داغ ترین ها :
بررسی لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX517ZR

بررسی لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX517ZR

لپ تاپ TUF Gaming FX517ZR یکی از لپ تاپ های گیمینگ مناسب بازار به شمار می‌رود که سخت افزار خوبی دارد. در بررسی لپ تاپ TUF Gaming FX517ZR سعی کردیم شما را بیشتر با این محصول آشنا کنیم تا خرید راحت‌تری داشته باشید.

لپ تاپ TUF Gaming FX517ZR

خرید لپ تاپ TUF Gaming FX517ZR

امتیاز

7
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
عملکرد :

نقاط قوت

  • سخت‌افزار قدرتمند
  • نرخ نوسازی بالای صفحه نمایش
  • طراحی ساده و جذاب
  • کیفیت ساخت بالا
  • صفحه کلید فوق‌العاده با کیفیت

نقاط ضعف

  • عملکرد باتری خوب نیست
  • بدنه لپ تاپ لک می‌شود
  • تعداد کم پورت‌های USB-A

در میان لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار ایسوس و برند TUF به نام‌های شناخته شده‌ای تبدیل شده‌اند. دلیل این محبوبیت هم کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسب این محصولات است. البته که ایسوس از جمله شرکت‌هایی است که همیشه نشان داده لپ تاپ های با کیفیتی راهی بازار کرده و به همین دلیل اعتماد مردم به این برند بیشتر از برندهای دیگر است. لپ تاپ های TUF ایسوس هم به دلیل خوشنامی ایسوس سریع مورد توجه گیمرها قرار گرفتند. این موضوع باعث شده که بسیاریا از گیمرها و افرادی که به لپ تاپی با قدرت بالا نیاز دارند، به لپ تاپ TUF ایسوس فکر کنند. یکی از جذاب‌ترین مدل‌های سری TUF لپ تاپ TUF Gaming FX517ZR نام دارد. لپ تاپی که از سخت افزار قدرتمندی بهره می‌برد و می‌تواند برای گیمرها و افرادی که به توان پردازشی بالایی نیاز دارند، بسیار جذاب باشد.  در این مطلب تصمیم گرفتیم به بررسی لپ تاپ fx517zr بپردازیم. اگر قصد خرید این لپ تاپ ایسوس را دارید با بررسی آن همراه باشید.

طراحی؛ ساده، سبک و باریک

اولین چیزی که می‌خواهیم در بررسی لپ تاپ asus fx517zr به آن اشاره کنیم، ظاهر آن است. به هر حال ظاهر اولین چیزی است که با آن رو به رو می‌شوید. لپ تاپ fx517zr از جمله لپ تاپ های گیمینگ بازار به شمار می‌رود که طراحی ساده‌ای دارد و بر خلاف سایر لپ تاپ های گیمینگ بازار با ویژگی‌های ظاهری خاص مانند چراغ‌های LED و المان‌های رنگی خاص در بدنه همراه نبوده است. این لپ تاپ کاملا مشکی رنگ طراحی شده است. در واقع تمام قسمت‌های آن مشکی است و تنها چهار کلید WASD روی کی‌برود به رنگ سفید درآمده‌اند تا برای گیمرها قابل تشخیص باشند.

بررسی تخصصی لپ تاپ tuf gaming f15 FX517ZR

روی قاب رویی لپ تاپ که در واقع پشت صفحه نمایش قرار می‌گیرد تنها لوگو TUF را مشاهده می‌کنید. لوگویی که در قسمت بالا سمت چپ قرار گرفته است. 

زمانی که لپ تاپ را باز می‌کنید متوجه می‌شوید که این محصول از صفحه نمایشی با حاشیه‌های بسیار باریک استفاده می‌کند. حتی برای اینکه حاشیه لبه بالای صفحه نمایش همچنان باریک بماند، دوربین روی بریدگی‌ای قرار گرفته که به سمت بیرون صفحه نمایش است و فضای داخل صفحه نمایش را در بر نمی‌گیرد.

وبکم لپ تاپ asus fx517zr

روی حاشیه پایین صفحه نمایش که از سایر قسمت‌های بیشتر است هم لوگوی ایسوس را مشاهده می‌کنید. لولاهای صفحه نمایش به صورتی طراحی شده‌اند که اکثر قسمت‌های صفحه نمایش را از بدنه اصلی جدا کرده‌اند و به همین دلیل فضایی را بین صفحه نمایش و بدنه اصلی لپ تاپ مشاهده می‌کنید. صحبت از لولاهای صفحه نمایش شد و باید بگوییم که لولاهای بسیار با کیفیتی برای این محصول در نظر گرفته شده که می‌توانند صفحه نمایش را در زاویه‌های مختلف به خوبی نگه دارند. این لولاها باعث شده‌اند که بتوانید صفحه نمایش را تا زاویه نزدیک به ۱۶۰ درجه باز کنید.

وبکم tuf gaming f15 FX517ZR

این لپ تاپ گیمینگ ایسوس از شاسی و بدنه با کیفیتی بهره می‌برد. بدنه لپ تاپ به صورتی طراحی شده اثر انگشت را به خودش جذب می‌کند؛ اما چون لپ تاپ کاملا مشکی طراحی شده خیلی این موضوع جلب توجه نمی‌کند. 

صفحه کلیدی استاندارد با بخش اعداد را روی این لپ تاپ مشاهده می‌کنید. در پایین صفحه نمایش هم تاچ‌پد و فضای مناسبی را برای قرار دادن دست ها مشاهده می‌کنید. 

تاچ پد لپ تاپ ایسوس FX517ZR-AE

لپ تاپ tuf gaming f15 FX517ZR از جمله لپ تاپ های گیمینگی به شمار می‌رود که نسبتا سبک و جمع و جور و باریک ساخته شده است. البته باریک بودن لپ تاپ باعث شده که تعداد پورت‌های قرار گرفته روی این محصول زیاد نباشد. روی لبه سمت چپ لپ تاپ پورت شبکه، پورت پاور، خروجی HDMI، یک عدد پورت USB و دو عدد پورت USB-C دیده می‌شود. روی لبه سمت راست هم تنها یک عدد پورت USB دیده می‌شود. باریک بودن لپ تاپ باعث شده که تعداد پورت‌های USB این محصول کم باشد و بعضی وقت‌ها با مشکل مواجه می‌شوید. 

پورت های لپ تاپ asus fx517zr

صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس FX517ZR-AE

در ادامه بررسی تخصصی لپ تاپ tuf gaming f15 FX517ZR می‌خواهیم به صفحه نمایش این محصول اشاره کنیم. صفحه نمایشی ۱۵٫۶ اینچی روی این محصول قرار گرفته که وضوح تصویر آن به ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می‌رسد. از ویژگی‌های این صفحه نمایش هم می‌توانیم به نرخ نوسازی بالای آن اشاره کنیم. نرخ نوسازی صفحه نمایش به ۱۴۴ هرتز می‌رسد. از صفحه نمایشی IPS برای این محصول استفاده شده که مات است. صفحه نمایش مات هم باعث شده که نور محیط روی آن منعکس نشود و در زمان کار کردن با لپ تاپ هم چشم‌هایتان خسته نشوند. این ویژگی در زمانی که می‌خواهید زیاد بازی کنید به شما کمک می‌کند. همچنین باعث می‌شود که متن‌ها را راحت‌تر بخوانید. صفحه نمایش زاویه دید مناسبی هم دارد که باعث می‌شود به راحتی بتوانید وب گردی کنید یا ویدیوهای مختلف ببینید.

صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این محصول تا ۲۵۰ نیت روشنایی تولید می‌کند. میزان روشنایی این لپ تاپ برای فعالیت‌های روزانه مناسب است، اما دوست داشتیم که صفحه نمایش روشنایی بیشتری تولید می‌کرد تا بازی‌ها جلوه بهتری پیدا می‌کردند.

تست گیمینگ لپ تاپ tuf gaming f15 FX517ZR

این صفحه نمایش ۹۹ درصد پالت رنگی sRGB و ۸۵ درصد پالت رنگی Adobe RGB را پوشش می‌دهد. صفحه نمایش به واسطه نرخ نوسازی بالا برای بازی کردن مناسب است، اما موضوع اینجاست که آیا سخت افزار این لپ تاپ می‌تواند بازی‌ها را با تنظیمات گرافیکی بالا با نرخ بالاتر از ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند یا خیر؟ در ادامه نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس FX517ZR-AE به این موضوع اشاره خواهیم کرد.

 

نقد و بررسی g513rm:
بررسی لپ تاپ ROG Strix G15 G513RM

 

صفحه کلید؛ کاملا استاندارد، مناسب برای گیمیرها

از دیگر قسمت‌هایی که می‌خواهیم در بررسی لپ تاپ fx517zr به آن اشاره کنیم، صفحه کلید است. صفحه کلید به جرات از قسمت‌های خوب این محصول به شمار می‌رود. صفحه کلید کاملا استاندارد را روی این لپ تاپ ایسوس مشاهده می‌کنید که شامل پخش اعداد هم می‌شود. دکمه‌ها اندازه بسیار مناسبی دارند و فاصله انگشت‌ها آنقدر مناسب است که به سرعت می‌توانید تایپ کنید و دکمه‌ها را بدون اشتباه پیدا خواهید کرد. از ویژگی‌های این صفحه کلید رنگ مجزای کلید‌های WASD است. این چهار کلید به رنگ سفید طراحی شده‌اند تا در زمان بازی کردن راحت‌تر بتوانید آن‌ها را پیدا کنید.

از دیگر ویژگی‌های صفحه کلید این است که از نور پس‌زمینه هم بهره می‌برد. این ویژگی نه تنها محصول را زیباتر کرده بلکه باعث شده در محیط‌‌ها تاریک بتوانید تصویر خوبی از کلید‌ها داشته باشید تا بتوانید راحت‌ با آن‌ها کار کنید.

کیبورد لپ تاپ FX517ZR-AE

در پایین صفحه کلید، تاچ پد را مشاهده می‌کنید. تاچ پد یکپارچه بزرگی را مشاهده می‌کنید که به صورت یکپارچه طراحی شده است. روی تاچ پد لوگوی TUF را مشاهده می‌کنید.  تاچ پد از ژست‌های حرکتی به خوبی پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌توانید با آن کار کنید. در اطراف تاچ پد هم فضای خالی مناسبی را مشاهده می‌کنید که دست‌ها در زمان کار کردن با صفحه کلید روی آن‌ قرار می‌گیرد. فضای مناسبی را در اختیار داشت که باعث می‌شوند دست‌ها کمتر خسته شوند و در نتیجه بیشتر می‌توانید با لپ تاپ کار کنید.

عملکرد؛ مهمترین ویژگی لپ تاپ گیمینگ

یکی از مهمترین قسمت‌هایی که باید در نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس FX517ZR-AE به آن اشاره کنیم، عملکرد آن است. برای این لپ تاپ از پردازنده Core i7 نسل ۱۲ اینتل مدل 12650H استفاده شده است. با پردازنده‌ای سروکار داریم که ۱۰ هسته و ۱۶ ترد دارد.

لپ تاپ fx517zr از ۱۶ گیگابایت رم بهره می‌برد که البته قابل ارتقا است و می‌توانید تا ۳۲ گیگابایت رم روی آن قرار دهید. برخورداری از ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD از نوع PCIe NVMe هم از دیگر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود. حافظه SSD این محصول هم سرعت قابل قبولی دارد که در ادامه می‌توانید تست سرعت آن را هم مشاهده کنید:

حالا باید به این موضوع اشاره کنیم این محصول از پردازنده گرافیکی GeFroce RTX 3070 بهره می‌برد که ۸ گیگابایت رم دارد. این ترکیب سخت افزاری نشان می‌دهد که باید عملکرد خوبی را روی بازی‌ها شاهد باشیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از بنچمارک‌ها و بازی‌های مختلف برای به چالش کشیدن این محصول استفاده کنیم. 

در ادامه می‌توانید نتیجه بنچمارک‌های مختلف روی این لپ تاپ را مشاهده کنید:

تست لپ تاپ لپ تاپ ایسوس FX517ZR-AE در 3DMark 11

تست لپ تاپ لپ تاپ ایسوس FX517ZR-AE در PC Mark:

تست لپ تاپ لپ تاپ ایسوس FX517ZR-AE در Cinebench

برای اینکه توان این لپ تاپ را بهتر بسنجیم از بازی‌ها متعددی روی این لپ تاپ استفاده کردیم. بازی‌هایی که در ادامه می‌توانید تنظیمات آن‌ها و کیفیت اجرای آن‌ها را مشاهده کنید.

 

تست گیمینگ لپ تاپ tuf gaming f15 FX517ZR

بازی Uncharted 4

این بازی را با تظیمات گرافیکی Ultra با وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل اجرا کردیم. بازی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در اکثر مواقع اجرا می‌شود. تنظیمات گرافیکی Ultra باعث شد که نتوانیم به نرخ فریم بالاتری دست پیدا کنیم. اما اگر تنظیمات گرافیکی را تغییر دهید قطعا می‌توانید به نرخ فریم بالاتری دست پیدا کنید. Uncharted 4 با ثبات خوبی اجرا می‌شود. نرخ فریم همیشه ثابت است و بازی با نهایت کیفیت اجرا می‌شود. در ادامه می‌توانید ویدیویی از اجرای بازی و تصاویری از تنظیمات و محیط بازی را مشاهده کنید:

بازی Cyberpunk 2077

بازی دیگری که از آن برای به چالش کشیدن عملکرد این لپ تاپ استفاده کردیم، سایبرپانک ۲۰۷۷ بود. بازی را با تنظیمات گرافیکی بالا و با Ray-Tracing روشن اجرا کردیم. بازی با کیفیت بسیار خوبی اجرا می‌شود که شما را خیره می‌کند. با این حال نرخ فریم بازی از ۳۴ بالاتر نرفت. دلیل آن هم استفاده از Ray-Tracing روشن و تنظیمات گرافیکی بالا بود. اگر Ray-Tracing را خاموش کنید می‌توانید به نرخ فریم بالاتری دست پیدا کنید. در ادامه می‌توانید ویدیویی از اجرای بازی و تصاویری از تنظیمات و محیط بازی را مشاهده کنید:

 

بررسی تخصصی لپ تاپ آلفا 15 ام اس ای:
بررسی لپ تاپ گیمینگ msi alpha 15 b5eek 066xml

 

بازی Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption 2 هم بازی دیگری بود که از آن کمک گرفتیم. این بازی را هم با تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کردیم و به نتایج خوبی دست پیدا کردیم.  این بازی را با نهایت کیفیت می‌توانید با نرخ فریم بین ۴۵ تا ۶۰ فریم تجربه کنید. البته سخت می‌توانید با این لپ تاپ و تنظیمات گرافیکی خیلی بالا به نرخ فریم ثابت ۶۰ فریم بر ثانیه برسید. با این حال از کیفیت اجرای بازی راضی خواهید بود. در ادامه می‌توانید ویدیویی از اجرای بازی و تصاویری از تنظیمات و محیط بازی را مشاهده کنید:

بد نیست به سیستم خنک کننده این لپ تاپ هم اشاره کنیم. در زمان اجرای بازی‌ها آن هم روی بالاترین کیفیت لپ تاپ گرم می‌شود که آن هم طبیعی است. با این حال سیستم خنک کننده لپ تاپ باعث شده که  لپ تاپ در زمان اجرای بازی‌ها عملکرد با ثباتی از خودش نشان دهد. همچنین باید بگوییم که صفحه کلید لپ تاپ از جمله قسمت‌هایی است که در اکثر مواقع گرمای زیادی ندارد و این موضوع نشان می‌دهد که تهویه لپ تاپ به خوبی صورت می‌گیرد. البته که هر چه به سمت لبه بالای لپ تاپ یا صفحه کلید بروید گرما بیشتر می‌شود. این قسمت به واسطه قرار گرفتن دریچه‌های خروجی هوا گرم‌تر می‌شوند.

باتری

در بررسی تخصصی لپ تاپ tuf gaming f15 FX517ZR باید به باتری این محصول هم اشاره کنیم. برای این لپ تاپ از باتری ۷۶ وات ساعتی استفاده شده است. باتری در استفاده های معمولی عملکرد خیلی بدی ندارد، اما عملکرد خیلی خوبی هم ندارد. عملکرد باتری بسیار متوسط است. برای اینکه بتوانیم بهتر به عملکرد باتری پی ببریم فیلمی FUll HD را به مدت یک ساعت اجرا کردیم. در این حالت لپ تاپ به اینترنت متصل نبود و روشنایی صفحه نمایش هم روی ۵۰ درصد قرار داشت. در زمان شروع پخش ویدیو ظرفیت باتری روی ۱۰۰ درصد بود و پس از گذشت یک ساعت ظرفیت باتری به ۷۴ درصد رسید. در واقع نزدیک به ۴ ساعت می‌توانید با لپ تاپ فیلم ببینید. در استفاده‌های معمولی هم بین ۲ تا ۴ ساعت می‌توانید در حالت باتری از لپ تاپ استفاده کنید. 

آیا لپ تاپ asus fx517zr ارزش خرید دارد؟

در بررسی لپ تاپ asus fx517zr سعی کردیم شما را به نقاط ضعف و قوت این محصول آشنا کنیم. در اینکه لپ تاپ FX517ZR-AE محصولی توانا است شکی نیست، اما باز هم می‌توان محصولات بهتری در بازار پیدا کرد. دوست داشتیم صفحه نمایش روشن‌تری روی این لپ تاپ قرار می‌گرفت و یا عملکرد باتری بهتری داشت. از طرف دیگر تعداد پورت‌های USB-A این لپ تاپ زیاد نیست و ممکن است با مشکل مواجه شوید. از طرف دیگر باید بگوییم که این لپ تاپ یک لپ تاپ گیمینگ سبک و جمع جور است که کیفیت ساخت بالایی دارد و از صفحه کلید بسیار با کیفیتی بهره می‌برد. اگر به دنبال خرید یا انتخاب لپ تاپ هستید، بررسی لپ تاپ های مورد نظر خود را می‎‌توانید در وبلاگ تکنولایف دنبال کنید. اگر مورد خاصی مدنظر شماست، 

سوالات متداول

عملکرد لپ تاپ asus fx517zr چطور است؟ استفاده از سخت افزار قدرتمند باعث شده این لپ تاپ بتوانید بازی‌های جدید را با نهایت تنظیمات گرافیکی با نرخ بالای ۳۰ فریم برثانیه اجرا کند. 

عملکرد سیستم خنک لپ تاپ tuf gaming f15 FX517ZR چطور است؟ سیستم خنک کننده لپ تاپ باعث شده که لپ تاپ همیشه ثبات خوبی داشته باشد.  درست است که لپ تاپ در زمان اجرای بازی‌ها گرم می‌شود، اما سیستم خنک کننده باعث شده که لپ تاپ بیش از اندازه گرم نشود و بازیها با عملکرد خوبی اجرا شوند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
5 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

25 نظر

  1. میثم

    سلام خسته نباشید آیا این لپ تاپ دیسک هم میخوره

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به میثم

      سلام خیر
  2. مائده

    آیا این لپ تاپ برای برنامه نویسی هم مناسب هست؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مائده

      سلام وقت بخیر بله ولی اگه اولویت برنامه نویسی هست با این قیمت گزینه بهتر میتونید بخرید
      1. امیرعلی

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام بر تیم خوب تکنولایف.یک سوال داشتم.لپتاپ گیمینگ بنده asus tuf gamin f15 506z core i5 12500h هستش که همین امسال خریدم.کارت گرافیک رو نگفتم چون درموردش سوال دارم.من تمام اینترنت رو گشتم اما لپتاپ های با این مدل کارت گرافیکشون rtx 3050 بود.کارت گرافیک لپتاپ من intel iris xe هست که من هیچ جای اینترنت پیداش نکردم روی همچین لپتاپی.تازه با قیمت چهار ماه پیش خریدمش ۴۵ تا،همه این لپتاپا که rtx دارم قسمتشون از من پایین تره.بنظرتون مشکل از باگ های ویندوز ۱۱ هست یه نه؟بعدش همچین لپتاپی برای گیم هایی مثل رد دد ۲ مناسب هست یا خیر؟ممنون می شم پاسخ بدید.
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به امیرعلی

          سلام وقت بخیر لپ تاپ شما دوتا گرافیک داره یکی یکپارچه یکی مجزا بله مناسبه
  3. احسان اصلانی

    سلام عرض ادب من لپ تاپ این لپ تاپ را شهریور ما خریدم عرض کنم خدمتتون ظرفیت باتریش طراحی شده بود که از طریق cmd دیدم 76000mwh بود که اولین اتصال رو دیدم full charge capacity تقریبا 74500mhv بود الان رسیده به 70200mhv و هلس باتری 92 درصد شده زیاد هم استفاده نکردم بعد اینکه یکبار لپ تاپ رو فرستادم گارانتی هاردش مشکل داشت عوضش کردن فرستادن بعد اینکه مشکل هاردش خوب شد ولی هلس باتری و ظرفیتش 92 درصد شده و 70200 جالب اینجاست لپ تاپ رو فرستادم گارانتی وقتی برگشت نور کیبورد چشمک زنش جای اینکه سفید باشه زرد رنگ شده به نظرتون لپ تاپ نو رو گرفتن استوک برام فرستادن از کجا بفهمم لپ تاپ نو هستش و این نور کیبورد که از سفید به زرد رنگ تغییر کرد دلیلش چیه آیا باتریش طبیعیه ضعیف شده 92 درصد شده راهنماییم کنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به احسان اصلانی

      سلام وقت بخیر باتری هلث که طبیعی کم بشه بعیده چنین کاری انجام بدن
  4. علی

    سلام جناب
    خسته نباشید
    من 10 دیقه فیلم دیدم
    5 درصد کم کرد
    ایا این عادبه؟
    حس میکنم باطریش زیاد مصرف میکنه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علی

      سلام وقت خوش بله تقریبا بستگی به میزان نور نمایشگر، تنظیمات و موارد دیگه هم داره
  5. ابولفضل

    در خصوص دما که لپ تاپ دمای بین ۹۰ تا ۱۰۰ درجه هم عادیه براش توی کار های سنگین میتونید از یسری مهندسین تو این زمینه پرس و جو بفرماید
    پس نگران این موضوع نباشید
    ولی اگه بیشتر توی این ۹۰ تا ۱۰۰ زیاد باقی موند
    عملکرد کم شد
    اونطور باید لپ تاپو یه چک ببرید که هم تمیز کنه داخلش رو شاید بخاطر گرد و خاکش باشه
    و یا خمیرش
    اونطور نیست که بگید وای لپ تاپ دماش ۸۵ درجه شد پس دیگه بدرد نمیخوره و فلان
    نه
    خود شرکتا قطعات رو طوری طراحی کردن که برای استفاده توی این دما باشه
    پس نگران نباشید

  6. Moeid

    سلام این لپ تاپ بهتره یا fx507zm? برای بازی های سنگین میخوام

    1. حسین

      پاسخ به Moeid

      همین بهتره
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Moeid

      سلام وقت بخیر همین مدل
      1. رضا

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام عرض ادب بزرگوار این لپ تاپ بازی cyberpunk رو با چه تنظیماتی بدون لگ و افت سرعت میکشه که رو اون تنظیم کنیم ممنون میشم پاسخ بدید
        1. مجید نوردوست

          پاسخ به رضا

          سلام. اگه بررسی رو مطالعه کنید و تست گیمینگ رو ببینید، متوجه می‌شید که عکس از تنظیماتی که بازی باهاش اجرا شده هم قرار دادم.
      1. مهرشاد

        پاسخ به احسان نیک پی

        با سلام این لپ تاپ خیلی صدای اضافی فن نداره یا زیاد داغ نمیکنه؟ لطفا بگین ممنون
        1. احسان

          پاسخ به مهرشاد

          سلام بزرگوار عرض ادب من لپ تاپ رو گرفتم موقع بازی ها دمای کارت گرافیک در قسمت task manager تقریبا بین ۷۵ تا ۸۰ بالا میرود دلیلش چیه ظرفیت کارت گرافیک هم در task manager بین ۷۰ تا ۹۴ میشود ایا لپ تاپ مشکلی دارد؟
          1. احسان نیک پی

            پاسخ به احسان

            سلام وقت بخیر طبیعی هست دمای کارت گرافیک موقع بازی بالا بره نباید بذارید دما از 85 درجه رد بشه کولد پد قوی خریداری کنید براش
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به مهرشاد

          سلام وقت بخیر همه لپ تاپ‌ها حین کار سنگین داغ می‌کنن ولی این داغی در این محصول خیلی زیاد نیست و مناسبه صدای فن بسته به حالتی داره که فن رو قرار می‌دید. در استفاده روزمره می‌تونید به روی حالتی بذارید که هیچ صدایی نده
          1. احسان

            پاسخ به احسان نیک پی

            این لپ تاپ نورش خیلی ضعیفه بازی نمیشه کرد کور میشه آدم با این روشنایی کمش اگه راهی دارید بشه تنظیمات روشنایی رو تو بازی طوری کرد تیره نشه بگید واقعا چشم درد گرفتم حیف این همه پول
            1. احسان نیک پی

              پاسخ به احسان

              سلام وقت بخیر روشنایی مانیتور که بیشتر نمیشه ولی تو تنظیمات بازی میتونید نور رو زیادتر کنید
          1. احسان

            پاسخ به احسان نیک پی

            سلام بزرگوار اینکه ظرفیت کارت گرافیک این لپ تاپ تا ۹۴ درصد در task manager پر میشه طبیعیه دمای ssd هم در حالت عادی ۵۰ درجه هستش حین کار تا ۶۰ الی ۶۵ میره اینم طبیعیه؟
          1. مهرشاد

            پاسخ به احسان نیک پی

            ببخشین این حالت های فن رو چطور میشه تغییر داد؟
            1. احسان نیک پی

              پاسخ به مهرشاد

              از طریق برنامه MY ASUS
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/tuf-gaming-f15-fx517zr/
ads
ads