داغ ترین ها :

بررسی لپ تاپ MSI Alpha 15 B5EEK-066XML

لپ تاپ ام اس ای Alpha 15 از جمله لپ تاپ های گمینیگ خوش قیمت و بسیار با کیفیتی به شمار می‌رود که می‌توانید آن را خریداری کنید. لپ تاپی که واقعا از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

لپ تاپ MSI alpha 15 b5eek-066xml

خرید لپ تاپ MSI alpha 15 b5eek-066xml

امتیاز

7.5
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
عملکرد :

نقاط قوت

  • صفحه نمایش با کیفیت
  • رم بالا
  • برخورداری از پردازنده و پردازنده گرافیکی قوی
  • برخورداری از صفحه کلید نرم و راحت
  • برخورداری از حافظه SSD پر سرعت
  • سیستم خنک کننده عالی

نقاط ضعف

  • بدنه لپ تاپ لک می‌شود

در میان لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار لپ تاپ گیمینگ MIS Alpha 15 یکی از گزینه‌های جذابی است که می‌توانید آن را خریداری کنید. قیمت این لپ تاپ گیمینگ و ویژگی‌های سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ای که دارد، باعث شده آلفا ۱۵ شرکت ام اس ای انتخاب فوق‌العاده‌ای باشد. این محصول MSI کیفیت ساخت بالایی دارد و از سخت افزار جدیدی استفاده می‌کند که قدرت بالایی دارند. این محصول برای اجرای بازی‌های جدید گزینه‌ای فوق‌العاده خواهد بود و می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد را به شما منتقل کند. اما چرا این محصول برای گیمرها می‌تواند انتخابی فوق‌العاده باشد، در بررسی لپ تاپ msi alpha 15 می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم. پس اگر شما هم قصد خرید آلفا ۱۵ را دارید، بد نیست بررسی لپ تاپ ام اس ای Alpha 15 B5EEK-066XML را مطالعه کنید.

ظاهری مناسب گیمرها؛ ساده، جذاب و با کیفیت

شرکت ام اس ای به این موضوع اشاره کرده که الفا ۱۵ شاسی‌ای فلزی دارد و به همین دلیل از مقاومت بالایی برخوردار است. جنس سایر قسمت‌های این محصول هم از پلاستیک است، اما پلاستیک واقعا با کیفیتی برای بدنه این محصول در نظر گرفته شده که حس خوبی به شما منتقل می‌کنند.

در ابتدای بررسی تخصصی لپ تاپ msi Alpha 15 B5EEK-066XML باید به این موضوع اشاره کنیم که این محصول در ابعاد ۲۳۹ در ۲۵۹ در ۳۵۹ میلی‌متر ساخته شده و ۲٫۳۵ کیلوگرم وزن دارد. با محصولی سروکار دارید که خیلی سنگین نیست، اما جزو محصولات سبک بازار هم به شمار نمی‌رود. البته باید بگوییم که وزن آلفا ۱۵آنقدری نیست که از حمل کردن آن در مدت زمان کوتاه خسته شوید، اما این لپ تاپ گیمینگ برای حمل و نقل مناسب نیست و بهتر است آن را به صورت ثابت نگه دارید. در واقع اکثر لپ تاپ های گیمینگ از جمله این محصول به عنوان جایگزین کامپیوترهای خانگی شناخته می‌شوند و بهتر است آن‌‌ها را حمل نکنید.

لپ تاپ MSI Alpha 15

با نگاهی به این لپ تاپ اولین چیزی که نظر شما را به خودش جلب می‌کند، لوگوی دایره مانندی است که تصویر اژدهای ام اس ای در آن دیده می‌شود. روی بدنه پشتی لپ تاپ که در واقع پشت صفحه نمایش می‌شود، آیتم ظاهری دیگری دیده نمی‌شود. همه چیز تمیز و ساده به نظر می‌رسد. وقتی لپ تاپ را باز می‌کنید متوجه می‌شوید که لولاهای مقاوم و با کیفیتی هم برای این محصول در نظر شده است. لولاهایی که می‌توانند صفحه نمایش را در زاویه‌های مختلف نگه‌دارد. مقاومت لولاها آنقدر بالا است که با یک دست نمی‌توانید لپ تاپ را باز کنید. برای باز کردن لپ تاپ باید از هر دو دست استفاده کنید.

خوشبختانه لولاها به صورتی طراحی شده که می‌توانید صفحه نمایش با زاویه‌ای نزدیک به ۱۸۰ درجه هم باز کنید. همین موضوع نشان می‌دهد که لولاها چقدر با کیفیت ساخته شده‌اند و چقدر راحت و بدون مشکل می‌توانند صفحه نمایش را در زاویه‌های خیلی باز نگه دارد.

از دیگر قسمت‌های هیجان‌انگیزی که باید در نقد و بررسی تخصصی لپ تاپ msi alpha 15 به آن اشاره کنیم، صفحه نمایش است. موضوعی که در طراحی این محصول به آن توجه خاصی شده است. صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با وضوح تصویر Full HD برای این محصول در نظر گرفته شده حاشیه‌های بسیار کمی دارد. البته این حاشیه در قسمت لبه پایین بیشتر از دیگر قسمت‌‌ها است. روی حاشیه پایین صفحه نمایش لوگوی MSI هم دیده می‌شود. پس از صفحه نمایش نوبت به قسمتی که می‌رسد که صفحه کلید و تاچ پد روی آن قرار گرفته است. اما بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که در بالای صفحه کلید و نزدیک صفحه نمایش شکافی را مشاهده می‌کنید که اسپیکرها در آن قرار گرفته‌اند. شکافی باریک که طراحی جالبی هم دارد.

اسپیکر لپ تاپ MSI Alpha 15

در پایین محلی که اسپیکرها داخل آن قرار گرفته‌اند، صفحه کلید را مشاهده می‌کنید. صفحه کلیدی که از نور پس زمینه برخوردار است و از قسمت نام‌پد و اعداد هم استفاده می‌کند. در پایین صفحه کلید هم تاچ پد یکپارچه و نسبتا بزرگی را مشاهده می‌کنید. در پایین صفحه کلید فضای مناسبی برای قرار دادن دست‌‌ها مشاهده می‌کنید. فضایی که باعث شده به راحتی بتوانید دست‌‌ها را روی آن قرار دهید و تایپ کنید.

در ادامه بررسی لپ تاپ گیمینگ ام اس ای Alpha 15 B5EEK-066XML باید به تنوع پورت‌های این محصول هم اشاره کنیم. روی لبه سمت چپ آلفا ۱۵ دو عدد پورت USB و دریچه تحویه هوا را مشاهده می‌کنید. روی لبه سمت راست هم جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا، خروجی HDMI، پورت USB-C و پورت شبکه دیده می‌شود. روی لبه پشتی لپ تاپ هم دریچه‌های دیگری برای تحویه هوا را مشاهده می‌کنید.

موضوع دیگری که حتما باید به آن اشاره کنیم این است که اثر انگشت روی بدنه این لپ تاپ جذب می‌شود و در کمتر از چند ثانیه مشاهده می‌کنید که لپ تاپ پر از لک‌های مختلف می‌شود.

صفحه نمایش؛ نرخ نوسازی بالا، با کیفیت و مناسب گیمرها

در ادامه بررسی لپ تاپ گیمینگ msi alpha 15 b5eek 066xml باید به صفحه نمایش این محصول اشاره کنیم. صفحه نمایش از دیگر قسمت‌هایی است که باید به آن توجه داشته باشید. چرا که تجربه بصری فوق العاده‌ای به شما منتقل می‌کند.

صفحه نمایشی در اندازه ۱۵٫۶ اینچی برای آلفا ۱۵ در نظر گرفته شده که وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌‌دهد. صفحه نمایشی با پنل IPS که نرخ نوسازی آن به ۱۴۴ هرتز می‌رسد. صفحه نمایشی مات برای این محصول در نظر گرفته شده که کیفیت فوق العاده‌ای دارد. صفحه نمایش مات باعث دشه که نور محیط روی آن بازتاب زیادی پیدا نکند. همچنین صفحه نمایش مات باعث می‌شود که چشم‌ها دیرتر خسته شوند و ساعت‌های بیشتری بتوانید با لپ تاپ کار کنید یا بازی کنید.

صفحه نمایش لپ تاپ Alpha 15

صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای MSI Alpha 15 نسبت تصویر ۱۶:۹ دارد و تراکم پیکسلی آن به ۱۴۲ پیکسل در هر اینچ می‌رسد. این موضوع باعث شده که بهترین فاصله از مانیتور این لپ تاپ نزدیک به ۶۰ سانتی متر باشد. در این فاصله فاصله پیکسل‌ها از هم را مشاهده نخواهید کرد و همه چیز کیفیت خودش را به خوبی حفظ می‌کند.

از ویژگی‌های صفحه نمایش IPS این است که زاویه دید خوبی را پیش روی شما قرار می‌دهد و رنگ‌ها را هم نسبتا خوب نشان خواهد داد. زاویه دید این صفحه نمایش نزدیک به ۴۵ درجه خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌‌های صفحه نمایش این لپ تاپ MSI می‌توانید به تولید ۳۰۵ نیت روشنایی اشاره کنیم. میزان روشنایی صفحه نمایش قابل قبول است، اما در زیر نور خورشید و در محیط‌های خارج از محیط کار و خانه و محیط‌های بسته، احتمالا به خوبی نمی‌توانید محتوای صفحه نمایش را مشاهده کنید. دلیل این اتفاق هم نور خورشید است که بیشتر از میزان روشنایی صفحه نمایش است و باعث می‌شود شما سخت محتوای صفحه نمایش ببینید. با این موضوع مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. شما در استفاده‌های معمولی نیازی پیدا نمی‌کنید که لپ تاپ را با خودتان حمل کنید و به خارج از خانه ببرید. به همین دلیل همیشه می‌توانید کیفیت تصویر مناسبی داشته باشید.

لپ تاپ Alpha 15 در حال بازی

موضوعی دیگری که در بررسی لپ تاپ msi alpha 15 آن هم در قسمت صفحه نمایش باید به آن اشاره کنیم، این است که زمان پاسخ‌گویی صفحه نمایش به ۸ میلی‌ثانیه می‌رسد. مدت زمان پاسخ‌گویی در واقع مدت زمانی است که پیکسل‌‌ها از رنگ مشکی به سفید و یا از سفید به مشکی تغییر رنگ می‌دهند. سرعت تغییر رنگ پیکسل‌ها قابل قبول است و در بازی‌ها با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوید.

نرخ نوسازی بالای صفحه نمایش هم باعث شده که بتوانید بازی‌ها را با نرخ نوسازی بالاتری اجرا کند. البته سخت افزار در نظر گرفته شده برای این محصول اجازه این اتفاق را می‌دهد.

 

یک لپ تاپ اقتصادی و دانشجویی مناسب را بررسی کردیم:
بررسی لپ تاپ ایسوس r565ep

 

صفحه کلید؛ مناسب برای بازی کردن، فوق العاده برای تایپ کردن

از دیگر قسمت‌هایی که باید در بررسی لپ تاپ ام اس ای Alpha 15 B5EEK-066XML به آن اشاره کنیم صفحه کلید است. صفحه کلیدی استاندارد برای این محصول در نظر گرفته شده که کیفیت فوق العاده‌ای دارد. با صفحه کلید این محصول به راحتی می‌توانید تایپ کنید و حتی در بازی‌های مختلف از آن کمک بگیرید. فاصله دکمه‌ها از هم بسیار خوب است و اگر زیاد با کامپیوتر خودتان تایپ می‌کنید، کم پیش می‌آید که دکمه‌ها را اشتباه فشار دهید یا اشتباه پیدا کنید. زمانی که دکمه‌ها را هم فشار می‌دهید، حس خوبی دریافت خواهید کرد. دکمه‌‌ها باز خورد بسیار خوبی دارند و نرمی مناسبی دارند. موضوعی که باعث می‌شود در زمان استفاده از صفحه کلید خسته نشوید.

از ویژگی‌های صفحه کلید آلفا ۱۵ این است که از نور پس‌زمینه بهره می‌برد. این نور پس‌زمینه نه تنها به زیبایی محصول اضافه کرده، بلکه باعث شده در شب راحت‌تر بتوانید دکمه‌ها را پیدا کنید. از دیگر ویژگی‌های صفحه کلید لپ تاپ آلفا ۱۵ می‌توانیم به برخورداری از قسمت نام‌پد یا اعداد اشاره کنیم. البته این قسمت خیلی کوچک طراحی شده و شاید نتوانید خیلی راحت با آن کار کنید. با این حال فضای مناسب کلید‌های اصلی باعث شده که فاصله کم دکمه‌های اعداد خیلی به چشم نیاید.

روی صفحه کلید آلفا ۱۵ دکمه‌‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید که هر کدام ان‌ها کارهای مختلفی انجام می‌دهند. به طور مثال می‌توانید سرعت فن‌های لپ تاپ را تغییر دهید یا کارهای مختلفی که برای دکمه‌ها در نظر گرفته شده را انجام دهید.

در پایین صفحه کلید، با تاچ پد مواجه می‌شوید. تاچ پد نسبتا بزرگی که با سرعت خوبی می‌توانید با آن کار کنید. تاچ پد یکپارچه‌ای برای این محصول در نظر گرفته شده که در قسمت پایین آن دکمه‌ها را مشاهده می‌کنید. تاچ پد از ژست‌های حرکتی به خوبی پشتیبانی می‌کند و خیلی سریع و دقیق متوجه ژست‌‌های مختلف و فرمان‌های لمسی می‌شود.

در کناره‌های تاچ پد فضای مناسبی را برای قرار دادن دست‌های مشاهده می‌کنید. فضای بسیار خوبی که کاملا دست‌ها را پوشش می‌دهند. این فضا باعث شده که در زمان بازی کردن و یا تایپ کردن احساس خستگی نکنید.

صفحه کلید در نظر گرفته شده برای آلفا ۱۵ یکی از بهترین کیبوردهای ممکن است. هم بسیار نرم است و هم حس بسیار خوبی به شما منتقل می‌کند. از طرف دیگر دکمه‌های خیلی بی‌صدا طراحی شده‌اند تا در زمان بازی کردن یا تایپ کردن صدای دکمه‌ها برای سایر افراد مزاحمت ایجاد نکند.

اپلیکیشن MSI Center و امکان شخصی‌سازی

شرکت ام اس ای برای این لپ تاپ های گیمینگ خودش از جمله لپ تاپ گیمینگ آلفا ۱۵ اپلیکیشنی به نام MSI Center را عرضه کرده که پیشنهاد می‌کنیم آن را پس از خرید این لپ تاپ نصب کنید. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد که بتوانند قسمت‌های مختلف لپ تاپ را زیر نظر داشته باشند و حتی تغییراتی در آن ایجاد کنند. به طور مثال با استفاده از اپلیکیشن MSI Center می‌توانید نور پس‌زمینه صفحه کلید را تغییر دهید. می‌توانید نور پس‌زمینه را به رنگ‌های RGB تغییر دهید و حتی شدت روشنایی آن را هم تغییر دهید. در کنار تغییر رنگ نور پس‌زمینه می‌توانید حالت نمایش نور را هم تغییر دهید. می‌توانید نور را به صورت ثابت در بیاورید یا می‌توانید به نمایش نورها حرکت بدهید تا به شکل و شمایلی خاص نورها دور صفحه کلید حرکت کنند و یا خاموش و روشن شوند.

تغییر نور صفحه کلید لپ تاپ Alpha 15

از ویژگی‌های جذاب این اپلیکیشن این است که حالتی به نام Game Mode دارد. می‌توانید بازی خودتان را به این قسمت اضافه کنید تا با عملکرد بهتری اجرا شوند.

حالت Game Mode لپ تاپ Alpha 15

حالت دیگری به نام Creators Mode را در این اپلیکیشن مشاهده می‌کنید که باعث می‌شود بتوانید عملکرد سیستم را با توجه به اپلیکیشنی که می‌خواهید اجرا کنید، بهینه کنید. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند شامل Adebe Illustrator CC، After Effect، Premier Pro CC و کلی اپلکیشن دیگر کاربردی می‌شوند.

حالت Creator Mode لپ تاپ Alpha 15

قسمت دیگری هم در این اپلیکیشن مشاهده می‌کنید که عملکرد پردازنده و پردازنده گرافیکی را زیر نظر می‌گیرد. با مراجعه به این قسمت متوجه می‌شوید که چقدر از توان CPU یا GPU درگیر شده است. اطلاعاتی مانند دمای CPU و سرعت اینترنت و فضای باقی مانده از حافظه SSD را هم مشاهده می‌کنید. در این قسمت می‌توانید رم دستگاه را خالی کنید یا فضای حافظه داخلی را مدیریت کنید.

حالت Monitor لپ تاپ Alpha 15

 

اگر به یک نوت بوک گیمینگ ارزان نیاز دارید، مطلب زیر را بخوانید:
لپ تاپ گیمینگ ارزان

 

عملکرد؛ رویایی گیمرها

از مهم‌ترین قسمت‌هایی که باید در بررسی تخصصی لپ تاپ msi Alpha 15 B5EEK-066XML به آن اشاره کنیم، عملکرد این محصول است. یک لپ تاپ گیمینگ با چنین مشخصاتی باید بتواند بازی‌های جدید را با تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند. پس سعی کردیم حسابی آلفا ۱۵ را به چالش بکشیم.

لپ تاپ آلفا ۱۵ با پردازنده Ryzen 7 مدل 5800H راهی بازار شده است. این پردازنده جزو پردازنده‌های رده بالا قرار می‌گیرد که از هشت هسته تشکیل شده و در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ هم راهی بازار شد. پردازنده 5800H به شکل خاص برای استفاده روی لپ تاپ توسعه پیدا کرده و برای گیمینگ بهینه شده است. این پردازنده با معماری ۷ نانومتری ساخته شده و همان طور که گفتیم هشت هسته و ۱۶ ترد دارد. این پردازنده گرافیکی نشان داده که توان بالایی در پردازش‌های سنگین دارد.

در کنار پردازنده قدرتمندی که روی آلفا ۱۵ قرار گرفته باید بگوییم که این محصول از ۱۶ گیگابایت رم استفاده می‌کند که گفته شده تا ۶۴ گیگابایت هم می‌توان آن را ارتقا داد. موضوع بعدی که در ادامه نقد و بررسی تخصصی لپ تاپ msi alpha 15 به آن اشاره کنیم این است که پردازنده گرافیکی Radeon RX 6600M دارد. پردازنده گرافیکی قدرتمندی که در اجرای بازی‌ها با وضوح تصویر و نرخ نوسازی بالا کم نمی‌آورد.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که این پردازنده گرافیکی برای اجرای بازی‌ها با وضوح تصویر Full HD یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل توسعه پیدا کرده است. دقیقا همان وضوح تصویری که صحفه نمایش آلفا ۱۵ پیش روی کاربران قرار می‌دهد. از ویژگی‌های پردازنده گرافیکی RX 6600M می‌توانیم به معماری RDNA 2 اشاره کنیم که باعث می‌شود بتوانید بازی‌ها را با نرخ فریم بالایی اجرا کنید. این پردازنده گرافیکی از DirectX12 Ultimate و AMD FidelityFX پشتیبانی می‌کند تا بتوانید در بازی‌ها نورهای طبیعی‌تر و سایه‌های واقعی‌تر و انعکاسی فوق‌العاده را مشاهده کنید.

از دیگر ویژگی‌های سخت افزاری این محصول هم می‌توانیم به برخورداری از حافظه SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت اشاره کنیم. حافظه داخلی‌ای که نه تنها ظرفیت مناسبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد، بلکه باعث شده سیستم عامل بسیار سریع اماده به کار شود و بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها هم سریع اجرا و بارگزاری شوند.

ترکیب سخت‌افزاری این محصول روی کاغذ نشان می‌دهد که با محصولی فوق العاده سروکار داریم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از بنچمارک‌های مختلف استفاده کنیم تا بتوانیم قدرت این محصول با محک بزنیم. برای این کار از 3D Mark، PC Mark و Cinebench، GeekBench کمک گرفتیم. در ادامه می‌توانید نتایج این بنچمارک‌ها را مشاهده کنید:

نتایج بنچمارک PC Mark:

نتایج بنچمارک PC Mark لپ تاپ Alpha 15 - امتیاز نهایی نتایج بنچمارک PC Mark لپ تاپ Alpha 15 - عملکرد

نتایج بنچمارک 3D Mark

نتایج بنچمارک 3D Mark لپ تاپ Alpha 15 - در حالت اکستریم نتایج بنچمارک 3D Mark لپ تاپ Alpha 15 - در حالت اکستریم و تنظیمات نتایج بنچمارک 3D Mark لپ تاپ Alpha 15 - امتیاز کلی در مقایسه با لپ تاپ های دیگر

اما پس از بنچمارک‌ها تصمیم گرفتیم از این لپ تاپ در زمان اجرای بازی‌های مختلف تست بگیریم. برای تست هم از دو بازی Uncharted 4 و Far Cry 6 کمک گرفتیم.

آلفا ۱۵ این توانایی را دارد که بتواند بازی Far Cry 6 را با تنظیمات گرافیکی بالا و با نرخ فریم ۶۰ برثانیه به خوبی اجرا کند. اگر در تنظیمات یکسری تغییرات هم اعمال کنید می‌توانید به نرخ ۱۲۰ فریم هم دست پیدا کنید. با این حال این گزینه را هم در اختیار خواهید داشت که بتوانید تکنولوژی‌هایی مانند Ray Tracing را فعال کنید تا روی نهایت کیفیت بازی را زیباتر از قبل مشاهده کنید. البته در این حالت نرخ فریم بازی به ۳۰ تا ۲۵ فریم کاهش پیدا کند. در ادامه می‌توانید تصاویری از تنظیمات بازی و ویدئوی گیم‌پلی آن را مشاهده کنید.

 


آلفا ۱۵ در بازی آنچارتد ۴ عملکرد فوق العاده‌ای خودش نشان می‌دهد. بازی را می‌توانید با نهایت کیفیت با وضوح تصویر Full HD اجرا کنید. بازی در اکثر مواقع با نرخ ۶۰ فریم برثانیه به خوبی اجرا می‌شود. در ادامه می‌توانید تصاویری از تنظیمات گرافیکی بازی و حتی ویدئوی اجرای بازی Uncharted 4 روی آلفا ۱۵ را مشاهده کنید.

 


چیزی که در تست‌های آلفا ۱۵ به آن رسیدم و در بررسی بررسی لپ تاپ گیمینگ ام اس ای Alpha 15 B5EEK-066XML هم باید به آن اشاره کنیم، این است که این محصول از پس فعالیت‌های سنگین به راحتی بر می‌آید. این لپ تاپ MSI برای بازی کردن گزینه‌ای فوق‌العاده به شمار می‌رود و می‌توانید اکثر بازی‌های جدید را با تنظیمات گرافیکی بالا و حتی Ultra آن هم با نرخ فریم مناسب تجربه کنید.

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که لپ تاپ آلفا ۱۵ از سیستم خنک کننده مناسبی استفاده می‌کنید. در زمان اجرای بازی‌های مختلف آن هم با تنظیمات گرافیکی بالا حس نکردیم که دما لپ تاپ بیشتر از حالت استاندارد می‌رود. سیستم خنک کننده لپ تاپ از جمله فن‌ها بسیار خوب عمل می‌کنند. فقط باید بگوییم که برای خنک کردن سیستم صدای فن‌ها افزایش پیدا می‌کند که این موضوع هم اتفاق خاصی نخواهد بود.

باتری؛ مناسب برای یک لپ‌تاپ گیمینگ

برای این لپ تاپ از یک باتری ۴ سلولی استفاده شده که ظرفیت آن به ۵۳٫۵ وات ساعت می‌رسد. با این لپ تاپ روی حالت باتری بازی کردیم. در مدت زمان یک ساعت بازی کردن ۵۰ درصد ظرفیت باتری به پایان رسید. پس در حالت باتری می‌توانید با این لپ تاپ نزدیک به دو ساعت بازی کنید. البته که در حالت باتری عملکرد خوبی هم از لپ تاپ مشاهده نمی‌کنید. بازی با افت فریم مواجه می‌شود و کیفیت اجرای بازی هم کاهش پیدا می‌کند. پس سعی نکنید که در حالت باتری با این لپ تاپ بازی کنید.

در آزمایش دیگر تصمیم گرفتیم با آلفا ۱۵ ویدیو تماشا کنیم. آن هم ویدئویی با وضوح تصویر Full HD. در این حالت اینترنت را هم قطع کردیم و نور صفحه نمایش را هم روی ۵۰ درصد قرار دادیم. در مدت زمان یک ساعت تماشای ویدیو ظرفیت باتری از ۱۰۰ درصد به ۹۱ درصد کاهش پید کرد. با این حساب نزدیک به ۱۱ ساعت می‌توانید با این لپ تاپ ویدیو در حالت آفلاین تماشا کنید.

در استفاده‌های روزانه با این لپ تاپ که احتمالا ترکیبی از تماشای ویدیو و کار با اپلیکیشن‌‌های مختلف خواهد بود هم می‌توانید چند ساعتی به خوبی با لپ تاپ کار کنید. عملکرد باتری این محصول در مقایسه با دیگر لپ تاپ های گیمینگ بازار بهتر است.

آیا آلفا ۱۵ ارزش خرید دارد؟

در بررسی لپ تاپ گیمینگ msi alpha 15 b5eek 066xml سعی کردیم شما را با ویژگی‌های مهم این لپ تاپ آشنا کنیم. این لپ تاپ در پردازش‌های سنگین و پردازش‌هایی که به توان بالایی نیاز دارند، عالی عمل می‌کند. این محصول در اجرای بازی‌ها آن هم روی بالاترین کیفیت ضعفی از خود نشان نمی‌دهد و سیستم خنک کننده فوق العاده‌ای هم دارد. برخورداری از صفحه نمایش با کیفیت و صفحه کلید فوق العاده راحت هم باعث شده که ارزش خرید این محصول چند برابر بسیاری از لپ تاپ های گیمینگ بازار شود. در تکنولایف می‌توانید بررسی لپ تاپ مورد علاقه خود را دنبال کنید و با خیال راحت تصمیم به خرید بگیرید.

سوالات متداول

آیا آلفا ۱۵ برای اجرای بازی‌ها روی تنظیمات گرافیکی بالا مناسب است؟ بله. این لپ تاپ گیمینگ به واسطه سخت افزار قدرتمندی که دارد می‌تواند بازی‌های جدید را با تنظیمات گرافیکی بالا به خوبی اجرا کند.

آیا آلفا ۱۵ در زمان اجرای بازی گرم می‌شود؟ سیستم خنک کننده فوق العاده قوی از ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول به شمار می‌رود. گرمای تولید شده توسط این لپ تاپ در زمان اجرای بازی‌ها هیچ وقت از اندازه استاندارد خارج نمی‌شود و شما را اذیت نخواهد کرد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
0 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

6 نظر

  1. مهدی حسینی

    سلام تلویزیون سونی مدل KDL-55W807B 2014 SONY با مرورگر اوپرا با مودم adsl با کابل LAN به اینترنت متصل نمیشود
    البته به خاطر قدیمی بودن تلویزیون به اینترنت متصل نمیشود یا البته جای کنج خونه هست

  2. شهرام

    40 تومن میارزه به خصوص که msi عه

  3. مجید نوردوست

    🙂

  4. مجید نوردوست

    لپ تاپ خوش ساخت و با کیفیت هستش

  5. ناظری

    به نظرم چون سخت افزارش همش amd بود خیلی مچ شده

  6. شهرام

    تو قیمت خودش بهترین گزینه است

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/msi-alpha-15-b5eek-066xml/
ads
ads