داغ ترین ها :

نقد و بررسی گوشی A34 سامسونگ

در نقد و بررسی گوشی a34 به قابلیت‌‌های جذاب این گوشی اشاره کردیم. گوشی هوشمندی که دوربین‌های نسبتا خوبی دارد و از صفحه نمایش با کیفیت و عملکرد خوبی برخوردار است.

گوشی A34

خرید گوشی A34

امتیاز

7
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • برخوری داری از گواهی IP67 که باعث شده گوشی ضد آب باشد
  • صفحه نمایش بزرگ با نرخ نوسازی بالا
  • عملکرد خوب باتری
  • اسپیکرهای استریو با صدای شفاف
  • عملکرد خوب سخت‌افزاری

نقاط ضعف

  • شارژر داخل جعبه نیست
  • لرزشگیر دوربین می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد

در میان گوشی‌های جدید سامسونگ که قیمت مناسبی هم دارند، گوشی A34 یکی از انتخاب‌های موجود خواهد بود. محصولی که روی کاغذ مشخصات قابل قبولی دارد و ارزش پولی که برای آن پرداخت می‌کنید را دارد. با این حال تصمیم دارید با بررسی گوشی A34 شما را بیشتر با این محصول اشنا کنیم. آیا این گوشی جدید خانواده سری A سامسونگ، با توجه به قیمتی که دارد می‌تواند کاربران را راضی کند؟ در ادامه بررسی گوشی a34 به این سوال پاسخ می‌دهیم. انواع بررسی تخصصی موبایل را در سایت تکنولایف دنبال کنید.

طراحی؛ نزدیک به گوشی‌های پرچم‌دار

اولین موضوعی که در نقد و بررسی گوشی a34 باید به آن اشاره کنیم،‌ ظاهر و طراحی این گوشی است. این گوشی سامسونگ از نظر ظاهری به گوشی‌های سری S23 شبیه است. صفحه نمایشی بزرگ دارد که یک ناچ قطره‌ای روی آن دیده می‌شود. در پشت گوشی هم سه دوربین پشت را مشاهده می‌کنید که به صورت دایره‌ای زیر هم قرار گرفته‌اند.

عکس گوشی A34

گوشی A34 سامسونگ در ابعاد ۱۶۱٫۳ در ۷۸٫۱ در ۸٫۲ میلی‌متر ساخته شده و وزن آن به ۱۹۹ گرم می‌رسد. این گوشی سامسونگ فریم و قاب پشتی پلاستیکی دارد و صفحه نمایشی دارد که با یک لایه گوریلا گلس محافظت می‌شود. از ویژگی‌های جذاب این گوشی باید به پشتیبانی از گواهی IP67 اشاره کنیم که باعث شده تا عمل ۱ متری و به مدت ۳۰ دقیقه ضد آب باشد.

عکس گوشی A34 سامسونگ

روی لبه سمت راست این گوشی دکمه پاور و دکمه‌ها تنظیم صدا قرار گرفته‌اند. روی لبه سمت چپ هم هیچ چیزی دیده نمی‌شود. روی لبه بالای گوشی میکروفن و محل قرار گرفتن سیم‌کارت و کارت حافظه قرار گرفته است. روی لبه پایین هم اسپیکر، میکروفن و پورت USB-C دیده می‌شود.

درگاه شارژ گلکسی A34

زمانی که گوشی را در دست می‌گیرد حس نسبتا خوبی خواهید داشت. گوشی خیلی بزرگ نیست و ضخامت خیلی زیادی هم ندارد. به همین دلیل کار کردن با آن راحت است. اندازه گوشی هم به شکلی است که می‌توانید به راحتی با یک دست هم با گوشی کار کنید.

 

نسخه جدید lite از پرچمدار شیائومی زیر بررسی تکنولایف:
بررسی تخصصی گوشی شیائومی 13 lite

 

صفحه نمایش؛ بزرگ و درخشان

در ادامه بررسی گوشی a34 سامسونگ نوبت به صفحه نمایش آن می‌رسد. روی این گوشی خوش قیمت سامسونگ از صفحه نمایش ۶٫۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل استفاده شده است. صفحه نمایشی که با یک لایه گوریلا گلس محافظت می‌شود. این صفحه نمایش Super AMOLED از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و تا ۱۰۰۰ نیت روشنایی هم تولید می‌کند.

این امکان را خواهید داشت که نرخ نوسازی صفحه نمایش را روی ۶۹ هرتز قرار دهید تا در مصرف باتری سرفه‌جویی شود. با این حال نزخ نوسازی ۱۲۰ هرتز باعث می‌شود که بتوانید بازی‌های جدید را روان‌تر و با نرخ فریم بالاتری تجربه کنید.

صفحه نمایش گوشی A34

در حالی که صفحه نمایش رنگ‌ها را با دقت خوبی نشان می‌دهد، این امکان را خواهید داشت که تنظیمات نمایش رنگ‌ها را تغییر دهید. سامسونگ دو حالت Vivid و Natural را برای صفحه نمایش در نظر گرفته و حتی این امکان را هم در اختیار شما قرار داده که بتوانید رنگ‌ها را گرم‌تر یا سردتر کنید. حتی در حالت پیشرفته هم می‌توانید درجه رنگ‌های قرمز و سبز و آبی را تغییر دهید و آن‌ها را کم یا زیاد کنید. البته که تنظیمات پیش‌فرض صفحه نمایش آنقد خوب است که نیازی به تغییر دادن آن نخواهید داشت.

از دیگر تنظیماتی که برای صفحه نمایش این گوشی در نظر گرفته شده می‌توانیم به بالابردن میزان حساسیت صفحه نمایش به لمس اشاره کنیم.

وضوح تصویر قابل قبولی که برای این صفحه نمایش در نظر گرفته شده باعث می‌شود که به راحتی بتوانید محتوای مختلف تماشا کنید. صفحه نمایش گوشی برای وب گردی و حتی بازی کردن و تماشای ویدیو مناسب خواهد بود. بزرگ بودن صفحه نمایش باعث شده که خیلی راحت بتوانید با گوشی کار کنید.

از ویژگی‌های جذاب این گوشی خوش قیمت سامسونگ می‌توانیم به حسگر تشخیص اثر انگشت اشاره کنیم که زیر صفحه نمایش قرار گرفته است. حسگری که عملکرد دقیقی دارد و سرعت آن هم بالا است.

باتری

در بررسی گلکسی a34 باید به عملکرد باتری اشاره کنیم. از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای این گوشی هوشمند استفاده شده است. باتری عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد. اگر نرخ نوسازی صفحه نمایش را کم کنید و میزان روشنایی صفحه نمایش هم کم باشد یا در حالت خودکار و حالت دارک مود هم فعال باشد در طول روز با مشکل باتری مواجه نمی‌شوید. در تست‌هایی که انجام دادیم این گوشی برای ۱۹ ساعت وب گردی و ۲۱ ساعت تماشای ویدیو مناسب خواهد بود.

 

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که این گوشی بدون شارژر راهی بازار شده، اما از شارژرهای ۲۵ واتی سامسونگ پشتیبانی می‌کند. در مدت زمان ۱۵ دقیقه چیزی نزدیک به ۲۷ درصد باتری را می‌توانید شارژ کنید. ظرفیت باتری در مدت زمان ۳۰ دقیقه به ۴۹ درصد می‌رسد و برای شارژ کامل باتری باید یک ساعت و نیم صبر کنید.

 

تست عملکرد ارزان ترین گوشی شیائومی که می‌توانید بخرید:
بررسی شیائومی a2 +

 

اسپیکر

موضوع جالبی که در بررسی تخصصی a34 باید به آن اشاره کنیم این است که این گوشی هوشمند اسپیکر استریو دارد که البته اسپیکر دوم همان اسپیکری است که بالای صفحه نمایش قرار گرفته و در زمان صحبت کردن از آن استفاده می‌کنید. اسپیکر اصلی گوشی روی لبه پایین قرار گرفته و حجم صدای بیشتری هم تولید می‌کند. این موضوع باعث شده که تعادل صدای دقیقی را از این گوشی شاهد نباشیم. به هر حال اسپیکر اول که روی لبه پایینی قرار گرفته هم بزرگ‌تر است و هم کیفیت بهتری در مقایسه با اسپیکر دوم دارد که کوچک‌تر ساخته شده و فضای کمتری هم دارد.

با این حال اسپیکرهای در نظر گرفته شده برای این گوشی حجم صدای خوبی تولید می‌کنند و صدایی شفاف و با جزییات پخش می‌کنند. از اسپیکرها ایراد خاصی نمی‌توان گرفت چرا که عملکرد خوبی از خود ارائه می‌دهند.

ویژگی‌های نرم‌افزاری

در ادامه بررسی A34 باید به ویژگی‌های نرم افزاری این گوشی هوشمند هم اشاره کنیم. این گوشی سامسونگ با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One  UI 5.1 راهی بازار شده است. رابط کاربری نرم و روانی را روی این گوشی مشاهده می‌کنید که امکانات زیادی پیش روی کاربران قرار می‌دهد. دقیقا اکثر امکاناتی که گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ از نظر نرم افزاری ارائه می‌کنند را در این گوشی هم مشاهده می‌کنید.

این گوشی سامسونگ از ویژگی‌ صفحه نمایش همیشه روشن بهره می‌برد. ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن را می‌توانید به خوبی شخصی‌سازی کنید. می‌توانید روی صفحه نمایش همیشه روشن ساعت قرار دهید یا موزیک پلیر بگذارید.  حتی می‌توانید اعلان‌های خودتان را روی این قسمت مشاهده کنید.

از دیگر ویژگی‌های نرم افزاری این گوشی این است که می‌توانید قفل گوشی را با حسگر تشخیص صورت هم باز کنید.

همانند سایر گوشی‌هایی که به رابط کاربری One UI 5 مجهز شده‌اند، این گوشی با توجه به رنگی که برای تصویر پس زمینه انتخاب کرده‌اید می‌تواند رنگ آیکون‌ها را تغییر دهد.

 

کیفیت دوربین a54 سامسونگ را در پست زیر ببنید:
بررسی a54 سامسونگ

 

عملکرد سخت‌افزاری

حالا نوبت به این می‌رسد که در بررسی گوشی a34 سامسونگ به عملکرد سخت‌افزاری اشاره کنیم. این گوشی هوشمند به تراشه MediaTeck Dimensity 1080 مجهز شده است. تراشه‌ای که یک پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 را در خود قرار داده است.

مدلی که برای بررسی در اختیار داشتیم از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هم استفاده می‌کرد. همان‌طور که گفتیم گوشی در استفاده‌های معمولی واقعا عملکرد خوبی دارد.

برای اینکه بیشتر متوجه شویم که این گوشی چه توانی دارد از بنچمارک‌های مختلف استفاده کردیم. در ادامه می‌توانید تست بنچمارک این گوشی ها را مشاهده کنید.

بنچمارک‌ها به ما نشان می‌دهند که با گوشی خیلی قدرتمندی سروکار نداریم، اما A34 برای فعالیت‌های روزانه انتخاب مناسبی خواهد بود. از پس اجرای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی بر می‌آید و حتی برای اجرای برخی بازی‌ها آن هم روی تنظیمات گرافیکی پایین مناسب خواهد بود.

 

اقتصادی سامسونگ امسال چه قابلیت هایی دارد؟
بررسی تخصصی a14

 

تست گیمینگ گوشی A34

اما اگر به دنبال گوشی خوش قیمتی می‌گردید که بتوان با آن بازی کرد، گوشی A34 می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. به همین دلیل بازی Call of Duty Mobile را روی این گوشی نصب کردیم. بازی را می‌توانید با کیفیت پایین با نرخ فریم نسبتا خوبی روی این گوشی اجرا کنید. البته که گوشی در زمان اجرای بازی‌ها کمی گرم می‌شود.


به هر حال با گوشی A34 می‌توانید بازی‌های جدید را تجربه کنید. اما انتظار نداشته باشید که بازی‌ها با کیفیت بالایی اجرا شوند.

دوربین

گوشی A32 از ترکیب دوربین‌های جذابی استفاده می‌کند که باید در نقد و بررسی گوشی a34 به آن‌ها اشاره کنیم. دوربین اصلی این گوشی هوشمند به حسگر ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده که OIS دارد. در کنار دوربین اصلی دوربین اولتراواید با حسگر ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته و یک دوربین ماکرو با حسگر ۵ مگاپیکسلی هم دارد. دوربین سلفی این گوشی هم از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

دوربین اصلی این گوشی با استفاده از تکنیک Quad Bayer می‌تواند عکس‌هایی با وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسل ثبت کند. البته که امکان ثبت عکس با وضوح ۴۸ مگاپیکسل را هم خواهید داشت.

دوربین اولتراواید گوشی A34 هم می‌تواند با زاویه ۱۲۳ درجه عکاسی کند. البته دوربین اولتراواید به فوکوس خودکار مجهز نشده است.

دوربین ماکرو گوشی A34 به فوکوس مجهز شده و می‌تواند از فاصله ۴ سانتی‌متری عکاسی کند.

اپلیکیشن دوربین قرار گرفته شده روی این گوشی هوشمند چیز متفاوتی را در مقایسه با دیگر گوشی‌های سامسونگ ارائه نمی‌کند. در اپلیکیشن دوربین به حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری دسترسی خواهید داشت. ویژگی اصلی اپلیکیشن دوربین این است که حالت عکاسی پرو را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. در این قسمت می‌توانید ISO، سرعت شاتر، میزان وایت بالانس و فوکوس را به صورت دستی تغییر دهید.

تست گیم و دوربین نوت 12 پرو 5G را هم ببنید:
بررسی شیائومی نوت ۱۲ پرو 5g

عکاسی با دوربین اصلی

همان‌طور که گفتیم دوربین اصلی گوشی A34 می‌تواند عکس‌هایی با وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسل در اختیار شما قرار دهد. با توجه به اینکه با یک گوشی میان‌رده سروکار داریم، دوربین اصلی عکس‌هایی با کیفیت مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته در برخی صحنه‌ها احساس می‌کنید که عکس‌های ثبت شده رنگ‌های بسیار قوی‌تری دارند.

 

نقد تخصصی، نمونه عکس های دوربین و تست گیم Poco F5:
بررسی پوکو f5

 

عکاسی پرتره

در حالی که این گوشی به دوربین تشخیص عمق مجهز نشده، می‌توانید با A34 عکس‌های پرتره هم ثبت کنید. سوژه اصلی به خوبی از محیط پس زمینه جدا می‌شود و می‌توانید عکس‌های پرتره جذابی در اختیار داشته باشید. البته بعضی وقت‌ها عکاسی پرتره از سوژه‌هایی که انسان نیستند خیلی خوب انجام نمی‌شود.

 

بررسی پوکو x5 pro را بخوانید و عملکرد دوربین آنرا ببنید:
کیفیت دوربین poco x5 pro

 

عکاسی با دوربین اولتراواید

دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید این گوشی هوشمند هم می‌تواند عکس‌های مناسبی را پیش روی شما قرار دهد. عکس‌هایی که کیفیت و جزییات مناسبی دارند و نویز زیادی در آن‌ها دیده نمی‌شود. در عکس‌های اولتراواید هم مشاهده می‌کنید که رنگ‌ها قوی‌تر شده‌اند.

عکاسی با دوربین ماکرو

با دوربین ماکروی این گوشی می‌توانید از فاصله ۴ سانتی‌متری عکاسی کنید. برخورداری از فوکوس هم باعث شده که بتوانید عکس‌های ماکرو جذابی در اختیار داشته باشید.

 

کیفیت دوربین گلکسی زد فولد ۵:
نمونه عکس دوربین z fold 5

 

عکاسی با دوربین سلفی

دوربین سلفی قرار گرفته برای A34 هم می‌تواند نظر شما را به سمت خودش جلب کند. با دوربین سلفی می‌توانید عکس‌های پرتره هم ثبت کنید.

کیفیت فیلم‌برداری با A34

 


با گوشی A34 می‌توانید با وضوح تصویر 4K و نرخ ۳۰ فریم برثانیه فیلمبرداری کنید. با دوربین اولتراواید هم توانایی فیلمبرداری Full HD با نرخ ۳۰ فریم برثانیه خواهید داشت. در ادامه می‌توانید نمونه فیلمبرداری این گوشی با کیفیت Full HD را مشاهده کنید. میزان جزییات در ویدیو‌ها قابل قبول است و رنگ‌ها هم خوب به نظر می‌رسند.

عکاسی در شب با دوربین اصلی

دوربین اصلی گوشی A34 به ویژگی عکاسی در شب مجهز شده است. این ویژگی می‌تواند کیفیت عکس‌ها را در شب افزایش دهد. میزان جزییات بیشتری را مشاهده می‌کنید و نویز عکس‌ها هم کم می‌شود.

البته که دوربین اولتراواید این گوشی به ویژگی عکاسی در شب مجهز نشده و عکس‌های اولتراواید در شب کیفیت قابل قبولی ندارند.

 

گلکسی زد فلیپ 5 چگونه گوشی است؟
بررسی گوشی z flip 5 سامسونگ به همراه تست دوربین

 

آیا A34 ارزش خرید دارد؟

گوشی A34 نه تنها از نظر قیمت محصول قابل قبولی است، بلکه عملکرد خوبی هم در اختیار شما قرار می‌دهد. این گوشی برای فعالیت‌های روزانه مناسب است و از پس اجرای اپلکیشن‌‌ها به خوبی بر می‌آید. توان سخت‌افزاری این گوشی برای فعالیت‌های سنگین مناسب نیست و به همین دلیل بازی‌ها را با کیفیت خوبی اجرا نمی‌کند.

از طرف دیگر دوربین‌های این گوشی با توجه به پولی که برای آن پرداخت می‌کنید، قابل قبول است. لیست قیمت گوشی سامسونگ را می‌توانید در فروشگاه تکنولایف بررسی کنید.

سوالات متداول

آیا گوشی A34 ضد آب است؟ بله این گوشی به مدت ۳۰ دقیقه تا عمل ۱ متری آب ضدب آب است.

عملکرد دوربین‌های A34 چطور است؟ دوربین اصلی این گوشی در روز و در شب عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد. با این حال رنگ عکس‌ها بیشتر از اندازه معمول هستند.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
54 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

25 نظر

  1. Meti

    این گوشی داغ میشه

  2. رضا

    سلام ممنون از تکنولایف برای اینکه بهترین محصول رو به دست ما میرسونه من دو سال پیش A11 داشتم الان دیگه ندارم میخوام یه گوشی بخرم که هم برای گیم و هم برای دوربین عالی باشه اگه این گوشی خیلی مناسب نیست بهترین گوشی تا ۱۰ ملیون برای گیم چیه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رضا

      سلام برای گیم پوکو F4 در حالت کلی A34
  3. سبحان

    سلام من قصد خرید دارم این گوشی تمام چیزی که میخوام رو داره ولی تو گوگل زده برای کالاف مناسب نیست از طرف دیگه میگن بعد چند ماه هنگ میکنه واقعا این حرفا راسته

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سبحان

      سلام اگه فقط برای بازی میخواید شاید بهترین گزینه نباشه ولی از نظر ارزش خرید تو بازه خودش قطعا جزو بهترین هاست
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/samsung-a34/
ads
ads