داغ ترین ها :

بررسی لپ تاپ lenovo legion 5 pro

لپ تاپ لیجن ۵ پرو یکی از محصولات قدرتمندی است که می‌توانید آن را خریداری کنید. لپ تاپی که برای اجرای بازی‌ها با نهایت کیفیت مناسب خواهد بود.

لپ تاپ 16 اینچی لنوو مدل Legion 5 Pro

لپ تاپ legion 5 pro 16ach6h

خرید لپ تاپ legion 5 pro 16ach6h

امتیاز

7.5
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
عملکرد :

نقاط قوت

  • سخت‌افزار قدرتمند
  • حافظه SSD با ظرفیت بالا
  • بدنه با کیفیت
  • صفحه نمایش بسیار با کیفیت

نقاط ضعف

  • صدای فن‌ها در زمان اجرای بازی زیاد می‌شود
  • وزن لپ تاپ نسبتا بالا است

لنوو با عرضه برند لیجن (Legion) نشان داده که در حوزه ساخت لپ تاپ های گیمینگ با کیفیت مهارت بالایی دارد. البته که این محصولات از آنجایی که به عنوان محصولی قدرتمند و لوکس به شمار می‌روند، قیمت بالایی دارند؛ اما از ویژگی‌های جذابی بهره می‌برند که باعث شده علاقه‌مندان خاص خودشان را پیدا کنند. از جمله لپ تاپ های سری لیجن که می‌تواند تجربه‌ای فوق العاده از اجرای بازی‌های جدید آن هم روی بالاترین کیفیت را به شما منتقل کنند، لیجن ۵ پرو است. لپ تاپی که با قیمت فوق العاده‌ای راهی بازار شده و از سخت افزار بسیار قدرتمندی بهره می‌برد که همه بازی‌ها را با کیفیت و نرخ فریم بالا اجرا می‌کند. ویژگی‌های جذاب این محصول باعث شده که خیلی‌ها به این محصول علاقه‌مند شوند. پس بد نیست بررسی لپ تاپ legion 5 pro 16ach6h را مطالعه کنید. باید به این موضوع اشاره کنیم که لپ تاپ legion 5 pro بررسی جذابی خواهد داشت. سعی کردیم در شرایط مختلف این لپ تاپ را به چالش بکشیم تا ببینیم چه عملکردی از خود نشان می‌دهد. بررسی لپ تاپ های جذاب بازار را در وبلاگ ما دنبال کنید.

طراحی؛ لیجن ۵ پرو با طراحی خاص

اولین موضوعی که می‌خواهیم در بررسی لپ تاپ لنوو لژیون 5 پرو به آن اشاره کنیم، طراحی آن است. هر چه باشد اولین چیزی که با آن سروکار داریم ظاهر Legion 5 Pro است. این لپ تاپ ظاهری خاص دارد. ظاهری که شاید شبیه به دیگر لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار داشته باشد، اما خلاقیت‌های جالبی در آن دیده می‌شود.

زمانی که لپ تاپ را از بسته بندی جذابی که برای آن در نظر گرفته شده خارج می‌کنید، متوجه لوگوی لیجن بزرگی می‌شوید روی آن قرار می‌گیرد. لوگویی که در لحظه روشن شدن لپ تاپ روشن می‌شود و یکی از المان‌های طراحی مهم این محصول را  نشان می‌دهد.

لپ تاپ Legion 5 Pro

از دیگر ویژگی‌هایی که باعث شده لیجن ۵ پرو کیفیت ساخت فوق العاده‌ای داشته باشد، بدنه و فریم آلومینیومی آن است. این ویژگی باعث شده محصولی در اختیار داشته باشید که در زمان کار کردن با آن حس خوبی به شما منتقل می‌کند. بدنه آلومینیومی باعث شده که استحکام این محصول هم بیشتر شود. همچنین بدنه آلومینیومی باعث شده که این محصول زیباتر به نظر برسد و اثر انگشت هم زیاد روی بدنه آن جذب نمی‌شود. با این حال نمی‌توانیم بگوییم که هیچ اثر انگشتی را روی بدنه این محصول مشاهده نمی‌کنیم.

در ادامه بررسی لپ تاپ لنوو لژیون 5 پرو R7 5800H-32GB-1TB SSD-RTX3070 باید به این موضوع اشاره کنیم که این محصول در ابعاد ۳۵۶ در ۲۶۴ در ۲۶٫۸ میلی‌متر ساخته شده و وزن آن به ۲٫۴۵ کیلوگرم می‌رسد. با لپ تاپ خیلی بزرگی سروکار ندارید و سعی شده تا جایی که امکان دارد باریک ساخته شود. با این حال چون با یک لپ تاپ گیمینگ سرو کار داریم و سیستم خنک کننده نسبتا خوبی هم برای آن در نظر گرفته شده، این لپ تاپ خیلی باریک ساخته نشده است. از طرف دیگر باید بگوییم که لیجن ۵ پرو محصولی نیست که خیلی راحت بتوانید آن را حمل کنید. این لپ تاپ لنوو با اکثر لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار وزن نسبتا بالایی دارد و به همین دلیل اگر زیاد آن را حمل کنید، قطعا خسته می‌شوید. به این موضوع هم توجه داشته باشید که اکثر لپ تاپ های گیمینگ برای این ساخته شده‌اند که زیاد جا به جا نشوند و بیشتر نقش یک کامپیوتر خانگی را ایفا می‌کنند.

پس از اینکه لپ تاپ را باز می‌کنید، صفحه نمایشی ۱۶ اینچی با حاشیه‌های بسیار کم را مشاهده می‌کنید. حاشیه‌های کم باعث شده که لپ تاپ زیبا به نظر برسد. لپ تاپ به صورت طراحی شده که صفحه نمایش می‌تواند تا زاویه ۱۳۰ درجه باز شود. لولاها در زاویه‌های مختلف به خوبی صفحه نمایش را نگه می‌دارند. البته لولاها آنقدر محکم طراحی شده‌اند که با یک دست نتوانید صفحه نمایش را باز کنید و قطعا به کمک هر دو دست نیاز خواهید داشت.

بررسی لپ تاپ legion 5 pro

پس از صفحه نمایش نوبت به صفحه کلید می‌رسد. روی بدنه اصلی این لپ تاپ لنوو و کمی بالاتر از صفحه کلید، دکمه پاور را مشاهده می‌کنید. در پایین دکمه پاور هم صفحه کلید استانداردی را مشاهده می‌کنید که قسمت نام‌پد هم دارد. در پایین صفحه کلید تاچ پد و فضای خالی مناسبی را مشاهده می‌کنید که دست‌ها در زمان تایپ کردن روی آن‌ها قرار می‌گیرد.

دکمه پاور لپ تاپ لیجن 5 پرو

این فضای خالی به قدری بزرگ است که دست‌ها کاملا روی آن‌ها قرار می‌گیرند تا احساس خستگی نکنید. از دیگر ویژگی‌های جذابی که در طراحی لیجن ۵ پرو باید به ان اشاره کنیم این است که روی لبه‌های سمت چپ و راست لپ تاپ پورت‌های خاصی را مشاهده نمی‌کنید. روی لبه سمت چپ جک ۳٫۵ میلی‌تری هدست را مشاهده می‌کنید و روی لبه سمت راست هم تنها یک پورت USB دیده می‌شود. بخش زیادی از لبه چپ و راست را دریچه‌های گردش هوا به خودشان اختصاص داده‌اند. اگر این سوال برای شما پیش آمد که پورت‌های این لپ تاپ دقیقا کجاست؟ باید بگوییم که تمام پورت‌ها روی لبه پشتی قرار گرفته‌اند. روی لبه پشتی لجیون ۵ پرو پورت پاور، سه عدد پورت USB، یک عدد پورت USB-C، خروجی HDMI و پورت شبکه دیده می‌شود. البته باز هم دریچه‌های خروجی هوا روی لبه پشتی هم دیده می‌شوند.

پورت های لپ تاپ Legion 5 Pro

 

بررسی یک غول گیمینگ با قیمت فوق العاده:
بررسی لپ تاپ آلفا 15 ام اس ای

 

صفحه نمایش؛ وضوح تصویر و نرخ نوسازی بالا

در ادامه بررسی لپ تاپ legion 5 pro ryzen 7 5800h 3070 می‌خواهیم به یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم این لپ تاپ اشاره کنیم. صفحه نمایش از قسمت‌هایی که است که این محصول را بسیار متمایز می‌کند. صفحه نمایشی در اندازه ۱۶ اینچ را مشاهده می‌کنید که به دلیل حاشیه‌های بسیار کم فضای مناسبی را برای تماشای محتوا پیش روی کاربران قرار می‌دهد. حتی لبه بالایی که دوربین روی آن قرار گرفته هم بسیار باریک طراحی شده است. دلیل آن هم این است که ناچ بیرونی برای لبه بالا در نظر گرفته شده تا دوربین جلو بدون اینکه فضایی از صفحه نمایش را به خود اختصاص دهد، روی این محصول قرار بگیرد. روی لبه پایینی صفحه نمایش که حاشیه‌ نسبتا بیشتری در مقایسه با لبه‌های دیگر دارد هم تنها لوگوی Legion دیده می‌شود.

عکس لپ تاپ لژیون 5 پرو لنوو

صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای لیجن ۵ پرو از وضوح تصویر بالایی برخوردار است. این محصول وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. وضوح تصویری که برای بازی کردن و وب گردی و تماشای ویدئو و کار با اپلیکیشن‌های مختلف بسیار فوق العاده است. صفحه نمایش روشنایی بسیار خوبی دارد. روشنایی صفحه نمایش از دیگر لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار به شکل محسوسی بیشتر است و این موضوع حتی باعث شده که بتوانید در زیر نور خورشید هم راحت‌تر با لپ تاپ کار کنید. متوسط میزان تولید روشنایی صفحه نمایش این محصول به ۵۲۲ نیت می‌رسد و به همین دلیل می‌گوییم که صفحه نمایشی بسیار روشن را مشاهده می‌کنیم.

صفحه نمایش لیجن ۵ پرو سعی کرده رنگ‌ها را هم تا جایی که می‌شود دقیق نشان دهد. صفحه نمایش از ۱۰۰ درصد رنگ‌های sRGB پشتیبانی می‌کند و کنتراست آن هم به ۱۰۲۰:۱ می‌رسد. از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش می‌توانیم به زاویه دید خوب آن اشاره کنیم. تغییرات از هر زاویه‌ای می‌توانید دید خوبی نسبت به محتوای مورد نظر خودش داشته باشید و محتوا خراب نمی‌شود. البته نسبت به زاویه دید ممکن است روشنایی مناسبی از صفحه نمایش نبینید.

صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ از نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز برخوردار است. صفحه نمایشی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ که برای گیمرها فوق العاده خواهد بود. پس شک نکنید که یکی از بهترین صفحه‌های نمایش موجود روی لپ تاپ را مشاهده می‌کنید که برای گیمینگ فوق العاده است.

همچنین باید بگوییم که صفحه نمایشی مات برای این محصول در نظر گرفته شده که چشم‌ها را خسته نمی‌کند و نور محیط را خیلی منعکس نخواهد کرد.

صفحه کلید؛ مناسب برای گیمینگ

از دیگر قسمت‌هایی که می‌خواهیم در بررسی لپ تاپ lenovo legion 5 pro به آن اشاره کنیم، صفحه کلید است. صفحه کلید خیلی رده بالایی برای این محصول در نظر گرفته نشده، اما کیفیت لازم را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. صفحه کلیدی استاندارد برای این محصول در نظر گرفته شده که از قسمت اعداد یا نام پد هم برخوردار است. البته باید بگوییم که فاصله دکمه‌ها از یکدیگر کمی کم به نظر می‌رسد و این موضوع باعث شده در زمان تایپ کردن دکمه‌ها را اشتباه فشار دهید. البته دکمه‌های در زمان تایپ واکنش خوبی از خود نشان می‌دهند و نرم طراحی شده‌اند.

کیبورد لپ تاپ Legion 5 Pro

از ویژگی‌های صفحه کلید این محصول می‌توانیم به پشتیبانی از نور پس‌زمینه RGB اشاره کنیم. هر دکمه هم در اندازه ۱۶ در ۱۵ میلی‌متر ساخته شده تا انگشت‌ها راحت بتوانند آن‌ها را فشار دهند. با استفاده از اپلیکیشنی که برای این کار در نظر گرفته شده می‌توانید رنگ نور دکمه‌های کیبورد در ناحیه‌های مختلف را تغییر دهید.

در پایین صفحه کلید تاچ پد را مشاهده می‌کنید. تاچ پدی در اندازه مناسب که راحت و سریع می‌توانید از آن استفاده کنید. تاچ پد واکنش خوبی نسبت به فرمان‌های لمسی کاربران دارد و از ژست‌های حرکتی مختلف هم پشتیبانی می‌کند. تاچ پد به صورت یکپارچه طراحی شده و دکمه ندارد. اما سمت چپ و راست تاچ پد را اگر فشار دهید متوجه می‌شوید که قابل فشار است.

 

نقد و بررسی یکی از بهترین اقتصادی های ایسوس:
بررسی لپ تاپ ایسوس r565ep

 

سخت‌افزار؛ نهایت کیفیت با نهایت فریم‌ریت!

قطعا مهمترین قسمتی که باید در نقد و بررسی لپ تاپ lenovo legion 5 pro به آن اشاره کنیم، سخت افزار آن است. یکسری از جدیدترین و قوی‌ترین قطعات را روی این محصول مشاهده می‌کنید. لیجن ۵ پرو با پردازده Ryzen 7 مدل 5800H راهی بازار شده و محدوده فرکانس آن بین ۳٬۲ تا ۴٫۴ گیگاهرتز قرار گرفته است. این پردازنده ۱۶ مگابایت کش دارد و از هشت هسته و ۱۶ ترد برخوردار است.

قدرت گرافیکی این لپ تاپ هم از پردازنده گرافیکی قدرتمند GeForce RTX 3070 تامین می‌شود که هشت گیگابایت رم GDDR6 دارد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که این محصول از ۳۲ گیگابایت رم استفاده می‌کند و یک ترابایت حافظه SSD از نوع NVMe هم دارد.

ترکیب سخت‌افزاری این محصول باعث شده که بتوانید به راحتی پردازش‌های سنگین انجام دهید. این لپ تاپ نه تنها در زمان اجرای بازی‌ها، بلکه برای فعالیت‌های حرفه‌ای مانند ویرایش ویدئو و عکس و رندرهای سه‌بعدی مناسب خواهد بود. برای اینکه بیشتر متوجه قدرت لیجن ۵ پرو شوید، از بنچمارک‌هایی مانند GeekBench، 3D Mark و Cinebench استفاده کردیم. در ادامه می‌توانید نتایج این بنچمارک‌ها را مشاهده کنید:

تست بنچمارک 3D Mark

3d mark results for Lenovo Legion 5 Pro 3d mark results for Lenovo Legion 5 Pro

تست بنچمارک GeekBench

تست بنچمارک GeekBench لپ تاپ لژیون 5 پرو Legion 5 Pro OpenCL Performance

تست بنچمارک Cinebench

تست Cinebench لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro

تست گیمینگ لپ تاپ Legion 5 Pro

برای اینکه بیشتر این لپ تاپ را به چالش بکشیم از بازی‌های مختلف هم استفاده کردیم. در آزمایش‌های خودمان از بازی‌هایی مانند Uncharted 4، Cyberpunk 2077 و Red Dead Redemption 2 و FarCry 6 کمک گرفتیم. تمام این بازی‌ها با تنظیمات گرافیکی بالا و با نرخ بالای ۶۰ فریم برثانیه اجرا شدند. در ادامه می‌توانید ویدئوها و تصاویری از منوی تنظیمات این بازی‌ها را مشاهده کنید:

اجرای بازی Cyberpunk 2077 روی لیجن ۵ پرو

 

اجرای بازی Uncharted 4 روی لیجن ۵ پرو

 

 

اجرای بازی Red Dead Redemption 2 روی legion 5 pro ryzen 7 5800h 3070

بازی Red Dead Redemption 2 با وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و تنظیمات گرافیکی بالا با نرخ ۶۰ فریم برثانیه اجرا می‌شود. حالا اگر وضوح تصویر را به Full HD کاهش دهید، می‌توانید بازی را با نرخ ۸۰ تا حتی ۱۲۰ فریم هم تجربه کنید.

 

اجرای بازی Far Cry 6 روی legion 5 pro

 

 

توان سخت‌افزاری بالای لیجن ۵ پرو باعث شده که بتوانید اکثر بازی‌های جدید را با نرخ فریم بالا و روی تنظیمات گرافیکی High اجرا کنید. این ترکیب سخت افزاری باعث شده که تجربه خوبی از بازی کردن کسب کنید. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که در زمان بازی کردن گرمای لپ تاپ اندکی زیاد می‌شود که البته موضوعی طبیعی به شمار می‌رود. اما این گرما را روی صفحه کلید بیشتر احساس می‌کنید. همچنین بد نیست در زمان بازی کردن کاری کنید که کف لپ تاپ کمی با محلی که روی آن قرار گرفته فاصله پیدا کند تا دستگاه بهتر و سریع‌تر خنک شود.

موضوعی که در بررسی لپ تاپ legion 5 pro 16ach6h باید به آن اشاره کنیم این است که این لپ تاپ برای هر گونه فعالیتی مناسب است. هم برای بازی کردن و هم برای فعالیت های حرفه‌ای تر و حتی برای فعالیت‌‌های روزانه.

 

چگونه یک سیستم گیمینگ مناسب تهیه کنیم؟
راهنمای خرید سیستم گیمینگ

 

باتری؛ عملکردی معمولی

در ادامه بررسی لپ تاپ لنوو لژیون 5 پرو نوبت به باتری می‌رسد. این محصول از باتری ۸۰ وات ساعتی بهره می‌برد که به نیاز کاربران پاسخ می‌دهد. با این حال در آزمایش‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که باتری عملکردی معمولی از خودش نشان می‌دهد. به طور مثال با این لپ تاپ ویدیوی Full HD با بیت ریت 10367 کیلوبیت بر ثانیه با استاندارد فشرده‌سازی H264 تماشا کردیم. نور صفحه نمایش را هم روی ۵۰ قرار دادیم و اتصال اینترنت را هم قطع کردیم. در زمان پخش ویدیو ظرفیت باتری ۱۰۰ درصد بود و پس از گذشت یک ساعت باتری ظرفیت باتری به ۵۸ درصد رسید. در نتیجه کمی بیشتر از دو ساعت با این لپ تاپ می‌توان ویدئویی با مشخصات گفته شده تماشا کرد.

در حالت باتری بازی هم اجرا کردیم. بازی آنچارتد ۴ را در حالی که ظرفیت باتری ۱۰۰ درصد بود، اجرا کردیم. تنظیمات بازی هم روی درجه بالا قرار داشت و بازی هم با وضوح تصویر استاندارد صفحه نمایش اجرا شد. در مدت یک ساعت بازی کردن در حالت باتری مشاهده کردیم که ظرفیت باتری به ۳۰ درصد رسید. این موضوع نشان می‌دهد که در حالت باتری نمی‌توانید مدت زمان زیادی بازی کنید و شاید در بهترین ساعت یک ساعت ۲۰ دقیقه بتوان بازی کرد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که در سیستم در حالت باتری عملکرد خوبی از خودش در زمان اجرای بازی‌ها نشان نمی‌دهد. بازی‌ها با افت فریم مواجه می‌شوند.

در کل باتری از نقاط قوت این محصول به شمار نمی‌رود، با این حال برای استفاده‌های معمولی مناسب خواهد بود. برای فعالیت‌‌های معمولی مانند وب گردی و کار با اپلیکیشن‌های مختلف و فعالیت‌های گوناگون می‌توان گفت که این محصول تا ۴ ساعت هم دوام خواهد آورد.

آیا لیجن ۵ پرو ارزش خرید دارد؟

در بررسی لپ تاپ legion 5 pro ryzen 7 5800h 3070 سعی کردیم عملکرد این لپ تاپ را در قسمت اجرای بازی‌ها به چالش بکشیم. در حقیقت هم باید بگوییم که این لپ تاپ در اجرای بازی‌ها آن هم با تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ فریم بالا عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. حتی با تغییر در تنظیمات بازی می‌توانید به نرخ فریم بالاتر هم دسترسی پیدا کنید. برخورداری از صفحه نمایش با کیفیتی که روشنایی مناسبی هم دارد، از دیگر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود.

داشتن ۱ ترابایت حافظه داخلی و ۳۲ گیگابایت رم هم باعث شده که این لپ تاپ سرعت فوق العاده‌ای داشته باشد. سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها و آماده به کار شدن سیستم عامل هم فوق العاده است.

البته این محصول صفحه کلید با کیفیتی دارد که در زمان بازی کردن شما را راضی می‌کند؛ اما صفحه کلید برای تایپ کردن خیلی مناسب نیست و دلیل آن هم فاصله کم کلید‌ها از هم است.

لپ تاپ لیجن ۵ پرو از لپ تاپ های گیمینگ خوش ساخت پرقدرت بازار به شمار می‌رود که می‌توانید آن را خریداری کنید.

سوالات متداول

آیا لیجن ۵ پرو برای فعالیت‌های روزانه مناسب است؟ قدرت سخت‌افزاری این محصول آنقدر بالا است که این لپ تاپ برای بازی کردن و فعالیت‌های روزانه مناسب است. برای خورداری از صفحه نمایش ۱۶ اینچی با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز که روشنایی بالایی تولید می‌کند هم باعث شده که این محصول در استفاده‌های روزانه هم فوق‌العاده باشد.

آیا صدای فن‌های لیجن ۵ پرو زیاد است؟ در لحظه‌هایی مانند اجرای بازی‌ها و فعالیت‌های سنگین، صدای فن‌ها را خواهید شنید. البته صدای آن‌ها آزار دهنده نیست. در فعالیت‌های معمولی هم اصلا صدای فن‌‌ها شنیده نمی‌شود.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
1 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. علی

    توی این قحطی وب بالاخره یه بررسی درست درمون دیدیم

  2. حسین

    سلام ، چرا بعضیا لگو‌ لیجن ۵ رو پشتش داره ، ولی بعضیا فقط اسمش اون پشت نوشتس؟؟؟

    اونی ک پشتش لگو‌ داره ایا مدل خاصی هستش چون من به شدت طرفدار اونم تو فروشگاها ندیدم زیاد

  3. علیرضا

    مرسی از روی ویدئو که به نظر گزینه خوبی میاد

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علیرضا

      سلام وقت خوش ممنون از همراهی شما
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/lenovo-legion-5-pro/
ads
ads