داغ ترین ها :
بررسی ایرپاد پرو؛ استاندارد اپل برای گوشی دادن به موسیقی

بررسی ایرپاد پرو؛ استاندارد اپل برای گوشی دادن به موسیقی

ایر پاد پرو بدون شک یکی از بهترین هندزفری‌های موجود در بازار است. محصولی که کیفیت ساخت بالایی دارد و از اگر آیفون دارید باید حتما این محصول را خریداری کنید. در بررسی ایرپاد پرو به این موضوع اشاره کردیم که چرا این محصول ارزش خرید بالایی دارد.

بررسی ایرپاد پرو 2021

ایرپاد پرو

خرید ایرپاد پرو

امتیاز

8
طراحی :
باتری :
کیفیت ساخت :
ارگونومی :
کیفیت صدا :
کیفیت مکالمه :
عملکرد ANC :
عملکرد :

نقاط قوت

  • نویز کنسلینگ
  • پشتیبانی از Spatial Audio

نقاط ضعف

  • عمر باتری کم
  • نداشتن کنترلر مدیریت صدای موزیک

با وجود معرفی ایرپاد پرو 2 در رویداد 2022 اپل، ایرپاد پرو 2021 همچنان گزینه با ارزشی برای خرید محسوب می‌شود. ایرپاد پرو 2021 دارای قابلیت‌های برجسته‌ای مانند حذف نویز فعال (ANC) و مقاومت در برابر تعریق و آب است. ساقه‌های این هدفون نسبت به مدل قبلی خود کمی کوتاه‌تر شده و کنترلرهای مفیدی نیز به آن  افزوده شده است. در ادامه به نقد و بررسی ایرپاد پرو خواهیم پرداخت.

 

مشاهده موجودی و قیمت سایر ایرپاد های اپل: قیمت ایرپاد

 

بررسی ایرپاد پرو ۲۰۲۱؛ هندزفری برای تمام لحظه‌ها

ایرپاد پرو یکی از محبوب‌ترین گجت‌های اپل محسوب می‌شود که قابلیت‌های زیادی دارد در ادامه بررسی دقیق این محصول محبوب را انجام خواهیم داد.

طراحی ایرپاد پرو 2021

با نگاه اولیه به طراحی ایرپاد پرو 2021 متوجه خواهی شد که بادزها کمی بزرگتر از مدل‌های قبلی هستند و دو دریچه میکروفون مشکی را درون خود جای داده‌اند. بالای بدنه بادز دریچه دیگری قرار گرفته که محل نگهداری میکروفون است. ساقه بادزها نسبت به نسخه‌های قبلی ایرپاد کوتاه‌ شده و فرو رفتگی کوچکی روی آن‌ها قرار گرفته است. داخل بریدگی‌ها حسگرهایی برای کنترل موسیقی و مدیریت پیام قرار داده شده است؛ همچنین با لمس و فشار دادن ساقه‌ها می‌توانید حالت ANC یا Transparenty را فعال یا غیر فعال کنید. کیس ایرپاد پرو نیز نسبت به نسل‌های قبلی کمی بزرگتر شده و قابلیت شارژ بی‌سیم نیز برای آن در نظر گرفته شده است. برای راحت‌ قرار گرفتن ایرپادها داخل گوش سه سری سیلیکونی متفاوت درون آن قرار گرفته که بسته به اندازه گوش و نیازتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. طراحی این سری‌های سیلیکونی به گونه‌ای است که راحت داخل گوش قرار می‌گیرد و از افتادن بادزها جلوگیری می‌کند. برای اینکه متوجه شوید کدام یک از سری‌های سیلیکونی مناسب گوشتان است می‌توانید با رفتن به بخش تنظیمات گوشی و سپس بلوتوث نام ایرپادتان را انتخاب کرده و تست تناسب گوش را انتخاب کنید. AirPods Pro موفق به کسب استاندارد IPX4 شده و این به این معنی است که مقاومت نسبی در برابر آب و رطوبت دارد. پس توجه  داشته باشید که این محصول را در برابر جریان مستقیم آب قرار ندهید.

همانطور که پیشتر نیز گفتیم کنترلر‌های ایرپاد پرو در ساقه‌ها قرار دارند. با یکبار فشار دادن ساقه‌ها می‌توانید آهنگ را پخش یا متوقف کرده و به تماس پاسخ دهید. با دوبار زدن ساقه‌ها موزیک به جلو می‌رود و با سه بار زدن آهنگ قبلی پلی می‌شود. در صورت فشار دادن طولانی مدت ساقه‌ها بین حالت‌های حذف نویز و Trasnsparenty جابه جا خواهید شد.

گاهی اوقات نیاز دارید هنگامی که از هندزفری استفاده می‌کنید صدای محیط را نیز داشته باشید. برای این کار اپل قابلیت Transparenty را به بادزهای خود اضافه کرده است. این قابلیت را می‌توانید با استفاده از گوشی یا لمس ساقه بادزها فعال یا غیرفعال کنید.

ایرپاد پرو اپل از دستیار صوتی Siri نیز پشتیبانی می‌کند و با این قابلیت به راحتی می‌توانید فرمانی که می‌خواهید از طریق فرمان صوتی انجام دهید.

 

دیگر هندزفری های بررسی شده در تکنولایف🕵️‍♂️: بررسی ایرپاد ۲

 

عملکرد ایرپاد پرو

هر بادز دو میکروفون دارد، یک میکروفون بیرون بادز برای نویز ورودی و دیگری داخل بادز برای تشخیص نویزهای ایجاد شده قرار گرفته است. نویز کنسلینگ ایرپاد پرو از توانایی بالایی برخوردار است و جزو نقاط قوت آن محسوب می‌شود. این قابلیت ایرپاد در محیط‌های خیلی شلوغ و پر سر صدا به شدت کاربردی است.

درون ایرپاد پرو یک شتاب سنج قرار گرفته روی بادز نیز یک حسگر اپتیکال قرار دارد. این فناوری برای این تعبیه شده که هنگامی که ایرپاد را از گوش در میاورید به صورت خودکار تشخیص می‌دهد و موزیک را قطع می‌کند.

AirPods Pro اکنون به لطف به‌روزرسانی نرم افزاری دارای ویژگی Spatial Audio است که صدای فراگیر Dolby Atmos را به هدفون‌های بی‌سیم می‌آورد. ویژگی Spatial Audio برای اولین بار در سخنرانی WWDC 2020 این شرکت در ژوئن معرفی شد این ویژگی صدا را در اطراف شما در یک کره مجازی قرار می‌دهد یعنی اگر در حال تماشای یک فیلمی باشید که هواپیما از بالای سرتان عبور می‌کند این قابلیت صدا را به حدی طبیعی پخش می‌کند که احساس می‌کنید در آن صحنه حضور دارید و هواپیما واقعا از بالا سر شما عبور کرده است.

 

هندزفری های بررسی شده در تکنولایف🕵️‍♂️: بررسی ایرپاد پرو ۲

 

باتری ایرپاد پرو 2021

در ادامه بررسی ایرپاد پرو اپل باید به ویژگی نویز کنسلینگ این محصول اشاره کنیم. با نویز کنسلینگ فعال ایرپاد پرو 4.5 ساعت شارژدهی دارد؛ همچنین در صورتی که نویز کنسلینگ را خاموش کنید می‌توانید تا 5 ساعت از ایرپادها استفاده کنید.  در صورتی که از کیس استفاده کنید این مقدار به 24 ساعت افزایش پیدا می‌کند. برای شارژ کردن ایرپاد پرو 2021 می‌توانید از کابل لایتنینگ یا شارژ بی‌سیم استفاده کنید. کیس ایرپاد پرو مجهز به شارژ بی‌سیم شده که شارژ کردن آن را راحت‌تر می‌کند.

کیفیت صدای ایرپاد پرو

کیفیت پخش موسیقی در ایرپاد پرو بالا است و نیازی به برنامه‌های شخص ثالث برای تنظیم باس و کیفیت صدا ندارید. هنگام پخش موسیقی‌های بیس دار قدرت بالایی دارد و به شما احساس استفاده از یک هدست حرفه‌ای را می‌دهد. با توجه به فناوری با کیفیت نویز کنسلینگ که برای آن در نظر گرفته شده همچنان می‌توانید در محیط‌های شلوغ و پر صدا با همان کیفیت به گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان بپردازید.

کیفیت مکالمه ایرپاد پرو

از نظر بخش مکالمه کمی صحبت کردن با این هندزفری بی سیم دشوار است. ایرپاد پرو کیفیت مکالمه نسبتا متوسطی را ارائه می‌دهد؛ همچنین در محیط‌های شلوغ به خوبی نمی‌تواند صدای شما را واضح و رسا به گوش مخاطب برساند.

قبل از خرید حتما بخوانید: تفاوت ایرپاد پرو و پرو ۲

 

جمع بندی

در بررسی airpods pro گفتیم که این هندزفری سه میکروفون و 6 حسگر دارد؛ همچنین تراشه فوق العاده H1 درون آن قرار گرفته است. هندزفری بی‌سیم اپل از قدرت بالایی برخوردار شده و به دلیل کیفیت خوبی که دارد از محبوبیت بالایی برخوردار است. در صورتی که نیاز به هندزفری بی سیم با کیفیتی دارید که نویز کنسلینگ و مقاومت بالایی داشته باشد ایرپاد پرو 2021 بهترین گزینه برای خرید محسوب می‌شود.

سوالات متداول

آیا ایرپاد پرو به گوشی‌های اندرویدی وصل می‌شود؟

بله امکان وصل کردن ایرپاد پرو به گوشی‌های اندرویدی نیز امکان پذیر است.

باتری ایرپاد پرو تا چه مدت شارژدهی دارد؟

ایرپاد پرو در صورت استفاده از حالت نویز گنسلینگ تا 4.5 ساعت و در حالت خاموش بودن نویز گنسلینگ 5 ساعت شارژدهی خواهد داشت.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
6 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/airpod-pro-review/
ads
ads