجود نداشتن Scene Optimizer قابلیت document scan و ocr تکلیفشون چی میشه؟
  5. Mohammad

    A04s فوق‌العاده است 👌👌👍❤️

    1. علی رجبی

      پاسخ به Mohammad

      از خرید راضی هستید مثل آ14 هنگ نمیکنه یا تاچش ایراد داشته باشه؟؟؟ مشکلاتش چیه
  6. Reza

    این گوشی عملا همان a13 سامسونگ است که برای اقتصادی تر شدن و کاهش قیمت 5 دلاری؛ پاره ای از امکانات آن حذف شده!
    گوشی با قیمت بین 4 تا 4 و نیم بدون حسگر مجاورت و قطب نما و ژیروسکوپ فاجعه است. چیزهایی که در نسل های قدیمی سامسونگ حتی در سری J هم همیشه بود!

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-a04s-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads