داغ ترین ها :

نقد و بررسی هواوی میت 50 پرو

گوشی هواوی میت ۵۰ پرو به عنوان یک گوشی پرچم‌دار عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان میدهد. محصولی که دوربین‌های خوبی دارد و از سخت‌افزار قدرتمندی بهره می‌برد.

Mate 50 Pro

خرید Mate 50 Pro

امتیاز

7.5
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • دوربین‌های بسیار با کیفیت
  • عملکرد عالی دوربین در شب
  • قدرت سخت‌افزاری بالا
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • عملکرد مناسب باتری

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از شبکه 5G
  • عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل

گوشی هواوی میت ۵۰ پرو یکی از قدرتمندترین گوشی‌های هواوی در طول ماه‌های گذشته به شمار می‌رود. محصولی که ویژگی‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری جذابی دارد. در بررسی هواوی میت 50 پرو می‌خواهیم شما را به این محصول بیشتر آشنا کنیم.

موضوعی که باید به آن اشاره کنیم این است که این گوشی هواوی همچنان از سرویس‌های گوگل به شک رسمی پشتیبانی می‌کند، اما روی این گوشی راه‌کاری برای استفاده از سرویس‌های گوگل در نظر گرفته شده که باعث می‌شود به سرویس‌هایی مانند یوتیوب، گوگل مپ و جی میل و سرویس‌های دیگر گوگل دسترسی داشته باشید. راه‌کاری که در ادامه بررسی میت ۵۰ پرو به آن اشاره خواهیم کرد.

گوشی هواوی میت ۵۰ پرو روی کاغذ محصولی قدرتمند و کارامد به شمار می‌آید. محصولی که به راحتی نظر بسیار از کاربران را به خود جلب می‌کند. این گوشی هوشمند صفحه نمایش خمیده دارد، از گواهی IP68 استفاده می‌کند. با محصولی سروکار دارید که خوش دست ساخته شده و دوربین‌های فوق العاده‌ای هم دارد. در بررسی هواوی mate 50 pro می‌خواهیم این گوشی هواوی از جنبه‌های مختلف به چالش بکشیم.

طراحی

قبل از اینکه به بررسی هواوی Mate 50 پرو بپردازیم، می‌خواهیم شما را با آیتم‌های داخل بسته‌بندی این محصول آشنا کنیم. داخل بسته‌بندی این گوشی هوشمند شارژ، کابل شارژر، قاب ژله‌ای شفاف را مشاهده می‌کنید.

در بررسی هواوی میت ۵۰ پرو باید به طراحی این گوشی اشاره کنیم. این گوشی هوشمند هواوی طراحی منحصر به فردی ندارد. چرا که قبلا این شکل از طراحی را روی گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ دیده بودیم. این گوشی قاب شیشه‌ای دارد و از صفحه نمایش خمیده استفاده می‌کند. صفحه نمایش خمیده باعث شده که گوشی باریک به نظر برسد و راحت‌تر در دست هم قرار بگیرد. البته که همچنان صفحه نمایش خمیده باعث شده این گوشی هوشمند ظاهری زیبا به دست بیاورد.

اما باید به این موضوع اشاره کنیم که ماژول دوربین این گوشی هوشمند بیشتر از سایر قسمت‌های نظر کاربران را به خود جلب می‌کند. ماژول دوربین دایره‌ای بزرگی را روی قاب پشتی گوشی مشاهده می‌کنید. این ماژول میزبان چهار دوربین و فلش LED شده است.

خشاب سیم کارت گوشی هواوی میت 50 پرو

گوشی از فریم آلومینیومی استفاده می‌کند که باعث شده که گوشی کیفیت ساخت بالایی داشته باشد و دوام بیشتری هم پیدا کند.

از دیگر ویژگی‌هایی که باید در بررسی هواوی میت ۵۰ پرو به آن اشاره کنیم، برخورداری از گواهی IP68 است.  این گواهی باعث شده که گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم باشد. در حالی که اکثر گوشی‌های هوشمند با این استاندارد تا عمق ۲ متری و به مدت ۳۰ دقیقه در برابر نفوذ آب مقاوم هستند، این گوشی هواوی به رکورد بیشتری دست پیدا کرده است. البته این ادعای هواوی است و ما آن را آزمایش نکردیم. هواوی ادعا کرد که این گوشی می‌تواند تا عمق ۶ متری ضد آب باقی بماند.

از صفحه نمایش بزرگی روی این گوشی هوشمند استفاده شده که از ناچ بزرگ و کشیده‌ای برخوردار است. صفحه نمایش OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز روی این گوشی قرار گرفته که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. روی ناچ این گوشی دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی، حسگر 3D ToF برای تشخیص چهره و اسپیکر دوم دیده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند باید به استفاده از حسگر تشخیص اثر انگشت زیر صفحه نمایش اشاره کنیم. حسگری که سرعت و دقت بالایی دارد. استفاده از صفحه نمایش خمیده هم باعث شده که حاشیه‌های بسیار کمی را روی این گوشی مشاهده کنید و فضای بسیار مناسبی برای تماشای محتوای مورد نظر خودتان در اختیار خواهید داشت.

روی لبه سمت راست گوشی میت ۵۰ پرو دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور را مشاهده می‌کنید. روی لبه بالا فرستنده IR و میکروفن دیده می‌شود. روی لبه پایین گوشی هم محل قرار گرفتن سیم‌کارت، پورت USB-C، میکروفن اصلی و اسپیکر دوم دیده می‌شود.

گوشی هواوی میت ۵۰ پرو محصولی است که در دست راحت قرار می‌گیرد. با محصولی سروکار دارید که کیفیت ساخت بالایی دارد و واقعا یک گوشی پرچم‌دار به شمار می‌رود.

 

گوشی های اقتصادی را هم بررسی می‌کنیم:
بررسی A14 سامسونگ

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش از جمله قسمت‌هایی است که باید در بررسی هواوی میت 50 پرو به آن اشاره کنیم. برای این گوشی هوشمند از صفحه نمایش ۶٫۷۴ اینچی OLED خمیده استفاده شده است. صفحه نمایشی که وضوح تصویر ۲۶۱۶ در ۱۲۱۲ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که صفحه نمایش این گوشی تراکم پیکسلی ۴۲۸ پیکسل در هر اینچ را به کاربر نشان می‌دهد. روی صفحه نمایش ناچ بزرگ و کشیده‌ای هم مشاهده می‌کنید که حسگر تشخیص چهره  و اسپیکر روی آن قرار گرفته است.

سنسور اثرانگشت هواوی mate 50 pro

از ویژگی‌های صفحه نمایش میت ۵۰ پرو باید به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از رنگ‌های ۱۰ بیتی با قابلیت نمایش ۱۰ میلیارد رنگ و پشتیبانی از HDR10+ اشاره کنیم.

صفحه نمایش قرار گرفته روی Mate 50 Pro روشنایی مناسبی تولید می‌کند. صفحه نمایشی که می‌تواند تا ۵۷۰ نیت روشنایی تولید کند. این میزان روشنایی باعث شده که بتوانید با گوشی در محیط‌های باز و زیر نور خورشید به راحتی کار کنید. صفحه نمایش این گوشی به صورت خودکار می‌تواند میزان روشنایی صفحه نمایش را روی ۹۵۰ نیت قرار دهد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که صفحه نمایش میت ۵۰ پرو از پالت رنگی DCI-P3 و sRGB پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید حالت نمایش رنگ‌ها را روی Normal و Vivid قرار دهید و حتی می‌توانید میزان قدرت رنگ‌ها را هم تغییر دهید.

به صورت پیش فرض تنظیمات رنگ‌ها روی Normal قرار دارد که پوشش خوبی از رنگ‌های sRGB دارد. پوشش رنگی Vivid هم قابل قوبل است، اما عالی نیست.

عکس گوشی هواوی میت 50 پرو

صفحه نمایش mate 50 Pro می‌تواند وضوح تصویر Full HD و 1440p را نشان دهد. می‌توانید با استفاده از ویژگی Dynamic Adjustments وضوح تصویر را نسبت به محتوایی که تماشا می‌کنید تغییر دهید. این ویژگی در مصرف باتری هم صرفه جویی می‌کند. در شرایطی که از گوشی استفاده خاصی نمی‌کنید، وضوح تصویر به 808p تغییر می‌کند و در شرایطی که محتوای با کیفیتی مشاهده می‌کنید، وضوح تصویر به 1212p افزایش میابد.

برای گوشی هواوی میت ۵۰ پرو از سه حالت برای نرخ نوسازی تصویر استفاده است. حالت استاندارد نرخ نوسازی را روی ۶۰ هرتز قرار می‌دهد و حالت High هم نرخ نوسازی را روی ۱۲۰ هرتر می‌گذارد. در حالت داینامیک هم نرخ نوسازی بین ۶۰ و ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند.

نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز روی اپلیکیشن‌هایی فعال می‌شود که از این نرخ نوسازی پشتیبام می‌کنند و اگر اپلیکشنی سازگار نباشد، نرخ نوسازی به ۶۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند.

 

نقد گوشی نوستالژیک ولی جدید نوکیا 5710:
بررسی نوکیا 5710 XpressAudio

 

باتری

در ادامه بررسی هواوی mate 50 pro باید به باتری این گوشی هوشمند اشاره کنیم. این گوشی به باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و عملکرد نسبتا خوبی از خودش به جا می‌گذارد. در واقع یک گوشی پرچم‌دار را مشاهده می کنید که در قسمت باتری قابل قبول عمل کرده است. با این گوشی می‌توانید ۱۵ ساعت وب گردی کنید و ۱۷ ساعت ویدیو تماشا کنید.

اتصال شارژر به هواوی میت 50 پرو

گوشی میت ۵۰ پرو از شارژر ۶۶ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند. داخل بسته‌بندی این گوشی شارژ ۶۶ وات را مشاهده می‌کنید.  در مدت زمان ۱۵ دقیقه می‌توانید ۴۵ درصد ظرفیت باتری را شارژ کنید. در مدت زمان ۳۰ دقیقه هم می‌توانید باتری را ۷۹ درصد شارژ کنید. برای شارژ کامل باتری هم به ۴۱ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

از ویژگی‌های باتری و شارژ این گوشی می‌توانیم به Smart Charge اشاره کنیم. این ویژگی زمانی که ظرفیت باتری به ۸۰ درصد می‌رسد، سرعت شارژ را کاهش می‌دهد. حتی می‌توانید تنظیم کنید که ظرفیت باتری بیشتر از ۸۰ درصد شارژ نشود.

شارژر هواوی میت 50 پرو

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که این گوشی از شارژ معکوس و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

اسپیکر

حالا در بررسی هواوی میت 50 پرو نوبت به اسپیکرهای این گوشی هوشمند می‌رسد. میت ۵۰ پرو از اسپیکرهای هیبریدی استریو استفاده می‌کند. یک اسپیکر روی لبه پایین گوشی قبار گرفته و اسپیکر دوم هم همانی است که روی ناچ صفحه نمایش قرار گرفته است.

گوشی میت ۵۰ پرو حجم صدا و کیفیت صدای خوبی تولید می‌کند. اسپیکرها صدای شفاف و پرچزییاتی پخش می‌کنند. اسپیکرها باس مناسبی دارند. البته از انجایی که اسپیکرهای یکسانی برای این گوشی در نظر گرفته نشده، تعال صدا خوب نیست. با این حال در کل عملکرد خوبی از خود ارائه می‌کنند.

 

نقد و بررسی لپ تاپ های گیمینگ را هم در وبلاگ ما دنبال کنید:
بررسی لپ تاپ ROG G513QY

 

 رابط کاربری

در بررسی هواوی mate 50 pro می‌خواهیم به رابط کاربری و ویژگی‌های نرم افزاری این محصول اشاره کنیم. این گوشی با رابط کاربری EMUI 13 راهی بازار شده که بر پایه اندروید ۱۲ توسعه پیدا کرده است. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که این گوشی همچنان از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند و سرویس‌های هواوی روی آن دیده می‌شود. البته که هواوی راه‌کاری برای استفاده از سرویس‌های گوگل روی این گوشی ارائه داده است.

هواوی اپلیکیشن Gbox را جایگزین سرویس‌های گوگل کرده است. این اپلیکیشن می‌تواند تمام سرویس‌های گوگل را روی گوشی‌های هواوی ارا کند. با این اپلیکیشن دیگر نیازی به دانلود فایل‌های APK و یا پلاگین‌های مختلف سرویس‌های گوگل ندارید. تنها کافی است این اپلیکیشن را روی گوشی نصب کنید و از داخل آن به سرویس‌های گوگل از جمله گوگل مپ و یوتیوب دسترسی داشته باشید. در واقع جی‌باکس محیطی است که به شکل مجازی اپلیکیشن‌های گوگل را داخل خودش اجرا می‌کند.

دستورالعمل‌ نصب و استفاده از خدمات گوگل از طریق جی‌باکس

  • آخرین ورژن جی‌باکس را از سایت com دانلود کنید.

این برنامه از طریق اپ گالری هوآوی نیز قابل دانلود می‌باشد. لازم به ذکر است برای دانلود و نصب این برنامه از طریق اپ گالری هوآوی تنها نیاز است که

  1. وارد App Galleryشوید به قسمت Setting رفته و در Country/Region دستگاه خود را به امارات متحده عربی یا United Arab Emirates تغییر دهید.

آموزش نصب جی باکس

  • بعد از دانلود برنامه، آن را نصب کنید.
  • در مرحله بعد شرایط و قوانین اپلیکیشن را که به صورت خودکار پرسیده می‌شود تایید کنید. با ورود به اپلیکیشن Gbox می‌توانید به حساب کاربری گوگل خود متصل شوید.
  • سپس از طریق کلیک کلیک بر روی هر یک از اپلیکیشن‌های گوگل، آنها را نصب کنید.

مراحل فعالسازی و نصب جی باکس (گوگل پلی برای هواوی)

ثبت نام در Gbox

گوگل پلی در هواوی

با اتمام مراحل نصب، می‌توانید آیکون آن را روی صفحه اصلی گوشی خود “اضافه” کنید. دانلود سایر اپلیکیشن‌ها هم به همین روش امکان‌پذیر است. بدین ترتیب می‌توانید از تمام اپلیکیشن‌های گوگل بدون محدودیت بر روی گوشی هوآوی خود استفاده کنید.

منوی گوشی هواوی میت 50 پرو

رابط کاربری در نظر گرفته شده برای این گوشی ویژگی‌های بسیار زیادی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. این گوشی از صفحه نمایش همیشه روشن استفاده می‌کند و می‌توانید این قسمت را به شکل‌های مختلف شخصی‌سازی کنید. حتی می‌توانید پوسته‌های مختلفی هم برای این قسمت دانلود کنید.

این گوشی به حسگر تشخیص اثر انگشت زیر صفحه نمایش مجهز شده که سریع عمل می‌کند و دقت بالایی دارد. حتی باید بگوییم که این گوشی از حسگر تشخیص چهره هم برخوردار است که با استفاده از حسگر ToF 3D Scanner کار می‌کند.

رابط کاربری EMUI 13 از ویجت‌های چندگانه پشتیبانی می‌کند. می‌توانید چندین ویجت را با هم ترکیب کنید و یک ویجت در اختیار داشته باشید.

برای اینکه بتوانید رابط کاربری را بیشتر شخصی‌سازی کنید فروشگاه پوسته‌های مختلف هم در اختیار خواهید داشت. با این پوسته‌ها می‌توانید ظاهر رابط کاربری را به کلی تغییر دهید.

این گوشی از ویژگی Split Screen پشتیبانی می‌کند و می‌توانید دو اپلیکیشن را در کنار هم اجرا کنید. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که کنترل رابط کاربری این گوشی شباهت زیادی به آیفون دارد. در واقع ژست‌های حرکتی شبیه به آیفون را روی این گوشی هوشمند مشاهده می‌کنید. با سوایپ کردن به سمت بالا به صفحه خانه دسترسی دارید و با سوایپ کردن به سمت بالا و نگه داشتن در میانه صفحه نمایش می‌توانید به Task Switcher دسترسی داشته باشید و اپلیکیشن‌های باز را مشاهده می‌کنید. البته که می‌توانید از دکمه‌های کلاسیک اندروید برای کنترل رابط کاربری استفاده کنید.

روی گوشی میت ۵۰ پرو اپلیکیشن‌های پیش فرض هواوی از جمله Gallery، Music، Video، Health را مشاهده می‌کنید. حتی یک File Manager هم روی این گوشی دیده می‌شود.

در رابط کاربری EMUI 13 ویژگی جذابی را به نام Super Storage مشاهده م‌کنید. این ویژگی شامل دو قسمت به نام‌های Compressible files و Compressible apps می‌شود. با ویژگی‌ Compressible files می‌توانید فضای گوشی را خالی کنید. این ویژگی فایل‌های هم شکل را حذف می‌کند. مثلا اگر از یک فایل دو نسخه دارید یکی از آن‌ها را شناسایی و حذف می‌کند. حتی می‌تواند حجم یکسری از فایل‌ها را کم کند تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید. با Compressible apps هم می‌توانید حجم اپلیکشن‌ها را کاهش دهید، بدون اینکه آن‌ها را حذف کنید.

ویژگی دیگری را روی این گوشی مشاهده می‌کنید که Share Music نام دارد. با این ویژگی می‌توانید  موسیقی‌ای که در حال گوش هستید را به صورت ‌بی‌سیم روی هندزفری بی‌سیم دوستتان پخش کنید.

برای نصب اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانید از سرویس اپل گالری هواوی استفاده کنید. حتی می‌توانید از سرویس‌های دیگر دانلود اپلیکیشن روی این گوشی استفاده کنید. سرویس‌هایی مانند APK Pure و Aptoide این کار را انجام می‌دهند.

 

بررسی یک هارد اکسترنال ضد ضربه و بسیار سبک:
بررسی هارد armor a75

 

عملکرد سخت افزاری

در بررسی هواوی میت 50 پرو نوبت به بررسی سخت‌افزار و چالش کشیدن گوشی می‌رسد.  این گوشی هوشمند هواوی به تراشه اسنپ دراگون ۸ پلاس نسل ۱ مجهز شده است. البته که این گوشی تنها از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند و خبری از پشتیبانی از شبکه 5G نیست.  این تراشه قدرتمند از CPU هشت هسته ای استفاده می‌کند. این CPU از یک هسته Cortex-X2 با فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۷۵ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس ۲ گیگاهرتز تشکیل شده است. در کنار CPU پردازنده گرافیکی Adreno 730 هم دیده می‌شود که یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های گرافیکی موبایل در سال ۲۰۲۲ است.

این گوشی هوشمند از رم LPDDR5 و حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 بهره می‌برد.

برای به چالش کشیدن این گوشی هوشمند از بنچمارک‌های GeekBench، 3M Mark، 3D Mark و GFX Bench استفاده کردیم که در ادامه می‌توانید نتایج آن‌ها را مشاهده کنید:

برای اینکه بیشتر با عملکرد این گوشی را بررسی کنیم از بازی‌های مختلف هم کمک گرفتیم. در ادامه می‌توانید تست گیمینگ هواوی میت ۵۰ پرو را مشاهده کنید.

تست گیمینگ Call of Duty Mobile روی هواوی میت ۵۰ پرو

بازی را می‌توانید با تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ فریم بالا روی این گوشی تجربه کنید. به واسطه نرخ نوسازی بالای صفحه نمایش بازی Call of Duty Mobile بسیار سریع اجرا می‌شود. در ادامه می‌توانید ویدیو گیم‌پلی و تصاویری از تنظیمات گرافیکی بازی را مشاهده کنید:

تنظیمات گرافیکی بازی کالاف دیوتی موبایل روی میت 50 پرو

 

تست بازی آسفالت ۹ روی هواوی میت ۵۰ پرو

بازی آسفالت ۹ هم با کیفیتی خیره کننده‌ای روی این گوشی هوشمند اجرا می‌شود. این بازی با جلوه‌های بصری فوق العاده و نرخ فریم بالا اجرا می‌شود.

اجرای بازی Diablo Immortal روی هواوی میت ۵۰ پرو

بازی دیابلو ایمورتال هم از جمله بازی‌هایی است که با نرخ فریم بالا و تنظیمات گرافیکی بالا روی این گوشی اجرا می‌شود.

تنظیمات گرافیکی بازی Diablo Immortal روی گوشی هواوی میت 50 پرو تنظیمات گرافیکی بازی Diablo Immortal روی گوشی هواوی میت 50 پرو تنظیمات گرافیکی بازی Diablo Immortal روی گوشی هواوی میت 50 پرو


سخت افزار در نظر گرفته شده برای میت ۵۰ پرو به شکلی است که از پس انجام هر کاری بر می‌اید. از پس اجرای بازی‌های سنگین و هر اپلیکیشنی بر می‌آید. گوشی همشیه عملکرد خوبی دارد و همه چیز سریع اجرا می‌شود. این گوشی حتی حالتی به نام Performance Mode دارد که باعث می‌شود گوشی سریع‌تر هم کار کند. با این حال این گوشی در چنین حالتی گرم‌تر می‌شود. گوشی در پردازش‌های سنگین هم عملکرد خوبی دارد و گرمای زیادی تولید نمی‌کند. گوشی در زمان پردازش‌های سنگین عملکرد با ثباتی دارد و سعی می‌کند تجربه خوبی به گیمرها و کاربران منتقل کند.

 

بررسی کامل شیائومی BlackShark 5 Pro:
تست گیمینگ بلک شارک 5 پرو

 

دوربین

یکی از مهمترین قسمت‌هایی که باید در بررسی هواوی میت 50 پرو به آن اشاره کنیم، دوربین است. این گوشی در قسمت دوربین عملکرد خوبی داشته و شاهد ترکیب دوربین‌ها خوبی روی این گوشی هستیم. البته که هواوی همیشه از دوربین‌‌های بسیار خوبی روی گوشی‌هایش استفاده می‌کرد. البته که در گوشی میت ۵۰ پرو خبری از همکاری با لایکا نیست، با این حال دوربین میت ۵۰ پرو عملکرد خوبی در قسمت دوربین دارد.

دوربین اصلی این گوشی از دیافراگم متغیر بهره می‌برد که بین f/1.4 و f/4.0 قرار می‌گیرد. البته که هواوی نام این ویژگی را Ultra Aperture XMAGE گذاشته است.

دوربین هواوی mate 50 pro

در پشت این گوشی دوربین اصلی با جسگر ۵۰ مگاپیکسلی دیده می‌شود. یک دوربین تله‌فوتو با حسگر ۶۴ مگاپیکسلی هم روی این گوشی قرار گرفته که زوم ۳٫۵ برابری خلق کرده است. دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی هم از دیگر دوربین‌هایی است که روی این گوشی دیده می‌شود. این گوشی به دوربین ماکرو با فوکوس خودکار هم مجهز شده است. روی صفحه نمایش این گوشی هم دوربین سلفی اولتراواید با حسگر ۱۳ مگاپیکسل دیده می‌شود که به حسگر ToF 3D مجهز شده است.

دوربین اصلی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX766 در اندازه 1/1.56 اینچ استفاده می‌کند. این حسگر به تکنولوژی Quad-Bayer RYYB مجهز شده و پشت لنز ۲۴ میلی‌متری قرار گرفته است. لنزی که از دیافراگم متغیر بین f/1.4 تا f/4 استفاده می‌کند. البته اپلیکیشن دوربین در نظر گرفته شده برای این گوشی به صورت خودکار اندازه دیافراگم را تغییر می‌دهد. با این حال در حالت Pro می‌توانید دیافراگم را تا ۱۰ مرحله تغییر دهید.

دوربین اولتراواید این گوشی از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که پشت یک لنز ۱۳ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار بهره می‌برد که باعث شده بتوانید عکس‌های با کیفیتی ثبت کنید.

عکاسی با میت 50 پرو

دوربین تله‌فوتوی این گوشی هم از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد پست یک لنز پریسکوپ با دیافراگم f/3.5 قرار گرفته است.

اپلیکیشن دوربین

اپلیکیشن دوربین هواوی میت ۵۰ پرو امکانات خوبی را شامل می‌شود. این اپلیکیشن شامل حالت Pro می‌شود که در آن می‌توانید تغییرات زیادی روی دوربین اعمال کنید. می‌توانید میزان دیافراگم دوربین اصلی را تغییر دهید. می‌توانید میزان ISO و سرعت شاتر را تغییر دهید. امکان تغییر وایت بالانس و اکسپوژر را خواهید داشت. حالت عکاسی Pro روی دوربین‌های اولتراواید و تله‌فوتو هم دیده می‌شود. حتی امکان عکاسی با کیفیت RAW را هم خواهید داشت. البته عکس‌های RAW را فقط دوربین اصلی و دوربین اولتراواید ثبت می‌کنند.

در زمان فیلم‌برداری به حالت Pro هم دسترسی خواهید داشت. می‌توانید میزان ISO در بالاترین حالت روی ۶۴۰۰ قرار دهید. حتی می‌توانید سرعت شاتر را هم تغییر دهید.

عکاسی در روز

بد نیست به ویژگی‌های دیافراگم متغیر اشاره کنیم. البته که میت ۵۰ پرو اولین گوشی‌ای نیست که با این ویژگی راهی بازار شده است. برخورداری از دیافراگم متغیر باعث می‌شود که بتوانید در محیط‌های تاریک نور بیشتری وارد دوربین شود. همچنین در محیط‌های پر نور هم از شدت نور کم می‌کند. به همین دلیل عمیشه عکس‌های شفاف و درخشانی در اختیار خواهید داشت که عمق میدان خوبی هم دارند.

اگر با دیافراگم f/1.4 عکاسی کنید، عمق میدان کمی در اختیار خواهید داشت، اما عکس‌های پرتره طبیعی‌تری در اختیار خواهید داشت. اگر می‌خواهید عکس‌های پرتره شگفت‌انگیزی ثبت کنید باید با این دیافراگم عکس بگیرید.

البته که می‌توانید با تغییر دیافراگم عکس‌‌هایی با عمق میدان متفاوت در اختیار داشته باشید.

دوربین اصلی می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت ۱۲٫۵ پیکسل ثبت کند. به صورت پیش فرض دیافراگم دوربین اصلی روی f/2 قرار گرفته تا در هر حالتی عکس‌های خوبی ثبت کند.  عکس‌هایی که دوربین اصلی ثبت می‌کند، کیفیت فوق‌العاده خوبی دارد و جزییات بالایی را نشان می‌دهند. عکس‌های نویز ندارند و از کنتراست بالایی برخوردارند.

عکس‌هایی که با دوربین اصلی در روز ثبت می‌کنید، از داینامیک رنج‌ بسیار خوبی بهره می‌برند و می‌توانیم بگوییم که این گوشی یکی از بهترین عملکردها را در این قسمت دارد. عکس‌ها خیلی واقعی ثبت می‌شوند و همین موضوع نظر شما را به خودش جلب می‌کند.

عکاسی پرتره

گوشی میت ۵۰ پرو عکس‌های پرتره بسیار خوبی هم ثبت می‌کند. می‌توانید با زوم ۱ یا ۲ یا ۳ برابر عکس‌های پرتره ثبت کنید. عکس‌های پرتره با دوربین اصلی گوشی با دیافراگم f/1.4 ثبت می‌شوند. این دوربین عکس‌های پرتره بسیار طبیعی و زیبایی ثبت می‌کند.

عکاسی با دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید هم عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد. دوربینی که از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و پشت لنز ۱۳ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار هم بهره می‌برد. استفاده از فوکوس خودکار باعث می‌شود که عکس‌های شفاف و باکیفیتی ثبت کنید. عکس‌هایی که نویز ندارند و تار نمی‌شوند.

عکس‌های اولتراواید این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌توانید یکسری عکس اولتراواید باکیفیت و پرجزییات در اختیار داشته باشید. عکس‌های اولتراواید رنگ‌های دقیقی دارند و کیفیت آن‌ها به خوبی کیفیت دوربین اصلی است.

 

کیفیت نزدیکترین دوربین به این گوشی را ببنید:
بررسی گوشی s23 اولترا

 

عکاسی با دوربین ماکرو

دوربین سوپرماکرو هم برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. البته این گزینه را باید از داخل منوهای اپلیکیشن دوربین پیدا کنید. برای عکاسی ماکرو باید به سوژه مورد نظر خیلی نزدیک شوید. از فاصله سه سانتی‌متری می‌توانید عکس‌های ماکرو ثبت کنید. عکس‌های ماکرو بسیار باکیفیت و پرجزییات را می‌توانید ثبت کنید. عکس‌های کنتراست بالایی دارند و از داینامیک رنج خوبی بهره می‌برند. رنگ‌های عکس‌های ماکرو هم خوب به نظر می‌رسند.

عکاسی با دوربین سلفی

دوربین سلفی که از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند هم می‌تواند عکس‌های با کیفیتی ثبت کند. عکس‌هایی که روی هم رفته کیفیت مناسبی ارائه می‌دهند. این عکس‌ها از درخشانی مناسبی بهره می‌برند و جزییات بالایی را به نمایش می‌گذارند.  از انجایی که از دوربین سلفی اولتراواید برای این گوشی استفاده شده می‌توانید عکس‌های سلفی دسته جمعی خوبی هم با این گوشی ثبت کنید.

عکاسی در شب با دوربین اصلی

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی هواوی میت ۵۰ پرو عکاسی فوق العاده در شب است. دوربین اصلی این گوشی در شب عملکرد خیره کننده ای دارد و عکس‌هایی ثبت می‌کند که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در زمان عکاسی در شب باید حالت Noght Mode را فعال کنید و تا متوجه جادوی این گوشی شوید.

عکس‌هایی که این گوشی در شب ثبت می‌کند، جزییات بسیار خوبی دارند و نویز بسیار کمی در آن‌ها دیده می شود. عکس‌هایی که در شب ثبت می‌شوند رنگ‌های خوبی هم دارند و از داینامیک رنج مناسبی هم بهره می‌برند.

عکاسی در شب با دوربین اولتراواید

با دوربین اولتراواید هم می‌توانید عکس‌های با کیفیتی در شب ثبت کنید. دوربین اولتراواید هم به حالت عکاسی در شب مجهز شده و می‌تواند عکس‌هایی ثبت کند که نویز کمی دارند و از جزییات بالایی بهره می‌برند.

فیلم‌برداری با گوشی میت ۵۰ پرو

با این گوشی می‌توانید ویدیوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید. دوربین اصلی به لرزشگیر AIS و EIS و OIS مجهز شده و می‌تواند ویدیوهای کم لرزشی برای شما ثبت کند. فیلم برداری با دوربین اصلی تجربه جالبی خواهد بود. ویدیوها جزییات بالایی دارند و از درخشانی مناسبی هم بهره می‌برند.

فیلم برداری با گوشی هواوی میت ۵۰ پرو

هواوی میت ۵۰ پرو در قسمت فیلم‌برداری هم عملکرد بسیار خوبی دارد. در ویدیوها مشاهده می‌کنید که رنگ‌ها بسیار دقیق ثبت می‌شوند و درخشانی مناسبی دارند. شما می‌توانید با این گوشی ویدئوی های 4K با نرخ ۶۰ فریم برثانیه ثبت کنید. در ادامه می‌توانید نمونه ویدیوی ضبط شده با این گوشی را مشاهده کنید:

فیلم برداری در روز:

فیلم برداری در شب:

آیا هواوی میت 50 پرو ارزش خرید دارد؟

در بررسی هواوی میت 50 پرو سعی کردیم شما را بیشتر با این گوشی ویژگی‌هایی که دارد آشنا کنیم. هواوی Mate 50 Pro یک پرچم‌دار فوق‌العاده به شمار می‌آید که مخصوصا در قسمت دوربین بسیار خوب عمل کرده است. البته که این گوشی هوشمند از صفحه نمایش با کیفیتی بهره می‌برد و سخت‌افزار به کار رفته در آن هم باعث شده که همیشه عملکرد خوبی از خودش نشان دهد.

با این حال همچنان جای خالی سرویس‌های گوگل حتی با وجود Gbox احساس می‌شود. البته که عدم استفاده از شبکه 5G هم یکی از نقاط ضعف معدود این گوشی خواهد بود. شاید همین دو موضوع باعث شود که هواوی میت 50 پرو در برابر سایر رقیب‌هایش حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد. با این حال میت 50 پرو می‌تواند برای افرادی جذاب باشد که به دنبال یک گوشی هوشمند با دوربین‌های فوق العاده هستند. بررسی گوشی های موبایل را در وبلاگ تکنولایف دنبال کنید و ما را از نظرات و پیشنهادات خود محروم نکنید.

سوالات متداول

آیا گوشی هواوی میت 50 پرو از سرویس‌های گوگل پشتیبانی می‌کند؟ خیر. این گوشی همچنان از سرویس‌های گوگل استفاده نمی‌کند. با این حال اپلیکیشن GBox سعی کرده جای خالی سرویس‌های گوگل را تا حدودی پر کند.

کیفیت دوربین هواوی میت 50 پرو چطور است؟ به گفته سایت DXOmark گوشی هواوی میت ۵۰ پرو هم اکنون بهترین دوربین یک گوشی هوشمند را در اختیار دارد. این سایت به دوربین هواوی میت ۵۰ پرو امتیاز ۱۴۹ را داده است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
1 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. کرمانشاهی

    دوربین این بهتره یا 13 اولترا ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به کرمانشاهی

      سلام وقت بخیر میت ۵۰ پرو
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/huawei-mate-50-pro/
ads
ads