داغ ترین ها :

بررسی گوشی Poco X5 Pro

پوکو ایکس ۵ پرو یکی از بهترین گوشی‌های پرچم‌داری است که نه تنها دوربین خوبی دارد، بلکه برای بازی کردن هم گزینه‌ای مناسب به حساب می‌آید.

پوکو ایکس 5 پرو

خرید پوکو ایکس 5 پرو

امتیاز

7
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • طراحی دوست داشتنی
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • عملکرد باتری خوب
  • اسپیکرهای باکیفیت
  • عملکرد سخت‌افزاری عالی
  • کیفیت دوربین قابل قبول

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه
  • عدم عرضه با اندروید ۱۳

گوشی پوکو X5 Pro یکی از جدیدترین گوشی‌های هوشمند شرکت پوکو به شمار می‌رود که همین چند وقت پیش راهی بازار شد. در حالی که خیلی‌ها می‌گفتند که گوشی پوکو X4 Pro در مقایسه با پوکو X3 pro محصول جذابی نیست، گوشی پوکو X5 Pro سعی کرده همه انتقاد‌ها را برطرف کند و به محصولی جذاب تبدیل شود. از ویژگی‌های بسیار مهمی که در بررسی پوکو x5 pro به آن اشاره خواهیم کرد، صفحه نمایش و دوربین‌های این گوشی هوشمند است. البته که در بررسی پوکو x5 پرو نگاهی به ویژگی‌های ظاهری این گوشی هوشمند هم خواهیم داشت.

پوکوx5 پرو محصول جذابی به شمار می‌رود. این گوشی از صفحه نمایشی برخوردار است که تکنولوژی دالبی ویژن بهره می‌برد و توانایی نمایش ۱ میلیارد رنگ را دارد. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که این گوشی هوشمند به تراشه اسنپ دراگون 778 5G مجهز شده و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هم دارد. البته که با این گوشی پوکو می‌توانید ویدیوهای 4K هم ضبط کنید.

البته که باید به این موضوع اشاره کنیم که گوشی پوکو ایکس ۵ پرو مدل ریبرند شده گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو است که در کشور چین عرضه شده بود.

جعبه گشایی پوکو x5 pro

قبل از اینکه به بررسی پوکو ایکس ۵ پرو بپردازیم، بد نیست نگاهی به محتوای داخل جعبه این گوشی هوشمند بیندازیم. شیائومی پوکو x5 پرو به همراه یک شارژر ۶۷ وات راهی بازار شده و یک کابل USB-C به USB-A هم دارد. داخل بسته‌بندی این گوشی یک قاب ژله‌ای هم مشاهده می‌کنید.

 

طراحی و کیفیت ساخت

اولین چیزی که می‌خواهیم در نقد و بررسی poco x5 pro به آن اشاره کنیم، ظاهر این محصول است. همان‌طور که گفتیم این گوشی ظاهری جدید در مقایسه با دیگر گوشی‌های پوکو دارد. قاب پشتی گوشی کاملا مسطح ساخته شده و فریم گوشی هم کاملا مسطح به نظر می‌رسد. این گوشی باعث شده که گوشی راحت در دست قرار بگیرد. البته پوکو ادعا کرده که این گوشی در برابر نفوذ قطره‌های آب مقاوم است. توجه داشته باشید که این گوشی ضد آب نیست و تنها در برابر پاشش قطره‌های آب مقاومت دارد.

بررسی پوکو x5 pro

روی قاب پشتی ماژول بزرگ دوربین پشت را مشاهده می‌کنید که روی آن لوگو Poco قرار گرفته و سه دوربین و فلش LED قرار گرفته است. البته ماژول دوربین پشت که رنگی متفاوت از قاب پشتی دارد به نوعی امضای پوکو به شمار می‌رود و روی اکثر گوشی های این شرکت چنین طراحی‌ای را مشاهده می‌کنید.

صفحه نمایشی که روی این گوشی هوشمند قرار گرفته با یک لایه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود و فریم پلاستیکی هم دارد.

روی گوشی صفحه نمایش AMOLED با کیفیتی را مشاهده می‌کنید که اندازه آن به ۶٫۶۷ اینچ می‌رسد. روی صفحه نمایش دوربین سلفی را مشاهده می‌کنید که داخل ناچ حفره‌ای قرار گرفته است. صفحه نمایشی که وضوح تصویر آن به Full HD+ می‌رسد و از رنگ‌های HDR10 پشتیبانی می‌کند. نرخ نوسازی صفحه نمایش به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و باید بگوییم که از رنگ‌های ۱۰ بینی و دالبی ویژن هم برخوردار است. صفحه نمایش حاشیه‌های کمی دارد و به همین دلیل فضای بیشتری را برای تماشای محتوا پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

گوشی پوکو ایکس ۵ پرو از بلندگوهای استریو بهره می‌برد که در بالا و پایین گوشی قرار گرفته‌اند. دوباره با نگاهی به پشت گوشی متوجه می‌شوید که دوربین‌های پشت برآمدگی نسبتا زیادی در پشت گوشی ایجاد کرده‌اند. دوربین‌های اصلی و اولتراواید به شکل دو دایره بزرگ روی قاب پشتی دیده می‌شوند و در کنار آن‌ها یک دوربین گوچک‌تر قرار گرفته که دوربین ماکرو است. در بالای دوربین ماکرو هم فلش LED قرار گرفته است.

عکس گوشی پوکو x5 pro

روی لبه سمت چپ گوشی هیچ دکمه‌ای قرار نگرفته است. اما روی لبه سمت راست گوشی دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور را مشاهده می‌کنید که با حسگر تشخیص اثر انگشت ترکیب شده است. روی لبه بالای گوشی یکی از اسپیکرها، جک خروجی صدا، فرستنده IR و میکروفن دوم را مشاهده می‌کنید.

روی لبه پایین گوشی هم اسپیکر و میکروفن اصلی را مشاهده می‌کنید. پورت شارژ و محل قرار گرفتن سیم‌کارت هم روی لبه پایین قرار گرفته است.

پوکو ایکس ۵ پرو از جمله گوشی‌های هوشمندی به شمار می‌رود که وزن نسبتا مناسبی دارد و راحت در دست قرار میگیرد. گوشی به شکلی ساخته شده که راحت از دستتان سر نمی‌خورد و نگرانی خاصی از این نظر نخواهید داشت.

صفحه نمایش؛ باکیفیت و درخشان

در ادامه بررسی گوشی پوکو x5 pro نوبت به صفحه نمایش می‌رسد. گوشی Poco X5 Pro از صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی AMOLED استفاده می‌کند که البته قبلا روی گوشی‌های Poco X4 Pro و Redmi note 11 هم دیده بودیم. البته صفحه نمایش گوشی پوکو X5 Pro بهبود پیدا کرده و از رنگ‌های ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند یک میلیارد رنگ را نشان دهد. البته که صفحه نمایش از HDR10 و دالبی ویژن هم پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش این گوشی وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد و تراکم پیکسلی آن به ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ می‌رسد. صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز برخوردار است و نرخ نمونه برداری لمسی آن هم به ۲۴۰ هرتز می‌رسد. همان‌طور که گفتیم صفحه نمایش این گوشی با یک لایه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

منوی پوکو ایکس 5 پرو

صفحه نمایش قرار گرفته روی این گوشی هوشمند به صورت دستی تا ۵۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند و در بیشترین حالت میزان روشنایی این صفحه نمایش به ۹۰۰ نیت می‌رسد. صفحه نمایش با کیفیتی را مشاهده می‌کنید که به راحتی زیر نور خورشید می‌توانید با آن کار کنید.  صفحه نمایشی که رنگ‌ها را هم خوب نشان می‌دهد و کیفیت مناسبی دارد که برای تماشای محتوای مختلف و خواندن نوشته‌ها مناسب است.

در بررسی پوکو x5 pro باید به پوشش رنگی صفحه نمایش گوشی اشاره کنیم. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از پوشش رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. در حالت پیش فرض سه حالت نمایش رنگ برای این گوشی در نظر گرفته شده که Vivid و Saturated و Standard نام دارند. حالت استاندارد پوشش رنگی sRGB را نشان می‌دهد. با این حال تمام این تنظیمات به شما امکان شخصی‌سازی هم می‌دهند و می‌توانید میزان گرمای رنگ‌ها را تغییر دهید. به صورت پیش فرض صفحه نمایش روی حالت Vivid قرار گرفته که دقت رنگ مناسبی دارد که البته کمی رنگ‌های آبی و سفید را قوی‌تر نشان می‌دهد.

از ویژگی‌های بسیار خوب صفحه نمایش این گوشی می‌توانیم به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز آن اشاره کنیم. البته که دو حالت برای تنظیم نرخ نوسازی صفحه نمایش در اختیار خواهید داشت. می‌توانید نرخ نوسازی را روی ۱۲۰ هرتز و ۶۰ هرتز قرار دهید. البته به صورت پیش فرض نرخ نوسازی روی خودکار قرار دارد و با توجه آیتمی که در حال تماشای آن هستید نرخ نوسازی تغییر می‌کند.

به‌طور مثال در زمان اجرای بازی‌ها نرخ نوسازی صفحه نمایش به ۱۲۰ هرتز می‌رسد که البته در زمان تماشای ویدیوها با نرخ فریم بالاتر باز هم نرخ نوسازی صفحه نمایش بالا می‌رود.

 

بنچمارک و تست گیمینگ S23 اولترا را ببنید:
بررسی گوشی S23 Ultra

 

باتری؛ طول عمر باتری چقدر است؟

در بررسی تخصصی poco x5 pro نوبت به باتری می‌رسد. گوشی پوکو X5 Pro به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و چون از تراشه اسنپ دراگون 778G 5G برای این گوشی هوشمند استفاده مصرف مناسبی دارد. عملکرد باتری این گوشی هوشمند برای فعالیت‌‌های روزانه و تماشای فیلم و بازی کردن مناسب است. در آزمایش‌هایی که روی باتری انجام دادیم مشخص شد که این گوشی برای ۱۶ ساعت وب گردی و ۲۰ ساعت تماشای ویدئو مناسب خواهد بود.

شارژر گوشی Poco X5 Pro

این گوشی هوشمند با شارژر ۶۷ وات راهی بازار شده و برای شارژ کردن آن مدت زمان زیادی نباید صبر کنید. در مدت زمان ۱۵ دقیقه می‌توانید ۴۷ درصد ظرفیت باتری را شارژ کنید. در مدت زمان ۳۰ دقیقه هم می‌توانید ۸۲ درصد ظرفیت باتری را شارژ کنید. برای شارژ کامل باتری هم باید ۵۰ دقیقه صبر کنید.

درگاه شارژ گوشی پوکو x5 پرو

 

تست گیمینگ و کیفیت دوربین Poco F5:
نقد و بررسی پوکو f5

 

اسپیکر استریو با کیفیت

در بررسی پوکو x5 پرو نوبت به اسپیکرها می‌رسد. این گوشی از اسپیکرهای استریو استفاده می‌کند. یکی از اسپیکرها روی لبه پایین و اسپیکر دوم هم بالا گوشی بین لبه بالای صفحه نمایش و قاب گوشی قرار گرفته است. این اسپیکرها از ویژگی دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند تا کیفیت بالایی پیدا کنند.

اسپیکری که بالای گوشی قرار گرفته هم نقش اسپیکر و هم نقش بلندگو برای مکالمه‌ها را ایفا می‌کند. اما در زمان پخش موسیقی با ویدیو صدا از هر دوی آن‌ها پخش می‌شود. برای اینکه کیفیت صدای بهتری را از اسپیکرها احساس کنید باید ویژگی دالبی اتموس را همیشه روشن نگه دارید. این ویژگی حجم صدا را افزایش می‌دهد و کیفیت صدا هم بهتر می‌شود و باس بهتر و صدای خواننده را با کیفیت بالاتری می‌شنوید.

اسپیکر گوشی پوکو x5 پرو

گوشی پوکو ایکس ۵ پرو در زمینه اسپیکر گوشی مناسبی به شمار می‌رود. این گوشی حجم صدای خوبی تولید می‌کند و نویز کمی تولید می‌کند. کیفیت صدای اسپیکرها هم قابل قبول است و حتی برای یک گوشی میان‌رده فوق العاده است.

رابط کاربری؛ آشنای همیشگی

در ادامه بررسی پوکو ایکس 5 پرو باید به ویژگی‌های نرم‌افزاری این گوشی اشاره کنیم. گوشی Poco X5 Pro به رابط کاربری MIUI 14 و اندروید ۱۲ مجهز شده و نمی‌دانیم چرا برای این گوشی از اندروید ۱۳ استفاده نشده است. موضوع جالب اینجاست که شیائومی هم اکنون از اندروید ۱۳ روی گوشی‌های متعددی استفاده می‌کند و نمی‌دانیم چرا این اتفاق برای پوکو ایکس ۵ پرو رخ نداده است.

یکی از بهبودهای کلی MIUI 14 پایداری بیشتر است. شیائومی یکی از پایدارترین رابط‌های کاربری را برای این گوشی راهی بازار کرده که در مصرف منابع CPU و GPU فوق العاده عمل می‌کند و کنترل خوبی روی استفاده از RAM دارد. شیائومی ادعا کرده که این رابط کاربری ۶۰ درصد سریع‌تر و روان‌تر از MIUI 13 اجرا می‌شود؛ حتی روی گوشی‌هایی که پرچم‌دار نیستند.

poco x5 pro

این رابط کاربری فضای کمی هم به خودش اختصاص می‌دهد. به طور مثال از ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی که برای گوشی در نظر گرفته شده ۲۲۵ گیگابایت در اختیار خواهید داشت. البته باید بگوییم که MIUI 14 تغییرات خیلی محسوسی در مقایسه با MIUI 13 از نظر ظاهر و ویژگی‌های نرم‌افزاری نکرده و اگر قبلا گوشی شیائومی داشته باشید، حتما می‌توانید با این گوشی هم به خوبی کار کنید.

رابط کاربری این گوشی به یکسری از المان‌های خاص Poco هم مجهز شده تا کمی متفاوت باشد. این گوشی هوشمند به ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن مجهز شده که البته تنها ۱۰ ثانیه کار می‌کند و نمی‌توانید آن را برای همیشه روشن نگه دارید. البته که امکان شخصی‌سازی کردن صفحه نمایش همیشه روشن را خواهید اشت.

زمانی که نوتیفیکیشنی دریافت می‌کنید لبه‌های صحفه نمایش روشن می‌شود و متوجه خواهید شد که پیام جدیدی دریافت کرده‌اید. این قسمت را هم می‌توانید شخصی‌سازی کنید.

فقل گوشی را می‌توانید با حسگر تشخیص اثر انگشت باز کنید. حسگر تشخیص اثر انگشت دقت و سرعت مناسبی دارد و به سرعت قفل گوشی را باز می‌کند. البته که می‌توانید از حسگر تشخیص چهره ۲ بعدی هم می‌توانید برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید. البته حسگر تشخیص چهره عملکرد دقیقی مانند حسگر اثر انگشت ندارد.

اپلیکیشن Security را هم روی گوشی پوکو ایکس ۵ پرو مشاهده می‌کنید. این اپلیکیشن می‌تواند گوشی شما را زیر نظر داشته باشد تا به بدافزار دچار نشود. همچنین این گوشی می‌تواند بلک لیست شما را زیر نظر داشته باشد و حتی دسترسی اپلیکیشن‌ها به اینترنت را محدود کند. از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توانیم به زیر نظر داشته عملکرد و رفتار باتری را زیر نظر داشته باشد و حتی روی مصرف رم هم مدیریت می‌کند. با این اپلیکیشن می‌توانید میزان دسترسی اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی نصب می‌کنید را تغییر دهید.

از دیگر ویژگی‌های جذابی که روی گوشی پوکو ایکس ۵ پرو مشاهده می‌کنید، ویژگی افزایش رم گوشی است. می‌توانید رم مجازی به گوشی اضافه کنید. مقدار رم مجازی هم می‌تواند ۲، ۳ و ۵ گیگابایت باشد. البته میزان از حافظه داخلی گوشی کم می‌شود و به رم کمک می‌کند.

مموری اکستنشن پوکو ایکس 5 پرو

 

قاتل پرچمدار پرطرفدار شیائومی را بررسی کردیم:
بررسی 12t pro

 

عملکرد سخت‌افزاری

در نقد و بررسی poco x5 pro باید به سخت افزار این گوشی اشاره کنیم. آیا این گوشی می‌تواند به نیازهای روزانه کاربران پاسخ دهد و آیا برای بازی کردن مناسب است؟ این گوشی هوشمند به تراشه اسنپ دراگون 778G 5G مجهز شده که در مقایسه با تراشه اسنپ دراگون 695 5G که روی گوشی پوکو X4 پرو قرار گرفته بود، عملکرد بهتری دارد. تراشه اسنپ دراگون 778G 5G با فناوری شش نانومتری ساخته شده و از یک پردازنده هشت هسته ای استفاده می‌کند. این پردازنده هشت هسته ای از چهار هسته Kryo 670 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 670 Silver ب فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز استفاده می‌کند. در کنار این پردازنده از پردازنده گرافیکی Adreno 642L و مودم X53 5G هم استفاده شده است.

مدلی که برای بررسی در اختیار داشتیم از ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کرد. این گوشی رم LPDDR4X دارد و از حافظه داخلی UFS 2.2 استفاده می‌کند. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این گوشی هوشمند از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند.

تراشه اسنپ دراگون 778G 5G تراشه‌ای قدرتمند برای یک گوشی میان‌رده به شمار می‌رود که عملکرد خوبی دارد. این موضوع باعث شده که پوکو ایکس ۵ پرو یکی از سریع‌ترین گوشی‌های میان‌رده حال حاضر بازار باشد.  برای اینکه بیشتر متوجه عملکرد این گوشی هوشمند شوید، از بنچمارک‌های GeekBench، 3D Mark، PC Mark و GFX Bench استفاده کردیم. نتایج این بنچمارک‌ها را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

برای تجربه دقیق‌تر سعی کردیم به سمت تجربه گیمینگ پوکو ایکس ۵ پرو برویم. برای این کار بازی Call of Duty Mobile را روی این گوشی نصب کردیم. در زمان اجرای بازی گوشی گرمای زیادی تولید نمی‌کند و بازی با عملکرد خوبی با تنظیمات گرافیکی مناسب اجرا می‌شود. گوشی از حالت گیمینگ هم برخوردار است که باعث می‌شود بازی‌ها بهتر اجرا شوند.

 


این گوشی هوشمند در زمان اجرای بازی‌ها عملکرد فوق العاده‌ای دارد و به عنوان یک گوشی میان‌رده محصولی قوی و ارزشمند به شمار می‌رود.

دوربین

مهمترین قسمتی که در بررسی گوشی poco x5 pro باید به آن اشاره کنیم، دوربین است. سه دوربین در پشت این گوشی دیده می‌شود. دوربین اصلی، دوربین اولتراواید و دوربین ماکرو را روی این گوشی مشاهده می‌کنیم. دوربین سلفی هم روی صفحه نمایش قرار گرفته است.

دوربین اصلی از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ ISOCEL HM2 استفاده می‌کند. این حسگر هر ۹ پیکسل را در یک پیکسل ترکیب می‌کند و در نهایت عکس‌هایی با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این حسگر از فوکوس خودکار تشخیص فاز مجهز شده و حالت عکاسی در شب هم دارد.

عکاسی با پوکو x5 پرو

دوربین اولتراواید از حسگر ۸ مگاپیکسلی سامسونگ S5K4H7 ISOCELL Slim استفاده می‌کند که فوکوس ثابت دارد و به حالت عکاسی در شب هم مجهز شده است. دوربین ماکروی این گوشی از حسگر ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که فوکوس ثابت دارد و از فاصله ۴ سانتی متری عکاسی خواهد کرد.

دوربین سلفی این گوشی هم از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که از هر چهار پیکسل به یک پیکسل تبدیل می‌کند تا در نهایت عکس‌های ۴ مگاپیکسلی در اختیار داشته باشید.

عکاسی در روز با پوکو ایکس ۵ پرو

همان‌طور که گفتیم دوربین اصلی می‌تواند عکس های ۱۲ مگاپیکسلی ثبت کند. عکس‌هایی که کیفیت مناسبی ارائه می‌کنند. عکس‌هایی که دوربین اصلی ثبت می‌کند کنتراست عالی‌ای دارد و رنگ‌ها را واقعی نشان می‌دهند. عکس‌ها حتی داینامیک رنج خوبی هم دارند و عکس‌ها نویز کمی دارند. کیفیت عکس‌ها از سطح متوسط بالاتر است و این موضوع برای یک گوشی میان‌رده با قیمت مناسب بسیار مهم است.

 

 

 

 

عکاسی پرتره

با دوربین اصلی امکان عکاسی پرتره هم دارید. کیفیت عکس‌های پرتره هم قابل قبول است و سوژه اصلی به خوبی از محیط پس زمینه جدا می‌شود. عکس‌های پرتره شفافیت مناسبی دارند و سطح جزییات قابل قبولی را ارائه می‌کنند.

عکاسی با دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید با حسگر ۸ مگاپیکسل هم می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت مناسب پیش روی شما قرار دهد. عکس‌های اولتراواید از سطح جزییات قابل قبولی برخوردارند و رنگ‌ها را واقعی نشان می‌دهند، اما داینامیک رنج و کنتراست متوسطی دارند.

عکاسی با دوربین سلفی

پوکو ایکس ۵ ایکس عکس‌های سلفی با کیفیتی ثبت می‌کند. عکس‌هایی که جزییات نسبتا مناسبی ثبت می‌کند و اگر نور خوبی هم داشته باشید، عکس‌های مناسبی خواهید داشت. البته در عکس‌های سلفی کمی نویز دیده می‌شود، اما رنگ‌ها دقت مناسبی دارند.

عکاسی در شب با دوربین اصلی

دوربین اصلی گوشی پوکو ایکس ۵ پرو به حالت عکاسی در شب مجهز شده که البته به صورت پیش فرض فعال است. البته حالت عکاسی در شب برای دوربین اولتراواید هم فعال خواهد بود. این ویژگی باعث می‌شود که در شب با هر دو دوربین اصلی و اولتراواید عکس‌های با کیفیتی ثبت کنید.

دوربین اصلی در شب عکس‌هایی ثبت می‌کند که جزییات خوبی دارند و از کیفیت مناسبی هم برخوردارند. فعال بودن حالت Night Mode باعث شده که نویز عکس‌ها کم شوند، رنگ‌ها بهتر شوند و عکس‌ها جزییات بهتری را نشان دهند. در زمان عکاسی در شب عکس‌های واقعی در اختیار خواهید داشت. شاید عکس‌ها کمی نرم به نظر برسند و شاید داینامیک رنج پایینی داشته باشند، اما عکس‌ها از نظر کیفیت نظر شما را به خودشان جلب می‌کنند.

عکاسی در شب با دوربین اولتراواید

عکاسی در شب با دوربین اولتراواید نویزهای کمی دارند و حتی رنگ‌ها با دقت مناسبی به نظر می‌رسند. البته کیفیت عکس‌های اولتراواید به دوربین اصلی نمی‌رسد، اما باز هم سطح جزییات مناسبی را به تصویر می‌کشند.

فیلمبرداری با پوکو ایکس ۵ پرو

بررسی گوشی پوکو x5 پرو ما را به بخش فیلم‌برداری می‌رساند، جایی که این میان‌رده جدید می‌تواند ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم برثانیه تهیه کند. امکان فیلمبرداری با وضوح تصویر Full HD و نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم برثانیه را هم خواهید داشت. با دوربین اولتراواید هم می‌توانید ویدیوهایی با وضوح Full HD و نرخ ۳۰ فریم برثانیه ثبت کنید.

در ادامه نمونه فیلمبرداری این گوشی با وضوح تصویر Full HD و نرخ ۳۰ فریم برثانیه را مشاهده می‌کنید. ویدیوهایی که دوربین اصلی ضبط می‌کند، کیفیت مناسبی دارند و جزییات خوبی ثبت می‌کنند. با این حال ویدیوها لرزشی دارند که از سایر دوربین‌ها بیشتر است.

 

آیا پوکو ایکس ۵ پرو ارزش خرید دارد؟

گوشی پوکو ایکس ۵ پرو در مقایسه با گوشی پوکو ایکس ۴ پرو گوشی بهتری به حساب می‌آید که از ارزش خرید بالاتری هم برخوردار است. این گوشی سخت افزار خوبی دارد که باعث شده هم برای بازی کردن مناسب باشد و هم از پس پردازش‌های روزانه بر بیاید.

poco x5 pro بررسی شد و همان‌طور که مطالعه کردید این گوشی صفحه نمایش با کیفیتی دارد که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند. صفحه نمایشی که روشنایی زیادی تولید خواهد کرد و رنگ‌ها را خوب نشان می‌دهد. اسپیکرهای استریوی این گوشی هوشمند هم نظر شما را به خودشان جلب می‌کند. اسپیکرها حجم صدای مناسبی تولید می‌کنند و با توجه به اینکه از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند، صدای با کیفیتی پخش خواهند کرد.

تراشه قرار گرفته روی پوکو ایکس ۵ پرو هم باعث شده که بتوانید با این گوشی بازی‌های جدید را به خوبی تجربه کنید.  این گوشی در پردازش‌های سنگین ثبات خوبی دارد و خیلی زیاد گرم نمی‌شود.  اما باید بگوییم که این گوشی ضد آب نیست و از گواهی ضد آب خاصی استفاده نمی‌کند. با این حال گفته شده که در برابر پاشش قطره‌های آب مقاوم خواهد بود. البته که این گوشی از کارت حافظه هم پشتیبانی نمی‌کند. استفاده از اندروید ۱۲ هم یکی دیگر از نقاط ضعف این گوشی به شمار می‌رود و نمی‌دانیم چرا روی این گوشی خبری از اندروید ۱۳ نیست. با این حال رابط کاربری MIUI 14 ویژگی‌های مناسبی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

دوربین‌ها هم از قسمت‌هایی هستند که نمی‌توان به راحتی از کنار آن‌ها عبور کرد. دوربین عملکرد خوبی در روز و شب دارد و با توجه به قیمت این گوشی نمی‌توان ایراد خاصی به آن‌ها گرفت. با توجه به قیمت این دوربین‌ها واقعا عملکرد خوبی از خودشان ارائه می‌کنند. بررسی گوشی موبایل مورد علاقه خود را در وبلاگ تکنولایف بخوانید.

 

 

سوالات متداول

آیا پوکو ایکس ۵ پرو ضد آب است؟ خیر این گوشی ضد آب نیست. با این حال شیائومی ادعا کرده که این گوشی هوشمند در برابر پاشش قطره‌های آب مقاوم خواهد بود.

آیا گوشی پوکو ایکس ۵ پرو به اندروید ۱۳ آپدیت می‌شود؟ با توجه که این گوشی به تازگی راهی بازار شده، انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند اندروید ۱۳ و حتی اندروید ۱۴ را هم دریافت کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
21 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

63 نظر

  1. پیمان

    سلام. این گوشی که الان توی سایت موجود هست نسخه گلوبال هست؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به پیمان

      سلام عموما جلوی اسم گوشی نوشته میشه می‌تونید زیر خود محصول سوال کنید
  2. Medi

    همش دروغ امتیاز گوشی هفت نیست
    مهشر مهشر ۱۰ هم کمه براش
    کسایی که میخان بخرن بدونن دوربینش خداس
    من خودم یکیشو دارم گاهی عکس های بهتری از آیفون ۱۴ پرو میگیرم
    صدای بلندی هم دارع
    کسایی که میخان ببرن
    چشاشونو ببندن بخرن
    هیچ نگران نباشین

  3. قدیمی

    سلام این گوشی تا اندروید چند دریافت میکند؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به قدیمی

      سلام اندروید ۱۴ فکر میکنم
  4. مجید

    سلام اگر از شارژر خودش که ۶۷ هست استفاده نکنیم مشکلی داره؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مجید

      سلام خیر
      1. مسعود

        پاسخ به احسان نیک پی

        این گوشی فوقعلادس نه داغ میکنه نه هنگ میکنه همه بازیهارم با بهترین کیفیت اجرا میکنه
  5. Mohammad taha

    سلام وقت بخیر
    من گوشیم رفرش ریتش روی خودکار هست ولی رفرش ریت تو حالت عادی همون ۱۲۰ هرتز است یعنی اگه به گوشی دست نزنم همون ۱۲۰ روی ۶۰ هم اصلا نمیاد من کلا ۵ روزه گوشیو خریدم ولی فقط همون دو روز اول مصرف باتریش خوب
    همون دو روز اول مصرف باتری تو نیم ساعت ۶ یا ۷ درصد بود ولی الان تو نیم ساعت ۱۰ تا ۱۴ درصد مصرف میشه
    اندروید۱۳ بازی های سنگین فقط: asfalt9,calaf,fc24,carx2

    1. ببب

      پاسخ به Mohammad taha

      اندوید 13 گرفته ؟الان
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/poco-x5-pro/
ads
ads