داغ ترین ها :
بررسی لپ تاپ ایسوس ویووبوک R565EP-EJ627

بررسی لپ تاپ ایسوس ویووبوک R565EP-EJ627

در میان لپ تاپ های ایسوس سری ویووبوک که قیمت مناسبی دارند، لپ تاپ R565EP-EJ627 از جمله محصولاتی به شمار می‌رود که به واسطه داشتن ویژگی‌های جذاب از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

لپ‌ تاپ ایسوس ASUS VivoBook R565EP-EJ627

خرید لپ‌ تاپ ایسوس ASUS VivoBook R565EP-EJ627

امتیاز

6
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
عملکرد :

نقاط قوت

  • صفحه نمایش Full HD
  • صفحه کلید نرم با فاصله مناسب دکمه‌ها
  • سخت‌افزار مناسب کارهای اداری و دانشجویی
  • وزن نسبتا گم

نقاط ضعف

  • اسپیکرهای ضعیف
  • بدنه لک می‌شود

لپ تاپ ویووبوک R565EP-EJ627 ایسوس از جمله محصولات خوش قیمت این شرکت به شمار می‌رود که کیفیت ساخت قابل قبولی دارد. همچنین باید بگوییم که این محصول از سخت‌افزار مناسبی هم برخوردار است که ارزش خرید این محصول را چند برابر کرده است. برای اینکه بتوانید خرید مطمئن‌تری داشته باشید تصمیم گرفتیم به بررسی لپ تاپ R565EP-EJ627 بپردازیم.

طراحی کلاسیک لپ تاپ های ایسوس، نسبتا زیبا و سبک!

در ابتدای بررسی لپ تاپ ایسوس R565EP-EJ627 می‌خواهیم به ظاهر این محصول اشاره کنیم. لپ تاپ R565EP-EJ627 ایسوس ویووبوک از جمله لپ تاپ هایی به شمار می‌رود که نسبتا زیبا طراحی شده است. با لپ تاپی سروکار دارید که ظاهری کلاسیک دارد اما به خوبی استانداردهای مدرن طراحی در آن دیده می‌شود. در همین ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که به دلیل پایین نگه داشتن قیمت این محصول، بدنه و شاسی آن پلاستیکی است. البته از پلاستیک با کیفیتی برای این محصول استفاده شده که در زمان استفاده از لپ تاپ حس بدی پیدا نکنید. البته از معایب لپ تاپ R565EP-EJ627 ایسوس با بدنه پلاستیکی می‌توان به لک شدن زیاد و مقاومت پایین نسبت به فشار اشاره کنیم. در استفاده‌های روزانه از این محصول متوجه می‌شوید که اثر انگشت به خوبی روی بدنه لپ تاپ جذب می‌شود.

برخورداری از شاسی و بدنه پلاستیکی باعث شده که این محصول مقاومت بالایی در برابر فشار نداشته باشد. به همین دلیل سعی کنید در زمان حمل این لپ تاپ در کوله پشتی فشاری به آن وارد نکنید.

زمانی که لپ تاپ را برای بار اول مشاهده می‌کنید، تنها یک لوگو ایسوس روی آن دیده می‌شود. هیچ ویژگی ظاهری متمایزی برای این محصول در نظر گرفته نشده و همه چیز ساده است. موضوعی که می‌توند برای خیلی‌ها جذاب باشد. این اتفاق باعث شده که این لپ تاپ برای کارهای اداری و دانشجویی هم گزینه مناسبی باشد.

زمانی که لپ تاپ را باز می‌کنید، صفحه نمایشی نسبتا بزرگ با حاشیه‌های کم را مشاهده می‌کنید. همین حاشیه‌های کم نه تنها باعث شده لپ تاپ ابعاد کوچک‌تری پیدا کند، بلکه باعث شده فضای بیشتری برای تماشای محتوای مورد نظر خود داشته باشید. البته حاشیه‌های کم صفحه نمایش هم باعث شده که این محصول زیباتر به نظر می‌رسد.

لپ تاپ r565ep ej627 ایسوس در زمان اجرای ویدئو

پس از صفحه نمایش نگاهتان به صفحه کلید و تاچ پد میفتد. صفحه کلیدی استاندارد را مشاهده می‌کنید که از بخش نام‌پد تشکیل شده و دکمه‌های مولتی‌مدیا هم دارد. در پایین صفحه کلید هم تاچ پد و فضایی را مشاهده می‌کنید که دست‌‌ها روی آن قرار می‌گیرند.

با نگاهی به لبه‌های لپ تاپ متوجه پورت‌های مختلفی که روی این محصول قرار گرفته خواهید شد. روی لبه سمت چپ پورت خروجی HDMI و پورت USB و پورت USB C دیده می‌شود. روی این لبه یکی از دریچه‌های گردش هوا هم دیده می‌شود. روی لبه سمت راست هم دو پورت USB و جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا دیده می‌شود.

موضوع دیگری که در طراح لپ تاپ R565EP-EJ627 ایسوس باید به آن اشاره کنیم، لولاهایی است که برای صفحه نمایش در نظر گرفته شده است. این لولاها استحکام خوبی دارند و به خوبی می‌توانند صفحه نمایش را در زاویه‌های مختلف قرار دهند. با این حال آنقدر نرم طراحی نشده‌اند که بتوان صفحه نمایش را با یک دست باز کرد و قطعا نیاز به دو دست خواهید داشت.

 

نقد تخصصی یک لپ تاپ ارزان قیمت و بسیار کاربردی:
بررسی لپ تاپ ایسوس r1502za-bq762

 

صفحه نمایشی با کیفیت با میزان روشنایی قابل قبول

از قسمت‌هایی که باید در بررسی لپ تاپ ایسوس R565EP به آن اشاره کنیم، صفحه نمایش آن است. صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برای این محصول در نظر گرفته شده است. صفحه نمایشی که نرخ نوسازی آن به ۶۰ هرتز می‌رسد. از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش می‌توانیم به مات بودن آن اشاره کنیم.

صفحه نمایش R565EP-EJ627 روشنایی زیادی تولید نمی‌کند. میزان روشنایی صفحه نمایش این لپ تاپ برای کار کردن در محیط‌های اداری و خانگی مناسب است؛ اما میزان روشنایی آنقدر زیاد نیست که بتوانید راحت زیر نور خورشید از لپ تاپ استفاده کنید.

صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس r565ep-ej627

وضوح تصویر مناسبی که صفحه نمایش پیش روی کاربران قرار می‌دهد، باعث شده وب گردی، کار کردن با اپلیکیشن‌های مختلف و تماشای ویدئو با R565EP-EJ627 عالی و رضایت بخش باشد. صفحه نمایش همه چیز را با کیفیت نماسبی نشان می‌دهد. مات بودن آن هم باعث شده که نور محیط روی صفحه نمایش انعکاس کمتری پیدا کند. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش مات این است که چشم‌ها کمتر خسته می‌شوند و مدت زمان بیشتری می‌توانید با لپ تاپ کار کنید. البته صفحه نمایش مات برای مطالعه متن‌های مختلف هم فوق العاده خواهد بود.

نرخ نوسازی ۶۰ هرتز صفحه نمایش باعث شده که بتوانید ویودئوهایی با نرخ ۶۰ فریم برثانیه را به خوبی روی این محصول مشاهده کنید.

از آن‌جایی که لپ تاپ ایسوس R565EP-EJ627 قیمت خیلی زیادی ندارد، صفحه نمایش از دقت رنگ بالایی برخوردار نیست. دقت رنگ صفحه نمایش معمولی است و تنها برای استفاده‌های روزمره مناسب است. این لپ تاپ قطعا برای کاربرانی که به صورت حرفه‌ای به کارهایی مانند ویرایش عکس و ویدئوی می‌پردازند مناسب نیست.

 

نقد تخصصی لپ تاپ آلفا 15 MSI:
بررسی لپ تاپ گیمینگ ام اس ای Alpha 15 B5EEK-066XML

 

صفحه کلید راحت و با کیفیت

موضوع بعدی که در بررسی لپ تاپ ایسوس R565EP-EJ627 i3 باید به آن اشاره کنیم، صفحه کلید آن است. صفحه کلید با کیفیتی برای این محصول در نظر گرفته شده است. از ویژگی‌های صفحه کلید این لپ تاپ ایسوس برخورداری از نام‌پد و برخورداری از دکمه‌‌های مولتی‌مدیا است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنیم، فاصله مناسب دکمه‌ها از یکدیگر است.

کیبورد لپ تاپ r565ep-ej627 ایسوس

به خوبی می‌توانید با دکمه‌ها تایپ کنید و در زمان فشار دادن کلید‌ها هم احساس خوبی به شما دست خواهد داد. دکمه‌ها نسبت به فشار واکنش خوبی از خودشان نشان می‌دهند. البته جنس کلید‌ها می‌توانست کمی بهتر باشد چرا که به در زمان پایپ کردن احساس خواهید کرد که کیفیت لازم را ندارد. البته این موضوع قطعا برای افرادی مهم خواهد بود که می‌خواهند زیاد تایپ کنند. البته در تایپ‌های زیاد هم صفحه کلید عملکرد خوبی از خودش ارائه می‌کند.

در پایین صفحه کلید پاچ پد را مشاهده می‌کنید. تاچ پدی یکپارچه برای لپ تاپ ایسوس ویووبوک R565EP-EJ627 در نظر گرفته شده که بسیار سریع است و از ژست‌های حرکتی به خوبی پشتیبانی می‌کند.

در پایین صفحه کلید فضای مناسبی هم برای قرار گرفتن دست‌‌ها در نظر گرفته شده است. دست‌‌ها به خوبی روی این قسمت قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند که احساس خستگی نکنید و حتی سریع‌تر تایپ کنید.

 

ارزان ترین نوت بوک های مناسب برای بازی کدامند؟
لپ تاپ گیمینگ ارزان

 

سخت‌افزار عالی با توجه به قیمت

از ویژگی‌های جذابی که باید در بررسی لپ تاپ R565EP-EJ627 به آن اشاره کنیم، سخت افزار است. با توجه به قیمتی که برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده سخت‌افزار مناسبی را روی این محصول مشاهده می‌کنیم. این محصول از پردازنده Core i3 مدل 115G4 اینتل استفاده می‌کند. پردازنده‌ای که دو هسته دارد و از ۴ ترد برخوردار است. در کنار این پردازنده ای پردازنده گرافیکی مجزای Nvidia GeForce MX330 هم استفاده شده که ۲ گیگابایت رم دارد. لپ تاپ R565EP-EJ627 از ۴ گیگابایت رم هم استفاده می‌کند. برخورداری از ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD هم باعث شده که هم فضای خوبی برای ذخیره اطلاعات در اختیار داشته باشید و هم سرعت سیستم در راه اندازی و اجرای اپلیکیشن‌ها بسیار خوب باشد.

برای اینکه بتوانیم این لپ تاپ را به چالش بکشیم از بنچمارک‌های مختلفی از جمله 3D Mark، PC Mark و Cinebench و Geekbench استفاده کردیم.

نتایج بنچمارک 3D Mark:

نتایج بنچمارک PC Mark:

PCMARK Asus R565EP-EJ627

نتایج بنچمارک GeekBench:

GeekBench ASUS VivoBook R565EP-EJ627

چیزی که از نتایج بنچمارک مشخص شد این بود که R565EP-EJ627 برای فعالیت‌های روزانه گزینه مناسبی است. همچنین برخورداری از پردازنده گرافیکی مجزا باعث شده بتوانید از این لپ تاپ در فعالیت‌های نیمه حرفه‌ای نه چندان سنگین استفاده کنید.

این محصول سرعت قابل قبولی در اجرای اپلیکیشن‌‌های مختلف و حتی سیستم عامل دارد. البته که با این لپ تاپ نمی‌توانید بازی کنید و به عبارت دیگر این لپ تاپ در دسته بندی لپ تاپ های گیمینگ قرار نمی‌گیرد. حداقل به درد اجرای بازی‌های جدید نمی‌خورد. با این حال پردازنده گرافیکی این لپ تاپ از پس پردازش بازی‌های نه چندان قوی بر می‌آید.

سخت افزار در نظر گرفته شده برای این محصول برای انجام فعالیت‌های اداری و به عنوان لپ تاپ دانشجویی و روزانه مناسب است.

باتری

در ادامه بررسی لپ تاپ ایسوس ویووبوک R565EP-EJ627 باید به عملکرد باتری اشاره کنیم. از آنجایی که برای این لپ تاپ از باتری ۳۷ وات ساعتی استفاده شده و سخت افزار خیلی پر مصرفی هم ندارد، در طول روز و در حالی که فعالیت‌های مختلفی با لپ تاپ انجام می‌دهید، می‌توانید تا نزدیک به ۴ تا ۵ ساعت با لپ تاپ کار کنید. با این حال برای تست بیشتر باتری با این باتری فیلم تماشا کردیم. البته باید بگوییم که در این تست میزان روشنایی صفحه نمایش را روی ۵۰ درصد قرار دادیم و لپ تاپ به صورت وای-فای یا شبکه به اینترنت دسترسی نداشت. همچنین از ویدیوی Full HD استفاده کردیم.

عکس لپ تاپ ایسوس R565EP-EJ627 i3

در مدت زمان یک ساعت تماشای ویدیوی Full HD با این لپ تاپ، مشخص شد که ظرفیت باتری ۱۴ درصد کاهش پیدا می‌کند. با این حساب می‌توانیم نزدیک به ۷ ساعت با این لپ تاپ در صورتی که ظرفیت باتری کامل باشد به تماشای ویدیوی Full HD پرداخت. البته توجه کنید که اگر میزان روشنایی صفحه نمایش بالاتر برود و اگر در زمان تماشای فیلم کار دیگری با لپ تاپ انجام دهید، قطعا مدت زمان کمتری می‌توانید با لپ تاپ کنید.

 

یکی از بهترین های گیمینگ لنوو زیر بررسی تکنولایف:
بررسی لپ تاپ legion 5 pro

 

آیا لپ تاپ R565EP-EJ627  ایسوس ارزش خرید دارد؟

با توجه به قیمتی که برای لپ تاپ R565EP-EJ627  ویووبوک ایسوس در نظر گرفته شده، این محصول ارزش خرید بالایی دارد. این لپ تاپ طراحی قابل قبول و نسبتا زیبایی دارد. برخورداری از صفحه نمایش با کیفیت هم از دیگر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود. با این حال داشتن ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و سخت افزاری که به راحتی از پس فعالیت‌های روزانه و حتی نیمه حرفه‌ای بر می‌آید هم عالی است. تنها ضعف این محصول شاید به اسپیکرهای آن مربوط شود که حجم صدای زیادی تولید نمی‌کنند و صدای باس خاصی هم ندارند. این لپ تاپ ایسوس برای فعالیت‌های دانشجویی و اداری انتخابی فوق العاده خواهد بود و به نیاز کاربران به خوبی پاسخ می‌دهد؟

سوالات متداول

آیا لپ تاپ R565EP-EJ627 ایسوس برای بازی کردن مناسب است؟ در حالی که این لپ تاپ از پردازنده گرافیکی MX330 انویدیا استفاده می‌کند، برای اجرای بازی‌های جدید اصلا مناسب نیست. توان این پردازنده گرافیکی آنقدر زیاد نیست که بتواند بازی‌های جدید را اجرا کند.

آیا لپ تاپ ویووبوک ایسوس R565EP-EJ627 برای کارهای اداری مناسب خواهد بود؟ این لپ تاپ ویووبوک به واسطه برخورداری از حافظه SSD و صفحه نمایش FUll HD و پردازنده Core i3 نسل ۱۱ اینتل گزینه مناسبی برای فعالیت‌های دانشجویی و اداری است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
0 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/asus-r565ep-ej627-i3/
ads
ads