داغ ترین ها :

نقد و بررسی تخصصی شیائومی 12t

شیائومی ۱۲ تی قاتل پرچم‌داری هیجان‌انگیز به شمار می‌آید که ویژگی‌های فوق العاده‌ای دارد. در بررسی شیائومی 12T به نقاط قوت و ضعف این گوشی اشاره می‌کنیم.

شیائومی 12T

شیائومی 12T

خرید شیائومی 12T

امتیاز

8
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • پردازنده قوی
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • اسپیکرهای پرقدرت
  • شارژ سریع
  • عملکرد مناسب باتری
  • دوربین‌ها قابل قبول

نقاط ضعف

  • دوربین سلفی می‌توانست بهتر باشد

سری گوشی‌های T شیائومی جزو محصولات پرطرفدار این شرکت به شمار می‌روند. محصولاتی که بسیاری از ویژگی‌های یک گوشی پرچم‌دار را دارند، اما با قیمت مناسب‌تری راهی بازار می‌شوند. در واقع می‌توانیم بگوییم که سری گوشی‌های تی شیائومی جزو محصولات قاتل پرچم‌دار به شمار می‌روند. در این مطلب می‌خوایم به بررسی شیائومی 12 تی بپردازیم. محصولی که جایگزین گوشی شیائومی ۱۱ تی شده و کلی ویژگی جذاب و هیجان‌انگیز دارد.

در بررسی شیائومی ۱۲t می‌خواهیم به سه ویژگی اصلی این گوشی اشاره کنیم. ویژگی‌هایی که شامل صفحه نمایش با کیفیت و رده بالا، دوربین‌های با کیفیت و شارژ سریع می‌شوند. این ویژگی‌ها باعث شده‌اند که شیائومی ۱۲ تی محصولی ارزشمند و جذاب باشد.

در نقد و بررسی شیائومی 12t به این موضوع اشاره می‌کنیم که صفحه نمایشی بسیار باکیفیت و رده بالا روی این گوشی قرار گرفته است. صفحه نمایشی AMOLED با وضوح تصویر بسیار بالا که کیفیت فوق‌العادهی‌ای دارد. همچنین به عملکرد تراشه دیمنسیتی ۸۱۰۰ اولترا هم اشاره می‌کنیم. تراشه‌ای قدرتمند که عملکرد آن‌ را در پردازش‌های سنگین و بازی‌های مختلف به چالش کشیدیم. همچنین به ویژگی شارژ سریع ۱۲۰ وات این گوشی هم اشاره می‌کنیم.

در ادامه بررسی گوشی شیائومی 12t به ویژگی‌های دیگری اشاره خواهیم کرد. این محصول از گواهی IP53 برخوردار است و صفحه نمایش آن با یک لایه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. صفحه نمایشی که با وضوح تصویر 1220p که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد.

بخش مهمی از نقد و بررسی شیائومی 12t هم به دوربین‌های این گوشی اختصاص دارد. دوربین اصلی با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید با حسگر ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

این گوشی شیائومی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند.

حالا که با ویژگی‌های کلی این گوشی شیائومی آشنا شدید، به شکل دقیق‌تری به بررسی 12t شیائومی می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

طراحی خاص شیائومی؛ محصولی که خلاقیت‌های زیادی در طراحی ندارد

داخل بسته بندی شیائومی ۱۲ تی کابل، شارژر، گوشی و قاب ژله‌ای دیده می‌شود. شارژری نصبتا بزرگ با کابلی با کیفیت را داخل این بسته‌بندی مشاهده می‌کنیم.

شیائومی ۱۲ تی محصول نسبتا بزرگی به شمار می‌رود. با محصولی مواجه می‌شوید که صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی AMOLED دارد و از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. این گوشی از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که OIS دارد.

از نظر کیفیت ساخت باید بگوییم که شیائومی ۱۲T محصول خوش ساختی است. قاب جلو و پشتی این گوشی شیشه‌ای است. شیشه‌ای که با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. قاب جلو و پشتی گوشی هم کمی خمیده طراحی شده تا گوشی راحت‌تر در دست قرار بگیرد. البته قاب پشتی شیشه‌ای باعث شده که گوشی کمی سر به نظر برسد و این احتمال وجود دارد که از دست‌تان سر بخورد.

فریم قرار گرفته دور گوشی بسیار باریک است و زیبایی خاصی به گوشی بخشیده است. همان طور که گفتیم گوشی شیائومی ۱۲ تی کیفیت ساخت مناسبی دارد و جزو محصولات رده بالا قرار می‌گیرد. دلیل آن هم فریم آلومینیومی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند است.

در قسمت طراحی گوشی شیائومی ۱۲ تی باید به طراحی ماژول دوربین پشت هم اشاره کنیم. ماژول دوربین پشت به شکل مسطیلی طراحی شده و داخل آن سه دوربین و فلش LED دیده می‌شود. ماژول دوربین مانند ماژول دوربین اکثر گوشی‌های شیائومی از قاب پشتی بیرون زده است. این طراحی ماژول دوربین را تقریبا روی تمام گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ مشاهده کردیم.

عکس گوشی شیائومی 12t

در ادامه بررسی شیائومی 12 تی باید به این موضوع اشاره کنیم که این گوشی هوشمند به گواهی IP53 مجهز شده است. این گواهی باعث می‌شود که شیائومی ۱۲ تی در برابر نفوذ گرد و خاک و پاشش قطره‌های آب مقاوم باشد. البته این موضوع به این معنا نیست که این گوشی شیائومی کاملا ضد آب است. به این موضوع توجه کنید که این محصول را نباید در جریان مستقیم آب قرار دهید.

با نگاهی به قاب جلوی گوشی متوجه صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی AMOLED شیائومی ۱۲ تی می‌شوید. صفحه نمایشی با وضوح تصویر 1220p که شیائومی به شکل خاص نام آن را CryStalRes AMOLED گذاشته است. صفحه نمایشی با کیفیت که نرخ نوسازی آن به صورت داینامیک به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و نرخ نمونه برداری لمسی آن هم ۴۸۰ هرتز است. این صفحه نمایش از HDR10+ و دالبی ویژن استفاده می‌کند.

صفحه نمایشی مسطح را روی این گوشی هوشمند مشاهده می‌کنید. صفحه نمایشی که روی آن دوربین سلفی داخل ناچ حفره‌ای قرار گرفته است. در واقع این ناچ حفره‌ای میزبان حسگر ۲۰ مگاپیکسلی دوربین سلفی است.

دوربین سلفی شیائومی 12T

گوشی شیائومی ۱۲ تی به دو اسپیکر مجهز شده و به همین دلیل از صدای استریو پشتیبانی خواهد کرد. روی لبه پایینی گوشی محل قرار گرفتن اسپیکر اصلی، پورت شارژ، محل قرار گرفتن سیم‌کارت و میکروفن را مشاهده می‌کنید. روی لبه سمت راست گوشی هم دکمه پاور دیده می‌شود. دکمه‌های تنظیم صدا هم روی همین لبه قرار گرفته‌اند. روی لبه بالای صفحه نمایش هم دریچه بلندگوی دوم، میکروفن و فرستنده IR را مشاهده می‌کنید. روی لبه سمت چپ گوشی هم هیچ چیز خاصی دیده نمی‌شود.

همان‌طور که گفتیم این گوشی هوشمند محصول گوچکی به شمار نمی‌رود. با گوشی نسبتا بزرگی سروکار داریم که البته راحت در دست قرار می‌گیرد. این گوشی وزن مناسبی دارد و به راحتی با یک دست هم می‌توانید با آن کار کنید.

 

نسخه قوی‌تر این قاتل پرچمدار شیائومی یعنی 12T PRO را هم بررسی کردیم:
بررسی 12t pro

 

شیائومی ۱۲ تی با صفحه نمایشی با کیفیت و درخشان

در ادامه نقد و بررسی شیائومی 12t باید به صفحه نمایش این محصول اشاره کنیم. همان‌طور که گفتیم این گوشی هوشمند به صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی CrystalRes AMOLED مجهز شده که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. صفحه نمایش قرار گرفته روی شیائومی ۱۲ تی درخشان‌تر و باکیفیت‌تر از صفحه نمایش قرار گرفته روی شیائومی ۱۱ تی است.

صفحه نمایش شیائومی 12T وضوح تصویر ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش هم به ۴۴۶ پیکسل در هر اینچ می‌رسد. همان‌طور که گفتیم نرخ نوسازی صفحه نمایش به صورت داینامیک به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و نرخ نمونه برداری لمسی آن هم ۴۸۰ هرتر خواهد بود.

صفحه نمایش شیائومی 12 تی

روی صفحه نمایش ناچ کوچکی را مشاهده می‌کنید که دوربین سلفی روی آن قرار گرفته و صفحه نمایش هم با یک لایه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

از ویژگی‌های جذاب و هیجان انگیز صفحه نمایش این گوشی که در بررسی گوشی شیائومی 12t باید به آن اشاره کنیم، پشتیبانی از رنگ‌های ۱۲ بیتی است. این تکنولوژی باعث می‌شود که صفحه نمایش شیائومی ۱۲t بتواند ۶۸ میلیون رنگ را نشان دهد. صفحه نمایش این گوشی از HDR0+ پشتیبانی می‌کند. البته که تنظیماتی برای نمایش رنگ‌ها در نظر گرفته شده که نصبت به نور محیط تغییر می‌کند.

صفحه نمایش شیائومی ۱۲ تی در حالت معمولی تا ۵۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند. در بالاترین اندازه هم تا ۹۰۰ نیت روشنایی تولید خواهد کرد. به همین دلیل به راحتی در محیط‌های خارج از خانه می‌توانید با این محصول کار کنید.

شیائومی ۱۲ تی از پوشش رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. داخل تنظیمات صفحه نمایش هم سه حالت مختلف را برای تنظیمات رنگ مشاهده می‌کنید. این سه حالت Vivid، Saturated و Original Color نام دارند. شما می‌توانید نسبت به علاقه خودتان از یکی از این تنظیمات استفاده کنید. البته تنظیمات پیش فرض صفحه نمایش روی حالت Vivid قرار دارد.

تنظیمات رنگ صفحه نمایش در حالت پیش فرض  کمی رنگ‌های آبی و خاکستری را بیشتر نشان می‌دهد. با این حال صفحه نمایش پوشش رنگی DCI-P3 را نسبتا دقیق پوشش می‌دهد.

برای نرخ نوسازی صفحه نمایش شیائومی ۱۲ تی هم دو گزینه را پیش روی خواهید داشت. در حالت پیش فرض می‌توانید نرخ نوسازی صفحه نمایش را روی ۶۰ هرتز قرار دهید. اگر مایل بودید می‌توانید با مراجعه به تنظیمات نرخ نوسازی را روی ۱۲۰ هرتز قرار دهید.

رفرش ریت شیائومی 12t

اگر نرخ نوسازی را روی ۱۲۰ هرتز قرار دهید، مشاهده می‌کنید که همه چیز فوق العاده کار می‌کند. رابط کاربری بسیار نرم و روان است. حتی روی حالت ۶۰ هرتز هم این موضوع را مشاهده می‌کنید. همه چیز نرم و وران به نظر می‌رسند و رابط کاربری بدون مشکل به نمایش در می‌اید.

 

گوشی های اقتصادی هم زیر بار تست و بررسی تکنولایف هستند:
بررسی a04s سامسونگ

 

باتری شیائومی ۱۲ تی برای یک روز مناسب خواهد بود

در ادامه نقد و بررسی شیائومی 12t می‌خواهیم به عملکرد باتری این گوشی هوشمند بپردازیم. این گوشی هوشمند شیائومی به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. دقیقا همین میزان ظرفیت باتری روی گوشی شیائومی ۱۱ تی هم قرار گرفته بود. با این حال شیائومی ۱۲ تی با سرعت بالاتری شارژ می‌شود.

گوشی شیائومی 12T عملکرد خوبی از قسمت باتری از خودش نشان می‌دهد. با محصولی سروکار داریم که برای وب گردی تا ۱۳ ساعت و تماشای ویدئو تا ۱۶ ساعت مناسب است.

شیائومی ۱۲t با شارژر ۱۲۰ وات راهی بازار شده و کابل بسیار با کیفیتی هم داخل بسته‌بندی آن مشاهده می‌کنید. این گوشی از حالت شارژ Boost Charge هم برخوردار است تا باتری سریع‌تر از هر زمان دیگری شارژ شود. البته در حالت Boost Charge صفحه نمایش باید خاموش باشد تا گوشی بیش از اندازه گرم نشود. البته که این ویژگی به صورت پیش فرض غیرفعال است و با مراجعه به تنظیمات باتری می‌توانید آن را فعال کنید.

در حالتی که Boost Charge خاموش باشد، شما می‌توانید از ۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت باتری را در مدت زمان ۵ دقیقه شارژ کنید. در مدت زمان ۱۰ دقیقه هم می‌توانید ۴۶ درصد ظرفیت باتری را شارژ کنید.  در مدت زمان ۱۵ دقیقه می‌توانید ۶۰ درصد ظرفیت باتری را شارژ کنید و در مدت زمان ۳۰ دقیقه هم ۹۶ درصد ظرفیت باتری شارژ خواهد شد. برای شارژ کردن کامل باتری هم به ۳۱ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

حالا اگر حالت boost Charge فعال باشد، می‌توانید ۳۵ درصد ظرفیت باتری را در مدت زمان ۵ دقیقه شارژ کنید. در مدت زمان ۱۰ دقیقه می‌توانید ۵۵ درصد ظرفیت باتری را شارژ کنید. در مدت زمان ۱۵ دقیقه هم ۷۱ درصد ظرفیت باتری شارژ می‌شود. در ۲۰ دقیقه می‌توانید ۹۵ درصد ظرفیت باتری را شارژ کنید. برای شارژ کامل باتری در این حالت هم به ۲۳ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

البته که شیائومی در تبلیغات خود اعلام کرده بود که شیائومی ۱۲ تی در حالت Boost Charge تنها در ۱۹ دقیقه شارژ می‌شود که با به این رکورد نرسیدیم. اما ۲۳ دقیقه برای شارژ کامل باتری زمان فوق‌العاده‌ای است.

شیائومی ۱۲ تی صدای شفافی تولید می‌کند

حالا در بررسی شیائومی 12 تی می‌خواهیم به اسپیکرهای این گوشی اشاره کنیم. این گوشی هوشمند از اسپیکرهای استریو استفاده می‌کند. یک اسپیکر را روی لبه بالا و اسپیکر دیگر را روی اسپیکر پایین مشاهده می‌کنید. البته که اسپیکر بالا نقش اسپیکر پخش صدای مخاطب در زمان تماس تلفنی را هم ایفا می‌کند.

اسپیکری که روی لبه بالایی قرار گرفته صدای کمتری نسبت به اسپیکر پایینی تولید می‌کند اما در کل باید بگوییم که هر دو بلندگو صدای متعادلی تولید می‌کنند. اسپیکرهای این گوشی از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند که البته به صورت پیش فرض فعال نیستند.

گوشی شیائومی ۱۲ تی در قسمت تولید صدا، عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. اسپیکرهایی که حجم صدای مناسبی تولید می‌کنند. صداها جزییات بسیار خوبی دارند و صدای باس و صدای خواننده به خوبی شنیده می‌شوند.

رابط کاربری با خلاقیت‌های همیشگی شیائومی

در بررسی تخصصی شیائومی 12t نوبت به رابط کاربری و سیستم‌عامل این گوشی می‌شود. شیائومی ۱۲ تی با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 راهی بازار شد. هیچ چیز غیر طبیعی درباره رابط کاربری و ویژگی‌های نرم‌افزاری این گوشی وجود ندارد. هر چیزی که در سایر گوشی‌های شیائومی دیده‌اید را روی این گوشی هم مشاهده می‌کنید. ویژگی‌های اندروید ۱۲ مانند باز طراحی شدن ویجت‌ها و منوی مخصوص حریم شخصی را در این گوشی مشاهده می‌کنید. با این حال MIUI 13 کلی ویژگی کارامد را در اختیار کاربران قرار میدهد.

رابط کاربری شیائومی 12T

در رابط کاربری MIUI 13 قرار گرفته روی شیائومی ۱۲ تی با صفحه نمایش همیشه روشن مواجه می‌شوید. این ویژگی را می‌توانید به صورتی فعال کنید ۱۰ ثانیه پس از خاموش شدن صفحه نمایش فعال شود. امکان شخصی‌سازی صفحه نمایش همیشه روشن را هم خواهید داشت و می‌توانید تغییرات متعددی در آن ایجاد کنید.

گوشی شیائومی ۱۲ تی از افکت اعلان‌ها هم بهره می‌برد. این ویژگی باعث می‌شود که لبه‌های صفحه نمایش در زمان دریافت اعلان جدید روشن شود. این ویژگی را هم می‌توانید شخصی‌سازی کنید.

امکان باز کردن قفل گوشی با حسگر تشخیص اثرانگشت و حسگر تشخیص چهره را هم خواهید داشت. البته که حسگر تشخیص اثر انگشت سریع‌تر و دقیق‌تر عمل می‌کند. حسگر تشخیص چهره آن سرعت و دقتی که باید را ندارد. حسگر اثر انگشت این گوشی به صورت زیر نمایشگر است.

در صفحه خانه گوشی شیائومی 12T چیز غیر معمولی را مشاهده نمی‌کنیم. ویجت‌ها رایج، فولدرها و میان‌برهای مختلف را خواهید دید. در این رابط کاربری اپ دراور را هم مشاهده می‌کنید که به صورت خودکار اپلیکیشن‌های شما را دسته بندی می‌کند.  البته که می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید.

همانند MIUI 12 در MIUI 13 هم با دو قسمت Control Center و Notification به صورت مجزا روبه‌رو می‌شوید. دقیقا چیزی شبیه به گوشی‌های آیفون. در منوی کنترل سنتر به تنظیمات مختلفی دسترسی خواهید داشت و در منوی اعلان‌ها هم می‌توانید اعلان‌ها دریافتی را مشاهده کنید.

از دیگر بخش‌های محبوبی که در رابط کاربری گوشی شیائومی ۱۲ تی دیده می‌شود، قسمت پوسته‌ها یا Theme است. می‌توانید پوسته دلخواه خودتان را دانلود کنید. حتی می‌توانید تصویر پس‌زمینه گوشی را تغییر دهید. امکان قرار دادن زنگ دلخواه هم وجود دارد. می‌توانید آیکون‌هایی که دوست دارید را هم دانلود کنید.

از دیگر ویژگی‌های رابط کاربری MIUI 13 برخورداری از اپلیکیشن Security است. این اپلیکیشن می‌تواند گوشی شما را در برابر بد افزارها محافظت کند. می‌توانید بلک‌لیست خودتان را مدیریت کنید و می‌توانید مصرف دیتای گوشی را محدود کنید. این امکان را هم خواهید داشت تا روی عملکرد باتری نظارت داشته باشید. حتی می‌توان فضای رم گوشی را هم خالی کنید.

در MIUI 13 با ویژگی Memory Extension مواجه می‌شوید. می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید و تا ۳ گیگابایت رم مجازی در اختیار داشته باشید.

از دیگر ویژگی‌هایی که در رابط کاربری این گوشی دیده مخی‌شود، Game Turbo نام دارد. در زمان اجرای بازی‌های مختلف می‌توانید به این اپلیکیشن و قابلیت‌هایی که دارد دسترسی پیدا کنید. از ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توانیم به ضبط گیم‌پلی بازی و اسکرین شات گرفتن و موارد این چنینی اشاره کنیم.

 

نقد و بررسی تخصصی یکی از رقبای قیمتی این گوشی، از برند آنر:
بررسی تخصصی honor 70

 

قاتل پرچم‌دار جدید شیائومی

حالا در بررسی شیائومی 12 تی به شاید مهمترین قسمت این گوشی رسیده باشیم. سخت‌افزار و عملکرد این گوشی از جمله قسمت‌هایی است که همه انتظار دارند این گوشی در آن خوب ظاهر شود. هر چه باشد از این گوشی به عنوان قاتل پرچم‌دار یاد می‌شود.

امسال شیائومی روی جدیدترین گوشی سری T خودش از تراشه مدیاتک استفاده کرده است. تراشه‌ای که عملکرد خوبی از خود نشان داده و به همه نیازهای این گوشی پاسخ داده است.

گوشی شیائومی ۱۲ تی با تراشه‌ای به نام دیمنسیتی ۸۱۰۰ اولترا راهی بازار شده است. در واقع این تراشه عملکردی شبیه به تراشه دیمنسیتی ۸۱۰۰ دارد.

شیائومی تغییراتی در این تراشه ایجاد کرده تا عملکرد بهتری در قسمت دوربین و مصرف پردازنده گرافیکی داشته باشد. از جمله این بهبود‌ها می‌توانیم به عملکرد خوب دوربین در فیلم‌برداری در شب، عملکرد بهتر حذف کننده نویز در ویدئوها و عکس‌ها و اجرای بهتر بازی‌ها اشاره کنیم.

تراشه دیمنسیتی ۸۱۰۰ اولترا از بسیاری جهات شبیه به تراشه دیمنسیتی ۸۱۰۰ است. این تراشه از ۴ هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۸۵ گیگاهرتز، ۴ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G60 MC6 استفاده می‌کند. عملکرد این تراشه از دیمینسیتی ۸۰۰۰ بهتر است و حتی بهتر از تراشه اسنپ دراگون ۸۸۸ و ۸۸۸+ کار می‌کند.

برای به چالش کشیدن این گوشی از بنچمارک‌های مختلف از جمله Geekbench، 3D Mark و PC Mark استفاده کردیم. در ادامه می‌توانید نتخایج این آزمایش‌ها را مشاهده کنید.

 

چیزی که ما در این آزمایش‌ها متوجه شدیم این است که شیائومی ۱۲ تی توانایی خوبی در اجرای پردازش‌های سنگین دارد. تمام بنچمارک‌ها با کیفیت بالایی اجرا شدند و گوشی هم تحت این آزمایش‌ها گرم نشد.

برای تست بیشتر از بازی Call of Duty Mobile کمک گرفتیم. بازی کال اف دیوتی موبایل روی شیائومی ۱۲ تی با کیفیت بالایی اجرا می‌شود و نرخ فریم بالایی هم دارد. در ادامه می‌توانید ویدئویی از اجرای این بازی روی شیائومی ۱۲ تی را مشاهده کنید. در این ویدئوی تنظیمات گرافیکی بازی هم قابل مشاهده است.

تراشه دیمنسیتی ۸۱۰۰ اولترا یکی از قوی‌ترین تراشه‌های موجود در بازار است که عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود ارائه می‌کند. این گوشی در فعالیت‌های معمولی دچار لگ و کندی سرعت نمی‌شود و در اجرای پردازش‌های سنگین هم ثبات خودش را حفظ می‌کند.

 

معایب و مزایا در نقد و بررسی تخصصی Galaxy M13:
بررسی گوشی m13 سامسونگ

 

دوربین‌هایی در اندازه پرچم‌دار با ویژگی‌ها رقابتی

در ادامه بررسی 12t نوبت به دوربین‌های این گوشی هوشمند می‌رسد. روی این گوشی ماژول دوربین مستطیل شکلی را مشاهده می‌کنید که سه عدد دوربین و فلش LED روی آن قرار گرفته است. همچین ترکیبی را روی گوشی شیائومی ۱۱ تی هم دیده بودیم.

دوربین اصلی شیائومی ۱۲ تی به حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. در کنار دوربین اصلی هم از دوربین اولتراواید با حسگر ۸ مگاپیکسلی استفاده شده و یک دوربین ماکرو با حسگر ۲ مگاپیکسلی هم دارد.

دوربین اصلی شیائومی ۱۲ تی با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی مدل جدیدترین حسگر دوربین اصلی شیائومی ۱۱ تی است که کوچک‌تر شده است. از حسگر ISOCELL HM6 سامسونگ برای این محصول استفاده شده که از حسگر 1/1.67 اینچی با اندازه پیکسل‌های 0.64 میکرومتر استفاده می‌کند. این دوربین می‌تواند عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی پیش روی شما قرار دهد. از دیگر ویژگی‌های دوربین اصلی می‌توانیم به فوکوس خودکار تشخیص فاز و OIS اشاره کنیم.

دوربین شیائومی 12T

دوربین اولتراواید از حسگر سامسونگ S5K4H7 ISOCELL Slim 1.4 اینچی استفاده می‌کند که اندازه پیکسل‌های آن 1.12 میکرومتر است و پشت لنزی با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این حسگر از فوکوس ثابت استفاده می‌کند و حالت عکاسی در شب هم دارد.

برای شیائومی ۱۲ تی از دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با حسگر Galaxy Core GC02 استفاده شده است. این حسگر پشت لنزی با دیافراگم f/2.4 قرار گرفته و فوکوس ثابت دارد. با این دوربین می‌توانید از فاصله ۴ سانتی متری عکاسی کنید.

اپلیکیشن دوربین قرار گرفته روی شیائومی ۱۲ تی پرو همان اپلیکیشنی است که روی سایر گوشی‌های شیائومی دیده می‌شود. با سوایپ کردن به سمت چپ و راست می‌توانید به حالت‌های مختف عکاسی و فیلم برداری دسترسی داشته باشید. با سوایپ کردن به سمت پایین و بالا هم می‌توانید به دوربین سلفی یا دوربین پشت دسترسی داشته باشید.

در منوی همبرگری در نظر گرفته شده روی رابط کاربری دوربین می‌توانید به یکسری حالت عکاسی دیگر هم دسترسی داشته باشید. به‌طور مثال حالت عکاسی ماکرو در این منو قرار گرفته است.

این رابط کاربری امکان عکاسی به صورت Pro را هم مشاهده می‌کنید. در حالت عکاسی پرو می‌توانید تنظیمات دوربین اصلی، اولتراواید و ماکرو را تغییر دهید. این امکان را خواهید داشت که سرعت شاتر روی دوربین اصلی و دوربین اولتراواید را روی 1.4000 ثانیه تا ۳۰ ثانیه یا 0.8 ثانیه رار دهید. امکان تغییر میزان ISO را هم خواهید داشت.

حالت عکاسی در شب هم روی دوربین اصلی و دوربین اولتراواید در نظر گرفته شده است.

عکاسی در روز با دوربین اصلی

با دوربین اصلی می‌توانید عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی ثبت کنید. عکس‌هایی که جزییات قابل توجهی به تصویر می‌کشند. این عکس‌ها از وایت بالاس دقیقی بهره می برند و رنگ‌ها آن‌ها هم کمی قوی به نظر می‌رسد. عکس‌هایی که با دوربین ثبت می‌شودن از کنتراست بالایی استفاده می‌کنند و دامنه داینامیکی نسبتا خوبی دارند.

این امکان را هم خواهید داشت که با دوربین اصلی عکس‌هایی با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی ثبت کنید. در این حالت هم عکس‌ها دامنه داینامیکی بالایی دارند و از کنتراست خوبی بهره می‌بند. البته در این عکس‌ها درخشانی عکس‌ها کم می‌شود و از میزان جزییات آن‌ها هم اندکی کاسته می‌شود. در واقع عکس‌ها در حالت ۱۲ مگاپیکسلی جزییات بهتری دارند. در ادامه می‌توانید نمونه عکس‌هایی که با دوربین اصلی ثبت شده را مشاهده کنید.

عکاسی با دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید قرار گرفته روی گوشی شیائومی 12T عملکرد خوبی دارد. می‌توانید عکس‌های قابل قبولی با این گوشی ثبت کنید که جزییات دقیق و زیادی دارند. عکس‌های دوربین اولتراواید از درخشانی مناسبی بهره می‌برند و رنگ‌های دقیقی دارند. این عکس‌ها کنتراست بالایی هم دارند و از دامنه داینامیکی مناسبی برخوردارند. موضوع جالب اینجاست که عکس‌های ثبت شده با دوربین اولتراواید نویز کمی هم دارند. بد نیست نگاهی به نمونه عکس‌های دوربین اولتراواید این گوشی هوشمند داشته باشید.

عکاسی در حالت پرتره

با شیائومی ۱۲t می‌توانید عکس‌های پرتره هم ثبت کنید. در حالی که این گوشی حسگری برای تشخیص عمق ندارد، باز هم می‌تواند عکس‌های پرتره در اختیار شما قرار دهد. شیائومی ۱۲ تی می‌تواند عکس‌های پرتره‌ای ثبت کند که عمق آن‌ها کاملا دقیق است. سوژه به خوبی از محیط پس زمینه جدا می‌شود و محیط پس مزینه تاری مناسبی پیدا می‌کنند. عکس‌های پرتره هم رنگ‌های نسبتا قوی‌ای دارند و شفاف و بدون نویز هستند.

عکاسی ماکرو

در حالی که دوست داشتیم از دوربین ماکرو با حسگر ۵ مگاپیکسلی روی این گوشی استفاده می‌شد، شیائومی از حسگر ۲ مگاپیکسلی برای دوربین ماکرو استفاده کرده است. حسگری که عملکرد خوبی هم ارائه می‌کند. اگر نور مناسبی در اختیار داشته باشید مشاهده می‌کنید که عکس‌های پرتره نه تنها کنتراست خوبی دارند، بلکه از دامنه داینامیکی مناسبی بهره می‌برند. با این حال باید بگوییم که عکس‌های ماکرو کمی رنگ‌پریده به نظر می‌رسند و جزییات در آن‌ها کمی کم است.

عکاسی با دوربین سلفی

شیائومی از دوربین سلفی با حسگر ۲۰ مگاپیکسلی برای این گوشی هوشمند استفاده کرده است. دوربین سلفی عملکرد معمولی دارد. البته که نمی‌توانیم بگوییم کیفیت عکس‌های آن خوب نیست، اما می‌توانست عکس‌ها بهتری ثبت کند. البته که در شرایط معمولی عکس‌های دوربین سلفی راضی کننده خواهد بود. دوربین سلفی می‌تواند عکس‌های پرتره هم برای شما ثبت کند.

عکاسی در شب با دوربین اصلی

دوربین اصلی گوشی شیائومی 12T به حالت عکاسی در شب مجهز شده است. در حالت عکاسی در شب مشاهده می‌کنید که گوشی با جذب نور یک ثانیه‌ای عکاسی می‌کند. عکس‌هایی که با حالت عکاسی در شب ثبت می‌کنید، کیفیت بسیار خوبی دارند. عکس‌ها روشنایی بیشتری از حالت معمولی دارند، اما باید بگوییم که از دامنه داینامیکی شگفت‌انگیزی بهره می‌برند و رنگ‌های آن هم نسبتا دقیق است.

عکاسی در شب با دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید هم به حالت عکاسی در شب مجهز شده است. این حالت به صورت پیش فرض فعال است. می‌توانید عکس‌های با کیفیتی در شب با این گوشی ثبت کنید. عکس‌هایی جزییات قابل قبولی دارند البته رنگ‌ها زیاد دقیق ثبت نمی‌شوند و دامنه داینامیکی پایینی هم دارند.

کیفیت فیلمبرداری با گوشی شیائومی ۱۲ تی

شیائومی ۱۲ تی می‌تواند ویدئوهای 4K ثبت کند. این امکان را هم خواهید داشت تا ویدئوهایی با وضوح تصویر Full HD یا 720p ثبت کنید. امکان ثبت ویدئوهای Full HD با نرخ نوسازی ۶۰ فریم برثانیه روی دوربین اصلی و دوربین سلفی را هم خواهید داشت.

آیا شیائومی ۱۲ تی ارزش خرید دارد؟

در نقد و بررسی 12t شیائومی سعی کردیم شما را با ویژگی‌های جذاب این گوشی اشنا کنیم. این گوشی قاتل پرچم‌دار با توجه به قیمتی که دارد، از جمله محصولاتی است که کلی امکانات خوب در اختیار کاربران قرار می‌دهد و ویژگی‌های منفی بسیار کمی دارد.  شیائومی ۱۲ تی صفحه نمایش با کیفیتی دارد، از اسپیکرهای استریو با کیفیت استفاده می‌کند و از همه مهمتر اینکه شارژ سریع و باتری مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است. از نظر سخت افزاری هم باید بگوییم که این گوشی از پس فعالیت‌های روزانه به خوبی بر می‌آید و برای گیمینگ هم گزینه‌ای عالی است. دوربین‌های این گوشی هوشمند هم در روز و شب نظر شما را به سمت خود جلب می‌کند. پس شک نکنید که با گوشی ارزشمندی سروکار دارید.

 

قیمت گوشی شیائومی 12T نسخه 128 گیگابایت با رم 8

 

سوالات متداول

تفاوت شیائومی ۱۲ تی با شیائومی ۱۲ تی پرو در چیست؟ بزرگ‌ترین اختلاف این دو گوشی در دوربین اصلی است. شیائومی ۱۲ تی پرو از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و شیائومی ۱۲ تی دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد.

آیا گوشی شیائومی ۱۲ تی برای بازی کردن مناسب است؟ بله. این گوشی سخت‌افزار بسیار قدرتمندی برای اجرای بازی‌ها دارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
7 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

5 نظر

  1. hasansrider

    بسیار بسیار گوشی قدرتمندیه و به اندازه یک پرچمدار راضی کنندس..تنها تفاوت یک پرچمدار صفحه نمایش 2k هست که خب در دوازده تی 1/5 k هست که با توجه به اینکه نصف قیمت یک گوشی پرچمداره واقعا عالی و بصرفه و باکیفیته.سلفی این گوشی هم فوق العادست بنظر یکم بی انصافی شد در نقد..اما نقد خوبی بود تشکر

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به hasansrider

      ممنون از همراهی شما🌱
  2. عطا

    نظرات خوب و کاملی بود ولی اثر انگشت گوشی روی صفحه نمایش و به صورت ورتبکال هست و روی پاور نیست

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به عطا

      سلام وقت بخیر بله درست می‌فرمایید تصحیح میشه
  3. دارا سمنی

    من دو ماهه گرفتم ۱۲ تی
    بعد از آپدیت اخری که داد گوشی داغون شد
    یکدفعه وصل کار کردن هنگ میکنه
    خاموش میشه خود به خود
    کسی تماس میگیره زنگ نمیخوره بعد تکاس تموم شد میس کالش میاد بالا
    تا اونجایی که میتونید شیاومی نخرید اشغاله گوشیهاش

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/xiaomi-12t-review/
ads
ads