داغ ترین ها :

نقد و بررسی تخصصی گوشی آنر 70

در بررسی آنر ۷۰ به این موضوع اشاره می‌کنیم که این گوشی چه پیشرفت‌هایی در مقایسه با آنر ۵۰ داشته است. نقد و بررسی تخصصی آنر ۷۰ را حتما مطالعه کنید.

آنر 70

خرید آنر 70

امتیاز

7
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • باریک و سبک
  • صفحه نمایش خمیده، درخشان، باکیفیت
  • دوربین‌های عالی
  • سارژ سریع

نقاط ضعف

  • عملکرد باتری می‌توانست بهتر باشد
  • عملکرد سخت‌افزاری در زمان اجرای بازی‌ها خیلی رقابتی نیست
  • گوشی ضد آب نیست
  • اسپیکر استریو ندارد

شرکت آنر از چند ماه پیش گوشی‌های جدید خودش رونمایی کرد که از سرویس‌های گوگل هم پشتیبانی می‌کردند. یکی از این گوشی‌ها که قیمت مناسبی هم دارد، آنر 70 نام دارد. گوشی آنر ۷۰ مدلی به حساب می‌آید که دقیقا جایگزین گوشی آنر ۵۰ می‌شود. آنر ۷۰ از جمله محصولاتی است که در مقایسه با مدل قبلی پیشرفت‌های جذابی داشته است. در بررسی honor 70 دقیقا می‌خواهیم به این ویژگی‌ها اشاره کنیم. ویژگی‌هایی که باعث شده این محصول در مقایسه با دیگر رقیب‌هایی که دارد، محصول جذاب‌تری باشد.

قبل از اینکه بررسی گوشی آنر 70 را شروع کنیم، باید بگوییم که این محصول به اندروید جدید مجهز شده و رابط کاربری پیشرفته‌ای هم دارد. از همه مهمتر اینکه با تراشه نسبتا خوبی راهی بازار شده که به نیازهای کاربران پاسخ می‌دهد. در قسمت دوربین‌ها هم مشاهده می‌کنیم که حسگرهای نسبتا بزرگی روی این محصول قرار گرفته‌اند. برخورداری از صفحه نمایش خمیده OLED هم از دیگر ویژگی‌های این گوشی آنر به شمار می‌رود. با معرفی اجمالی و معرفی مشخصات این گوشی در ادامه به بررسی تخصصی آنر 70 می‌پردازیم.

 

مشخصات گوشی آنر 70
وزن و ابعاد ۱۶۱٫۴ در ۷۳٫۳ در ۷٫۹ میلی‌متر
۱۷۸ گرم
صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچ
OLED
۱۲۰ هرتز
سیستم عامل اندروید ۱۲
تراشه اسنپ دراگون 778G+
حافظه داخلی ۲۵۶
رم ۸ گیگابایت
باتری 4800 میلی‌آمپر ساعت

میان‌رده‌ای با ظاهری زیبا

یکی از المان‌های جذاب این گوشی، طراحی آن است. اما قبل از اینکه در بررسی گوشی honor 70 به این موضوع اشاره کنیم، بد نیست بگوییم داخل بسته بندی این گوشی چه آیتم‌هایی قرار دارد. داخل بسته بندی کابل USB، شارژر ۶۶ وات، قاب ژله‌ای و خود گوشی دیده می‌شود.

در ابتدای بررسی تخصصی honor 70 باید به این موضوع اشاره کنیم که این گوشی شباهت زیادی به آنر ۵۰ دارد. البته تنها قسمتی که موجب تفاوت این دو گوشی می‌شود، ماژول‌ها دوربین است. ماژول دوربین روی گوشی آنر ۵۰ برآمدگی بیشتری در مقایسه با گوشی آنر ۷۰ دارد.

عکس گوشی آنر 70

ماژول دوربین آنر ۷۰ به صورت دو دایره بزرگ در پشت گوشی دیده می‌شوند. دایره بالایی میزبان دوربین اصلی و حسگر تشخیص عمق است. دایره پایینی هم میزبان دوربین اولتراواید و فلش LED است. به جز این دو دایره، قاب پشتی گوشی کاملا مسطح شاخته شده.

قاب پشتی این گوشی از پلاستیک ساخته شده که البته لبه‌های گردی دارد. به همین دلیل گوشی را می‌توانید راحت در دست بگیرید. برای بررسی مدل آبی رنگ این گوشی را در اختیار داشتیم که در برخورد با نور بسیار زیبا به نظر می‌رسد. همچنین باید بگوییم که اثر انگشت خیلی روی قابل پشتی جذب نمی‌شود و این موضوع یکی از جذابیت‌های این گوشی است.

روی لبه سمت راست گوشی آنر 70 دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه تشخیص اثر انگشت را مشاهده می‌کنید. روی لبه پایینی گوشی هم پورت شارژ، اسپیکر، میکروفن و محل قرار گرفتن سیم‌کارت را مشاهده می‌کنید. روی لبه سمت چپ هیچ چیزی خاصی قرار نگرفته و روی لبه بالای گوشی هم یکی دیگر از میکروفن‌ها را مشاهده می‌کنید. در حالی که فریم براقی برای این گوشی در نظر گرفته شده باید بگوییم که فریم گوشی پلاستیکی است.

صفحه نمایش خمیده یکی از ویژگی‌های جذاب این گوشی است. صفحه نمایش خمیده همچنان حس و حال جالبی به کاربران منتقل می‌کند و با توجه به اینکه سال‌های پیش این مدل صفحه نمایش را دیده بودیم، هنوز هم هیجان‌انگیز است.

گوشی آنر ۷۰ محصولی به شمار می‌رود که بسیار باریک طراحی شده و وزن کمی هم دارد. وزن این گوشی هوشمند تنها ۱۷۸ گرم است و زمانی که آن را به دست می‌گیرید احساس بسیار خوبی خواهید داشت.

 

نقد و بررسی اقتصادی با ارزش سامسونگ:
بررسی گوشی a13 4g

 

صفحه نمایشی با کیفیت با امکاناتی به‌روز

در ادامه بررسی آنر 70 می‌خواهیم به صفحه نمایش این گوشی هوشمند اشاره کنیم. گوشی آنر ۷۰ از صفحه نمایشی ۶٫۶۷ اینچی OLED استفاده می‌کند که وضوح تصویر آن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. صفحه نمایشی که نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز خواهد بود و از رنگ‌های ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کند. از دیگر استانداردهای این صفحه نمایش می‌توانیم به برخورداری از HDR10+ اشاره کنیم که روی سرویس‌هایی مانند یوتیوب و نتفلیکس فعال می‌شود.

عکس گوشی آنر 70

صفحه نمایش گوشی آنر ۷۰ روشنایی مناسبی هم تولید می‌کند. در حالت دستی می‌توانید میزان روشنایی صفحه نمایش را تا ۵۰۰ نیت افزایش دهید. البته میزان صفحه نمایش گوشی در حالت خودتار تا ۷۹۰ نیت هم افزایش پیدا می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود که در محیط‌های خارج از خانه به خوبی بتوانید با گوشی کار کنید.

صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند رنگ‌ها را نسبتا استاندارد نشان می‌دهد. شاید تنها مشکل صفحه نمایش این باشد که کمی رنگ‌های سفید و خاکستری به آبی نزدیک می‌شوند. البته این مشکل را روی بسیاری از گوشی‌های دیگر هم دیده بودیم و باید بگوییم که اتفاقی نیست که باعث شود شما از خرید این گوشی پشیمان شوید.

 

نقد و بررسی تخصصی یکی از رقبای این گوشی:
بررسی 12T شیائومی

 

باتری؛ شاید زمان بهتر شدن فرا نرسیده!

از دیگر قسمت‌هایی که باید در بررسی honor 70 به آن اشاره کنیم، باتری آن است. این گوشی به باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که البته در مقایسه با باتری آنر ۵۰ بهبود پیدا کرده است. البته باید بگوییم در تست هایی که انجام دادیم، این دو گوشی تفاوت زیادی در عملکرد باتری با هم ندارند. باتری در نظر گرفته شده برای این گوشی برای ۱۸ ساعت ۲۰ دقیقه وب گردی مناسب است و با آن می‌توانید ۱۹ ساعت و ۲۰ دقیقه هم ویدئو تماشا کنید.  انتظار داشتیم این گوشی در قسمت باتری عملکرد بهتری از خودش به جا بگذارد.

باتری گوشی آنر ۷۰ با استفاده از شارژر ۶۶ وات شارژ می‌شود. در مدت زمان ۳۰ دقیقه می‌توانید ۷۱ درصد ظرفیت باتری را شارژ کنید. برای شارژ کردن کامل باتری هم به ۵۰ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

تنها یک اسپیکر! خبری از استریو نیست

در ادامه بررسی گوشی آنر 70 به قسمت اسپیکرهای آن رسیدیم. این قسمت یک ضعف بزرگ دارد که به یکی از نقاط ضعف گوشی هم تبدیل شده است. روی گوشی آنر ۷۰ خبری از اسپیکرهای استریو نیست. این گوشی هوشمند تنها یک اسپیکر دارد که صدای خیلی زیادی هم تولید نمی‌کند.

با این حال باید بگوییم که تنها اسپیکر این گوشی هوشمند صدایی متوسط تولید می‌کند و از نظر کیفیت صدا هم خیلی هیجان انگیز نیست. صداهای باس ندارند و حتی در زمانی که حجم صدا را تا انتها زیاد می‌کنید، با نویز همراه می‌شوند.

تنها اسپیکر قرار گرفته روی این گوشی از پس نیازهای روزانه کاربران بر می‌اید، اما چیزی نیست که بخواهیم آن را رقابتی نام ببریم.

رابط کاربری جادویی آنر

این گوشی جدید آنر با رابط کاربری Magic UI 6.1 و اندروید ۱۲ راهی بازار شده است. این نرم افزار تفاوت زیادی با گوشی‌های دیگر آنر ندارد و خوشبختانه از سرویس‌های گوگل هم پشتیبانی می‌کند.

از ویژگی‌هایی که نرم‌افزاری این گوشی با اندروید ۱۲ در اختیار کاربران قرار گرفته می‌توانیم به Privacy Dashboard نام ببریم. این قسمت به شما می‌گوید که اپلیکشن‌ها چه دسترسی‌هایی دارند و چه اپلیکیشن‌‌هایی به دوربین، میکروفن و قسمت‌های این چنینی دست پیدا کرده‌اند.

آنر سعی کرده که Magic UI 6.1 ویژگی‌های شخصی‌سازی مناسبی پیش روی کاربران قرار دهد. در رابط کاربری این گوشی به قسمت پوسته‌ها، صفحه نمایش همیشه روشن، صفحه قفل، آیکون‌ها و موارد این چنینی دسترسی خواهید داشت.

شرکت آنر تنظیمات ایمنی خوبی را هم روی گوشی قرار داده است. شما می‌توانید هر اپلیکشنی را که دوست داشتید قفل کنید تا کسی به آن دسترسی نداشته باشد. به طور مثال می‌توانید اپلیکیشن‌ها گالری، فولدرهای مختلف، عکس و یا ویدئوهای خودتان را قفل کنید.

برای باز کردن قفل هم می‌توانید از حسگر تشخیص اثر انگشت استفاده کنید. البته می‌توانید از حسگر تشخیص چهره این گوشی هم استفاده کنید، اما باید بگوییم که این حسگر دقت بالایی ندارد.

 

میانرده پرفروش سامسونگ زیر بار انواع تست:
نقد و بررسی گلکسی m32

 

سخت‌افزار قابل قبول؛ عملکرد سریع

از دیگر قسمت‌هایی که باید در بررسی تخصصی آنر 70 به آن توجه کنیم، سخت‌افزار آن است. این گوشی هوشمند آنر به تراشه اسنپ دراگون  778G+ مجهز شده است. از هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز برای این تراشه استفاده شده است. در کنار این هسته سه هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۹ گیگاهرتز هم قرار گرفته‌اند. پردازنده گرافیکی این تراشه هم Adreno 642L خواهد بود.

این گوشی در مدل‌های مختلفی راهی بازار شده که از نظر میزان رم و حافظه داخلی با هم متفاوت هستند. مدلی که برای بررسی در اختیار داشتیم ۸ گیگابایت رم  و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است.

باید به این موضوع اشاره کنیم که گوشی در کارکردهای روزانه بسیار سریع و روان است و مشکلی در آن دیده نمی‌شود.  برای اینکه بیشتر با عملکرد گوشی آشنا شویم از بنچمارک‌های مختلف استفاده کردیم. در ادامه می‌توانید نتیجه به دست آمده را مشاده کنید:

گوشی آنر ۷۰ از پس اجرای بازی‌های جدید و به روز به راحتی بر می‌آید. با این حال نمی‌تواند بازی‌ها را با تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند. بازی‌ها نرخ فریم بالایی دارند و از کیفیت بصری مناسبی بهره می‌برند. در ادامه می‌توانید ویدئویی از اجرای بازی Call of Duty Mobile را روی این گوشی مشاهده کنید:

 


گوشی آنر ۷۰ در پردازش‌های سنگین و اجرای بازی‌ها کمی گرم می‌شود. این گوشی سیستم خنک کننده پیشرفته‌ای ندارد، چرا که تراشه قرار گرفته روی گوشی هم جزو تراشه‌های بسیار قوی بازار نیست. در زمان اجرای بازی‌ها ویژگی نرم‌افزاری Turbo X فعال می‌شود که می‌تواند عملکرد گوشی در زمان اجرای بازی‌ها را بهبود ببخشد. اتفاقی که باعث می‌شود بازی‌ها با نرخ فریم مناسبی اجرا شوند.

دوربین‌ها رضایت بخش

یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی گوشی آنر ۷۰ با آنر ۵۰ را در قسمت دوربین مشاهده می‌کنیم. به همین دلیل در بررسی گوشی honor 70 قصد داریم نگاهی ویژه به این قسمت داشته باشیم.

دوربین اصلی گوشی آنر ۷۰ به حسگر ۵۴ مگاپیکسلی سونی IMX800 مجهز شده که دیافراگم آن f/1.9 است. با این دوربین می‌توانید عکس‌هایی ثبت کنید که وضوح تصویر آن‌ها به ۱۳٫۵ مگاپیکسل می‌رسد.

عکس دوربین گوشی آنر 70

در کنار دوربین اصلی مشاهده می‌کنید که دوربین اولتراواید با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی قرار گرفته است. این دوربین می‌تواند با زاویه ۱۲۲ درجه عکاسی کند. دوربین اولتراواید از فوکوس خودکار بهره می‌برد و حتی می‌تواند عکس‌های ماکرو هم برای شما ثبت کند. عکس‌های ماکرو از فاصله ۲٫۵ سانتی‌متری ثبت می‌شوند.

در قسمت دوربین سلفی هم شاهد حسگر ۳۲ مگاپیکسلی خواهیم بود.

رابط کاربری دوربین

رابط کاربری دوربین گوشی انر ۷۰ تفاوت زیادی با رابط کاربری گوشی‌های دیگر بازار ندارد. با سوایت کردن به سمت چپ و راست می‌توانید به حالت‌های مختلف عکاسی و فیلمبرداری دسترسی داشته باشید. دکمه More را هم در این قسمت مشاهده می‌کنید که به واسطه آن می‌توانید به حالت‌های دیگر دسترسی داشته باشید.

برای گوشی آنر ۷۰ از حالت عکاسی پرو هم استفاده شده است. در این قسمت می‌توانید میزان ISO، مدل فوکوس کردن، وایت بالانس، اکسپورژر و سرعت شاتر را تغییر دهید.

 

نقد و بررسی یک گوشی اقتصادی با مشخصات میانرده:
بررسی پوکو M5

 

عکاسی با دوربین اصلی

دوربین اصلی آنر ۷۰ با حسگر ۵۴ مگاپیکسلی، عکس‌های ۱۳٫۵ مگاپیکسلی در اختیار شما قرار می‌دهد. عکس‌های کیفیت مناسبی دارند و از نظر رنگ و ثبت میزان قابل توجهی از جزییات شما را راضی خواهند کرد. عکس‌هایی که دوربین اصلی ثبت می‌کند، درخشانی مناسبی دارند و حتی از دامنه داینامیکی قابل قبولی بهره می‌برند. عکس‌هایی که دوربین اصلی ثبت می‌کند، نویز ندارند و حتی در محیط‌های داخلی هم می‌توانید عکس‌های مناسبی در اختیار داشته باشید.

عکاسی با دوربین اولتراواید

از آنجایی که برای دوربین اولتراواید هم از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده شده، عکس‌های اولتراواید با کیفیتی در اختیار خواهید داشت. دوربین اولتراواید عکس‌هایی ثبت می‌کند که رنگ‌ها را نسبتا دقیق ثبت می کنند و سعی کرده‌اند که حجم قابل قبولی از جزییات را نمایش دهند.

عکاسی با دوربین ماکرو

گوشی آنر ۷۰ از جمله محصولاتی است که دوربین ماکرو با کیفیتی دارد و عکس‌های خوبی ثبت می‌کند. در واقع با توجه به قیمت این گوشی یکی از بهترین دوربین‌های ماکرو را مشاهده می‌کنید. البته که این گوشی دوربین مخصوص ماکرو ندارد و عکس‌های ماکرو توسط دوربین اولتراواید ثبت می‌شوند. از آنجایی که دوربین اولتراواید به فوکوس خودکار هم مجهز شده، عکس‌های خوبی را مشاهده می‌کنید.

عکس‌های ماکرو آنر ۷۰ نه تنها چزییات بسیار خوبی دارند، بلکه رنگ‌ها را هم دقیق ثبت می‌کنند. عکس‌های شفافیت خوبی دارند  و فوکوس خودکار باعث شده که همه چیز کیفیت خودش را حفظ کند.

عکاسی با دوربین اصلی در شب

عملکرد دوربین اصلی گوشی آنر ۷۰ در شب بهتر از دوربین آنر ۵۰ در شب است. عکس‌هایی که آنر ۷۰ در شب ثبت می‌کند، درخشانی مناسبی دارند و از کنتراست مناسبی هم بهره می‌برند. این عکس‌ها جزییات قابل قبولی هم دارند. حتی اگر حالت عکاسی در شب هم خاموش باشد، باز هم مشاهده می‌کنید که عکس‌ها در شب کیفیت خوبی دارند و جزییات مناسبی را ثبت کرده‌اند.

عکاسی در شب با دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید این گوشی در شب عملکردی بهتر از دیگر گوشی‌های این بازه قیمتی دارد. دوربین اولتراواید عکس‌هایی ثبت می‌کند که کنتراست خوبی دارند و رنگ‌ها را قوی نشان می‌دهد. درخشانی عکس‌ها هم قابل قبول است.

عکاسی با دوربین پرتره

عکاسی پرتره با گوشی آنر ۷۰ هم شما را راضی خواهد کرد. در زمانی که نور کافی در اختیار داشته باشید می‌توانید عکس‌‌های پرتره با میزان جزییات مناسبی در اختیار داشته باشید. عکس‌ها رنگ مناسبی دارند و سوژه اصلی هم به خوبی از محیط پشتی جدا می‌شود.

عکاسی با دوربین سلفی

دوربین سلفی گوشی آنر ۷۰ از نقاط قوت این گوشی به شمار می‌رود. عکس‌های سلفی درخشانی در اختیار خواهید داشت. جزییات در عکس‌های سلفی فوق‌العاده است و حتی این امکان را هم خواهید داشت که عکس‌های سلفی پرتره ثبت کنید.

فیلمبرداری

با گوشی آنر ۷۰ می‌توانید ویدئوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم برثانیه ثبت کنید. در واقع هم با دوربین اصلی و هم با دوربین اولتراواید انجام دهید. با این حال با ویدئوی Full HD با نرخ ۳۰ فریم برثانیه ضبط کردیم که می‌توانید نمونه آن را در ادامه مشاهده کنید.

 


ویدئوهای Full HD کیفیت بسیار خوبی دارند. میزان جزییات خوبی ثبت می‌کنند و رنگ‌ها هم دقیقه هستند. ویدئوها لرزش کمی دارند و نویز بسیار کمی هم در آن ها دیده می‌شود.

آیا آنر ۷۰ ارزش خرید دارد؟

گوشی آنر ۷۰ تقریبا در بازاری فعالیت می‌کند که گوشی‌هایی مانند گلکسی A73 هم در آن حضور دارند. حتی گوشی Poco F4 GT هم می‌تواند یکی از رقیب‌های این گوشی هوشمند باشد. حتی شیائومی ۱۲ لایت هم می‌تواند یکی دیگر از محصولاتی باشد که در کنار آنر ۷۰ دیده می شود. چنین بازاری باعث شده که آنر ۷۰ رقابت سختی را داشته باشد.

باید این حال باید بگوییم که گوشی آنر ۷۰ نه تنها محصول بسیار زیبایی به شمار می‌رود، بلکه دوربین‌های قابل قبولی دارد. دوربین‌هایی که در مقایسه با قیمت این گوشی عملکرد بسیار فوق‌العاده‌ای از خود ارائه می‌کنند. این گوشی هوشمند صفحه نمایش با کیفیتی دارد، برای بازی کردن نسبتا مناسب است و از شارژ سریع با کیفیتی هم بهره می‌برد. البته که نقاط ضعفی هم درباره این گوشی دیده می‌شود. به طور مثال می‌توانیم بگوییم که اسپیکرهای استریو ندارد و عملکرد باتری آن می‌توانست بهتر باشد.

 

قیمت گوشی آنر 70 نسخه 128 گیگابایت با رم 8

 

سوالات متداول

آیا گوشی آنر 70 ضد آب است؟ خیر این گوشی ضد آب نیست

آیا گوشی آنر ۷۰ برای بازی کردن مناسب است؟ با این گوشی می‌توانید بازی‌های جدید را با کیفیت و نرخ فریم مناسبی اجرا کنید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
4 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. سینا

    میشه آنر ۸۰هم بررسی کنید ممنون میشم ازتون
    تکنولایف

  2. باراد

    سلام وقت شما بخیر
    آیا اکولایزر آنر 70 از پخش با بلوتوث پشتیبانی می‌کند؟

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/honor-70-review/
ads
ads