داغ ترین ها :

بررسی گوشی s23 اولترا؛ ستاره جدید کهکشان سامسونگ

گلکسی S23 Ultra یکی از بهترین گوشی‌‌های اندرویدی حال حاضر و حتی یکی از بهترین گوشی‌های بازار از هر نظر شناخته می‌شود. البته که این گوشی قیمت بالایی دارد، اما امکانات بسیار خوبی را پیش روی کاربران قرار می دهد.

گلکسی S23 Ultra

خرید گلکسی S23 Ultra

امتیاز

9
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • بهترین گوشی اندرویدی بازار با کیفیت ساخت فوق العاده
  • پشتیبانی از قلم که امکانات زیادی به گوشی اضافه کرده است
  • عملکرد خوب باتری و برخورداری از شارژ سریع قابل قبول
  • دوربین‌های فوق العاده
  • عملکرد سخت‌افزاری عالی

نقاط ضعف

  • شارژر به همراه گوشی عرضه نشده
  • از نظر ظاهری تفاوت چندانی با گلکسی S22 اولترا ندارد
  • قیمت بالا

گلکسی S23 Ultra را می‌توانیم یکی از بهترین گوشی‌های سامسونگ بمانیم. محصولی که نه تنها قدرت سخت افزاری بالایی دارد، بلکه از ویژگی‌های جذاب بسیار زیادی بهره می‌برد. گلکسی اس ۲۳ اولترا یک پکیچ تمام عیار به شمار می‌آید. محصولی که تجربه خوبی از یک گوشی پرچم‌دار با امکانات فوق العاده را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. استفاده از دوربین‌های پیشرفته، جدیدترین تراشه اسنپ دراگون، صفحه نمایشی فوق العاده با کیفیت و کیفیت ساخت بالا باعث شده که این محصول بهترین گوشی اندرویدی بازار در رده پرچم‌دارها باشد. در بررسی گوشی S23 اولترا سامسونگ سعی کردیم این گوشی را از جهت‌های مختلف زیر نظر داشته باشیم. ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری که خاصی که روی این گوشی مشاهده کردیم باعث شد که بررسی گلکسی s23 ultra برای خود ما هم بسیار جذاب باشد. اگر می‌خواهید بیشتر با ستاره دنیای سامسونگ سامسونگ آشنا شوید، می‌توانید نقد و بررسی گوشی s23 ultra را مطالعه کنید.

موضوعی که در بررسی s23 ultra باید به آن اشاره کنیم این است که این گوشی سامسونگ از سخت افزار قدرتمند و گران قیمتی استفاده می‌کند. به همین دلیل S23 Ultra در کل محصول گران قیمتی به شمار می‌رود. استفاده از تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ و دوربین‌ ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی را به محصول خاص تبدیل کرده‌اند. با این حال این گوشی به جز این قسمت‌ها تفاوت زیادی با مدل قبلی ندارد. ظرفیت باتری آن در مقایسه با گلکسی S22 Ultra تفاوتی ندارد و از نظر ظاهری هم تفاوت خیلی زیادی با مدل قبلی ندارد. البته که ماژول دوربین‌های پشت تغییر کرده‌اند.

گوشی گلکسی S23 Ultra از قلم برخوردار است و چند سالی است که جایگزین سری نوت سامسونگ شده است.  قلمی که کارهای بسیار زیادی انجام می‌دهد و سامسونگ در رابط کاربری گوشی هم تغییراتی ایجاد کرده تا با گوشی بتوانید بهتر کار کنید.

آنباکس s23 ultra

قبل از اینکه به بررسی اس 23 اولترا به پردازیم، بد نیست ویدئوی انباکس گوشی s23 ultra این محصول را مشاهده کنید. در این ویدئو می‌توانید بهتر با ظاهر s23 اولترا آشنا شوید. چیزی که در جعبه گشایی s23 ultra
خواهید این است که این گوشی بسته بندی کوچکی دارد. داخل بسته بندی هم آیتم خاصی را مشاهده نمی‌کنید. تنها خود گوشی را مشاهده می‌کنید. کابل شارژ داخل آن قرار گرفته و خبری از شارژر نیست. در ادامه می‌توانید جعبه گشایی s23 اولترا را مشاهده کنید.

ظاهر؛ کیفیت ساخت؛ کمی سنگین و کمی بزرگ

در حالت کلی باید به این موضوع اشاره کنیم که گلکسی S23 اولترا از نظر ظاهری تفاوت خیلی زیادی با گلکسی S22 اولترا ندارد و نسبتا از همان زمان طراحی بهره می‌برد. البته S23 Ultra کمی مستطیل شکل طراحی شده و لبه‌های تیزتری دارد. با این حال گوشی خیلی خوب در دست قرار می‌گیرد و زمانی که آن را به دست می‌گیرید سریع متوجه یک محصول با کیفیت خواهید شد. موضوع بعدی که نظر شما را به سمت خودش جلب می‌کند، صفحه نمایش بسیار با کیفتی است. سامسونگ همیشه در قسمت صفحه نمایش عالی عمل کرده و گلکسی S23 Ultra هم دقیقا در این قسمت فوق العاده خواهد بود. صفحه نمایش بزرگ و مسطحی را روی این گوشی مشاهده می‌کنید. صفحه نمایشی که حاشیه‌های بسیار باریکی دارد و فضای زیادی را برای تماشای محتوا پیش روی شما قرار می‌دهد.

عکس پشت گوشی S23 ultra

صفحه زیر صفحه نمایش حسگر تشخیص اثر انگشت هم قرار گرفته بسیار سریع و دقیق است. همچنین باید بگوییم که صفحه نمایش این گوشی روشنایی فوق العاده‌ای هم تولید می‌کند که باعث شده در هر محیطی خیلی راحت بتوانید با آن کار کنید.

قاب پشتی این گوشی به صورت مات طراحی شده است. اتفاقی که باعث شده اثر انگشت روی قاب پشتی گوشی خیلی خودنمایی نکند. قاب پشتی هم کاملا مسطح طراحی شده و تنها ماژول دوربین است که روی آن کمی برامدگی ایجاد کرده است.

سامسونگ برای این که اس ۲۳ اولترا کیفیت فوق العاده‌ای پیدا کند، از فریم آلومینیومی استفاده کرده است. فریمی که نام آن Armor Aluminum است. صفحه نمایش و قاب پشتی گوشی هم با یک لایه گوریلا گس ویکتوس پلاس محافظت می‌شود.

لبه سمت چپ گوشی S23 اولترا

در ادامه بررسی گوشی s23 اولترا باید به این موضوع اشاره کنیم که این گوشی هوشمند از گواهی IP68 بهره می‌برد. استانداردی که باعث شده این گوشی تا عمق ۱٫۵ میتری و به مدت ۳۰ دقیقه در برابر نفوذ آب مقاوم باشد.

با نگاهی به پشت گوشی متوجه می‌شوید که ماژول دوربین در مقایسه با مدل قبلی متفاوت طراحی شده است. دوربین‌ها به صورت مجزا طراحی شده‌اند و به شکل دایره‌ای به نظر می‌رسند.  سه دایره بزرگ را روی پشت گوشی مشاهده می‌کنید.  روی صفحه نمایش گوشی هم دوربین سلفی را داخل ناچ حفره‌ای مشاهده می‌کنید.

باید به این موضوع هم اشاره کنیم که گلسی S23 Ultra گوشی نسبتا سنگینی به شمار می‌رود. وزن این گوشی در مقایسه با مدل سال گذشته کمی افزایش پیدا کرده است. اکنون با گوشی‌ای سروکار دارید که وزن آن به ۲۳۴ گرم می‌رسد. گلکسی S22 Ultra هم ۲۲۸ گرم وزن داشت.

همان طور که گفتیم گلکسی S23 Ultra بسیار شبیه به مدل سال گذشته راهی بازار دشه است. روی لبه سمت راست دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور را مشاهده می‌کنید. روی لبه سمت چپ گوشی هم هیچ چیز دیده نمی‌شود.

روی لبه پایین گوشی محل قرار گرفتن قلم، اسپیکر، پورت شارژ، میکروفن و محل قرار گرفتن سیم‌کارت را مشاهده می‌کنید. روی لبه بالای گوشی هم تنها میکروفن دوم را مشاهده می‌کنید. باید بگوییم که این گوشی از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند.

 

نقد و بررسی نزدیکترین دوربین به این گوشی سامسونگ:
بررسی هواوی میت 50 پرو

 

صفحه نمایش؛ کیفیت فوق العاده و روشنایی عالی

در ادامه بررسی گلکسی s23 ultra می‌خواهیم به ویژگی‌های صفحه نمایش این محصول اشاره کنیم. همان طور که گفتیم سامسونگ یکی از بهترین صفحه‌های نمایش را روی این گوشی قرار داده است. البته که صفحه نمایش این گوشی دقیقا همان مدلی است که روی S22 Ultra قرار گرفته بود.  با این حال همچنان صفحه نمایش بسیار با کیفیتی را روی این محصول مشاهده می‌کنید.

مشخصات صفحه نمایش گلکسی S23 اولترا

مشخصات کلی
انداره صفحه نمایش ۶٫۸ اینچ پنل Dynamic AMOLED 2X با پشتیبانی از HDR10+
وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
میزان روشنایی ۱۷۴۰ نیت پوشش محافظ گوریلا گلس ویکتوس

روی این گوشی هوشمند از صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی QHD+ استفاده شده که وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. از صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X برای این گوشی استفاده شده که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و از HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش این گوشی از قلم پشتیبانی می‌کند و تا ۱۲۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند. البته در حالت خودکار میزان روشنایی صفحه نمایش به ۱۷۵۰ نیت می‌رسد. میزان روشنایی‌ای که این صفحه نمایش تولید می‌کند، باعث شده که به راحتی بتوانید در هر محیطی با این گوشی کار کنید. استفاده از این گوشی زیر نور خورشید فوق العاده است.  صفحه نمایش زاویه دید بسیار خوبی دارد و رنگ‌ها را هم فوق العاده نشان می‌دهد. شما یکی از روشن‌ترین و با کیفیت‌ترین صفحه های نمایش روی یک گوشی هوشمند را مشاهده می‌کنید.

صفحه نمایش گوشی S23 ultra

سامسونگ برای صفحه نمایش این محصول از دو پوشش رنگی استفاده کرده است. به صورت پیش فرض حالت نمایش رنگ‌ها روی Vivid قرار گرفته است. این حالت پوشش رنگی باعث شده که به اندازه کافی استاندارد رنی DCI-P3 رعایت شود.  البته که می‌توانید با مراجعه به قسمت تنظیمات پیشرفته حالت نمایش رنگ‌ها را تغییر دهید.

حالت نمایش رنگ Natural هم برای صفحه نمایش در نظر گرفته شده است. این حالت از استاندارد sRGB پشتیبانی می‌کند و باز هم می‌توانید قدرت نمایش رنگ‌ها در این حالت را هم تغییر دهید.

موضوع بعدی که در نقد و بررسی گوشی s23 ultra باید به آن اشاره کنیم این است که صفحه نمایش این گوشی نرخ نوسازی بالایی دارد. دو حالت Adaptive و Standard نام دارد. البته در هر دو حالت نرخ نوسازی با توجه به فعالیت کاربران تغییر می‌کند. در حالت استاندارد می‌توانید به نرخ نوسازی تا ۶۰ هرتز دسترسی داشته باشید و در حالت Adaptive هم می‌توانید به نرخ نوسازی تا ۱۲۰ هرتز دسترسی داشته باشید.

تنظیمات مربوط به نرخ نوسازی صفحه نمایش

تنظیمات مربوط به نرخ نوسازی صفحه نمایش

 

یک گوشی گیمینگ حرفه ای زیر تست:
بررسی بلک شارک ۵ پرو

 

عملکرد باتری

حالا در بررسی s23 ultra نوبت به باتری می‌رسد. این گوشی همانند گلکسی S22 Ultra از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. البته استفاده از تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ باعث شده که مصرف باتری این گوشی کمتر باشد.

در تست‌‌هایی که روی گوشی انجام دادیم متوجه شدیم که گلکسی S23 Ultra تا ۲۹ ساعت برای تماس تلفنی مناسب است.  در حالتی که گوشی به شبکه وای-فای متصل باشد هم می‌توانید تا ۲۱ ساعت وب گردی کنید و تا ۲۳ ساعت ویدیو تماشا کنید.

این گوشی هوشمند سامسونگ بدون شارژر راهی بازار شده و تنها کابل در اختیار دارید. این گوشی از شارژر ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند که باید آن را جداگانه تهیه کنید.

با شارژر ۴۵ وات می‌توانید زیر یک ساعت کل ظرفیت باتری را شارژ‌کنید.  در مدت زمان کمتر از ۳۰ دقیقه هم می‌توانید ۶۷ درصد ظرفیت باتری را شارژ کنید.  گوشی گلکسی S23 اولترا از شارژ بی‌سیم ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند.

اسپیکر ؛ فوق العاده با کیفیت

در ادامه بررسی اس 23 اولترا باید به کیفیت اسپیکرهای این گوشی هم اشاره کنیم. سامسونگ از سختار هیبریدی برای اسپیکرهای گلکسی S23 اولترا استفاده کرده است. هیبریدی به این معنی است که اسپیکر اصلی روی لبه پایین قرار گرفته و اسپیکر دوم همان اسپیکری که هست در زمان مکالمه از آن استفاده می‌کنید. درست است که در این حالت هم صدای استریو خواهید شنید، اما اسپیکری که روی لبه پایین قرار گرفته قدرت بیشتری دارد.

اسپیکر گلکسی S23 اولترا

در حالت کلی باید بگوییم که گلکسی S23 اولترا صدای بسیار خوبی تولید می‌کند. در واقع کیفیت صدای این گوشی از اکثر گوشی‌هایی که تا این لحظه راهی بازار شده‌اند بیشتر است و به راحتی می‌توان آن را با کیفیت صدای آیفون ۱۴ پرو مکس مقایسه کرد.  سامسونگ از اسپیکر بزرگی روی گلکسی S23 Ultra استفاده کرده که نه تنها حجم صدای زیادی تولید می‌کند، بلکه صدایی پخش می‌کند که جزییات مناسبی دارد. صدای خواننده را واضح خواهید شنید، صدای سازها را با تفکیک خوبی می‌شنوید و حتی باس مناسبی را هم احساس می‌کنید.

اسپیکرها از استاندارد دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند که می‌توانید این قابلیت را از بخش تنظیمات فعال کنید.

رابط کاربری؛ قلم جادویی سامسونگ

در بررسی گوشی s23 اولترا نوبت به رابط کاربری و ویژگی‌های نرم‌افزاری می‌رسد. جدیدترین گوشی سامسونگ با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 راهی بازار شده است. ویژگی‌های کلی رابط کاربری One UI 5.1 را روی دیگر گوشی‌های سامسونگ هم دیده بودیم. رابط کاربری زیبا و سریعی که امکانات شخصی‌سازی زیادی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. با این حال گلکسی S23 Ultra در قسمت رابط کاربری به دلیل برخورداری از قلم، امکانات بیشتری را رائه می‌کند.

زمانی که برای اولین‌بار قلم را از گوشی خارج می‌کنید، با راهنمای استفاده از قلم مواجه می‌شوید. در استفاده‌های بعدی وقتی قلم را از گوشی خارج می‌کنید، به منوی دسترسی سریع برای اجرای برخی اپلیکیشن‌ها با قلم دسترسی خواهید داشت. این اپلیکیشن‌ها شامل نوت، اسمارت سلکت، اسکرین رایت، لایو مسیج، طراحی با واقعیت افزوده و ترجمه می‌شوند. می‌توانید با قلم بنویسید. این ویژگی از ۱۰۰ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند.

کار با قلم گلکسی اس 23 اولترا

قلمی که سامسونگ برای این گوشی عرضه کرده، خودش باتری دارد و از حسگر تشخیص جهت هم بهره می‌برد. البته این قلم از بلوتوث و شتاب سنج مجهز شده است. این قلم از قابلیت Air Actions هم بهره می‌برد و بسیاری از زست‌‌های حرکتی  را بدون تماس با صفحه نمایش گوشی انجام می‌دهد.

قلم در نظر گرفته شده برای گلکسی S23 Ultra باعث شده که بتوانید کارهای مختلفی با گوشی انجام دهید. قابلیت Smart Selec باعث می‌شود که بتوانید از صفحه نمایش گوشی به شکل های مختلف اسکرین شات تهیه کنید. حتی می‌توانید متن را از روی عکس‌‌ها خارج کنید و نوشته را داخل نوت قرار دهید.  حتی می‌توانید تصاویر GIF برای خودتان درست کنید.

روی صفحه نمایش می‌توانید بنویسید. می‌توانید روی تصاویری که ذخیره کرده‌اید یادداشت کنید. برای این کار به قلم‌های مختلف دسترسی خواهید داشت. حتی می‌توانید کلمه مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و آن را ترجمه کنید.

قابلیت Air Actions هم امکانات خوبی پیش روی شما قرار می‌دهد. می‌توانید به گالری بروید و پیش نمایش عکس‌ها را مشاهده کنید. می‌توانید قلم را روی تقویم بگیرید و کارهایی که باید در یک روز انجام بدهید را ببینید. حتی با قلم می‌توانید از لبه های گوشی به سمت بالا و یا پایین حرکت کنید.

قراردادن قلم گوشی S23 ultra

گوشی گلکسی S23 Ultra از ویژگی Split-Screen بهره می‌برد و می‌توانید چندین اپلیکیشن را در کنار هم اجرا کنید. در این حالت قلم به شما کمک زیادی می‌کند. صفحه نمایش بزرگ این گوشی باعث شده که بتوانید به راحتی دو اپلیکیشن را در کنار هم اجرا کنید.

وبگردی با S23 ultra

عملکرد سخت‌افزاری؛ قوی‌تری گوشی بازار

در ادامه بررسی گوشی s23 اولترا باید به عملکرد این گوشی اشاره کنیم. گلکسی S23 Ultra را می‌توانیم یکی از قوی‌تری گوشی‌های موجود در بازار نام ببریم. این گوشی به تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ مجهز شده  که به شکل خاص برای این گوشی ساخته شده است. در واقع تراشه  قرار گرفته روی S23 اولترا اورکلاک شده و در مقایسه با مدل رایج این تراشه قدرت و سرعت بیشتری دارد. موضوع جالب دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که این گوشی تنها با تراشه اسنپ دراگون راهی بازار شده و دیگر خبری از تراشه اگزینوس روی این گوشی‌ها نیست.

از مزیت‌های تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ در مقایسه با تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ می‌توانیم به ۳۵ درصد عملکرد بهتر و ۴۰ درصد مصرف بهینه CPU اشاره کنیم. این تراشه از CPU هشت هسته‌ای تشکیل شده است. پردازنده گرافیکی این محصول هم ۲۵ درصد عملکرد بهتر و ۴۵ درصد مصرف انرژی بهتری دارد که سرعت فوق‌العاده‌ای دارد. این گوشی هوشمند از رم LPDDR5X و حافظه داخلی UFS 4 بهره می‌برد.

تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ که به صورت اختصاصی روی گلکسی S23 Ultra قرار گرفته، از یک هسته X3، دو هسته A715 و دو هسته A710 و سه هسته A510 استفاده می‌کند. از پردازنده گرافیکی Adreno 740 هم روی این تراشه استفاده شده که فرکانس آن روی ۷۱۹ مگاهرتز قرار دارد.

برای اینکه قدرت این گوشی سامسونگ را به چالش بکشیم از بنچمارک‌های مختلفی از جمله GeekBench، 3D Mark، PC Mark و GFX Bench استفاده کردیم. در ادامه می‌توانید نتایج این بنچمارک‌ها را مشاهده کنید.

چیزی که مشاهد کردیم، عملکرد فوق العاده این گوشی در بنچمارک‌ها بود. سامسونگ نشان داده که یکی از قوی‌ترین گوشی‌های بازار را راهی بازار کرده که از پس هر کاری بر می آید. این گوشی برای بازی کردن گزینه‌ای فوق العاده خواهد بود. برای پردازش‌های سنگین هم عالی است و کاری نیست که نتواند از پس آن بر بیاید. موضوع جالبی که به آن برخوردیم این است که این گوشی در پردازش‌‌های سنگین پایداری بسیار خوبی دارد. گوشی به سختی گرم می‌شود و این موضوع یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. التبه در بنچمارک‌های طولانی مدت مشاهده کردیم که گوشی گرم می‌شود که البته این موضوع کاملا طبیعی خواهد بود.

برای تست‌های بیشتر از بازی‌های مطرح روز استفاده کردیم. در ادامه می‌توانید تست گیمینگ s23 ultra را مشاهده کنید.

تست گیمینگ S23 ultra

برای تست گیمینگ s23 ultra از بازی‌های Call of Duty Mobile، Diablo و Asphalt استفاده کردیم. در ادامه می‌توانید تنظیمات اجرای این بازی‌ها و نمونه گیم پلی بازی را مشاهده کنید:

تست گیمینگ S23 Ultra با Call of Duty Mobile

بازی Call of Duty Mobile با دانلود تکسچرهای باکیفیت عملکرد بسیار خوبی روی این گوشی دارد. بازی با نرخ نوسازی بالایی اجرا می‌شود و از نظر گرافیکی فوق العاده است. در تست‌هایی که از این گوشی گرفتیم متوجه شدیم که در طولانی مدت گوشی گرمای کمی تولید می‌کند و همیشه عملکرد خوبی از این بازی نشان می‌دهد.

 

تست گیمینگ S23 Ultra با بازی Asphalt 9

تنظیمات گرافیکی آسفالت 9 در گلکسی اس 23 اولترا

بازی اسفالت ۹ هم با کیفیت فوق العاده‌ای روی این گوشی اجرا می‌شود. بازی نه تنها گرافیکی بسیار خوبی دارد بلکه با نرخ فریم بالایی هم اجرا می‌شود.

 

 

راهنمای خرید و معرفی برترین مدل های لپ تاپ گیمینگ:
بهترین لپ تاپ های گیمینگ

 

تست گیمینگ S23 Ultra با بازی دیابلو

بازی دیابلو هم از آن دسته بازی‌هایی است که تنظیمات گرافیکی بسیار متعددی دارد و می‌تواند گوشی‌های پرچم‌دار را به چالش بگشید. این بازی روی S23 Ultra کیفیت فوق العاده‌ای داشت و با نرخ فریم مناسبی اجرا شد.

 

عملکرد دوربین؛ دوربین‌هایی فوق العاده برای تمام لحظه‌ها

گلکسی S23 اولترا، همانند سایر قسمت‌های این گوشی عملکرد خوبی در قسمت دوربین دارد. شاید یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌های این گوشی که همه دوست دارند درباره آن بیشتر بدانند هم دوربین باشد. در بررسی گلکسی s23 ultra می‌خواهیم به تست دوربین s23 ultra بپردازیم.

اولین چیزی که در تست دوربین s23 ultra باید به آن اشاره کنیم، این است که دوربین اصلی آن به حسگر HP2 سامسونگ مجهز دشه است. حسگری ۲۰۰ مگاپیکسلی  که در ادامه به عملکرد آن اشاره می‌:نیم. سامسونگ از تکنولوژی Tetra2Pixel RGB Bayer Pattern  برای این حسگر استفاده تا بتواند از ۱۶ پیکسل را به یک پیکسل تبدیل کند. در نتیجه این گوشی عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع این دوربین عکس‌هایی با وضوح تصویر 4000  در ۳۰۰۰ پیکسل در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حالتی که با کیفیت ۲۰۰ مگاپیکسلی عکاسی کنید عکس‌هایی با وضوح تصویر ۱۶۳۲۰ در ۱۲۲۴۰ پیکسل ثبت کند.  حتی می‌توانید عکس‌هایی با کیفیت ۵۰ مگاپیکسل ثبت کنید که وضوح آن‌ها به ۸۱۶۰ در ۶۱۲۰ می‌رسد.

عکس گوشی S23 ultra

دوربین اولتراواید هم از حسگر IMX564 سونی استفاده می‌کند که فوکوس دو پیکسلی دارد.  این دوربین با زاویه دید ۱۲۰ درجه عکاسی خواهد کرد.

دوربین تله هم برای این گوشی در نظر گرفته شده که از حسگر IMX754 سونی استفاده می‌کند. حسگری ۱۰ مگاپیکسلی که  که تا سه برابر زوم می‌کند. دوربین پریسکوپ هم روی این گوشی قرار گرفته تا ۱۰ برابر زوم می‌کند. هر دوی این دوربین‌ها از لرزشگیر برخوردارند.

گوشی گلکسی S23 Ultra از دوربین سلفی باکیفیتی هم برخوردار است. از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی S5K3LU برای این گوشی استفاده شده که می‌تواند با زاویه ۸۰ درجه عکاسی کند. باید بگوییم که یکی از رده‌بالاترین دوربین‌های سلفی را روی این گوشی مشاهده می‌کنید. دوربینی که فوکوس خودکار هم دارد.

اپلیکیشن دوربین گلکسی S23 Ultra عملکرد خوبی دارد و امکانات بسیار مناسبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. با سوایپ به سمت چپ و راست می‌توانید به حالت های مختلف عکاسی و فیلم برداری دسترسی داشته باشید. در رابط کاربری دوربین چار درجه زوم را مشاهده می‌کنید. زوم ۱ برابر، سه برابر، ۶ برابر و ۱۰ برابر که با تپ کردن روی آن‌ها می‌توانید به درجه‌های بیشتری از جمله زوم ۲ برابر، زوم ۳۰ برابر و زوم ۱۰۰ برابر دسترسی داشته باشید. موضوعی که به خوبی قدرت زوم s23 ultra را نشان می‌دهد. زوم ۱۰۰ برابر عکس‌های بسیار با کیفیتی را پیش روی شما قرار می‌دهد و باعث می‌شود که تصاویر با کیفیتی از فاصله‌ای بسیار دور ثبت کنید.

عکاسی با سامسونگ S23 ultra

در قسمت دوربین اصلی می‌توانید مشخص کنید که دوربین با کیفتی عکس می‌گیرد. می‌توانید عکس‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی و ۵۰ مگاپیکسلی در این حالت ثبت کنید. دوربین سلفی قرار گرفته روی این گوشی هم از دو حالت زوم برخوردار است و می‌توانید در حالت سلفی عکس‌‌های دسته جمعی هم ثبت کنید.

اپلیکیشن دوربین گلکسی S23 Ultra از حالت عکاسی در شب هم برخوردار است.  البته این حالت معمولا به صورت خودکار فعال است، اما می‌توانید آن را غیر فعال کنید.  حالت عکاسی پرو هم روی این گوشی مشاهده خواهید کرد. در حالت پرو می‌توانید روی سرعت شاتر و سایر ویژگی‌های دوربین تغییرات دلخواه خودتان را اعمال کنید.

در ادامه تست دوربین s23 ultra باید بگوییم که این گوشی می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت RAW تهیه کند.

عکاسی در روز روشن با گلکسی S23 Ultra

چیزی که به جرات می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که گلکسی S23 Ultra عکس‌های بسیار با کیفیتی را پیش روی شما قرار می‌دهد. عکس‌هایی را در اختیار خواهید داشت که رنگ‌های فوق العاده‌ای دارند و سایه‌ها را به خوبی ثبت می‌کنند.  عکس‌هایی که این گوشی ثبت می‌کند، سریع نظر شما را به خود جلب می‌کند. عکس‌هایی که دوربین اصلی ثبت می‌کند، عکس‌های درخشانی هستند و می‌توانیم بگوییم که نویز ندارند. همان طور که گفتیم با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی می‌توانید عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی هم ثبت کنید. در هر حالتی مشاهده می‌کنید که این گوشی عکس‌های با کیفیتی ثبت می‌کند. عکس‌های عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی هم جزییات قابل قبولی دارد و نظر شما را به سرعت به خود جلب می‌کنند.

 

مانیتور های برتر امروز بازار ایران را در مطلب زیر معرفی کردیم:
بهترین مانیتور

 

عکاسی با دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید گلکسی S23 Ultra در مقایسه با گلکسی S22 Ultra عملکرد بسیار بهتری برای حذف نویز دارد. عکس‌های اولتراواید بسیار با کیفیت و تمیز هستند و جزییات مناسبی را در آن‌ها مشاهده می‌کنید. عکس‌های اولتراواید رنگ‌ها خوبی دارند و از داینامیک رنج مناسبی بهره می‌برند. اتفاقی که باعث شده عکس‌ها جزییات خوبی داشته بانشد.

عکاسی پرتره با گلکسی S23 Ultra

با این گوشی می‌توانید عکس‌های پرتره با زوم یک برابر تا ۳ برابر ثبت کنید.  عکس‌های پرتره فوق العاده‌ای هم با این گوشی ثبت خواهید کرد. عکس‌هایی که درخشانی مناسبی دارند و مشاهده می‌کنید که سوژه اصلی به خوبی از محیط پس زمینه جدا شده است.

عکاسی با دوربین سلفی

دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی هم عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد. عکس‌های جزییات مناسبی دارند و از روشنایی و رنگ مناسبی هم بهره می‌برند.

 

بهترین گوشی برای عکاسی کدام است؟ مطلب زیر را بخوانید:
گوشی با کیفیت دوربین بالا

 

عکاسی در شب با دوربین اصلی S23 Ultra

در ادامه تست دوربین s23 ultra می‌خواهیم به کیفیت عکاسی این گوشی در شب اشاره کنیم. همان طور که گفتیم این گوشی به حالت عکاسی در شب به صورت خودکار مجهز دشه است. این حالت نسبت به نور محیط عکاسی می‌کند. هر چقدر نور محیط کمتر باشد، ثانیه‌های بیشتری برای جذب نور سپری می‌کند. در نهایت اما عکس‌های بسیار با کیفیتی در اختیار خواهید داشت. جزییات را در عکس‌ها مشاهده می‌کنید که فوق العاده هستند. در حالت عکاسی در شب عکس‌های رنگ‌های متعادلی دارند و سطح جزییات مناسبی را به نمایش در می‌آورند. در این حالت عکس‌ها نویز بسیار کمی هم دارند.

عکاسی در شب با دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید گوشی گلکسی S23 اولترا هم عملکرد قابل قبولی دارد. می‌توانید عکس‌هایی را در اختیار داشته باشید که داینامیک رنج مناسبی دارند و جزییات مناسبی را ثبت می‌کنند.

عکاسی ماکرو با گلکسی S23  اولترا

با گوشی گلکسی  S23 اولترا می‌توانید عکس‌های ماکرو با کیفیتی در اختیار داشته باشید. دوربین پرتره زمانی فعال می‌شود که به سوژه بسیار نزدیک شوید. عکس‌های مارکرو هم کیفیت خوبی دارند و می‌توانند جزییات بسیار زیادی را به شما نشان دهند.

قدرت زوم s23 ultra

اما زوم ۱۰۰ مگاپیکسلی این گوشی باعث شد که درباره آن هم صحبت کنیم. زوم ۱۰۰ مگاپیکسلی شاید کیفیت خیلی بالایی نداشته باشد و عکس‌های چندان شفافی به شما ارائه نکند؛ اما وقتی نتیجه این عکس‌ها را مشاهده می‌کنید، از عملکرد آن تعجب خواهید کرد. زوم ۱۰۰ برابری می‌تواند سوژه‌های بسیار دور را به خوبی به نشان دهد. در ادامه می‌توانید نمونه‌ای از قدرت زوم s23 ultra را مشاهده کنید:

کیفیت فیلمبرداری گلکسی S23 Ultra

در ادامه تست دوربین s23 ultra باید به کیفیت فیلمبرداری این گوشی هم اشاره کنیم. این گوشی می‌تواند با وضوح تصویر 8K و با نرخ ۳۰ فریم برثانیه فیلم برداری کند. امکان فیلم برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم برثانیه را هم خواهید داشت. دوربین اصلی از لرزشگیر هم برخوردار است و به همین دلیل ویدیوهای جذابی در اختیار خواهی داشت. ویدیوهای 8K با کدک h.265 HEVC ضبط می‌شوند. البته در حالت‌های فیلمبرداری دیگر می‌توانید با کدک h.264 و h.265 فیلم‌برداری کنید. تمام این ویدیوها با صدای استریو 256K ضبط می‌شوند. ویدیوهای 8K با بیت ریت ۸۰ مگابیت برثانیه ضبط می‌شوند. ویدیوهای 4K هم با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم برثانیه با بیت ریت ۵۰ مگابیت و ۸۰ مگابیت برثانیه ضبط می‌شوند. ویدیوهای 4K کیفیت قابل قبولی دارند و تعادل رنگی خوبی در آن‌ها مشاهده می‌شود. ویدیوها کیفیت بسیار خوبی دارند و نویزی در آن ها دیده نمی‌شود. ویدیوها از داینامیک رنج بسیار خوبی بهره می‌برند و به راحتی می‌توانید از ویدیوها در پروژه‌های مختلف استفاده کنید. در ادامه می‌توانید کیفیت فیلمبرداری این گوشی را مشاهده کنید:

 

فیلمبرداری در حالت آهسته

گوشی گلکسی S23 Ultra امکان فیلم‌برداری با صورت Super Slow-Motion را دارد. این ویدیوها در نوع خود بسیار جذاب هستند. می‌توانید از صحنه‌اهی بسیار سریع ویدیوهای جذابی ثبت کنید. ویدیوها رنگ‌های خوبی دارند و حالتی که آهسته می‌شوند هم کیفیت خودشان را از دست نمی‌دهند. این ویدیوها جزییات خوبی ثبت می‌کنند، روشنایی بسیار خوبی دارند و جزییات قابل قبولی را نشان می‌دهند.

 

آیا گلکسی S23 Ultra ارزش خرید دارد؟

در نقد و بررسی گوشی s23 ultra سعی کردیم شما را با یکی از قوی‌تری و بهترین گوشی‌های اندرویدی و حتی بازار اشنا کنیم. البته که این گوشی هوشمند قیمت بالایی دارد و این موضوع قطعا باعث می‌شود که خیلی‌ها این گوشی را خریداری نکنند. با این حال اگر می‌خواهید یک گوشی همه فن حرف داشته باشید، S23 اولترا می‌تواند گزینه‌ای فوق العاده باشد. همان‌طور که در بررسی s23 ultra به آن اشاره کردیم، این گوشی در همه زمینه‌ها فوق العاده عمل کرده است. این گوشی از صفحه نمایش بسیار با کیفیتی استفاده می‌کند. اسپیکرهای با کیفیتی دارد که حجم صدای مناسبی تولید می‌کنند. از طرف دیگر دوربین‌های این گوشی فوق العاده ظاهر شده‌اند و در هر شرایطی می‌توانند عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیتی در اختیار شما قرار دهند. سخت‌افزار این گوشی هم برای اجرای بازی‌های جدید روی بالاترین کیفیت فوق العاده است. تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ که به شکل خاص برای این گوشی توسعه پیدا کرده است هم باعث شده که همه چیز نرم و روان اجرا شود. گوشی گرمای زیادی تولید نمی‌کند و در سنگین‌ترین پردازش‌ها هم کمی گرم می‌شود و همیشه متعادل عمل می‌کند.

تمام این موارد باعث شده که S23 Ultra یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار باشد. اگر درخواستی برای بررسی گوشی مورد نظر خود دارید از طریق نظرات با ما در میان بگذارید، همچنین در مورد گلکسی اس 23 اولترا هم انتقادات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا داخل بسته‌نبدی گوشی s23 اولترا شارژر وجود دارد؟ خیر. این گوشی از شارژر برخوردار نیست.

آیا گوشی s23 ultra ضد آب است؟ گلکسی S23 الترا مقاوم در برابر آب است، اما ضدآب نمی‌باشد. توصیه نمی‌کنیم آن را درون آب استفاده کنید اما طبق گواهی ip68 یعنی تا عمق 1.5 متر در آب به مدت 30 دقیقه دوام می‌آورد.

آیا S23 Ultra از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند؟ خیر. این گوشی هوشمند از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند.

آیا گوشی s23 ultra با توجه به قیمت ارزش خرید دارد؟ اگر میخواهید یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار را در اختیار داشته باشید، اس ۲۳ اولترا بهترین انتخاب شما خواهد بود. این گوشی از جدیدترین تکنولوژی‌های روز استفاده می‌کند. در غیر این صورت خرید این گوشی تنها برای شما هزینه زیادی به همراه خواهد داشت. این گوشی برای افرادی مناسب است که واقعا می‌خواهند در هر شرایطی عملکرد بسیار خوبی را تجربه کنند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
18 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

17 نظر

  1. محمدمحمدی

    باسلام توبازار فروشگاههای محصولات سامسونگ s22 را برای بازدید گذاشتن ولی تماما میگن این مدل نیست واجبارا باید سراغ مدلهای گرانقیمت تر یا ارزانتر برویم علتش؟ شاید برای تشویق خرید مدلهای پرچمدار وجدید سامسونگ باشه خلاصه هرکی به فکر خویشه ما رفتیم واسه اس ۲۲ گفتن نگرد نیست خلاصه وبناچار ۲۳ ملیون گذاشتیم رو ۴۰ ملیون تا توفیق زیارت اس ۲۳ اولترا رو پیداکنیم ایشااله مثل ویدیوهای قدیم خاروخفیف بشه یه جورایی کوچیک وبزرگ رو به موبایل عاذت دادن حالا هم تا یه پولی دستمون میاد میشه نوبت گوشی یکی از اعضای خانواده دو دستی تحویل موبایل فروشی میدیم

  2. Aylin

    میشه واقعا به عنوان تبلت هم ازش استفاده کرد؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Aylin

      سلام وقت بخیر منظورتون متوجه نمیشم؟
  3. Fr

    سلام
    آیا این گوشی secure folder هم داره؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Fr

      سلام بله
  4. حامد

    من چند روزه این گوشی رو خریدم واسه اطلاع دوستان آخر مهر۱۴۰۲ رنگ مشکی ۲۵۶ گیگ حافظه (رم۸ سفارش اروپا و آمریکای شمالی است)ساخت ویتنام سفارش عرب(سه لیبل )(روز خرید دلار ۵۱۰۰۰ تومان بود)خریدم ۴۹ میلیون تومان.
    هنوز فرصت نکردم باهاش ور برم و آموزشهاش رو بخونم.اما به عنوان یک کاربر چندروزه باید بگم بی نظیره و در همه آیتم ها نامبر وانه.من میخاستم اس۲۲ بگیرم،اما ازونجایی که جدیدا کار دولت قاچاق اعلام کردن گوشی های پرچمدار شده ترسیدم دو روز دیگه همین مدل هم ریجستر ممنوع بشه.واسه همین جدید ترین مدل رو خریدم که تا ۵ سال دغدغه آپدیت نداشته باشم😴

  5. عبدالمهدی بشکار

    سلام .
    درحال بنده گوشی اس ۲۳ دارم. ولی میخواهم از تمام امکاناتش کمال بهره را ببرم. یک اموزش جالبی از شما برادر ارجمند درخواست دارم.

  6. Mm

    یه سوال مثله ایفون میتونی عکسای شکار لحظه خوبی داشته باشه و تند تند عکس بگیره؟

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به Mm

      سلام. بله می‌تونه
  7. سارا

    خدایی دوربین این گوشی خداست.خداااااااااااااااااا

    1. سمیه عربی

      پاسخ به سارا

      بله یکی از بهترین کیفیت های حال حاضر رو داره
  8. مهدی

    تازه رسیده به طراحی های قدیمی سونی. شبیه xzp زده

  9. غزاله

    الان خودتون بین این و S22 اولترا کدومو پیشنهاد میکنید؟

    1. ƁęMîīṬã

      پاسخ به غزاله

      قبل خرید کامل تحقیق کن ک پیمون نشی.. یجا ک دست دوم دارن این دو.مدل رو.حتما از فروشنده بخاه ک کیفیت دوربینش رو نشونت بدن
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به غزاله

      سلام وقت خوش اگه دوربین اولویت هست براتون و عکس‌های خیلی حرفه‌ای میخواید S23 ultra در غیر این صورت ارزش خرید S22 ultra بسیار زیاد هست
      1. میلاد

        پاسخ به احسان نیک پی

        s22ultra خیلی پردازنده افتضاحی داره باطری به شدت ضعیف
  10. شایان

    چ اسلوموشون خفنی میگیره

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/samsung-galaxy-s23-ultra/
ads
ads