داغ ترین ها :
بررسی لپ تاپ ROG Strix SCAR 15 به همراه ویدیوی گیمینگ

بررسی لپ تاپ ROG Strix SCAR 15 به همراه ویدیوی گیمینگ

لپ تاپ ROG Strix SCAR 15 یکی از قوی‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ موجود در بازار است. لپ تاپی که بازی‌های جدید را با نهایت کیفیت با نرخ فریم بالایی اجرا می‌کند. در بررسی لپ تاپ ROG Strix SCAR 15 درباره این لپ تاپ گیمینگ ایسوس بیشتر صحبت می‌کنیم.

لپ تاپ ROG Strix SCAR 15

خرید لپ تاپ ROG Strix SCAR 15

امتیاز

8.5
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
عملکرد :

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بالا
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • سخت‌افزار بسیار قدرتمند
  • برخورداری از نورهای RGB

نقاط ضعف

  • شارژر بسیار بزرگ و سنگین
  • اثر انگشت روی بدنه لپ تاپ جذب می‌شود

یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگی که می‌توانید آن را خریداری کنید و لپ تاپ ROG Strix Scar 15 ایسوس است. با یکی از قوی‌ترین لپ تاپ های گیمینگ بازار سروکار دارید که به راحتی از پس اجرای هر بازی‌ای آن هم با تنظیمات گرافیکی بالا بر می‌آید. با این حال قیمت این لپ تاپ موضوعی است که باعث شده خیلی‌ها در خرید آن تردید داشته باشند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به بررسی لپ تاپ ایسوس ROG Strix SCAR 15 G533ZX-LN065 بپردازیم. در بررسی لپ تاپ ROG Strix SCAR 15 i9 rtx 3080ti سعی کردیم این لپ تاپ را در حالت‌های مختلف، مخصوصا اجرای بازی‌های مختلف به چالش بکشیم تا متوجه شویم تا قدرت می‌تواند همه چیز را با کیفیت بالا اجرا کند. پس در ادامه چالش ما با این لپ تاپ ایسوس فوق قدرتمند همراه ما باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

در ابتدای نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس راگ استریکس اسکار 15 با گرافیک 3080ti باید به کیفیت ساخت این محصول اشاره کنیم. ایسوس سعی کرده محصولی بسیار با کیفیت را راهی بازار کند. محصولی که از شاسی مقاومی برخوردار است و از پلاستیک بسیار باکیفیتی برای ساخت آن اشاره شده است. البته که جنس بدنه لپ تاپ به گونه ای است که اثر انگشت روی آن باقی می‌ماند که البته خیلی راحت می‌توانید آن را تمیز کنید. از ویژگی‌های طراحی این محصول است که بخشی از قاب رویی لپ تاپ که صفحه کلید را شامل می‌شود، به صورت نسبتا شفاف ساخته شده و شما می‌توانید بخشی از قطعات داخل لپ تاپ را مشاهده کنید.

روی لپ تاپ لوگوی راگ را مشاهده می‌کنید و وقتی لپ تاپ را باز می‌کنید با صفحه نمایشی بزرگ و صفحه کلید و تاچ پد مواجه می‌شود. روی لبه سمت چپ دو پورت USB را مشاهده می‌کنید. جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا هم روی این لبه قرار گرفته است. روی لبه سمت چپ یکی از دریچه‌های فن هم دیده می‌شود. روی لبه راست لپ تاپ پورتی دیده نمی‌شود و یکی دیگر از دریچه‌های فن هم دیده می‌شود. اکثر پورت‌هایی که به آن نیاز خواهید داشت روی لبه پشت این لپ تاپ قرار گرفته‌اند. پورت شبکه، پورت HDMI و دو پورت USB-C را در این قسمت مشاهده می‌کنید. پورت پاور هم در این قسمت قرار گرفته است. دو دریچه دیگر برای تحویه‌ها هم روی لبه پشت قرار گرفته است.

در ادامه بررسی لپ‌ تاپ گیمینگ ROG Strix Scar 15 3080ti باید به ویژگی شخصی‌سازی این لپ تاپ ROG هم اشاره کنیم. در قسمت لولاهای لپ تاپ، دقیقا بین صفحه نمایش و بدنه لپ تاپ، فیس پلیتی را مشاهده می‌کنید که می‌توانید آن را از از لپ تاپ جدا کنید و از فیس پلیت‌هایی که داخل جعبه لپ تاپ قرار گرفته‌اند را جای آن قرار دهید.

صفحه نمایش؛ وضوح تصویر و نرخ نوسازی بالا

در بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس Scar 15  نوبت به صفحه نمایش می‌رسد. این لپ تاپ گمیمینگ ایسوس صفحه نمایشی بسیار با کیفیت دارد. صفحه نمایشی با وضوح تصویر QHD که نرخ نوسازی آن به ۲۴۰ هرتز می‌رسد. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش این محصول می‌توانیم به پشتیبانی از استاندارد دالبی ویژن هم اشاره کنیم. صفحه نمایش این لپ تاپ حاشیه‌های بسیار کمی در قسمت لبه بالا و چپ و راست دارد و تنها روی لبه پایین کمی حاشیه‌ آن بیشتر می‌شود. از آنجایی که این لپ تاپ از وب کم برخوردار نیست، بالای صفحه نمایش حاشیه زیادی را مشاهده نمی‌کنید. صفحه نمایش با حاشیه‌های باریک باعث شده که این محصول زیبا هم به نظر برسد.

صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی این محصول که وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد از نسبت تصویر ۱۶:۹ برخوردار است و پنلی از نوع IPS دارد. این صفحه نمایش مات است و نور محیط را انعکاس نمی‌دهد. اتفاقی که باعث می‌شود به راحتی بتوانید به صفحه نمایش نگاه کنید. صفحه نمایش چشم‌های شما را خسته نمی‌کند و به راحتی می‌توانید ساعت‌های زیادی با لپ تاپ کار کنید. از ویژگی‌های جذاب این صفحه نمایش می‌توانیم به پوشش ۱۰۰ درصدی رنگ‌های DCI-P3 اشاره کنیم. همچنین مدت زمان پاسخ‌گویی صفحه نمایش به ۳ میلی‌ثانیه می‌رسد که ویژگی‌ فوق‌العاده‌ای برای گیمرها به شمار می‌رود.

 

بررسی گوشی جدید شیائومی با طراحی فوق العاده زیبا:
کیفیت دوربین شیائومی 13 لایت + تست گیمینگ

 

صفحه کلید؛‌ زیبا و فوق العاده راحت

در ادامه بررسی لپ تاپ ROG Strix SCAR 15 باید به صفحه کلید هم اشاره کنیم. در ظاهر صفحه کلید جمع و جوری برای این محصول در نظر گرفته شده است. صفحه کلیدی که بخش اعداد ندارد. اما وقتی با صفحه کلید کار می‌کنید حس بسیار خوبی کسب خواهید کرد. دکمه‌ها در فاصله بسیار خوبی از هم قرار گرفته‌اند و این موضوع باعث شده که حتی در تایپ کردن آن هم با سرعت بالا دچار درد سر نشوید. از ویژگی‌های جذاب این صفحه کلید این است که حروف فارسی هم روی آن درج شده است.

زمانی که دکمه‌ها را فشار می‌دهید، احساس خوبی به شما منتقل می‌شود و کیفیت بالای دکمه‌ها را حس خواهید کرد. در پایین صفحه کلید فضای خوبی برای قرار گرفتن دست دیده می‌شود که مچ دست روی این قسمت قرار می‌گیرد و خیلی راحت می‌توانید تایپ کنید یا بازی کنید.

از ویژگی‌های جذاب صفحه کلید این لپ تاپ باید به نورهای RGD اشاره کنیم. کیبورد با نور پس‌زمینه RGB قطعا نظر هر گیمری را به خودش جلب می‌کند. این امکان را خواهید داشت که نورها را به صورتی که دوست دارید تغییر دهید و یا به حالت رنگین کمانی در بیاورید تا کلی رنگ تولید کنند و ظاهری زیبا را پیش روی شما قرار دهند.

تاچ پد بزرگی هم برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است. تاچ پدی که از فرمان‌های لمسی پشتیبانی می‌کند و دقت و سرعت خوبی هم دارد. از ویژگی‌های تاچ پد این محصول می‌توانیم به نام‌پد بودن آن اشاره کنیم. درست است که این لپ تاپ از قسمت نام‌پد برخوردار نیست، اما تاچ پد نقش این قسمت را به عهده گرفته است.

 

با نصف قیمت این لپ تاپ هم گزینه مناسبی برای شما داریم:
بررسی لپ تاپ ایسر triton 300

 

سخت‌افزار؛ قدرت‌مند و دوست داشتنی

در بررسی لپ تاپ ایسوس ROG Strix SCAR 15 G533ZX-LN065 باید به قدرت سخت افزاری این محصول اشاره کنیم. شاید مهمترین قسمتی باشد که باید در بررسی لپ تاپ ROG Strix SCAR 15 i9 rtx 3080ti به آن توجه کنید. این لپ تاپ گیمینگ ایسوس یکی از قوی‌ترین لپ تاپ های موجود در بازار است. با لپ تاپی سروکار داریم که از پردازنده Core i9 نسل ۱۲ مدل 12900H استفاده می‌کند. این پردازنده از ۱۴ هسته برخوردار است. در واقع ۶ هسته برای فعالیت‌های بسیار سنگین دارد  و ۸ هسته برای فعالیت‌های معمولی. همچنین این پردازنده اینتل از ۲۰ ترد هم بره می‌برد. باید به این موضوع اشاره کنیم که حداکثر فرکانس این پردازنده به ۵ گیگاهرتز می‌رسد.

از دیگر ویژگی‌های سخت افزاری این لپ تاپ باید به ۳۲ گیگابایت رم DDR5 اشاره کنیم. البته که این امکان را خواهید داشت که میزان رم این لپ تاپ را تا ۶۴ گیگابایت هم ارتقا دهید. این مقدار رم باعث شده که مشکلی در اجرای بازی‌های مختلف نداشته باشید. همه چیز فوق العاده سریع اجرا می‌شود و از این نظر سرعتی بی نظیر را تجربه خواهید. میزان رم بالا در زمان اجرای بازی‌ها خودنمایی می‌کند.

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که برخورداری از یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های گرافیکی حال حاضر است. این لپ تاپ ایسوس با پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3080 Ti راهی بازار شده که ۱۶ گیگابایت حافظه گرافیکی  GDDR 6 دارد. چنین پردازنده قدرتمندی باعث شده که این لپ تاپ از پس اجرای هر بازی‌ای با تنظیمات گرافیکی بالا بر بیاید.

این لپ تاپ ایسوس از حافظه SSD از نوع M2 بهره می‌برد. حافظه‌ای که ۱ ترابایت فضا در اختیار کاربران قرار می‌دهد و باعث می‌شود که فضای خوبی برای ذخیره اطلاعات در اختیار داشته باشید. این حافظه SSD باعث شده که لپ تاپ پس از روشن شدن تنها پس از چند ثانیه آماده به کار باشد. اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها با سرعت بالایی اجرا می‌شوند.

اما برای اینکه این لپ تاپ را به چالش بکشیم از بنچ‌مارک‌های مختلف استفاده کردیم. چیزی که از بنچمارک‌ها فهمیدیم این بود که لپ تاپ ROG Strix SCAR 15 G533ZX-LN065 یکی از قوی‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود بازار است و یکی از قوی‌ترین محصولاتی است که ما بررسی کردیم. در ادامه می‌توانید نتایج این بنچ‌مارک‌ها را مشاهده کنید.

اما هیچ چیز بهتر از عملکرد لپ تاپ در زمان اجرای بازی‌ها نیست. به همین دلیل تست گیمینگ لپ تاپ ROG Strix SCAR 15 G533ZX-LN065 قطعا برای همه جذاب خواهد بود. در ادامه می‌توانید تست گیمینگ این لپ تاپ را مشاهده کنید.

 

پرفروش ترین گیمینگ امسال ایسوس را بررسی کردیم:
بررسی لپ تاپ asus tuf fx517zr

 

تست بازی Red Dead Redemption 2 روی لپ تاپ ROG Strix SCAR 15 G533ZX-LN065

بازی Red Dead Redemption 2 را می‌توانید با تنظیمات گرافیکی فوق العاده بالا و با نرخ بالای ۶۰ فریم برثانیه اجرا کند. در ادامه می‌توانید ویدیوی عملکرد این بازی روی لپ تاپ مورد نظر ما را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید تنظیمات گرافیکی بازی را هم ببینید. به این موضوع توجه کنید که بازی‌ها با وضوح تصویر Full HD اجرا شدند.

 

تست بازی Cyberpunk 2077 روی لپ تاپ ROG Strix SCAR 15 G533ZX-LN065

بازی دیگری که روی این لپ تاپ تست کردیم، سایبرپانک ۲۰۷۷ بود. بازی‌ای که با تنظیمات فوق العاده بالا و Ray-Tracing فعال اجرا شد. باید بگوییم که بازی با نرخ فریم بالا اجرا شد. بازی از نظر جلوه‌‌های بصری هم فوق العاده زیبا بود و نمی‌توانید به این راحتی‌ها از بازی دل بکنید. این بازی را هم با وضوح تصویر Full HD اجرا کردیم.

 

تست بازی Hogwards Legacy روی لپ تاپ ROG Strix SCAR 15 G533ZX-LN065

برای اینکه بتوانیم اطلاعات بهتری در نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس راگ استریکس اسکار 15 با گرافیک 3080ti به شما ارائه کنیم از بازی Hogwards Legacy هم کمک گرفتیم. البته برای تست این بازی نرخ‌فریم را روی ۶۰ فریم برثانیه قفل کردیم و تنظیمات را هم روی بالاترین حالت قرار دادیم. بازی با پایداری بسیار خوبی روی این لپ تاپ اجرا شد. البته که بعضی وقت‌ها شاهد افت فریم بودیم، اما بازی با کمترین مشکل اجرا شد. در ادامه می‌توانید ویدیوی اجرای بازی را ببینید. تصاویری هم از تنظیمات گرافیکی بازی در اختیار شما قرار دادیم.

 

موضوعی که باید در بررسی لپ‌ تاپ گیمینگ ROG Strix Scar 15 3080ti بگوییم این است که این لپ تاپ در زمان اجرای بازی‌های گرمای زیادی تولید نمی‌کند. البته هر لپ تاپ گیمینگی در زمان اجرای بازی‌ها گرم می‌شود، اما گرم شدن این لپ تاپ اذیت کننده نیست. سیستم خنک کننده لپ تاپ بسیار خوب عمل می‌کند. البته که در فعالیت‌های سنگین صدای فن ها هم به گوش می‌رسد، اما این صدا شما را اذیت نخواهد کرد. به هر حال پردازش به این سنگینی نیاز به سیستم خنک کننده مناسبی دارد.

عملکرد سخت افزاری این لپ تاپ گیمینگ باعث شده که این محصول برای اکثر فعالیت‌های سنگین مناسب باشد. نه تنها برای بازی کردن بلکه برای پردازش‌های سنگین مانند ویرایش ویدیو و رندرهای سه‌بعدی هم مناسب خواهد بود. این لپ تاپ واقعا عملکرد فوق العاده‌ای از خودش ارائه می‌کند.

 

یک لپ تاپ نسل 13 جذاب از ام اس ای بررسی کردیم:
نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ msi Katana 15 B13VFK

 

عملکرد باتری

در بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس Scar 15  باید به عملکرد باتری هم اشاره کنیم. این لپ تاپ ایسوس از یک باتری ۹۰ وات ساعتی استفاده می‌کند. باتری‌ای که برای فعالیت‌های روزانه مانند وب گردی و تماشای ویدیو دوام مناسبی دارد. برای تست باتری این محصول یک ویدیو Full HD را پخش کردیم و ارتباط وای-فای لپ تاپ را قطع کردیم و نور صفحه نمایش را روی ۵۰ درصد قرار دادیم. پس از مدت زمان یک ساعت از پخش ویدیو ظرفیت باتری از ۱۰۰ درصد به ۸۸ درصد کاهش پیدا کرد. با این حساب نزدیک به هشت ساعت می‌توان با این لپ پاپ ویدیو تماشا کرد. البته این آمار کاملا به شرایط استفاده از لپ تاپ و اپلیکیشن‌هایی که در بک‌گراند کار می‌کنند هم بستگی دارد. همچنین اگر روشنایی صفحه نمایش را بیشتر کنید یا ارتباط وای-فای را وصل کنید هم مدت زمان کمتری می‌توانید در حالت باتری از لپ تاپ استفاده کنید.

 

آیا لپ تاپ ROG Strix SCAR 15 ارزش خرید دارد؟

همان‌طور که در بررسی لپ تاپ ایسوس ROG Strix SCAR 15 G533ZX-LN065 گفتیم، این لپ تاپ محصولی فوق العاده به حساب می اید. با لپ تاپی سروکار دارید که می‌تواند بازی‌های روز را با بهترین عملکرد و با تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند. همچنین سیستم خنک کننده لپ تاپ هم به شکلی طراحی شده که همیشه عملکرد خوبی از این محصول شاهد باشیم. صفحه نمایش با کیفیت با نرخ نوسازی بالا هم باعث شده که بتوانید تجربه خوبی از کار با این محصول کسب کنید. کیفیت ساخت بالای و زیبایی هم از دیگر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود. فراموش نکنید هر مدل لپ تاپی که مدنظر داشته باشید در لیست قیمت روز لپ تاپ تکنولایف خواهید یافت ما به سلیقه مشتری احترام می‌گذاریم. نظرات و تجربیات خود را راجعبه این دستگاه اسکار 15 ایسوس با پردازنده i9 و گرافیک 3080ti ذیل همین پست با ما در میان بگذارید و اگر علاقه‌مند هستید، سایر بررسی های لپ تاپ تکنولایف را هم بخوانید.

سوالات متداول

آیا لپ تاپ ایسوس ROG Strix SCAR 15 G533ZX-LN065 می‌تواند بازی‌های جدید را روی تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند؟ بله این لپ تاپ با توجه به سخت افزار قدرتمندی که دارد از پس اجرای بازی‌های روز با تنظیمات گرافیکی و نرخ فریم بالا بر می‌آید.

تست گیمینگ لپ تاپ ایسوس ROG Strix SCAR 15 G533ZX-LN065 چطور است؟ این لپ تاپ می‌تواند تمام بازی‌ها را با نرخ بالای ۶۰ فریم بر ثانیه و با تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
9 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. شاهد

    این دستگاه فوق العادس یجوری سایبرپانک رو خورده که آدم اصلا میمونه همون بازیه یا نه

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/rog-strix-scar-15-i9-rtx-3080ti/
ads
ads