داغ ترین ها :

نقد و بررسی گوشی M53 5G سامسونگ

گلکسی M53 سامسونگ از جمله گوشی‌های میان‌رده خوش ساخت و خوش قیمتی است که سامسونگ در این چند وقت راهی بازار کرده است. گوشی سبکی را مشاهده می‌کنید که صفحه نمایش باکیفیت و دوربین‌های قابل قبولی دارد.

بررسی گلکسی M53

گلکسی M53

خرید گلکسی M53

امتیاز

6.5
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • صفحه نمایش AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی
  • دوربین‌های قابل قبول

نقاط ضعف

  • نداشتن شارژر داخل بسته‌بندی
  • کیفیت عکاسی در شب می‌توانست بهتر باشد
  • تراشه خیلی قدرتمندی ندارد

از جمله گوشی‌های خوش ساخت و پرفروش سامسونگ در طول سال‌های گذشته می‌توانیم به گوشی‌های سری M اشاره کنیم. گوشی‌هایی که نه تنها قیمت مناسبی دارند، بلکه امکانات مناسبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهند. یکی از جدیدترین گوشی‌های سری M گوشی گلکسی M53 نام دارد. محصولی که با قیمت و ویژگی‌های جذابی که دارد نظر خیلی‌ها را به سمت خود جلب کرده است. اگر قصد این گوشی هوشمند را دارید، بد نیست بررسی گوشی m53 سامسونگ را مطالعه کنید. در بررسی گلکسی m53 به قسمت‌های مختلف این گوشی از جمله عملکرد و دوربین و سایر قسمت‌ها اشاره می‌کنیم. چیزی که در بررسی گوشی m53 5g متوجه می‌شوید این خواهد بود که این محصول دوربین بزرگ‌تری در مقایسه با مدل قبلی دارد و از صفحه نمایش OLED با کیفیتی هم بهره می‌برد که نرخ نوسازی بالایی دارد. برخورداری از باتری بزرگ و شارژ سریع هم این گوشی را به گزینه خوبی برای کارهای معمولی روزانه تبدیل کرده است. لیست قیمت روز گوشی های سامسونگ را می‌توانید در فروشگاه تکنولایف دنبال کنید.

طراحی؛ شبیه به مدل قبلی اما با ویژگی‌های جدید

موضوعی که در ابتدای نقد و بررسی گوشی m53 باید به آن اشاره کنیم این است که داخل بسته بندی این محصول خبری از شارژر نیست. به همین دلیل بسته بندی این گوشی در مقایسه با مدل قبلی بسیار جمع‌وجور شده است. داخل بسته بندی تنها کابل شارژ و خوب گوشی و دفترچه‌های مختلف را مشاهده می‌کنید. در ادامه می‌توانید ویدیوی جعبه گشایی گلکسی M53 را مشاهده کنید.

جعبه گشایی گلکسی M53

حالا در نقد و بررسی گوشی m53 5g می‌خواهیم به ویژگی‌های ظاهری این محصول اشاره کنیم. با محصولی سروکار دارید که شبیه به گوشی M52 به نظر می‌رسد، اما همچنان المان‌های جدیدی در طراحی آن مشاهده می‌کنید.  اولین موضوعی که در طراحی این گوشی هوشمند باید به آن اشاره کنیم، محل قرار گرفتن دوربین‌های پشت است.  ماژول دوربین به صورت مربعی طراحی شده که شامل چهار دوربین پشت می‌شود. در پایین ماژول دوربین هم فلش LED را مشاهده می‌کنید.

نقد و بررسی گوشی m53

خود گوشی از پلاستیک ساخته شده که نسبتا براق به نظر می‌رسد. این گوشی در رنگ آبی راهی بازار شده که ظاهر نسبتا خوبی دارد و باعث شده که شبیه‌تر به مدل قبلی باشد.  گوشی به صورتی طراحی شده که اثر انگشت کمتر روی بدنه آن جذب می‌شود و به همین دلیل در اکثر مواقع تمیز به نظر می‌رسد.

این گوشی فریم براقی دارد و به گونه ای خمیده طراحی شده تا راحت‌تر در دست قرار بگیرد. البته که فریم هم پلاستیکی ساخته شده و مقاومت نسبتا خوبی دارد.

اسپیکر گوشی M53

روی لبه راست گوشی دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور دیده می‌شود. روی لبه پایین هم پورت USB-C و اسپیکر اصلی و میکروفن دیده می‌شوند. روی لبه سمت چپ هم محل قرار گرفتن سیم‌کارت را خواهید دید و روی لبه بالای گوشی دیگر میکروفن گوشی دیده می‌شود.

زمانی که گوشی را به دست می‌گیرید متوجه وزن بسیار کم و باریکی گوشی می‌شوید. البته که گوشی کمی هم لیز به نظر می‌رسد اما خیلی زود هم از دستتان سر نمی‌خورد. باید به این موضوع اشاره کنیم که این گوشی هوشمند نه جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا دارد و نه از استاندارد ضد آب معمول گوشی‌های هوشمند برخوردار است.

صفحه نمایش گوشی M53

خوشبختانه صفحه نمایش این گوشی با یک لایه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. صفحه نمایشی بزرگ و کم حاشیه را روی این گوشی مشاهده می‌کنید که تنها یک ناچ حفره‌ای روی آن قرار گرفته که میزان دوربین سلفی است.

دوربین سلفی گلکسی m53

گوشی گلکسی M53 در ابعاد ۱۶۴٫۷ در ۷۷ در ۷٫۴ میلی‌متر ساخته شده و وزن آن به ۱۷۶ گرم می‌رسد. با گوشی هوشمندی با صفحه نمایشی بزرگ و سبک و خوش دست سروکار دارید.

 

بررسی کامل جدیدترین پرچمدار سامسونگ را در پست زیر بخوانید:
تست دوربین S23 ultra

 

صفحه نمایش؛ نرخ‌نوسازی بالا، کیفیت عالی

در ادامه بررسی تخصصی گوشی m53 5g باید به صفحه نمایش این گوشی هوشمند اشاره کنیم. این گوشی به صفحه نمایش AMOLED در اندازه ۶٫۷ اینچ مجهز شده است. در واقع صفحه نمایش Super AMOLED سامسونگ با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را روی این گوشی مشاهده می‌کنید که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. از ویژگی‌های خوب این صفحه نمایش می‌توانیم به میزان روشنایی بالای آن هم اشاره کنیم. این صفحه نمایش می‌تواند تا ۸۰۰ نیت روشنایی تولید کند. اتفاقی که باعث شده کار کردن با گوشی در محیط‌های مختلف بسیار راحت باشد. به راحتی می توانید با گوشی زیر نور خورشید کار کنید.

سامسونگ دو حالت نمایش رنگ برای گوشی در نظر گرفته که Vivid و Natural نام دارند. به صورت پیش فرض حالت نمایش رنگ‌ها روی Vivid قرار دارد که می‌توانید میزان گرمای آن را تغییر دهید. گزینه‌ای به نام Advanced Settings را مشاهده می‌کنید. صفحه نمایش درصد خوبی از پوشش رنگی DCI-P3 را پوشش مي‌دهد و به همین دلیل محتوای مورد نظر خوب با دقت رنگی مناسبی نشان داده می‌شود.

اگر استاندارد رنگی صفحه نمایش را روی Natural قرار دهید، پوشش رندگی sRGB مناتسبی را در اختیار خواهید داشت. سامسونگ ادعا کرده که این صفحه نمایش از HDR برخورداری نمی‌کند، اما در تست‌هایی که روی آن انجام دادیم، همه چیز کیفیت خوبی داشت. مخصوصا که وضوح تصویر مناسب صفحه نمایش باعث می‌شود که تماشای محتوای مختلف عالی باشد.

تماشای فیلم در گوشی M53

این امکان را در اختیار خواهید داشت که بتوانید نرخ نوسازی صفحه نمایش را همیشه روی ۱۲۰ هرتز قرار دهید. البته می‌توانید نرخ نوسازی صفحه نمایش را روی ۶۰ هرتز هم قرار دهید تا باتری کمتری مصرف شود.

galaxy M53 Motion Smoothness

نرخ نوسازی بالای صفحه نمایش باعث شده که بتوانید بازی‌های مختلف را با نرخ فریم بالایی تجربه کنید. البته بازی‌هایی که از نرخ فریم بالا پشتیبانی کنند.

 

می‌خواهید بهترین گوشی های سامسونگ را داشته باشید؟ کدام هنوز ارزش خرید دارند؟
پرچمدار سامسونگ

 

عملکرد باتری؛ مناسب برای فعالیت‌های انترنتی و کارهای روزانه

از ادامه بررسی گوشی m53 می‌خواهیم به عملکرد باتری این گوشی اشاره کنیم. برای این گوشی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است. ظرفیت باتری مناسبی را برای این گوشی شاهد هستیم که برای فعالیت‌های اینترنتی زیاد و فعالیت‌های معمولی روزانه و حتی بازی کردن مناسب خواهد بود.

برای اینکه بهتر با عملکرد باتری آشنا شویم، نرخ نوسازی صفحه نمایش را روی ۱۲۰ هرتز قرار دادیم و ویدیو تماشا کردیم. البته به شبکه وای-فای هم متصل شدیم. در این تست می‌توانید تا ۲۰ ساعت ویدیو تماشا کنید. در تست های دیگر هم مشخص شد که می‌توانید با این گوشی ۱۴ ساعت وب گردی کرد و ۲۷ ساعت هم تماس تلفنی گرفت.

همان طور که گفتیم داخل بسته بندی این محصول خبری از شارژر نیست. اما این گوشی از شارژهای استاندارد ۲۵ واتی سامسونگ پشتیانی می‌کند. برای شارژ کامل باتری این گوشی به ۱ ساعت ۳۳ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. در مدت زمان ۳۰ دقیقه هم می‌توانید ۴۴ درصد ظرفیت باتری را شارژ کنید.

اسپیکرها؛ صدای مونو، حجم صدای قابل قبول

در ادامه  بررسی گلکسی m53 باید به اسپیکرهای این محصول اشاره کنیم. موضوعی که باید به آن اشاره کنیم این است که تنها اسپیکر قرار گرفته تفاوت زیادی با اسپیکر گوشی M52 ندارد. اسپیکر M53 حجم صدای قابل قبولی دارد اما خیلی زیاد نیست. اسپیکری را روی این محصول مشاهده می‌کنید که عملکرد متوسطی دارد. صدای قابل قبولی را از این محصول خواهید شنید که جزییات مناسبی پخش می‌کند.

رابط کاربری؛ کارآمد و زیبا

موضوع دیگری که در بررسی گوشی m53 5g باید به آن اشاره کنیم این است که این گوشی هوشمند به اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 مجهز شده است. این ترکیب نرم‌افزاری را روی A33 و A53 هم دیده بودیم. از خوبی‌های رابط کاربری سامسونگ این است که ویژگی‌ها و امکانات بسیار خوبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

در  نقد و بررسی گوشی m53 باید بگوییم که این گوشی هوشمند از صفحه نمایش همیشه روشن بهره می‌برد. می‌توانید روی صفحه نمایش همیشه روشن از حالت‌های مختلف ساعت و تصاویر مختلف استفاده کنید. حتی می‌توانید اطلاعات موسیقی‌ای که در حال گوش دادن به آن هستید را هم تماشا کنید. البته که این امکان را خواهید داشت که صفحه نمایش همیشه روشن را خاموش یا روشن کنید. امکان مشاهده اعلان‌ها روی صفحه نمایش همیشه روشن را هم خواهید داشت.

روی صفحه قفل گوشی هم شورت‌کات‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید. آیکون دسترسی به دوربین و شماره‌گیر را هم مشاهده می‌کنید. البته که ویژگی‌های شخصی‌سازی متنوعی در این قسمت دیده می‌شود.

حسگر تشخیص اثر انگشت این گوشی روی لبه سمت راست قرار گرفته که عملکرد سریع و دقیقی دارد. البته که این گوشی به ویژگی باز کردن قفل با تشخیص چهره هم دارد.

این رابط کاربری شامل بخش خاصی برای دانلود تصاویر پس زمینه و پوسته‌های مختلف است. تنوع خوبی را در این قسمت‌ها مشاهده می‌کنید که باعث می‌شوند ظاهر گوشی را با توجه به چیزی که دوست دارید تغییر دهید.

این امکان را خواهید داشت که بتوانید شکل هدایت گوشی را هم شخصی سازی کنید. می‌توانید از ژست‌های حرکتی مختلف کمک بگیرید و می‌توانید از دکمه‌های کلاسیک کمک بگیرید.

سامسونگ داشبورد جدیدی باری حذف حریم شخصی و اطلاعات کاربران توسعه داده است. شما می‌توانید میزان دسترسی اپلیکیشن‌های مختلف را تغییر دهید. می‌توانید دسترسی دوربین به اپلیکیشن‌های مختلف را تغییر دهید.

 

یکی گزینه میانرده دیگر را هم بررسی کردیم:
بررسی آنر 70

 

عملکرد سخت‌افزاری؛ یک گوشی میان‌رده دوست داشتنی

از دیگر قسمت‌هایی که باید در نقد و بررسی گوشی m53 به آن اشاره کنیم، عملکرد سخت افزاری این گوشی است. این گوشی به تراشه دایمنسیتی ۹۰۰ مجهز شده که یک پردازنده هشت هسته‌ای را در داخل خودش قرار داده است. این پردازنده از ۲ هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز تشکیل شده و از شش هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز هم دارد. در قسمت پردازنده پیشرفت خاصی را روی این گوشی مشاهده نمی‌کنیم. چرا که گوشی گلکسی M52 با تراشه اسنپ دراگون ۷۷۸ راهی بازار شده بود.  روی تراشه دایمنسیتی ۹۰۰ پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 مشاهده می‌شود.

مدلی که برای نقد و بررسی گوشی m53 5g در اختیار داشتیم از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.  فضای مناسبی برای ذخیره اطلاعات در اختیار دارید و سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها در فعالیت‌های معمولی خوب است. با این حال با استفاده از بنچمارک‌هایی مانند GeekBench، 3D Mark، PC Mark و GFXBench توان پردازشی این گوشی هوشمند را به چالش کشیدیم. در ادامه می‌توانید نتایج این تست ها را مشاهده کنید:

 

برای اینکه بیشتر توان پردازشی این گوشی را به چالش بکشیم از بازی‌های مختلف کمک گرفتیم. از بازی Call of Duty Mobile استفاده کردیم. یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی فعلی بازار که باعث شده خیلی‌ها بخواهند آن را تجربه کنند. در ادامه می‌توانید ویدیو اجرای بازی روی این گوشی و تنظیمات آن را مشاهده کنید:

 

 

دوربین؛ درخور یک گوشی میان‌رده

شاید مهمترین قسمت در بررسی تخصصی گوشی m53 5g مربوط به دوربین باشد. دوربین‌های قرار گرفته روی این گوشی در مقایسه با مدل قبلی بهبود یافته‌اند. باید به این موضوع اشاره کنیم که این گوشی از دو دوربین واقعی بهره می‌برد که حسگرهای بزرگی دارند. دوربین اصلی و دوربین اولتراواید دوربین‌های واقعی این گوشی به شمار می‌آیند. البته که دو دوربین برای عکاسی پرتره و عکاسی ماکرو هم روی این گوشی در نظر گرفته شده است.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند از حسگر سامسونگ Isocell HM6 بهره می‌برد. این حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی می‌تواند عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی برای شما ثبت کند. دوربین اولتراواید هم از حسگر ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق هم روی این گوشی دیده می‌شوند.

دوربین سلفی این گوشی در مقایسه با دوربین سلفی M52 تفاوتی نداشته و همچنان از حسگر ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

اپلیکیشن دوربین گوشی M53 هم تفاوت چندانی با سایر گوشی‌های سامسونگ ندارد. با سوایپ کردن به سمت چپ و راست می‌توانید به حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری دست پیدا کنید. حتی این امکان را خواهید داشت که بتوانید جای حالت‌های عکاسی و فیلم برداری را با هم عوض کنید تا دسترسی سریع‌تری به حالت مورد نظر خودتان داشته باشید.

در اپلیکیشن دوربین گوشی M53 5G حالت عکاسی پرو را هم مشاهده می‌کنید. در این حالت می‌توانید میزان ISO و سرعت شاتر را تغییر دهید. حتی می‌توانید به فوکوس دستی دسترسی داشته باشید.

عکاسی در روز با دوربین اصلی

در نقد و بررسی گوشی m53 5g به دوربین اصلی اشاره می‌کنیم. دوربین اصلی در روز عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان می‌دهد. رنگ‌ها طبیعی به نظر می رسند و روشنایی خوبی دارند. با دوربین اصلی واقعا می‌توانید عکس‌های متعادلی در اختیار داشته باشید. نویز بسیار کمی را در این عکس‌ها مشاهده می‌کنید. در بسیاری از مواقع هم اصلا نویزی در عکس‌ها نیست. عکس‌هایی را مشاهده می‌کنید که وایت بالانس خوبی دارند و از دامنه داینامیکی مناسبی بهره می‌برند.

 

یک هارد اکسترنال نیاز ندارید؟ بهترین گزینه بازار را بررسی کردیم:
بررسی هارد اکسترنال ssd t7 shield از سامسونگ

 

عکاسی با دوربین اولتراواید

دوربین اولترا کیفیت دوربین اصلی را ندارد، اما عکس‌های نسبتا خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. عکس‌هایی که با دوربین اولتراواید ثبت می‌کنید کمی با نویز همراه هستند، اما در کل کیفیت قابل قبولی دارند. با عکس‌هایی سروکار دارید که رنگ آن‌ها از رنگ عکس‌هایی که دوربین اصلی ثبت می‌کند، کمتر است. دوربین اولتراواید سعی می‌کند عکس‌های پرجزییات مناسبی هم ثبت کند که در نهایت از عکسی که در اختیار دارید راضی خواهید بود.

عکاسی پرتره

این گوشی می‌تواند عکس‌های پرتره خوبی ثبت کند. حتی در سوژه‌های کمی پیچیده هم مشاهده می‌کنید که عکس‌های پرتره به خوبی ثبت می‌شوند و سوژه خیلی خوب از محیط پس زمینه جدا می‌شود.

عکاسی ماکرو

دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو هم می‌تواند عکس‌های جذابی در اختیار شما قرار دهد. یکی از بهترین دوربین‌های ماکرو ۲ مگاپیکسلی را روی M53 مشاهده می‌کنید. اگر نور مناسبی هم در اختیار داشته باشید می‌توانید عکس‌های پرتره‌ای ثبت کنید که جزییات خوبی به نمایش میگذارند.

عکاسی در شب

دوربین اصلی گلکسی M53 به قابلیت عکاسی در شب مجهز شده که می‌تواند کیفیت عکس‌های شما در شب را ارتقا دهد. با فعال کردن عکاسی در شب متوجه می‌شوید که روشنایی عکس‌ها بیشتر می‌شود، نویز عکس‌ها کاهش پیدا می‌کند و رنگ‌ها قوی‌تر می‌شوند.

 

نقد و بررسی گوشی Poco X5 Pro:
بررسی پوکو x5 pro

 

عکاسی سلفی

دوربین سلفی قرار گرفته شده روی  گوشی M53 می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل برای شما ثبت کند. عکس‌هایی که کیفیت نسبتا خوبی دارند. دوربین سلفی می‌تواند عکس‌های پرتره و عکس‌های واید هم ثبت کند. عکس‌های سلفی در صورتی که روشنایی مناسبی داشته باشید، کیفیت مناسبی دارند. عکس‌های پرتره‌ سلفی هم به خوبی نظر شما را به سمت خود جلب می‌کنند. عکس‌‌های سلفی رنگ‌های خوبی دارند و نویز کمی را نشان می‌دهند.

فیلم‌برداری

با گوشی گلکسی M53 می‌توانید ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم برثانیه ضبط کنید. البته که این امکان را خواهید داشت که بتوانید ویدیوهای Full HD با نرخ ۶۰ فریم برثانیه هم ضبط کنید. با دوربین اولتراواید هم می‌توان ویدیوهای Full HD با نرخ ۳۰ فریم برثانیه ضبط کرد.

کیفیت ویدیوهای 4K که با این گوشی ضبط می‌کنید قابل قبول است. ویدیوها رنگ‌های خوبی دارند و از دامنه داینامیکی مناسبی بهره می‌برند. ویدیوهایی را مشاهده می‌کنید که جزییات خوبی دارند و از درخشانی مناسبی برخوردارند.

 

آیا گوشی M53 ارزش خرید دارد؟

در بررسی تخصصی گوشی m53 5g به ویژگی‌های مختلف این گوشی هوشمند اشاره کردیم. با گوشی میان رده خوش ساختی سروکار داریم که نسبت به قیمت قابلیت‌های خوبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. البته که سامسونگ همچنان گوشی‌های بهتری هم دارد که می‌توان به گلکسی A53 اشاره کنیم.

با این حال گلکسی M53 از صفحه نمایش بسیار با کیفیتی بهره می‌برد که نرخ نوسازی بالایی دارد. همچنین باتری با ظرفیتی هم برای این محصول در نظر گرفته شده که از شارژ سریع نسبتا خوبی بهره می‌برد. دوربین‌های این گوشی هم در کل عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند که این موضوع می‌تواند یکی از نقاط قوت این گوشی باشد. با این حال باید بگوییم که نبود شارژ داخل بسته بندی این گوشی می‌تواند از نقاط ضعف آن باشد.  تراشه گوشی هم خیلی قدرتمند نیست، با این حال از پس فعالیت‌های روزانه و اجرای بازی‌ها بر می‌اید.

سوالات متداول

آیا داخل بسته بندی گلکسی M53 شارژر قرار دارد؟ خیر. داخل بسته بندی این گوشی خبری از شارژر نیست و تنها کابل USB دیده می‌شود.

آیا گلکسی M53 ضد آب است؟ خیر. این گوشی از هیچ گونه استاندارد ضد آبی بهره نمی‌برد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
4 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. بهاره

    الان که سامسونگ a54 رو ارائه داده شما پیشنهادش میکنید؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به بهاره

      سلام وقت بخیر با توجه به اختلاف قیمتی که دارن بله
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/samsung-m53/
ads
ads