داغ ترین ها :

بررسی گوشی M32 سامسونگ

گوشی M13 سامسونگ بیشتر برای افرادی مناسب است که به دنبال گوشی هوشمندی میگردند که باتری فوق‌العاده‌ای داشته باشد. باتری این گوشی هوشمند بیش از یک روز برای فعالیت‌های روزانه شما را همراهی خواهد کرد.

گوشی M32 سامسونگ

خرید گوشی M32 سامسونگ

امتیاز

6.5
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • قیمت مناسب
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • عملکرد خوب دوربین‌ها در روز
  • باتری فوق‌العاده

نقاط ضعف

  • عملکرد گوشی بعضی مواقع کند می‌شود
  • دوربین ماکرو عملکرد خوبی ندارد
  • اسپیکر عملکرد خیره کننده‌ای ندارد

گوشی گلکسی M32 از جمله‌ محصولات ریبرند شده سامسونگ به شمار می‌رود که در بازار برخی کشورها با اسم دیگری هم عرضه شده است.  در واقع می‌توانیم بگوییم که گوشی گلکسی M32 همان گوشی گلکسی A32 است. این دو گوشی ویژگی‌های مشترک بسیار زیادی با هم دارند که از بین آن‌ها می‌توانیم به صفحه نمایش Super AMOLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و وضوح تصویر Full HD+ اشاره کنیم. البته که این دو گوشی هر دو به تراشه مدیاتک Helio G80 مجهز شده‌اند و دوربین اصلی با حسگر ۶۴ مگاپیکسلی دارند. البته که تفاوت‌هایی هم در این دو گوشی دیده می‌شود که در بررسی گوشی m32 به آن‌ها اشاره می‌کنیم. از جمله این تفاوت‌ها می‌توانیم به باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در مقابل باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژر سریع ۲۵ وات در مقایسه با شارژر ۱۵ وات اشاره کنیم.

اگر قصد خرید گوشی M32 را دارید بررسی گوشی m32 4g را دنبال کنید. در این بررسی گوشی به ویژگی‌های مختلف این گوشی و نقاط ضعف و قوت آن اشاره خواهیم کرد. آیا گوشی M32 ارزش خرید دارد و در مقایسه با دیگر محصولات بازار با این قیمت عملکرد بهتری دارد؟

قبل از اینکه بررسی گلکسی m32 را شروع کنیم، بد نیست نگاهی داشته به مشخصات این گوشی هوشمند:

مشخصات گوشی M32 سامسونگ
ابعاد و وزن  ۱۵۹٫۳ در ۷۴ در ۸٫۴ میلی‌متر

۱۸۰ گرم

صفحه نمایش ۶٫۴ اینچ
Super AMOLED
۹۰ هرتز
تراشه مدیاتک هلیو G80
دوربین دوربین اصلی با حسگر ۶۴ مگاپیکسل
دوربین اولتراواید با حسگر ۸ مگاپیکسل
دوربین ماکرو با حسگر ۲ مگاپیکسل
دوربین تشخیص عمق با حسگر ۲ مگاپیکسل
رم و حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
۴، ۶ و ۸ گیگابایت رم
سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1
باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
شارژ سریع ۱۵ وات

طراحی خیلی جدید نیست

سامسونگ از فرمولی خاص برای گوشی‌های میان‌رده و رده پایین خودش استفاده کرده که شامل بدنه‌ای پلاستیکی با ظاهری رده بالا می‌شود. با این کار نه تنها گوشی‌های ارزان‌تری راهی بازار می‌کند، بلکه باعث می‌شود که کاربران احساس کنند با محصول باکیفیت‌تری سرکار دارید. حالا در نقد و بررسی گلکسی m32 می‌خواهیم به این موضوع اشاره کنیم که این گوشی در قسمت طراحی چطور ظاهر شده است.

همان‌ فرمولی که به آن اشاره کردیم را در ساخت M32 مشاهده می‌کنیم. محصولی که ظاهری نسبتا زیبا دارد و بدنه آن از پلاستیک با کیفیتی تشکیل شده است. همچنین باید بگوییم که قاب پشتی این گوشی براق طراحی شده تا زیبایی بیشتری پیدا کند. ماژول دوربین‌های پشت کمی دایره‌ای به نظر می سند و در کنار آن هم فلش LED را مشاهده می‌کنید. البته که لوگوی سامسونگ هم در پشت قاب گوشی دیده می‌شود.

عکس گوشی M32

روی لبه سمت راست این گوشی حسگر تشخیص اثرانگشت را مشاهده می‌کنید که با دکمه پاور ترکیب شده است. حسگری که دقت و سرعت بالایی دارد. دکمه‌های تنظیم صدا هم در همین قسمت قرار گرفته‌اند و بازخورد خوبی از خودشان ارائه می‌کنند.

روی لبه پایین این گوشی هوشمند پورت USB-C و جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا را مشاهده می‌کنید. این گوشی تنها یک اسپیکر دارد که آن هم روی لبه پایینی گوشی قرار گرفته است.

اسپیکر گلکسی M32

موضوع جالبی که در بررسی تخصصی گلکسی m32 باید به آن اشاره کنیم این است که این گوشی از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. در حالی که به نظر می‌رسید باید با محصولی بزرگ و نسبتا سنگین سروکار داشته باشیم، چنین چیزی را شاهد نیستیم. گوشی خیلی خود در دست قرار می‌گیرد و لبه‌های گرد آن هم باعث شده که کار کردن با گوشی راحت‌تر باشد. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که این گوشی هوشمند تنها ۱۹۶ گرم وزن دارد.

شاید طراحی گوشی M32 خیلی جذاب نباشد، اما حداقل‌ها را رعایت کرده و سعی شده که محصولی باکیفیت باشد.

صفحه نمایشی بهتر از هم‌رده‌ها

از مهم‌ترین قسمت‌هایی که در بررسی گوشی گلکسی m32 باید به آن اشاره کنیم، صفحه نمایش است. گوشی گلکسی M32 از صفحه نمایشی خوب بهره می‌برد که باعث شده این محصول در این حوزه از بسیاری از رقبای خودش بهتر دیده شود. گوشی گلکسی M32 به صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی Super AMOLED مجهز شده که وضوح تصویر آن به Full HD + می‌رسد.

از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش می‌توانیم به نرخ نوسازی نسبتا بالای آن اشاره کنیم. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد. صفحه نمایش قرار گرفته روی گوشی M32 روشنایی مناسبی هم تولید می‌کند. در حالت دستی میزان روشنایی این گوشی تا ۸۰۰ نیت افزایش پیدا می‌کند. بد نیست بگوییم که صفحه نمایش با یک لایه گوریلاس گلس هم محافظت می‌شود.

صفحه نمایش از قسمت‌هایی نیست که بتوانیم از آن زیاد ایراد بگیریم. گوشی M32 صفحه نمایشی دارد که از کیفیت مناسبی بهره می‌برد. روشنایی خوبی تولید می‌کند، وضوح تصویر مناسبی دارد و از زاویه دید بسیار خوبی هم بهره می‌برد. نرخ نوسازی ۹۰ هرتز آن هم باعث شده که همه چیز نرم و روان روی این گوشی هوشمند دیده شود.

موشن اسموتنس

صفحه نمایش این گوشی برای وب گردی، بازی کردن و تماشای ویدئو مناسب خواهد بود و کاملا از آن احساس رضایت خواهید داشت. اگر فکر می‌کنید که صفحه نمایش رنگ‌ها را هم درست نشان نمی‌دهد می‌توانید از تنظیماتی که داخل گوشی قرار گرفته استفاده کنید. با این حال صفحه نمایش گوشی رنگ‌ها را استاندارد نشان می‌دهد.

 

 

 

نقد و بررسی تخصصی میانرده زیبای شیائومی:
بررسی شیائومی 12 لایت

 

باتری نقطه قوت شگفت‌انگیز این گوشی

در بررسی گوشی گلکسی m32 باید به باتری فوق‌العاده آن اشاره کنیم. باتری یکی از نقاط قوت این محصول به شمار می‌رود. در همین ابتدا باید بگوییم اگر به دنبال گوشی خاصی می‌گردید که باتری بزرگی داشته باشد، M32 یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. روی گوشی M32 سامسونگ از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است.

برای گوشی سامسونگ با این قیمت چنین ظرفیت باتری‌ای شگفت‌انگیز به شمار می‌رود. با یکبار شارژ کردن این گوشی یک روز کامل و حتی بیشتری می‌توانید از آن استفاده کنید. البته که سرعت شارژ گوشی زیاد نیست، چرا که با شارژر ۱۵ واتی راهی بازار شده است. برای شارژ کردن این گوشی چند ساعتی باید صبر کنید اما مطمئن باشید که در طول روز بدون داشتن مشکل باتری می‌توانید از این گوشی سامسونگ استفاده کنید.

اسپیکری که کیفیت بالایی ندارد

در گوشی‌های نسبتا ارزان قیمت نباید از اسپیکر توقع زیادی داشته باشید. در بررسی سامسونگ m32 سعی کردیم درباره عملکرد اسپیکر بیشتر توضیح دهیم.

برای گوشی M32 تنها از یک اسپیکر استفاده شده است. اسپیکری که روی لبه پایینی گوشی دیده می‌شود. اسپیکر بزرگی را روی این محصول مشاهده نمی‌کنید و به همین دلیل نباید انتظار تولید حجم صدای زیاد با باس شگفت‌انگیزی را داشته باشید. البته که باید بگوییم که اسپیکر M32 باس تولید نمی‌کند و اگر موسیقی‌ای گوش کنید که باس زیادی داشته باشد، صدای باس را تقریبا حس نخواهید کرد. با این حال این اسپیکر سعی کرده صدا‌ها شفاف و با جزییات پخش کند. صدای خواننده به خوبی شنیده می‌شود و صدای سازها هم کیفیتم مناسبی دارند. اسپیکر برای فعالیت‌های معمولی مناسب خواهد بود، اما نباید از آن انتظار کیفیت بسیار زیادی را داشته باشید.

نرم افزار کارامد با امکانات زیاد

حالا نوبت به این می‌رسد که در بررسی گوشی m32 به ویژگی‌های نرم‌افزاری اشاره کنیم. گوشی M32 با اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3 راهی بازار شده، اما اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4 را هم دریافت کرده است. پس می‌توانید از از امکانات جدید سامسونگ و گوگل استفاده کنید.

از ویژگی‌های رابط کاربری One UI  این است که امکان شخصی‌سازی بالایی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. به همین دلیل خیلی‌ها می‌گویند که این رابط کاربری یکی از بهترین‌ها در دنیای گوشی‌های اندرویدی به شمار می‌رود.

روی رابط کاربری این گوشی یکسری از اپلیکیشن‌های سامسونگ، مایکروسافت و متا و گوگل را مشاهده می‌کنید. البته که می‌توانید بسیاری از این اپلیکیشن‌ها را از روی گوشی حذف کنید.

روی این گوشی حالت‌هایی مانند Dark Mode را خواهید دید. حتی می‌توانید شکل قرار گرفتن آیکون‌ها و ویجت‌ها را تغییر دهید.

 

بررسی یک گوشی اقتصادی با ارزش خرید بالا از سامسونگ:
بررسی گوشی A13

 

عملکردی قابل قبول به عنوان گوشی نسبتا ارزان

در ادامه بررسی گوشی m32 4g باید به عملکرد این گوشی توجه ویژه داشته باشیم. به هر حال این گوشی در طول روز باید عملکرد خوبی از خود نشان دهد تا کار کردن با آن اذیت کننده نباشد. گوشی M32 محصول نسبتا میان‌رده به شمار می‌رود که با توجه به قیمتی که دارد از قابلیت‌های سخت‌افزاری مناسبی هم برخوردار است.

این گوشی هوشمند به تراشه مدیاتک هلیو G80 مجهز شده است. تراشه‌ای که برای فعالیت‌های روزمره و حتی بازی کردن مناسب است. با این حال نباید از این تراشه انتظار پردازش فعالیت‌های سنگین را داشته باشید. از این گوشی قوی‌تر هم می‌توانید در بازار پیدا کنید.

در ابتدا باید بگوییم که اگر از گوشی برای کار کردن با پیام‌رسان‌ها و وب گردی و تماشای ویدیو و فعالیت‌های این چنینی استفاده می‌کنید، قطعا با مشکلی مواجه نمی‌شوید. اما این گوشی برای اجرای بازی‌های سنگین و فعالیت‌هایی که نیاز به سخت‌افزار قوی‌تر دارند، مناسب نیست.

برای اینکه بیشتر متوجه منظور ما شوید، از بنچمارک‌های مختلف از جمله 3D Mark، PC Mark و GeekBench استفاده کردیم.  نتایج این بنچمارک‌ها را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

همان‌طور که مشاهده کردید، M32 امتیازهای بالایی را دریافت کرد و همین موضوع نشان می‌دهد که این گوشی برای پردازش‌های سنگین مناسب نیست. برای درک بهتر این موضوع از بازی Call of Duty Mobile کمک گرفتیم. این گوشی توانایی اجرای بازی Call of Duty Mobile را دارد، اما نه روی تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ فریم بدون افت. در ادامه می‌توانید ویدئویی کوتاه از گیم‌پلی Call of Duty Mobile روی گوشی M32 را مشاهده کنید.

 

اقتصادی روز سامسونگ زیر نقد تکنولایف:
بررسی a04s

 

دوربین‌هایی که ارزش گوشی را بیشتر کرده‌اند

اگر به عکاسی علاقه دارید می‌خواهید با گوشی M32 عکاسی کنید پس این قسمت از بررسی گلکسی m32 را دنبال کنید.

سامسونگ برای گوشی M32  از سه دوربین پشت استفاده کرده است. دوربین اصلی از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می کند و در کنار ان دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی پرتره و ماکرو دیده می‌شود. دوربین سلفی این گوشی هم از حسگر ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

دوربین سلفی M32

رابط کاربری دوربین را قبلا روی گوشی های سامسونگ مشاهده کرده‌اید. با سوایپ کردن به سمت چپ و راست به حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری دسترسی خواهید داشت و با سوایپ کردن به سمت بالا و پایین هم می‌توانید بین دوربین سلفی و دوربین پشت در حرکت باشید.

دوربین پشت گوشی M32

عکاسی با دوربین اصلی

دوربین اصلی گوشی M32  که از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، در صورت برخورداری از نور مناسب می‌تواند عکس‌های جذابی برای شما ثبت کند. عکس‌هایی که دامنه داینامیکی خوبی دارند و رنگ‌ها را هم نسبتا طبیعی ثبت می‌کنند. دوربین اصلی باعث شده که این گوشی ارزش خرید بیشتری پیدا کند، چرا که عکس‌های مناسبی در اختیارتان قرار می‌دهد.

عکاسی با دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید گوشی M32  با حسگر ۸ مگاپیکسلی می‌تواند عکس‌های نسبتا خوبی در اختیار شما قرار دهد. البته که کیفیت عکس‌ها در مقایسه با دوربین اصلی کمتر است، اما می‌توانید از منظره‌های دلخواه خودتان عکس‌های خوبی داشته باشید. عکس‌های دوربین اولتراواید رنگ‌ها را نسبتا خوب ثبت می‌کنند و از نویز کمی هم برخوردار هستند.

عکاسی پرتره

دوربین پرتره گوشی M32 هم عملکرد خوبی دارد. سوژه اصلی از پس‌زمینه به خوبی جدا می‌شود. پس‌زمینه تاری مناسبی دارد و سوژه اصلی هم با جزییات خوبی در عکس دیده می‌شود.

نمونه عکس پرتره دوربین گلکسی M32 4G سامسونگ

عکاسی ماکرو

البته که عکاسی ماکرو آن هم با دوربین ۲ مگاپیکسلی کیفیت خیلی زیادی ندارد. با این حال اگر نور خوبی در اختیار داشته باشید می‌توانید عکس‌های ماکرو جالبی ثبت کنید که برای به اشتراک گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی مناسب خواهد بود.

عکاسی با دوربین سلفی

دوربین سلفی مانند اکثر گوشی‌های سامسونگ می‌تواند عکس‌های معمولی و واید ثبت کند. حتی به حالت عکاسی پرتره هم مجهز شده است. اگر نور مناسب در اختیار داشته باشید، می‌توانید عکس‌های سلفی با کیفیتی در اختیار داشته باشید.

عکاسی در شب با دوربین اصلی:

دوربین اصلی این گوشی در شب عملکرد متوسطی دارد. عکس‌هایی ثبت می‌کند که جزییات خیلی زیادی ندارند و با نویز همراه هستند. با این حال عکس‌ها بد به نظر نمی‌رسند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

عکاسی در شب با دوربین اولتراواید:

از طرف دیگر دوربین اولتراواید در شب عملکرد چندان خوبی ندارد. کیفیت عکس‌ها به شدت کاهش می‌کند و نویز زیادی هم به همراه دارد.

فیلمبرداری با M32

گوشی M32 می‌تواند ویدئوهای قابل قبولی در روز ثبت کند. ویدئوهایی که جزییات مناسبی ثبت می‌کنند و رنگ‌ها را نسبتا دقیقا به نمایش در می‌آورند. در ادامه می‌توانید نمونه فیلم‌برداری با این گوشی را مشاهده کنید.

آیا گوشی M32 ارزش خرید دارد؟

سعی کردیم در نقد و بررسی گلکسی m32 به نقاط و قوت این محصول اشاره کنیم. در آخر باید بگوییم که گلکسی M32 سامسونگ نسبت به قیمت واقعا ویژگی‌های مناسبی را ارائه می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این گوشی هوشمند باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است. باتری‌ای که بیشتر از یک روز می‌تواند گوشی را روشن نگه‌دارد. با این حال سرعت شارژ پایینی دارد. دوربین‌ها در روز عکس‌های مناسبی ثبت می‌کنند که این موضوع هم با توجه به قیمت گوشی قابل قبول است.

سخت‌افزار این گوشی برای پردازش‌های سنگین و اجرای بازی‌های جدید آن هم روی تنظیمات گرافیکی بالا مناسب نیست، اما به خوبی از پس فعالیت‌های روزانه بر می‌آید و مناسب اکثر اعضای خانواده خواهد بود. گوشی M32 نشان داده که با هزینه نه‌چندان بالا می‌توانید یکی از گوشی‌های سامسونگ را با امکانات خوب در اختیار داشته باشید.

 

قیمت گوشی M32 سامسونگ 64 گیگابایت با رم 4

 

سوالات متداول

آیا گوشی M32 ارزش خرید دارد؟ اگر به دنبال محصولی هستید که باتری فوق‌العاده‌ای داشته باشد، M32 با باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انتخاب مناسبی است. این گوشی از سخت‌افزار مناسبی برخوردار است که باعث شده اپلیکیشن‌ها نرم و روان اجرا شوند و دوربین‌هایی دارد که در روز عکس‌های خوبی ثبت می‌کنند.

آیا M32 ضد آب است؟ خیر گوشی گلکسی M32 ضد آب نیست.

سرعت شارژ M32 چقدر است؟ سرعت شارژ این گوشی از نقاط ضعف آن است. باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی با شارژر ۱۵ وات شارژ می‌شود. به همین دلیل چند ساعتی برای سایت آن باید صبر کنید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
1 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/samsung-m32-review/
ads
ads